eitaa logo
ابرفقه
683 دنبال‌کننده
423 عکس
357 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸شعر را سیل برد سیل آمد بُرد سعدی را را بهار واژه ای لب تر نکرده! غنچه ها بستند بار باز هم بوی بسیج مردمی، شد نیست فردوسی که بشناسد شکوه هیچکس مانند فردوسی سیاسی شعر گفت؟ هیچ کس مانند زهرا شد اسیر زلف یار؟ هیچکس سوگند مردم (حضرت عباس) شد؟ شعر در حد علی اصغر! گلویش ذوالفقار🌹 عشق دیو دیوان، جام ظریف عشق ، شعر میثم های سرخ روزگار ♻ شعر نباید دچار اشرافیت تخیل و خودارضائی عاطفی بشود. 🍷آنان که می بایست شعر می بودند و سرودن را در راه فردوسی ارتقاء و جامعیت میدادند، خودشان بیش از همه، شعر را دچار جام و و باد و باده کردند. 🌹 رسالت ادیبان، انقلابی کردن شعر به سوی ظهور و شکوفایی و تطهیر آن از جام و برجام و باد و باده و عاطفه زدگی است؛ و تلاش دانا برای تولید بین عناصر شعر تراز است:👇 🌍 عقلها امام فکرها 🌍 فکرها امام قلبها 🌍 قلبها امام حسها 🌍 حسها امام اعضا: 🌻امیرالمؤمنین ع. ♻شاعری نباشیم که قرآن مذمتش کرد و گمراهان از آنان پیروی میکنند (فالوئر شان هستند): "وَالشعراءُ يَتَّبِعُهم الغاوون" شعرا ٢٢٤ 🌻مرجع کاوش ابرفقه @abarin
شهادت و اسارت دایره واژگان امام کاظم هم تسلیت باد روز جمهوری اسلامی گرامی باد 🎵، از صدای ساز و آواز زلزله بود 🌹صاحبخانه عبد است یا حر؟ عبد اگر بود پروای خالق داشت! 🎵 بِشر پابرهنه دنبال مولا دوید، توبه کرد و به فرخندگی توبه، دیگر کفش نپوشید و حافی (پابرهنه) ماند. 🍷واژگان هم بِشر حافی می شوند شاعر، خانه ای مانند بِشر حافی است هر چه حافظ بست و می زد است تار اگر با و دندان بر غزل دف می زند بِشر حافی توی حافظ خانه اش می زند شعر را سیل کف و دف، بِشر حافی کرده است بِشر را موسی بن جعفر کرده است ❇️باشد که شعر مطربانه بَشر، بِشر حافی بشود و از باد و باده و جام و برجام و کف و دف توبه کند. 🍷#🌹بسامد واژه های آلوده مطربی و مستی و هوسبازی غزلها مقایسه شود با طهارت واژگان قرآن تا بدانیم «هر چه کردم همه از کردم» یا واژه را از جام میخواران و شهوتخانه های واژگانی شاعران درباری عاریه کردند؛ بزک کردند و قبح آنها را ریختند تا اکنون برای شیعه موسی بن جعفر هم، این واژگان عادی و حتی «تقدیس» شود! 🌵چه دلهره آور است روز روشن شهوتواژه ها را به اسم قران امضا کنیم! یا موسی بن جعفر! از کنار بیت بیت شعر حافظ بگذرید از کف دف های او لرزید عبدالله 🌻مرجع کاوش ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+شعر 🌝چند تا دانشجوی بسیجی رفتن کمک به سیل‌زده های گلستان. وسط کمک‌رسانی یکی از خانم‌ها میگه میخوام برگردم مشهد. براش بلیط میگیرن ولی لغو می‌کنه! متوجه میشن مراسم عقدش بوده؛ برنمیگرده ... برنامه عقد رو تغییر میده! 🌻باید بروم منتظرند ... اما ... نه! 🌸از حنظله، هم حنظله تر، حنّانه 🌊 زیباست بجای عقد در گِل ماندن 🌿در صحن گِـلستان، چقدر ریحـانه! 🌍 مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻شوق هزار گونی شن در تنم دوید ماجد به سیل بند چه زیبا دهد نوید واژه به واژه شن شده شاعر، شکوهمند 🌊 سیلاب ها! غزاویه را رد نمی شوید! 🌍 مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+شعر سیل آمد روستایم خاکتر شد، پاکتر همدلی، همت، همفزایی، همه چالاکتر سیل مانند رکاب و روستا مثل نگین حاجی آباد گلستان، قلبِ پر پژواک تر 🌍مرجع ابرفقه @abarin
نگاهی شاعرانه از منظر سیاست و احکام به سیل 🌊 غسل غزل در سیل 🏝... و باز قشم قرق کرده قلب خارا را و همزمان اقیانوس، کوه و صحرا را چقدر بغض گرفته گلوی سارا را ادامه دادن تفریح آشکارا را وطن چه کرده تنش را، که غسل باید داد: و "یُرسِلِ السماءَ علیکم" ولی نه "مِدرارا" و رای، رای به دنیا و مَسّ میّت بود و غسل داد خداوند آری آرا را: درست، گردن و سر را به شکل ترتیبی شمال صحن گلستان و آق قلّا را؛ نه! غسل گردن و سر را که ارتماسی داد سپس به راست وَ چپ برد حجم دریا را تمام گونه پل دخترِ وطن، خیس است و سیل، خط زده مشق ندار و دارا را "گرفته سیل اگر راه خانه ما را کسی ندیده چنین سیل همدلی ها را" ... و باز قشم قرق کرده قلب خارا را چقدر بغض گرفته گلوی سارا را! 🐠🐠🐠🐠ا🐠🐠🐠🐠 📖 ... اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَاراً... هود ٥٢. 🗝 مدیران بی کفایت باران رحمت را سیل ویرانگر می کنند. خدا گناهی ندارد. 🇮🇷مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑برجام کار خدا بود 🌚احیای دریاچه ارومیه کار روحانی 🌕خداوند: خوبیها کار من، بدیها کار خودت 🌚روانی: بدیها کار خدا، خوبیها کار کدخداچیان 📖 مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ و مَا أَصَابَکََ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِک ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻧﻴﻜﻲ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺳﺪ، ﺍﺯ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺑﺪﻱ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺳﺪ، ﺍﺯ ﺧﻮﺩت. نساء ٧٩. 🌻 مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆غزل آخوند 🌊خدا تو را غزلی گفت در سیلاب همو که مزبله می رُفت در سیلاب چقدر سیل تمسخر حواله اش کردم درون خویش همه می نهفت در سیلاب برای رُفتن شُبهه به دستشویی رفت چقدر وقت کمک می شکفت در سیلاب تمام قلب مرا می فشرد صحنه ... همین که گفت در سیلاب سرودنش که به پایان روز رسید چقدر ساده، غزل خفت در سیلاب ❇ شرایط شکافت: فی تقلب الاحوال عِلمُ جواهر الرجال 🔻شناخت جوهره افراد در دگرگونیها. جوانان ما چقدر عمق شان زلال است. . در قطار رم به ترمه 🌻 مرجع ابرفقه @abarin
هجو زمان لکسوس پشت این همه جاسوسی شماست یا اِبن سعد علت پا بوسی شماست تیغ علی هماره به پشتت نمی رسد تا عمرو عاص اسوه ناموسی شماست لک لک ترا درست که نه، نادرست کرد روباه در تحیر سالوسی شماست با #۲۰۳۰ چقدر می شوی قی کرده ای حیا، شب دیوثی شماست @abarin
چقدر فریاد زدیم، تهمت شنیدیم؛ خواهش کردیم، کنایه شنیدیم؛ بحث کردیم، تمسخر شدیم؛ استدلال کردیم، بایکوت شدیم و توپ‌خانهٔ توییتری و اینستاگرامی عده‌ای هر روز و هر ساعت جبهه را هدف گرفته بود تا صدای حقیقت به گوش اهل‌ش نرسد؟!... آقای ضرغامی به بزرگ‌ترین کوچ آریایی به تله‌گرام اسراییلی افتخار می‌کرد و کتاب چندکیلیوییِ پست‌های اینستاگرامی‌اش را در سخنرانی‌های‌ش تبلبغ می‌کرد و فعالیت در اینستاگرام را تکلیف شرعی می‌دانست و ما را به چه و چه متهم می‌کرد و حسن آقای عباسی اشغال زمین دشمن و عملیات نامتقارن در حاکمیت مطلق دشمن را تئوریزه می‌کرد و آقای پناهیان شرم می‌دانست یکی انقلابی باشد و اینستاگرامی نباشد و معتقد بود باید آنقدر زمین دشمن را پر کنیم تا مال ما شود! و کاسب میدان هم که، منصور امینی... نیروهای دل‌سوز را متحجر می‌خواند و سازمان و دفتر و دستک و عِدّه و عُدّه‌ای و بودجه‌های میلیاردی و دوره‌های کشوری و ساخت حساب اینستاگرامی و توییتری برای چهره‌ها و آموزش استفاده از فیلترشکن بدون شرایط سنی و بازاریابی حرفه‌ای برای اینستاگرام و برنامه‌ریزی دقیق برای افزایش نفوذ توییتر در ایران و... و ساعت‌ها بحث بی‌نتیجه با این آقایان و دیگرانِ مدعی... اکنون هم دل‌خونیم از جَری شدن دشمن و دل‌سوزانه می‌خواهیم جبران مافات کنند و به چند سؤال پاسخ دهند: 1⃣ مگر اینستاگرام و توییتر، هر دو شرکت‌هایی آمریکایی نیستند؟ پس چرا در یکی فیلتر شدید و در دیگری، نه؟ 2⃣ شما بیش‌از یک میلیون بسیجی را برای دنبال‌کردن حساب سرداران و... به اینستاگرام کشیدید... اکنون چرا دشمن فقط حساب‌های فرماندهی و محوری را بسته و از طرفی بقیهٔ حساب‌های پراکنده را چگونه سازماندهی می‌کنید؟ 3⃣ این اقدام دشمن کاملاً قابل پیشبینی بود؛ در مواجهه با آن چه اقدامی تدارک دیده‌اید؟ 4⃣ فیلتر کردن تعدادی حساب با دنبال‌کنندگان میلیونی و بازکردن مجدد چندتای آن‌ها و بستن برخی از صفحات برخی حساب‌ها و دست‌نزدن به برخی دیگر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 5⃣ آیا بهتر نیست تمام دنبال‌کنندگان سازماندهی شدهٔ حساب‌های بسته شده، نام و تصویر پروفایل خود را فوراً به نام و تصویر فرماندهان سپاه تغییر دهند و اعلام‌کنند به‌خاطر نبودن آزادی بیان در اینستاگرام و توییتر، حساب‌های خود را به نرم‌افزارهای داخلی منتقل می‌کنند؛ تا این‌گونه دشمن هم برای این اقدام وحشیانهٔ خود، حداقل هزینه‌ای داده باشد؟ 6⃣ آیا وقت آن نرسیده است که صفحات فیلتر شده را به نرم‌افزارهای مشابه داخلی منتقل کرده و رسماً اعلام کنید تا دشمن بفهمد اقدام‌ش باعث تقویت داخلی‌ها شده است؟ و مگر نه این‌که صفحات نرم‌افزارهای داخلی هم در همه‌جای جهان دیده می‌شود؟ 7⃣ آیا بهتر نیست با نهضتِ شکایت از مسئولینی که وظیفهٔ قانونی خود را انجام نداده‌اند، همراهی کنید و از قوهٔ قضاییه مطالبه کنیم سران تله‌گرام، توییتر و اینستاگرام را رسماً، علناً و عادلانه در ایران محاکمه کند؟ و مجلس را برای استیضاح مقصران و تحقیق و تفحص از دستگاه‌های مربوطه (خصوصاً وزارت ارتباطات و اطلاعات) تحت فشار قرار دهیم؟ 8⃣ آیا نباید فیلتر کردن فوری اینستاگرام در پاسخ به فیلتر شدن ایرانیان در اینستاگرام را از مسئولین مطالبه کنیم تا اینستاگرام ناگهان با ریزش میلیونی کاربران مواجهه و تنبیه شود؟ 9⃣ آیا وقت این نرسیده که بودجه‌های بیت‌المال را در سال ، از این پس خرج تقویت نرم‌افزارهای تولید شده در داخل کشور و به دست جوانان ایرانی کنیم؟ 🔟 آیا مقصران این وضعیت نباید عزل شده یا استعفا دهند و ستاد فرماندهی مجازی نیاز به تحول ساختاری و انسانی ندارد؟ ✒️ روح‌الله Sapp.ir/momennasab @jebheh
✅شعر؛ اولین فتوای ترور داعشناز سلبریتی و ترور طلبه همدانی. 📛 کشته شدن قاتل از کشته شدن مقتول فاجعه بارتر است؛ جناب وزارت اطلاعات! کشتن شدن سرنخ یعنی زنده ماندن بستر جرم و جریان جنایت! ساز کلیدش با ناز مهناز با تیر بهروز، گشته هم آواز قلاده کرده پاول را در خواب پرواز بابای من بود دیروز روزه با خوردن تیر، شد روزه اش باز عمامه ات شد افسار افشار خون تو برداشت از پرده اش راز 🆔 @emoqavem
🌟 روایت رهبر انقلاب از غوغای همدان پس از حادثه شهادت طلبه همدانی ⚠️ عده‌ای می‌گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند، اما واقعیت چیز دیگری است 🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: 🔸️ امروز وظیفه‌ی حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست. 🔹️ سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. 🔸️ حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازه‌ی مطهر در تبریز و تهران و بقیه‌ی کشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع میشد. 🔹️ حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت. 👈 وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند. 🔺️ حرفهای بدون معیار علمی گفته میشود، لکن روحانیت محترم است و علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام میشود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین میکند. ۹۸/۲/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
مُذلّ المؤمنین یا شجاعترین لحظه خامنه‌ای؛ نقد جنبش عدالتخواهی 1⃣ ولیّ فقیه اردوی تمرین «مسابقه اراده شناسی» دعای عهد هر روزه منتظران مهدی (عج): اللهم اجعلنی من ... المُمتثلین لأوامره و المُحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه: خدا یا مرا از گزارندگان امر و نهی او بگذار و از حامیان وی. سپس در میان این جمع، «مسابقه‌ای» برگزار می‌شود، که برندگانش به مقام «شهادت» می‌رسند. مسابقه چیست؟ «السابقین الی أرادته» یعنی کسانی که از اطاعت امر و نهی فراتر رفته‌اند و نیز از حمایت؛ اینان در کشف «اراده ولیّ امر»، بدون بیان صریح یا کنایی ایشان، می‌کوشند تا در سطح مسابقه عظیم آخر الزمانی آماده شوند. برای کشف اراده؛ باید در افق ولیّ امر باشیم تا با هزار زیرکی و پروا، بی آنکه او سخنی بگوید، اراده او را بشناسیم. وای به این که ولیّ امر، سخنی بگوید و ما «معترض» باشیم! 2⃣ شجاعت امام حسن مجتبی امام خامنه‌ای: «من معتقدم امام حسن مجتبى، شجاع‏‌ترین چهره‏ تاریخ اسلام است. ... امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه‏ خود را و محبوبیّت خود را در میان «دوستان نزدیکش»، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند». اما اصحاب نادان به امام حسن می‌گفتند «مُذِلُّ المؤمنین: خوارکننده مؤمنین». چه می‌شود که آقا خامنه‌ای، این نکات ظریف را می‌فهمد و چرا می‌گوید؟ چرا بازنشر می‌شود؟ چون در موقعیت مشابه قرار می‌گیرد! به مطلب زیر دقت کنید: 3⃣ روش مدیریتی کلان؛ تخریبی و تخلیه‌ای هر گاه خانه یا حتی مسجدی ضرار باشد و افراد بی گناهی از سر اشتباه، حامی آن نباشند، یعنی بدنه مردمی نداشته باشد، مدیریت تخریبی نسبت به آن انجام می‌شود. اما اگر جریان باطلی، دارای بدنه مردمی باشد؛ مثل خانه‌ای است که زن و بچه بی گناه در آن هستند، این خانه را نمی‌شود «تخریب» کرد، این خانه را باید تخلیه کرد. روش مدیریتی امام خمینی در مواجهه با امور مفسد، به سبب شرایط متعدد آن زمان، بیشتر روش تخریبی بود؛ اما ایشان هم در برخی موارد از جمله مدیریت جریان غربزده بنی صدر، روش تخلیه‌ای را به کار برد. تا حدی که اکبر هاشمی با نادانی نوشت که تو ما را می‌فرستی جلو و خودت موضع بی طرف می‌گیری؟ آیا آسوده طلب شدی؟ حتی شهید بهشتی سعی می‌کند امام خمینی را «روشن» کند! این شجاعت امام بود که کسی مثل شهید بهشتی که از یاران نزدیک امام بود، موضع امام را محترمانه نقد می‌کرد. اما شرایط امام خامنه‌ای به گونه‌ای است که غالباً از روش مدیریت «تخلیه‌ای» استفاده می‌کند. نمونه‌اش مواجهه با مذاکره غربزدگان در سال ۸۳ و نیز ۹۳ بوده است. این دمل چرکی با فریبکاری، حامیانی از خواص و عوام به دست آورده بود و لازم بود جریان مذکور «تخلیه حامی» شود؛ اما «تخریب این جریان» درست نبود. هر نقد و حرکتی که در راستای «تخلیه برجامیزم» بود، مقبول است و هر حرکتی که در راستای «تخریب برجامیزم» بود، مورد انتقاد است. زیرا این کار به اصل «راهبرد تخلیه»ای آسیب می‌زند. 4⃣السابقون السابقون باشیم؛ سابقین در شناخت اراده ولیّ امر مواضع ولیّ امر بر پایه اطلاعات دقیق محرمانه و غیر محرمانه از یک سو و از سوی دیگر، اشراف به همه ارکان مرتبط با مسأله و تدابیر پیچیده الهی در تزاحم مصالح می‌باشد. دانشجویان محترم، نه اطلاعات کافی داشتند و نه اشراف کافی به همه جوانب. لذا برخی حرکات خیرخواهانه آنان، اشتباه بود و رهبری به آن انتقاد کرد. 👈 در این جا باید نشست و تحلیل کرد که ما چرا نتوانستیم «اراده ولیّ امر» را بشناسیم؟ باید نقص خودنان را برطرف کنیم؛ نه این که صدایی هر چند رقیق، بوی «مذل المؤمنین» بدهد. آنچه را جنبش عدالتخواه دانشجویی به نقد سپرد (این که انتقاد رهبری به حرکت دانشجویان، حربه محافظه کاران و غربزده بر ضد دانشجویان انقلابی شد) چه بسا «شجاع ترین حالت ولیّ خدا» بوده است؛ همان که او را در مُحاق می‌برد تا حق بدرخشد. 🌻 مرجع ابرفقه @abarin
‼️لغزش زبانی علامه شهید مطهری 📚 العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء: عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها هستند، قلبها امامان حسها هستند و حسها امامان عضوها هستند. ما پنج رده سوگواری داریم که همه آنها مکمل و همپوشان هستند، نه در برابر هم. سوگواری قلبی در برابر سوگواری رفتاری نیست و نباید از آن دوگانه ساخت. ✅ امام خمینی جمعه پایانی ماه مبارک را روز قدس نامیدند و این روز به همین سبب، یوم الله است. ✅ امام خامنه ای در ۲۵ دی ۸۵ گفتند: «امروز همه دنیای اسلام باید قضیه فلسطین را قضیه خود بداند؛ این، کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می گشاید.» و انسان احساس می کند که روز قدس، «روز قدر» است که ظهور را تعجیل می کند. ⁉️علامه شهید مطهری نیز سخنانی آتشین و دردمندانه درباره فلسطین دارد که بسیار دلنشین است؛ اما یک لغزشی در سخن ایشان است که دل را آتش می زند: ◀️«باید فکر کنیم که اگر حسین بن على امروز بود و خودش مى‏گفت براى من عزادارى کنید، مى‏گفت چه شعارى بدهید؟ آیا مى‏گفت بخوانید: «نوجوان اکبر من» یا مى‏گفت بگویید: «زینب مضطرّم الوداع‏، الوداع‏»؟! چیزهایى که من (امام حسین) در عمرم هرگز به این‏جور شعارهاى پست کثیف ذلّت‏آور تن ندادم و یک کلمه از این حرفها را نگفتم. اگر حسین بن على بود مى‏گفت: اگر مى‏خواهى براى من عزادارى کنى، براى من سینه و زنجیر بزنى، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمرِ امروز موشه دایان است. شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس. امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان مى‏خورد.» مجموعه آثار استاد شهید مطهرى، ۱۷: ۲۹۱. ⬛️ بی گمان امام حسین می گفت «نوجوان اکبرم الوداع الوداع» بی گمان امام حسین می گفت «زینب مضطرم الوداع الوداع» و این شعارها شعاری قدسی است. اگر زینب در لحظه وداع امام حسین در آن تنگنای باورناپذیر، مضطر نباشد، معنای اضطرار چیست؟ بی گمان از بزرگترین سوگهای امام زمان (لأَندُبنّکَ صَباحاً و مَساءً و لأَبکینّ لکَ بدل الدموع دماً)، روضه وداع امام حسین با حضرت زینب سلام الله علیهم است. 🔷 از کودکی که این عبارت "پست و کثیف" از علامه شهید مطهری (فردوس خدا بر او)، شنیدم، دلم آتش گرفت. 🔎 مگر چه دوگانگی میان شعار آسمانی «زینب مضطرم الوداع الوداع» با درک دشواریهای زندگی مردم فلسطین و مسأله اول امروز مسلمانان بودن است؟ اینها که به نیکی در راستای هم هستند. چرا باید درباره شمر و موشه دایان چنان سخن گفت که برداشت «دوگانه شمر دیروز و شمر امروز» را برسازد؟ ✅ هرچند که این مسأله در آن زمان، دارای گونه ای دوگانگی بود؛ چنانکه تشیع انگلیسی امروزه در حال گروه سازی و گسترش آن است. افزون بر این که در هنگام سخنرانی، شاید گاهی نتوان ریزبینی بسا در گزینش واژگان یا آهنگ داشت؛ ولی پس از آن، شایسته است که نوشته را ویرایش کرد! 🌻مظلوم مقتدر بودن، زبونی نیست؛ شکوه نستوهی است؛ پس همیشه باید از زبان حسین (ع) گفت: «زینب مضطرم الوداع الوداع»؛ حتی تا هنگامی که مهدی فاطمه (س) پشت بر دیوار کعبه روضه خوانی می کند باید از ستمدیدگی مقتدرانه امام حسین و حضرت زینب سخن گفت! بیان ستم های شمر، برای نبرد با شمرک های امروز شورآفرین است نه سستی زا. ولی اگر تشیع انگلیسی بخواهد خیزش کربلا را با قمه و حاشیه سازی برای بنیاد هدف امام حسین، ابتر کنند، ستم بزرگی درباره این «کوثرِ» جاری است و بی گمان آنها و پشتیبانان شان (انگلیس)، ابتر می شوند! 🌻 ابرفقه 🇮🇷 @abarin
🌻 بدون شرح @abarshagerd ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥فتنه‌گران با محتویات مغزی هیتلر ☝️سخنان بالا در جلسه امام با نمایندگان مجلس با ریاست اکبر هاشمی در داستان ستیز هاشمی و بنی‌صدر گفته شد! نوشته مفصل را در نشانی زیر ببینید:👇 ⛔️ داستان تلخ ستیز هاشمی و بنی‌صدر. 🌵هاشمی در پی جازدن ادعاهای خود به نام دین و جریان انقلابی 📛 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:👇 👈ناطق نوری: «آقای هاشمی چند دفعه این اختلافات را با امام در میان گذاشته بود و امام به ایشان فرموده بود: "بروید به فکر آخرت باشید." ایشان عصبانی شده بود و به امام گفته بود: همه اش که ما نباید فکر آخرت باشیم یک خرده شما هم به فکر آخرتتان باشید». خاطرات ناطق، ۱: ۲۱۲. 🌵هاشمی پیشتر هم در ستیز با بنی‌صدر در نامه ۲۵ بهمن ۵۹ که در سال ۸۹ هم در پایگاه هاشمی بازنشر شد، به امام نوشته بود: 👈«آیا بی‌خط‌بودن و آسایش‌طلبی را می‌پسندید؟» 🌔 امام از اول هم برخی را می‌شناخت و نسبت به هنگام آشکار شدن درون آنها هشدار داده بود. 🔥 کودتای ۸۸ همان سقیفه بود؛ ولی غاصبان ولایت، زورشان نرسید؛ تفاوت همین بود! 👈شرایط شکافت برای شناخت درون افراد: الولایاتُ مَضامیر الرِّجال. تصنیف غرر، ۳۴۲. در مسابقه قدرت درون افراد رو می‌آید. 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️تسلیت برای اهانت به مقدسات به همه پیامبران ایمان داریم و فرقی بین آنان نمیگذاریم (بقره 285)؛ بنابراین جسارت به حضرت مسیح و حضرت مریم و روح الامین در ایتالیا برای هر آزاده ای کشنده است آیا ایران در حمایت از روح القدس، پیامبر خدا، مریم و قرآن و شرافت، اعتراض میکند؟ امروز «ایل جورناله» ایتالیا نوشت که موسسه اینفورمیاموچی، مسابقه ای مثلا با هدف آگاهی به جوانان در راستای پیشگیری از بارداری برگزار کرده است. داوران با کمال تأسف، یک طرح فاجعه بار را برگزیده اند. بوتّی چلی اثر با موضوع «تمثل روح برای بشارت فرزندی پاک به حضرت مریم» دارد. این گروه، هتاک قرص سقط جنین را در دستان روح فتوشاپ کرده اند و حضرت مریم را مشغول گرفتن آن برای سقط حضرت عیسی نشان می دهد و می نویسد: «از این قرص استفاده کن «معجزه» می کند!!» 🌔صرف نظر از وظیفه شرعی دفاع از مقام حضرت مریم و حضرت عیسی و حضرت روح القدس، خداوند میفرماید که «نزدیک ترین مردم از نظر مودت نسبت به اهل ایمان، کسانی هستند که میگویند ما نصارا هستیم» و دشمن ترین نیز یهود و مشرکین هستند. مائده، 82. آیا حق این مودت را به جا می آوریم؟ آخر تا کی باید لحظه های مقاومت مسیحیت در برابر صهیونیزم، شیطان پرستی و هم جنس بازی که با پرونده سازی یا افشاگری مستکبران بر ضد چند عنصر فاسد کلیسا همراه است، غنیمت رسانه ای بدانیم؟ مسیحیان اصیل خیلی مظلومند؛ درست مثل شیعیان اصیل. 🌔 تسلیت به امام زمان عج و پوزش برای نقاشی سربرهنه و جسارت باند اینفورمیاموچی. مرجع ابرفقه @abari
🔻برجام و ۲۰۳۰ مدعیان فقاهت را رسوا کرد 📚العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء متخصصین و مراجع در لایه فکر، مانند فقها یا دیگران، اگر مطیع امام (لایه عقل) نباشند؛ مصداق "... لم یعرف امام زمانه ..." و اشتباه هستند امیرالمؤمنین نشان می دهد که کدام مدعی فقاهت و مرجعیت، واقعاً فقیه و مرجع تقلید است: 1️⃣ فقیهی که در تنگناهای مردم، به گونه ای موضع گرفت که برخی از مردم، در یأس از نجات بخشی ارزش های انقلابی، رها ماندند، آیا فقیه است؟ «قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَلَا أُخْبِرُكُمْ بِالْفَقِيهِ حَقِّ الْفَقِيهِ مَن لَمْ يُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ...» کافی، ۱: ۸۷. 2️⃣ فقیهی که ما را از عذاب الهی نسبت به نجات یابی در مذاکره با شیطان بزرگ، هشدار نداد، آیا فقیه است و صلاحیت مرجعیت دارد؟ «و لَمْ يُؤْمِنْهُمْ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ». همان. 3️⃣ فقیهی که در برابر «خسارت محض» و معصیت عظیم و کلان در به تباهی کشاندن ظرفیت های کشور و سند کثیف ۲۰۳۰ و نیز فتف و پالرمو ساکت بوده است و مانعیتی برای این معاصی ایجاد نکرده است، فقیه است؟ والله سوگند علی می گوید این فرد فقیه نیست: «وَ لَمْ يُرَخِّصْ لَهُمْ فِي مَعَاصِي اللَّهِ». همان. اینها را نوشتم که جامعه مدرسین کاملا متوجه باشد که معیارهای امیرالمؤمنین برای فقیه، چیست و ممتحنین خبرگان نیز متوجه باشند و برای مردم هم این معیارها را بیان کنند. 🔵 اینها را نوشتم که امیرالمؤمنین فردای قیامت نگوید چرا حرف مرا به زمین کوفتید به خاطر یک مشت ترهات. 🔸اول باید ثابت شود که کسی فقیه علوی است و بعد سخن از ضرورت حرمت وی زد: «لَا تَسْتَعْظِمَنَّ أَحَداً حَتَّى تَسْتَكْشِفَ مَعْرِفَتَه» تصنیف غرر، ۴۷. کسی که مدعی مرجعیت است و انقلابی نیست، به درد این کشور نمی خورد و باید چشمداشت تکریم و حمایت از دشمنان انقلاب داشته باشد؛ نه از انقلاب. ✅ 🔻رهبر انقلاب: 1️⃣ مواظب باشید جهت‌گیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت گیری انقلابی. 👈طلبه ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. 2️⃣ اینکه بنده میگویم حوزه انقلابی معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که از معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. 3️⃣ کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، هم نباشد، امّا همین قدر که با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و میکنند. ۹۷/۱۲/۱۳ 📛آیا سکوت در برابر ۲۰۳۰ و خسارت محض برجام، مغایر با گرایش انقلابی نبود؟ اگر کسی مقلد این قبیل افراد است، پاسخی برای امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا (س) آماده کند. 🌍مرجع کشف ابرفقه @abarin
🌍پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت ایت اللله العظمی شبیری زنجانی: «ایشان «ورود طلاب به فعالیت های سیاسی» را یکی از عوامل مهم کم شدن محبوبیت آنان دانسته و افزودند: بسیاری از افراد تخصص لازم را ندارند. جدای از اینکه برخی رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد؛ مخصوصا اینکه طلبه پرچم به دوش بکشد و بگوید «زید» را شما انتخاب کنید و «عمرو» را انتخاب نکنید. این رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد.» yon.ir/abarin 🌻مرجع امیرتعقل و ابرفقه @abarin
🔥آتش در بیت فقیه صادق مکتب امام صادق آتش در بیت نوری همدانی به سبب واکنش ایشان در برابر کودتای ۸۸، فرق سکوت و سخن در بزنگاهها را روشن کرد. ◼️شمار شاگردان امام صادق علیه السلام شیخ مفید در کتاب «الارشاد»، امین الاسلام طبرسی در کتاب «أعلام الوری» و ابن شهر آشوب در کتاب «المناقب» شمار شاگردان امام صادق که بر پایه دیدگاههای گوناگون، از ثقات بوند، ۴۰۰۰ نفر دانسته اند. ابن عقده زیدی نیز در کتاب رجالی خود شاگردان امام صادق را تا ۴۰۰۰ نفر برشمرده است. ◼️ شمار یاران امام صادق ع سدیر خطاب به امام: چرا نشسته ای و برای گرفتن حقت قیام نمی کنی؟ به خدا قسم اگر امیرالمومنین (ع) به اندازه تو یاور داشت (۲۰۰ هزار)، هرگز آنان در حق وی طمع نمی کردند! ... آنگاه امام صادق فرمود: اگر به شمار این گوسفندان یاور داشتم به پا می خاستم! آنگاه که گوسفندان را شمردم، تنها ۱۷ تا بودند! کافی،۲: ۲۴۲. 👈 یعنی از هر ۲۳۵ نفر از شاگردان امام صادق (ع) یک نفر هم یار او نبود! و بنی عباس خانه تنهای امام صادق را به آتش کشید!
🔴خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت، خط قرمز؟ ۱ 🔹 آیا طلبه حق دارد مرجع تقلید را نقد کند یا نه؟ بی تردید منطقا و شرعاً چنین حقی را دارد؛ اما برخی با استناد غلط به کلام امام خمینی در سال ۴۳، نقد مرجعیت را تخطئه می کنند. ⚒پس از سرکوبهای ۱۵ خرداد ۴۲ و ریزش برخی بزرگان از ادامه حمایت از خیزش امام خمینی، مسائلی نسبت به برخی مراجع مطرح می شود. لذا امام خمینی با «تمرکز و نگرانی نسبت به سرنوشت نهضت»، در ۲۶ فروردین ۴۳، پس از آزادی از زندان، در جمع علما و مردم می گوید: ✅«من يک نصيحت میکنم به بچه های طلاب؛ طلاب جوان که تازه آمده اند و حاد و تندند؛ و آن اين است که آقايان، متوجه باشيد اگر چنانچه شَطْر کلمه ای به يک نفر از مراجع اسلام، شطر کلمه ای بکند کسی به يک نفر از مراجع اسلام، بين او و خدای تبارک و تعالی ولايت منقطع میشود. ... دادن به مراجع بزرگ ما را کوچک فرض میکنيد؟ اگر به واسطه بعضی از جهالتها لطمه ای بر وارد بشود، معاقَبيد پيش خدای تبارک و تعالی؛ توبه تان مشکل است قبول بشود،👈 اسلام لطمه وارد میشود ...». صحيفه امام، ج1، ص ۳۰۶ تا ۳۰۸ 🔻نکات مهم این سخن: آ. مرکزیت بحث «نهضت اسلامی و خطر عظیم لطمه به آن؛ ب. مقتضیات خاص سال ۴۳ و ریزش محسوس حمایت برخی آقایان بزرگ و خطر تفرقه بین روحانیت و بین مردم و لطمه به نهضت؛ ج. هشدار به فحاشی و اهانت؛ نه نفی نقد منطقی و مطالبه گری محترمانه. 👈امام در همین جا نیز با طرح بحث «عشره میمونه و عشره مشئومه» تلویحاً مراجع غیر انقلابی را تهدید کرده اند. 🔴 بیانهای دیگر امام 1️⃣ وظیفه طلاب جوان در بازشناسی مقدس مآبها «... آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی‌نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است ... طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه است و شیوه مقدس‌مآبی و دین‌فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست‌بازان امروز شده‌اند. آن‌ها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی‌دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند.» منشور روحانیت، صحيفه امام، ۲۱: ۲۷۸ 2️⃣ تداوم خطر مقدس های دشمن رسول الله «خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه های علميه کم نيست. عزيز ای از فکر اين مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اينها مروّج اسلام امريکايی اند و دشمن رسول اللَّه». همان، ص ۲۷۸ 3️⃣سطح نفوذ در حوزه تا حد مرجعیت « ... ایادی استکبار، روحانی‌نماهایی را که تا تقویت نموده است، ... آن‌ها که در توفان پانزده سال مبارزه قبل از انقلاب و ده سال حوادث کمرشکن بعد از انقلاب نه غصه مبارزه و نه غم جنگ و اداره کشور را خورده‌اند و نه از شهادت عزیزان متأثر شده‌اند و با خیالی راحت و آسوده به درس و مباحثه سرگرم بوده‌اند می‌توانند در آینده پشتوانه انقلاب اسلامی باشند؟». منشور روحانیت. همان، ص ۲۸۷ 4️⃣ صلاحیت عوام برای نقد مرجع تقلید «مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نيست که مرجع و مجتهدش بگويد اظهار نظر نمیکنم.» منشور روحانیت. همان، ص ۲۸۹ ⏪ نتیجه 1. شرایط سخن امام در منشور روحانیت در اواخر عمر و در نهایت تجربه، پیروزی، استقرار و شوکت نهضت بوده است؛ نه بعد از زندان سال ۴۳ و ریزش برخی بزرگان در حمایت از خیزش اسلامی و خطر_لطمه_به_نهضت. 2. منشور روحانیت یک سند تخصصی و راهبردی ویژه روحانیت و نوشته شده در پایان عمر بابرکت امام خمینی است؛ 3. امام نه تنها طلاب، بلکه عوام مردم را نیز برای نقد مرجع تقلید، صالح دانسته اند؛ هنگامی که مرجعی بخواهد در سیاست دخالت نکند. 4. امام اساساً کسی را که در سیاست دخالت نکند، شایسته مرجعیت نمی دانند. چنین فقیهی، «حافظاً لدینه» نیست! 🔵پس نمیتوان نقد یک طلبه یا راننده تاکسی به یک مرجع تقلید در عدم موضع گیری سیاسی نسبت به خسارت های دولت روحانی به دنیا و آخرت مردم کشور و منطقه و حجاب و ۲۰۳۰ و برجام و مبانی شیعه (نقد معصوم و ...) را با استناد به سخنرانی سال ۴۳ امام خمینی در نفی اهانت و فحاشی، تخطئه و بلکه تقبیح کرد. 5️⃣ عمق فاجعه: خیانت 🔴امام خامنه ای در سخنرانی ۹۷/۱۲/۱۳ با اشاره به ضروت انقلابی بودن طلاب و مراجع تقلید گفتند که اگر موضع کسی مغایر با انقلاب باشد، ولو متضاد نباشد، خیانت کرده است. 📚یک مسأله می ماند: اختلاف مبانی آقایان؛ که ان شاء الله در نوشته پسین. 🌍مرجع امیرتعقل و ابرفقه @abarin
🔴خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز۲ ✅ امام خمینی در همان سخنرانی سال ۱۳۴۳ که از اهانت و فحش به مرجعیتت هشدار میدهد، نسبت به انقلابی نبودن مرجعیت هم هشدار سنگینی میدهد: «ما خودمان را بايد فدا كنيم براى اسلام؛ آمال و آرزويمان را بايد فدا كنيم براى اسلام. همه مراجع از ۶۰ به آن طرفند؛ در عَشَره يا ميمونه. اگر براى خدا در اين عشره از بين برويم، عشره ميمونه است؛ و اگر چنانچه به آمال و آرزو باشيم، مشئومه».صحيفه امام، ۱: ۳۰۷ 1️⃣ مایز میمنت و مشئمت خیزش برای خدا و انقلابی بودن در برابر باطل، انسان را جزء اصحاب میمنه قرار میدهد و به دنبال «آمال و آزوها بودن» سبب اصحاب مشئمه شدن میشود؛ لذا امام خمینی به منتظری مینویسد: «براى اينكه در نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، خدا كمكتان كند». صحیفه امام، ۲۱: ۳۳۱ 2️⃣ اختلاف مبنا تا کجا؟ آ. اگر کسی در درون جبهه انقلاب بود و جزو مشئومان نبود، اختلاف نظر آسیبی به سعادت مجتهد نمی زند: «اگر يک وقت اختلاف اجتهاد در کار باشد؛ مثل ساير مسائل شرعيه اختلاف اجتهاد در كار باشد، بچه ها و جوانها نبايد دخالت بکنند؛ خطرناک است؛ دشمن بيدار است». صحيفه امام، ۱: ۳۰۷ ب. اختلاف نظر به گونه ای نباشد که در موضع مقایسه با انقلابیت باشد؛ وگرنه اگر حتی با انقلابی بودن متضاد هم نباشد و صرفاً مغایر باشد، خیانت است: ✅«طلبه ما استاد ما فاضل ما عالم ما ما، اگر معتقد به این تحول عظیمی که اسمش انقلاب است بود، به درد این کشور خواهد خورد؛ اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمی خورد؛ به درد جمهوری اسلامی نمی خورد. معتقد باشد. ... کسانی که در داخل حرف می زنند، کار می کنند، اظهاراتی می کنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد؛ اما همین قدر که مغایر با گرایش انقلاب است دارند ضربه به امید امت اسلامی می زنند؛ این، ضربه به آنها است و خیانت می کنند. ۱۳ اسفند ۹۷ ◀️ اما اگر کسی سخن یا سکوتش را هر چند مغایر با انقلاب باشد، به گونه و در بافتی مطرح کند که سبب ایجاد مقایسه بین کلام و مواضع وی با انقلاب نشود، این موضع خیانت خاص مد نظر را تولید نمی کند. امام خامنه ای در برخی بیانات، سخنی دارند که به این نکته اشاره دارد که اگر کسی بر خلاف سخن من هم سخنی گفت، ضد ولایت فقیه نیست. به بیان امام خمینی دقت شود: «ممكن است هر كس ... انتقادى داشته باشد، ولى لحن و تعابير نبايد افكار جامعه و آيندگان را از مسير شناخت دشمنان واقعى و ابرقدرتها ... به طرف مسائل فرعى منحرف كند». منشور روحانیت، صحیفه امام، ۲۱: ۲۸۲ 3️⃣ نقد خداوند و علی (ع) به فقیه نمایان اگر مبنای کسی این بود که در مسائل سیاسی دخالت نکند و در برابر استکبار جهانی و مظلومیت فلسطین و یمن و مظلومیت خونبار جریان انقلابی و خیانت کودتاگران در سال ۸۸ و خیانت ۲۰۳۰ و مظلومیت مردم در برابر سیاست های ضد اسلامی یک جریان غربزده ساکت باشد، آیا این کار خیانت به کشور و امت اسلام است یا چنین فردی باز هم فقیه و محترم است؟ ◀️ پاسخ خداوند: فقیه باید در برابر بدیها منذر باشد: «لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم» ◀️پاسخ امیرالمؤمنین: اگر اسلام برای برون رفت از مشکلات سخن از مقاومت و نصرت و رحمت الهی و مفاتح الغیب زد و جریان غربزده از کلید کدخدا سخن گفت و مدعیان فقاهت، به جای انذار مردم از درافتادن در دام شیطان و جلوگیری از یأس مردم نسبت به راهگشایی رحمت و نصرت الهی و مقاومت در مسیر حق، صندوق رأی خودشان هم به یک فرد دروغگو و و تخریب کننده دین و دنیای مردم پر شد فقیه است؟ «الا اُخبرکم بالفقیه حقّ الفقیه من لم يُقَنِّطِ الناس من رحمة الله و لم یؤمنهم من عذاب الله و لم یُرخّص لهم فی معاصی الله» کافی، ۱: ۸۷. اگر فقیهی مردم را از عذاب الهی در صورت اعتماد به حل مشکلات ناشی از «رکون به ظالمین» آگاه نکرد و از پیامد عذاب آور ۲۰۳۰ هشدار نداد، آیا فقیه است؟ اگر فقیهی در برابر «سلطه و سبیل کفار بر فضای مجازی و تعلل معنادار مسوولین غربگرا سکوت کرد و راهی برای رهایی مردم و به ویژه جوانان در برابر فساد عظیم آن جستجو نکرد، آیا فقیه است؟ 4️⃣ سفارش امیرالمؤمنین به آنها که کورکورانه کسی را بزرگ میپندارند: «لا تَستَعْظِمَنَّ احداً حتى تَستَکشفَ معرفته» تصنیف غرر، ۴۷ 5️⃣ هشداری به عاقلان غافل رهبری در ۵ تیر ۹۸ گفتند دلم میسوزد در ماجرای حضرت یونس که بسیار مردم را انذار داد و دست آخر رهاشان کرد و در شکم ماهی گیر افتاد و اگر نمی گفت که من ستمگرم تا قیامت در شکم ماهی میماند؛ چون رسالت پیامبر سنگین است. یادمان باشد که «علما وارثان پیامبرانند» و مدعیان فقاهت و مرجعیت انقلابی باشند وگرنه تا قیامت در شکم نهنگ نفس خواهند ماند. بیچاره ها! 🌻مرجع امیرتعقل و ابرفقه @abarin
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز؟۳ 📚 العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء 👈لایه فکر و فقه در سوگیری کلان باید به خبره یعنی لایه عقل رجوع کند: العقول ائمه الافکار آیت الله شبیری با پندار کاهش «نگران کننده» محبوبیت نوع طلبه ها و دانستن آن، 👈«ورود طلاب به فعالیت های سیاسی را یکی از عوامل آن دانسته و افزودند: بسیاری از افراد تخصص لازم را ندارند. جدای از اینکه برخی رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد؛ مخصوصا اینکه طلبه پرچم به دوش بکشد و بگوید «زید» را شما انتخاب کنید و «عمرو» را انتخاب نکنید. این رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد. ... طلبه هم 👈👉 بخواهد در این زمینه فعال باشد باید در این مسیر، یک سری ارشادات کلی داشته باشد اما وارد شدن طلبه ها به وادی به و نیست». ۹۶/۸/۱۷ ☝️👈 نشانی جدید مطلب بالا در پایگاه آ. شبیری 📛دقت کنید: طلبه هم در وارد شود ارشاد کلی کند اما وارد شدن طلبه ها به ، به صلاح حوزه نیست! 🚨ظاهر عبارت، حتی نادرست شمردن ورود افراد متخصص به شکل ارشادات کلی است و این حقیقتا فاجعه است! این ظهور مویدی هم دارد که در ادامه خواهیم دید. 🔵 حالا فرمایش حجت خدا، خامنه ای را ببینید: «بنده چند سال قبل از این ... راجع به سیاست در دانشگاه‌ها، یک تعبیری به کار بردم که مسئولین دولتیِ آن روز [۱۲ آبان ۷۲] ناراحت شدند که چرا این حرف را میزنید؛ گفتم: 👈 کسانی را که بساط فکر سیاسی و و تلاش سیاسی را از دانشگاهها جمع کردند! از ما گله‌مند شدند که شما بچّه‌ها را وادار میکنید به کار سیاسی ... بنده خودم مراجعه میکنم به خاطرات خودم و به دوره‌ی جوانی خودمان -پنجاه شصت سال پیش- که با افرادی میکردیم سر مسائل سیاسی، سر ، داد، بیداد! محیط چالشی» ۲۹ خرداد ۹۵ ❇️ امام خامنه ای با چه کسی بحث میکرد: ️«من به عنوان یک ، درباره با علامه طباطبایی می‌کردم و می‌گفتم: شما چرا در این فضای مبارزه وارد نمی‌شوید؟ … ایشان می‌گفتند: "… این مبارزات به نتیجه‌ای نخواهد رسید و این نظامی که ما می‌بینیم بر سر کار است، با این حرفها و با این یک ذره و دو ‌ذره، از بین نخواهد رفت”. شما ببینید، عالم روشن بینی مثل علامه طباطبایی – که دیگر در مورد روشن بینی و اگاهی ایشان، هیچ‌کس شک ندارد – تعبیرش از واقعیت جامعه این طوری بود که می‌گفت فایده‌ای ندارد!» حوزه و روحانیت، ۱: ۵۶. 👈امام خمینی: «اسلام این نیست. است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند». صحیفه امام، ۱: ۲۷۰ 🚫آیا توصیه آقای شبیری در عدم ورود به سیاست فقط ناظر به افراد به اصطلاح غیر متخصص است؟ نظر شاذ ایشان درباره ورود علامه مطهری در عرصه مبارزات ایدئولوژیک و سیاسی انقلاب را ببینید که چقدر تاسف بار است:👇 🚷«مرحوم آقای مطهری به خاطر مشکل مالی از قم به تهران رفت. ممکن است بگوییم از او در تهران استفاده شد؛ اما با این استعدادی که ایشان داشت، اگر در قم می ماند شاید مؤفقیت بالا‌تری داشت.» ۹۸/۱/۱۸. ☝️👈 این مطلب از نشانی بالا در پایگاه آ. شبیری پاک شده؛ آن را در خبرگزاری مهر بیابید و با تفاوتهایی در جای دیگری در پایگاه آ. شبیری ❇️ ضمنا علامه مطهری به جرم همراهی با امام خمینی و از فشار برخی اطرافیان آیت الله بروجردی به تهران رفت؛ نه به خاطر مشکلات مالی! زندگینامه زعیم بزرگ عالم تشیع، آیت الله بروجردی، با تجدید نظر و اضافات، علی دوانی، سوم، زمستان ۷۳، تهران: نشر مطهر، ص۳۲۳ و۳۲۴ ⁉️این نگاه آیت الله شبیری با سیره عملی ایشان در عدم ورود _در حد انتظار_ در مقابل کودتای ۸۸ و سند خیانت ۲۰۳۰ و غیره و در مقابل، ورود به سود اصلاح طلبان در وساطت برای بچه مجرم منتظری و نشستن در کنار باغی فتنه ۸۸، واقعاً چه ترسیمی ایجاد می کند؟ آیا معنایش ترویج سیاست ورزی انقلابی در حوزه است؟ آیا این سکوت و سخن و سیره، با سیره امام و رهبری است؟ 🌻
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۴ 📚 شرط «حافظا لدینه» امام عسکری ع درباره آیه مذمت تقلید عوام از مدعیان مرجعیت (و منهم امّیون) می فرمایند که از میان فقهای شیعه، فقط برخی، سزاوار تقلید هستند: «فأما مَن کانَ مِن الفقهاءِ صائنا لنفسِه حافظا لدینه مخالفا علی هواه مطیعا لأمر مولاه فلِلعوام أن یقَلِّدوه و ذلک لا یکون الا بعضَ فُقهاءِ الشیعة لا جمیعَهم». احتجاج، ۲: ۴۵۸ 🌼«حافظا لدینه» یا به معنای حفظ دینداری است یا به معنای حفظ دین. اگر آن را به معنای حفظ دینداری شخصی نیز بدانیم، باز هم نسبت به مرجع تقلید، به حفظ دین بر می گردد؛ زیرا مقابله در برابر جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم یا نفوذ دشمن و امر و نهی کردن، جزئی از دینداری شخصی کسی در تراز مرجع تقلید است؛ بنابراین: اگر فقیهی در برابر سند خیانتبار ۲۰۳۰ موضع غیر انقلابی داشته باشد، شایسته مرجعیت نیست؛ چون این سند برای هجوم سیستماتیک به دین و دینداران است و غربزدگان خائن و نفوذی و حسن روحانی خود را متعهد به انجام این خیانت معرفی کرده بودند. ❇️ تدقیق فنی آ. آیا احراز این صلاحیت (حافظا لدینه) لازم است، تا بتوانیم کسی را مرجع تقلید بدانیم؟ ب. یا احراز عدم صلاحیت فقیه برای مرجعیت لازم است؟ یعنی اصل بر این است که هر فقیهی صلاحیت مرجعیت دارد، مگر اینکه ثابت شود وی صلاحیتی مثل حافظاً لدینه ندارد. 🔴 نتیجه مسأله اگر بگوییم اصل بر این است که هر فقیهی صلاحیت مرجعیت دارد، آنگاه شاید بتوان فقیهی که موضع انقلابی در برابر سندهای خیانت باری مثل ۲۰۳۰ نداشت را با حمل رفتار وی بر صحت، مرجع تقلید بدانیم. اما اگر احراز صلاحیت کسی برای مرجعیت در گرو احراز شرط امام عسکری (حافظا لدینه) باشد، نمی توان با حمل بر صحت کردن رفتار کسی، او را مرجع تقلید دانست؛ بلکه باید احراز کرد که وی «حافظا لدینه» است و در صورت عدم وجود دلیلی بر این امر، مانند بقیه فقهای شیعه است که امام عسکری می فرماید شایسته مرجعیت نیستند. ❌چرا برخی از فقها، جریان غربزده را نسبت به سند خیانت بار ۲۰۳۰، نسبت به فسادهای اقتصادی، نسبت به فسادهای امنیتی و نفوذی پرور، نسبت به ترویج کشف حجاب و نسبت به فسادهای عظیم فضای ولنگار مجازی نهی از منکر نمی کنند یا حتی موضعی خیرخواهانه از خود نشان نمی دهند تا در موضع تهمت فقدان شرط «حافظا لدینه» نباشند. ☄️قرآن می فرماید چرا از سخنان گناهناک و فسادهای اقتصادی نهی از منکر نمی کنند! 👈لولا ینهاهم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت! 🚨 آیا ما نباید سخن قران را بر علمای ساکت بخوانیم؟ چه رسد که چنین فقهایی، مرجع تقلید پنداشته شوند. 🌋 برخی پرداختن عالمانه به بیان امام عسکری را هتاکی به مرجعیت می دانند و با فحاشی در پی خفقان بر می آیند، برخی شجاعت شنیدن این مسائل را ندارند، برخی شجاعت فکر کردن به آن را ندارند و برخی به صورت کلی آن را قبول دارند اما هرگز به خود اجازه نمی دهند که چنین معیارهای مقدسی را درباره یکی از فقها به گونه مشخص، به بررسی بسپارند. 👈 اگر کسی از ما بپرسد که منطق شفاعت از فرد فاسق و مفسد و مجرمی مانند بچه منتظری چیست؟ لطفا بیان کنند؛ آیا این درخواست غیر علمی است؟ آیا اهانت است؟ ❇️دفع یک شبهه اگر گفته شود که اتخاذ موضع در برابر خیانت های جریان غربزده بر ضد دین و نظام اسلامی و جریان انقلابی، امری شخصی است و شما نمی توانید بگویید که فلان آقا تارک نهی از منکر هست یا نه؛ سه مشکل پیش می آید: آ. اگر عدم موضع گیری برخی فقها در برابر فسادهای جریان غربزده امری شخصی و فاقد معیارهای عمومی باشد، همین مسأله نسبت به سایرین هم جریان دارد و هیچ کس را نمی تواند به صرف عدم موضع گیری در برابر باطل، فاقد هیچ صلاحیتی دانست. ب. این ادعا تا هنگامی قابل بیان است که ولیّ امر، فرمان به موضع گیری صریح نداده باشد؛ اما اگر رهبری گفتند که در فتنه ۸۸ همه باید موضع صریح بگیرند، تکلیف آقایانی که موضع صریح نگرفتند، چیست؟ ج. با حمل بر صحت کردن برخی مواضع امام جماعت یا حتی مرجع تقلید، آنها را از فسق تبرئه می کنیم؛ زیرا اصل بر گناهکار بودن نیست، مگر این که ثابت شود. لکن نمی توان گفت که طبق قاعده، اصل بر این است که هر فقیه شیعه، دارای شرط حافظا لدینه است، مگر این که خلافش ثابت شود؛ چون شاید فقیهی عادل باشد، لکن شجاعت یا بصیرت کافی برای حافظا لدینه بودن نداشته باشد. در اینجا حتی اگر معنای حافظا لدینه را حفظ دینداری خودش بدانیم، نتیجه حمل بر صحت، حافظا لدینه بودن نیست. 👈«برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نيست که مرجع و مجتهدش بگويد اظهار نظر نمیکنم.» صحیفه امام، ۲۱: ۲۸۹ امیرتعقل @abarin
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۵ 📚 العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء. کنز، ۱: ۲۰۰ 📚 این پیایند، در پی گام متعالی و شجاعانه امام خامنه ای، برای زدودن زنگار انحراف از مرجعیت نگاشته می شود؛ تا علاوه بر جامعه مدرسین، طلاب و مردم نیز بدانند که مرجعیت شیعه معیارهای دقیق و افشاگرانه ای دارد. اهمیت پرداختن به این مساله به حدی است که حجت خدا، خامنه ای در نشست تاریخی ۱۳ اسفند ۹۷ گفته است که مرجع ما هم انقلابی باشد! ورنه به درد کشور نمی خورد، بلکه مواضع وی خواهد بود؛ حتی اگر این موضع با انقلاب باشد؛ با آن. ❎ ۱. در اینجا خود فرد ضد انقلاب، ضد ولایت فقیه یا خائن نیست، اما موضع وی خیانت به انقلاب و امت اسلام است؛ بنابراین مشمول مرگ بر ضد ولایت فقیه نمی شود: «انّ الله یحب العبد و یُبغضُ عمله». 🚨۲. بی تردید عدم تبیین این موضع ولیّ امر به شکل عالمانه و شجاعانه و هشدار ندادن به فقها و مراجعی که متوجه عمق این مسأله نشده اند، خود، موضعی غیر انقلابی و به امت اسلام است. 🌕۳. و پس از تبیین این مسأله، سخن و سکوت و سیره مرجع تقلید، باید انقلابی باشد و برای تداوم مشروعیت مرجعیت شان، برای مقلدین شیعه، باید از «موضع تهمت» غیر انقلابی بودن و خیانت پرهیز کنند؛ ⬅️ تا امکان «احراز» شرط «مطیعا لأمر مولاه» فراهم باشد. ✅۴. شرط «مطیعاً لأمر مولاه» برای مرجعیت امام عسکری (ع) در بیانی حیاتی درباره آیه مذمت تقلید عوام از مدعیان مرجعیت (و منهم امّیون) می فرمایند که از میان فقهای شیعه، فقط برخی، سزاوار تقلید هستند: «فأما مَن کانَ الفقهاءِ صائنا لنفسِه حافظا لدینه مخالفا علی هواه مطیعا لأمر مولاه فلِلعوام أن یقَلِّدوه و ذلک لا یکون الا بعضَ فُقهاءِ الشیعة لا جمیعَهم». احتجاج، ۲: ۴۵۸. ❇️۵. طبق بیان حیاتی امام حسن عسکری درباره شرطهای لازم برای مرجعیت، فقیه علاوه بر فقاهت، نیاز به چهار شرط مهم دارد، پاسداری از نفس خویش، نگهداری از دینش، مخالفت با هوای نفسش و اطاعت از مولایش: «مطیعاً لأمر مولاه». ◀️۶. نکات فقاهتی آ. این حدیث نسبت به شرایط غیبت زمانی یا مکانی معصوم اطلاق دارد؛ ب. بلکه این حدیث شریف ظاهراً ویژه شرایط غیبت زمانی و مکانی معصوم است؛ زیرا با دسترسی به ولیّ امر معصوم (ع)، بعید است بتوان تقلید از فقیه غیر معصوم را مُجزی، بلکه مشروع شمرد ⏺۷. مقامامت دینی بنابراین در غیبت زمانی/ مکانی (مثل اداره مصر تحت ولایت گماشته معصوم در زمان معصوم)، دو مقام دینی داریم: 👈آ. مولی: نائب خاص یا عام امام معصوم؛ که قاعدتاً ولیّ امر باید فقیه باشد و اگر هم آن را خدا بینگاریم، خدا فرمان اطاعت از ولیّ امر داده است. 👈 ب. مرجع تقلید 💠۸. تأکید می شود که «مولا» نمی تواند به معنا ولیّ امر معصوم باشد، زیرا: آ. در صورت دسترسی به مولای معصوم (عدم غیبت مکانی یا زمانی معصوم) فرد غیر معصوم نمی تواند مرجع اعلم باشد. ب. در صورت ولایت فرد غیر معصوم در شرایط غیبت مکانی یا زمانی، عدم اطاعت مرجع از ولیّ امر، نقض ولایت و نقض اطلاق روایت و سبب تضعیف ولایت و بستری برای آسیب است. ❇️۹. پس مرجع تقلید موظف است که از ولیّ فقیه «اطاعت» کند؛ یعنی حتی «تبعیت» هم کافی نیست؛ بلکه پیروی همراه با رغبت، شرط است (ثم لا یجدوا فی انفسم حرجا مما قضیت و یسلموا تسلما)؛ قضاوت پیامبر (ص) بر اساس ظواهر بود و ممکن بود که حق کسی ادا نشود، اما همو باید حتی در دل نیز به همین قضاوت تسلیم باشد! از سویی برای امکان احراز مسأله برای مقلدین، سزاوار است که فقیه صراحتاً اعلام کند که همانگونه که خود را اعلم می داند، خود را مطیع ولیّ فقیه هم معرفی کند. 🌕 بهای بهاء الدینی به این بود که خواهشمند بوسه بر دست خامنه ای جوان، به عنوان ولیّ امر بود؛ به گواه تاریخ، مردی که با دست ولیّ امر بیعت نکرد، با پای حَجّاج بیعت خواهد کرد! 🔴۱۰. هر مرجعی که ولیّ فقیه را ولیّ خود نمی فهمد و راغبانه دستور وی را پی نمیگیرد، فاقد شرط راهبردی امام حسن عسکری ع برای مرجعیت است؛ لذا مقام مرجعیت را غصب کرده است و در قیامت و دنیا باید پاسخگو باشد. 💠۱۱. به حرمت سخن امام حسن عسکری (ع)، به کودتای کثیف ۸۸ برگردید تا بدانید کدام مرجعی طبق فرمان خدا و ولیّ فقیه، موضع صریح و قاطعی در برابر کودتاگران گرفت و نسبت به کدام فقیه، نمی توان شرط «مطیعاً لامر مولاه» را کرد. ❌۱۲. آیا قرآن نفرمود «لیتفقهوا فی الدین و قومهم»؟ آیا مدعیان مرجعیت نمی بایست طبق فرمان خدا و نیز مولای خود خامنه ای، در موضعی صریح، کودتاگران را می کردند؟ مسأله ساده ای نیست؛ مسأله سقیفه آخر الزمان است که این بار زور طاغوت به مردم ولایی نرسید؛ وگرنه هدف همان غصب ولایت بود! 🌻مرجع امیرتعقل @abarin