eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.6هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
علم الوراثة

🔸 فرمود عاقبت برخی از شما این است كه به همان بر می ‌گردید: ﴿وَ مِنْكُمْ مَنْ یرَدُّ إِلی‏ أَرْذَلِ الْعُمُرِ﴾ _ ﴿مِنْكُمْ﴾ است. همه این گونه نیستند ﴿لِكَیلا یعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَیئاً﴾؛ «آنها که خوانده ‌ام همه از یاد من برفت»، چنین خطری هم ما را تهدید می ‌كند! فرمود ؛ اما اینكه گفتند: آنها که خوانده ‌ام همه از یاد من برفت الاّ حدیث دوست كه تكرار می ‌كنم آن علم می‌ ماند؛ آن علم در جان انسان جا گرفته است با جان انسان عجین شده است. 🔸 دوستی داشتم سید بزرگواری بود خدا غریق رحمت كند! چند سالی از ما بزرگ‌ تر بود، درس امام (رضوان الله علیه) شركت می ‌كرد. این در اواخر عمرش به سكته مغزی مبتلا شد بعد حالش قدری خوب شد من رفتم به عیادتش. گفت در آن حال بچه‌ های من مرا از قم به تهران می ‌بردند و می ‌آوردند ولی من هیچ كدام از اینها را نمی‌ شناختم، نمی ‌فهمیدم كه اینها چه كسانی هستند كه مرا می ‌برند و می ‌آورند؛ اما را كه حفظ كرده بودم مرتب می‌ خواندم! این می ‌ماند! پس معلوم می ‌شود كه رفتنی است حتی انسان بچه خودش را نمی‌ شناسد؛ اما گفت که «زیارت عاشورا» را كاملاً حفظ بودم و می‌ خواندم. 🔸اگر انسان با رابطه داشته باشد در تلخ ‌ترین حالت به داد آدم می ‌رسد، آن دیگر با جان آدم عجین شده است دیگر از بین نمی ‌رود. آنكه از حوزه و دانشگاه آمده است، ﴿لِكَیلا یعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَیئاً﴾ اما آنكه از كنار آمده است از كنار آمده است می‌ ماند. 🔸به همان اندازه كه ما با این ذوات قدسی رابطه داریم به همان اندازه از سهم داریم و همین هم با ما می ‌ماند و همین هم ما را نجات می ‌دهد. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/wpLvT 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1394/10/08 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
تبرّی آشکار
🔹 ﴿تَبَّتْ یدا أَبی‏ لَهَبٍ وَ تَبَّ ٭ ما أَغْنى‏ عَنْهُ مالُهُ وَ ما كَسَبَ ٭ سَیصْلی‏ ناراً ذاتَ لَهَبٍ﴾؛ وجود مبارک پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در ، این آیات را تلاوت می ‌کرد تفسیر می‌ کرد تبیین می ‌کرد و مشخص می ‌کرد که عموی من این است. چه اینکه صریحاً اعلام کرد اسناد، نوشته‌ ها، تعهدنامه‌ ها، قول نامه ‌های ربوی «تَحْتَ قَدَمَی»؛ زیر پای من است، هیچ کدام از این اسناد ربوی ارزش اقتصادی و سندی ندارند و اول ربایی که تحت قدم من است ربای عموی من عباس است، چون عباس در جاهلیت در مکه جزء رباخواران بود. 🔹 اینها کوتاهی نداشتند در تبرّی از انسان تبهکاری که هم بی راهه می‌ رود و هم راه دیگران را می‌ بندد ولو عمویشان باشد. گاهی از تبرّی می ‌کنند که کار نوح بود، گاهی از تبرّی می‌ کنند که کار نوح و لوط بود، گاهی از تبرّی می ‌کنند که کار وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بود. 📚 سوره مبارکه مسد جلسه 1 تاریخ: 1399/01/25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
شامّه درونی

🔸 در درون انسان، چشم است و گوش است و اعضا و جوارح دیگر، بعضی دست و پای درون آنها سالم است، بعضی ناسالم و نابینا. در سوره «حج» فرمود: چشمِ دل یك عده بسته است: ﴿فَإِنَّها لا تَعْمَی الْأَبْصارُ وَ لكِنْ تَعْمَی الْقُلُوبُ الَّتی‏ فِی الصُّدُورِ﴾... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
شامّه درونی

🔸 در درون انسان، چشم است و گوش است و اعضا و جوارح دیگر، بعضی دست و پای درون آنها سالم است، بعضی ناسالم و نابینا. در سوره «حج» فرمود: چشمِ دل یك عده بسته است: ﴿فَإِنَّها لا تَعْمَی الْأَبْصارُ وَ لكِنْ تَعْمَی الْقُلُوبُ الَّتی‏ فِی الصُّدُورِ﴾. اگر كسی چشمِ درون او اشك بریزد، یعنی قلب درون او خوشحال شده است. 🔸 ... «خَوفاً مِنَ النّار» كمال نهایی نیست، گرچه برای عده ‌ای سودمند است ... ولی كسی كه «حُبَّاً لله» خدا را عبادت می ‌كند، به این مقام می ‌رسد. 🔸 وجود مبارك یعقوب (سلام الله علیه) با اینكه پیغمبر بود؛ امّا این كار را به آسانی به هر كسی نمی ‌دهند ... آن وقتی كه یوسف را به چاه می‌ انداختند، چنین شامّه‌ ای نبود؛ وگرنه آن وقت هم می ‌گفت، من بوی یوسف را می ‌شنوم؛ امّا این صبر می‌ طلبد، این تحمّل می ‌طلبد، این ﴿إِنَّما أَشْكُوا بَثِّی وَ حُزْنی‏ إِلَی اللَّهِ﴾ می ‌طلبد، تا ذات اقدس الهی بر اساس و خود آ‌ن شامّه را باز كند، آن دیده را باز كند. 🔸 فرمود: «تُعَطّرُوا بِالإستِغفَار لا تَفضَحَنَّكُم رَوَائِح الذُّنُوب» شامّه درونی‌ شما كه باز شد، هم بوی بد را استشمام می ‌كنید هم بوی خوب را. فرمود: گناه بدبوست، اینكه به شامّه شما نمی ‌رسد، چون شامّه‌ شما بسته است، معطّر است، این یك است ... این یك شامّه دیگر می ‌طلبد... . 🔸 ما درست است كه علوم فراوان داریم، در رشته‌ های گوناگون تلاش و كوشش ‌های زیادی شده و می‌ شود؛ ولی آنچه برای ما مهم است، جریان عقلِ عملی است، ... عقل عملی گاهی در محدوده اشتها كار می‌ كند، گاهی در محدوده هراس كار می ‌كند، گاهی در محدوده محبّت كار می ‌كند، اینكه فرمود «هَل الدِّینُ إِلاّ الحُبّ»، همین است. ، محبّت است؛ یعنی آن عنصر محوری دین، است، همین است. آ‌نچه جامعه را به هم مرتبط می‌ كند، همین است. آن محبّت یكدیگر، وِداد و دوستی یكدیگر، جامعه را به هم مرتبط می‌ كند. اگر محبوب یكی بود، محب ‌ها هم یكی خواهند بود، اگر جامعه به یك محبوب دل بست، خود آنها هم محبّ یكدیگر خواهند بود، ‌چنین جامعه‌ ای كه هم محبّ یكدیگر بودند، هم محبّ «الله» بودند، هم می ‌توانند در دنیا از حسنات الهی برخوردار باشند، هم در آخرت. ↙️ مطالعه کامل: https://esra.ir/fa/web/javadi/w/444761 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/12/14 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
ضرورت آسیب شناسی حوزوه ها / اگر حوزه آسیب ببیند، جامعه آسیب می بیند 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
با توجه به شرایط فرهنگی سیاسی و اجتماعی حاکم باید متوجه بود که اگر ما از درون خودمان رو نشناسیم و آسیب ها و ضعف ها و نواقص خودمان را نیابیم و در صدد رفع آن نواقص و آسیب ها نباشیم و آن ها رو جبران نکنیم اتفاقات اتفاقات سنگینی می افتد که بعضاً شاهد هستیم. ◀️ اگر حوزه آسیب ببنید، جامعه آسیب می بیند و همان بلایی که سر مسیحیت و کلیسا آمد بابت این بود که وضعیت خودش رو رصد نکرد نظرات مردم و کارشناسان و دلسوزان را از درون و بیرون مورد توجه قرار نداد... . 👇👇👇👇 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران با آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
دکتر ابوالفضل نجارزاده، مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه امروز پنج شنبه (30 فروردین ماه 1403) با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 6. مشورت‌ دهی ... مصداق دیگر مشاركت مردمی را می ‌توان در اصل مسلم اسلامی «امر به معروف و نهی از منكر» دانست. امیرموٴمنان (ع) می ‌فرماید: همه نیكی ‌ها و جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منكر بیش از قطره ‌ای (آب دهان) در برابر دریای خروشان و عمیق نیست. [1] [1]. وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِى سَبِیلِ اللَّهِ عِنْدَ الأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْىِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلا كَنَفْثَةٍ فِى بَحْرٍ لُجِّى (نهج البلاغة، حكمت 374). 📚 مفاتیح الحیات ص 468 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra