eitaa logo
📃دیوار احادیث📃
17 دنبال‌کننده
37 عکس
23 ویدیو
0 فایل
#فقط؛ احاديث حضرات چهارده معصوم عليه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
صلی‌الله‌علیه‌ و آله قَالَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ:  إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيُبْغِضُ اَلْمُؤْمِنَ اَلضَّعِيفَ اَلَّذِي لاَ دِينَ لَهُ فَقِيلَ لَهُ وَ مَا اَلْمُؤْمِنُ اَلَّذِي لاَ دِينَ لَهُ قَالَ اَلَّذِي لاَ يَنْهَى عَنِ اَلْمُنْكَرِ همانا خداوند عزّوجلّ‌ بر مؤمن ضعیف كه دين ندارد خشم مى‌كند عرض شد: مؤمنى كه دين ندارد کیست؟ فرمود: كسى كه نهى از منكر نمی‌كند - ج ۵ ص ۵۹ ✨🍁🍁🍁✨
🍁 علیه‌السلام أَلْعَبْدُ حُرٌّ ما قَنَعَ، أَلْحُرُّ عَبْدٌ ماطَمَعَ بنده اگر قناعت کند، آزاد است؛ آزاد، اگر طمع داشته باشد برده است! - ج ۱ ص ۱۱۳ 🍁🍂🍂🍁
عليه‌السلام إسماعُ الأصَمِّ مِن غَيرِ تَضَجُّرٍ صَدَقةٌ هَنِيئَةٌ فهماندن به ، بی ‌آنكه از اين كار اظهار ناراحتى كنى، ‌اى گواراست - ج ۱ ص ۳۸۸ ح ۷۴ 🍃✨✨🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ع) را تند و دست و پا شکسته نباید خواند بلکه باید به آرامى تلاوت کرد هنگامى که به آیه‌اى مى‌رسى که در آن ذکر دوزخ شده‌است توقف مى‌کنى (مى‌اندیشى) و به خدا از پناه مى‌برى!!! - جلد ۲ صفحه ۶۱۸ 🍂🔥🍂 / ۱۲۲۱ https://eitaa.com/WallsOfHadithsOfThe14Innocents99/1372
صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله لَا يُضِيفُ الضَّيْفَ إِلَّا كُلُّ مُؤْمِنٍ وَ مِنْ مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ قِرَى الضَّيْفِ نمی‌كند از مهمان مگر و از جمله ، پذيرائى از است - ج ۶ ص ۲۸۳ ‌🍃🍃✨🍃🍃
عليه‌السلام مَنْ يَمُوتُ بِالذُّنُوبِ أَکْثَرُ مِمَّنْ يَمُوتُ بِالآجَالِ شمار کسانی که بر می‌ميرند، بيش از کسانی است که به طبيعی از اين جهان می‌روند - ج ۵ ص ۱۴۰ 🍂🍂🍁🍂🍂
عليه السلام عَلَى الإمامِ أَن يعلِّمَ أهلَ وِلايَتِهِ حُدودَ الإسلامِ وَالإيمانِ بر ست كه به مردمان تحت حكومتش حدود و را بياموزد - ص ۳۲۸ ح ۵۶۳۷ ✨✨🕊✨✨
علیه‌السلام مَن تَطَبَّبَ فَلْيَتَّقِ اللّه‏َ وَ لْيَنصَحْ وَليَجتَهِدْ هر كه می‌كند، بايد از خدا بترسد و خيرخواه باشد و سعى خود را به كار برد - ج ۲ ص ۱۴۴ 🍃🍁🍁🍃 / ۱۲۲۵
عليه‌السلام أَي فُلَانُ اتَّقِ اللَّهَ وَ قُلِ الْحَقَّ وَ إِنْ كانَ فِيهِ هَلَاكك فَإِنَّ فِيهِ نَجَاتَك أَي فُلَانُ اتَّقِ اللَّهَ وَ دَعِ الْبَاطِلَ وَ إِنْ كانَ فِيهِ نَجَاتُك فَإِنَّ فِيهِ هَلَاكك اى فلانى! از خدا پروا دار و را بگو؛ هر چند هلاکت تو در آن باشد که بى‏‌‌گمان تو در آن است اى فلانی! از خدا پروا دار و را ترک کن؛ هر چند نجات تو در آن باشد که بى‏‌گمان تو در آن است - صفحه ۴۰۸ ✨🍂🍃🍂✨
🍁 علیه‌السلام لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الرِّبا و آکلَهُ وَ بایعَهُ وَ مُشْتَرِیهُ وَ کاتِبَهُ وَ شاهِدَیهِ صلی‌ الله‌ علیه ‌و آله ؛ خورنده آن، فروشنده، خریدار آن، نویسنده و دو شاهد آن را مطرود نموده و لعن کرده است جلد ۱۲ صفحه ۴۳۰ ‌🍃🍁🍂🍂🍁🍃
عليه‌السلام مَن أرادَ أن لايَضُرَّهُ طَعامٌ وَلْيُجِدِ المَضغَ هركه می‌خواهد به او نرساند؛ بايد غذا را خوب بجود... - ج ۲۴ ص ۴۳۱ ‌✨✨✨✨
علیه‌السلام إيّاكَ و الإذاعَةَ و طَلَبَ الرِّئاسَةِ ، فَإنَّهُما يَدعُوانِ إلَى الهَلَكَةِ از افشاى و طلبى بپرهيز؛ كه اين دو آدمى را به مى‌كشانند - ص ۴۸۷ 🍁🍁🍁🍁
علیه السلام كسى كه نگاهش به محدود گردد، از ديدن ، مى‌شود - حدیث ۸۸۷۰ 🍃🍁🍁🍃 / ۱۲۳۰
عليه السلام فرمود: خدای تبارك و تعالی فرموده است قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً جَائِراً لَيْسَ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً هَادِياً مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِی أَعْمَالِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً هر دسته از مسلمين، كه از امام (حاكم) جائرى كه از جانب خدا نيست اطاعت كرده است؛ هر چند در اعمالش نيكوكار و پرهيزگار باشد، عذاب خواهم كرد و هر دسته از مسلمين، كه از امام هدایت‌كننده از جانب خدا اطاعت كرده است، خواهم بخشيد هر چند آن دسته، در اعمال خود، ستمكار و گناهكار باشد - علامه مجلسی - ج ۲۵ ص ۱۱۰ - ثقة الاسلام كلینی - ج ۱ ص ۳۷۶ 🍃✨🍃✨🍃
📃دیوار احادیث📃
#حدیث_‌قدسی #امام_باقر عليه السلام فرمود: خدای تبارك و تعالی فرموده است قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ
به نام الله [قدسی] شریفی در کتاب با چندین عبارت نقل شده است از قول [امام باقر] و امام از قول خدا، که فرموده؛ [ لَاُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ جائِرٍ لَيسَ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَاَعفُوَنَّ عَن كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بِوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ عادِلٍ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَنفُسِها ظالِمَةً مُسِيئَةً ] -این‌حدیث، حدیث‌مهم و عجیبی است- می‌گوید؛ آن مردمی که تحت [ ] زندگی می‌کنند، اهل نجاتند؛ اگرچه در کارهای شخصی و خصوصی، قصورها و تقصیرها و گناه‌هایی هم گاهی داشته باشند آن مردمی که تحت ولایت [ ] و طاغوت زندگی می‌کنند، اهل بدبختی و عذابند؛ اگرچه در کارهای شخصی، در اعمال خصوصی، اهل نیکوکاری و کارهای خوب هم باشند اینکه ماشینی که به قصد نیشابور حرکت کرده است؛ اگر این ماشین به سمت و در مسیر نیشابور باشد، شما حتماً به هدف می‌رسید اگر این ماشین به جای اینکه برود طرف نیشابور، سمت سرخس یا قوچان برود مسلّم است که شما به هدف نمی‌رسید در آن ماشینی که می‌رود به طرف نیشابور، اگر در ماشین، مردم با ادب، با مهربانی، با رفتار خوب، با آداب انسانی باهم معاشرت کردند، چه بهتر، اگر هم با آداب انسانی و انسانیت و نیکی و احسان باهم معاشرت نکردند، بالاخره به نیشابور می‌رسند، به می‌رسند؛ اگرچه در بین راه، قدری بدی کردند، آن بدی‌ها هم البته سزاهایی خواهد داشت و آثاری و نتایج خاص خود را خواهد داشت که آن نتایج را هم مجبورند متحمل بشوند؛ اما به برخلاف آن، ماشینی که به نقطۀ مقابل نیشابور می‌رود، اگر چنانچه در این ماشین، همۀ افراد با ادب، با نزاکت، با احترام با همدیگر رفتار کنند، با خوشرویی با همدیگر عمل کنند، و می‌بینند این ماشین دارد به جای نیشابور، می‌رود به طرف قوچان، درمقابل این حادثه و این پدیده، هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند؛ اینها خیلی آدم‌های خوبی‌اند، با هم خیلی مهربانند ، اما به هدف خواهند رسید یا نه؟ پیداست که نه! در مثال اول، راننده، یک رانندۀ امین و راه‌بلد بود، [ ] بود، آنها را رساند به هدف؛ اگرچه بداخلاق بودند، [ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي اَعمالِها ظالِمَةً مُسِيئَةً ] در مثال دوم، راننده، رانندۀ راه‌بلدی و امینی نبود، رانندۀ هواپرستی بود و در سرخس و قوچان کاری داشت، کار خودش را بر خواستۀ مردم مقدم کرده بود، داشت میرفت آنجا؛ - اینها مسلّم به‌هدف نخواهند رسید؛ - اگرچه در داخل ماشین، مردم باهم خیلی هم مهربان، خیلی هم گرم، خیلی هم خوش‌اخلاق باشند، [ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً ]؛ اما بالاخره [ لَاُعَذِّبَنَّ ] به عذاب خدا دچار خواهند شد، به هدف نخواهند رسید بنابر این در یک جامعه‌ای که با اداره می‌شود، مثل همان ماشینی که با رانندگی آدم غیر امین و غیر بلد دارد رهبری می‌شود، انسانها به هدف نخواهند رسید و نمی‌توانند مسلمان بمانند...!!! طرح‌کلی در قرآن سخنرانی‌های مقام‌معظم‌رهبری؛ در سال ۱۳۵۳
(ع) الدُّعاءُ یَدفَعُ البَلاءَ النّازِلَ وَ ما لَم یَنزِلْ ، بلای نازل شده و نازل نشده را دفع می‌کند - ج ۵ ص ۴۶۹ 🍃🍃🍁🍁🍃🍃
(ع) الدُّعاءُ مِفتاحُ الرَّحمَةِ وَ مِصباحُ الظُّلمَةِ کلید و چراغ تاریکی است - ج ۳۷ ص ۳۰۰ 🍁🍁🍃🍁🍁
(ص) لا یَرُدُّ القَضاءَ إلاَّ الدُّعاءُ را چیزی جز بر نمی‌گرداند - ج ۲ ص ۷ 🍁🍁🍁🍁
(ع) عن محمّدِ بنِ مُسلمٍ: قُلتُ لأبی جَعفَرٍ علیه السلام: قالَ رَسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله: فی هذِهِ الحَبَّةِ السَّوداءِ شِفاءٌ مِن کُلِّ داءٍ إلاّ السَّامَ؟ فَقالَ: نَعَم، ثُمَّ قالَ: أ لاَ اُخبِرُکَ بِما فیهِ شِفاءٌ مِن کُلِّ داءٍ و سامٍ؟ قُلتُ: بَلی، قالَ: الدُّعاءُ به نقل از محمّد بن مسلم: به امام باقر علیه السلام عرض کردم: آیا پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است این ، هر دردی را می‌دهد بجز ؟ فرمود: آری؛ سپس فرمود: آیا تو را خبر ندهم از چیزی که در آن شفای هر درد و مرگی است؟ عرض کردم: بفرمایید ؛ فرمود: - ج ۳۲ ص ۲۹۹ ✨✨🍃✨✨
پیامبراکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم إِذا دَعا أْحَدُكُمْ فَلْیعُمَّ، فَإِنَّهُ أَوْجَبُ لِلدُّعاءِ وقتی یکی از شما می‌کند؛ دعای او همگانی باشد (دسته‌ جمعی دعا کنند) دعای همگانی زودتر به می‌رسد - ص ٣٦٠ 🍃🍃✨🍃🍃
علیه‌السلام قال‌الله تبارك و تعالی: وَ عِزَّتی وَ جلالی لا اُجیبُ دَعوةَ مَظلومٍ فی‌ مظلِمَةٍ ظُلِمَهَا وَ لِأَحَدٍ عِندَهُ مِثلُ تِلكَ المَظلِمَة خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: به عزّت و جلالم قسم دعای هیچ مظلومی را که به او ظلمی شده، در‌حالی‌که خود او نیز مانند آن را به دیگری کرده باشد نخواهم کرد - ج ۵ ص ۲۷۰ 🍁🍁🍃🍃🍁🍁
علیه‌السلام   مَن قَدَّمَ اَربعینَ رَجُلاً مِن اخوانِهِ فَدَعا لَهُم ثُمَّ دَعا لِنَفسِهِ اُسُتجیبَ لَهُ فیهِم وَ فی‌نَفسِهِ   کسی که پیش از خود برای چهل نفر برادر کند دعای او هم درباره آنان و هم درباره خودش می‌گردد - ج ٢ ص ١١٠ 🍃🍃🕊🍃🍃
علیه‌السلام إنّ الدُّعاءَ فی‌الرَّخاءِ یستَخرِجُ الحَوائِجَ فی‌البَلاءِ در حال سلامتی و آسایش باعث برآورده شدن حوائج در روزهای و سختی‌ها است - ج ۴ ص ۱۰۹۶ 🍁🍁🕊🍁🍁
علیه‌السلام مَن دَعا وَ لَم یذكُرِ النَّبی(ص) رَفرَفَ الدُّعاءُ عَلی رَأسِهِ فَاِذا ذَكَرالنّبی(ص) رُفعَ الدُّعاءُ کسی که کند ولی نام (ص) را نبرد، دعا بالای سر او همچون پرنده بال می‌زند، همین که نام حضرت را بُرد دعا بالا می‌رود _کافی - ج ۴ ص ۲۴۸ ✨✨🕊✨✨
(عج) از بدور است، از خدا بدور است كسى كه را چندان به تأخیر بیندازد تا ستاره ها دیده نشوند و را بقدرى به تأخیر بیندازد تا ستاره ها نمایان شوند - شیخ‌طوسی ص ۲۷۱ ✨✨✨✨✨