نماز به همراه سگ!!!
مصداق بارز #اسلام_سکولار!!!
تو دلت با خدا باشه، خدارور قبول داشته باش، هرکاری خواستی بکن.
حجاب استایلها که اولش با چادر و پوشیه اشوهگری میکنن بعد یه مدت که مزه پول میاد زیر زبونشون میزنن تو کار سگ و گربه بازی تا جلب توجهها بهشون بیشتر بشه و بیشتر از مردم سواری بگیرن
یک شیعه | معارفاهلبیت(ع)
نماز به همراه سگ!!! مصداق بارز #اسلام_سکولار!!! تو دلت با خدا باشه، خدارور قبول داشته باش، هرکاری خو
#حدیث
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ اِبْنِ بُكَيْرٍ قَالَ:
سَأَلَ زُرَارَةُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلصَّلاَةِ فِي اَلثَّعَالِبِ وَ اَلْفَنَكِ وَ اَلسِّنْجَابِ وَ غَيْرِهِ مِنَ اَلْوَبَرِ فَأَخْرَجَ كِتَاباً زَعَمَ أَنَّهُ إِمْلاَءُ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنَّ اَلصَّلاَةَ فِي وَبَرِ كُلِّ شَيْءٍ حَرَامٍ أَكْلُهُ فَالصَّلاَةُ فِي وَبَرِهِ وَ شَعْرِهِ وَ جِلْدِهِ وَ بَوْلِهِ وَ رَوْثِهِ وَ أَلْبَانِهِ وَ كُلِّ شَيْءٍ مِنْهُ فَاسِدَةٌ لاَ تُقْبَلُ تِلْكَ اَلصَّلاَةُ حَتَّى تُصَلِّيَ فِي غَيْرِهِ مِمَّا أَحَلَّ اَللَّهُ أَكْلَهُ ثُمَّ قَالَ يَا زُرَارَةُ هَذَا عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَاحْفَظْ ذَلِكَ يَا زُرَارَةُ فَإِنْ كَانَ مِمَّا يُؤْكَلُ لَحْمُهُ فَالصَّلاَةُ فِي وَبَرِهِ وَ بَوْلِهِ وَ شَعْرِهِ وَ رَوْثِهِ وَ أَلْبَانِهِ وَ كُلِّ شَيْءٍ مِنْهُ جَائِزَةٌ إِذَا عَلِمْتَ أَنَّهُ ذَكِيٌّ قَدْ ذَكَّاهُ اَلذَّبْحُ فَإِنْ كَانَ غَيْرَ ذَلِكَ مِمَّا قَدْ نُهِيتَ عَنْ أَكْلِهِ وَ حَرُمَ عَلَيْكَ أَكْلُهُ فَالصَّلاَةُ فِي كُلِّ شَيْءٍ مِنْهُ فَاسِدَةٌ ذَكَّاهُ اَلذَّبْحُ أَوْ لَمْ يُذَكِّهِ .
❇️ترجمه :
ابن بكير گويد: زراره از امام صادق عليه السّلام در مورد نماز در پوست روباه، دله ، سنجاب و غير آنكه پوست پشمى دارند، سؤال كرد؟
آن حضرت نوشتهاى بيرون آورد كه زراره فهميد كه به املاى رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله است. در آن نوشته شده بود:
همانا نماز در پشم، مو، پوست حيوان حرامگوشت و در لباسى كه به ادرار و سرگين و شير آن حيوان آلوده است، و هرچيز ديگر از حيوان حرامگوشت، باطل است و چنين نمازى قبول نمىشود، تا زمانى كه در غير آن از حيوان حلالگوشت، نماز بخواند.
سپس فرمود: اى زراره! اين سخن از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله است. آن را حفظ كن!
اى زراره! اگر لباس نمازگزار از حيوان حلالگوشت باشد، پس نماز در پشم و موى آن و لباسى كه به ادرار و سرگين و شير آن حيوان آلوده است و هرچيزى از آن، جايز است، در صورتىكه ذبح شرعى شده باشد، اما اگر لباس نمازگزار از حيوان حرامگوشت باشد، نماز در هرچيزى از آن باطل است، خواه ذبح شرعى شده باشد و خواه نشده باشد.
📚منبع : الکافي، ج ۳، ص ۳۹۷
📜 تصحیح سندی :
علامه مجلسی(رحمه الله) در کتاب مرآة العقول که شرح بر کتاب کافی است، در مورد سند این روایت می فرمایند : حسنٌ .
✅ حدیث حسن از اقسام حدیث معتبر است که به آن عمل می شود.
🍃کانال یک شیعه
🆔 : @Yek_Shia
یک شیعه | معارفاهلبیت(ع)
نماز به همراه سگ!!! مصداق بارز #اسلام_سکولار!!! تو دلت با خدا باشه، خدارور قبول داشته باش، هرکاری خو
خداوند برتر از آن است که نجاست و عبادت را در یکجا جمع کند.
خاک بر سرتان که از خلاف دین عمل کردنتان خوشحالید.
نتیجه عمل نکردن به کلام فقهاء و علمای دین و نداشتن مرجع تقلید و قبل از آن اعتقاد به احکام اسلامی از جمله تقلید، این می شود. این افراد بدلیل عمل نکردن به دستورات مراجع، که در حقیقت همان دستورات اهل بیت(ع) است، آن دنیا سخت پشیمان خواهند شد.
💥کانال یک شیعه
عضو شوید و منتشر کنید:👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1390936433Cb40573a9ae
🆔 : @Yek_Shia
💢آیتالله خامنهای طلایهدار تحلیل واژگان در استنباط فقهی
✔️حجتالاسلام والمسلمین خالد الغفوری:
🔹مشابه روش حضرت امام در ایجاد ارتباط بین آیات و روایات را رهبر معظم انقلاب دارند که از جمله مباحث مهم در این زمینه تحلیل واژگان است. به طور مثال ذیل آیه جزیه اکثریت فقها کتاب را به تورات و انجیل معنا کرده و حتی علامه حلی آن را مجمع علیه دانسته است اما رهبر انقلاب تعبیر تورات و انجیل از «من الذین اوتوا الکتاب» را از باب غلبه وجود میدانند؛ چرا که در جزیره العرب آن زمان دو گروه مسیحی و یهودی بودند اما طبق قاعده اصولی غلبه وجود موجب انصراف نمیگردد بلکه غلبه استعمال است که موجب انصراف میشود.
🔸ثمره این تحلیل واژه توسعه در معنای اهل کتاب و احکام مخصوص به آنها است. از دیگر نتائج این است که کتاب توسعه معنایی پیدا میکند و شامل هر کتاب آسمانی حتی مشتمل بر مواعظ و توصیههای اخلاقی و نه فقط کتاب تشریعی میشود؛ چرا که مردا از کتاب نشانه توحید است و بنابراین افرادی که تابع پیامبر صاحب کتاب قبلی هستند نیز اهل کتاب محسوب میشوند.
🔹این توسعه چند مرحلهای مختص به رهبر معظم انقلاب است. چنین موشکافی واژهای از قرآن یک نو آوری دقیق و فقیهانه است. قبل از ایشان در چنین مسائلی بحثی نشده بود و ایشان یک بحث مفصل و مستدل و ظرفیتهای دلالی جدید را مطرح کردند و این اجتهاد تاسیسی _بر خلاف اجتهاد ترجیحی که نوآوری در آن وجود ندارد_ و یکی از معیارهای اجتهاد است.
👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=71795
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
یک شیعه | معارفاهلبیت(ع)
💢آیتالله خامنهای طلایهدار تحلیل واژگان در استنباط فقهی ✔️حجتالاسلام والمسلمین خالد الغفوری: 🔹م
فقط یک نمونه از نبوغ علمی مقام معظم رهبری(حفظه الله) و تسلط بالای ایشان به علوم مختلف قرآنی،فقهی و اصولی👆
هدایت شده از کانال رسمی علی شریفی
38.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در مسیر منزل مولوی پردل باخرزی جهت مناظره و مباهله
کمتر از یکساعت دیگر پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرامی این جانب
📚 دانلود مجلدات «الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب»
✍️مولف:عبدالحسین الامینی النجفی
📖تعداد مجلدات:۱۱
🔻زبان:عربی
دانلود نسخه عربی جلد۱
دانلود نسخه عربی جلد۲
دانلود نسخه عربی جلد۳
دانلود نسخه عربی جلد۴
دانلود نسخه عربی جلد۵
دانلود نسخه عربی جلد۶
دانلود نسخه عربی جلد۷
دانلود نسخه عربی جلد۸
دانلود نسخه عربی جلد۹
دانلود نسخه عربی جلد۱۰
دانلود نسخه عربی جلد۱۱
📗ترجمه الغدیر
📝مولف: مرحوم علامه عبدالحسین امینی
✍️مترجم:محمد تقی واحدی
📖تعداد صفحات:۴۲۷۶
🔻زبان:فارسی
دانلود نسخه فارسی
✂️الْغَدیر فِی الْکِتابِ وَ السُّنّة وَ الْاَدَب، معروف به الغدیر کتابی به زبان عربی با موضوع اثبات امامت و خلافت بلافصل امام علی علیه السلام در واقعه غدیر، نوشته علامه عبدالحسین امینی رضوان الله علیه. این کتاب در ۱۱ جلد تنظیم شده و جلد نخست، به بررسی سند حدیث غدیر اختصاص دارد. مرحوم امینی حدیث غدیر را یقینآورترین و متواترترین حدیث منقول از پیامبر صلی الله علیه و آله میداند. وی بدین منظور سند حدیث را از صحابه و تابعان تا علمای قرن چهاردهم قمری با تکیه بر منابع اهل سنت ذکر میکند. او در جلد اول نام ۱۱۰ تن از صحابه پیامبر و ۸۴ تن از تابعانِ روایتکننده واقعه غدیر را گردآورده است. مرحوم امینی در شش جلد بعدی، شاعران غدیر را معرفی و اشعار آنها را نقل کرده است. و در نهایت در جلدهای پایانی، ضمن ادامه معرفی شاعران غدیر، به برخی از اختلافات شیعه و اهل سنت مثل جایگاه خلفای سه گانه و نقدهای شیعیان بر آنها، فدک، ایمان ابوطالب، تحلیل رفتارهای معاویه بن ابوسفیان و... میپردازد.
الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب»، به معنای «غدیر در کتاب [= قرآن]، سنت، و ادبیات» است. به باور علامه امینی، این عنوان برای این کتاب بدین معناست که اگر کسی منکر حدیث غدیر و امور وابسته به آن شود، در واقع منکر قرآن، سنت، ادبیات، تاریخ و مجمع علمی شعر عرب شده است.
🌐کتابخانه شیعه
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
غدیر در منابع تاریخی اهل سنت.pdf
678.5K
🔖غدیر در منابع تاریخی اهلسنت
🔻در این فایل میخوانیم:
* اهمیت غدیر
* مورخان و منابعی تاریخی که به جریان غدیر پرداختهاند
* مواردی از گزارشهای منابع تاریخی درباره غدیر و حدیث الولایه
* برخی آثار اختصاصی دانشمندان اهلسنت درباره غدیر
* آنچه مورخان درباره غدیر و حدیث ولایت گفتهاند
* چرا مورخین اهلسنت به وضوح و مفصل به ماجرای غدیر نپرداختهاند
* پاسخی به منکرین؛ سخنانی از دانشمندان اهلسنت
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢 ذکر خلافت امام علی (ع) در تفسیر قرآن اهل سنت
✍️استاد سید احمد مددی:
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ» قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص عَقَدَ عَلَيْهِمْ لِعَلِيٍّ بِالْخِلَافَةِ- فِي عَشَرَةِ مَوَاطِنَ، ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا- أَوْفُوا بِالْعُقُودِ الَّتِي عُقِدَتْ عَلَيْكُمْ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع» تفسير القمي، ج1، ص: 160
این تفسیر می گوید: پیغمبر در ده موطن عقد بستند. میخواهد بگوید این آیه ناظر است به آیات سابق، یکی از آیات سابق اولین موطنش «انذر عشیرتک الاقربین» است. در کتاب روح المعانی آلوسی ذیل آیه «بلغ ما انزل الیه» اینچنین آمده است: و أخرج ابن مردويه عن ابن مسعود قال: كنا نقرأ على عهد رسول اللّه صلّى اللّه عليه و سلّم يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ أن عليا ولي المؤمنين وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ و خبر الغدير عمدة أدلتهم على خلافة الأمير كرم اللّه تعالى وجهه
روح المعاني في تفسير القرآن العظيم، ج3، ص: 359
خیلی عجیب است که این آلوسی که ضد شیعه است حدیث را رد نمیکند، این هم خیلی عجیب است. امیرالمومنین (ع) را خداوند به گونهای قرار داده که دشمن و دوست فضایل ایشان را نقل میکنند. آلوسی چون در بغداد هم بوده و مواجه با شیعه هم بود و خیلی ضد شیعه است.
عبدالله ابن مسعود ضد شیعه نیست اما همراه اهل بیت (ع) هم نیست، همراه امیرالمومنین نیست، مخصوصا یک مدتی هم کوفه و اوضاعی که داشت. حتی میگویند اُتی بصحیفة فیها فضائل فامر، گفتند این حدیث مال عبدالله ابن مسعود است، می گویند عبدالله ابن مسعود یک مقدار حدیث فضائل بردند گفته این مرادشان فضائل اهل بیت است، و این مخالف است دستور دادند پاکش بکنند، نه این معلوم نیست، بله از عبدالله ابن مسعود این نقل شده: «ما رآه المسلمون حسنا فهو عند الله حسنٌ و لقد القی الله یا الهم الله قلوب المسلمین ان یتخذوا ابابکر». این از او نقل شده است که این الهام الهی است. علی ای حال می خواهم بگویم خیلی با ما نیست، اما عجیب است که نقل بکند که خلافت ابابکر مما الهم الله یا مما اوحی الله است!
ظاهرش این است که جزو قرآن است، خود اهل سنت مصر اند که قرآن عبدالله ابن مسعود اختلافش با این قرآن موجود زیاد است؛ در این مصائب سجستانی 25 صفحه، 30 صفحه فقط اختلافات قرآن عبدالله ابن مسعود با همین قرآن عثمان را گفته است.
ابن مردویه از بزرگان و شیوخ آنهاست، شیوخ دیگر توثیق نمیخواهند، ابن مردویه 230، 240 است.
واقعاً اعجاز الهی است که در زبان عبدالله ابن مسعود جاری بشود که «كنا نقرأ على عهد رسول اللّه ...»، مخصوصاً میدانید که عبدالله ابن مسعود کسی است که میگوید: من هفتاد سوره قرآن را به گوش خودم از زبان رسول الله شنیدم،
ممکن است عدهای بگویند: این روایت تاویل است، معلوم نیست تأویل باشد، واقعا ریشه قرآنی دارد. عدهای میگویند این آقایانی که متهم به غلو اند اینگونه نقل میکنند! این طور نیست، اینها بزرگان هستند و ماها عقلمان به این حرف ها نمیرسید، خیلی عجیب است. ابتدائا تصور میکردیم روایت ضعیف است و خط تاویلی است! از جنس تنزیل است نه تاویل.
احتمال دارد تفسیر رسول الله (ص) باشد. این حدیث ابوسعید خدری است، در بخاری هم هست، از پیغمبر نقل کردند:
وَ رَوَى مُسْلِمٌ ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: لَا تَكْتُبُوا عَنِّي غَيْرَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ كَتَبَ عَنِّي غَيْرَ الْقُرْآنِ فَلْيُمْحِهِ، وَ حَدِّثُوا عَنِّي وَ لَا حَرَجَ، وَ مَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّداً فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ.
گفتند: اگر حدیثی را از پیغمبر شنیدیم و غیر از قرآن است پاک بکنیم. ظاهرا در زمان رسول الله وقتی قرآن را عدهای نوشتند بعضی از تفسیرهای رسول الله را هم در قرآن نوشتند، «أن عليا ولي المؤمنين» از آن تفسیر رسول الله است. پیغمبر فرمودند که شما اگر از من چیزی نوشتید از زبان من به عنوان تفسیر، آنها را پاک بکنید، کتاب الله خالص بشود نه این که هر حدیثی که از من نوشتید پاک بکنید، آن مراد نیست.
همین الان مصحفهای قدیمی که هستند - که اصطلاحا مصاحف عهد اموی میگویند - من دیدم، همین مصحفی که از یمن است که احتمال میدهند سال 20 نوشته شده است، مثلا «هذه» دارد، بعد دیدند روی کلمه هذه خط زده است، همین متن قدیمی که جز متون قدیمی قرآن است، احتمال میدهم همان قرآنی است که زمان عمر نوشته و به دخترش داده احتمالا و الان هم در مصاحف ما هذه برداشته شده است. این «هذه» را شاید پیغمبر خواندند به عنوان تفسیر و اینها نوشتند، سپس خط زدند. اینجا هم ممکن است به عنوان تفسیر بوده بعدها پاک کردند.
🆔@ostadmadadi
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️🎥نظر وهابیت درباره #یزید
❌ دفاع جانانه #آل_شیخ مفتی اعظم وهابیون عربستان از یزید
#یزید #محرم #آل_شیخ #وهابیت
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
📿جایگاه علمای شیعه در زمان غیبت:
یَأْتِی عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا اَلْقَوَّامُونَ بِضُعَفَاءِ مُحِبِّینَا وَ أَهْلِ وَلاَیَتِنَا یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ وَ اَلْأَنْوَارُ تَسْطَعُ مِنْ تِیجَانِهِمْ عَلَی رَأْسِ کُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ تَاجُ بَهَاءٍ قَدِ اِنْبَثَّتْ تِلْکَ اَلْأَنْوَارُ فِی عَرَصَاتِ اَلْقِیَامَةِ وَ دُورِهَا مَسِیرَةَ ثَلاَثِمِائَةِ أَلْفِ سَنَةٍ فَشُعَاعُ تِیجَانِهِمْ یَنْبَثُّ فِیهَا کُلِّهَا.
امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمود:
علمای شیعیان ما که محبّین و اهل ولایت ناتوان ما را مدیریت و سرپرستی می کنند، در حالی وارد صحنه قیامت می شوند که نور از تاج سرشان میتابد، و بر سر هر کدام تاجی زیباست، و این انوار در تمام عرصه و سرای قیامت تا مسیر سیصد هزار سال پخش میشود، و پرتو نور آن تاجها، تمام صحنۀ قیامت را در بر میگیرد.
تفسیر الإمام العسکری - علیه السلام -، ص ۳۴۵، ح ۲۲۶
https://eitaa.com/ali_hoshyar
هدایت شده از روضات الجنات
🔹 اخباری گری
❤️ عزیز من !
🔹 دقیقا با خبر واحد ظنی چطور به عقیده جزمی یقینی می رسی؟
🔹 برای مردم اعتقاد سازی نکنیم!
🍃🌺🍃
@raozat
🍃🌺🍃
🔻 عضو کانال تخصصی روضات الجنات شوید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1992818820Ceb4024734a
هدایت شده از روضات الجنات
🔹 اخباری گری
🔹 اینکه از صحت کتب اربعه برسند به صحت تمام بحار الانوار، ظاهرا خود علامه مجلسی رحمة الله علیه هم راضی به این همه لطف نباشد!
🍃🌺🍃
@raozat
🍃🌺🍃
🔻 عضو کانال تخصصی روضات الجنات شوید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1992818820Ceb4024734a
پویش برخورد قاطع با ضارب امر به معروف
خبرگزاری فارس
چند ثانیه زمان میبره
https://www.farsnews.ir/my/c/212837
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی: میدانید شیخ فضل الله را کی محاکمه کرد؟ یک ملّای زنجانی حکم قتل را صادر کرد! وقتی معمم مهذب نباشد فسادش از همه کس بیشتر است!!
به مناسبت سالگرد شهادت این مرجع بزرگوار(علیه الرحمه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅با علم درست نمی شود
✅تزکیه مقدم است بر همه چیز
امام خمینی(رحمت الله علیه) :
اگر بخواهد کسی تهذیب بشود، با علم تهذیب نمیشود؛ علم انسان را تهذیب نمیکند. گاهی علم، انسان را به جهنم میفرستد؛ گاهی علمِ توحید انسان را به جهنم میفرستد؛ گاهی علمِ عرفان انسان را به جهنم میرساند؛ گاهی علمِ فقه انسان را به جهنم میفرستد؛ گاهی علمِ اخلاق انسان را به جهنم میفرستد. با علم درست نمیشود. تزکیه میخواهد - یُزَکّیهِمْ - تزکیه مقدم است بر همه چیز.
طلبهای که در مدرسه درس میخواند، همدوش با درس، همقدم با درس تزکیه لازم دارد. امام جمعهای که میخواهد هدایت کند مردم را، باید تزکیه خودش را کند تا بتواند هدایت کند. دولتی که بخواهد مردم را وادار به کار خوب بکند باید تزکیه بکند خودش را. عارفی که بخواهد مردم را به معارف الهیّه دعوت کند، تا خودش را تزکیه نکند این قدرت را ندارد. فیلسوفی که بخواهد توحید را به مردم بیاموزد، تا این خصیصه شیطانی در او هست، این عمل را نمیتواند انجام بدهد؛ یعنی، زبان، زبان شیطان است و توحید میگوید و دل، دل شیطان است که توحید را دریافت کرده است، و قلب، قلب شیطان است که فقه را آموخته و فقه را تعلیم میکند. تا این خصیصه هست، تمام امور لنگ است در اشخاصی که بخواهند خودشان را تهذیب کنند، یا اشخاصی که بخواهند جامعه را تهذیب کنند.
منبع : سایت جامع امام خمینی(ره) - EMAM.COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابالفضل العباس(ع)
التماس دعاء
آیا امام حسین ع مال همه است؟
خیر! امام حسين مال همه نیست.
✍️ طاهر حبیب زاده
یکی از تهمت هایی که سال هاست به امام حسین ع زده شده، این است که امام حسین مال همه است!
نخیر، امام حسین ع مال همه نیست.
اگر امام حسین ع مال همه باشد، لازم می آید امام حسین (نعوذبالله) رئیس دزدها، هتاک ناموس مردم، بی حجاب های رد شده از خط قرمزهای مسلم الهی، جوانان مست خمار، حق الناس خورده ها، تارک الصلاه ها، تارک الصوم ها، تارک الزکات ها، تارک الخمس ها و.. . اینها باشد.
👈امام حسین مال همه نیست.
امام حسین مال آنهایی است که حریم مسلم شریعت را به جد احترام قائلند و مطیع اوامر الهی اند، که خود حضرت نیز برای زنده کردن و زنده نگاه داشتن همین شریعت الهی به قتلگاه رفت.
حالا ما بیاییم بگوییم امام حسین مال کسانی است که شریعت را احترام قائل نیستند؟!
ترویج این تفکر، ترویج یک تهمت بزرگ به امام حسین ع است.
بلی، همه می توانند بیایند برای حسین ع عزاداری کنند و سیاه بپوشند و نذری بدهند و... اما همه اینها باید ملتفت باشند که اگر حدود شریعت الهی را از واجبات و محرمات، رعایت نمی کنند، ابتدا باید مشکل شان را حل کنند تا این توجه شان به امام حسین ع سودی به حالش کند.
جوانی که نماز نمی خواند، سینه زنی او چه سودی برای او دارد؟ نمازی که امام حسین ع در شب عاشورا به برادرش عباس ع فرمود: امشب را مهلت بگیر که من نماز را دوست دارم. حالا شما نماز نخوان، نماز را بگذار کنار و بعد تا صبح بر سر و سینه بزن، که متاسفانه چنین افرادی در هیات ها دیده می شود، نماز نمی خواند اما برای امام ع سیاه می پوشد! اول چیزی که در قیامت از تو سوال می کنند نماز توست، نه عزاداری بر امام حسین ع، اگر نمازت لنگ زد، به بقیه اعمالت نمی رسند. این عزاداری چه فایده ای دارد وقتی امامی که بر او عزا گرفته ای از تو راضی نیست، چون حدود الهی را رعایت نمی کنی؟
یا آن بانویی که حجاب شرعی را رعایت نمی کند؛ آیا امام حسین ع از او راضی است؟ قطعا ناراضی است، چرا که حریم خدا را زیر پا گذاشته است. حالا عزاداری بر امام چه سودی بر حال او خواهد کرد اگر منجر به تحول و توجه جدی و عملی او به حریم الهی نشود؟
👈امام حسین ع را تحریف نکنیم.
امام حسین ع امام نگهبان دین خدا و حریم الهی بوده و هست. تنها با اطاعت حداکثری از خداست که می توان رضایت امام حسین ع را تحصیل کرد و عاقبت بخیر شد نه صرف سیاه پوشی و عزاداری.
خداوند به همه مان توفیق دهد، بیدار شویم.
🌱🌱🌱🌱🌱
@zabanbonyadin
@drtaherhabibzadeh