eitaa logo
ابرفقه
671 دنبال‌کننده
393 عکس
331 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥فتنه گران با محتویات مغزی هیتلر ☝️سخنان بالا در جلسه امام با نمایندگان مجلس با ریاست اکبر هاشمی بیان شد! مقاله مفصل را در نشانی زیر ببینید:👇 ⛔️ ماجراهای دعوای بین هاشمی و بنی صدر. 🌵هاشمی در پی جازدن ادعاهای خود به اسم دین و جریان انقلابی 📛 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:👇 👈ناطق نوری: «آقای هاشمی چند دفعه این اختلافات را با امام در میان گذاشته بود و امام به ایشان فرموده بود: "بروید باشید." ایشان شده بود و به امام گفته بود: “همه اش که ما نباید فکر آخرت باشیم باشید». خاطرات ناطق، ۱: ۲۱۲. 🌵هاشمی قبلا هم در جدال با بنی صدر در نامه ۲۵ بهمن ۵۹ که در سال ۸۹ هم در سایت هاشمی بازنشر شد، به امام نوشته بود: 👈«آیا بودن و را می‌پسندید؟» 🌔 امام از اول هم برخی را می شناخت و نسبت به روز بروز باطن آنها هشدار داده بود. 🔥 ۸۸ عین سقیفه بود؛ اما غاصبان ولایت زورشان نرسید؛ تفاوت همین بود! 👈شرایط شکافت برای شناخت باطن افراد: الولایات مضامیر الرجال. تصنیف غرر، ۳۴۲. در مسابقه قدرت ضمیر افراد رو می آید. 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️تسلیت برای اهانت به مقدسات به همه پیامبران ایمان داریم و فرقی بین آنان نمیگذاریم (بقره 285)؛ بنابراین جسارت به حضرت مسیح و حضرت مریم و روح الامین در ایتالیا برای هر آزاده ای کشنده است آیا ایران در حمایت از روح القدس، پیامبر خدا، مریم و قرآن و شرافت، اعتراض میکند؟ امروز «ایل جورناله» ایتالیا نوشت که موسسه اینفورمیاموچی، مسابقه ای مثلا با هدف آگاهی به جوانان در راستای پیشگیری از بارداری برگزار کرده است. داوران با کمال تأسف، یک طرح فاجعه بار را برگزیده اند. بوتّی چلی اثر با موضوع «تمثل روح برای بشارت فرزندی پاک به حضرت مریم» دارد. این گروه، هتاک قرص سقط جنین را در دستان روح فتوشاپ کرده اند و حضرت مریم را مشغول گرفتن آن برای سقط حضرت عیسی نشان می دهد و می نویسد: «از این قرص استفاده کن «معجزه» می کند!!» 🌔صرف نظر از وظیفه شرعی دفاع از مقام حضرت مریم و حضرت عیسی و حضرت روح القدس، خداوند میفرماید که «نزدیک ترین مردم از نظر مودت نسبت به اهل ایمان، کسانی هستند که میگویند ما نصارا هستیم» و دشمن ترین نیز یهود و مشرکین هستند. مائده، 82. آیا حق این مودت را به جا می آوریم؟ آخر تا کی باید لحظه های مقاومت مسیحیت در برابر صهیونیزم، شیطان پرستی و هم جنس بازی که با پرونده سازی یا افشاگری مستکبران بر ضد چند عنصر فاسد کلیسا همراه است، غنیمت رسانه ای بدانیم؟ مسیحیان اصیل خیلی مظلومند؛ درست مثل شیعیان اصیل. 🌔 تسلیت به امام زمان عج و پوزش برای نقاشی سربرهنه و جسارت باند اینفورمیاموچی. مرجع ابرفقه @abari
🔻برجام و ۲۰۳۰ مدعیان فقاهت را رسوا کرد 📚العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء متخصصین و مراجع در لایه فکر، مانند فقها یا دیگران، اگر مطیع امام (لایه عقل) نباشند؛ مصداق "... لم یعرف امام زمانه ..." و اشتباه هستند امیرالمؤمنین نشان می دهد که کدام مدعی فقاهت و مرجعیت، واقعاً فقیه و مرجع تقلید است: 1️⃣ فقیهی که در تنگناهای مردم، به گونه ای موضع گرفت که برخی از مردم، در یأس از نجات بخشی ارزش های انقلابی، رها ماندند، آیا فقیه است؟ «قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَلَا أُخْبِرُكُمْ بِالْفَقِيهِ حَقِّ الْفَقِيهِ مَن لَمْ يُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ...» کافی، ۱: ۸۷. 2️⃣ فقیهی که ما را از عذاب الهی نسبت به نجات یابی در مذاکره با شیطان بزرگ، هشدار نداد، آیا فقیه است و صلاحیت مرجعیت دارد؟ «و لَمْ يُؤْمِنْهُمْ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ». همان. 3️⃣ فقیهی که در برابر «خسارت محض» و معصیت عظیم و کلان در به تباهی کشاندن ظرفیت های کشور و سند کثیف ۲۰۳۰ و نیز فتف و پالرمو ساکت بوده است و مانعیتی برای این معاصی ایجاد نکرده است، فقیه است؟ والله سوگند علی می گوید این فرد فقیه نیست: «وَ لَمْ يُرَخِّصْ لَهُمْ فِي مَعَاصِي اللَّهِ». همان. اینها را نوشتم که جامعه مدرسین کاملا متوجه باشد که معیارهای امیرالمؤمنین برای فقیه، چیست و ممتحنین خبرگان نیز متوجه باشند و برای مردم هم این معیارها را بیان کنند. 🔵 اینها را نوشتم که امیرالمؤمنین فردای قیامت نگوید چرا حرف مرا به زمین کوفتید به خاطر یک مشت ترهات. 🔸اول باید ثابت شود که کسی فقیه علوی است و بعد سخن از ضرورت حرمت وی زد: «لَا تَسْتَعْظِمَنَّ أَحَداً حَتَّى تَسْتَكْشِفَ مَعْرِفَتَه» تصنیف غرر، ۴۷. کسی که مدعی مرجعیت است و انقلابی نیست، به درد این کشور نمی خورد و باید چشمداشت تکریم و حمایت از دشمنان انقلاب داشته باشد؛ نه از انقلاب. ✅ 🔻رهبر انقلاب: 1️⃣ مواظب باشید جهت‌گیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت گیری انقلابی. 👈طلبه ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. 2️⃣ اینکه بنده میگویم حوزه انقلابی معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که از معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. 3️⃣ کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، هم نباشد، امّا همین قدر که با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و میکنند. ۹۷/۱۲/۱۳ 📛آیا سکوت در برابر ۲۰۳۰ و خسارت محض برجام، مغایر با گرایش انقلابی نبود؟ اگر کسی مقلد این قبیل افراد است، پاسخی برای امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا (س) آماده کند. 🌍مرجع کشف ابرفقه @abarin
🌍پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت ایت اللله العظمی شبیری زنجانی: «ایشان «ورود طلاب به فعالیت های سیاسی» را یکی از عوامل مهم کم شدن محبوبیت آنان دانسته و افزودند: بسیاری از افراد تخصص لازم را ندارند. جدای از اینکه برخی رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد؛ مخصوصا اینکه طلبه پرچم به دوش بکشد و بگوید «زید» را شما انتخاب کنید و «عمرو» را انتخاب نکنید. این رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد.» yon.ir/abarin 🌻مرجع امیرتعقل و ابرفقه @abarin
🔥آتش در بیت فقیه صادق مکتب امام صادق آتش در بیت نوری همدانی به سبب واکنش ایشان در برابر کودتای ۸۸، فرق سکوت و سخن در بزنگاهها را روشن کرد. ◼️شمار شاگردان امام صادق علیه السلام شیخ مفید در کتاب «الارشاد»، امین الاسلام طبرسی در کتاب «أعلام الوری» و ابن شهر آشوب در کتاب «المناقب» شمار شاگردان امام صادق که بر پایه دیدگاههای گوناگون، از ثقات بوند، ۴۰۰۰ نفر دانسته اند. ابن عقده زیدی نیز در کتاب رجالی خود شاگردان امام صادق را تا ۴۰۰۰ نفر برشمرده است. ◼️ شمار یاران امام صادق ع سدیر خطاب به امام: چرا نشسته ای و برای گرفتن حقت قیام نمی کنی؟ به خدا قسم اگر امیرالمومنین (ع) به اندازه تو یاور داشت (۲۰۰ هزار)، هرگز آنان در حق وی طمع نمی کردند! ... آنگاه امام صادق فرمود: اگر به شمار این گوسفندان یاور داشتم به پا می خاستم! آنگاه که گوسفندان را شمردم، تنها ۱۷ تا بودند! کافی،۲: ۲۴۲. 👈 یعنی از هر ۲۳۵ نفر از شاگردان امام صادق (ع) یک نفر هم یار او نبود! و بنی عباس خانه تنهای امام صادق را به آتش کشید!
🔴خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت، خط قرمز؟ ۱ 🔹 آیا طلبه حق دارد مرجع تقلید را نقد کند یا نه؟ بی تردید منطقا و شرعاً چنین حقی را دارد؛ اما برخی با استناد غلط به کلام امام خمینی در سال ۴۳، نقد مرجعیت را تخطئه می کنند. ⚒پس از سرکوبهای ۱۵ خرداد ۴۲ و ریزش برخی بزرگان از ادامه حمایت از خیزش امام خمینی، مسائلی نسبت به برخی مراجع مطرح می شود. لذا امام خمینی با «تمرکز و نگرانی نسبت به سرنوشت نهضت»، در ۲۶ فروردین ۴۳، پس از آزادی از زندان، در جمع علما و مردم می گوید: ✅«من يک نصيحت میکنم به بچه های طلاب؛ طلاب جوان که تازه آمده اند و حاد و تندند؛ و آن اين است که آقايان، متوجه باشيد اگر چنانچه شَطْر کلمه ای به يک نفر از مراجع اسلام، شطر کلمه ای بکند کسی به يک نفر از مراجع اسلام، بين او و خدای تبارک و تعالی ولايت منقطع میشود. ... دادن به مراجع بزرگ ما را کوچک فرض میکنيد؟ اگر به واسطه بعضی از جهالتها لطمه ای بر وارد بشود، معاقَبيد پيش خدای تبارک و تعالی؛ توبه تان مشکل است قبول بشود،👈 اسلام لطمه وارد میشود ...». صحيفه امام، ج1، ص ۳۰۶ تا ۳۰۸ 🔻نکات مهم این سخن: آ. مرکزیت بحث «نهضت اسلامی و خطر عظیم لطمه به آن؛ ب. مقتضیات خاص سال ۴۳ و ریزش محسوس حمایت برخی آقایان بزرگ و خطر تفرقه بین روحانیت و بین مردم و لطمه به نهضت؛ ج. هشدار به فحاشی و اهانت؛ نه نفی نقد منطقی و مطالبه گری محترمانه. 👈امام در همین جا نیز با طرح بحث «عشره میمونه و عشره مشئومه» تلویحاً مراجع غیر انقلابی را تهدید کرده اند. 🔴 بیانهای دیگر امام 1️⃣ وظیفه طلاب جوان در بازشناسی مقدس مآبها «... آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی‌نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است ... طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه است و شیوه مقدس‌مآبی و دین‌فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست‌بازان امروز شده‌اند. آن‌ها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی‌دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند.» منشور روحانیت، صحيفه امام، ۲۱: ۲۷۸ 2️⃣ تداوم خطر مقدس های دشمن رسول الله «خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه های علميه کم نيست. عزيز ای از فکر اين مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اينها مروّج اسلام امريکايی اند و دشمن رسول اللَّه». همان، ص ۲۷۸ 3️⃣سطح نفوذ در حوزه تا حد مرجعیت « ... ایادی استکبار، روحانی‌نماهایی را که تا تقویت نموده است، ... آن‌ها که در توفان پانزده سال مبارزه قبل از انقلاب و ده سال حوادث کمرشکن بعد از انقلاب نه غصه مبارزه و نه غم جنگ و اداره کشور را خورده‌اند و نه از شهادت عزیزان متأثر شده‌اند و با خیالی راحت و آسوده به درس و مباحثه سرگرم بوده‌اند می‌توانند در آینده پشتوانه انقلاب اسلامی باشند؟». منشور روحانیت. همان، ص ۲۸۷ 4️⃣ صلاحیت عوام برای نقد مرجع تقلید «مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نيست که مرجع و مجتهدش بگويد اظهار نظر نمیکنم.» منشور روحانیت. همان، ص ۲۸۹ ⏪ نتیجه 1. شرایط سخن امام در منشور روحانیت در اواخر عمر و در نهایت تجربه، پیروزی، استقرار و شوکت نهضت بوده است؛ نه بعد از زندان سال ۴۳ و ریزش برخی بزرگان در حمایت از خیزش اسلامی و خطر_لطمه_به_نهضت. 2. منشور روحانیت یک سند تخصصی و راهبردی ویژه روحانیت و نوشته شده در پایان عمر بابرکت امام خمینی است؛ 3. امام نه تنها طلاب، بلکه عوام مردم را نیز برای نقد مرجع تقلید، صالح دانسته اند؛ هنگامی که مرجعی بخواهد در سیاست دخالت نکند. 4. امام اساساً کسی را که در سیاست دخالت نکند، شایسته مرجعیت نمی دانند. چنین فقیهی، «حافظاً لدینه» نیست! 🔵پس نمیتوان نقد یک طلبه یا راننده تاکسی به یک مرجع تقلید در عدم موضع گیری سیاسی نسبت به خسارت های دولت روحانی به دنیا و آخرت مردم کشور و منطقه و حجاب و ۲۰۳۰ و برجام و مبانی شیعه (نقد معصوم و ...) را با استناد به سخنرانی سال ۴۳ امام خمینی در نفی اهانت و فحاشی، تخطئه و بلکه تقبیح کرد. 5️⃣ عمق فاجعه: خیانت 🔴امام خامنه ای در سخنرانی ۹۷/۱۲/۱۳ با اشاره به ضروت انقلابی بودن طلاب و مراجع تقلید گفتند که اگر موضع کسی مغایر با انقلاب باشد، ولو متضاد نباشد، خیانت کرده است. 📚یک مسأله می ماند: اختلاف مبانی آقایان؛ که ان شاء الله در نوشته پسین. 🌍مرجع امیرتعقل و ابرفقه @abarin
🔴خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز۲ ✅ امام خمینی در همان سخنرانی سال ۱۳۴۳ که از اهانت و فحش به مرجعیتت هشدار میدهد، نسبت به انقلابی نبودن مرجعیت هم هشدار سنگینی میدهد: «ما خودمان را بايد فدا كنيم براى اسلام؛ آمال و آرزويمان را بايد فدا كنيم براى اسلام. همه مراجع از ۶۰ به آن طرفند؛ در عَشَره يا ميمونه. اگر براى خدا در اين عشره از بين برويم، عشره ميمونه است؛ و اگر چنانچه به آمال و آرزو باشيم، مشئومه».صحيفه امام، ۱: ۳۰۷ 1️⃣ مایز میمنت و مشئمت خیزش برای خدا و انقلابی بودن در برابر باطل، انسان را جزء اصحاب میمنه قرار میدهد و به دنبال «آمال و آزوها بودن» سبب اصحاب مشئمه شدن میشود؛ لذا امام خمینی به منتظری مینویسد: «براى اينكه در نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، خدا كمكتان كند». صحیفه امام، ۲۱: ۳۳۱ 2️⃣ اختلاف مبنا تا کجا؟ آ. اگر کسی در درون جبهه انقلاب بود و جزو مشئومان نبود، اختلاف نظر آسیبی به سعادت مجتهد نمی زند: «اگر يک وقت اختلاف اجتهاد در کار باشد؛ مثل ساير مسائل شرعيه اختلاف اجتهاد در كار باشد، بچه ها و جوانها نبايد دخالت بکنند؛ خطرناک است؛ دشمن بيدار است». صحيفه امام، ۱: ۳۰۷ ب. اختلاف نظر به گونه ای نباشد که در موضع مقایسه با انقلابیت باشد؛ وگرنه اگر حتی با انقلابی بودن متضاد هم نباشد و صرفاً مغایر باشد، خیانت است: ✅«طلبه ما استاد ما فاضل ما عالم ما ما، اگر معتقد به این تحول عظیمی که اسمش انقلاب است بود، به درد این کشور خواهد خورد؛ اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمی خورد؛ به درد جمهوری اسلامی نمی خورد. معتقد باشد. ... کسانی که در داخل حرف می زنند، کار می کنند، اظهاراتی می کنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد؛ اما همین قدر که مغایر با گرایش انقلاب است دارند ضربه به امید امت اسلامی می زنند؛ این، ضربه به آنها است و خیانت می کنند. ۱۳ اسفند ۹۷ ◀️ اما اگر کسی سخن یا سکوتش را هر چند مغایر با انقلاب باشد، به گونه و در بافتی مطرح کند که سبب ایجاد مقایسه بین کلام و مواضع وی با انقلاب نشود، این موضع خیانت خاص مد نظر را تولید نمی کند. امام خامنه ای در برخی بیانات، سخنی دارند که به این نکته اشاره دارد که اگر کسی بر خلاف سخن من هم سخنی گفت، ضد ولایت فقیه نیست. به بیان امام خمینی دقت شود: «ممكن است هر كس ... انتقادى داشته باشد، ولى لحن و تعابير نبايد افكار جامعه و آيندگان را از مسير شناخت دشمنان واقعى و ابرقدرتها ... به طرف مسائل فرعى منحرف كند». منشور روحانیت، صحیفه امام، ۲۱: ۲۸۲ 3️⃣ نقد خداوند و علی (ع) به فقیه نمایان اگر مبنای کسی این بود که در مسائل سیاسی دخالت نکند و در برابر استکبار جهانی و مظلومیت فلسطین و یمن و مظلومیت خونبار جریان انقلابی و خیانت کودتاگران در سال ۸۸ و خیانت ۲۰۳۰ و مظلومیت مردم در برابر سیاست های ضد اسلامی یک جریان غربزده ساکت باشد، آیا این کار خیانت به کشور و امت اسلام است یا چنین فردی باز هم فقیه و محترم است؟ ◀️ پاسخ خداوند: فقیه باید در برابر بدیها منذر باشد: «لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم» ◀️پاسخ امیرالمؤمنین: اگر اسلام برای برون رفت از مشکلات سخن از مقاومت و نصرت و رحمت الهی و مفاتح الغیب زد و جریان غربزده از کلید کدخدا سخن گفت و مدعیان فقاهت، به جای انذار مردم از درافتادن در دام شیطان و جلوگیری از یأس مردم نسبت به راهگشایی رحمت و نصرت الهی و مقاومت در مسیر حق، صندوق رأی خودشان هم به یک فرد دروغگو و و تخریب کننده دین و دنیای مردم پر شد فقیه است؟ «الا اُخبرکم بالفقیه حقّ الفقیه من لم يُقَنِّطِ الناس من رحمة الله و لم یؤمنهم من عذاب الله و لم یُرخّص لهم فی معاصی الله» کافی، ۱: ۸۷. اگر فقیهی مردم را از عذاب الهی در صورت اعتماد به حل مشکلات ناشی از «رکون به ظالمین» آگاه نکرد و از پیامد عذاب آور ۲۰۳۰ هشدار نداد، آیا فقیه است؟ اگر فقیهی در برابر «سلطه و سبیل کفار بر فضای مجازی و تعلل معنادار مسوولین غربگرا سکوت کرد و راهی برای رهایی مردم و به ویژه جوانان در برابر فساد عظیم آن جستجو نکرد، آیا فقیه است؟ 4️⃣ سفارش امیرالمؤمنین به آنها که کورکورانه کسی را بزرگ میپندارند: «لا تَستَعْظِمَنَّ احداً حتى تَستَکشفَ معرفته» تصنیف غرر، ۴۷ 5️⃣ هشداری به عاقلان غافل رهبری در ۵ تیر ۹۸ گفتند دلم میسوزد در ماجرای حضرت یونس که بسیار مردم را انذار داد و دست آخر رهاشان کرد و در شکم ماهی گیر افتاد و اگر نمی گفت که من ستمگرم تا قیامت در شکم ماهی میماند؛ چون رسالت پیامبر سنگین است. یادمان باشد که «علما وارثان پیامبرانند» و مدعیان فقاهت و مرجعیت انقلابی باشند وگرنه تا قیامت در شکم نهنگ نفس خواهند ماند. بیچاره ها! 🌻مرجع امیرتعقل و ابرفقه @abarin
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز؟۳ 📚 العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء 👈لایه فکر و فقه در سوگیری کلان باید به خبره یعنی لایه عقل رجوع کند: العقول ائمه الافکار آیت الله شبیری با پندار کاهش «نگران کننده» محبوبیت نوع طلبه ها و دانستن آن، 👈«ورود طلاب به فعالیت های سیاسی را یکی از عوامل آن دانسته و افزودند: بسیاری از افراد تخصص لازم را ندارند. جدای از اینکه برخی رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد؛ مخصوصا اینکه طلبه پرچم به دوش بکشد و بگوید «زید» را شما انتخاب کنید و «عمرو» را انتخاب نکنید. این رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد. ... طلبه هم 👈👉 بخواهد در این زمینه فعال باشد باید در این مسیر، یک سری ارشادات کلی داشته باشد اما وارد شدن طلبه ها به وادی به و نیست». ۹۶/۸/۱۷ ☝️👈 نشانی جدید مطلب بالا در پایگاه آ. شبیری 📛دقت کنید: طلبه هم در وارد شود ارشاد کلی کند اما وارد شدن طلبه ها به ، به صلاح حوزه نیست! 🚨ظاهر عبارت، حتی نادرست شمردن ورود افراد متخصص به شکل ارشادات کلی است و این حقیقتا فاجعه است! این ظهور مویدی هم دارد که در ادامه خواهیم دید. 🔵 حالا فرمایش حجت خدا، خامنه ای را ببینید: «بنده چند سال قبل از این ... راجع به سیاست در دانشگاه‌ها، یک تعبیری به کار بردم که مسئولین دولتیِ آن روز [۱۲ آبان ۷۲] ناراحت شدند که چرا این حرف را میزنید؛ گفتم: 👈 کسانی را که بساط فکر سیاسی و و تلاش سیاسی را از دانشگاهها جمع کردند! از ما گله‌مند شدند که شما بچّه‌ها را وادار میکنید به کار سیاسی ... بنده خودم مراجعه میکنم به خاطرات خودم و به دوره‌ی جوانی خودمان -پنجاه شصت سال پیش- که با افرادی میکردیم سر مسائل سیاسی، سر ، داد، بیداد! محیط چالشی» ۲۹ خرداد ۹۵ ❇️ امام خامنه ای با چه کسی بحث میکرد: ️«من به عنوان یک ، درباره با علامه طباطبایی می‌کردم و می‌گفتم: شما چرا در این فضای مبارزه وارد نمی‌شوید؟ … ایشان می‌گفتند: "… این مبارزات به نتیجه‌ای نخواهد رسید و این نظامی که ما می‌بینیم بر سر کار است، با این حرفها و با این یک ذره و دو ‌ذره، از بین نخواهد رفت”. شما ببینید، عالم روشن بینی مثل علامه طباطبایی – که دیگر در مورد روشن بینی و اگاهی ایشان، هیچ‌کس شک ندارد – تعبیرش از واقعیت جامعه این طوری بود که می‌گفت فایده‌ای ندارد!» حوزه و روحانیت، ۱: ۵۶. 👈امام خمینی: «اسلام این نیست. است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند». صحیفه امام، ۱: ۲۷۰ 🚫آیا توصیه آقای شبیری در عدم ورود به سیاست فقط ناظر به افراد به اصطلاح غیر متخصص است؟ نظر شاذ ایشان درباره ورود علامه مطهری در عرصه مبارزات ایدئولوژیک و سیاسی انقلاب را ببینید که چقدر تاسف بار است:👇 🚷«مرحوم آقای مطهری به خاطر مشکل مالی از قم به تهران رفت. ممکن است بگوییم از او در تهران استفاده شد؛ اما با این استعدادی که ایشان داشت، اگر در قم می ماند شاید مؤفقیت بالا‌تری داشت.» ۹۸/۱/۱۸. ☝️👈 این مطلب از نشانی بالا در پایگاه آ. شبیری پاک شده؛ آن را در خبرگزاری مهر بیابید و با تفاوتهایی در جای دیگری در پایگاه آ. شبیری ❇️ ضمنا علامه مطهری به جرم همراهی با امام خمینی و از فشار برخی اطرافیان آیت الله بروجردی به تهران رفت؛ نه به خاطر مشکلات مالی! زندگینامه زعیم بزرگ عالم تشیع، آیت الله بروجردی، با تجدید نظر و اضافات، علی دوانی، سوم، زمستان ۷۳، تهران: نشر مطهر، ص۳۲۳ و۳۲۴ ⁉️این نگاه آیت الله شبیری با سیره عملی ایشان در عدم ورود _در حد انتظار_ در مقابل کودتای ۸۸ و سند خیانت ۲۰۳۰ و غیره و در مقابل، ورود به سود اصلاح طلبان در وساطت برای بچه مجرم منتظری و نشستن در کنار باغی فتنه ۸۸، واقعاً چه ترسیمی ایجاد می کند؟ آیا معنایش ترویج سیاست ورزی انقلابی در حوزه است؟ آیا این سکوت و سخن و سیره، با سیره امام و رهبری است؟ 🌻
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۴ 📚 شرط «حافظا لدینه» امام عسکری ع درباره آیه مذمت تقلید عوام از مدعیان مرجعیت (و منهم امّیون) می فرمایند که از میان فقهای شیعه، فقط برخی، سزاوار تقلید هستند: «فأما مَن کانَ مِن الفقهاءِ صائنا لنفسِه حافظا لدینه مخالفا علی هواه مطیعا لأمر مولاه فلِلعوام أن یقَلِّدوه و ذلک لا یکون الا بعضَ فُقهاءِ الشیعة لا جمیعَهم». احتجاج، ۲: ۴۵۸ 🌼«حافظا لدینه» یا به معنای حفظ دینداری است یا به معنای حفظ دین. اگر آن را به معنای حفظ دینداری شخصی نیز بدانیم، باز هم نسبت به مرجع تقلید، به حفظ دین بر می گردد؛ زیرا مقابله در برابر جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم یا نفوذ دشمن و امر و نهی کردن، جزئی از دینداری شخصی کسی در تراز مرجع تقلید است؛ بنابراین: اگر فقیهی در برابر سند خیانتبار ۲۰۳۰ موضع غیر انقلابی داشته باشد، شایسته مرجعیت نیست؛ چون این سند برای هجوم سیستماتیک به دین و دینداران است و غربزدگان خائن و نفوذی و حسن روحانی خود را متعهد به انجام این خیانت معرفی کرده بودند. ❇️ تدقیق فنی آ. آیا احراز این صلاحیت (حافظا لدینه) لازم است، تا بتوانیم کسی را مرجع تقلید بدانیم؟ ب. یا احراز عدم صلاحیت فقیه برای مرجعیت لازم است؟ یعنی اصل بر این است که هر فقیهی صلاحیت مرجعیت دارد، مگر اینکه ثابت شود وی صلاحیتی مثل حافظاً لدینه ندارد. 🔴 نتیجه مسأله اگر بگوییم اصل بر این است که هر فقیهی صلاحیت مرجعیت دارد، آنگاه شاید بتوان فقیهی که موضع انقلابی در برابر سندهای خیانت باری مثل ۲۰۳۰ نداشت را با حمل رفتار وی بر صحت، مرجع تقلید بدانیم. اما اگر احراز صلاحیت کسی برای مرجعیت در گرو احراز شرط امام عسکری (حافظا لدینه) باشد، نمی توان با حمل بر صحت کردن رفتار کسی، او را مرجع تقلید دانست؛ بلکه باید احراز کرد که وی «حافظا لدینه» است و در صورت عدم وجود دلیلی بر این امر، مانند بقیه فقهای شیعه است که امام عسکری می فرماید شایسته مرجعیت نیستند. ❌چرا برخی از فقها، جریان غربزده را نسبت به سند خیانت بار ۲۰۳۰، نسبت به فسادهای اقتصادی، نسبت به فسادهای امنیتی و نفوذی پرور، نسبت به ترویج کشف حجاب و نسبت به فسادهای عظیم فضای ولنگار مجازی نهی از منکر نمی کنند یا حتی موضعی خیرخواهانه از خود نشان نمی دهند تا در موضع تهمت فقدان شرط «حافظا لدینه» نباشند. ☄️قرآن می فرماید چرا از سخنان گناهناک و فسادهای اقتصادی نهی از منکر نمی کنند! 👈لولا ینهاهم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت! 🚨 آیا ما نباید سخن قران را بر علمای ساکت بخوانیم؟ چه رسد که چنین فقهایی، مرجع تقلید پنداشته شوند. 🌋 برخی پرداختن عالمانه به بیان امام عسکری را هتاکی به مرجعیت می دانند و با فحاشی در پی خفقان بر می آیند، برخی شجاعت شنیدن این مسائل را ندارند، برخی شجاعت فکر کردن به آن را ندارند و برخی به صورت کلی آن را قبول دارند اما هرگز به خود اجازه نمی دهند که چنین معیارهای مقدسی را درباره یکی از فقها به گونه مشخص، به بررسی بسپارند. 👈 اگر کسی از ما بپرسد که منطق شفاعت از فرد فاسق و مفسد و مجرمی مانند بچه منتظری چیست؟ لطفا بیان کنند؛ آیا این درخواست غیر علمی است؟ آیا اهانت است؟ ❇️دفع یک شبهه اگر گفته شود که اتخاذ موضع در برابر خیانت های جریان غربزده بر ضد دین و نظام اسلامی و جریان انقلابی، امری شخصی است و شما نمی توانید بگویید که فلان آقا تارک نهی از منکر هست یا نه؛ سه مشکل پیش می آید: آ. اگر عدم موضع گیری برخی فقها در برابر فسادهای جریان غربزده امری شخصی و فاقد معیارهای عمومی باشد، همین مسأله نسبت به سایرین هم جریان دارد و هیچ کس را نمی تواند به صرف عدم موضع گیری در برابر باطل، فاقد هیچ صلاحیتی دانست. ب. این ادعا تا هنگامی قابل بیان است که ولیّ امر، فرمان به موضع گیری صریح نداده باشد؛ اما اگر رهبری گفتند که در فتنه ۸۸ همه باید موضع صریح بگیرند، تکلیف آقایانی که موضع صریح نگرفتند، چیست؟ ج. با حمل بر صحت کردن برخی مواضع امام جماعت یا حتی مرجع تقلید، آنها را از فسق تبرئه می کنیم؛ زیرا اصل بر گناهکار بودن نیست، مگر این که ثابت شود. لکن نمی توان گفت که طبق قاعده، اصل بر این است که هر فقیه شیعه، دارای شرط حافظا لدینه است، مگر این که خلافش ثابت شود؛ چون شاید فقیهی عادل باشد، لکن شجاعت یا بصیرت کافی برای حافظا لدینه بودن نداشته باشد. در اینجا حتی اگر معنای حافظا لدینه را حفظ دینداری خودش بدانیم، نتیجه حمل بر صحت، حافظا لدینه بودن نیست. 👈«برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نيست که مرجع و مجتهدش بگويد اظهار نظر نمیکنم.» صحیفه امام، ۲۱: ۲۸۹ امیرتعقل @abarin
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۵ 📚 العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء. کنز، ۱: ۲۰۰ 📚 این پیایند، در پی گام متعالی و شجاعانه امام خامنه ای، برای زدودن زنگار انحراف از مرجعیت نگاشته می شود؛ تا علاوه بر جامعه مدرسین، طلاب و مردم نیز بدانند که مرجعیت شیعه معیارهای دقیق و افشاگرانه ای دارد. اهمیت پرداختن به این مساله به حدی است که حجت خدا، خامنه ای در نشست تاریخی ۱۳ اسفند ۹۷ گفته است که مرجع ما هم انقلابی باشد! ورنه به درد کشور نمی خورد، بلکه مواضع وی خواهد بود؛ حتی اگر این موضع با انقلاب باشد؛ با آن. ❎ ۱. در اینجا خود فرد ضد انقلاب، ضد ولایت فقیه یا خائن نیست، اما موضع وی خیانت به انقلاب و امت اسلام است؛ بنابراین مشمول مرگ بر ضد ولایت فقیه نمی شود: «انّ الله یحب العبد و یُبغضُ عمله». 🚨۲. بی تردید عدم تبیین این موضع ولیّ امر به شکل عالمانه و شجاعانه و هشدار ندادن به فقها و مراجعی که متوجه عمق این مسأله نشده اند، خود، موضعی غیر انقلابی و به امت اسلام است. 🌕۳. و پس از تبیین این مسأله، سخن و سکوت و سیره مرجع تقلید، باید انقلابی باشد و برای تداوم مشروعیت مرجعیت شان، برای مقلدین شیعه، باید از «موضع تهمت» غیر انقلابی بودن و خیانت پرهیز کنند؛ ⬅️ تا امکان «احراز» شرط «مطیعا لأمر مولاه» فراهم باشد. ✅۴. شرط «مطیعاً لأمر مولاه» برای مرجعیت امام عسکری (ع) در بیانی حیاتی درباره آیه مذمت تقلید عوام از مدعیان مرجعیت (و منهم امّیون) می فرمایند که از میان فقهای شیعه، فقط برخی، سزاوار تقلید هستند: «فأما مَن کانَ الفقهاءِ صائنا لنفسِه حافظا لدینه مخالفا علی هواه مطیعا لأمر مولاه فلِلعوام أن یقَلِّدوه و ذلک لا یکون الا بعضَ فُقهاءِ الشیعة لا جمیعَهم». احتجاج، ۲: ۴۵۸. ❇️۵. طبق بیان حیاتی امام حسن عسکری درباره شرطهای لازم برای مرجعیت، فقیه علاوه بر فقاهت، نیاز به چهار شرط مهم دارد، پاسداری از نفس خویش، نگهداری از دینش، مخالفت با هوای نفسش و اطاعت از مولایش: «مطیعاً لأمر مولاه». ◀️۶. نکات فقاهتی آ. این حدیث نسبت به شرایط غیبت زمانی یا مکانی معصوم اطلاق دارد؛ ب. بلکه این حدیث شریف ظاهراً ویژه شرایط غیبت زمانی و مکانی معصوم است؛ زیرا با دسترسی به ولیّ امر معصوم (ع)، بعید است بتوان تقلید از فقیه غیر معصوم را مُجزی، بلکه مشروع شمرد ⏺۷. مقامامت دینی بنابراین در غیبت زمانی/ مکانی (مثل اداره مصر تحت ولایت گماشته معصوم در زمان معصوم)، دو مقام دینی داریم: 👈آ. مولی: نائب خاص یا عام امام معصوم؛ که قاعدتاً ولیّ امر باید فقیه باشد و اگر هم آن را خدا بینگاریم، خدا فرمان اطاعت از ولیّ امر داده است. 👈 ب. مرجع تقلید 💠۸. تأکید می شود که «مولا» نمی تواند به معنا ولیّ امر معصوم باشد، زیرا: آ. در صورت دسترسی به مولای معصوم (عدم غیبت مکانی یا زمانی معصوم) فرد غیر معصوم نمی تواند مرجع اعلم باشد. ب. در صورت ولایت فرد غیر معصوم در شرایط غیبت مکانی یا زمانی، عدم اطاعت مرجع از ولیّ امر، نقض ولایت و نقض اطلاق روایت و سبب تضعیف ولایت و بستری برای آسیب است. ❇️۹. پس مرجع تقلید موظف است که از ولیّ فقیه «اطاعت» کند؛ یعنی حتی «تبعیت» هم کافی نیست؛ بلکه پیروی همراه با رغبت، شرط است (ثم لا یجدوا فی انفسم حرجا مما قضیت و یسلموا تسلما)؛ قضاوت پیامبر (ص) بر اساس ظواهر بود و ممکن بود که حق کسی ادا نشود، اما همو باید حتی در دل نیز به همین قضاوت تسلیم باشد! از سویی برای امکان احراز مسأله برای مقلدین، سزاوار است که فقیه صراحتاً اعلام کند که همانگونه که خود را اعلم می داند، خود را مطیع ولیّ فقیه هم معرفی کند. 🌕 بهای بهاء الدینی به این بود که خواهشمند بوسه بر دست خامنه ای جوان، به عنوان ولیّ امر بود؛ به گواه تاریخ، مردی که با دست ولیّ امر بیعت نکرد، با پای حَجّاج بیعت خواهد کرد! 🔴۱۰. هر مرجعی که ولیّ فقیه را ولیّ خود نمی فهمد و راغبانه دستور وی را پی نمیگیرد، فاقد شرط راهبردی امام حسن عسکری ع برای مرجعیت است؛ لذا مقام مرجعیت را غصب کرده است و در قیامت و دنیا باید پاسخگو باشد. 💠۱۱. به حرمت سخن امام حسن عسکری (ع)، به کودتای کثیف ۸۸ برگردید تا بدانید کدام مرجعی طبق فرمان خدا و ولیّ فقیه، موضع صریح و قاطعی در برابر کودتاگران گرفت و نسبت به کدام فقیه، نمی توان شرط «مطیعاً لامر مولاه» را کرد. ❌۱۲. آیا قرآن نفرمود «لیتفقهوا فی الدین و قومهم»؟ آیا مدعیان مرجعیت نمی بایست طبق فرمان خدا و نیز مولای خود خامنه ای، در موضعی صریح، کودتاگران را می کردند؟ مسأله ساده ای نیست؛ مسأله سقیفه آخر الزمان است که این بار زور طاغوت به مردم ولایی نرسید؛ وگرنه هدف همان غصب ولایت بود! 🌻مرجع امیرتعقل @abarin
💠 فرمان امیرالمؤمنین علی علیه السلام به حبس امثال منتظری و پزشکان جاهل: ✅👈امیرالمؤمنین (ع): بر امام واجب است که علمای فاسق و پزشکان جاهل را به حبس بکشد». من لا یحضره الفقیه، صدوق، ج 3ٍ، ص 31. 🌻مرجع امیرتعقل و ابرفقه @abarin