دکتر صالحی، معاون #وزارت_علوم : عربستان در #تولید_علم سه سال دیگر ما را رد میکند/ #دانشگاه ها نباید از حضور در #یوتیوب و پلتفرمها منع شوند.
پرسش: آیا مقالات و متون علمی در یوتیوب و پلتفرمهای خارجی ( #اینستاگرام و ..) ارائه میشوند؟ اگر این مدعیات را به حساب فقر #سواد_فضای_مجازی نگذاریم، به حساب چه بگذاریم؟
#فضای_مجازی یکی از پیشرانهای اصلی #پیشرفت ایران در دنیای #سایبری_فیزیکی است. این مهم نیازمند #مرکز_ملی_فضای_مجازی چالاک با مدیرانی واجد دانش بین رشته ای و فهم درست از #حکمرانی_فضای_مجازی و با انگیزه و کارآمد است.
https://virasty.com/A_najafpour/1673965768399075108
* الزامات ایرانِ پیشرفتۀ سایبری-فیزیکی *
عزیز نجف پور آقابیگلو
دبیر شورای فضای مجازی و رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
از سال 1372 که اینترنت وارد ایران شد تا زمان صدور اولین بسته سیاستِ کلان کشور، حدود 5سال فاصله را شاهدیم و متعاقبا حدود 13 سال طول می¬کشد که فهمی ذوابعاد و جامع از فضای مجازی شکل بگیرد که در نهایت منجر به ایجاد شورای عالی فضای مجازی در سال 1390می¬شود. امروز بعد از 11سال از فعالیت شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و درک توفیقات و ناکامی¬های کشور در حکمرانی/سیاستگذاری و مدیریت فضای مجازی و مناسب کردن آن برای زیست مجازی جامعه ایرانی، موارد ذیل باید مورد توجه قرار گیرد:... ادامه👇
* الزامات ایرانِ پیشرفتۀ سایبری-فیزیکی *
عزیز نجف پور آقابیگلو
دبیر شورای فضای مجازی و رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
از سال 1372 که اینترنت وارد ایران شد تا زمان صدور اولین بسته سیاستِ کلان کشور، حدود 5سال فاصله را شاهدیم و متعاقبا حدود 13 سال طول می¬کشد که فهمی ذوابعاد و جامع از فضای مجازی شکل بگیرد که در نهایت منجر به ایجاد شورای عالی فضای مجازی در سال 1390می¬شود. امروز بعد از 11سال از فعالیت شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و درک توفیقات و ناکامی¬های کشور در حکمرانی/سیاستگذاری و مدیریت فضای مجازی و مناسب کردن آن برای زیست مجازی جامعه ایرانی، موارد ذیل باید مورد توجه قرار گیرد:
1. فضای مجازی امروز دیگر فناوری صرف ارتباطی نیست بلکه یک زیست بوم اجتماعی-فناورانه است و فناوری اطلاعات و ارتباطات با سایر فناوری ها تفاوت ذاتی دارد چرا که فناوری¬ای “فضاساز” است و طبعا سیاستگذاری و مدیریت آن نیازمند دانش ذوابعاد اجتماعی-فناورانه است. مسامحتا و برای تقریب ذهن اینکه فضای مجازی "فناوریه الحدوث و اجتماعیه البقاء" است. (پینوشت۱)
2. فضای مجازی به عنوان ترجمه نادقیق از عبارت cyberspace، ماهیت و کارکردی متفاوت از آن فهم ابزاری و عمدتا تفریحی(fun) و خدماتی مرسوم در جامعه دارد. سایبرنتیک در معنای واقعی خودش به معنای سکانداری و فرمانروایی و به عبارت دقیق¬تر، حکمرانی است. غایت و کارکرد فضای سایبر، حکمرانی است و با توجه به رشد فزاینده آن در جامعه ایرانی به تبع روند جهانی، فضای سایبر نه تنها یکی از حوزه های راهبردی توسعه و پیشرفت، بلکه بازو، بستر و پیشران توسعه و پیشرفت است. برای همین هم کشورهای پیشرو، چشم اندازِ پیشرفت و توسعه خود را سایبری-فیزیکی تعریف کرده و سیاست و برنامه-های ملی وصول بدین مهم را تدوین و تقسیم کار کرده¬اند. جامعه پنج(society5) ژاپن، صنعت چهار (industry4) اتحادیه اروپا، اینترنت پلاس چین و ... نمونه¬هایی از این طرح کلان برای آینده¬ نزدیکِ سایبری فیزیکی شان است.
3. بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، دکترینِ کلان تداوم انقلاب اسلامی و سیاست¬های کلان نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت است. با توضیحاتی که ارایه شد برنامه کلان جمهوری اسلامی در حوزه فضای مجازی (cyberspace) به عنوان حداقل یکی از حوزه های راهبردی توسعه و پیشرفت، و فراتر از آن به عنوان پیشرانِ توسعه و پیشرفت، در دنیایی که سایبری-فیزیکی شده و روز به روز بر شدت آن افزوده می¬شود، محل تامل و تدبیر جدی است. حواسمان باشد که به همان میزان که آمریکا در فضای فیزیکی رو به افول است، در فضای مجازی در حال توسعه و افزایش سلطه خود است. پرسش اینجاست که در دنیایی که سرتاسر مجازی شده، برنامه توسعه و پیشرفت ما در کنار سلطه مجازی غرب چیست؟ این پرسشی است که شورای عالی فضای مجازی کشور باید بدان پاسخی روشن در دو سطح نظری و راهبردی بدهد.
4. قدرت گرفتن بخش خصوصی و عمومی در همه عرصه¬های فضای مجازی اعم از زیرساخت، سرویس، محتوا و ... ضرورت استفاده از ادبیات حکمرانی (governanace) به جای حکومت (government) را گوشزد می¬کند. در ساده ترین توضیح، گوهر تفاوت ادبیات حکمرانی و حکومت¬داری، در مشارکت افراد خارج از حکومت در تعیین منبع مشروعیت اعمال سلطه (sovernty) و در فرآیند سیاستگذاری و اجرا است و با این منظر، شکل¬گیری انقلاب اسلامی و تثبیت و اداره نظام جمهوری اسلامی در دهه اول انقلاب، تجلی بالای ادبیات حکمرانی در مدیریت کشور است. مشارکت حداکثری مردم در شکل¬گیری نظام و اداره کشور، مثلا در تجربیاتی چون جهاد سازندگی و سپاه پاسداران و ... شواهدی بر این مدعاست. از سوی دیگر ادبیات و الگوی "حکمرانی خوب" ( good governance) به عنوان یکی از الگوهای حکمرانی، خصوصا بعد از توسعه فضای مجازی در کشور شدیدا مورد توجه قرار گرفته و عموما هم به اشتباه به عنوان "تنها" الگوی حکمرانی شناخته شده است و مهندسان فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی این الگو را پیشفرض گرفته و بر اساس آن اقدام به تحلیل و تجویز و اقدام می¬کنند. در حالی که حکمرانی خوب ادامه سیاستهای اجماع واشنگتنی و پساواشنگتنی بانک جهانی برای توسعه( البته توسعه با حفظ سلطه غرب) کشورهای جهان سوم است. حکمرانی خوب علیرغم اصلاحاتی که در سیاست ها و اقدامات داخل کشور ایجاد میکند باعث باز شدن سلطه سایر کشورها بر امورات داخلی ما می شود... اینها مواردی است که در تور رصد علوم مهندسی در نمی¬آید. طبعا طراحی نظریه، الگو و سازوکار مشارکت بخش خصوصی و عمومی در حکمرانی فضای مجازی کشور بدون اینکه فرصتی برای دست¬اندازی بیگانگان در امورات داخلی ما شود و همچنین بخش خصوصی دست ساخته جایگزین بخش مردمی و بخش خصوصی واقعی نشود، یکی از اولویت¬های امروز ماست.
5. شیفتگی تاریخی ما در قبال علم و تکنولوژی غربی و شیوع تلقی پوزیتیوستی از آن در لایه های مختلف سنتی و مدرن جامعه ایرانی، و ضعف ب
دنه علوم انسانی و اجتماعی(اعم از سنتی و مدرن و انتقادی) در تبیین و حل مسائل کشور، زمینه را برای استغنای بدنه علوم دقیقه و فنی و مهندسی از حوزه علوم انسانی و اجتماعی مهیا کرده است و مهندسین در بهترین حالت متغیرهای اجتماعی موثر در حوزه فنی را با پاردایم "فیزیک اجتماعی" آگوست کنت سعی می¬کنند تحلیل و تبیین کنند.
6. شکل¬گیری شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی، تلاشی بود برای ایجاد قرارگاه فراقوه¬ای و فراحوزه¬ای فضای مجازی با ترکیب ذوابعاد فناوری، اقتصاد، فرهنگ و امنیت و ... و قرار بود دستگاههای اجرایی ذیربط اعم از وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، وزات ارشاد، نیروهای مسلح، وزارت علوم و آموزش و پرورش و ... در خط فرمان سیاستگذاری آن باشند و مرکز ملی محل سیاستگذاری مشارکتی و یکپارچه فضای مجازی و متعاقبا تقسیم کار ملی بین همه ذینفعان باشد. ولی اتفاقی که رخ داد این بود که هر بخش برای به زیر سلطه درآوردن مرکز ملی کم نگذاشته و این رویه متوقف هم نخواهد شد. در حالی که این مسیری اشتباه است و همه باید کمک کنیم که جایگاه مستقل و فراحوزه ای و فرادستگاهی مرکز ملی فضای مجازی در عین نقش قرارگاهی و هماهنگی و فرماندهی آن حفظ شود.
7. نظام آموزش عالی کشور علیرغم تاکیداتی که در پیوست¬های اول و دوم حکم اعضای شورای فضای مجازی انجام پذیرفته؛ هنوز نتوانسته برنامه علمی مدون برای تولید اندیشه بومی و همچنین تربیت متخصصین ذوابعاد فضای مجازی ارائه کند ولی در طی این دو دهه و اندی تجربیات کلان و بخشی حکمرانی فضای مجازی، نیروهای مختلفی در کلیت و ابعاد فضای مجازی تربیت و رشد یافته¬اند که اصلی¬ترین سرمایه انسانی کشور هستند و باید ترکیب نیروی انسانی مرکز ملی فضای مجازی متناسب با این اصل "ذوابعاد بودن" بازترمیم و ارتقا یابد. طبعا سپردن مسوولیت¬های کلیدی در مرکز ملی فضای مجازی به نیروهای تک¬بعدی و یا ناآشنا با دو دهه تجربه فعالان حکمرانی فضای مجازی، اشتباهی نابخشودنی است.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
پینوشت:
1-ملاصدرا در توصیف نفس میگوید: جسمانیه الحدوث و روحانیه البقا... یعنی نفس در ابتدای پیدایش، موجودی جسمانی است، اما در طول زندگی، به واسطه حرکت جوهری، کمال می یابد و به موجودی روحانی تبدیل می شود. با همین تعبیر در مورد فضای مجازی هم می¬توان گفت که در ابتدای پیدایش پدیده¬ای فناورانه است اما در فرآیند استفاده توسط انسان، تبدیل به پدیده¬ای اجتماعی و جامعه ساز می¬شود با این توجه که هیچوقت از فناوری منقطع نمی¬شود.
https://a-najafpour.ir/%d8%a7%d9%84%d8%b2%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%90-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%db%80-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%da%a9%db%8c/
@a_najafpour
https:// eitaa.com/a_najafpour
افتخار همکاری با #سپاه و #بسیج را نداشته ام ولی دوستشان دارم چرا که یکی سرمایه های کشورم #ایران هستند.
اختلافات داخلی مان جای خود... ولی بیایید از سرمایه هایمان در مقابل بیگانگان صیانت کنیم.
#سلام_سپاه
#سلام_بسیج
تداوم انقلاب اسلامی
* جهانی بیندیشیم *
عزیز نجف پور آقابیگلو
۱- گیدنز جامعه شناس بزرگ معاصر و مشاور #تونی_بلر و تاثیرگذار بر #بیل_کلینتون در کتاب جامعه شناسی ۱۹۸۹ صفحه ۲۱۸-۲۲۰ ضمن اشاره به سه مقوله نقض #حقوق_زن اعم از خشونت خانگی، آزار جنسی و تجاوز جنسی در غرب (همان دنیای پیشرفتهِ آزادِ آباد) توضیح میدهد که در یک مطالعه میدانی در #لندن مشخص شد از هر شش زن یکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و ادامه میدهد که این آمار میتواند تا ۵برابر بیشتر هم باشد... این واقعیت جامعه غربی است که توسط بزرگترین جامعه شناس لیبرال گزارش میشود.
۲- از سوی دیگر در همین اکوسیستم جهانی، جمهوری اسلامی ایران با زمینه سازی مدافعین #زن_زندگی_آزادی از عضویت #کمیسیون_مقام_زن_ملل_متحد اخراج میشود.
۳-مقارن با اخراج ایران از کمیسیون مذکور، اولین کنگره بین المللی #زنان_تاثیرگذار با شرکت بانوانی از ۵ قاره و ۹۶ کشور برگزار میشود و به حدی توسط شرکتکنندگان مورد استقبال قرار میگیرد که مقرر میشود به صورت دوره ای در سایر کشورها هم ادامه یابد و طبق توافقات سال بعد هم در ارمنستان برگزار خواهد شد... #انقلاب_اسلامی به دنبال ترسیم الگوی سوم زن مسلمان است که الگویی متفاوت از زن سنتی و زن غربی است.
۴-همایش مذکور هم اشکالات فراوانی داشته است که البته بقیه رویدادهای ملی و بین المللی هم لزوما وضع خیلی متفاوتی ندارند...دیکته نانوشته هم غلط ندارد.
۵- تمرکز برخی رسانه ها و سیاسیون و ... بر اشکالات این برنامه و غفلت از دستاوردهای جهانی آن مرا یاد دوربین و گربه گل آقا می اندازد...مرحوم گل آقا بعضا در حاشیه جلد مجله اش، کاریکاتور فیلمبرداری را میکشید که به جای تمرکز بر موضوع اصلی، به گربه روی دیوار زوم میکرد...
۶-فارغ از اینکه برنامه مذکور اشکالاتی داشته ولی واقعیت این است بازتاب جهانی و عمق راهبردی این ابتکار نباید قربانی برخی اشکالات طبیعی و البته کینه های جناحی شود.
بیایید در رخدادهای مهم، کمی هم #جهانی_بیندیشیم.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* انقلاب در برابر شیطان *
در مقابل کسانی که در غرب #قرآن را آتش میزنند باید نماد #شیطان و #اوبلیسک و پیروانش اعم از آمریکا و انگلیس را آتش زد... در این منازعه #مسیحیان و سایر #اهل_کتاب در جبهه ما هستند.
نبرد نهایی #حق با #باطل با مشارکت همه مؤمنان عالم پیروز خواهد شد.
درآستانه فجر #انقلاب_اسلامی :
اعوذبالله من الشیطان الرجیم
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* پرسش از حرکت اثباتی جریان انقلاب *
در طی چند ماه اغتشاشات، جریان #ضدانقلاب و #وطن_فروش مملکت را با انقلاب پشمکی شان گرفتار کردند و البته انصافا هرچقدر حاکمیت غافلگیر و بی برنامه بود آنها برنامه ریزی و سازماندهی جدی و منظمی کرده بودند. ولی دیدیم که در نهایت به دلیل عدم توان همراه کردن توده مردم، که به حق معترض وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود بوده و در ذیل شدیدترین جنگ رسانه ای و شناختی بودند، شکست خوردند... یک شاهد ساده این ادعا اینکه در این * بی حاکمیتی فرهنگی * که فعلا کسی معترض هیچ ناهنجاری ای نمیشود، جز معدودی که قبلا هم حجاب نداشتند، کسی #کشف_حجاب نکرده است در حالی که فعلا راه برای هر کاشف حجابی باز است...
#دهه_فجر یکی از مهمترین زمانهای تحرک میدانی جریان #انقلاب_اسلامی است... در این دهه برنامه و سازماندهی #مردمی مان چیست؟
در مورد این پرسش که برای فردای اغتشاشات برنامه اثباتی حاکمیت و جریان انقلاب چه خواهد بود که کسی پاسخی نداد... .
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
کلا جنس مقوله #حکمرانی_فضای_مجازی با مقوله #مدیریت_فناوری فرق دارد
در فناوری رویکرد اصلی #توسعه است که البته آن هم پیوستهای اجتماعی لازم دارد ولی در فضای مجازی رویکرد اصلی باید #معماری باشد... در معماری، به غیر از تخصص فنی، تخصصهای دیگری اعم از اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ... لازم است.
آرایش مهندسی مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی اشتباه استراتژیک است.
قریب به یکسال شاهد گفتگوی جدی پیرامون #انتخاب_دبیر شورای عالی فضای مجازی بودیم.
امروز دکتر محمدامین #آقامیر از جوانان توانمند و پرتلاش کشور برای این مسوولیت مهم انتخاب شد
اجمالا دو نکته را باید توجه کرد:
۱. نفس این گفتگوها با همه تکثر در تحلیل و جمعبندی، ارزشمندتر از نتیجه آن بود و نشانه بلوغ بدنه کارشناسی کشور در حوزه #حکمرانی_فضای_مجازی است.
۲. همه آنهایی گزینه منتخب را مطابق یا مغایر با تحلیل و جمعبندی کارشناسی خودشان میبینند از فردا همه باید نهایت همکاری و کمک خود را برای ارتقای #کارآمدی #شورای_عالی_فضای_مجازی انجام دهند... کاری بس بزرگ و صعب در پیش رو داریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* الله اکبر *
بعد از تهاجم همه جانبه #استکبار جهانی با همکاری #خائنین_داخلی که بسیاری از مردم را هم به خطا کشاند، همانان به دنبال طراحی #مارپیچ_سکوت برای تثبیت دستاوردهاي خود هستند... جریان انقلاب هم نوا با #حاج_قاسم در گوشه گوشه شهرهای کشور ندای #الله_اکبر را فریاد خواهد کرد تا زنده بودن #انقلاب_اسلامی را یادآوری کند.
وعده ما ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن... الله اکبر
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
همایش #فرهنگ و #تربیت و #رشد در #فضای_مجازی موضوع همایشی است که با مشارکت دستگاهها و نهادها و مجموعه های خصوصی و مردمی در حال برگزاری هستیم
از مشارکت همه کارشناسان و پژوهشگران و استارت آپها و شرکتها در این همایش استقبال میکنیم
اطلاعات تکمیلی در سایت همایش:
Cctg.ec.iau.ir
وضعیت شبکه خوب نیست، درست... دلایلش هم بیشتر مشکلات زیرساختی و تجهیزات و... است
ولی عبارت #اینترنت_آزاد چه دیگر صیغه ای است؟! وقتی از بیسوادی مطلق مسوولان در عرصه #فضای_مجازی حرف میزنیم مصداق بارزش همین است... حذف محتوای انقلابی و دینی در #اینستاگرام و چرخاندن پیچ هوش مصنوعی پلتفرمهای خارجی برای افزایش جنگ روانی در بین مردم و حذف پلتفرمهای جوانان این کشور از روی گوشی مردم و ... همه نشان داد که آزادی در #اینترنت افسانه ای بیش نیست و آن را باید روایتی شبیه افسانه جومونگ انگاشت...
وقتی نماینده مجلس انقلابی از این اباطیل میبافد باید عمق فاجعه را بهتر درک کرد... قبلا هم گفته ام وقتی یک عده در پستو مینشینند و لیست مجلس میبندند و جریان انقلاب هم از سر اجبار بدیشان رای میدهند نتیجه ای بهتر از این حاصل نخواهد شد.
#جریان_انقلاب_اسلامی باید فکری اساسی برای ساختار و تشکیلات مشارکت سیاسی خود بر اساس شاخصهایی چون #شایسته_سالاری و برنامه جامع مبتنی بر مبانی انقلاب بکند تا جمعی بیسواد صرفا بر اساس ارتباطات شخصی و رانتهای سیاسی روی سیبیل ملت نقاره نزنند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* آزادی در فضای مجازی *
بحثی با جناب ناظمی قراباغ در برنامه تلوزیونی #زاویه داشتیم در باب #توسعه و #فضای_مجازی که در جایی ایشان به موضوع #آزادی در فضای مجازی تمرکز کرد و من کلی استدلال کردم که آزادی در فضای مجازی بیشتر افسانه است و حکمرانان با صورتکی بزک کرده از شعارهای قشنگ، قلبی از استبداد دارند و هر جا منافعشان اقتضا کند چهره واقعی شان را نمایش میدهند و البته با مزورانه ترین روش ها هم خود را توجیه میکنند...
امشب که قرار است برنامه پخش شود اتحادیه اروپا و #بی_بی_سی پیشواز رفته و شاهد ادعای مرا پیشاپیش تیتراژ رفته اند.
پیام کلی من این بود: * توسعه سکوهای بومی راهکار تامین #آزادی_واقعی مردم ایران است *
پخش برنامه زاویه امشب چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰ شبکه چهار
#تیکتاک
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
*من مدافع گنگستر آمل هستم!*
عزیز نجف پور آقابیگلو
روزی که آهنگ #گنگستر_شهر_آمل رو شنیدم خیلی پسندیدم!... بله خیلی پسندیدم و حتی با عشق پاکی که از شعر و ترانه اش به مشام میرسد گریه کردم... چرا؟... به این دلایل:
1- متن شعر به خوبی مرز خیر و شر را مشخص کرده است و کلماتی چون اراذل، عرقخوری، مستی، الکلی، قتل، و رفتار غیراخلاقی، محکوم به مجازات و شلاق، مستوجب جلب و برخورد قانونی، یاغی گری و ... را در کنار هم مصداق امر شر و بد و ناپسند شمرده است.
2- #مجید_احمدی عشق زیبای خود را به خوبی در خدمت پرهیز از این امور شر و ناپسند قرار داده و مقدمه و لازمه پرواز، اصلاح، سلامت و حیات انسانی خود شمرده است
3- او به به خوبی به تنها #عشق_پاک خود اشاره میکند و به اسارت چنین عشقی افتخار کرده و شوق امروز و فردای خودش را عشق زیبای خود میشمارد و همچون بیماران روانی و جنسی ای چون #شروین که در ترانه #چشماتو_ببند به دنبال مرور خاطرات #اروتیک خود با بیمارانی شبیه خودش و زدن بنیان #خانواده است، نیست بلکه تمام انرژی و اشتباق خود را در خدمت ساحل و دریای خانواده قرار میدهد...
4- در دورانی که بخشی از #سلبریتی ها به دنبال قرقر کردن کلمات و آواهای غربی در کانتکس معنایی و سبک زیستی غیربومی هستند، مجید به لهجه زیبای بومی شمالی، که گویش #مردم_عادی بخش از ایران بزرگ است، ترانه عشق و حیات و زندگی را زمزمه میکند و همین هم راز فراگیری ترانه گنگستر آمل در بین مردم خوب مازندران است.
5- الان که جنایتکارترین و مکارترین دشمنان این مردم، هویت ملی و فرهنگ بومی و اخلاق و عشق اصیلِ مقوم خانواده را نشانه گرفته اند، ترانه مجید احمدی به عنوان یکی از همین #مردم_عادی، به نظر من در حد یک حماسه است!
6- حساسیت مسوولان آموزش و پرورش هم قابل تقدیر است و کلیت واکنش ایشان را باید نشانه بیداری از خواب غفلتی دانست که سالها در مقابل پخش آثار بیماران جنسی ای چون #ساسی_مانکن در فضای مدارس و دانش آموزان، ساکت و یا بی اثر بودند... ولی ضمن احترام بدین حساسیت، فکر میکنم ایشان باید اینگونه توضیح میدادند که این ترانه به دلیل ذکر عریان مصادیق امر شرّ، مناسب فضای کودکان نیست نه اینکه آن را مصداق موسیقی مبتذل بشمارند و بهتر بود این موضوع را با یک راهنمایی و تذکر ساده به معلم عادی مدرسه، حل می کردند. معلم مدرسه هم با توضیح و عذرخواهی ساده و بی ریایی که کرد، نشان داد که جزو مردم عادی همین جامعه است و به دنبال حاشیه نیست.
7- یادمان باشد که #انقلاب_اسلامی مردم ایران با مشارکت و همت همین مردم عادی که بر مدار فطرت و سلامت و دین زیست می کنند، پیروز شده و بر دوش ایشان هم ادامه خواهد یافت... اشتباه نکنیم.
8- فلذا آقا مجید! تو منادی عشق پاک بر مدار خانواده و جامعه در این عصر گسترده انحرافات بنیادین اخلاقی هستی... آقا مجید از این عشق زیبای خود باز هم بخوان!
***
نظرات سازنده تان را با من در میان بگذارید
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* چرا عاقلی میانشان نیست؟ *
چرا کسی از کسان #زن_زندگی_آزادی علیه هدم #خانواده در #چشماتو_ببند موضع نمیگیرد؟چرا از ایشان کسی به توطئه پشت سر #مسمومیت های مدارس اشاره نمیکند؟چرا درقبال #امنیت روانی و اجتماعی #مردم رگ گردنشان باد نمیکند؟
واقعیت این است که خداوند دارد با نشان دادن اوج انحراف جبهه مقابل بر مومنین حجت تمام میکند که راهشان درست است و در خلال اینهمه فشار و سختی ابتلا و #بلا، سنت #تمحیص خود را اجرا کرده و مؤمنان را جلا میدهد...
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فضای مجازی پیشران پیشرفت
از سال 1382 که اینترنت وارد کشور شده، ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن به حدی بالا بوده که امروزه بحث حکمرانی فضای مجازی و نسبت آن با توسعه به یکی از اولویتهای کشور تبدیل شده است و البته این مساله ای جهانی است و غالب کشورهای پیشرو به جد دنبال سامان دادن حاکمیت خود در فضای مجازی هستند و درتلاشند فضای مجازی را در چشم انداز توسعه خود ببینند. البته در این مسیر ابهامات و چالشهای فراوانی از این قبیل وجود دارد: نسبت فضای مجازی با توسعه و چرایی و چگونگی حکمرانی فضای مجازی، جایگاه آزادی و استقلال و عدالت در فضای مجازی، الزامات حاکمیت ملی و ارتباطات جهانی و موارد دیگر که در این قسمت از برنامه زاویه قرار بود گفتگو شود ولی روند مباحث لزوما در این محورها پیش نرفت و اجمالا گفتیم که اصلا ذات فضای مجازی برای حکمرانی است و فناوری اطلاعات متفاوت از فناوری های دیگر بوده و فناوری ای فضاساز و جامعه پرداز است و تجربه سایر کشورهای پیشرو هم در تصویر آینده فیزیکی-سایبری است و این در جهانی رخ میدهد که آمریکا قدرت سایبری مطلق است و اگر تدبیری اندیشده نشود زمینه شکست کشور و بازماندن از مسیر پیشرفت مهیا خواهد شد و آزادی واقعی بیشتر از توسعه سکوهای داخلی محقق میشود وگرنه حکمرانان فضای مجازی موجود و مالکان سکوهای خارجی تا جایی آزادی فرد و جامعه ایرانی را بر میتابند که خللی در منافعشان ایجاد نشود و....
اصل گفتگو در پیوند ذیل:
https://telewebion.com/episode/0x59c34b0
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
* تداوم جنگ ترکیبی شیطان *
حدود سی و اندی #مدرسه در حدود بیست شهر پراکنده کشور در یک روز واحد دچار #توهم_مسمومیت شده اند و حدود نهصد #دانش_آموز به بیمارستان منتقل شده اند و البته با کمی استراحت و سرم نمک و ... مرخص شده اند.
شاید در یکی دو محل #مسمومیت_واقعی هم بوده باشد ولی چیز فراگیری نبوده و برای همین با کمی تغییر فضا و مصرف آب قند بهبود یافته¬ اند... چرا که بیشتر ترس و استرس داشتند تا مسمومیت!
ولی کلیت ماجرا حاکی از اجرای یک #جنگ_شناختی و #عملیات_روانی جامع و شبکه ای در کل کشور است... طراحان به غیر از ناامنی روانی برای توده #مردم ، یحتمل منتظرند مسوولان کشور وجود مسمومیت گسترده را انکار کنند تا بلافاصله کشته سازی کنند و متعاقبا از طریق رسانه¬هایشان تسلط و اقتدار کشور را متزلزل جلوه دهند. جعل #کمیته_حقیقت_یاب #سازمان_ملل هم بعد دیگری از این جنگ ترکیبی ایشان است.
باور کنیم که بزرگترین و ممتدترین #جنگ_ترکیبی (جنگ شناختی، جنگ روانی، جنگ رسانه ای، جنگ اقتصادی و ...) را داریم تجربه می کنیم که به غیر از ضرورت مواجهۀ خردمندانه و جامع و سریع با آن، ایمان و توکل الهی باطل السحر ایادی #شیطان خواهد بود... افراد ضعیف النفس داخلی هم که آتش بیار معرکه شیطان بزرگ هستند، در آخر چیزی جز روسیاهی چیزی برایشان نخواهد ماند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همایش * فرهنگ و تربیت در فضای مجازی و دانشگاه هوشمند * و * هفتمین همایش فضای مجازی پاک * روز شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی برگزار میشود.
سخنرانان:
محمد مهدی طهرانچی
محمدمهدی اسماعیلی
رسول جلیلی
آرتور آسابرگر
سعیدرضا عاملی
حمید پارسانیا
عزیز نجف پور آقابیگلو
جانیس ریچاردسون
عبدالحسین کلانتری
علی یزن
محسن اراکی
و...
مکان: دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی سالن مطهری
آدرس سایت همایش:
Cctg.ec.iau.ir
لینک پخش آنلاین:
ec.iau.ir/mahva
* عمله گی یا تعامل؟ مساله این است! *
محسن نامجو نوشت:
" ... خدا مرا بکُشد اگر ذرهای به تقدس امید و اتحادمان شک کنم. فقط خواهشاً اگر شد، حداقل روشنفکران و سیاستدانان، نیمنگاهی به این روند بکنند: از خلیل ملکی به نازنین بنیادی؟ این تدبیری غلط است یا تقدیری شوم؟ چیست این ایرانیت؟ ..."
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
* تامل: *
واقعیت این است که #نظام_سلطه هم به #جمهوری_اسلامی و #مردم ایران حمله کرده هم به #اپوزیسیون ... با این تفاوت که در مقابل نظام و مردم ایران شکست خورده ولی هویت و ساختار اپوزسيون را فتح کرده است...
واقعیت این است که #اپوزیسيون_واقعی ایران دو راه بیشتر ندارد: یا به #عمله_نظام_سلطه بودن رضا دهد و یا دست از تخاصم بردارند و با جمهوری اسلامی وارد #تعامل شود.
الان وقت انتخاب است و طبعا فرصت این خودآگاهی تاریخی شاید حالاحالاها تکرار نشود...
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
* خودمان را مسخره نکنیم *
وقتی رسانه های انقلابی برای افزایش احتمال بازدید در بخش همرسانی فقط سکوهای فیلترشده خارجی را ردیف میکنند و از درج #سکوهای_داخلی پرهیز میکنند، از کسب و کارهایی که حیاتشان به سودشان وابسته است چه انتظاری دارید که از سودشان چشمپوشی و به سکوهای داخلی #مهاجرت کنند؟!
تلقی من این است که مساله ما فقط فهم و مدیریت ابعاد بغرنج نظری و سیاستی #حکمرانی_فضای_مجازی نیست بلکه یکی از مسائل ما عدم التزام حداقلی خود جریان انقلاب و حاکمیت به سیاستها و تصمیمات #فضای_مجازی است... بسیاری از مسوولین هنوز در #توییتر و #تلگرام و #اینستاگرام و #واتسآپ برای #مردم_عادی پیام میدهند و رسانه های حاکمیتی از قبیل #فارس و #مشرق و #الف و ... هم وضعیتی شبیه #مهر دارند که تصویرش را در بالا مشاهده میکنید...
در یک گزارش خارجی که علت موفقیت شرکتهای برتر را بررسی کرده بود مشخص شد که دلیل توفیق آنها صرفا داشتن برنامه جامع و عمیق نبوده بلکه علت موفقیتشان، عمل کردن به همان برنامه نیم بندشان بوده است...
ما هر چقدر هم شعارهای بزرگ و زیبا بدهیم ولی اگر در همین ابتدائیات لنگ باشیم طبعا نتیجه ای جز #خودتمسخری حاصل نخواهد شد.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
در باب یادداشت قبلی با عنوان * عمله گی یا تعامل؟ مساله این است! * فردی نکات فوق را فرموده اند... در پاسخشان گفتم که:
اگر بحث تحلیل است اتفاقا #محسن_نامجو اگر تحلیلی هم داشته باشد( که به نظر من ندارد و بیشتر شاخک هایش متوجه عمق فاجعه شده و حیرت کرده و همین هم نشانه هوش گفتمانی ایشان است) توضیحی نداده و فقط به چند سوال بسنده کرده ولی بنده تحلیلم را بیشتر توضیح داده ام و حتی پیشبینی کرده ام و این تحلیل و پیشبینی را هم مبتنی بر فکت انجام داده ام و متوجه نمیشوم کجای حرفم متعصبانه و شکلی و تخیلی است... فکر میکنم بیشتر ادعای این دوستمون متعصبانه و شکلی و تخیلی است چرا که اگر که اگر به سابقه دانشجویی و سیاسی و اجتماعی هم باشد حتما که سابقه و عمق فعالیت من به مراتب بیشتر از نامجو است...
گروه مخالفی هم که ایشان ترسیم میکند بیشتر دلخوشان ساحل فراموشی هستند که نه درد #وطن دارند نه درد #هویت و نه... مخالف باریشه وقتی هجمه کثیف جریان سلطه را که هدفش مکیدن خون تک تک #مردم_ایران است، میبیند اگر وارد همکاری با جمهوری اسلامی هم نشود حداقل تبدیل به #عمله_استکبار نمیشود و سکوت میکند که البته این هم نوعی تعامل با #جمهوری_اسلامی است! و اتفاقا هر چهار نقطه مشترک تعامل را هم واجد است... البته سطوح عمیق تر و جامعتری برای تعامل هم وجود دارد
تلقی من این است که #مخالفین_باشرف جمهوری اسلامی باید کم کم به سمت تعامل با نظام حرکت کنند و البته هر کدام در سطحی و مقوله ای ... من فقط تلنگری بدیشان زدم و پیشبینی این حساسیت و مخالفت را هم داشتم چرا میتواند شروعی برای یک ریزش بزرگ برای #اپوزیسیون کشور باشد...
* دروس عمومی به مثابه جامعه پذیری و مهارت آموزی *
#دروس_عمومی آموزش عالی باید #جامعه_پذیری وارتقای مهارت زیست درجامعه #اسلامی_ایرانی را تأمین کند
در حال حاضر این دروس بیشتر بر حوزه های اعتقادی، فرهنگی و سیاسی تمرکز دارد و از حوزه های اقتصادی و اجتماعی غافل است. در حالی که فارغ التحصیل مناسب کسی است که در عین دانش تخصصی، اندیشه دینی و سواد سیاسی، باید با دانش مورد نیاز اشتغال و کارآفرینی هم آشنا باشد.
دروس #اقتصاد ، #مدیریت و #حقوق در دروس عمومی #آموزش_عالی مغفول است.
وزارت کار و اقتصاد و قوه قضائیه باید سهم خود از آموزش عالی را مطالبه کنند