eitaa logo
تاملی در تاریخ اسلام
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
143 ویدیو
250 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام علی(علیه السلام) خطاب به امام حسن(علیه السلام): «وَاعْرِضْ عَلَیْهِ أَخْبَارَ الْمَاضِینَ..» 📚نهج البلاغه، نامه۳۱ ✅روزی نه چندان دورِ دور، ماهم در تاریخ، ورق خواهیم خورد. @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚مقتل : @AsnadolMasaeb
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال5️⃣3️⃣1️⃣ :عامل اصلی و تعیین کننده در قیام حسینی کدامیک از دو گزینه بود؟ ۱)فرار از بیعت با یزید! ۲)دعوت نامه کوفیان! ✍پاسخ از آیت الله :👇 @TarikhEslam
✍پاسخ : اینکه می پذیریم هر دو مورد فوق، تاثیر زیادی در روند شکل گیری قیام و به وجود آمدن حوادث بعدی داشته اند. ولی هیچکدام‌ عامل تعیین کننده و اصلی نیستند، یعنی اگر بر فرض دستگاه یزید از امام حسین(علیه السلام) بیعت هم نمی خواست، و بر فرض، کوفیان هم نامه نمی نوشتند، امام حسین(علیه السلام) سکوت نمی کرد و دعوت الهی خویش را ادامه می داد و بر ناحق بودن یزید و احقیت خود تاکید می کرد. امامی که در زمان معاویه در خطابه اش علمای امت، اصحاب پیامبر و تابعین را نسبت به سکوتشان توبیخ می کند، چگونه به خود اجازه ی سکوت بدهد؟! و بگوید؛ حال که از من بیعت نخواسته اند و حال که از من کسی دعوت نکرده است پس سکوت کنم؟! امامی که گفت : جدم رسول خدا(ص) فرمود : اگر کسی در برابر سلطانی که ظلم پیشه ساخته، حرام خدا را حلال کرده، عهد و پیمان الهی را شکسته، و با سنت رسول اکرم(ص) جنگیده، سکوت اختیار کند و اعتراض نکند، سرانجامش با آن سلطان یکی است، چگونه خود حرکت نکند و اعتراض خو را آشکار نکند؟! حسینی که خود را محب معروف و دشمن منکر می داند، حسینی که بالاترین منکر را حکومت یزید می داند، آیا به صرف اینکه از او بیعت نخواسته اند و به بهانه ی اینکه دعوتی از او نشده است تسلیم منکر می شود؟! آیا سکوت امام شهید(علیه السلام) در فرصت خوبی که بعد از مرگ معاویه پیدا کرده، تأیید حکومت نوپای یزیدی نیست؟! پس هرگز سخن امام حسین(علیه السلام) را با لشکر کوفه که فرمود : رهایم کنید تا در جایی دیگر غیر از کوفه روم به معنای لب فرو بستن او نیست و دشمن هم این را فهمیده بود که به او چنین اجازه ای نداد. عنصر اصلی در مواضع امام «دعوت به اصلاح» ، «اتمام حجت بر خود و بر مردم» و «روشنگری وتبیین حقیقت» است. امام حسین(علیه السلام) نه در پی ایجاد اختلاف بین امت بود، و نه در پی شروع جنگ! چنانکه خود تصریح داشت ولی با ظلم و فساد هم سر سازش نداشت. سیدالشهداء(سلام الله علیه) در نامه به بصریان نوشت من شما را دعوت به کتاب خدا و سنت پیامبرش می کنم چرا که سنت را میرانده و بدعت را احیا کرده اند، اگر از من تبعیت کنید شما را به راه ترقی و رشدتان هدایت می کنم. معنای این سخن اینکه من مثل همه پیامبران، مثل همه امامان و مثل همه مصلحان دست از دعوتم برنمی دارم، پس عنصر اصلی قیام همین است، و روشن است اگر از او بیعت بخواهند، دست بیعت با ظالم و مفسد ی چون یزید نمی دهد، و روشن است اگر گروهی از امت از او دعوت کنند، عاقلانه ترین راه را که فرستادن نماینده است انتخاب می کند تا برای همگان حجت تمام شود، ولی اگر هم قصه ی بیعت و ماجرای نامه نگاری هم نبود، حرکت اصلاحی او ولو به نحو دیگری ادامه داشت. 📚منبع : پایگاه اطلاع رسانی استاد محمد عندلیب همدانی http://www.andalibhamedani.ir @andalibhamedani @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚✍📚✍📚✍📚✍📚 3️⃣5️⃣1️⃣ :📚 کتاب «کوفه شهری برای عبرت» بررسی نقاط مثبت و منفی کوفیان و معرفی چهره‌ی سیاسی، اجتماعی آنان در ارتباط با امام علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع)؛ اثر سجادی✍📚👇 @TarikhEslam
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 🌐برای خرید یا مطالعه این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید :👇 🆔https://www.gisoom.com/book/1351995/کتاب-هشدارها-و-عبرتهای-عاشورا-شهری-برای-عبرت-جلد-1/ @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات مظلومانه امّ المومنین حضرت خدیجه(سلام الله علیها) تسلیت و تعزیت باد. @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤 در کلام اهل بیت(علیهم السلام) :👇 @TarikhEslam
✅مقام و منزلت حضرت خدیجه کبری(س) در طول تاریخ توسط حضرات معصومین(ع) بیان شده است و ایشان از وجود مبارک سرور بانوی بهشتیان ذکری به میان آورده اند. به طور مثال؛ 1⃣حضرت رسول اکرم(ص) روزی در مسجد و در حضور مردم، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را چنین معرفی کردند : 📋《یَا أَیهَا النَّاسُ! أَ لَا أُخْبِرُکُمُ الْیوْمَ بِخَیرِ النَّاسِ‏ جَدّاً وَ جَدَّةً؟ قَالُوا : بَلَى! یا رَسُولَ اللَّهِ(ص)! قَالَ : عَلَیکُمْ بِالْحَسَنِ(ع) وَ الْحُسَینِ(ع) فَإِنَّ جَدَّهُمَا رَسُولُ اللَّهِ(ص) وَ جَدَّتَهُمَا خَدِیجَةُ(س) الْکُبْرَى بِنْتُ خُوَیلِدٍ سَیدَةُ نِسَاءِ الْجَنَّةِ》 ♦️ای مردم! آیا امروز به شما خبر ندهم بهترین مردم را از جهت جد و جده چه کسی است؟ پاسخ دادند : آری! ای رسول خدا(ص)! پیامبر اکرم(ص) فرمود : بر شما باد به حسن(ع) و حسین(ع)! چرا که جدّ آن دو رسول خدا(ص) و جده آنان خدیجه کبری(س) دختر خویلد و سرور زنان بهشت است.(۱) 2⃣امام علی(ع) در ابیاتی از حضرت خدیجه(س) به نیکی یاد کرده و در فراق ایشان و از دست دادن پدر گرامیشان، حضرت ابوطالب(ع) این ابیات را سروده اند : 📋《أَعَینَی جُودَا بَارَکَ اللَّهُ فِیکُمَا، عَلَى هَالِکَینِ لَا تَرَى لَهُمَا مِثْلًا، عَلَى سَیدِ الْبَطْحَاءِ وَ ابْنِ رَئِیسِهَا، وَ سَیدَةِ النِّسْوَانِ أَوَّلِ مَنْ صَلَّى‏》 ♦️هان ای دو چشم من! باران اشک از آسمان دیدگانم فرو بارید. خدا این باران اشک را در سوگ دو از دست رفته، بر شما مبارک گرداند؛ چرا که آن دو به راستی بی نظیر بودند. هان ای دو چشم من! در سوگ غمبار سالار مکه و فرزند رئیس آن (ابوطالب) و در رحلت جانگداز سرور بانوان، اولین زنی که به همراه رسول خدا(ص) نماز گزارد.(۲) 3⃣امام حسن(ع)، در برابر ناسزاگویی معاویه به امام علی(ع)، چنین پاسخ داد : 📋《أَیهَا الذَّاکِرُ عَلِیاً(ع)! أَنَا الْحَسَنُ(ع) وَ أَبِی عَلِی(ع) وَ أَنْتَ مُعَاوِیةُ وَ أَبُوکَ صَخْرٌ وَ أُمِّی فَاطِمَةُ(س) وَ أُمُّکَ هِنْدٌ وَ جَدِّی رَسُولُ اللَّهِ(ص) وَ جَدُّکَ حَرْبٌ وَ جَدَّتِی خَدِیجَةُ(س) وَ جَدَّتُکَ قُتَیلَةُ》 ♦️ای کسی که به پدرم علی(ع) دشنام می دهی، من حسنم و پدرم علی(ع) است و تو معاویه ای و پدرت صخر است. مادر من فاطمه(س) است مادر تو هند است. نیای من پیامبر اکرم(ص) است و نیای تو عتبه بن ربیعه است و مادربزرگ من خدیجه(س) و مادربزرگ تو قُتیله است.(۳) 4⃣امام حسین(ع) در صحرای نینوا در فراز خطبه ای هنگام معرفی خویش به دشمنان فرمود : 📋《هَلْ تَعْلَمُونَ أَنَّ جَدَّتِی خَدِیجَةُ(س) بِنْتُ خُوَیلِدٍ أَوَّلُ نِسَاءِ هَذِهِ الْأُمَّةِ إِسْلَاماً》 ♦️آیا می دانید که جدّه من خدیجه(س) دختر خویلد است، اول بانو در این امت که اسلام آورد؟(۴) 5⃣امام سجاد(ع) در خطبه ای در شام فرمود : 📋《أَنَا ابْنُ خَدِیجَةِ الکُبرَی(س)!》 ♦️من فرزند خدیجه کبری(س) هستم.(۵) 6⃣حضرت زینب(س) در روز یازدهم محرم پس از آنکه از کنار جنازه مطهر شهدا عبور می کرد، خطاب به خداوند چنین گفت : 📋《بِأَبِی مُحَمَّدٌ الْمُصْطَفَى(ص) بِأَبِی‏ خَدِیجَةُ الْکُبْرَى‏(س)》 ♦️پدرم به فدای محمد مصطفی(ص)، به فدای خدیجه کبری(س) باد.(۶) @TarikhEslam ادامه مطالب :👇
نقل است که؛ حضرت رسول اکرم(ص) خطاب به حضرت خديجه(س) فرمودند : 📋《أَمَا عَلِمْتِ أَنَّ اللَّهَ قَدْ زَوَّجَنِی مَعَکِ فِی الْجَنَّةِ؟》 ♦️آيا مي دانی كه خداوند تو را در بهشت نيز همسر من ساخته است؟!(۷) حضرت خدیجه(س) در آخرین لحظات حیات خود، وصایایى به شرح زیر به حضرت رسول اکرم(ص) نمود : ۱)براى او دعاى خیر کند. ۲)او را با دست خود در خاک قرار دهد. ۳)پیش از دفن در قبر او وارد شود. ۴)عبایى را که به هنگام نزول وحى بردوش داشت، روى کفن او قرار دهد.(۸) حضرت خدیجه که همه اموالش را به رسول خدا(ص) بخشیده بود، در مقابل فقط یک عبا مطالبه نمود و آن را مستقیماً طلب نکرد، بلکه به وسیله حضرت فاطمه(س) تقاضا کرد. تاریخ می نویسد : 📋《وَ تُوُفِّيَت خَدِيجَةُ(س) بَعدَ أَبِي طَالِبِِ(ع) بِثَلَاثَةِ أَيَّامِِ》 ♦️حضرت خدیجه(س) سه روز بعد از وفات ابوطالب(ع)، وفات نمود.(۹) ام ایمن وام الفضل (همسر عباس) پیکر مطهر حضرت خدیجه(س) را شستشو دادند و براى آخرین بار وداع کردند. در این هنگام؛ جبرئیل درحالی که کفنی از بهشت همراه داشت، نازل شد و عرض کرد : 📋《یَا رَسُولَ‏ اللَّهِ(ص)! اَلْعَلِىُّ الْأَعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَ یَخُصُّکَ بَالتَّحِیَّةِ وَ الْإِکرامِ، وَ يَقُولُ لَكَ : يَا مُحَمَّدُ(ص)! إنَّ كَفَنَ خَدِيجَةَ(س) وَ هُوَ مِن الْجَنَّةِ أَهدَى اللهُ إِلَيهَا فَكَفَّنَهَا رَسُولُ اللهِ(ص) بِرِدَائِهِ الشَّرِيفِ أَوَّلاً، وَ بِمَا جَاءَ بِهِ جِبرَائِيلُ ثَانِيَاً، فَكَانَ لَهَا كَفَنَانِ : كَفَنُ مِن اللهِ، وَ كَفَنُ مِن رَسُولِ اللهِ(ص)!》 ♦️ای رسول خدا(ص)! خداوند متعال به تو سلام می رساند و می فرماید : ای محمد(ص)! همانا این کفن خدیجه(س) می باشد و آن کفن بهشتی است که اهدائی است از جانب خداوند متعال! پس حضرت رسول اکرم(ص) ابتدا خدیجه(س) را با آن رداء مبارک خود، کفن کرد و سپس با آن کفنی که جبرائیل آورده بود، نیز کفن نمود. پس برای خدیجه(س) دو کفن بود! کفنی از جانب خدا و کفنی از جانب رسول خدا(ص)!(۱۰) سپس حضرت(ص) شخصاً درون قبر رفت، و سپس خدیجه(س) را در خاك نهاد و آنگاه سنگ لحد را در جای خویش قرار داد. حضرت(ص) بر خدیجه(س) همواره اشك می ریخت، دعا می كرد و برایش آمرزش می طلبید. نقل شده است که؛ 📋《لَمَّا تُوُفِّیتْ خَدِیجَةُ(س) جَعَلَتْ فَاطِمَةُ(س) تَلُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ(ص) وَتَدُورُ حَوْلَهُ وَ تَقُولُ : یَا أَبَتِ! أَینَ أُمِّی؟》 ♦️وقتی حضرت خدیجه(س) را به خاک سپردند، حضرت فاطمه(س) دامن پیغمبر اکرم(ص) را گرفته بود، و اطراف ایشان می‌گشت و می‌پرسید : ای پدر! مادرم کجاست؟! 📋《فَنَزَلَ جَبْرَئِیلُ فَقَالَ لَهُ : رَبُّک یأْمُرُک أَنْ تُقْرِئَ فَاطِمَةَ(س) السَّلَامَ وَ تَقُولَ لَهَا : إِنَّ أُمَّک فِی بَیتٍ مِنْقَصَبٍ، کعَابُهُ مِنْ ذَهَبٍ، وَ عُمُدُهُ یاقُوتٌ أَحْمَرُ، بَینَ آسِیةَ وَ مَرْیمَ بِنْتِ عِمْرَانَ》 ♦️پس در این هنگام؛ جبرئیل نازل شد و به پیغمبر اکرم(ص) فرمود : خداوند به تو سلام می‌رساند و به تو امر می‌کند که به فاطمه(س) بگویی که مادرش در خانه‌ای از طلا و یاقوت سرخ، در کنار آسیه و مریم دختر عمران است.(۱۱) 📚منابع: ۱)بشارة المصطفى عمادالدین طبری، ص۱۱۵ ۲)دیوان أمیرالمؤمنین(ع) میبدی، ص۳۵۹ ۳)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۵ ۴)اللهوف ابن طاووس، ص۸۶ ۵)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۱۳۹ ۶)اللهوف ابن طاووس، ص۱۳۴ ۷)بحارالانوار مجلسی، ج۱۹، ص۲۰ ۸)پند تاريخ خسروی، ج۲، ص۲۲ ۹)بحارالانوار مجلسی، ج۱۶، ص۳ ۱۰)المجالس العاشوريّة آل درويش، ج۱، ص۴۷۹ ۱۱)امالی شیخ طوسی، ص۱۷۵ @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤حسادت عایشه بنت ابوبکر به شخصیت در منابع اهل تسنن :👇 (س) @TarikhEslam
✅به سند کتب اهل تسنن آمده است که؛ عایشه خود می گوید : 📋《مَا غِرْتُ عَلَى اِمْرَأَةٍ لِرَسُولِ اللهِ(ص) كَمَا غِرْتُ عَلَى خَدِيجَةَ(س) لِكَثْرَةِ ذِكْرِ رَسُولِ اللهِ(ص) إِيَّاهَا وَ ثَنَائِهِ عَلَيهَا》 ♦️آن قدر که بر خدیجه(س) حسادت می کردم، بر هیچ یک از همسران رسول خدا(س) حسادت نمی کردم، زيرا آن حضرت(ص) از ایشان بسيار یاد می کرد و از او تمجید می نمود.(۱) 👤در جایی دیگر نیز عایشه گفته است : 📋《کَانَ النَّبِیُّ(ص) إِذَا ذَکَرَ خَدِیجَةَ(س) أَثْنَى عَلَیْهَا، فَأَحْسَنَ الثَّنَاءَ! فَغِرْتُ یَوْمًا، فَقُلْتُ : مَا أَکْثَرَ مَا تَذْکُرُهَا حَمْرَاءَ الشِّدْقِ، قَدْ أَبْدَلَکَ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ بِهَا خَیْرًا مِنْهَا؟!!》 ♦️رسول خدا(ص) هرگاه به یاد خدیجه(س) می‌افتاد از او به نیکی یاد می‌کرد. روزی حسادت بر من چیره شد و گفتم : چه زیاد از آن پیر زن بی ‌دندان یاد مى‏ کنید؟!! حضرت رسول اکرم(ص) فرمود : 📋《[خَدِیجَةُ وَ أَینَ‏ مِثْلُ‏ خَدِیجَةَ؟] مَا أَبْدَلَنِی اللهُ عَزَّ وَجَلَّ خَیْرًا مِنْهَا، قَدْ آمَنَتْ بِی إِذْ کَفَرَ بِی النَّاسُ، وَصَدَّقَتْنِی إِذْ کَذَّبَنِی النَّاسُ، وَوَاسَتْنِی بِمَالِهَا إِذْ حَرَمَنِی النَّاسُ، وَرَزَقَنِی اللهُ عَزَّوَجَلَّ وَلَدَهَا إِذْ حَرَمَنِی أَوْلَادَ النِّسَاءِ》 ♦️خدیجه و کجاست مانند خدیجه؟! مرا  همانا خداوند بهتر از او نصیب شما فرموده است، زیرا هنگامى که همه مردم مرا تکذیب مى‏ کردند، او مرا تصدیق مى‏ کرد و هنگامى که مردم مرا محروم مى‏ داشتند، او با اموال خود من را یاری مى‏ کرد و خداوند فرزندان مرا، از او به من عنایت فرمود و حال آنکه از غیر او فرزندى به من عنایت نفرمود.(۲) 📚منابع: ۱)صحيح بخاری، ج۳، ص۱۳۸۹، ح۳۶۶۰ ۲)مُسند احمد بن حنبل، ج۴۱، ص۳۵۶ @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین زن مسلمان :👇 👤امام علی(ع) در خطبه «قاصعه» می فرماید : 📋«وَلَمْ یَجْمَعْ بَیْتٌ وَاحِدٌ یَوْمَئِذٍ فِی الْاِسْلاَمِ غَیْرَ رَسُولِ اللّه(ص) وَخَدِیجَةَ(س) وَاَنَا ثَالِثُهُمَا! اَرَی نُورَ الْوَحْیِ وَالرِّسَالَةِ وَ اَشُمُّ رِیحَ النَّبُوَّةِ» ♦️در آن روز در هیچ خانه ای، اسلام راه نیافت، جز خانه حضرت رسول اکرم(ص) و خدیجه کبری(س)! و من سوّمین آنان بودم، من نور وحی و رسالت را می دیدم و بوی نبّوت را استشمام می کردم.(۱) 👤حذیفه بن یمان می گوید : حضرت رسول اکرم(ص) همواره می فرمود : 📋«خَدِيجَةُ(س) بِنْتُ خُوَيْلِدٍ سَابِقَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ إِلَى الْإِيمَانِ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ(ص)» ♦️خدیجه دختر خویلد از سابقین در ایمان به خدا و به محمد(ص) است.(۲) 👤همچنین حضرت رسول اکرم(ص) مکرّر می فرمود : 📋«أَيْ خَدِيجَةُ! وَاللهِ لَا أَعْبُدُ اللَّاتَ وَاللهِ لَا أَعْبُدُ الْعُزَّى أَبَدًا» ♦️به خدا قسم که خدیجه(س) هیچ گاه «لات» و «عُزّی» را نپرستید.(۳) 📚منابع : ۱)نهج البلاغه سید رضی، خطبه۱۹۲ ۲)المستدرك حاکم نیشابوری، ج۳، ص۲۰۳ ۳)مسند أحمد بن حنبل، ج۲۹، ص۴۶۷ @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣علاءالدین علی بن حسام‌الدین معروف به «متّقی هندی»(متوفى سال۹۷۵ ه.قمری) از علمای اهل سنت در کتاب خود روایتی در مدح و منزلت می آورد و می نویسد : 📋«خَيْرُ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ أَرْبَعٌ : مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ وَ خَدِيجَةُ(س) بِنْتُ خُوَيْلِدٍ وَ فَاطِمَةُ(س) بِنْتُ مُحَمَّدٍ(ص) وَ آسِيَةُ اِمْرَأَةُ فِرْعَوْنَ» ♦️بهترین زنان جهانیان چهار نفرند : خدیجه دختر خویلد و فاطمه(س) دختر رسول اکرم(ص) و مریم دختر عمران و آسیه زن فرعون است.(۱) (س) 📚منبع : ۱)كنز العمال متقی هندی، ج۱۲، ص۱۴۳ @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2️⃣ابوعبدالله حاکم نیشابوری(متوفی سال۴۰۵ ه.قمری) در روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) در حق می نویسد که ایشان فرمودند : 📋«إِنَّ أَفْضَلَ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ؛ خَدِيجَةُ(س) بِنْتُ خُوَيْلِدٍ وَ فَاطِمَةُ(س) بِنْتُ مُحَمَّدٍ(ص) وَ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ وَ آسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ امْرَأَةُ فِرْعَوْنَ» ♦️بهترین زنان اهل بهشت چهار نفرند : خدیجه دختر خویلد و فاطمه(س) دختر رسول اکرم(ص) و مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم زن فرعون است.(۱) (س) 📚منبع : ۱)المستدرك على الصحيحين حاكم نیشابوری، ج۲، ص۵۳۹ @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3️⃣ابوعبدالله احمد بن محمد بن حنبل(متوفی سال۲۴۱ ه.قمری) یکی از امامان چهارگانه فقهی اهل سنت در روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) که در مدح فرمودند، می نویسد : 📋«أَفْضَلُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ : خَدِيجَةُ(س) بِنْتُ خُوَيْلِدٍ وَ فَاطِمَةُ(س) بِنْتُ مُحَمَّدٍ(ص) وَ آسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ امْرَأَةُ فِرْعَوْنَ وَ مَرْيَمُ ابْنَةُ عِمْرَانَ» ♦️بهترین زنان اهل بهشت چهار نفرند : خدیجه(س) دختر خویلد و فاطمه(س) دختر رسول اکرم(ص) و آسیه دختر مزاحم زن فرعون و مریم دختر عمران است.(۱) (س) 📚منبع : ۱)مسند أحمد، ج۴، ص۴۰۹ @TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا