eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سند روضه خوانی (مصیبت خوانی) در قرآن (1⃣) ✅💐 روضه خدا بر اصحاب اخدود برخی از روی تعمد و عده‌ای از روی بی‏خبری نسبت به معارف دین و فرهنگ اصیل قرآن، در باب نهضت انسان‏ساز عاشورا، شبهاتی طرح می‌کنند که فی‏المثل، این همه جزع و فزع، گریه و مصیبت بر انسان‌هایی که قریب به 1370سال پیش در راه عقیده و آرمان خود کشته شدند، چه فایده‌ای دارد. 💐✨ انسان‌های موحد، در طول تاریخ پیوسته گرفتار انواع عذاب‏ها و شقاوت‏ها و قتل و غارت‌ها بوده‌اند، و به جرم پاسداری از حق و حقیقت و توحید، انواع عذاب‏ها را به جان خریده‏اند. 💐✨ به روایت قرآن مجید، پیش از رسالت حضرت ختمی مرتبت، عده ای از موحدّان و گروندگان به آیین مسیح در زمان پادشاهی ذونواس، آخرین پادشاه از طائفه «حمیر»، تنها به جرم حق‌پرستی، گروه گروه به گودال‌های آکنده از آتش، افکنده شدند. قرآن مجید، داستان این جنایت تاریخی را در سوره مبارکه «بروج» آورده است. 💐✨ «ذونواس آخرین پادشاهی است که از طائفه حمیر به سلطنت رسید و زمام امور مردم را بدست گرفت. او نام خود را (یوسف) نهاد و آیین یهود را اختیار کرد، آنگاه آن را یگانه دین رسمی روزگار خود خواند درحالی‌که یهودیت با آمدن عیسی بن مریم از بین رفت و خط بطلان بر آن کشیده شد.» 💐💫 قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ---النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ---إِذْ هُمْ عَلَيْها قُعُودٌ--- وَ هُمْ عَلى‌ ما يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ (آیات 4 تا 7 سوره بروج) مرگ بر صاحبان گودال (پر آتش)--- همان آتش پر هيزم--- آنگاه كه آنان بالاى آن نشسته بودند--- و تماشاگر شكنجه‌اى بودند كه نسبت به مؤمنان روا مى‌داشتند. ✅💐 منظور از آیه (اذ هم علیها قعود) و آیه بعد، این است که گروهى با کمال خونسردى نشسته بودند و صحنه‏‌هاى شکنجه را تماشا می‌کردند و لذت می‌بردند که این خود نشانه نهایت قساوت آن‌ها بود. ✅💐 بعضى نیز آن‌ها را دو گروه دانسته‌اند گروهى (شکنجه گر) و گروهى (تماشاچی) و از آنجا که تماشاچیان راضى به اعمال شکنجه گران بودند این فعل به همه آن‌ها نسبت داده شده است، و این طبیعى است که در یک چنین برنامه‌اى همیشه گروهى عاملند، و گروهى تماشاگر، بعلاوه سران آن‌ها معمولاً دستور می‌دهند و عمال از قشرهاى پایین‌ترند. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 اقامه عزای امام حسین علیه السلام از منظر قرآن! 🌴 سوره هود 🌴 وَ كُلًّا نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنْباءِ الرُّسُلِ ما نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَكَ وَ جاءَكَ فِي هذِهِ الْحَقُّ وَ مَوْعِظَةٌ وَ ذِكْرى‌ لِلْمُؤْمِنِينَ «120» ⚡️ترجمه: و هر يك از سرگذشت انبياى (قبلى)، كه براى تو بازگو كرديم، چيزى است كه دلت را بدان محكم گردانيم، و در اين (اخبار)، براى تو حقايق و براى اهل ايمان، پند و تذكّرى آمده است. 👌 خداوند در این آیه، بازگویی مصائب حضرت را موجب مـوعظه و تـذکر دانسته است. این آیه تأکید می کند که تاریخ را نباید سرسری شمرد و یا به عنوان یک سرگرمی از آن برای شنوندگان استفاده کرد چرا که مجموعه ای است از بهترین درس های زندگی و از آن جایی کـه در عزاداری آن حضرت به زنـدگی آن امـام و ذکر مصائب ایشان پرداخته می شود، این مراسم بابرکت نقشی مؤثر در رشد باورهای مذهبی و فضایل و کرامت های انسانی خواهد داشت. @Targomeh
🍃🌸✨﷽✨🌸🍃 💠 اوصاف و شان امام حسین (ع) در قرآن 💠 1⃣ هدایتگر مردم به امر الهی در پرتو صبر و یقین و عبادت :🌼 «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَینا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ ایتاءَ الزَّکاةِ وَ کانُوا لَنا عابِدینَ» (أنبیاء۷۳) «وَجَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِایاتِنا یوقِنُونَ» (سجده۲۴) امام حسین علیه السلام مظهر این وصف برجسته انبیای الهی است. از این رو، پیامبر اکرم او را مصباح و چراغ فروزان هدایت معرفی کرده است. 2⃣ امر به معروف: 🌼 قرآن می فرماید: شما بهترین امّت هستید، در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر کنید:«کُنْتُمْ خَیرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ»ل عمران۱۱۰) حضرت سیدالشهدا نیز در هدف از قیام خود می فرماید: من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر خروج کردم. 3⃣ معلّم عزّت و عمل صالح: 🌼 قرآن مجید می فرماید: هر کس خواهان عزّت است، عزّت در پرتو ایمان و عمل صالح پدید می آید: «مَنْ کانَ یریدُ الْعِزَّةَ فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَمیعًا إِلَیهِ یصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیبُ وَ الْعَمَلُ الصّالِحُ یرْفَعُهُ»(فاطر۱۰) امام حسین علیه السلام در قیام خود در کربلا، طالب عزّت بود و گریزان از ذلّت: «هَیهاتَ منِّی الذّلّة». 4⃣ معلّم ایثار و انفاق:🌼  «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّی تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ»(آل عمران۹۲) به مقام نیکان نایل نمی شوید، مگر با انفاق برخی چیزهایی که دوست دارید. امام حسین علیه السلام در روز عاشورا تمام آنچه را که در اختیار داشت و همه آنها محبوب او بود، در راه خدا انفاق کرد. 5⃣ صاحب نفس مطمئنّه: 🌼 « یا ایتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ؛ ارْجِعی إِلی رَبِّکِ راضِیةً مَرْضِیةً؛ فَادْخُلی فی عِبادی؛ وَ ادْخُلی جَنَّتی» (فجر30-27) امام حسین علیه السلام صاحب نفس مطمئنّه بود که خداوند از او راضی و او از خداوند راضی بود. (و یکی از مصادیق بارز این آیه شریف، امام حسین علیه السلام است) 6⃣خوف و خشیت الهی:🌼 قرآن مجید در وصف انبیا می گوید: پیامبران پیشین کسانی بودند که در تبلیغ رسالت الهی، از خدا می ترسیدند و از هیچ کس دیگر هراسی نداشتند:  «الَّذینَ یبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یخْشَوْنَهُ وَ لا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاَّ اللّهَ» (أحزاب۳۹) امام حسین علیه السلام نیز دارای این دو خصیصه برجسته است: 🔹️تنها از خداوند می ترسید. در دعای عرفه می فرماید: «اللهم اجْعلنی أَخشاکَ کَأنّی أراک»؛ خدایا! مرا آن گونه قرار ده که از تو بترسم، آن سان که گویی تو را می بینم. 🔸️از غیر خدا نمی ترسید. امام حسین علیه السلام می فرماید: اگر در دنیا، هیچ پناهگاهی نداشته باشم و کسی مرا حمایت نکند، من با یزیدبن معاویه بیعت نخواهم کرد. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دائره المعارف قرآن کریم✅ 🎅> ◀️ اسلام ابوبکر 🅰 درباره زمان اسلام ، در طول تاریخ اسلام، بحث‌هاى بسیارى در گرفته است. 🌀 وى در برخى منابع اهل ، نخستین مسلمان دانسته شده است. 🅰علاّمه امینى از منابع اهل‌سنّت، بیش از صد حدیث آورده که امام علی علیه السلام را نخستین و اول نمازگزار می‌شناساند . 🌀 محمد بن سعد ، از خود نقل می‌کند که پیش از ابوبکر ، گروهی ( بیش از ۵۰ نفر ) شده بودند . 🅰یعقوبی ، ابوبکر را پس از علی ، خدیجه ‌، زید بن حارثه و احتمالاً می‌داند . 🌀در مجادله درباره اسلام آوردن او پس از علی ، مباحث خواندنی و قابل تاملی در آمده است . 🅰 با دقت و تأمل در داده‌های تاریخی ،‌ قول به ابوبکر پس از چند نفر ، استواری بیشتری می‌یابد ؛ به هر روی ، ابوبکر پس از ، چون دیگر مسلمانان زیست . 🌀 داستان او در این دوره مانند پیش از آن ، با همه آنچه درباره اعمال وی در منابع آورده‌اند ، عظمت و برجستگی ویژه‌ای ندارد . ادامه دارد ..... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قُلْ أَنْفِقُوا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً لَنْ يُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ إِنَّكُمْ كُنْتُمْ قَوْماً فاسِقِينَ «توبه آیه53» (به منافقانى كه به جاى حضور در جبهه، قصد كمك مالى دارند) بگو: چه از روى علاقه انفاق كنيد وچه از روى كراهت، هرگز از شما پذيرفته نخواهد شد، زيرا شما قومى فاسق بوده‌ايد. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قُلْ أَنْفِقُوا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً لَنْ يُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ إِنَّكُمْ كُنْتُمْ قَوْماً فاسِقِينَ «توبه آیه53» (به منافقانى كه به جاى حضور در جبهه، قصد كمك مالى دارند) بگو: چه از روى علاقه انفاق كنيد وچه از روى كراهت، هرگز از شما پذيرفته نخواهد شد، زيرا شما قومى فاسق بوده‌ايد. نکته ها به گفته‌ى تفاسير، منافقانى كه در جنگ تبوك شركت نكردند، مى‌خواستند با كمك مالى به جبهه، خود را شريك پيروزى بدانند. قبول نشدن انفاق منافقان، يا به اين معنى است كه در دنيا كمك‌هاى مالى از آنان دريافت نمى‌شود، يا آنكه در آخرت پاداشى ندارند. پیام ها 1- انفاق تنها براى سير كردن شكم نيست، اصلاح روح و رشد معنوى هم مورد نظر اسلام است. «أَنْفِقُوا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً» 2- روح، نيّت و باطن افراد، در ارزش اعمالشان اثر دارد. منافقى كه از پيروزى مسلمانان ناراحت و از آسيب رسيدن به آنان خوشحال مى‌شود، اعمالش با اين آلودگى باطن، بى‌اثر است. أَنْفِقُوا ... لَنْ يُتَقَبَّلَ‌ 3- خدمات وانفاق‌هاى منافقان، بى‌ارزش است وحبط مى‌شود. أَنْفِقُوا ... لَنْ يُتَقَبَّلَ‌ 4- هر كمكى را از هر كسى قبول نكنيم. «لَنْ يُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ» 5- شرط قبولى اعمال، تقوا و پاكدلى است و مسائل سياسى، اجتماعى، عبادى و اخلاقى با هم پيوند دارند. لَنْ يُتَقَبَّلَ‌ ... كُنْتُمْ قَوْماً فاسِقِينَ‌ 6- فسق، مانع قبولى اعمال است. إِنَّكُمْ‌ ... فاسقين‌ تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 438 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: همسرم وقتی دچار بعضی از گرفتاری ها و مشکلات می شود، نمازش فرق می کند، سجده هایش طولانی می شود، در قنوت دست هایش مدتی بین آسمان و زمین به نیاز بالا می ماند، اما افسوس هر وقت که مشکلی ندارد و حال خوشی دارد، دیگر از آن نمازها خبری نیست! و گویا فرد دیگری بوده که آن طور التماس و نیاز می کرده است! چرا بعضی ها این گونه ناسپاس و فراموشکار می شوند؟! وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ الضُّرُّ‌ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا فَلَمَّا کَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّ‌هُ مَرَّ‌ کَأَن لَّمْ یَدْعُنَا إِلَىٰ ضُرٍّ‌ مَّسَّهُ ۚ کَذَٰلِکَ زُیِّنَ لِلْمُسْرِ‌فِینَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ﴿١٢﴾ و چون انسان را آسیبى رسد، ما را -به پهلو خوابیده یا نشسته یا ایستاده- مى‌خواند، و چون گرفتاریش را برطرف کنیم چنان مى‌رود که گویى ما را براى گرفتاریى که به او رسیده، نخوانده است. این گونه براى اسرافکاران آنچه انجام مى‌دادند زینت داده شده است. سوره مبا رکه یونس – آیه ۱۲ @Targomeh
؟ 🔹خیلی از ماها ادّعامون میشه که بچه هیاتی هستیم. 👈 از امام حسین (ع) دم می زنیم و می گیم امام حسینی هستیم. ⁉ امّا واقعاً چقدر_حسینی_هستیم؟ 💢یه ملاکِ قرآنی هست، که ببینیم ما حسینی هستیم یا نه؟! 💢حضرت ابراهیم در بین انبیاء، یه جایگاه خیلی خاصّ و ویژه‌ای داشته. 🔹قرآن کریم می فرماید: 👈 یهودی‌ها و مسیحی‌ها با هم دعوا می کردند، سرِ اینکه حضرت ابراهیم یهودی بوده یا مسیحی!! 👈هر گروهی می خواسته خودش رو به ابراهیم بچسبونه. بگه ابراهیم از ماست، و ما ابراهیمی هستیم. ✅ یهودی‌ها می گفتند: ابراهیم یهودیه ✅ مسیحی‌ها می گفتند: نخیر، ابراهیم مسیحیه 💢امّا قرآن کریم می‌فرماید: 🔹چرا اینهمه دعوا می‌کنید؟؟! 🔹آخه چرا یه ذرّه فکر نمی‌کنید؟؟! 🔹اصلاً مسیحیت و یهودیت بعد از ابراهیم شکل گرفته!! 🔹چطور شما ادّعا می‌کنید که ابراهیم، یهودی بوده یا مسیحی؟! 🕋 یَا أَهْلَ الْکِتَابِ! لِمَ تُحَاجُّونَ فِی إِبْرَاهِیمَ؟! 🕋 وَ مَا أُنزِلَتِ التَّوْرَاةُ وَ الْإِنجِیلُ إِلَّا مِن بَعْدِهِ! أَفَلَا تَعْقِلُون؟!َ... 🕋 مٰا كٰانَ إِبْرٰاهِيمُ يَهُودِيًّا وَ لاٰ نَصْرٰانِيًّا وَ لٰكِنْ كٰانَ حَنِيفاً مُسْلِماً وَ مٰا كٰانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ. 💢 ای اهل کتاب! چرا درباره ابراهیم، گفتگو و نزاع می‌کنید؟! و هر کدام، او را پیرو آیین خودتان معرفی می‌کنید؟! 💢در حالی که تورات و انجیل، بعد از او نازل شده است! آیا فکر نمی‌کنید؟! 💢ابراهیم نه یهودى بود و نه نصرانى، بلکه حق گرایى فرمانبردار بود، و از مشرکان نبود. 📚 سوره آل عمران، آیات ۶۵ تا ۶۷ 🌹حالا اینجای داستان خیلی مهمّه. 💠 قرآن می‌فرماید: 🔹خیلی دوست دارید خودتون رو به ابراهیم بچسبونید؟! باشه. 🔹اگر دوست دارید ببینید به ابراهیم نزدیک هستید یا نه، ملاکش اینه؟! 🕋 إِنَّ أَوْلَی اَلنّٰاسِ بِإِبْرٰاهِیمَ لَلَّذِینَ اِتَّبَعُوهُ... 💢 همانا سزاوارترین و نزدیکترین افراد به حضرت ابراهیم، کسانی هستند که از او تبعیّت و پیروی میکنند. 📚 آل عمران آیه ۶۸ ✅ یعنی هر کس که عملش به ابراهیم نزدیکتر باشه، اون شخص ابراهیمی‌تره. 🌹 حالا ما هم اگه دوست داریم بدونیم که امام حسینی هستیم یا نه؟! ✅ اوّل به اعمال و رفتارمون نگاه کنیم.. ✅ هرچی تبعیّت‌ و پیروی‌مون از امام حسین بیشتر باشه و هرچی اعمالمون به امام حسین شبیه‌تر و نزدیکتر باشه، حسینی‌تریم. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شاکر و صابرحضرت ایوب را نماد صبر میدانیم. اما ایشان یکجا از شیطان به خدا شکایت میکند: به یاد آر بنده ما ایوب را آنزمان که پروردگار خود را ندا داد که شیطان مرا دچار عذاب وگرفتاری نموده 📚سوره مبارکه صاد آیه ۴۱ ایوب نبی از چه چیزی خسته شد و زبان به شکایت گشود؟ امام صادق پاسخ این سوال را در روایتی داده اند:شیطان به خدا گفت، چون به ایوب نعمتهای زیادی عطا کرده ای او شاکر است. خداوند برای اینکه به همه عبودیت و اخلاص ایوب را ثابت کند؛ نعمتها را از او یکی یکی گرفت تا دچار به ابتلا و بیماری شود. تا آن زمان ایوب نبی شاکر بود اما پس از آن به مقام صبر میرسد. نکته جالب اینجاست که ایوب نبی از یک حرف آزرده خاطر شد، وقتی در بیماری سخت بود، علمای بنی اسرائیل نزد او آمدند و گفتند: ای ایوب چه گناهی کرده ای که خداوند تو را اینگونه عذاب کرده است؟ این زخم زبان علمای بنی اسرائیل باعث شد ایوب نبی رنجیده شود. او در اوج نعمت، شاکر بود و امتحان شد...و در اوج سختی و از دست دادن نعمت صابر بود و امتحان شد...خدا در هر حال بندگانش را امتحان میکند 📚علل الشرایع ج ۱ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @Targomeh
🔸چند پیام زیبا از طرف خداوند🔸 🔸همیشه بزرگ ترها، بهترین حرف را نمی زنند و همیشه حرف گوش کنی و اطاعت از بزرگان، انسان را به سعادت نمی رساند . این پیام تربیتی قرآن است که حتی در اطاعت از بزرگان هم گوش و چشمت را باز کن که فردا فقط و فقط خودت پاسخ گوی اعمالت خواهی بود نه بزرگ ترهایت (احزاب/67) 🔸امانت داری یکی از ارزشمندترین ارزش های قرآنی است . حضرت موسی (ع) را به خاطر امانتداری و قدرتش، در خانه حضرت شعیب پناه دادند (قصص/26) و حضرت یوسف را به خاطر امانتداری وعلمش، بر خزانه مصر نشاندند (یوسف/55) و حتی رسول خدا (ص) که از سوی خداوند برگزیده شد، مشهور به امانتداری و به محمد امین معروف بود . 🔸اگر می خواهید مخاطبان به سوی شما جذب شوند، ابتدا به خودتان بپردازید! روح خشک و سنگین و بی لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی شود . مهربانی، دلسوزی را در خود بپرورید تا مردم بی آن که شما متوجه شوید، در اطراف شما جمع گردند(ال عمران/159) . 🔸آیا دوست دارید که دشمن خود را به یک دوست تبدیل کنید؟ به هر بدی که در حق شما کرد، با خوبی پاسخ گویید . این را قران تجویز می کند آیه 34 سوره فصلت را بخوانید! @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن به ما یاد میده که در تمام مخلوقات ✴️إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ (190) و در تمام اتفاقات ✴️وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ (190) و حتی در درون خودمون وَفِي أَنفُسِكُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ (ذاریات21) به تفکر بپردازیم و آیات الهی رو در عالم ببینیم واصلا تمرکز قرآن رو اینه که هیچ اتفاقی رو ساده از کنارش رد نشیم @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ی آیه داریم که میگه زیاد ذکر خدا بگید تا شاید عاقبت بخیر شید ✴️وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (جمعه 10) به نظرت «زیاد» از نظر قرآن چقدره؟ خود قرآن چقدر رو زیاد میدونه؟ با سه تا آیه میخوام جواب این سوالو بدم اگه بلدی یا فکر میکنی میتونی پیداش کنی تا فردا وقت داری ی کم قرآنی شی @Targomeh
دو تا آیه هست که اولی زمان ذکر رو مشخص میکنه و دومی حالت های ذاکر اما اولی اینه👇 که میگه قبل طلوع قبل غروب وسط روز و در دل شب تسبیح خدا بگو وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوبِهَا وَمِنْ آنَاءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَىٰ (طه 130) دومی هم اینه در حالت ایستاده در حالت نشسته حتی در حالت خوابیده الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ (آل عمران191) سومی هم اینه حتی در حال معاملات و کسب کار هم غافل نباش و اهل ذکر باش رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ (نور37) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ لطفا به آیات زیر توجه فرمایید ۱۰۶نسا وَاسْتَغْفِرِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا کن خدا آمرزنده مهربان است🌸 ۵۸بقره وَادْخُلُواْ الْبَابَ سُجَّداً وَقُولُواْ حِطَّةٌ نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ از درب سجده کنان وارد شوید وبگویید تا خطاهای شما را بیامرزیم🌸 💎استغفار طلب مغفرت وتوبه برای ما مسلمانها است🌻 حطه استغفار یهودیان است🪴 @Targomeh
📢 تا آخرین ثانیه‌ها، بساط امتحان و آزمایش الهی برایمان جاریست! پس مانند یه عده مغرور و هرگز تصور نکنیم که با خدا نسبت و رابطه‌ای ویژه داریم و از امتحان و بلا معاف میشویم! اتفاقا خیمه نشین‌های امام حسین علیه السلام را بیشتر از همه امتحان میکنند تا رتبه بالاتری برسند! 🌴 سوره مائده 🌴 🕋 وَ حَسِبُوا أَلَّا تَكُونَ فِتْنَةٌ فَعَمُوا وَصَمُّوا «71» ⚡️ترجمه: (يهوديان چون خود را برتر از مردم و اولياى خدا مى‌پنداشتند) گمان كردند كيفر و آزمايشى برايشان نخواهد بود، پس (از دیدن و شنیدن امر خدا) کور و کر شدند . @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دائره المعارف قرآن کریم✅ 🎅> ◀️ ابوبکر پس از هجرت 🅰 ماجراى ابوبکر و همراهى او با پیامبر و مصاحبت سه روزه با حضرت در ثور ، مباحثى را در تاریخ و در کلام برانگیخته و بیش‌ترین مربوط به زندگى او را شکل داده است. 🌀 آغاز ، به صورت پنهانی و با تعقیب و گریز همراه بود ‌؛ از این رو به ناچار سه روز در غار توقف کردند . 🅰 آنچه در این بر آنان گذشت ، مایه چند و چون بسیاری شده به ویژه آن گاه که سپاه در جستجوی پیامبر ، تا نزدیک غار آمدند ؛ به گونه‌ای که به گفته ، اگر یکی از آنان جلو پایش را می‌نگریست ، ما را زیر می‌دید . 🌀 این امر ، موجب ابوبکر شد و پیامبر صلی الله علیه و آله به او داد . 🅰 این چند روزه در کتاب‌های شیعه و سنی به گونه‌های مختلفی شده است . 🌀 ابوبکر با ورود به ، بنا به نقلی از محمد بن عمر ، بر حبیب بن یساف فرود آمد و بنا به دیگر از او ، به خانه خارجه بن زید بن ابی زهیر وارد شد و با دختر او کرد و تا زمان رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله در همان ، یعنی شنح ( محلی در یک میلی مدینه ) نزد بنی الحارث بن خزرج زیست . 🅰 او ، همچنین در کوچه بقیع ، روبروی خانه عثمان و خانه دیگری نزدیک برگزید . 🌀همسرش ، بنت عمیس در این خانه زندگی می‌کرد . 🅰در ماجرای مواخات ، خدا ، میان او و عمر عقد برادری بست و بر اساس نقلی ، درباره آنان گفت : این دو کهنسالان بهشت ( جز پیامبران و رسولان ) هستند . 🌀این سخن در ماخذ از حیث سند و دلالت نقد شده و آن را کوششی از طرف بنی امیه در با سخن رسول خدا درباره حسن و حسین علیهما السلام که آن دو را سرور اهل بهشت خوانده دانسته‌اند . 🅰 حضور ابوبکر ، پس از این ، در گزارش شده اما در هیچ یک از آنها ، شگفتی آفرینی و خاصی از او دید ه نمی‌شود . 🌀 در غزوه ، جز مشاوره پیامبر صلی الله علیه و آله با مسلمانان و از جمله او ،‌و نیز ساختن گاهی برای حضرت نقل دیگری وجود ندارد . 🅰 پس از ، او در مشاوره پیامبر صلی الله علیه و آله با تنی چند درباره اسیران ، با طرح آنان با مسلمانان ، اخذ فدیه و آزادی را پیشنهاد کرد . ادامه دارد ....... @Targomeh