eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 سلوک پژوهش

🔹 چند نكته است كه برای و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آن‌گاه پژوهش و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 سلوک پژوهش

🔹 چند نكته است كه برای و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آن‌گاه پژوهش و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود. 1️⃣ نكته اول این است كه همه ما یك داریم. آن انسان كامل است كه می‌ تواند مظهر اسمای حسنای الهی باشد و همه چیز را به اذن خدا بداند، وگرنه ما بر اساس ﴿وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا﴾، هر كدام با ظرفیت خاصی خلق شدیم (این مطلب اول). 2️⃣ مطلب دوم آن است كه این جریان «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ»، گذشته از اینكه صبغه انشایی و دعا دارد، صبغه اخباری هم دارد؛ خدا كسی را رحمت می ‌كند و عنایت خاص الهی شامل كسی می‌ شود كه بفهمد ! نه آن هدف كلی كه ﴿مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَاْلإِنْسَ الا لِیعبُدون﴾؛ نه! بلکه این آقا اصلاً برای چه خلق شده، برای كار علمی خلق شده یا برای كار عملی و اگر كار علمی است، رشته ‌اش چه است و تا چه حد است؛ «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ». حالا كه ذات اقدس الهی به شما آقایان این توفیق را داد كه بر اساس آن گرایش و بینشی كه خدا به شما مرحمت كرده است در خدمت قرآن و عترت باشید، باید این ظرفیت را حفظ بكنید. 3️⃣ مطلب سوم همان است كه اگر كسی ظرفیت خود را با چیزها و كالاهای بی خود پر كند، از آن كالای اصلی می ‌ماند. اگر درختی را شما با آب شور تغذیه كردید، بعد بخواهید با آب شیرین این را بپرورانید نمی ‌شود؛ این یك مقدار آب می خواست، به آن دادید و خشك هم شد! 🔹 حرف های باطل گوش دادن، حرف های غیر علمی زدن، حرف های غیر علمی گوش دادن، حرف های غیر علمی را تحویل مردم دادن، این مثل كودكی است كه با پفك معده ‌اش را پر كرده، این دیگر در موقع غذا، غذا نمی ‌خورد. آدمی كه دهان باز می ‌كند حرف غیر علمی می ‌زند یا گوشش را باز می ‌كند حرف غیر علمی گوش می ‌دهد، این با پفك مغزش را پر كرده است، این دیگر عالم نمی شود! این مادامی كه در مؤسسه تحقیقاتی است، با حرف های علمی آشناست؛ ولی همین كه از اینجا رفته بیرون و به سراغ امور دیگر رفته، این مغز، مغز محقق و پژوهشگر نیست. 🔹 مطلب بعدی آن است كه گاهی ممكن است انسان در مؤسساتی كار بكند که محصول كارش را برای صاحب مؤسسه بگذارد و حق الزحمه‌ای دریافت بكند و برود؛ اما مراكز علمی این ‌چنین نیست، چون فرد، محصول كار را به همراه می ‌برد و آن پوسته‌ اش را برای مؤسسه می‌ گذارد. یك وقت است كه انسان در مؤسسات فرش‌ بافی، ظرف سازی، صنایع و مانند اینها كار می ‌كند، كل كارها را برای مؤسسه می گذارد و پوسته ‌اش نصیب او می‌ شود؛ یك وقت است كه در مراكز تحقیقی دارد كار می كند، در مراكز تحقیقی، عصاره مطلب كه علم است را به همراه می ‌برد و چند صفحه نوشته شده و نگارش شده و قلم زده را می‌ دهد برای مؤسسه! اینكه علم نیست، این بعد باید بیاید بالا و علم بشود، آنكه علم است را به همراه می ‌برد. 🔹 برای اینكه آنچه را به همراه می‌ برد بارور بشود، آن بیان لطیف مرحوم در طلیعه سرائر باید ملحوظ باشد؛ در مقدمه سرائر در همان جلد اولش هست كه بزرگانی این چنین بودند كه می گفتند: «ما قِلتُ و لا بِتُّ الا و الكتاب موضوع علی صَدری»! این «ما قِلتُ و لا بِتُّ» یعنی هیچ وقت من خواب قیلوله نكردم مگر اینكه یعنی كتاب روی سینه ‌ام بود مطالعه كردم و خوابم برد، شب هم كه می‌ خواستم بیتوته كنم، به بسترم نرفتم مگر اینكه كتاب روی سینه‌ من بود و . «ما قِلتُ» یعنی خواب قیلوله نكردم «و لا بِتُّ» بیتوته نكردم «الا و الكتاب موضوع علی صدری». این چنین شدن سخت نیست، برای اینكه اینها نه امام بودند نه پیغمبر بودند! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/qZO6b ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/DVfNicApsbA 📚 دیدار پژوهشگران قرآن و عترت با حضرت استاد تاریخ: 1384 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 تصدیق ایمانی
🔹 یک تصدیق، موضوع را به محمول گره می‌ زند، می ‌گوید «الف»، «باء» است؛ با تصدیق دیگر باید عصاره این قضیه به جان انسان گره بخورد، بشود . 🔹 خیلی ها ممكن است كه یك مطلب را صد درصد علماً قبول دارند ولی باور ندارند! عالِم بی عمل همین است؛ این كسی كه درباره رشوه می خواند، آیه اش را می ‌خواند، مقاله اش را می ‌نویسد، درباره آن سخنرانی می ‌كند، بعد دستش آلوده است، او باور نكرده؛ یعنی آن عصاره قضیه را به جان خود گره نزده است. 🔹 این تصدیق یعنی قبول و ایمان، غیر از آن تصدیقِ «ثبوت المحمول للموضوع» است. تصدیق به معنای «ثبوت المحمول للموضوع» مربوط به است و ؛ اما تصدیقِ به معنای باور كردن، كار و است. آنجا است آنجا جای نماز است كه انسان آن حرف هایی كه خوانده را باور كند. این باور كردن یعنی گره زدن عصاره علم به جان. 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 27 تاریخ: 1393/09/02 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پی پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح علیه اسراییل / این طلیعه فتح است 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه دشمن صهیونیستی، پیام مهمی صادر نمودند... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra