eitaa logo
طرح «عریف»
69 دنبال‌کننده
842 عکس
499 ویدیو
59 فایل
علت اصلی غیبت «لقلة أعوانه علیهم» 📗عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏۲، ص: ۸۲. تکلیف امروز #نیروسازی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حدیث نگاشت
🌹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 🍃 آيا شما را به چيزى با فضيلت تر از و روزه و (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلاح ميان مردم است ؛ زيرا اختلاف و خصومت ميان مردم مُهلك و دين برانداز است . 📙كنز العمّال : 5480 . . 🔻امام كاظم عليه السلام 🍃 در انجيل نوشته شده است; ··· خوشا به حال اصلاح دهندگان ميان مردم. اينان در روز قيامت مقرّبان [درگاه حق ]هستند.; 📙تحف العقول : 393 🆔👉 @Hadith_negasht
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨روز روز توست 🌷🌷 روزت مبارک : ای ای و..... ای ای ای ای باید کرد. تو اول کردی بعد شناخته شدی! در شبهای بی‌تو دعاگویت هستیم تو هم دعایمان کن از صاحب این شبها بخواه: تا دیگر حقیقتا شبهای قدرمان شود، بخواه: تا با دم مسیحایی خود به ما بدمد تا دیر نشده شویم....دیگر شدیم از این بی‌حسی و بی‌حرکتی و ....😢🤲 ۱۴۰۰۰۲۱۱ 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🇮🇷🌷
📌 شب قدر و جایگاه انسان 🌐 ده دقیقه وقت بگذارید و این متن را مطالعه کنید تا بدانید امشب -شب قدر- چه برنامه ای برای زندگیتان طراحی کنید و مهمترین اتفاقی که در شب های قدر باید رقم بخورد، چیست؟ 👇 https://hawzah.net/fa/Article/View/95102/%D8%B4%D8%A8-%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86
هدایت شده از علوم و معارف حدیث
تفاوت بین «سابقوا» و «سارعوا» ✍ حبیب الله بابایی خدای متعال در آیه‌ی 133 از سوره آل عمران کلمه «سارعوا» را بکار برده و فرموده «سارعوا الی مغفره من ربکم و جنه عرضها السماوات و الارض اعدت للمتقین»، و در آیه‌ی 21 از سوره حدید کلمه «سابقوا» را استفاده کرده و فرموده است: »سابقوا الی مغفره من ربکم و جنه عرضها کعرض السماء و الارض». واژه «المسارعه» جدیت در تسریع حرکت است (چه رقیبی در کار باشد و چه نباشد)، لیکن در «المسابقه» نوعی مغالبه و غلبه بر دیگری وجود دارد (حتما باید رقیبی در جامعه باشد). مسابقه بدون رقیب و بدون دیگری معنا ندارد. به رغم تفاوت بین مسارعه و مسابقه، در هر دو نوعی از «مشارکت دیگران» وجود دارد. یعنی مسارعه و مسابقه هر دو در جامعه و در زندگی جمعی ممکن می‌شود. مشارکت دیگران در «المسارعه»، برای گرفتن انگیزه و بلکه انرژی از دیگران برای سرعت گرفتنِ خود است. در این فرایند سرعت دیگران در امر خیر به سرعت من در امر خیر می‌افزاید. ولی مشارکت دیگران در «المسابقه» برای پیشی‌گرفتن خود از دیگران است (سبقت دیگران از من در امر خیر، به سرعت بیشتر و در نتیجه سبقت از دیگران می‌انجامد). حال نکته تمدنی اینکه «مسارعه» و سپس «مسابقه» در نیکی‌ها به مثابه دو روش مهم قرآنی در بزرگ‌شدگیِ نیکی‌ها از امر خُرد به سمت امر کلان (گلوله برفی‌های نیکی)، و تسرّی نیکی از ساحت‌های کوچک (مثلا خانواده) به ساحت‌های بزرگ در مقیاس جهانی است. @Habibollah_Babai @MaarefHadith
🔻اگر با این روحیه کار کنید، خسته نمی‌شوید... 🔹زیاد اتفاق می‌افتد افرادی که بدون اینکه کسی مطلع شود، بدون اینکه حتّی مافوق آنها یا زیردست آنها یا همکار آنها بداند، به یک کاری دلسوزانه رسیده‌اند. وقت کار اداری هم تمام شده، گفته نیم ساعت یا یک ساعت دیگر می‌مانم و این کار را تمام می‌کنم. هیچ کس هم ملتفت نشده، کسی هم از او تشکر نکرده. بدانید اینها پیش خدا باقی است. 🔹آن روزی که چشم‌ها و دل‌ها همه محتاج لطف و رحمت و مغفرت الهی‌اند، اینها برای شما مایه‌ی روشنی چشم و دل خواهد شد؛ اینها در آن روز سخت و هولناک قیامت، سایه‌ای خواهد شد بر سر شما. بنابراین اجر الهی خیلی بالاتر است؛ به این اجر توجه کنید. 🔹بدانید هر خدمتی که به مردم می‌کنید، این در نزد خدای متعال مضبوط و محفوظ است. وقتی با این روحیه کار کنید، از کار خسته نمی‌شوید. کار، دیگر ما را فرسوده نمی‌کند. 🔸امام خامنه‌ای - ۸۹/۸/۵
💡مطرح شده توسط امام خامنه‌ای در آغاز جلسه چهلم درس خارج فقه به همراه توضیح و شرح مختصر 🔸من مواعظ علی علیه‌السلام: 🔹من استطاع أن یمنع نفسه من أربعة اشیاء فهو خلیق بأن لاینزل به مکروهٌ أبداً قیل: وما هنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّوانی. (تحف العقول صفحه۲۲۲) ✏️هرکس این چهار صفت را از خود دور کند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دست‌اندرکاران و رؤسأ جامعه، هیچ‌گاه حادثه و واقعه ناخوشایندی، متوجه او نخواهدشد: ◀️ ۱- عجله، بدون تأنّی و دقت، تصمیم‌گیری کند یا کاری را اجراء نماید (عجله غیر از سرعت در عمل است). ◀️ ۲- لجاجت، یکی از مسائل خطرناک و بلاهای دامن‌گیر، اصرار و پافشاری ناحق، در مسأله‌ای است که چون این حرف را گفته و یا چنین موضعی اتخاذ کرده حاضر نیست عقب‌نشینی کند و لو خلاف آن ثابت شود. ◀️ ۳- مغرورشدن و خودشگفتی، که انسان نقص‌ها و ضعف‌های خود را ندیده و احیاناً محسناتش را بزرگ بشمرد. ◀️ ۴- کاهلی و سستی، کار امروز را به فردا افکندن و تأخیر انداختن. 📍بنده، در اثر تجربیاتی که در سالهای متمادی پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که این سخن علی(علیه السلام) واقعاً حکمت تمامی است و همه ضرر و زیان‌هایی که متوجه جامعه شده است در اثر این امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفیق خودش از این صفات دور بدارد. 🔗 farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=5508
🔸آن وقتی که جوان حزب‌اللهی ما به جهاد یا به سپاه یا به فلان وزارتخانه می‌رفت و به او می‌گفتند که چقدر حقوق میخواهی؟! می‌گفت این حرف‌ها چیست؟! مگر من برای حقوق آمده‌ام؟! 🔸اصرار می‌کردند که بالاخره زندگی خودت و زن و بچه‌ات باید بگردد؛ یک چیزی بگیر. به نظر شما اینها افسانه است؟ 🔸نماینده‌ی مجلس وقتی اول بار به او حقوق دادند، خجالت کشید حقوق را بگیرد! گفتند ما حقوق بگیریم؟! 🔸برادران! (خواهران!) من و شما داریم از آن میخوریم؛ فراموش نکنید، آن را مردم دیدند. نمی‌شود ما در زندگی مادّی بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل نگاه کنند؛ مردمی که خیلی‌شان از اوّلیات زندگی محرومند. 🔹امام خامنه‌ای | ۱۳۷۰/۵/۲۳
آیت‌الله مصباح: روح تنبلی و آسايش‌طلبی سبب میشود که فرد دنبال اموری که زحمت و خطر جانی، مالی و آبرویی دارد، نرود؛ زيرا دوست دارد در نهايت احترام بوده، جايگاه دينی خود را هم داشته باشد. ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
✨حضرت آقا: ⚡️حوزه باید کارخانه سازندگی باشد! حوزه ی علمیه باید سازندگی و باشد. 🌟حوزه‌ی علمیه باید به جایی برسد که همیشه ده، بیست نفر شخصیت آماده برای رهبری داشته باشد؛ که اگر هر کدام از این‌ها را در مقابل زبدگان این امت بگذارند، بر او متفق بشوند که برای رهبری صلاحیت دارد. ✨حالا حوزه‌ی علمیه این کارها را می تواند بکند؟ یا نمی تواند بکند؟ ☀️من که نگاه می‌کنم، می بینم حوزه‌ی ما این طوری نیست!😔 📅 سخنرانی در جمع فضلای حوزه علمیه قم ۱۳۷۹ ۳۰ سال گذشت!! ✨ أین تذهبون؟ ✨گزینش درست: متناسب با مطلوبها✨ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از نظام فکری معرفتی و تربیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تصمیم کبری♦️ ✍ دو کلام حرف حساب من تو این دنیا امکانات محدودی دارم هم اونا از من جدا میشن هم من از اونا جدا میشم ولی امام من از من جدا نمیشه 🔹اگر امکاناتم رو خرج امام کردم که سودش رو میبرم 👈چون امام از خاندانیه که زیر دین کسی نمیمونن و در مقابل یک شاخه گل بنده ای آزاد میکنن 🔹اگر شب و روزم رو تسلیم اونا نکردم و کم کاری کردم و خرج نفس خودم شدم به حسرت عجیبی میرسم امیرالمومنین ع فرمود: ... هرکه دنیا را بر آخرت گزیند و بر ما ترجیح دهد، فردا بسیار حسرت خواهد خورد و این همان کلام خداوند است که فرمود: أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللهِ وَ إِنْ کُنْتُ لَمِنَ السَّاخِرِینَ (زمر، ۵۶)تحف العقول، ص۱۲۰ امام کاظم ع درباره‌ی این آیه شریفه فرمود: «جَنب خدا، امیرمؤمنان ع و پس از او اوصیاء او در جایگاه والایشان هستند تا اینکه به آخرین نفر از ایشان پایان یابد»  الکافی، ج۱، ص۱۴۵ ❇️ شب تصمیمه❇️ میشه از یه وحشت ناک نجات پیدا کرد😱 حسرت خرج کردن امکانات و توان و و آبرو برای نفس و دنیا و خرج نکردن اونا برای امام ✅ میشه برای خرج کردن خودم برای امامم کنم میتونم فکر کنم چطور در سال آینده با او و برای او زندگی کنم چطور با عزیز زهرا گره بخورم💯 چطور تمام قوای خودم رو او کنم البته این آداب داره ولی اصلش حرکت قلبیه ❤️ انتخاب با شماست 📌مشتری های امکانات تو منتظرن با کی معامله می کنی❓ 🔰امامی که برات میمونه یا 🔰غیر امامی که از بین میره 💢 👆برداشتی از فرمایشات استاد میرباقری شب ۲۱ ♨️ @hadianeha
🚨اخبار دفتر تبلیغات 📢 نرم افزار موبایلی فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی رمضان تولید اختیار علاقمندان قرار گرفت: 📃با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در راستای تأمین محتوای قرآنی برای اقشار گوناگون جامعه به ویژه مبلغان، مربیان و پژوهشگران قرآنی با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه، کامل ترین فرهنگنامه قرآنی رمضان را تولید و به جامعه قرآنی کشور عرضه شد. 🔴لینک کسب اطلاعات بیشتر: https://b2n.ir/w61033 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹با توجه به توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب(دام ظله العالی) مبنی بر اقامه تواصی حفظ زنجیره آن، سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به برنامه ها و سیاست ها و نیز منویات رهبر فرزانه انقلاب در نظر دارد جهت ایجاد زنجیره تواصی و گسترش آن، مبتنی بر مردم سالاری دینی و مسئولیت پذیری اجتماعی، زمینه‌سازی لازم را انجام دهد. لذا در این خصوص برنامه‌هایی در قالب وبینار، نمایشگاه عکس، مسابقه و پادکست و ... در زمینه‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان، امیدبخشی و تواصی تهیه نموده است. با توجه به شرایط حاکم بیماری کرونا در سراسر کشور که این برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا می‌گردد، جهت شرکت در این زنجیره، از لینک mobasheran.org/faslbandegi از عموم علاقمندان دعوت به عمل می‌آورد. 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از هادیانه ها
36.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱ ماشاءالله و آفرین به این صلابت به این غیرت به این شجاعت به این فهم به این تسلط ✅ سخنرانی شجاعانه یک نوجوان علیه اسرائیل در یکی از مساجد عربستان👌 ✅ علیرغم ممانعت چند ریش سفید و روشن کردن بلندگوی مسجد و... به صحبت خودش ادامه میده و چقدر خوب استدلال می‌کنه👌👌👌 ♦️ میگه مسجدالاقصی مهمه، قبله اوله، و میگه چرا معراج پیامبر مستقیم از مسجدالحرام نبوده؟! ♦️میگه یهود دشمن خداست و می خواد این مسجد رو خراب کنه؛ این همون یهوده که میگه دست خدا بسته است و خدا فقیره! ♦️ میگه مسلمونا در خدا و کتاب و قبله و پیامبر واحد هستن و باید وحدت داشته باشن این خواست قرآنه ... واقعا با دیدن این صحنه ها، دل آدم روشن میشه به آینده اسلام در این منطقه💯🕌 📌یک سوال مهم تربیتی👇 🧐چطور میشه یک نوجوون این طور رشد کنه و به این حد از قوی، ، قدرت و استدلال و مسائل بزرگ و برسه⁉️🧐 👈 در پیام های بعدی بیشتر به این سوال و پاسخ اون می پردازم ... ادامه دارد... @hadianeha
💠 متنا؛ عرصۀ توانمندسازی جبهۀ تعلیم و تربیت اسلامی 📝 موضوع: کار تشکیلاتی 📚 عنوان: کار باید تشکیلاتی باشد. 🔰 در مورد کتاب می‌خوانیم: «انگار یک گمشده پیدا کرده بودم، ولی هنوز خوب باور نمی‌کردم ! یعنی ما چقدر عقبیم؟ از کی؟ خودمان یا دنیا؟ چرا این همه سال از انقلاب گذشته اما این نکتۀ اساسی با این همه تذکر از سمت حضرت آقا توجه ما را جلب نکرده؟ کار جمعی یعنی چه؟ چرا ما باید کارجمعی کنیم؟ تشکیلات یعنی چه؟ واقعاً ماباید با چه اشتراکاتی دور هم جمع شویم؟ اصلاً چرا جمع‌های ما دوام چندانی ندارد؟ چرا جوامع غربی در نظر ایشان، به لحاظ کار جمعی از ما جلوترند؟ چرا اسلام خصوصی‌ترین وجه زندگی، یعنی عبادات را جمعی قرارداده؟ واقعاً از این‌که خیلی وقت‌ها نمی‌توانیم با استفاده از مشترکات مبنایی معرفتی خود، که بسیار هم آن‌ها را قبول داریم دور هم جمع شویم و جمع بمانیم، حسرت می‌خورم ... این کتاب هم یک تذکر عجیب، مستمرِ 40 ساله بود و هم نهیب بزرگی بر بی‌توجهی من و خیلی‌های دیگر در مورد کار جمعی و تشکیلاتی ... «تشکیلات یکی از فرائض هرگروه مردمی است که یک هدفی را دنبال می‌کنند...» چندبار این جمله در کارهای‌مان ملاک و معیار بوده است... ◀️ با مطالعه این کتاب نگاه دقیقتر و عمیق‌تری نسبت به کار تشکیلاتی و بایسته‌های آن در زندگی فردی و جمعی‌مان پیدا خواهیم کرد.... ان شاء الله 📌 @m_matna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یعنی تمرین شیعه‌گری 🔰➖➖➖➖➖➖➖➖🔰 📝 عنوان: کار تشکیلاتی 🎙 استاد رحیم پور ازغدی 💠 خیلی از ماها شیعه نیستیم بلکه دچار توهم شیعه بودن هستیم! 💠 شیعیان با با هم صحبت می‌کنند. دیگری را مشکل خود می‌دانند. 💠 و محبت بین مردم در جامعه تشیع اصل حاکم است. 💠 برای اصلاح جوامع، کار تشکیلاتی و می‌کنند. 💠 شیعه وقتی عصبانی بشود، نمی‌گوید. 💠 شیعه وقتی خوشحال است، نمی‌کند. 💠 شیعه برای است. 💠 شیعه اگر در جلسه یا تشکیلاتی باشد، آن‌جا و صفاست. 🔸استاد پناهیان: 🔹آدم حزب‌اللهی که وقتش را صرفِ و ارتباط‌گیری با نکند، به امام زمانش کمک نمی‌کند. (ع) فرمود: وقتی شیعیان ما جمع شوند و قلباً با هم یکی شوند و ولایتمداری کنند، مژدۀ ملاقات ما به‌تأخیر نمی‌افتد. (عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ؛ احتجاج/۴۹۹/۲) ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Aavanehialayhem ┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از مرتضی رجائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بانوان ساکن بیت المقدس، "مرابطات الأقصی" هستند. "مرابطات" جمع واژه "مرابِطَة" است و "مرابطة الأقصی" لقب زنی است که زندگی خود را وقف مراقبت و حفاظت از مسجد الاقصی کرده است. یکی از احکام فقهی اسلام، "مُرابَطَة" است که ریشه در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران و روایات فراوانی مثل روایات باب "مرابطه در راه خدا" در کتاب "تهذیب الاحکام" دارد. مُرابَطة از ریشۀ "ربط" به معنای مواظبت کردن (از طریق بستن و منع کردن) است. در اصطلاح فقهی، وقتی عده‌ای برای حفاظت از مرزها و مراقبت از تحرکات دشمن در آن‌سوی مرزها، در مناطق مرزی حاضر و مدتی آنجا ساکن شوند، به آن‌ها "مُرابِط" گفته می‌شود. این بانوان، که بیشترشان معلم قرآن‌اند، هر روز برای نماز به مسجد الاقصی می‌روند تا حواسشان به مسجد باشد. آن‌ها همواره اطراف مسجدالاقصی هستند و یکی از مسئولیت‌های مهمشان، تنظیم کردن حرکت‌ها و تشکل‌های انقلابی است. مثلاً چالش نماز جماعت صبح برگزار می‌کنند و وقتی ساکنان بیت المقدس به مسجدالاقصی آمدند، اخبار کارهای یهود درباره مسجدالاقصی و فلسطین را به گوش‌آن‌ها می رسانند. یکی از کارهای مرابطات در ماه رمضان این است که افطاری درست می‌کنند و همه زنان را به بهانه افطار در مسجدالاقصی کنار هم جمع می‌کنند تا اطلاعات و اخبار لازم را به گوش همه برسانند. پ.ن۱: در این فیلم، مرابطات برای افطاری "مقلوبة" آماده کرده‌اند؛ چیزی شبیه "ته چین" خودمان. داستان نامگذاری این غذا به مقلوبه هم خواندنی است که آن را در جای خود دنبال کنید. پ.ن۲: مطالعه بیشتر درباره مرابطه:👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa21684 🆔️ @m_rajaaei
حکمت 101 ✨روش بر طرف کردن نیازهاى مردم (اخلاقى، اجتماعى) و درود خدا بر او، فرمود: بر آوردن نیازهاى مردم پایدار نیست مگر به سه چیز، کوچک شمردن آن تا خود بزرگ نماید، پنهان داشتن آن تا خود آشکار شود، و شتاب در بر آوردن آن، تا گوارا باشد. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تهذیبی 📢حجت الاسلام حسینی: 📃🔹 بهترین بندگان در کلام امام رضا(ع) 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
🔻برای رفع مشکلات جامعه به «تحول» و «تکامل الگوی حکمرانی» نیاز داریم 🔻معنای حکومت ولایی، صرفا حکمرانیِ ولیّ جامعه نیست؛ بلکه مشارکت حقیقی مردم در ادارۀ جامعه است 🔻باید یک «حلقۀ میانی» بین مردم و حکومت شکل بگیرد، برای سازماندهی و تقویت مردم ➖ما برای پیشرفت و رفع مشکلات جامعه به دو مفهوم کلیدی نیاز داریم: یکی «تحوّل» و دیگری «تغییر الگوی حکمرانی». ➖زمینه‌های تحوّل در جامعۀ ما هست. رهبر انقلاب هم سال‌هاست این تحول را پیگیری می‌کنند و اخیرا به آن تصریح هم فرمودند؛ از نهضت نرم‌افزاری شروع کرده تا موضوعات مختلف دیگر که در همۀ‌شان عزم تحوّل دیده می‌شود. ➖برای ایجاد تحول، باید دنبال تغییر و در واقع «تکامل الگوی حکمرانی» باشیم. بعضی‌ها معنای حکومت ولایی را درست نفهمیدند یا برای فریب مردم این‌طور القا کردند که «اسلامیت نظام در مقابل جمهوریت نظام قرار دارد!» درحالی‌که دین و ولایت به‌دنبال حکمرانی حقیقی مردم است. ➖در حکومت ولایی یا حکومت اسلامی، امام جامعه حتی اگر پیامبر یا امام معصوم هم باشد، نمی‌خواهد خودش به‌تنهایی یا به‌وسیلۀ یک گروه محدودی، بر مردم حکمرانی کند بلکه دنبال مشارکت حداکثری و حقیقی مردم در سرنوشت خودشان است و علت اساسی این‌همه مظلومیت امامان همین است که نخواستند بدون مشارکت مردم، کار را پیش ببرند. ➖رهبر انقلاب فرمودند: مردم‌سالاری دینی این نیست که مردم فقط پای صندوق رأی بیایند بلکه مردم در همۀ عرصه‌ها باید در ادارۀ امور خودشان مشارکت کنند. وقتی اقتصاد کشور، مردمی باشد، این یعنی مردم‌سالاری دینی در بخش اقتصاد. ➖برای تحقق این امر باید چه‌کار کنیم؟ باید مردم تقویت بشوند و توانایی آنها برای ادارۀ خودشان افزایش پیدا کند. برای این منظور، باید عده‌ای از نیروهای مردمی و نخبگان هر بخش و منطقه‌ای از کشور، یک «حلقۀ میانی» را شکل بدهند و مردم را سازماندهی کنند. ➖این حلقۀ میانی، یک شبکۀ ملی درست می‌کنند و بر تصمیمات دولتی‌ها و مسئولین در هر منطقه‌ای ‌نظارت می‌کنند، حتی برای تصمیم‌گیران هم تصمیم‌سازی می‌کنند. مثلاً مردم به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم(به‌واسطۀ این حلقۀ میانی) می‌توانند در تعیین استاندار دخالت کنند و بر عملکرد او نظارت داشته باشند. ➖نخبگان هر شهر و استانی، به مسائل و مشکلات آن منطقه واقفند و آن را از مسئولین پیگیری می‌کنند. آن‌وقت دیگر فرقی نمی‌کند چه کسی با چه گرایش سیاسی، استاندار یا فرماندار بشود؛ هر کسی باشد، باید این مشکلات را حل کند و الا از سوی نخبگان مردمی بازخواست می‌شود. با این روش ساده، خیلی از بازی‌های بیهودۀ سیاسی تمام می‌شود. ➖ با دقت در بیانیۀ گام دوم و توضیح رهبر انقلاب دربارۀ این بیانیه، متوجه می‌شویم که بیانیۀ گام دوم دنبال تحقق چنین امری است و این به‌معنای تکامل شیوۀ حکمرانی در چهله دوم انقلاب است. این الگوی مطلوب تا کنون بوده است ولی فراگیر و نهادینه نشده است. 👤علیرضا پناهیان 🚩 گردهمایی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل - ‌۹۹/۱۲/۱ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/6716 @Panahian_ir
هدایت شده از چالش‌
✨آیا شما با این جمله موافقید؟ چرا؟ 《ما بیشتر پاسخ هایی به کودکان می دهیم تا آن ها را به خاطر بسپارند و نه مسائلی که آن ها را حل کنند.》 راجر لوین 🌷🇮🇷🌷
⚠️مهربان باشیم؛ با همه♥️ ✅حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند: «سوگند به خدا، وارد بهشت نمی‌شوید مگر اینکه به همدیگر رحم کنید.» یکی از اصحاب گفت: «ای رسول خدا! همه ما دلرحم و مهربانیم.» رسول الله فرمودند: «نه اینکه به یک فرد خاص رحم کنید؛ بلکه به عموم مردم رحم کنید. با همه مردم مهربان باشید» 📚المستدرک علی الصحیحین، جلد ۴،صفحه۱۶۸ @majidshakeri118
⭕️ :  💠اَلنّاسُ اَرْبَعَةٌ فَمِنْهُمْ مَنْ لَهُ خُلقٌ وَ لا خَلاقَ لَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ‌خَلاقٌ وَ لا خُلقَ لَهُ، قَدْ ذَهَبَ الرّابِـعُ وَ هُوَ الَّذى لا خَلاقَ وَ لا خُلقَ لَهُ وَ ذلِكَ شَرُّ النّاسِوَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ خُلقٌ وَ خَلاقٌ فَذلِكَ خَيْرُ النّاسِ؛ 🔷 : دسته اى از آنها اخلاق دارند، امّا بهره اى (از دنيا) ندارند؛ دسته اى بهره مندند، اما اخلاق ندارند؛ دسته اى نه بهره اى (از دنيا) و نه اخلاق دارند كه اينها بدترين مردم اند؛ و دسته اى كه هم اخلاق دارند و هم (از دنيا) بهره مندند كه اينان، بهترين مردم اند.  📕بحارالأنوار، ج ۷۰، ص ۱۰، ح ۸ @tabyinchannel