eitaa logo
ابرفقه
685 دنبال‌کننده
417 عکس
351 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ «لا اکراه فی الدین» دقیقا یعنی چه؟ ❇️ امیرپردازی تفکیک «عقل» و «قلب» در روایات و قرآن و نقد نگاه مشهور در «لا اکراه فی الدین» ✍ استاد امامی میبدی «قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: نَدْعُو النَّاسَ إِلى هذَا الْأَمْرِ؟ فَقَالَ: «لَا، يَا فُضَيْلُ، إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً، أَمَرَ مَلَكاً فَأَخَذَ بِعُنُقِهِ، فَأَدْخَلَهُ فِي هذَا الْأَمْرِ طَائِعاً أَوْ كَارِهاً». کلینی، کافی، ج ۱، ص ۴۰۵ به امام صادق (ع) عرض کردم که مردم (ناس در بسیاری از روایات یعنی اهل سنت) را به این امر (ولایت) فرابخوانم؟ پس فرمودند نه! ای فضیل، هان که خداوند هر گاه خیری را برای بنده‌ای بخواهد، فرشته‌ای را می‌فرماند پس گردنش را می‌گیرد، آنگاه او را در این امر (ولایت اهل‌بیت ع) داخل می‌کند؛ با خوشی یا ناخوشی (طوعاً او کرهاً). ❌ برخلاف مشهور که می‌گویند «لا اکراه فی الدین» یعنی در «قبول» دین اکراه نیست نه در دین! به دلیل اصل 《عدم تقدیر در ظهورات》، در خود دین اکراه نیست؛ زیرا متناسب با فطرت است، نه این که در قبول دین؛ یعنی در «اسلام» اکراه نباشد. چون پذیرش دین یعنی مسلمان شدن، امر قلبی نیست؛ بلکه «دل دادن» به دین امر قلبی است. پس اسلامِ اکراهی، بر خلاف بیان مشهور، لزوماً امر نشدنی یا نامطلوبی نیست (تقاتلونهم او یُسلِمون؛ فتح: آیه‌ی ۱۶). 🔶 برخی برای نفی اسلامِ اکراهی به آیات «ایمان» استناد کرده‌اند؛ از جمله علامه شهید مطهری. این مساله هم اشتباه در اشتباه است. زیرا اولا ایمان غیر از اسلام است و ثانیاً خود ایمان هم اکراه‌بردار است. دلیل آن هم آن است که خداوند به پیامبر می فرماید: «افانت تکره الناس حتی یکونوا مؤمنین»؟ اگر ایمان اکراه‌بردار نبود، پیامبر متهم به نادانی می‌شود. لکن پیامبر عاقل است، پس ایمان اکراه‌بردار است؛ چنانکه در این حدیث هم صراحتاً آمده است. 🌻مرجع ابرپردازی و فقه استراتژیک @abarin @abarshagerd
مبانی تسریع در افول آمریکا؛ ابوالفضل امامی میبدی.ppsx
12.22M
پرده نگار (پاورپوینت) نظریه پردازی در ✅ «مبانی تسریع افول آمریکا» ابوالفضل امامی آماده شده برای همایش بین المللی افول آمریکا ارائه شده در شهریور 99 📚 چکیده: آمریکا بزرگترین دشمن است نه بزرگترین دشمنی و مبنای جمهوری اسلامی تلاش برای افول بزرگترین دشمن است نه اقدام به جنگ. ◀️ لذا پیشنهاد بهزاد نبوی و محتشمی پور در جنگ خلیج فارس اول مردود بود؛ ◀️ لذا پیشنهاد شیعیان انگلیسی برای جنگ با دشمنان اهل بیت (ع)، به جای مقابله آمریکا نیز مردود است؛ ◀️چرایی رویارویی متفاوت جمهوری اسلامی در ونزوئلا و یمن هم شاید مرتبط با راهبرد بزرگترین دشمن و بزرگترین دشمنی باشد. 🌹کرسی های آزاد اندیشی یزد 🇮🇷 eitaa.com/korsihaye_azad
📚 در راستای کاوش در زبان شیرین و شگرف فارسی و برای دفاع از ایران اسلامی در برابر هجوم فرهنگی زبان های غربی و زبان تصویر، پیایند «وندکاوی یک تا شش، پیشکش شد و اینک پیایند هفتم: ✅ پیشوند «آ» با نمونه های شگفتی از معنابخشی تقابلی «آ» به هسته خود؛ مانند: 👈سان: آسان 👈چار: آچار 👈واز: آواز و ... متن کوتاه نوشته را در پیام پسین ببینید؛ با ریشه کاوی هایی زیبا ابرفقه 🇮🇷 @abarin
گمانا که پیشوند «آ»، آورنده معنایی «دژگونه: تضاد» برای هسته واژه است. این پیشوند در زبان های لاتین نیز هست؛ مانند «آتئیست» در برابر «دئیست». ۱. ساییدن، سایش: آساییدن، آسایش. ۲. سودن و سوده: آسودن و آسوده. ۳. کَندن، کَنده: آکندن، آکنده. کندن یعنی تهی کردن جایی از چیزی و آکندن یعنی پرکردن آن. ۴. سان (سوهان یا سنگ تیز کردن و ساییدن کارد): آ+ سان (چیزی که سرسخت و تیز کننده نیست). سان در اصل اسم مصدر از بن مضارع سودن (سا) است. سان یعنی ساینده و آسان یعنی رهایی از سختی سایش. ۵. فند (مکر و فند، حیله و …): آ+ فند: پیکار، جنگ. آفند یعنی اقدام سخت که از جنس اقدام نرم (اندیشه برای گشایش از دشواری‌ها نیست). فندک نیز از فند است. فند یعنی اندیشه برای ساخت آتش. ۶. بردن: آ+ بردن (آوردن)؛ دهخدا: «آوردن از: آ، به معنی سوی یا به معنی سلب بردن است.» ۷. بستن: آ+ بستن (باز شدن امکان توالد) به احتمال بیشتر، آبستن از «آب» + «استن: هستن» باشد. ۸. تِش: سوز؛ آ+ تش. گفته می‌شود که تش به معنای آتش هم هست؛ اما گویا تش یعنی سوزی که قابل تحمل باشد؛ مثلا به تشنگی هم به سبب همین سوز، «تِش» گفته می‌شود و «تِش+ ن» (تِشنه) هم از تش آمده است. آ+ تِش: سوزاننده تحمل ناپذیر. در گویش میبدی: «اینو بُخور «تِشِد» بشکنه.» یعنی تندی عطشت را فرو نشاند. ۹. چریدن (جویش چیز خواستنی)، چر، چار (میانوند حاصل مصدری)، چاره (جویش خواستنی): آ+ چار: از میان برنده جویش خواسته به سبب دست‌یابی به چیز چاره‌ساز. چاره هضم غذا در «آچار: ترشیجات» و چاره باز کردن پیچ در «آچار» است. ۱۰ خلیدن، خل، خال (میانوند حاصل مصدری؛ یعنی چیز برخلیده بر صورت که سبب ارزش می‌شود): آ+ خال: چیزی دورانداختنی و آشغال. ۱۱. رمیدن، رم، (گریز): آرمیدن: ناگریزان. آرام اسم مصدر با میانوند «ا». وحشی نیز گویا به معنای حیوان رمو است؛ حیوان گریزان از انسان که در برابر درنده (سَبُع) است؛ زیرا درندگان به انسان حمله می کنند و رمندگان از انسان می گریزند. آرام یعنی ناگریزنده و نا«فراری» که معنای مثبت آن، «قرار» و آرام داشتن است. رمه هم یعنی مَرغ (علف) خوارانی که از انسان می گریزند؛ مثل رمه آهو یا گوزن. ۱۲. رستن (رها شدن): آرستن. (آراستن) در پیوند با چیزی (زیور، جنگ یا …) قرار گرفتن. نآرستن (نیارستن) یعنی ناتوانی از قرار گرفتن با چیزی (مانند جنگ یا …) و یارستن یعنی توانایی در … . «یار» نیز گویا از برساخته «رستن» یعنی «نیارستن: یارستن» درست شده باشد؛ یعنی کسی که به دیگری می‌پیوندد. ۱۳. زییدن، مصدر ساختگی از «زی» که بن مضارع زیستن است. زی، زای (میانوند حاصل مصدری یا میانوند متعدی ساز)، زاییدن (زادن) زاد، زاده (وابسته به قید حیات): آ+ زاده (کسی که وابسته به قید زندگی جسمی نیست). ۱۴. زِریدن؛ گویا مصدر ساختگی از زر (بن مضارع زشتن) است. زِر زدن یعنی سخن از سر رنج؛ که «زار» افزایه (بیشینه) آن است. زِر، زار: آ+ زار (خودشادی و دیگر آزاری). اما گمان بیشتر بر آن است که آزار، اسم مصدر آختن (آز) باشد و به معنای آزمندی در حق دیگران است که به رنج دیگران می انجامد؛ چنان که آزاد نیز از بن آختن است. بنگرید به نوشته «شهواژ خ» و کتاب «زبرتفقه پیشنظام ایران»؛ امامی، ابوالفضل. ۱۵. شام (غروب، غذای شب): آ+ شام؛ یعنی چیزی در برابر غذا: نوشیدنی. ۱۶. شُفتن، شفته: آ+ شفتن، آ+ شفته؛ شفت و سفت و چفت، هم‌تایی معنایی دارند. سفت یعنی بین اجزایی چیزی پیوند سخت بودن، شفت یعنی بین چند چیز پیوند بودن و چفت یعنی بین برخی اجزای چیزهایی، پیوند بودن. شیفته هم یعنی پیوند انتخابی درونزا. آشفته یعنی به هم ریختگی بین چند چیز. ۱۷. شوب (به‌هم‌پیوستگی): آ+ شوب یعنی از هم گسستگی و پراکندگی. بنگرید به نوشته «کاوش «شهواژ ف»، امامی، ابوالفضل. ۱۸. غوش: چوب سخت و شکافنده برای ساخت تیر، زخمه و دوک. آ+ غوش: چیز نرم و در برگیرنده: «پیری، آغوش باز کرده فراخ؛ تو همی کوش با شکافه غوش» غوش همچنین به معنای «سرگین» هم آمده است که در برابر آن آغوش به معنای جای خوش و خواستنی است. ۱۹. گاه (چیز تخت و ثابت شده): آ+ گاه: فرد پویا و باتحرک که با «آگاهی» همراه خواهد بود. ۲۰. میغ (ابر، مه: آب ناب و جدا شده از دیگر املاح و زمین به سبب بخار شدن) آ+ میغ: آمیزش، اختلاط. آمیختن و آمیغتن، خویشیاوندی دارند. ۲۱. هنگ (مجموعه منظم تحت امر): آ+ هنگ (به هم ریختگی در نظم یا اختلال در ارتباط میان فرمانده و فرمانبر). شاید در جنگ‌های قدیم برای ایجاد ناهم‌هنگی و اختلال در هنگ، صدای طبل و کُرنا را «آهنگ» می‌کردند؛ چیزی شبیه آشفتار (پارازیت) در جنگ امواج (الکترونیک). ۲۲. وزیدن؛ وز، واز: آواز (درنگاوری و حبسه‌هایی در مسیر وزش، برای ساخت آوا). ۲۳. هسته (هستی: جنبش و سرصدا): آ+ هسته: کمیِ جنبش و سرصدا. ادامه در: ابرنگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه سیاست خارجی با کتابی ها؛ چ1.pdf
5.57M
بسم الله الرحمن الرحیم؛ سلام 🌔 هدیه کتاب «فقه سیاست خارجی با کتابی ها» بر مبنای فقه جواهری و سرچشمه گرفته از «ابرفقه»؛ انقلابی در فقه سیاست خارجی. ✅ برگرفته ای روان از بخش چهارم رساله علمی ابوالفضل امامی میبدی که در سال ۹۴ با نمره کامل (۲۰) در مجتمع آموزش عالی فقه، مدرسه عالی فقه تخصصی، دفاع شد و در قالب درسنامه ای در ایتالیا تدریس و همایش شده است. 🌹دریافت با صلوات بر شهدا به ویژه سردار سلیمانی 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 نگران ابرفقه 🌻 می گوید که العقول أئمه الافکار؛ یعنی فکر ماموم عقل است و اگر فکریات جامعه مطیع عقل و امام جامعه نباشد؛ رخ می دهد. 📚 شالوده ، قاعده رجوع به خبره است. ◀️ خبره در سیاستگذاری کلان نظام؛ ولی فقیه است. 🔺دروس خارج حوزه و محور پژوهشها و آموزش دانشگاه و حوزه و مدارس، باید در راستای راهبردهای امام و عقل جامعه باشد؛ تا مرده نباشد؛ این، چکیده کتاب یا است👇 ✅ امیرالمومنین علیه السلام: العقولُ أئمهُ الافکارِ و الافکارُ أئمهُ القلوبِ و القلوبُ أئمهُ الحواسِّ و الحواسُّ أئمهُ الاعضاء 🇮🇷 @abarin
هدایت شده از ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ از حیوان کمتر 🔴 «از حیوان کمتر» کسی است که مقاومت و داشتن سلاح دفاعی را تخطئه کند. ❇️ خداوند حکیم از سر لطف و محبت به مخلوقاتش، به گاو نیز دو عدد شاخ عطا فرموده است تا هم نقش بازدارندگی را برای این حیوان ایفا کند، و هم نقش یک ابزار دفاعی. @abarshagerd ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 تحقیقات تاریخی، کانی شناختی، شیمیایی و پزشکی بر روی ترور بیولوژیک امام حسن علیه السلام در آمریکا 🦊 امان از ترور شخصیت امام حسن از سوی معاویه صفتهای زمان بر سر ملک ری 🗝 تحریف، عامل تحریم! 🗝 تحلیل های فلج کننده، عامل تحریمهای فلج کننده! 🔥 جناب جعفریان سکوت در برابر ترور شخصیت امام حسن ع، پلیدتر از همدستی در ترور شخص امام حسن ع است! @abarin
هدایت شده از ابرفقه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 حل یک مساله ریاضی در بحث تعدد زوجات در اسلام از طرف خدا 🌹امیرالمومنین تا زمان حیات حضرت زهرا ازدواج دیگری نداشت 🌹و نیز حضرت محمد تا زمان حیات حضرت خدیجه 👈اینها هم حساب و کتاب دست ما می دهد 💎 با لهجه میبدی؛ 🇮🇷 @abarin