🍁
#امام_صادق علیهالسلام
النَّظرَةُ سَهمٌ مِن سِهامِ إبلیسَ مَسمومٌ، مَن تَرَکَها للّهِ عَزَّوجلَّ لا لغَیرِهِ أعقَبَهُ اللّهُ إیمانا یَجِدُ طَعمَهُ
نگاه کردن حرام(به نامحرم)، تیرى از تیرهاى زهرآلود ابلیس است.
هر که براى خداوند عزّ و جلّ و نه براى غیر او، چشم خود را (از نامحرم) فرو بندد، خداوند در پى آن ایمانى به او ارزانى دارد که مزهاش را بچشد
#من_لایحضره_الفقیه - ج ۴ - ص ۱۸
🍁🍃🍃🍁
#امام_صادق علیهالسلام
به یکی از یارانش فرمود:
ای پسر جندب!
عیسیبنمریم(ع) به یاران خود گفت:
مراقب نگاه خود باشید؛
زیرا که آن بذر شهوت را در دل میکارد و این خود، برای فتنه و به گناه انداختن صاحب آن، کافیاست
خوشا بهحال کسی که دیدهاش را در دل خویش قرار داد و آن را در چشم خود قرار نداد
#بحارالانوار - ج ۷۵ - ص ۲۸۴
🍃🍁🍁🍃
#امام_کاظم (ع)
دعایی که بیشتر امید اجابت میرود و زودتر به اجابت میرسد؛
#دعا برای برادر دینی در پشت سر او است
#وسائل_الشیعه - ج ۷ ص ۱۰۷
✨✨✨
#امام_على عليه السلام
خطبه عيد فطر
ألا وإنَّ هذَا اليَومَ يَومٌ جَعَلَهُ اللّهُ لَكُم عيدا وجَعَلَكُم لَهُ أهلاً، فَاذكُرُوا اللّهَ يَذكُركُم وَادعوهُ يُستَجَب لَكُم، وأدّوا فِطرَتَكُم؛ فَإِنَّها سُنَّةُ نَبِيِّكُم، وفَريضَةٌ واجِبَةٌ مِن رَبِّكُم
آگاه باشيد!
امروز، روزى است كه خداوند آن را براى شما عيد قرار داده و شما را شايسته آن ساخته است
پس خدا را ياد كنيد تا شما را ياد كند
و او را بخوانيد تا مستجاب كند
و فطره خود را بپردازيد كه سنّت پيامبر شما و تكليفى واجب از سوى پروردگارتان است
#من_لا_يحضره_الفقيه
جلد - ۱ صفحه ۵۲۲
🍃🌺🍃
#پیامبراکرم صلی الله علیه وآله
همانا کسیکه این #ذکر را در وداع با #ماه_رمضان بگوید؛
اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوماً
یکی از این دو نتیجه نیکو شامل حالش خواهد شد:
یا ماه رمضان سال بعد را درک میکند،
و یا به غفران الهی و رحمتش میرسد
#وسائل_الشیعه - ج ۱۰ ص ۳۶۵
نقل از اقبال الاعمال
🍃🍃🍃🍃
#حدیث_قدسی
فمنک الدعاء و علی الاجابه فلاتحجب عنی دعوه الادعوه آکل الحرام
بنده من!
تو #دعا کن، من اجابت میکنم
بدان که تمام دعاها به پیشگاه اجابت من میرسد؛
مگر دعای کسی که مال #حرام میخورد
#عده_الداعی_و_نجاح_الساعی ص ۹۳۱
🍂🍂🍁🍂🍂
#پیامبراکرم(ص)
اذا وقعت اللقمه من حرام جوف العبد لعنه کل ملک فی السماوات و فی الارض
هرگاه لقمهای #حرام در شکم بندهای از بندگان خدا قرار گیرد، تمام فرشتگان زمین و آسمان او را #لعنت میکنند
#الدعوات - ص ۵۲
🍁🍂🍂🍁
#پیامبراکرم(ص)
من اکل لقمه حرام لم تقبل له صلاه اربعین لیله
#نماز کسی که لقمهاش #حرام است؛
تا چهل روز از ارزش چندانی برخوردار نیست و تا چهل روز دعای او مستجاب نمیگردد
و هر مقدار از بدن، که پرورش یافته #لقمه_حرام باشد، سزاوار آتش و سوختن است
#بحارالانوار ج ۶۳ ص ۴۱۳
🍂🍂🍂🍂🍂 / ۱۳۰۰
#امام_حسین علیه السلام
أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَر وَ أَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِیعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیهالسلام
همانا من از روى سبکسرى و گردنکشى، و نیز براى ایجاد فساد و ستمگرى دست به این قیام نزدم
بلکه براى اصلاح اوضاع امّت جدّم قیام کردم، و میخواهم #امر_به_معروف و #نهى_ازمنکر کنم، و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب علیه السلام عمل کنم
#بحارالانوار - جلد ۴۴ صفحه ۳۲۹
🚩 🚩 🚩 🚩 🚩
#پیامبراکرم صلی الله علیه وآله
العباده مع اکل الحرام کالبناء علی الرمل
#عبادت، همراه #حرام خواری همانند بنای ساختمان، بر شنهای روان است
#بحارالانوار - ج ۱۰۳ ص ۶۱
🍁🍁🍁🍁🍁
#پیامبراکرم(ص)
کسی که کسبش #حرام است، خداوند هیچ کار خیری را از او نمیپذیرد؛
چه آن کار #صدقه باشد چه آزاد کردن بنده، #حج باشد یا #عمره و خداوند متعال به عوض پاداش این کارها، گناه برای او ثبت میکند
و آنچه پس از مرگش باقی میماند توشه #دوزخ او خواهد بود
#ثواب_الاعمال ص ۲۸۲
🍂🍁🍁🍁🍂
#امام_حسین علیه السلام
حضرت اباعبدالله علیهالسلام در خلال نصیحتها و خطبههای خویش که سپاهیان عمر سعد را نصیحت میکردند؛
فرمودند:
لمّا عَبَّأَ عُمَرُبنُ سَعدٍ أصحابَهُ لِمُحارَبَتِهِ علیه السلام و أحاطُوا بهِ مِن کُلِّ جانِبٍ حتّى جَعَلُوهُ فی مِثلِ الحَلْقَةِ فَخَرَجَ علیه السلام حتّى أتى الناسَ فَاستَنصَتَهُم فَأبَوا أن یُنصِتُوا حتّى قالَ لَهُم:
وَیلَکُم!
ما علَیکُم أن تُنصِتوا إلَیَّ فَتَسمَعوا قَولی؟!
وَ إِنَّمَا أَدْعُوكُمْ إِلَى سَبِيلِ الرَّشَادِ فَمَنْ أَطَاعَنِي كَانَ مِنَ الْمُرْشَدِينَ وَ مَنْ عَصَانِي كَانَ مِنَ الْمُهْلَكِينَ وَ كُلُّكُمْ عَاصٍ لِأَمْرِي غَيْرُ مُسْتَمِعٍ قَوْلِي فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيْلَكُمْ أَ لَا تُنْصِتُونَ أَ لَا تَسْمَعُون
هنگامى که عمربن سعد سپاهیان خود را براى جنگ با ایشان آماده کرد و از هر سو آن حضرت را در محاصره گرفتند و امام علیه السلام بهسوى دشمن بیرون آمد و آنها را به سکوت دعوت کرد، اما خاموش نشدند خطاب به آنها فرمود:
واى بر شما!
شما را چه زیان که به من گوش دهید و گفتار مرا که به راه راست فرا مىخوانم بشنوید
همه شما از من نافرمانى مىکنید و به سخنان من گوش نمىدهید؛
زیرا #شکمهایتان از #حرام پر شده و بر #دلهایتان #مُهر [غفلت] خورده است
#بحارالأنوار - ج ۴۵ ص ۸
#امام_صادق علیه السلام
هیچ چیز نزد خدا از صرف نمودن مال برای امام علیه السلام محبوبتر نیست
و بدرستی که خداوند در عوض یکدرهم که مؤمن از مال خود به مصرف امام برساند به اندازه کوه احد در #بهشت به او عطا میفرماید
#کافی - ج ۱ ص ۵۳۸
✨✨🌼✨✨
🕊
#امام_صادق علیهالسلام
دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ص فَقَالَ لِی یَا أَبَا مُحَمَّدٍ اذْهَبْ بِنَا إِلَى إِسْمَاعِیلَ نَعُودُهُ وَ کَانَ شَاکِیاً فَقُمْنَا وَ دَخَلْنَا عَلَى إِسْمَاعِیلَ فَإِذَا فِی مَنْزِلِهِ فَاخِتَهٌ فِی قَفَصٍ تَصِیحُ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع یَا بُنَیَّ مَا یَدْعُوکَ إِلَى إِمْسَاکِ هَذِهِ الْفَاخِتَهِ أَ وَ مَا عَلِمْتَ أَنَّهَا مَشُومَهٌ أَ وَ مَا تَدْرِی مَا تَقُولُ قَالَ إِسْمَاعِیلُ لَا قَالَ إِنَّمَا تَدْعُو عَلَى أَرْبَابِهَا فَتَقُولُ فَقَدْتُکُمْ فَقَدْتُکُمْ فَأَخْرِجُوهُ
نزد امام صادق علیهالسلام داخل شدم، به من فرمود باهم به خانه اسماعیل (فرزند امام علیهالسلام) برویم؛
اسماعیل بیمار بود، در خانهی او فاختهای در قفس بود و صدا میکرد؛
امام علیهالسلام فرمود چرا فاخته در خانه نگهداری میکنی؟
آیا نمیدانی شوم است و چه میگوید؟؛
عرض کرد نمیدانم؛
فرمود اهلخانه را نفرین میکند و میگوید _ بمیرید بمیرید _!، آن را خارج کن.
#الکافی، کلینی، ط اسلامیه؛
جلد ۶ صفحه ۵۵۱
🕊🕊🕊
#امام_علی علیهالسلام
در #آخرالزمان #برکت از سال و ماه و روز و هفته و ساعت برداشته میشود
هر سالی به قدر یک ماه، و هر ماهی به قدر یک هفته، و هر هفتهای به اندازه یک روز، و هر روزی به قدر یک ساعت میگذرد
و در آن زمان سختیها بسیار شده و عمرها کوتاه میگردد
#کنزالعمال - ج ١۴ ص ٢۴۴
✨✨🍁✨✨
حضرت #عبدالعظیم_حسنی با سند خویش از؛
#امام_کاظم (ع) نقل میکند
که #عمروبنعبید از؛
#امام_صادق (ع)
در مورد #گناهان_کبیرۀ مورد اشاره در قرآن سؤال میکند:
دَخَلَ عَمْرُوبْنُعُبَیدٍ عَلی أَبِیعَبْدِاللَّهِ(ع)، فَلَمَّا سَلَّمَ وَجَلَسَ تَلَا هذِهِ الآیةَ:
الَّذِینَ یَجْتَنِبُونَ کَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ؛
ثُمَ أَمْسَک، فَقَالَ لَهُ أَبُوعَبْدِاللَّهِ(ع):
مَا أَسْکتَک؟
قَالَ: أُحِبُّ أَنْ أَعْرِفَ الْکبَائِرَ مِنْ کتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ؛
[از موسی بن جعفر(ع) روایت شده که] روزی عمروبنعبید نزد پدرم [جعفر صادق(ع)] آمد و سلام کرد، سپس نشست و این آیه را تلاوت نمود:
کسانی که اجتناب میکنند از گناهان کبیره و فواحش؛
سپس ساکت شد.
حضرت(ع) فرمودند:
چرا بقیه آیه را نخواندی و ساکت شدی؟
عرضکرد:
خواستم تا گناهان کبیرهای که در قرآن آمده، از زبان شما بشنوم که کدامند؟
فَقَالَ(ع):
نَعَمْ، یا عَمْرُو! أَکبَرُ الْکبَائِرِ الْإِشْرَاک بِاللَّهِ؛ یقُولُ اللَّهُ:
مَنْ یُـشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیْهِ الْجَنَّةَ
حضرت فرمودند:
بزرگترین گناه کبیره، #شرک به خداوند است، چنانکه میفرماید:
مسلماً هرکس به خدا شرک ورزد، بیتردید خدا #بهشت را بر او #حرام کند
وَبَعْدَهُ الْإِیاسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
إِنَّهُ لَا یَیْئَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ؛
و بعد #ناامیدی از رحمت خدا است
چنانکه در قرآن میفرماید:
زیرا جز مردم کافر از رحمت خدا مأیوس نمیشوند
ثُمَّ الْأَمْنُ لِمَکرِ اللَّهِ؛ لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
فَلَا یَأْمَنُ مَکْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ؛
و پس از آن ایمنی از #مکر [عذاب و مهلت]خداوند است، زیرا خداوند عزّوجل میفرماید:
[آیا]جز گروه زیانکاران خود را از عذاب و انتقام خدا ایمن نمیدانند؟!
وَمِنْهَا عُقُوقُ الْوَالِدَینِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ جَعَلَ الْعَاقَ جَبَّاراً شَقِیا؛
دیگری مورد #عاق #پدر و #مادر واقع شدن است و خداوند متعال عاق را #جبّار_شقی نامیده است
وَقَتْلُ النَّفْسِ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ؛ لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا (إِلی آخِرِ الآیةِ)؛
و دیگری #قتل_نفس ی است که خدا آن را محترم شمرده است، مگر به حق
چنانکه خداوند عزّوجل میفرماید:
و هرکس مؤمنی را از روی عمد بکشد، کیفرش #دوزخ است، که در آن جاودانه خواهد بود و خدا بر او خشم گیرد و وی را لعنت کند و عذابی بزرگ برایش آماده سازد
وَقَذْفُ الْمُحْصَنَةِ، لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
لُعِنُوا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ؛
و دیگری #تهمت و نسبت زنادادن به شخصی پاکدامن است، چنانکه خداوند متعال میفرماید:
بیتردید کسانی که زنان عفیفه پاکدامنِ با ایمان را [که از شدت ایمان از بیعفتی و گناه بیخبرند]متهم به #زنا کنند، در #دنیا و #آخرت لعنت میشوند و برای آنان عذابی برزگ است
وَأَکلُ مَالِ الْیتِیمِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
إِنَّمَا یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ نَارًا وَسَیَصْلَوْنَ سَعِیرًا؛
و دیگر خوردن و دستاندازی به اموال شخص #یتیم است؛
چنانکه خداوند عزّوجل میفرماید:
بیتردید کسانی که اموال یتیمان را به ظلم و ستم چپاول میکنند، فقط در شکم خود آتش وارد میکنند و به زودی در آتش فروزان در میآیند
وَالْفِرَارُ مِنَ الزَّحْفِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
وَمَنْ یُوَلِّهِمْ یَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ؛
و دیگری #فرار_از_جنگ است [که به دستور پیغمبر اسلام(ص) و یا امام و یا نائب خاص پیغمبر(ص) و امام واجب شده باشد]
چنانکه خداوند متعال میفرماید:
و هرکس در آن موقعیّت به آنان پشت کند [و بگریزد] سزاوار خشمی از سوی خداوند میشود و جایگاهش دوزخ است و دوزخ بد بازگشتگاهی است؛
مگر [اینکه گریز و فرارش برای انتخاب محلی دیگر] جهت ادامه نبرد با دشمن، یا پیوستن به گروهی [تازه نفس از مجاهدان برای حمله به دشمن] باشد.
ص ۱ از ۲ صفحه
وَأَکلُ الرِّبَا؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
الَّذِینَ یَأْکُلُونَ الرِّبَا لَا یَقُومُونَ إِلَّا کَمَا یَقُومُ الَّذِی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطَانُ مِنَ الْمَسِّ؛
و دیگری خوردن #ربا است که خداوند متعال میفرماید:
کسانی که ربا میخورند [در میان مردم و برای امر معیشت و زندگی]به پا نمیخیزند؛
مگر مانند به پا خاستن کسی که #شیطان او را با تماس خود آشفتهحال کرده [و تعادل روانی و عقلیاش را مختل ساخته]است
وَالسِّحْرُ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ؛
و دیگری #سحر و #جادو کردن و یاد گرفتن و یاد دادن آن است و خداوند متعال در مذمّت ساحران فرموده است:
و یقیناً [ #یهود ] میدانستند
که هرکس خریدار سحر باشد، در آخرت هیچ بهرهای ندارد
همانا بد چیزی است آنچه خود را به آن فروختند، اگر معرفت میداشتند
وَالزِّنی؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
وَمَنْ یَفْعَلْ ذَلِکَ یَلْقَ أَثَامًا یُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَیَخْلُدْ فِیهِ مُهَانًا؛
و دیگری زنا کردن است
خداوند متعال میفرماید:
و هرکه زنا کند، کیفرش را خواهد دید و عذابش در قیامت مضاعف و دوچندان شود و با ذلت و خواری به جهنم جاوید و مخلّد گردد
وَالْیمِینُ الْغَمُوسُ الْفَاجِرَةُ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
إِنَّ الَّذِینَ یَشْتَرُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَأَیْمَانِهِمْ ثَمَنًا قَلِیلًا أُولَئِکَ لَا خَلَاقَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ؛
و دیگر #سوگند_دروغ برای تبهکاری (مانند خوردن مال مردم)، زیرا خداوند عزّوجل میفرماید:
قطعاً کسانی که پیمان خدا و سوگندهایشان را [برای رسیدن به مقاصد دنیایی] به بهای اندکی میفروشند، برای آنان در آخرت بهرهای نیست
وَالْغُلُولُ لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
وَمَنْ یَغْلُلْ یَأْتِ بِمَا غَلَّ یَوْمَ الْقِیَامَةِ؛
و دیگری #خیانت_به_دین، مملکت، اموال و ناموس مردم نمودن است، چنانکه خداوند متعال میفرماید و هرکه خیانت کند، روز قیامت با آنچه در آن خیانت کرده است، بیاید
وَمَنْعُ الزَّکاةِ الْمَفْرُوضَةِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
فَتُکْوَى بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ؛
و دیگری ندادن #زکات ی است که خداوند تعالی بر ما #واجب کرده است
خداوند میفرماید و پیشانی و پهلو و پشتشان را به آن داغ کنند
وَشَهَادَةُ الزُّورِ وَکتْمَانُ الشَّهَادَةِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
وَمَنْ یَکْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ؛
و دیگری #شهادت_دروغ و ناحق دادن است، که خداوند کریم میفرماید و شهادت را کتمان نکنید!
و هرکس آن را کتمان کند،
قلبش گناهکار و مریض است
وَشُرْبُ الْخَمْرِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ نَهی عَنْهَا، کمَا نَهی عَنْ عِبَادَةِ الْأَوْثَانِ؛
و دیگری #شراب_خوردن است و خداوند تعالی از خوردن شراب و مسکرات دیگر نهی فرموده، همچنان که از #بتپرستی نهی نموده است
وَتَرْک الصَّلَاةِ مُتَعَمِّداً، أَوْ شَیئاً مِمَّا فَرَضَ اللَّهُ؛
لِأَنَّ رَسُولَاللَّهِ(ص) قَالَ:
مَنْ تَرَک الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً، فَقَدْ بَرِئَ مِنْ ذِمَّةِ اللَّهِ وَذِمَّةِ رَسُولِاللَّهِ(ص)؛
و دیگری #ترک_نماز است
و #رسول_خدا(ص) در سرزنش کسی که #نماز نمیخواند، فرمودند:
هرکس عمداً نماز را ترک نماید،
از امان و پناه رسول خدا(ص) خارج است
وَنَقْضُ الْعَهْدِ وَقَطِیعَةُ الرَّحِمِ؛
لِأَنَّ اللَّهَ ـ عَزَّوَجَلَّ ـ یقُولُ:
أُولَئِکَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ؛
و دیگری #نقض_عهد و #قطع_رحم نمودن است
خداوند متعال در اینباره میفرماید:
و پیوندهایی را که خدا دستور به برقراری آن داده است، قطع میکنند و در روی زمین فساد مینمایند
لعنت و بدی (و مجازات) سرای آخرت برای آنها است
قَالَ (ع):
فَخَرَجَ عَمْرٌوـ وَلَهُ صُرَاخٌ مِنْ بُکائِهِ ـ وَهُوَ یقُولُ:
هَلَک مَنْ قَالَ بِرَأْیهِ وَنَازَعَکمْ فِی الْفَضْلِ وَالْعِلْمِ ([۱])؛
سپس امام کاظم (ع) فرمودند:
عمرو بن عبید از خدمت پدرم خارج شد و سخت به خود میپیچید و به شدت میگریست و میگفت:
هلاک شد آنکه به رأی خود فتوا میدهد و خود را در فضیلت و علم برابر شما میداند
--------------------------------------------------
[۱]. الکافی: ۲ / ۲۸۷، ح ۲۴؛
من لایحضره الفقیه: ۳ / ۵۶۳؛
علل الشرائع: ۲ / ۳۹۱؛
وافی: ۵ / ۱۰۵۲.(۳)
منابع:
۱- نشر معارف قرآن و حدیث
۲- کتاب عرفان اسلامى نوشته حسین انصاریان
۳- کتاب اسلام دین آسان نوشته حسین انصاریان
🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃
ص ۲ از ۲ صفحه
#پیامبراکرم (ص)
من مأمورم که #صدقه (و #زکات) را از ثروتمندانِتان بگیرم و به فقرایتان بدهم
#مستدرک_الوسائل - ج ۷ ص ۱۰۵
🍃🍃🌺🍃🍃
#مولای_متقیان
#امیرالمومنین
#امام_علی علیه السلام
#نفس ها افسار گسیختهاند؛
اما دستهای خِرَد عَنان آنها را گرفته تا به هلاکت نیفتند
#غِررالحکم_و_دِررالکلم - ص ۱۱۵
🍃🍃🍂🍁🍂🍃🍃
#امیرالمومنین
#مولایمتقیان
#امام_علی علیهالسلام
وَ قَالَ عليهالسلام
اَلظَّفَرُ بِالْحَزْمِ وَ اَلْحَزْمُ بِإِجَالَةِ اَلرَّأْيِ وَ اَلرَّأْيُ بِتَحْصِينِ اَلْأَسْرَارِ
و درود خدا بر او، فرمود؛
#پيروزى در دورانديشى، و دور انديشى در به كار گيرى صحيح انديشه، و انديشه صحيح به #راز_دارى است
#نهجالبلاغه - حکمت ۴۸
✨🌿✨🌿✨ / ۱۳۱۳
#امام_سجاد علیه السلام
به درستی که مردمان زمان غیبت مهدی(ع) که امامتش را باور دارند و منتظر ظهور اویند، از مردمان همه زمانها برترند
زیرا خدا چنان عقلها و فهم ها و شناخت آنان را قوت بخشیده است که غیبت نزد آنان همچون دیدن باشد...
آنان به حق اخلاص ورزانند
#کمالالدین شیخ صدوق
جلد ۱ صفحه ۳۲۰
🍃🍃✨✨🍃🍃 / ۱۳۱۵