eitaa logo
تاریخ دیروز، امروز، فردا
187 دنبال‌کننده
183 عکس
47 ویدیو
0 فایل
تاریخ دیروز، روشنگر مسیر فردا توضیحی درباره هویت کانال: https://eitaa.com/TarikhDEF/2 فهرستی از گزیده مطالب کانال: https://eitaa.com/TarikhDEF/4 ارتباط با مدیر: @yahadi71
مشاهده در ایتا
دانلود
28.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ چگونگی ایجاد هنجار و ارزش در جامعه بخشی از خانم هایی که الان بدحجاب یا بی حجابن دلیلش اعتقاد اونها به این مسئله یا بی حیایی و... نیست بلکه صرفا به خاطر هنجار شدن بدحجابی با این تیپ بیرون میان حجاب قانونی به دنبال اینه که نزاره بدحجابی هنجار بشه، هرچند تا قبل از این قضایا حجاب اجباری یا قانونی در قانون بود اما در عمل بیشتر شبیه جک بود تا واقعیت، به خاطر همین هم به مرور بدحجابی هنجار شد. 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ جنبش «» یا «» در غرب به نظرم این مسئله جای جدی برای ما داره، غربی که تا انتهای کثافت کاری جنسی پیش رفته، حالا جریانی از درونش ایجاد شده که داره با این مسائل مخالفت میکنه و ترویج عفاف و خویشتن داری جنسی میکنه. خب اینها چه چیزی رو دیدن که از مسیر رفته شده پشیمون شدن؟ یکی از شخصیت های جدی این جریان خانمی است به اسم «» که چندین کتاب هم تو این زمینه نوشته و تحقیقات مفصلی هم انجام داده مثل کتاب «؛ کشف فضیلت گمشده» که سر و صدای زیادی تو غرب ایجاد کرد. حیف که نسل جدید ما از این حقایق اطلاعی نداره و عده ای از قصد نمی خوان این مباحث به نسل جدید برسه(جدای از کوتاهی و ) و صرفا با به دنبال فریب نوجوانان و جوانان ما هستند. پیشنهاد میکنم دو کتاب رو تو این زمینه ببینید: 1. دختران به عفاف روی می آورند اثر وندی شلیت و نانسی لی دموس، نشر معارف 2. عفاف گرایی در غرب، اثر زینب برخورداری، نشر معارف این دو کتاب رو میتونید از سایت پاتوق کتاب فردا با قیمت قدیمش سفارش بدید. 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ ماجرای امام موسی صدر و تبلیغ در قمارخونه ☘️ آیت الله نقل میکند یک بار که در سن حدود 20 سالگی به آمده بود، گفت فلانی میخواهم چندجایی مثل قمارخونه، شیره کش خونه، قوه خونه و چند جای دیگه را سر بزنم. ☘️ ما هم جا خوردیم چون رفتن به چنین جاهایی اصلا به روحیات ما نمیخورد، تازه آن هم در شهر خودمان که همه ما را میشناختند، حداقل پدرمان شناخته شده بود. ☘️ خلاصه بدون عمامه و عبا راه افتادیم و سه چهار تا منظم و مرتب هم همراه خودمان کردیم که اگر اتفاقی افتاد اینها عوض ما جوابگو باشند. ☘️ وارد اینجور جاها که میشدیم آسید موسی چنان آنها رو مجذوب خودش میکرد که بعضی به گریه می افتادند، بعضی هم به توبه کردن و... من هم کمک کار سید بودم و جنبه لاتی کار را اداره میکردم چون زورخونه میرفتم و به این شناخته میشدم. ☘️ اول یک سر به زدیم، رئیسش یک لات گردن کلفت بود. سید نرم نرم، خورده خورده شروع به سخن کرد، دیدم از گوشه چشم این بندگان خدا دارد اشک می آید... ☘️ روز بعد اول رفتیم ، یک افتضاحی بود، اتاق های کثیف، یکی خوابیده، یکی دراز افتاده، خلاصه وضعی بود، خودم را گرفته بودم و الا واقعا میزدم زیر گریه. پیدا بود همه شان بدبختند، گرفتار شده اند. ☘️ آسید نرم نرم صحبتش را شروع کرد. یک شکسته دلی که پیدا بود است و معلوم بود شخص قویّه، یه چاقو آورد و گفت: آقا سر من رو هم بِبُر، تو حق داری سر من رو بِبُری. من هر چی داشتم و نداشتم پای این چیزها گذاشتم، به فریاد من برس، دست من رو بگیر... ☘️ ما هم بعضی از اینها را راهنمایی میکردیم که برای ترک چه کار کنند. یکی دو جای دیگه هم رفتیم که از اینجا بدتر بود... ☘️ بعدش نوبت بود، جمعیت زیادی نشسته بود که مشغول خوردن چای بودند و به صحبت های یک درویشی که داشت تاریخ میگفت گوش میکردند. ☘️ هم مردم را سرگرم میکرد و هم درآمد خوبی برای قهوه خونه داشت. بعد از اینکه درویش کارش تمام شد و هر کی یک چیزی بهش داد، سید موسی بلند شد و چنان سخنرانی جالب و جامعی کرد که همه مبهوت شدند. بعدش دیگه اصلا رهاش نکردند و ریختند دور و برش... ☘️ بعدش یک سر به زدیم، اینجا هم سید سخنرانی مبسوطی کرد و دل رو تکون داد... ☘️ بعد رفتیم ، اینجا هم سید از بچه ها دلجویی کرد اما آن روز دیگر پولی نداشتیم که به بچه ها بدهیم ولی صحبت این کار آقا موسی تو بازار پیچید و کار خودش را کرد و یک عده جمع شدند، پول هایی جور کردند و به سید دادند تا برای این کارها خرج کند، خصوصا برای کمک به یتیم خونه. ☘️ جای بعدی نوبت بود. کمی برای اهل خانقاه هم صحبت کردند. وقتی برگشتیم یک پاکت از طرف رئیس خانقاه دادند که مقدار زیادی پول در آن بود. آسید هم این پول ها را به ایتام دادند. 📚 بازنویسی شده از کتاب یاران موافق(خاطرات آیت الله سید مرتضی مستجابی)، ص185 📌پ.ن: همین کارهای امام موسی صدر بود که مردم را خودش کرده بود، هر طیفی را به مقتضای حال خودشان جذب میکرد و با آنها میریخت، لذا شخصیتی بود و همه دوستش داشتند، حتی مخالفانش، از گرفته تا ها و حتی ها و... نکته مهمی که در کار ایشان نمود داشت، بود که در منش و رفتار ایشان دیده میشد، میدانست کجا باید چه بگوید و چه نگوید، چگونه رفتار کند و چگونه رفتار نکند. البته در عین حال به شدت بر و پایبند بود والا اصلا حرف و کارش اثر نمیگذاشت. بله او در و ها با برخی علما تفاوت داشت، برخی از این تفاوت ها به محیط کاری ایشان برمیگشت و برخی نیز به مدل و روش کار ایشان. اساسا مدل یک پرونده تحقیقی است که باید به دور از تعصبات و گرایش های سیاسی بدان پرداخت، همانگونه که پرداختن به مشی اجتماعی دیگر نیز ضرورت خاص خودش را دارد. در هر حال او از این جهت نمونه بسیار خوبی برای ماست، برای ما که بدانیم نباید طیفی که عموما مخاطب منبر ما نیستند را رها کنیم، شاید اگر بیشتر از این سنخ تبلیغ ها داشتیم امروز صحنه به نحو دیگری رقم میخورد. البته این مدل تبلیغ، های خاص خودش را هم لازم دارد که باید خود را مجهز به آنها کرد. 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ ماجرای افراط و تفریط های شیخ علی تهرانی(بخش اول) دیروز از دنیا رفت در حالی که در اوج بود، کسی که مردنش میتوانست خیلی بهتر از اینها باشد. بررسی ماجرای زندگی او برای امروز همه ما، ها دارد. کسی که شاگردی و را کرده بود، پیشرفت درسی خوبی داشت و هم بحث و از دوستان نزدیکش بود، کسی که در کنار ، و... جزو مبارزین اصلی مشهد علیه رژیم پهلوی شناخته میشد، هم مبارزه میکرد و هم دست به قلم بود. کسی که شوهر خواهر سید محمد و سید علی خامنه ای بود. کسی که اطرافیانش مکرر نقل کرده اند زندگی اش به شدت ساده و بی پیرایه بلکه مشی او بود. در خاطراتش(ص411) میگوید: «از ویژگی های حائز اهمیت شیخ علی تهرانی، و بود. او با یک لقمه نان و پنیر خودش را سیر میکرد و برخلاف برخی، در بند غذاهای الوان نبود.» اما چه شد که چنین شخصیتی امروز باید با این فلاکت بمیرد؟ چه عامل یا عواملی منجر به او گشت؟ چه شد که او چنین مسیری را انتخاب کرد؟ به نظر میرسد از مهمترین ویژگی های شخصیتی او که عامل انحطاطش شد، ، و ها و حاکم بر او بود. البته که خصلت های انسانی به مرور در انسان شکل میگیرد و اوایل کمرنگ و بعدها بیشتر خود را بروز میدهد لذا در تحلیل شخصیت او توجه به این نکته بسیار مهم خواهد بود. اگر زندگی او را مرور کنیم، خاطراتی که نزدیک ترین اطرافیانش از او نقل کرده اند، همه و همه گواه همین مطلب است. آقای در خاطراتش(ص76) نقل میکند یک وقت رفته بودیم خانه شیخ علی تهرانی، «دیدیم زیلویی پهن کرده، زندگی صوفی مآبانه ای دارد... در مورد امام و انقلاب مسائلی طرح شد. ایشان فحش زشتی به آقای داد که خیلی زننده بود و من از او متنفر شدم و به اتفاق یکی از فرهنگی ها که همراه من بود با کمال بی اعتنایی بلند شده، از خانه ایشان خارج شدیم. یادم هست به مرحوم که از فرهنگیان خوب خمین و همراه من بود، گفتم که او نمیتواند فردی حامی انقلاب و امام باشد، چون امام استاد اخلاق است و شریعتمداری هم اگرچه انسان بدی است اما فحاشی به وی صلاح نیست.» ➕بخش دوم: https://eitaa.com/TarikhDEF/171 ➕بخش سوم: https://eitaa.com/TarikhDEF/172 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ ماجرای افراط و تفریط های شیخ علی تهرانی(بخش دوم) ☘️ همان کسی است که در مورد کتاب مینویسد و خود را میداند اما آن وقت رفتاری که دور از اخلاق است از خود بروز میدهد(اشاره به خاطره نقل شده در پیام قبلی). از همین جهت نیز 22 آذر 59 در بیاناتی به او طعنه میزند و میگوید: ➕ «گاهی وقت ها گوینده در عین حالی که خوب میگوید، در عین حالی که خوب مینویسد، هم مینویسد، هم مینویسد، لکن همان نوشتن است و گفتن است و عرضه داشتن است، خودش از آن بی خبر است.» ☘️ تهرانی همان کسی است که در برهه ای در طرفداری از حضرت امام و ابراز عشق و علاقه و بکار بردن الفاظی در مورد ایشان میکرد و بعدها نیز در دشمنی با او به افراط گرایید. ☘️ در نامه ای که پیرامون نقد به حضرت امام دارند میگویند: «شنیدم به یکی از دوستان مشهد که اخیرا به نجف مشرف شده بود، تذکر مفیدی داده اید و دورادور اطلاع دارم که موثر بوده و در روش ایشان که اخیرا خیلی خطرناک شده بود، موثر واقع شده و الحمدلله.» در حاشیه این نامه مینویسد مراد ایشان شیخ علی تهرانی بوده است.[شریعتی در دادگاه تاریخ ص275] ☘️ مرحوم در خاطراتش(ص214) میگوید: «به یاد دارم، وقتی کتاب آقا شیخ علی تهرانی را نزد آوردند، آن را شدیدا رد کرد و گفت: مولف عمامه ای بر سر گذاشته است.» ☘️ از دوستان و هم بحثی تهرانی در خاطراتش(ص141) نقل میکند چند روزی را مهمان شیخ علی تهرانی بودیم. مسائل متعددی را با ایشان مطرح کردیم. «ایشان همان تاریخ در حین این که یک بود، اما از یک لازم برخوردار نبود... به شکلی مسائل را مطرح میکرد.» بعد نقل میکنند با دوستان اعلامیه ای تنظیم کرده بودیم که در آن آشکارا به رژیم حمله شده بود و به او گفتیم شما هم بیا و انتهای اعلامیه امضا کن اما او میگفت: «حتما باید اسم شخص شاه را هم در اعلامیه بگذاریم.» هرچه اصرار کردیم که دوستان همه تبعیدی هستند و اگر اسم شخص شاه بیاید ممکن است بهانه ای به دست ساواک داده شود و پرونده شان سنگین تر شود در حالی که لزومی ندارد چون صریحا به رژیم تاخته ایم اما او حتی بعد از اظهار نظر آیت الله مدنی مبنی بر اینکه نیازی به آوردن اسم شخص شاه نیست، باز هم حاضر نبود اعلامیه را امضا کند چون خودش را یک جلوه میداد. ادامه دارد... 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ ماجرای افراط و تفریط های شیخ علی تهرانی(بخش سوم) ☘️ در خاطراتش(ص336) درباره نقل میکنند: «ایشان ابتدا با و و مسائلی از این دست سروکار داشت... مدتی با این افکار و اوهام مشغول بود، تا اینکه ناگهان خبر رسید که ایشان مثنوی و حافظ را کنار گذاشته و مدعی است که این کتاب ها است و آنها را با انبر برمیدارد. ما از این چرخش تعجب کردیم... این حالت در رفتار و گفتار این فرد به چشم میخورد.» ☘️ تهرانی از مریدان عجیب و غریب هم بود، البته شریعتی هم به او علاقه زیادی داشت. شریعتی درباره او میگوید: «زبانم پر از ستایش و جانم لبریز ایمان و دلم سرشار از امید نسبت به مردی است که چه خوش درخشیده است و چه رستمانه میروید و در جهان ما نسل جدید مسلمان که تشنه و مشتاق و دردناک در تلاش تکوین مجدد مکتب اعتقادی خویش براساس اسلام نخستین هستیم، چه خوب آن خلأ بزرگ و رنج آوری را که سخت آسیب پذیرمان کرده است، پر نموده. علی تهرانی درست همان کسی است که محتاجش بودیم و سخت منتظرش... و شکر خدا که رسید.» ☘️ تهرانی نیز در سالگرد شریعتی نوشته ای دارد و در آنجا ارادت خود به او را به خوبی نشان میدهد و از منتقدینش بد میگوید. همین تندروی های عجیب و غریب تهرانی در دفاع از شریعتی بود که مورد انتقاد برخی از روحانیون انقلابی شده بود، چه اینکه ستایش عجیب و غریب شریعتی از او نیز انسان را به تعجب وا میدارد. ☘️ ماجرای تهرانی به نیز مشهور است، خصوصا وقتی که ایشان توسط حضرت امام به عنوان تهران منسوب شدند، شیخ علی تهرانی 30 دی58 به امام نامه ای نگاشت و گفت: ➕«امام امت، فردی را امام جمعه تهران کرده اید که... نه معلومات در خور ذکری دارد و نه سابقه تقوایی مستحکم! با وجود علما و فضلای بسیاری در تهران که مسلم از این کار ناراحت میشوند، صلاح است تجدید نظر نمایید... خدا میداند با آنکه جز کار علمی برای هیچ کار دیگری مهیا نیستم و ذره ای دلبستگی به دنیا و اهلش ندارم، در این مرحله وظیف شرعی خود میدانم...» ☘️ البته او در این نامه تهمت هایی نیز به و میزند که این ماجرا و واکنش های دیگران به آن، خود بحث مفصلی است اما از آن میگذریم. خلاصه همین تندروی هایش بود که منجر شده بود به او لقب بدهند. ☘️ البته این افراط و تفریط ها خاص او نبود و کم نبودند انقلابیونی که همین مسیر را کم یا بیش دنبال کردند، عده ای همان اوایل انقلاب و عده ای هم با اینکه خود را دهه شصت میدانستند اما دهه هفتاد در تفکر خود تجدیدنظر کرده و مسیری 180 درجه عکس آن را پیمودند، همانگونه که اوایل میکردند، بعدا نیز به کشیده شدند. ☘️ این همان مسیری است که برخی انقلابیون دهه هشتاد نیز دنبال کردند و به مرور تغییر مسیر دادند. امروز نیز این مسیر به عنوان ، روبروی ماست... ☘️ خلاصه علی تهرانی کم کم به سمت جریان های مخالف جمهوری اسلامی کشیده شد و مواضع مشترکی با پیدا کرد و به مرور متمایل به و شد و بعد از عزل بنی صدر مخفیانه به پناهنده شد. او به عنوان مهمان ویژه در باغی بزرگ در بغداد زندگی میکرد و در اوج جنگ به عنوان در رادیو فارسی زبان بغداد با بدگویی علیه امام و جمهوری اسلامی به شکنجه روحی اسرای ایرانی در عراق می پرداخت. ☘️ سال 74 وقتی دیگر کارکردش برای صدامیان تمام شده بود و دیگر به او نیازی نداشتند، لب مرز ایران و عراق رهایش کردند و در نهایت با به ایران بازگشت. 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پیشنهاد میکنم همه این ۱۸ ثانیه غرور آفرین دهه نودی های یزدی را ببینند و نشر بدن تا برای همه روشن بشه تجمع برلین یک سیرک بود فقط! این تازه فقط یزده ‌ 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ به بهانه حادثه تلخ دیروز دارد حركت ميكند، پيش ميرود؛ اين كارها و اين شبيهِ كارى كه امروز شد، در هيچ تأثيرى نخواهد گذاشت؛ اين را همه بدانند؛ و اينها كوچك‌تر از آن هستند كه بتوانند در اراده‌ى ملّت ايران و مسئولين كشور اثرى بگذارند... خود اين حوادث نشان داد كه اگر چنانچه جمهورى اسلامى در آن نقطه‌اى كه است نميكرد، تا حالا ما گرفتارى‌هاى زيادى از اين ناحيه در داخل كشور داشتيم. ان‌شاء الله كَلَك اينها كنده خواهد شد. اولین واکنش به حادثه تروریستی حمله به مجلس، 17/3/96 📌پ.ن: وقتی به هر دلیلی چه حجاب اجباری و چه هر چیز دیگر، و مردم را به خطر انداختیم، خیلی طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ بدهد. حقیقتا دلم برای آن دختر و پسر نوجوان و جوانی که در کف میدان شده اند عده ای میسوزد، خدا رحمت کند را که میگفت: «، استعمار نظامی است؛ چه استعماری است؟ استعمار یعنی . نه به آن معنا که ندهد شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که ندهد شما فکر کنید؛ آنهم نه به این صورت که اگر فکر کردید شما را بزند؛ نه، بلکه اجازه ندهد ، شما را به فکر وادارد. می‌خواهد به ‌مجرد اینکه نیازی پیدا کنید، از شما رفع نیاز کند؛ این یعنی تعطیلی فکر ... استعمار به همین روش جلوی را می گیرد. استعمار می‌خواهد اصلاً تو «» به فکر نداشته باشی...» اما این حادثه نیز همانگونه که امام ما گفت، ملت مان را بیدارتر میکند، اساسا حق و مظلوم را ریختن، همین است... قبلا مطلبی خلاصه درباره نوشته بودم(https://eitaa.com/TarikhDEF/85) که اخیرا بیانی مرتبط با همان از مرحوم حائری شیرازی دیدم که برایم جالب بود: «علمای ما می کردند از اینکه وارد بشوند. وقتی از یک عالِمی می خواستند تعریف کنند، می گفتند: او کاری کرد که از دماغ کسی، خون هم نیاید. از وقتی که ما با «خون» سر و کار پیدا کردیم، را داریم تجربه می کنیم. ولی در این قسمت ها بود و این نشان می دهد که پشتش به یک جایی گرم بود. من وقتی تاریخ فقهای شیعه را مطالعه می کنم، می بینم در مسئلۀ خون ریزی، احتیاط می کردند، وارد نمی شدند، مسائل را بدون خونریزی سعی می کردند حل کنند. اما از وقتی که امام آمد، خودِ این خون را به عنوان یاد کرد! امام در منشور روحانیت می گوید که هرکه در سیاست دخالت می کرد، عناوین اتهام آمیز را به او می زدند؛ تا اینکه «خون» آمد و مسائل را حل کرد؛ یعنی تفکر مردم با «خون» تغییر پیدا کرد. من فکرم این است که کسی جرأت نمی کند در این راه وارد بشود مگر اینکه داشته باشد. یعنی آنجا که پای خون در میان است، اتصال مرجعیت به ، باید تنگاتنگ باشد. آنهایی که در مسئلۀ خون دخالت نمی کنند، اتصالشان از نوع اتصال علمای سابق است. اینهایی که می خواهند در خون دخالت کنند، باید ای داشته باشند.» 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
برگ برنده ما.mp3
8.07M
🔰 برگ برنده ما ▫️حجاب، لبه جنگ تمدنی با غرب است. ▫️حجاب، پایه و آغاز است که اگر آن را برداریم ساختارها و مفاهیم اجتماعی گسترده‌ای را از بین برده‌ایم. ▫️باید نشان دهیم که برداشتن حجاب چه عواقب سویی را به دنبال دارد و جامعه را تا به کجا می‌کشاند. ▫️حجاب برگ برنده ما در قبال دنیای غرب است ولی متاسفانه تبدیل به برگ بازنده‌اش کرده‌ایم، یعنی تحلیل و تبیین از آن نداریم. در حالی که حجاب تعارض تمدنی ما با دنیای غرب است. 🏷 بیاناتی از استاد، آیت‌الله یزدان‌پناه پیرامون حوادث اخیر در کشور. 💢 نفحات را در فضای مجازی دنبال کنید؛ https://eitaa.com/nafahat_eri
❇️ پاسخ شهید بهشتی به طراحان رفراندوم ▫️«طرح مسئله ، درست به منظور ، تضعیف قانون اساسی، تضعیف مجلس و تضعیف دولت است. ▫️ملت ما توجه داشته باشد که امروز بحمدلله اکثریت قاطع قوه مقننه، دولت و قوه قضاییه و نهادهای انقلاب، همه هم فکر و یکپارچه اند و این نعمت بزرگی است... ▫️اینکه برخی از روزنامه ها میکوشند تا بگویند در جمهوری اسلامی ما (امروز) یک هست و راه حل این بحران را در یا چیزهای دیگر جستجو میکنند، این کارها اصلا به منظور ایجاد بحران صورت میگیرد، بحرانی وجود ندارد.» 📚 مصاحبه شهید بهشتی در تاریخ 6/3/1360، سخنرانی ها و مصاحبه های شهید بهشتی، ج3، ص156 📌پ.ن: جالب است که مطرح کردن بحث رفراندوم منحصر به امروز و دیروز نیست بلکه از همان ابتدای انقلاب عده ای برای پیشبرد اهدافشان سردست میگرفتند و امثال شهید بهشتی پشت پرده این مسئله را برای مردم میکردند. 🔹ادعای این افراد این است که مردم، اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی را نمیخواهند درحالی که براساس آمار معتبرترین ها در سال 1401 جامعه ایران، یک و است. 🔹حتی درمورد گزاره هایی مانند مسئله و آن که امروزه محل چالش شده و تقریبا همه ما تحت تاثیر هجمه رسانه ای دشمن به این نتیجه رسیده ایم که ملت مخالف حجاب و الزام آن است، اما آمار علمی افکارسنجی ها نشان میدهد همچنان خواهان همین حجاب و اسلام هستند. 🔹در یکی از این نظرسنجی ها 61 درصد مردم گفته اند تقید عملی به کامل دارند و 31 درصد نیز تقید عملی به کمتر از حجاب کامل دارند. یعنی بیش از 90 درصد مردم ایران حجاب را یک ارزش میدانند و خود را مقید به آن. البته که مراد مردم از حجاب، است، نه . 🔹همچنین 62درصد مردم گفته اند علاقه مند به داشتن یک هستند و 26 درصد هم گفته اند تا حدی این علاقه را دارند. یعنی حدود 10 درصد این تمایل را از خود نشان نداده اند. 🔹نسبت به این گزاره که میخواهیم کل مردم دنیا مسلمان باشند، 65 درصد مردم گفته اند به این گزاره علاقه بسیار زیاد دارند و 21 درصد هم گفته اند تا حدی به آن علاقه مندند. 🔹یکی از گزاره های مهم تمایل به است که این آمار میتواند بهترین معرّف و نماینده و باشد. 57 درصد مردم گفته اند علاقه بسیار زیاد به این مطلب دارند و 33 درصد هم گفته اند تا حدی به آن علاقه مندند. 🔹برای تشخیص میزان به نحو علمی در دنیا بر دو گزاره تاکید میشود: یکی میزان رو به رشد بودن کشور و دیگری کشور. در این نظر سنجی حدودا بیش از 54 درصد از مردم گفته اند قدرت نظامی و علمی کشور را بسیار رو به رشد میدانیم و حدود 31 درصد گفته اند تا حدی رو به رشد میدانیم. یعنی بیش از 80 درصد مردم به آینده امیدوارند. 🔹نسبت به گزاره ، 56 درصد مردم گفته اند با آن بسیار موافق هستند و 19 درصد گفته اند تا حدی با آن موافقند. یعنی حدود 75 درصد مردم با این مسئله موافق هستند. 🔹جالب این است که در این نظر سنجی بیشترین درصد موافقت با حجاب اجباری اولا برای است(حدود82 درصد زنان متاهل موافق حجاب اجباری بوده اند)، بعد برای (73 درصد این دسته موافق حجاب اجباری بوده اند) و بعد برای (69 درصد این دسته موافق حجاب اجباری بوده اند) و در انتها (59 درصد). 🔹غرض اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم ما با یک طرفیم، جامعه ای که در طول تاریخ هرچه تلاش کردند تقید دینی را از او بگیرند نتوانستند لذا دین و اسلام کأن ذاتی او شده لذا این نکته را باید در محاسبات خود لحاظ کرد. 🔹در واقع توجه به آمار واقعی است که میتواند تحلیل درستی را از صحنه بدست بدهد درحالیکه حتی مسئولین، خواص و نخبگان ما نیز با توجه به فشار و هجمه رسانه ای به نحوی برخورد میکنند که انگار دیگر مردم اسلام و انقلاب را نمیخواهند. 🔹البته تذکر این نکته نیز لازم است که آسیب ها و نقاط چالشی مهمی نیز وجود دارد که به خاطر محدودیت متن ذکر نشد و غفلت از آنها جایز نیست. به این معنا که هم باید نقاط مثبت و رشد را دید و هم نقاط منفی و آسیب پذیر. 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ خیانت یا تضییع؛ فرقی نمیکند... ▫️راوی میگوید خدمت (ع) بودم كه از وكيلشان حسابرسى مى‌كرد. وكيل پشت سر هم میگفت: به خدا سوگند که خيانت نكردم. ▫️حضرت فرمود: فلانى! براى من «» یا «» كردن تو فرقی نمیکند، بالاخره تو مال مرا نابود کرده ای، چه بواسطه خیانتت و چه بواسطه تضییع(حیف و میل کردن بدون سوء نیت) کردنت. بله اگر خیانت کرده باشی برای تو بدتر است. ▫️بعد حضرت فرمود: (ص) فرمودند: اگر کسی از شما از و روزى خود فرار كند، روزی اش در پی او خواهد بود تا اینکه او را دریابد؛ ▫️همانگونه که اگر كسى از اجل و خويش فرار كند، اجلش در پی او میرود تا اینکه او را دریابد. ▫️كسى كه خيانت كند، از روزى او محاسبه میشود یعنی به مقداری که خیانت کرده از روزی او کم میشود و آن نیز در نامۀ عملش نوشته مى‌شود. 📚 ، ج5، باب النوادر، ح2 📌پ.ن: این حدیث باید جزو و مدیران باشد. اگر کسی قرار است مسئولیتی بپذیرد باید ، و توانایی انجام آن کار را داشته باشد، در غیر این صورت از حیث نتیجه و ضرری که به حکومت و مردم میزند فرقی با خائن نمیکند، چون هر دوی اینها کار را خراب کرده اند، بله به لحاظ شخصی اگر خیانت کرده باشد مجازاتش بیشتر است اما کسی که کوتاهی و اهمال کرده نیز هم ردیف اوست. در روایت دیگری نیز از همین کافی شریف امام صادق(ع) میفرمایند: «ما ابالي ائْتَمَنْتُ خائناً أو مُضَيّعا»(ج5،ص301،ح4) حضرت صریحا میفرماید برای من تفاوتی ندارد کار را بخواهم به خائن بسپارم یا به ناشی و نامتخصص. هر دو کار را خراب میکنند. خدا رحمت کند را که در ج5، ص441و540 ذیل این روایت میگویند این روایت از لحاظ اجتماعی، تربيتی، اقتصادی، تمدنی و... بسیار حائز اهمیت است چرا که توجه به آن میتواند عامل رشد و جامعه باشد و بی توجهی به آن عامل انحطاط و . حال خود دیگر این مسئله را بر مسائل روز تطبیق بدهید و ببینید چه خیانت هایی که عده ای در حق این ملت و انقلاب نکرده اند، نیازی به ذکر نام نیست... 🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF