eitaa logo
همکاری شرکت دانش بنیان بهیار با دانشگاه اصفهان
184 دنبال‌کننده
218 عکس
44 ویدیو
4 فایل
عرض سلام و ادب مجالی از جنس دانش بنیان، در جهت تفکر، علم، پژوهش، فراغت و پاسخ به سوالات شما بزرگواران از طریق @B_UI_122
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹میلاد آقا ابالفضل العباس مبارک🔹 ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
یک سیستم تشخیص مغناطیسی میکروسیالی برای تجزیه و تحلیل اگزوزوم مشتق شده از تومور. دانشمندان آکادمی علوم چین و دانشگاه شانگهای تک یک سیستم تشخیص مغناطیسی میکروسیال (μFMS) را برای تجزیه و تحلیل اگزوزوم های مشتق شده از تومور (TDEs)، نشانگرهای زیستی سرطان بالقوه توسعه داده اند. μFMS از کاوشگرهای با ساختار چهار وجهی DNA و نانوذرات مغناطیسی برای ایجاد کاوشگرهای نانو گزارشگر مغناطیسی ادغام شده در یک تراشه میکروسیال استفاده می کند. این سیستم امکان تشخیص سریع و بسیار حساس TDE ها را فراهم می کند و پتانسیل تغییر تشخیص و درمان سرطان در محیط های بالینی را دارد. بیشتر بخوانید : https://lnkd.in/gYhfkHKp ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
🔹میلاد با سعادت امام سجاد(ع) مبارک🔹 ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
محققان تجزیه RNA و DNA در سلول ها را بررسی می کنند. محققان مرکز پزشکی مولکولی ماکس دلبروک و دانشگاه کیل فرآیند حذف مواد زائد در سلول ها را با تمرکز بر آنزیم PLD3 که مسئول تجزیه مواد زائد از جمله RNA و DNA است، بررسی کرده اند. این مطالعه از تجزیه و تحلیل ساختار کریستالی برای شناسایی بخش‌های خاصی که برای تجزیه زباله‌ها حیاتی هستند، استفاده کرد. جهش در ژن PLD3 با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. این تحقیق شواهدی ساختاری از تجزیه DNA و RNA PLD3 ارائه می‌کند و بینش‌هایی را در مورد مکانیسم‌های بالقوه بیماری ارائه می‌دهد. درک نقش پروتئین ممکن است راه هایی را برای اقدامات اصلاحی در بیماری ها باز کند. بیشتر بخوانید : https://lnkd.in/eihaDSzz ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
و اما در پی پیام فوق داریم👇🏻👇🏻👇🏻
♻️ انعقاد قرارداد راتبه شغلی شیخ بهایی (بورسیه صنعتی) دانشگاه اصفهان ♻️ 🔰 اولین جلسه انعقاد قرارداد بین دانشجویان بورسیه صنعتی ورودی ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان با شرکت بهیار صنعت با حضور مدیرعامل محترم شرکت جناب آقای مهندس نجات‌بخش در سالن شهید موحدیان (اتاق شورای معاونت پژوهشی) برگزار گردید. 📅 زمان: یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ 🍀 لازم به ذکر است که امسال، ۷ نفر از داوطلبان کنکور در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی هوافضا و ریاضی پس از طی مراحل آزمون کتبی و مصاحبه، بورسیه شرکت بهیار صنعت شدند. 👈 عضو شوید @jobvision_ui_ac_ir
رویکرد جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر ساختار سه بعدی RNA. محققان دانشگاه ملی سنگاپور DRfold را توسعه داده‌اند، یک روش هوش مصنوعی پیشرفته که دقت پیش‌بینی ساختار سه بعدی RNA را تا بیش از 70 درصد بهبود می‌بخشد. این رویکرد نوآورانه از یادگیری عمیق برای رسیدگی به چالش‌های ناشی از ناپایداری ساختار RNA و داده‌های تجربی محدود استفاده می‌کند. خطوط لوله یادگیری عمیق دوگانه DRfold یک تغییر انقلابی را در پیش‌بینی ساختارهای سوم RNA، با در دسترس بودن منبع باز برای کاربردهای گسترده‌تر در زیست‌شناسی RNA و طراحی دارو، نشان می‌دهد. این ابزار برای پایداری واکسن mRNA، توضیح عملکرد RNA و غربالگری مجازی نوید می دهد. بیشتر بخوانید : https://lnkd.in/des6eSbG ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
درخت جوانی(1).mp3
30.31M
بازنشر به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان 📻 🎧بشنویم، این قسمت: درخت جوانی 🎙ما که در ایام جوانی هستیم،باید قدر این فرصت ها را بدانیم و بدانیم که این ایام هم زودگذر است وبه سرعت انسان وارد یک شرایطی از زندگی می شود که اگر بنای حرکت درست را در جوانی نگذاشته باشد، در سنین بعد زمین گیر خواهد شد. آن کسانی که تا پایان عمر مثل یک جوان حرکت کردند، ایام جوانی را قدر دانستند. @behyaarstf_ir
27.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹بخشی از ارائه در نمایشگاه ایران به پیش 🔹*متولد شدن چراغ های ال ای دی اتاق عمل بهیار* 🔹آن نفسی که باخودی یار چو خار آیدت وان نفسی که بیخودی یار چه کار آیدت آن نفسی که باخودی خود تو شکار پشه‌ای وان نفسی که بیخودی پیل شکار آیدت آن نفسی که باخودی بسته ابر غصه‌ای وان نفسی که بیخودی مه به کنار آیدت آن نفسی که باخودی یار کناره می‌کند وان نفسی که بیخودی باده یار آیدت آن نفسی که باخودی همچو خزان فسرده‌ای وان نفسی که بیخودی دی چو بهار آیدت جمله بی‌قراریت از طلب قرار تست طالب بی‌قرار شو تا که قرار آیدت جمله ناگوارشت از طلب گوارش است ترک گوارش ار کنی زهر گوار آیدت جمله بی‌مرادیت از طلب مراد تست ور نه همه مرادها همچو نثار آیدت عاشق جور یار شو عاشق مهر یار نی تا که نگار نازگر عاشق زار آیدت خسرو شرق شمس دین از تبریز چون رسد از مه و از ستاره‌ها والله عار آیدت @behyaarstf_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"انتظار فرج" 🔷 رهبر انقلاب: انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ بلکه دل شما گوش‌به‌زنگ باشد...۱۴۰۲/۱/۲۹ @behyaarstf_ir
محققان نقش کلیدی در مکانیسم سندرم داون را شناسایی می کنند. محققان دانشگاه کیوتو پروتئین FAM53C را شناسایی کرده اند که پروتئین کیناز DYRK1A مرتبط با سندرم داون و اختلال طیف اوتیسم را مهار می کند. نقص ژنتیکی که باعث سندرم داون می شود منجر به اختلال عملکرد DYRK1A کدگذاری شده روی کروموزوم 21 می شود. این مطالعه نقش FAM53C را در تنظیم DYRK1A نشان می دهد و آن را در داخل سیتوپلاسم غیرفعال نگه می دارد. این کشف اهمیت مکانیسم تنظیمی درون سلولی را در رشد نرمال سیستم عصبی روانی روشن می کند. اهمیت DYRK1A در بیماری های مختلف، از جمله آلزایمر و دیابت، بر بینش بالینی بالقوه ارائه شده توسط تنظیم فعالیت پروتئین کیناز با واسطه FAM53C تأکید می کند. بیشتر بخوانید : https://lnkd.in/dwd3M8Tm ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
ساده‌ترین‌کار.mp3
4.78M
🎧 بشنوید پادکست صوتی . او که یاد داد: همه حق دارند که نق‌نقو شوند ولی من بخاطر همه، از همه ساکت‌ترم و گمنام تر و شب و روز نمی‌خوابم... @behyaarstf_ir
دانشجویان تبریزی.mp3
44.09M
🔹گفت و گو با دانشجویان دانشگاه تبریز بعد از بازدیداز مجموعه ی بهیار صنعت ☘اگر تولید را در یک افق مالی دنبال کنیم، کم کم از تولید خارج می شویم. 🔹در ورای همه ی اشکالاتی که به چشممان می آید، اگر از عمق کار علمی برخوردار شویم، علم به معنای واقعی،نه به معنای صرفا مقاله نویسی، علمی که بتواند یک دیدی برای حل مسئله به ما دهد، می توانیم یک مسیری برای خومان پیدا کنیم و حواسمان باشد که راه علمی به معنای درست کلمه با مشغول شدن به روابط و این که با چه کسی چه کاری دارم محدود نکنیم. یک بار هست می گوییم کار علمی مهم است، ولی در این کشور آخرش باید رابطه داشته باشی. آن وقت به جای اینکه آینده ی خودمان را بر اساس یک عمق علمی ببندیم، می رویم در این روابط پیدا کردن،در این مناسبات پیدا کردن. نکته ی مهم این است اگر به عمق کار علمی برسیم هیچ بن بستی وجود ندارد. 🔹هر چقدر به عمق علمی و توانایی بیشتری برسیم، به سرمایه ی کمتری برای کار نیاز داریم، اگر ابزار را هم خودتان بسازید لازم نیست برای ایجاد یک فناوری ابزار را بخرید،خود ابزار را هم می سازیم. 🔹حوزه های کار دانش بنیان حوزه هایی هستند که بیشتر از آنکه نیاز به سرمایه گذاری داشته باشند، نیاز به انرژی و حرکت و نفس عمیق برای رسیدن به این قله ها را دارند.کار ما در بهیار تلاش برای عمیق تر شدن در حوزه های علمی است که زمان بر است. 🔹چقدر ما در صدد فهم مطالب علمی و درسی هستیم، چقدر به فکر نمره گرفتن هستیم و برای نمره سراغ کتاب می رفتیم،به جای داشتن یک ایده که ما به ازای آن پول بدست بیاوریم،چقدر قدرت حل مسئله داریم؟ 🔹حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir
کار و انگیزه های درونی (۱ از ۲) شهید آوینی 🔹به‌راستی هیچ فکر کرده‌اید که چرا بشر غربی توسعه و رشد خود را با افزایش ساعات اوقات فراغت و تفنن خویش می‌سنجد؟ یکی از بارزترین مشخصات جامعۀ ایده‌آلِ توسعه‌یافته این است که در آن، کار تا حداقل ممکن کاهش یافته و متقابلاً ساعات فراغت به حداکثر رسیده باشد. این از خصوصیات رکنیِ آن بهشت زمینی است که انسان امروز در جست‌وجوی آن است. وقتی معیار رشد، کار کم‌تر باشد مسلماً بهشت جایی است که در آن اصلاً  کار نباشد. 🔹یک نظر به کتاب‌های اقتصادی غرب که در زمینۀ توسعه نگاشته شده است کافی است که این معنا را به انسان بفهماند که اگر می‌خواهید ببینید جامعه‌ای توسعه‌یافته است یا نه، ساعات کار کارگران را نگاه کنید؛ کار کم‌تر مساوی با رشد بیش‌تر. 🔹استقبال غرب از اتوماسیون با این اشتباه ملازمه دارد که آنها می‌پندارند که خودکاری یا اتوماسیون ساعات فراغت انسان را افزایش می‌بخشد. و البته حتی اگر فراغت را به‌مثابه ارزشی مسلم تلقی کنیم، باز هم گسترش اتوماسیون توفیقی در این زمینه نداشته است، چرا که به‌جز اربابان و حکم‌رانان امپراتوری ماشینی، همۀ زندگی انسان‌ها وقف گسترش اتوماسیون شده است. 🔹در صورت نهایی و آرمانی زندگی ماشینی، گذشته از آن‌که تفکر انسان ـ یعنی ارزشمندترین نقطۀ وجود او ـ صرف حفظ و نگهداری و توسعۀ ماشینی می‌شود، باز هم کار به تمام معنا حذف نمی‌شود. «آلدوس هاکسلی» در کتاب «دنیای متهور نو» به‌خوبی متوجه شده است که جامعۀ آینده به قشری از انسان‌ها نیازمند است که برده‌وار آن دسته از «کارهای سیاه» را که لازمۀ فراغت اقشار دیگر است بر عهده گیرند. 🔹در این زمینه، اقتصاددان جدید با این طرز تفکر بار آمده که «کار» را همچون چیزی تلقی کند که اندکی بیش‌تر از یک شرّ واجب است. از دیدگاه یک کارفرما، کار در هر مورد فقط یکی از اقلام قیمت تمام‌شده است، که اگر نتوان آن را فرضاً از طریق خودکاری(automation)  به‌کلی حذف کرد باری باید به حداقل تقلیلش داد. از دیدگاه کارگر، کار یک امر مصدع است؛ کار کردن یعنی فدا کردن فراغت و آسایش، و دست‌مزد عبارت است از جبرانی برای این فداکاری. @behyaarstf_ir
دیکتاتوری اقتصاد( ٢ از ۲) شهید آوینی 🔹ضرب‌المثل مشهوری می‌گوید «شکم گرسنه دین و ایمان نمی‌شناسد» و این معنا تقریباً شبیه به محتوای این حدیث است که می‌فرماید: کاد الفقر ان یکون کفرآ. سؤال اینجاست که آیا انسان اجازه دارد خود را به محتوای این ضرب‌المثل تسلیم کند یا خیر. آیا حضرت رسول اکرم(ص) و یاران و اصحاب معدود ایشان در محاصره‌ی اقتصادی شعب ابی‌طالب خود را به این معنا تسلیم کردند؟ مشهور است که در طول این سه سال بسیار بود روزهایی که آنها هر یک به دانه‌ای خرما یا کمتر از آن اکتفا کردند و استقامت ورزیدند و در برابر مشرکان تسلیم نشدند. 🔹موجبیت یا دیکتاتوری اقتصاد با اختیار و اراده‌ی آزاد انسانی منافات دارد. تنها در یک صورت ما مجاز هستیم که همه‌ی نظامات اجتماعی را بر محور رشد اقتصادی تنظیم کنیم و آن اینکه رشد و توسعه‌ی اقتصادی با تکامل و تعالی روحانی ما انطباق پیدا کند. در جهان امروز، بالعکس، توسعه‌ی اقتصادی همواره در مسیری است که با تعالی روحی بشر منافات دارد و رشد اقتصادی به ابتذال اخلاقی بشر می‌انجامد. 🔹رمز پیروزی ما استقامت است. استقامت محتوای اصلی این فرمایش قرآنی است که فاستقم کما امرت و من تاب معک. کسی تردید ندارد که محتوای آن ضرب‌المثل مذکور ـ آدم گرسنه دین و ایمان نمی‌شناسد ـ اکثراً درست است، اما این دستور قرآنی که ما را به استقامت در شعب ابی‌طالب فرا می‌خواند، آمده است تا ما را از زمره‌ی آن اکثریت خارج کند. وقتی ما از زمره‌ی آن اکثریت خارج شدیم، دیگر اقتصاد نیست که برای ما تعیین تکلیف می‌کند بلکه اعتقاد است. مسلماً محتوای این حدیث ـ کاد الفقر ان یکون کفراً ـ اهمیت اقتصاد را به ما گوشزد می‌کند و حقیر نیز در پی نفی اهمیت اقتصاد نیستم بلکه می‌خواهم با توجه به اهمیت اقتصاد، جایگاه واقعی آن را پیدا کنم. 🔹مسلماً اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که به‌گونه‌ای عمل کنیم که موجبیت یا دیکتاتوری اقتصاد ما را به راهی مخالف با آرمان‌های اعتقادی و فرهنگیمان بکشاند. در جهان امروز هر چه هست همین است؛ اشاعه‌ی مصرف یکی از ضرورت‌های رشد و توسعه‌ی اقتصادی در جهان امروز است. ☘برگرفته از کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب شهید آوینی| مقاله ی دیکتاتوری اقتصاد @behyaarstf_ir
اتحادیه جامعه اسلامی.mp3
27.14M
🔹ما با یک نسلی رو به رو هستیم در فضای دانشجویی و حتی فضای دانش آموزی که آن ها نسبت به حرکت خودشان و نسبت به اینکه خودشان چه جایگاهی پیدا می کنند، علامت سوال های زیادی دارند، به این معنا که فارغ از اینکه که کشور چه اتفاقی دارد برایش می افتد، اینها به دنبال این هستند که یک ثمره ی بهتری از زندگی خودشان بگیرند و یک معنا در مسیر زندگی شان پیش آید. دانش بنیان را مقداری اینجا باید دید، دانش بنیان صرفا یک شغل یا یک فعالیت نخبگانی نیست، یک راهی است که وقتی انسان بتواند در این راه قرار بگیرد، آینده می تواند برایش آشکار شود و آینده را ببیند و امیدوار به آینده شود، در واقع مناسباتی است که در آن انسان آینده برایش آشکار می شود و می تواند حرکت جدی انجام دهد. 🔹مسئله ی اقتصاد سال هاست که گریبان ما را گرفته و آن حیات اقتصادی ما سال ها است مورد چالش قرار گرفته و به یک شکلی درد مزمنی هست که بیش از صدسال کشور ما درگیر این مسائل اقتصادی است و با انواع و اقسام تدبیر ها و اقدامات کماکان مشکلات پا برجاست. اصلی ترین علت این ماجرا هم این است که بدنه ی مردم و کشور موثر در اقتصاد نیستن، یک شرایطی در کشور پیش آمده مردمی که خودشان می توانستند کار کنند و مسیری را برای اقتصاد خودشان باز کنند از آن حرکت منع شدند و همه ی مسئولیت ها به سمت یک نهاد دولتی رفته و آن دولت ها هم ناتوان از حل مسائل هستند و نمی توانند این مسئله را انجام دهند. چرا امروز وقتی می خواهید وارد یک کار اقتصادی شوید می بینید مجال حرکت برای آن کار اقتصادی نیست؟ 🔹سخنرانی حجت الاسلام امیر نجات بخش در جمعی از دانشجویان جامعه ی اسلامی @behyaarstf_ir
بسم الله الرحمن الرحیم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین تبریک فرا رسیدن سال نو، بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت قصد دارد با توجه به شعار سال، مروری بر گزیده ای از مطالب اخیر بنیاد مرتبط با تولید، اقتصاد و نقش مردم داشته باشد. اولین صوت در جمع دانشجویان جامعه ی اسلامی بازنشر می شود. در این صوت به مسئله حضور بدنه ی مردم و کشور در اقتصاد پرداخته می شود. نظرات و دیدگاه های عزیزان پیرامون صوت ها قابل نشر در کانال می باشد. @behyaarstf_ir ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
مسئله اقتصاد- جلسه اول.mp3
44.79M
‌ 🎙تاملی بر مسئله اقتصاد 🔹جلسه اول؛ - بررسی پیام نوروزی رهبر انقلاب - بیان چشم‌انداز جلسات 📆 پنج‌شنبه، ۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ @behyaarstf_ir
🔻تاملی بر مسئله اقتصاد 📖 جلسه اول؛ - بررسی پیام نوروزی رهبر انقلاب - بیان چشم‌انداز جلسات ▫️با حضور: حجت الاسلام نجات‌بخش 🔹 جلسه پیش درآمد؛ امروز پنج‌شنبه ۲ فروردین ماه ۱۳۰۴ 🗓 شنبه،دوشنبه و چهارشنبه‌ها زمان: ساعت۱۶ مکان: سرای هنر و اندیشه @behyaarstf_ir ➖➖➖➖ 🆔 @B_UI_122 تلگرام: https://t.me/behyaar_UN ایتا: https://eitaa.com/UN_behyaar
نقش دانش بنیان در آینده ی کشور.mp3
24.11M
🔹نقش دانش بنیان در آینده ی ایران 🔹یکی از سوالاتی که مطرح است این است که ما در چه جایگاهی می توانیم آینده را در نظر آوریم و آینده دار بودن را ببینیم. معمولا یک تفاوتی بین درک خودمان و درک آقا از ایران و آینده احساس می کنیم. بعضا در نسبت با بیانات آقا، سوال برایمان پیش می آید که آقا چگونه اینقدر امیدوار به آینده هستند و به عبارتی چه می بینند که امیدوار به آینده هستند. ارائه: حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir