eitaa logo
ابرفقه
683 دنبال‌کننده
423 عکس
357 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ «لا اکراه فی الدین» دقیقا یعنی چه؟ ❇️ امیرپردازی تفکیک «عقل» و «قلب» در روایات و قرآن و نقد نگاه مشهور در «لا اکراه فی الدین» ✍ استاد امامی میبدی «قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: نَدْعُو النَّاسَ إِلى هذَا الْأَمْرِ؟ فَقَالَ: «لَا، يَا فُضَيْلُ، إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً، أَمَرَ مَلَكاً فَأَخَذَ بِعُنُقِهِ، فَأَدْخَلَهُ فِي هذَا الْأَمْرِ طَائِعاً أَوْ كَارِهاً». کلینی، کافی، ج ۱، ص ۴۰۵ به امام صادق (ع) عرض کردم که مردم (ناس در بسیاری از روایات یعنی اهل سنت) را به این امر (ولایت) فرابخوانم؟ پس فرمودند نه! ای فضیل، هان که خداوند هر گاه خیری را برای بنده‌ای بخواهد، فرشته‌ای را می‌فرماند پس گردنش را می‌گیرد، آنگاه او را در این امر (ولایت اهل‌بیت ع) داخل می‌کند؛ با خوشی یا ناخوشی (طوعاً او کرهاً). ❌ برخلاف مشهور که می‌گویند «لا اکراه فی الدین» یعنی در «قبول» دین اکراه نیست نه در دین! به دلیل اصل 《عدم تقدیر در ظهورات》، در خود دین اکراه نیست؛ زیرا متناسب با فطرت است، نه این که در قبول دین؛ یعنی در «اسلام» اکراه نباشد. چون پذیرش دین یعنی مسلمان شدن، امر قلبی نیست؛ بلکه «دل دادن» به دین امر قلبی است. پس اسلامِ اکراهی، بر خلاف بیان مشهور، لزوماً امر نشدنی یا نامطلوبی نیست (تقاتلونهم او یُسلِمون؛ فتح: آیه‌ی ۱۶). 🔶 برخی برای نفی اسلامِ اکراهی به آیات «ایمان» استناد کرده‌اند؛ از جمله علامه شهید مطهری. این مساله هم اشتباه در اشتباه است. زیرا اولا ایمان غیر از اسلام است و ثانیاً خود ایمان هم اکراه‌بردار است. دلیل آن هم آن است که خداوند به پیامبر می فرماید: «افانت تکره الناس حتی یکونوا مؤمنین»؟ اگر ایمان اکراه‌بردار نبود، پیامبر متهم به نادانی می‌شود. لکن پیامبر عاقل است، پس ایمان اکراه‌بردار است؛ چنانکه در این حدیث هم صراحتاً آمده است. 🌻مرجع ابرپردازی و فقه استراتژیک @abarin @abarshagerd
مبانی تسریع در افول آمریکا؛ ابوالفضل امامی میبدی.ppsx
12.22M
پرده نگار (پاورپوینت) نظریه پردازی در ✅ «مبانی تسریع افول آمریکا» ابوالفضل امامی آماده شده برای همایش بین المللی افول آمریکا ارائه شده در شهریور 99 📚 چکیده: آمریکا بزرگترین دشمن است نه بزرگترین دشمنی و مبنای جمهوری اسلامی تلاش برای افول بزرگترین دشمن است نه اقدام به جنگ. ◀️ لذا پیشنهاد بهزاد نبوی و محتشمی پور در جنگ خلیج فارس اول مردود بود؛ ◀️ لذا پیشنهاد شیعیان انگلیسی برای جنگ با دشمنان اهل بیت (ع)، به جای مقابله آمریکا نیز مردود است؛ ◀️چرایی رویارویی متفاوت جمهوری اسلامی در ونزوئلا و یمن هم شاید مرتبط با راهبرد بزرگترین دشمن و بزرگترین دشمنی باشد. 🌹کرسی های آزاد اندیشی یزد 🇮🇷 eitaa.com/korsihaye_azad
📚 در راستای کاوش در زبان شیرین و شگرف فارسی و برای دفاع از ایران اسلامی در برابر هجوم فرهنگی زبان های غربی و زبان تصویر، پیایند «وندکاوی یک تا شش، پیشکش شد و اینک پیایند هفتم: ✅ پیشوند «آ» با نمونه های شگفتی از معنابخشی تقابلی «آ» به هسته خود؛ مانند: 👈سان: آسان 👈چار: آچار 👈واز: آواز و ... متن کوتاه نوشته را در پیام پسین ببینید؛ با ریشه کاوی هایی زیبا ابرفقه 🇮🇷 @abarin
گمانا که پیشوند «آ»، آورنده معنایی «دژگونه: تضاد» برای هسته واژه است. این پیشوند در زبان های لاتین نیز هست؛ مانند «آتئیست» در برابر «دئیست». ۱. ساییدن، سایش: آساییدن، آسایش. ۲. سودن و سوده: آسودن و آسوده. ۳. کَندن، کَنده: آکندن، آکنده. کندن یعنی تهی کردن جایی از چیزی و آکندن یعنی پرکردن آن. ۴. سان (سوهان یا سنگ تیز کردن و ساییدن کارد): آ+ سان (چیزی که سرسخت و تیز کننده نیست). سان در اصل اسم مصدر از بن مضارع سودن (سا) است. سان یعنی ساینده و آسان یعنی رهایی از سختی سایش. ۵. فند (مکر و فند، حیله و …): آ+ فند: پیکار، جنگ. آفند یعنی اقدام سخت که از جنس اقدام نرم (اندیشه برای گشایش از دشواری‌ها نیست). فندک نیز از فند است. فند یعنی اندیشه برای ساخت آتش. ۶. بردن: آ+ بردن (آوردن)؛ دهخدا: «آوردن از: آ، به معنی سوی یا به معنی سلب بردن است.» ۷. بستن: آ+ بستن (باز شدن امکان توالد) به احتمال بیشتر، آبستن از «آب» + «استن: هستن» باشد. ۸. تِش: سوز؛ آ+ تش. گفته می‌شود که تش به معنای آتش هم هست؛ اما گویا تش یعنی سوزی که قابل تحمل باشد؛ مثلا به تشنگی هم به سبب همین سوز، «تِش» گفته می‌شود و «تِش+ ن» (تِشنه) هم از تش آمده است. آ+ تِش: سوزاننده تحمل ناپذیر. در گویش میبدی: «اینو بُخور «تِشِد» بشکنه.» یعنی تندی عطشت را فرو نشاند. ۹. چریدن (جویش چیز خواستنی)، چر، چار (میانوند حاصل مصدری)، چاره (جویش خواستنی): آ+ چار: از میان برنده جویش خواسته به سبب دست‌یابی به چیز چاره‌ساز. چاره هضم غذا در «آچار: ترشیجات» و چاره باز کردن پیچ در «آچار» است. ۱۰ خلیدن، خل، خال (میانوند حاصل مصدری؛ یعنی چیز برخلیده بر صورت که سبب ارزش می‌شود): آ+ خال: چیزی دورانداختنی و آشغال. ۱۱. رمیدن، رم، (گریز): آرمیدن: ناگریزان. آرام اسم مصدر با میانوند «ا». وحشی نیز گویا به معنای حیوان رمو است؛ حیوان گریزان از انسان که در برابر درنده (سَبُع) است؛ زیرا درندگان به انسان حمله می کنند و رمندگان از انسان می گریزند. آرام یعنی ناگریزنده و نا«فراری» که معنای مثبت آن، «قرار» و آرام داشتن است. رمه هم یعنی مَرغ (علف) خوارانی که از انسان می گریزند؛ مثل رمه آهو یا گوزن. ۱۲. رستن (رها شدن): آرستن. (آراستن) در پیوند با چیزی (زیور، جنگ یا …) قرار گرفتن. نآرستن (نیارستن) یعنی ناتوانی از قرار گرفتن با چیزی (مانند جنگ یا …) و یارستن یعنی توانایی در … . «یار» نیز گویا از برساخته «رستن» یعنی «نیارستن: یارستن» درست شده باشد؛ یعنی کسی که به دیگری می‌پیوندد. ۱۳. زییدن، مصدر ساختگی از «زی» که بن مضارع زیستن است. زی، زای (میانوند حاصل مصدری یا میانوند متعدی ساز)، زاییدن (زادن) زاد، زاده (وابسته به قید حیات): آ+ زاده (کسی که وابسته به قید زندگی جسمی نیست). ۱۴. زِریدن؛ گویا مصدر ساختگی از زر (بن مضارع زشتن) است. زِر زدن یعنی سخن از سر رنج؛ که «زار» افزایه (بیشینه) آن است. زِر، زار: آ+ زار (خودشادی و دیگر آزاری). اما گمان بیشتر بر آن است که آزار، اسم مصدر آختن (آز) باشد و به معنای آزمندی در حق دیگران است که به رنج دیگران می انجامد؛ چنان که آزاد نیز از بن آختن است. بنگرید به نوشته «شهواژ خ» و کتاب «زبرتفقه پیشنظام ایران»؛ امامی، ابوالفضل. ۱۵. شام (غروب، غذای شب): آ+ شام؛ یعنی چیزی در برابر غذا: نوشیدنی. ۱۶. شُفتن، شفته: آ+ شفتن، آ+ شفته؛ شفت و سفت و چفت، هم‌تایی معنایی دارند. سفت یعنی بین اجزایی چیزی پیوند سخت بودن، شفت یعنی بین چند چیز پیوند بودن و چفت یعنی بین برخی اجزای چیزهایی، پیوند بودن. شیفته هم یعنی پیوند انتخابی درونزا. آشفته یعنی به هم ریختگی بین چند چیز. ۱۷. شوب (به‌هم‌پیوستگی): آ+ شوب یعنی از هم گسستگی و پراکندگی. بنگرید به نوشته «کاوش «شهواژ ف»، امامی، ابوالفضل. ۱۸. غوش: چوب سخت و شکافنده برای ساخت تیر، زخمه و دوک. آ+ غوش: چیز نرم و در برگیرنده: «پیری، آغوش باز کرده فراخ؛ تو همی کوش با شکافه غوش» غوش همچنین به معنای «سرگین» هم آمده است که در برابر آن آغوش به معنای جای خوش و خواستنی است. ۱۹. گاه (چیز تخت و ثابت شده): آ+ گاه: فرد پویا و باتحرک که با «آگاهی» همراه خواهد بود. ۲۰. میغ (ابر، مه: آب ناب و جدا شده از دیگر املاح و زمین به سبب بخار شدن) آ+ میغ: آمیزش، اختلاط. آمیختن و آمیغتن، خویشیاوندی دارند. ۲۱. هنگ (مجموعه منظم تحت امر): آ+ هنگ (به هم ریختگی در نظم یا اختلال در ارتباط میان فرمانده و فرمانبر). شاید در جنگ‌های قدیم برای ایجاد ناهم‌هنگی و اختلال در هنگ، صدای طبل و کُرنا را «آهنگ» می‌کردند؛ چیزی شبیه آشفتار (پارازیت) در جنگ امواج (الکترونیک). ۲۲. وزیدن؛ وز، واز: آواز (درنگاوری و حبسه‌هایی در مسیر وزش، برای ساخت آوا). ۲۳. هسته (هستی: جنبش و سرصدا): آ+ هسته: کمیِ جنبش و سرصدا. ادامه در: ابرنگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه سیاست خارجی با کتابی ها؛ چ1.pdf
5.57M
بسم الله الرحمن الرحیم؛ سلام 🌔 هدیه کتاب «فقه سیاست خارجی با کتابی ها» بر مبنای فقه جواهری و سرچشمه گرفته از «ابرفقه»؛ انقلابی در فقه سیاست خارجی. ✅ برگرفته ای روان از بخش چهارم رساله علمی ابوالفضل امامی میبدی که در سال ۹۴ با نمره کامل (۲۰) در مجتمع آموزش عالی فقه، مدرسه عالی فقه تخصصی، دفاع شد و در قالب درسنامه ای در ایتالیا تدریس و همایش شده است. 🌹دریافت با صلوات بر شهدا به ویژه سردار سلیمانی 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 نگران ابرفقه 🌻 می گوید که العقول أئمه الافکار؛ یعنی فکر ماموم عقل است و اگر فکریات جامعه مطیع عقل و امام جامعه نباشد؛ رخ می دهد. 📚 شالوده ، قاعده رجوع به خبره است. ◀️ خبره در سیاستگذاری کلان نظام؛ ولی فقیه است. 🔺دروس خارج حوزه و محور پژوهشها و آموزش دانشگاه و حوزه و مدارس، باید در راستای راهبردهای امام و عقل جامعه باشد؛ تا مرده نباشد؛ این، چکیده کتاب یا است👇 ✅ امیرالمومنین علیه السلام: العقولُ أئمهُ الافکارِ و الافکارُ أئمهُ القلوبِ و القلوبُ أئمهُ الحواسِّ و الحواسُّ أئمهُ الاعضاء 🇮🇷 @abarin
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ از حیوان کمتر 🔴 «از حیوان کمتر» کسی است که مقاومت و داشتن سلاح دفاعی را تخطئه کند. ❇️ خداوند حکیم از سر لطف و محبت به مخلوقاتش، به گاو نیز دو عدد شاخ عطا فرموده است تا هم نقش بازدارندگی را برای این حیوان ایفا کند، و هم نقش یک ابزار دفاعی. @abarshagerd ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 تحقیقات تاریخی، کانی شناختی، شیمیایی و پزشکی بر روی ترور بیولوژیک امام حسن علیه السلام در آمریکا 🦊 امان از ترور شخصیت امام حسن از سوی معاویه صفتهای زمان بر سر ملک ری 🗝 تحریف، عامل تحریم! 🗝 تحلیل های فلج کننده، عامل تحریمهای فلج کننده! 🔥 جناب جعفریان سکوت در برابر ترور شخصیت امام حسن ع، پلیدتر از همدستی در ترور شخص امام حسن ع است! @abarin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 حل یک مساله ریاضی در بحث تعدد زوجات در اسلام از طرف خدا 🌹امیرالمومنین تا زمان حیات حضرت زهرا ازدواج دیگری نداشت 🌹و نیز حضرت محمد تا زمان حیات حضرت خدیجه 👈اینها هم حساب و کتاب دست ما می دهد 💎 با لهجه میبدی؛ 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اقسام سلبریتی؛ از عفو «ساره» ترانه‌خوان تا قتل «ام‌ساره» ترانه‌خوان ✅ هنرمندان گرامی، سیره نبوی درباره کاربرد هنر برای فتنه بر ضد اسلام ناب را بررسی کنند و از سرگذشت عبرت بگیرند؛ بسیار آموزنده است که پیامبر رحمت، در روز رحمت، (فتح مکه) دستور قتل خانم ترانه خوانی به نام «ام ساره» می دهد! چرا؟ چون فتنه گری می کرد و اسلام ناب انقلابی را با هنرش تخریب می کرد:👇🏼 ✅ https://b2n.ir/696539 🇮🇷 @abarin
📚بررسی فقهی استیضاح حسن روحانی 1️⃣ مطالب مربوط به استیضاح به روش دقیق فقه سیاسی در این «کرسی فقه سیاسی» بررسی شد؛ به نظر می رسد که برخی قیود مطرح در فرمایش امام خامنه ای از سوی حسن روحانی رعایت نشده است. 2️⃣ خطر قیاس در استدلال فقهی به هر حال استناد به نامه بهمن ۸۳ مقام معظم رهبری درباره بی فایده بودن استیضاح یک در سال (و در واقع در ماه های) پایانی، دلیل نمی شود که استیضاح هم همان حکم داشته باشد. به لحاظ فقهی، این کار، است، مگر این که کسی بتواند آن را منصوص العلة یا قطعی المناط کند. 3️⃣ تفاوت استیضاح رئیس جمهور با وزیر آ. 👈 گاهی وزیر کار می کند یا کار نمی کند؛ این یک حکمی دارد. ب. 👈 گاهی وزیری می کند؛ این مساله ممکن است حکم دیگری داشته باشد. لذا از این منظر فرمایش امام خامنه ای قاعده کلی نیست؛ بلکه می تواند قاعده غالبی باشد. 📛 اما گاهی بحث رئیس جمهور است که مانند است نه یکی از واگن ها. ج. 👈 گاهی رئیس جمهور فقط کم کار می کند یا بد کار می کند؛ د. 👈 اما گاهی رئیس جمهور می کند؛ موضع دشمن و حرف های دشمن را تکرار و عملیاتی می کند؛ 4️⃣نتیجه ✅ آ. در اینجا دیگر سخن بر سر نداشتن نیست، سخن بر سر داشتن است؛ ✅ ب. در اینجا هم در حد ضرر یک وزیر یا مهماندار یک واگن قطار نیست که تنها در ارائه برخی خدمات کاستی رخ بدهد؛ بلکه امنیتی و در حد اغتشاشات فراگیر و براندازانه نظام است. مثل این که راننده قطار، آن را به سمت مسیری بسیار خطرناک یا پرتگاه براند؛ ⁉️ آیا در این جا می توان به فرمایش چندین سال پیش امام خامنه ای درباره وزیر یک دولتی استدلال کرد که به سبب رئیس جمهور با جریان افراطیِ برانداز، آنها می خواستد همان رئیس جمهور را از قطار اصلاحات پیاده کنند؟ 👈 در حالی که الان این رئیس جمهور است که دارد افراد ناهماهنگ با خودش را در حد توانش، از قطار پیاده می کند. 5️⃣ حقیقتا گاهی انسان احساس می کند اگر بتوان به نحوی حسن روحانی را به اموری مشغول کرد که به زدن برخی حرفها و انجام برخی اقدامات نپردازد، خیلی خدمت بزرگی است؛ یعنی اگر استیضاح سبب مشغول شدن کسی مثل حسن روحانی بشود، از جهاتی خدمت بزرگی است؛ مگر این که نامبرده بخواهد و بتواند با خیانت، وزرا و کشور را فلج کند. 6️⃣ باری، باید تابع ادله بود نه تابع استحساناتی که هر کسی از هر سویی یک چمدان از آن با خود دارد. رئیس جمهور است و اگر به لحاظ فقهی نتوان مصلحتی را ثابت کرد (نه به روش استحسانی) باید وی را استیضاح کرد. ولی اگر به روش فقاهتی بتوان مانعیتی را اثبات کرد، نباید وی را استیضاح کرد. 7️⃣ به نظر می رسد که مهمترین لغزشگاه حامیان یا مخالفان استیضاح، عدم روشمندی فقاهتی در مساله است. 📚الفقه ثم المتجر؛ الفقه ثم ... ✅👈 پ.ن: اسباب تاسف است که برخی مخالفان استیضاح، به پاسخ مرداد ۹۷ امام خامنه ای به ادعاهای احمدی نژاد ( ) استناد می کنند تا بگویند که ۲ سال بعد هم روحانی ممنوع است! https://b2n.ir/372657 @abarin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 پ.ن: اسباب تاسف است که برخی مخالفان استیضاح، به پاسخ مرداد ۹۷ امام خامنه ای به ادعاهای احمدی نژاد ( ) استناد می کنند تا بگویند که ۲ سال بعد هم روحانی ممنوع است! 🇮🇷 https://b2n.ir/372657 @abarin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1️⃣ فقه روش‌شناسی، موضوع‌شناسی و حکم‌شناسی استیضاح روحانی☝️ 2️⃣ آسیب بنیادی اندیشه سیاسی اهل‌سنت، «ممنوعیت قیام در برابر حاکم جائر» است؛ اما با چه دلیل؟ به دلیل ایجاد بین «عدالت و امنیت»؛ می‌گویند اگر فلان حاکم جائر یا رئیس جمهور بی‌کفایت را کناربگذاری، ناامنی میشود و اوضاع بدتر میشود! این نگاه، یکی از علل تحقیر اهل‌سنت عزیز، از سوی حاکمان وهابی یا دست نشانده آنان است. 3️⃣ در استحسانات سیاسی ظریف، باید FATF تصویب شود، تا یکی از بهانه‌ها را از دست آمریکا بگیریم! الان هم برخی می‌گویند استیضاح روحانی، بهانه به دست برخی می‌دهد! 4️⃣ باید به دور از استحسانات و قیاس‌، به حجت شرعی عمل کرد؛ استحساناتی مثل این‌که: دولت، بی‌سر می‌شود! مگر ایران و است؟👇 ۱. نظام «امام» دارد و بی سر نمی‌شود؛ ۲. مردم هستند، سپاه هست، وزرا و مدیران وفادار به نظام هستند؛ ۳. اگر مثلا روی تن کشور باشد بهتر است یا مثلا بی‌سر باشد؟ 5️⃣ مزایای عمل به فقه ۱. خدا راه تأمین مصالح و رهایی از مفاسد را «فقه» قرار داده است نه استحسانات و قیاس‌های موجود؛ ۲. عمل به فقه سیاسی، هم طبعا تامین کننده مصالح است و هم در صورت خطا معذوریت می آورد و عمل به استحسان برعکس است. ۳. اگر استیضاح خطا باشد، امام خامنه‌ای تذکر می‌دهند. لکن اتفاق نظری نیست و ... @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱قبح زدایی از خوردن مدفوع در کشور 1⃣ وقتی سخن از طب ایرانی_ اسلامی می شد، برخی افراد، مصرف داروهای گیاهی را با «علف خوری» هجو می کردند. 2️⃣ حالا بدون اینکه نیاز به هجو باشد، برخی در حال قبح زدایی از «مدفوع خوردن» هستند. متأسفانه، برخی مخالفان طب ایرانی_اسلامی هم، خبر آن را با چنان ذوق پخش می کنند که گویی از زولبیا سخن می گویند. 3⃣ تصور کنید بعد از فروش اندیشه های استعماری در مراکز علمی مختلف دنیا، حالا می خواهند مدفوع شان را نیز به اسم داروی شفابخش به خورد مردم بدهند؛ کپسول مدفوع!💊 4⃣ این فضاحت، از کاپیتلاسیون بدتر است؛ فردا دشمنان، جوک می سازند و شرافت تاریخ ایران را هجو می کنند که ۷۰ درصد ایرانیان دچار اضافه وزن هستند و لذا سفارش خرید ۷۰۰۰ تن کپسول مدفوع به انگلیس داده اند! 📖 فردوسی کجاست که ببینند چه بر سر فرهنگ ایران می آورند و با قدرت پول و مزدوری برخی سلبریتی های وقیح، فقط مانده که مدفوع خوری عادی سازی شود. 3️⃣ آنهایی که فکر می کنند آمریکا و انگلیس با مزدوری علینژاد فقط دنبال کردن شان هستند، ایستگاه های بعدی سوغات غرب (💊) را هم ملاحظه کنند. 4️⃣ حوزه ها اگر با اولیات فقه (حرمت اکل مدفوع) به داد پیروان مذهب ماساچوست نرسند، شاید در آینده مجبور باشد برای مجوز کافیشاپ های اشرافی نوشیدنی با اسانسهای طبی مدفوع انگلیسی، کلاه شرعی درست کنند. 5️⃣ کسی که طب ایرانی-اسلامی را هجو می کند، نباید از تجویز کپسول مدفوع در نظام سلامت غربی تعجب کند. و آنکه که با دست علی (ع) بیعت نکند، باید با پای حَجّاج بیعت کند. @abarin
کاری که با دولت و رئیس‌جمهور صورت گرفت کار غلطی بود هتک حرمت جایز نیست رهبر انقلاب صبح امروز در آغاز جلسه با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در حسینیه‌ی امام خمینی: کاری که در یکی دو هفته‌ی قبل در برخورد با دولت و رئیس‌جمهور، از سوی بعضی‌ها انجام گرفت - ولو در میان آنها برادران خوبی بودند و هستند - لکن کار کار غلطی بود. من به‌طور صریح این را بگویم. انتقاد غیر از هتک حرمت است. هتک حرمت جایز نیست. نسبت به هر مسئولی. حالا بین آحاد مردم هم هتک حرمت حرام است و جایز نیست. نسبت به مسئولین بیشتر. به خصوص نسبت به مسئولین بالای کشور. ممکن است شما انتقاد داشته باشید انتقادتان هم وارد باشد، این کاملا ممکن است، حق هم دارید انتقاد کنید اما انتقاد کردن یک حرف است، اهانت کردن یک حرف است، هتک حرمت کردن یک حرف است. این نکته بسیار مهمی است همه توجه باید بکنند. این‌جور کارها این‌جور هتک حرمت‌ها کار امثال آمریکایی‌هاست که خودشان را در دنیا رسوا کردند. در مناظراتشان در برخوردهایشان در کارهای مطبوعاتیشان رسانه‌هایشان. @Khamenei_ir
سامرا، از غم تو، جامه ‌دران است هنوز چشم «نرگس» به جمالت، نگران است هنوز پسر حضرت ‌هادی! به فدایت پدرم پدر حضرت مهدی! به فدایت پسرم حج نرفتی تو، ولی قبله‌ حاجات شدی تو خودت، عین صفا، مشعر و میقات شدی ماه زیبا! حسنِ دوم زهرا! برخیز مهدی ا‌ت دل نگرانت شده، بابا! برخیز باز هم جانِ جهان را، تو در آغوش بگیر صاحب عصر و زمان را، تو در آغوش بگیر غم پرپر شدنِ چون تو کریمی، سخت است به رقیه قسم! آقا! که یتیمی سخت است (شاعر: قاسم صرافان) سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام حضور آقا امام زمان(عج) و شما تسلیت باد
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
ابرکاوی پیام آیةالله اعرافی برای فوت یک فرد 1️⃣ «سامانه چینشگر» دستگاه اندیشه ورزی اسلامی که در طول ده سال کامل و طراحی شد. ✅ثقل دستگاه: اگر همه داده های مربوط به یک چیز و ارتباطات بین آنها را نمی دانیم؛ باید به خبره رجوع کرد. 2️⃣ چینشگری یک نمونه: پارسال برخی علماء و مراجع محترم در فاجعه بنزبنی روحانی موضعی گرفتند که بعدا ولیّ امر جهات دیگری را تقویت کردند. ✅ لچکها و طاقدیس آبی بالای نمودار، نشانگر لغزش برخی بزرگواران: «و اذا جائهم امر من الامن او أذاعوا به و لو ردوه ... لعلمه الذین یستنبطونه منهم و لولا ... لاتبعتم الشیطان الا قلیلا» 3️⃣ می گویند اسم آیت الله اعرافی در پیام تسلیت برای فلان عنصر، در کنار فلان افراد است، اما: 👈اولاً در فاجعه بنزینی حتی فلان عناصر آلوده هم جرأت حمایت از دولت نداشتد و امام خامنه ای چنین کردند؛ 👈ثانیاً تفاوت است بین «حمایت اجرایی» مسوول کلان از کسی، با «حمایت گفتمانی» عناصر معلوم الحال از وی. 4️⃣ حوزه های تخصص برای داوری در امور اجرایی: 👈 تخصص حقیقت شناختی، تخصص واقعیت شناختی، خصص تحقق بخشی، تحقیق شناسی، تحقیق شناسانی و تحقیق بخشی 5️⃣ در مسائل تخصصی اجرایی حوزه علمیه تنها آیت الله اعرافی در چارچوب ارشادات کلان ولیّ امر دارد و حتی مراجع تقلید و گاه خود ولی امر نیز، امکانِ بالفعل داوری ندارند: ✅ امام خامنه ای ۲۴ مهر ۹۰: "در همه‌ی اینها رهبری نه میتواند دخالت کند، نه حق دارد دخالت کند، نه قادر است دخالت کند؛ اصلاً امکان ندارد." 🇮🇷 @Abarin
🇮🇹 Italia_ Ceccano ❇️ در محدوه حدود ۲۵۰ متر در محله ما در چکّانو، چهار تابلو برای اطلاعیه ترحیم اموات محله، نصب شده. این کار خوب: ۱. هم در تقویت بافتار محله کمک می کند ۲. هم در تعدیل غم و شادی و توجه به خدا و افزایش بندگی ۳. هم در افزایش خوش اخلاقی و انصاف اثر داره ۴. هم خداآمرزی به روح اموات میرسونه ‼️غربیها هنوز هم یه کارای خوبی دارن، اما غربزدگان فقط میرن دنبال بدیهای غرب. 💐 خدا اموات تونو رحمت کنه. چشم به راه خیرات شما هستند. 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ابَرفقه زیارت؛ زیارت تعقلی🇮🇷 📚 امیرالمؤمنین «عقلها، امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها. «عقل» یعنی «بند» و «عاقل» یعنی «بند+ه» و «تعقل» یعنی «بند+گی». پس تعقل یعنی گره خوردن همه لایه های انسان در راه بندگی. ۱. پس بهترین ذکر، ذکر تعقلی است ۲. پس بهترین شیوه پرداختن به زیارت عاشورا و زیارت حضرت معصومه س، امتداد بخشی به کار آنان در برابر دوست و رویارویی با امتداد دشمنان اهل بیت ع است آ.🌹👈 زیارت عاشورا: و اَتَقَرَّبُ اِلَی اللَّهِ ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ و مُوالاةِ وَلِیِّکُمْ و بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ و النّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ و بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ و اَتْباعِهِم. ب. 🌹👈 زیارت حضرت معصومه: أَتَقَرَّبُ إِلَى اللهِ بِحُبِّکُمْ وَ الْبَرَاءَهِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ. روشن است که برائت تعقلی برترین برائت است. ۳. امروز محور حق ولی فقیه است و محور دشمنان نیز امریکا و به ویژه پول بگیرانِ همسو با شیطان در داخل هستند. ۴. مرگ بر آمریکا و تبری تعقلی از بزک کنندگان آمریکا و آل سعود، بهترین شیوه زیارت و تقرب به خدا و معصومین است و اگر با دشمنان اهل بیت (ع) چنان کنیم که اهل بیت با دشمنانشان می کردند، دشمنان نیز با ما چنان می کنند که با اهل بیت کردند؛ اگر با ما چنین نمی کنند، چندان سلیمانی نیستیم! 🌹 السلام علیک یا بنتَ ولیّ الله!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ابرفقه «فقه، فلسفه، کلام و عرفان سکولار» 📚بنیاد ابرفقه، فرمایش امیرالمؤمنین عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها. ۱. جوهره و اصل جامعه؛ عقل جامعه عقل و دیّانِ دین، «ولیّ امر» است: «و إن لَم تَفعَل فما بَلّغتَ رسالتَه» مائده، ۶۷. «و لم یُناد بشیء کما نودیَ بالولایة» کافی، ۳: ۵۳. ۲. جوهره و اصل فرد: عقل «الإنسان بِعَقله» غرر: ۲۶. البته عقل به معنای مُدرِک کلیات نظری و عملی و قوه استدلال نیست. اینها کار فکر است؛ فکر! ۳. سنخیت عقل درون و برین اگر عقل فرد، نیکو باشد، با عقل جامعه (ولیّ امر) سنخیت و یگانگی دارد؛ مگر این که از روی استضعاف فکری، نتواند شخص ولیّ را بشناسد و آگاهانه به او «... المَوَدَّةَ» بورزد. ۴. سکولاریزم: تبعیض (سِتَرگرایی) هر فیلسوف، فقیه وعارفی که ولیّ امر؛ یعنی عمود دین را نپذیرد و به فکر و دل خودخواسته بپردازد، «سکولار» (سترگرا) است! ۵. کرامات سترون (سکولار) اگر کرامات عالَم داشته باشیم ولی از ولیّ امر اطاعت نکنیم، از «اعظم ما افترض سبحانه» یعنی حق ولیّ امر بر مردم، بی‌بهره‌ایم و رساله‌نویسی ما، پرداختن به «رسالت الهی» نیست: «فما بَلَّغتَ رسالتَه» ۶. ابتر نبودن جوهره دین جوهره و اصل دین، ابتر نیست؛ ازینرو «قضيه ولايت فقيه … همان ولايت‏ رسول‏‌اللَّه است» صحفیه امام، ۱۰: ۳۰۸. و ولیّ فقیه، حجت امام زمان بر ما است. 🌹«خداسوگند» سردار سلیمانی درباره «ولی فقیه» را به یاد بسپاریم! ۷. فکر بی‌عقل؛ العقول أئمة الافکار فلسفه، فقه و کلام بی ولایت ۸. قلب بی‌فکر؛ و الأفکار أئمة القلوب عرفان و اخلاق بی‌ولایت