eitaa logo
ابرفقه
670 دنبال‌کننده
393 عکس
331 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقدی بر یادداشت «جنتلمن‌های تروریست پشت اینستاگرام» آقای مهدی‌فضائلی ✍️حجت الاسلام محمد کرباسی 🔹چندی پیش یادداشتی از جناب آقای مهدی‌فضائلی با عنوان «جنتلمن‌های تروریست پشت اینستاگرام» درباره دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به فضای مجازی منتشر شد. از آنجا که به نظر رسید ایشان در شناخت نگرش رهبری درباره فضای مجازی فاقد نگاه جامع بوده و نتوانسته‌اند فرمایشات معظم‌له را در این حوزه، به صورت یک منظومه فکری مورد امعان نظر قرار دهند، نگارنده وجیزه‌ای به رشته تحریر درآورد. 1️⃣چرا جریان انقلاب - با وجود اهمیت بیشتر مواضع رهبری درباره حاکمیت فضای مجازی نسبت به فعالیت درون آن- بیش از این‌که به پژواک و تبیین مواضع حاکمیتی و مطالبه آن‌ها از مسئولان امر اقدام کند، توان خود را صرف فعالیت درون فضای مجازی کرده است⁉️ 2️⃣چرا مواضع رهبری درباره استفاده از فضای مجازی مرتب تکرار شده و مورد تاکید قرار می‌گیرد -که باید هم چنین باشد- اما گلایه‌ها و عتاب‌های ایشان به مسئولان فضای مجازی، مورد بی‌توجهی جریان انقلاب قرار می‌گیرد⁉️ 3️⃣چرا اگر کسی اجرایی شدن فرمایشات ایشان درباره استقلال سایبری کشور، قطع وابستگی به بیگانگان و سلب سلطه دشمن از فضای مجازی را مطالبه کند، متهم به افراط و تندروی می‌شود⁉️ 4️⃣و بالاخره چرا هر بار رهبری بر مسئولان رهاساز فضای مجازی می‌خروشند، برخی به دنبال رقیق کردن آن خروش و انصراف اذهان از اصل مسئله هستند⁉️ 5️⃣جناب آقای فضائلی عزیز! جنابعالی علی‌القاعده از فرمایشات رهبری درباره فضای مجازی به ویژه در جلسه سوم بهمن ماه 96 و عتابی که به مسئولان کردند به خوبی خبر دارید. از خواسته‌ی ایشان در جلسه چهارم آسیب‌های اجتماعی درباره فضای مجازی مطلعید. حضرتعالی که در «دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب» نقش تاثیرگذاری دارید، چقدر حول آن مواضع، مطالبه‌گری کردید⁉️ 6️⃣متاسفانه «دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب» که باید پیش‌قراول انعکاس فرمایشات معظم‌له باشد، نسبت به مطالبات ایشان درباره مدیریت فضای مجازی، غایب بزرگ میدان است و این غیبت، از عوامل اصلی سکوت ناموجه جریان انقلاب در این رابطه است. زاویه نگاه برادر عزیزمان به عنوان یکی از تصمیم‌گیران دفتر حفظ و نشر آثار، بخش مهمی از پاسخ سوالات پیش‌گفته است. متن کامل یادداشت را بخوانید👇👇 https://eitaa.com/famtaa/1555
📚 انتشار کتاب «زبرتفقه نظام اسلام» پاسخ به فرمان رهبری و نخستین متن آموزشی ابرفقه ⁉️ چه حکومتی در پاسخ به نیازهای پیچیده زمانش، «به هیچ کار نمی‌خورد»؟ مسئول فراهمش این نرم‌افزار پیشرفته کیست؟ رهبری پاسخ می‌دهد: 1️⃣ امام خامنه‌ای در جمع خبرگان رهبری: «نظام اسلامی که تشکیل شد، آرمانهایی را مطرح کرد که خود این آرمانها هم مربوط به اسلام بود و از قرآن گرفته شده بود. ... بنابراین راهش هم در هست. ... این یک نرم‌افزار است برای سخت‌افزار حکومت اسلامی. حکومت اسلامی را به عنوان سخت‌افزار در نظر بگیرید، اگر نرم‌افزار مناسب خودش را نداشته باشد، . نرم‌افزارش همین است که راه‌های رسیدن به آن آرمان‌ها مشخّص بشود و حرکت در این جهت ادامه پیدا کند. ... [نظام] احتیاج دارد که آن نرم‌افزار را، آن مجموعه معنوی را نو‌به‌نو تجدید حیات کند و به‌روز کند. این، آن چیزی است که از و متفکّر به جِد باید مطالبه بشود و این کار انجام بگیرد. ... یک حقایقی در هست که ما تا وقتی احتیاج به آنها پیدا نکنیم، متوجّه به آنها نیستیم، متنبّه نیستیم» ۴ اسفند ۱۳۹۹ 🔺 و باز، فرمایش رهبری در دیدار با دولت، در ۶ شهریور ۱۴۰۰: 2️⃣ «بازسازی انقلابی و البتّه عقلانی و فکورانه در ان‌شاءالله به وجود بیاید ... حرکت انقلابی با حرکت اندیشه‌ورزانه و عقلانی همراه باشد». ◽️ کتاب «زبرتفقه نظام اسلام»، نشان بالندگی فقاهت در حوزه علمیه و «مطیعاً لأمر مولاه» بودن است. ✅👈 خرید با بیش از ۵۰٪ بهاکاه در: 🇮🇷 https://24on.ir/g/12/9 📚 ابرفقه
🌗 شکر و شکایت از حوزه علمیه قم و دفتر حفظ و نشر آثار رهبری 🌕امام خامنه‌ای فضای مجازی حیاتی است. «مدیریت» و «اختیارداری» این فضای حیاتی دست دشمن است! دشمن آرایش جنگی گرفته است و این فضای حیاتی را «قتلگاه جوانان و نوجوانان» کرده است! و باید در کوتاه مدت، این اختیارداری دشمن و مدیریت بر این فضا، درست شود! یعنی این کار شدنی است دیگر! درست است؟ 🌓 اما یاران دلنواز: مواضع وزیر ارتباطات، حوزه علمیه و دفتر حفظ و آثار رهبری را با مواضع رهبری بسنجید تا تراز درستی و نادرستی محاسبات این گرامیان روشن شود. اینک سخنان آیت‌الله اعرافی: «دولت و مجلس در باب فضای مجازی، باید اقدامات اساسی‌تری انجام دهند که یکی از این اقدامات این است که زیرساخت‌های اینترنت ملی و زمینه‌های فناوری‌های پیشرفته افزایش یابد؛ زیرا راه‌حل بسیاری از مشکلات و مفاسد، افزایش اینترنت ملی و زیرساخت فناوری‌های درونی است که از نان شب واجب تر است.» 🌒 ترک اولویت کلیدی آیا در بحث فضای مجازی تأکید بر این که «راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از هر چیزی واجب‌تر است» سخن دقیقی است؟ اولویت‌های امام خامنه‌ای درباره فضای مجازی بر دو بخش‌اند: «اولویت کوتاه مدت» و «اولویت بلند مدت» اولویت بلند مدت در نگاه امام خامنه‌ای «راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات» است؛ که این اقدام برپایه وعده وزیر ارتباطات، «۴ سال» زمان می‌برد. اما اولویت «کوتاه‌مدت» و تا اندازه‌ای، میان‌مدت امام خامنه‌ای در جمع نمایندگان مجلس، در تیر ۹۹ چه بود؟ «درست کردن مدیریت و اختیارداری کشور بر فضای مجازی». رهبری این را برجسته کردند که این کار «اولویت کلیدی» است! بله هم اولویت است و هم کلیدی است! 🌑 خطای محاسباتی آیا می‌توان درباره فضای مجازی انقلابی بود، اما به «اولویت کلیدی» رهبری که شوربختانه بر زمین هم افتاده است، «تصریح» نکرد؟! آری؛ شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است؛ اما مردم تا ۴ سال آینده نیازهای واجب‌تر از نان شب شان را چه کنند؟ با قتلگاه چه کنند؟! وقتی اولویت بلند‌مدت رهبری به زبان آید، اما اولویت کوتاه‌مدت گفته نشود، برداشت انقلابی‌هایی که «دچار نفوذ محاسباتی» هستند چنین می شود: پس در کوتاه‌مدت و میان‌مدت می‌توان همین «بد بد گفتن به ایسنتاگرام» را ادامه داد؛ همین راه نادرست و مورد اعتراض رهبری را دنبال کنند و به رغم هشدار تازه رهبری، باز هم «متنبه» نشوند. زان یار دلنوازم شکری است با شکایت ... ... گویی ولی‌شناسان رفتند از این ولایت: هر چند بردی آب‌م، روی از درت نتابم؛ جور از حبیب، خوشتر کز مدعی رعایت 🌕 ابرسلوک؛ سلوک سلیمانی آنان که «نکته‌دان عشق‌اند» و« ابرسلوک» را در اطاعت از ولیّ امر می‌دانند، باید نیک بنگرند که حوزه علمیه و دفتر حفظ و نشر آثار رهبری و بزرگان، الگوی جوانان هستند و باید سخنان رهبری را گفتمان کنند! مبادا جوانان بپندارند که ولیّ‌شناسی یعنی فرمایش حیاتی رهبری را با «تعدیل‌هایی» و آن هم در حد «بگوی و بگذر» (نه گفتمان سازی پیگیرانه) به زبان آوریم و ناخواسته در باتلاق مسلک هاشمی، مغروق شوند: 📛 «بعد از پیروزی معمولاً ما مسامحه‌هائی در اینگونه موارد داشتیم و جناب‌عالی [امام خمینی] مخالف بودید، اما نظرات شما را با تعدیل‌هائی اجرا می‌کردیم». نامه ۲۵ بهمن ۱۳۵۹ هاشمی به امام خمینی. ابوالفضل امامی میبدی
🔴 امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید ؛ اطّلاعات غلط، اطّلاعات نادرست، اطّلاعات مضر، شِبه اطّلاعات -بعضی چیزها اطّلاعات واقعی نیست، اطّلاع‌نمایی است- خب اینها دارد مثل یک بهمنی فرود می‌آید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم این اتّفاق بیفتد؟ ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلّمه‌ی ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویّت ملّی ما است، به­‌وسیله‌ی کسانی‌ که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ نه! کاری کنید که از منافع و سودها و بهره‌های فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید -این کارهایی که باید انجام بگیرد، انجام بگیرد- امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، به ضرر جوان شما و به ضرر افکار عمومی شما نیست؛ این چیز خیلی مهمّی است؛ « این کار باید انجام بگیرد»، بنابراین، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات هم خیلی مهم است! 🎙 امام خامنه‌ای 🗓 ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ پی‌نوشت: ⬅️ أینَ مسئولان؟؟؟ خداقوت!!! «من اعلام خطر میکنم! فکری بکنید برای این مملکت... برای این ملت... واللّه گناهکار است کسی که داد نزند... به داد اسلام برسید! رفت اسلام! 🎙 امام خمینے(ره)» ✍ م ب 👨‍🏫 اطلاعات بیشتر در رابطه با استعمار مجازی در دوره👇 👉 https://24on.ir/g/1/9 #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔥خلأ قانون یا خلأ فضا؟ در شهادت روحانی همدانی، امام خامنه‌ای، به «مدیریت فضای مجازی» توپیدند. در شهادت آقای رنجبر، نیز ادامه‌دهندگان «قتلگاه مجازی»، شریک این جنایتند. 🌑 نسبت قانون به فضا «قانون» نیز، برای ساخت «فضای خوب» در جامعه است. اگر خلأ قانون هم باشد، اما فضای جامعه بد نباشد، فاجعه رخ نمی‌دهد و اگر قانون هم باشد، اما فضا، بد باشد، بزهکاری می‌گسترد. آیا در «حجاب»، قانون نداریم؟ پس چرا جامعه چنین است؟ چون فضا بد است. «ولایت اسرائیل» بر فضای مجازی، «فضای» جامعه را بد کرده است و فضای بد را نمی‌توان با یک قانون جزئی، درست کرد! این «فضای حیاتی»، دست دشمن است! «قتلگاه» شده است! به فرمایش رهبری کِی می‌خواهید «متنبه» بشوید؟! کی؟! 🌑 چرا خلأ قانون؟ با اینکه آسیب خلای فضای مجازی را نمی‌توان با یک «قانون جزئی» در یک گوشه پرکرد، اما خب، ریشه همین «خلأ قانون» از کجا است؟ وقتی چند عجوزه پوشک‌پوش آلبانی‌نشین و چند سلبریتی غافل یا مزدور، در کنار عملیات «نفوذ محاسباتی» آمریکا و به مدد محافظه‌کاری یا ملک‌ری‌خواهی برخی مسؤولین، جلوی حکم رهبری به مجلس (تیر ۹۹) بر «اولویت کلیدی» بودن سامان‌دهی «مدیریت بر فضای مجازی»، در «کوتاه مدت»، را گرفته‌اند، روشن می‌شود که چرا در «فضای کلان کشور» و نیز در برخی گوشه‌ها مانند «حق تیر نیروی انتظامی» خلأ قانون داریم! خلأ قانونی هم به خاطر فضای مجازی است؛ به فرمایش رهبری، حتی تداوم «تحریم» هم به سبب تداوم «تحریف» است! ❌ «نشان بنی‌صدریزم» جنگ مجازی این نشان ذلت را به کدام نهاد و فرد باید داد: آ. ... ◻️ ب ...◻️ ج ...◻️ د همه موارد ☑️ 🖌 ا. امامی
🌗 ایران فرزند اسرائیل!؟! ۱. جایگاه فضای مجازی در سخن رهبر فضای مجازی «حیاتی» است و ارزش آن به اندازه ارزش انقلاب اسلامی است و بخش بزرگی از زندگی مردم را دربرگرفته است و اصل در فضای مجازی، «مدیریت و اختیارداری» آن است؛ یعنی اکنون امام و ولیّ امر در فضای مجازی ایران، صهیونیزم است! که نام و نشان قاسم سلیمانی و پویش پرچم ایران را می‌ستُرَد و آن را «قتلگاه نوجوانان و جوانان» کرده است. ۲. معنای فرزند در زبان فارسی «زفتن» یعنی مدیریت کردن و چیزها را در جای خود گذاشتن. زاد آن «زَب» است و زب+ان» هوا را در جاهای ویژه دهان، آوا می‌کند و در هنگام جویدن، غذا را به خوبی جابجا می‌کند. «زَن» زاد دیگر زَفتن و به معنای مدیریت خانه و زندگی است. «زَن+ده» یعنی مدیریت شده و در جای خود نهاده شده و «فر+زند» یعنی به نیکی مدیریت و پروریده شده. ب: «ابرفقه زبان فارسی» ۳. معنای «ابن» و بِنت» در زبان عربی «اَب» یعنی هر کس که سبب «آفرینش» یا «بهسازی» یا «جلوه» کسی باشد: «کُلُّ من كان سبباً فی إیجاد شَی‏ءٍ أو صَلاحِه أو ظهوره» راغب، مفردات: ۵۷؛ اینستاگرام! اما «ابن»، از ریشه «بنی» به معنای کسی است که آوریده، پروریده، باوریده یا باروریده دیگری است. بنابراین اگر چیزی کارایی ویژه بر کسی دارد، او را «ابن» آن چیز می‌دانند: «یُقال لكُلّ ما یُحصل مِن جهة شی‏ء أو مِن تربیته أو بِتَفقُّده أو كَثرة خدمته له أو قیامه بأمره: هو ابْنُهُ‏؛ نحو: فلان‏ ابْنُ‏ الحرب؛ و ابْنُ‏ السبیل للمسافر» مفردات، ۱۴۷. 👈 کاربرد «ابن زاکربرگ» بر فرد دچار قتلگاه فضای مجازی، کاربرد حقیقی است؛ نه مجازی: «اطلاق ابنِ العلم، ابن الدنیا و ابن السبیل على الحقیقة». التحقیق، ۱: ۳۴۲. ۴. سلب نسبت فرزندی پسر نوح (ع) پیامبر خدا (ص) می‌فرماید «أَنا و عَلیٌّ أَبَوا هذه‏ الأُمَّة» و اکنون باید گفت که «مارک زاکربرگ» و مریم رجوی لعنة الله علیمها، ابو هذه الامة»! و کاربرد لفظ «اب» در اینجا حقیقت است نه مجاز یا ناسزاگویی و چون پسر نوح، تربیت نوح را نپذیرفت، با این که ولد او بود، ام «ابن» او نبود و خدا در پاسخ به ادعای نوح (إنَّ ابنی مِن أهلی) فرمود: «إِنَّهُ لَیسَ مِن أَهلِکَ» هود: ۴۶. «هو ابْنُهُ و لکنَّ اللَّهَ نَفاهُ عنهُ حینَ خالَفَهُ‏ فی‏ دینِهِ‏» صدوق، علل: ۳۱. آری کسی که پروریده مادرش خائنش باشد (زن نوح یا مریم رجوی)، نمی‌تواند فرزند پدر نیکش باشد و اکنون خیلی‌ها پسر زاکربِرگ صهیونیست هستند: ۵. سخن تماشایی امیرالمؤمنین (ع) «النّاسُ بِزَمانِهم أَشبَهُ مِنهُم بِآبائهم» رضی، خصائص: ۱۱۵؛ مردم به زمانه خودشان همانندترند تا به پدرانشان. یعنی بیش از این که خانواده، پرورنده مردم باشند، پرورنده و پروردگار برخی، اینستاگرام است. براستی اکنون که فضای مجازی زندگی را در نوردیده است و دشمنان ایران، این فضای حیاتی را قتلگاه جوانان و نوجوانان کرده اند، بخشی از نسل آینده ایران، بیشتر فرزندان صهیونیزم هستد تا پدران شان و اگر کوتاهی بنیادی بشود، در آینده، «ایران، ابن اسرائیل» خواهد شد! مانند «اندلس بن ابلیس». ❌ «تبّت یدا ابی لهب و تبّ» باید دست ابولهب (دیکتاتوری مجازی صهیونیزم) را از تاراج کشور برید! خدا مهرش را بِبُرد از آنان که فرزندان قرآن و امام زمان را حقیقتاً، نه مجازاً، در قتلگاه فضای مجازی، به نام مریم رجوی و مارک زاکربرگ و علینژاد، شناسنامه می‌زنند. بریده باد دست مسؤولیت آنانی که خروش رهبری بر قطع دست دشمن از فضای مجازی را می‌شنوند و به همدیگر نگاه می‌کنند! و زینهار بر آنان که دچار «نفوذ محاسباتی» شده‌اند! کی «متنبّه» می‌شوند!؟! ✅ رهبری: «البته دفاع باید بکنیم ... اما همیشه نمی‌شود در موضع دفاعی ماند؛ دشمن تهاجم می‌کند، ما هم باید تهاجم داشته باشیم.» ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ 🌹 📚 ا. امامی؛ جهاد تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا