فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رد اتهام شرق، نقد ادعای مقام قضایی و پاسخ به پندار آقای اژهای
◼️بدنه مردمی مطالبات حجاب
😅خبرنگاری که یادآور کودتای ۸۸ بر ضد جمهوریت است میگوید مطالبات انتقادی به لایحه حجاب، از سوی یک اقلیت پرسروصدا است!
🔻رد این اتهام
آ. فیلم۱؛ شبکه ۵ سیما: اولویت ۸۴ درصدی نظرسنجی بر «جرمانگاری» هنجارشکنی!
ب. فیلم۴؛ اذعان اژهای: مردم توقع بجایی درباره عفاف و حجاب دارند. پس صدای مطالبهگران هم صدای مردم است و هم بجا!
ج. فارسمن: حجاب، اوج امضاهای فارسمن را جابجا کرد؛ بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار امضا تا ۲۲ اردیبهشت!
◼️بدنه کارشناسی مطالبات
در کارهای تخصصی، باید علمی بود! منتقدان لایحه حجاب، افزون بر پایگاه مردمی، پایگاه استدلالی و علمی نیرومندی دارد:
آ. رئیس حوزه علمیه؛ آیتالله اعرافی: مسئولین در قوای سهگانه باید به مطالبات جریانات مردمی و انقلابی درباره عفاف و حجاب توجه لازم بکنند!
ب. آیتالله علمالهدی: مجلس بجای لایحه حجاب، صیانت از بیحجابی را تصویب نکند!
ج. اژاهای: «حتی صحبت درباره آن بود که ممکن است دولت در این زمینه لایحه دیگری بدهد»
📚پس دولت، یعنی یک ضلع کارشناسی و کانون اجرای لایحه، انتقادات جدی به لایحه داشته است!
◼️نقد لغزش محاسباتی آقای اژهای!
اژهای با تأیید اصل دغدغه مردم، از «کار بیهزینه یا دست کم، کمهزینه» سخن میگوید!
فیلم۳ و ۵ (از چپ) پاسخ رهبر به پندار آقای اژهای است؛ رهبر:
‼️«کار باید «بهنگام» و همراه با «خطرپذیری در انجام» باشد!
👈بهنگام که نبودید!
👈 اینک هم در پی کار بیهزینه یا کمهزینهاید! آن هم در جنگ با دستگاههای جاسوسی دشمن!
🔺توجیه بدتر از لغزش! جای آیتالله یزدی خالی
آ. منطقتراشی برای کار نادرست، خطرناکتر از آن کار است! آیا آن عالم بزرگ، در پی عکسی که از ایشان با آن باغی درآمد، چنین توجیهاتی کرد؟! اخلاقش کمتر بود یا سوادش
ب. معنای یک رفتار رسانهای، تابع ذهنیت و توجیهات ما نیست؛ به عکس و تیتر آن روزنامه سیاستباز بنگرید!
ج. سیاستمدار باید مانند شطرنج باز، بداند که کجا مرود، چه کسانی شاید بیایند و با هر کس باید چگونه تا کند.
ج. آیا این باغی و از سران کودتای ۸۸، تنها «اختلاف سیاسی» با نظام دارد؟ پس به رهبرتان را هم یاد بدهید! این ادبیاتِ انحراف و تحریف را کنار بگذارید!
د. اخلاق یعنی عزت! نه اینکه خمیده و دو دستی، دست باغی قدافراشته را بگیرید؟ چرا رهبر پذیرای این فرد برای عیادت خویش نشد؟ بیاخلاقی کرد؟ اوج اخلاق، همان رفتار قرآنی رهبرمان برای انزوای اجتماعی آنان است: «و علَی الثلاثةِ الذيیَ خُلِّفوا حتی إذا ضاقت علیهم الأرضُ بما رَحُبَت و ضاقَتْ علیهم أنفُسُهم و ظَنّوا أَن لا مَلجَأَ مِنَ اللَّهِ إِلا إلیه ثُمَّ تابَ علیهم لِيَتوبوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيم»
ه. اگر اخلاق بریده از سیاست اسلامی هم داریم، بسیار خب! کاری بکن که تنها در پستوی اخلاق فردی باشد نه این که بدعتی در پیشانی سیاست بشود؟
و. اگر آیت الله یزدی بودند، شاید شما جرأت نمیکردید به نام اخلاق چنین بکنید!
◻️ اگر رهبری اجازه چنین کاری ندادند، بجای توجیه، توبه کنید!
🔺«توجیه بدتر از لغزش» جای آیت الله یزدی خالی!
اینکه کسی بخواهد برای یک کار غلط، یک منطق بتراشد، این خیلی خطرناکتر از آن کار است! آیا آیةالله شبیری در برابر آن عکس که
آ. معنای یک رفتار عمومی، تابع ذهنیت و توجیهات ما نیست؛ به عکس و تیتری که سیاست بازترین روزنامه کشور جفت کرده است بنگرید!
ب. سیاستمدار باید مانند شطرنج باز باشد و بداند که اگر فلان جا برود و با فلان صحنه روبرو شود و فلان عکس از وی در کشور منتشر شود، معنایش چیست و چگونه باید رفتار کند؛ اگر نه از عوام هم نسنجیده تر هستیم.
ج. آیا خاتمی با نظام صرفا اختلاف سیاسی دارد یا باغی و فتنه گر و بر ضد جمهوریت است؟ یعنی شما فتنه 88 هم یک اختلاف سیاسی می دانید که سرکرده باغی آن را با این ادبیات معرفی می کنید! این توجیه خودش بیم بارتر است!
د. اخلاق یعنی دو دستی و با زبونی و خمش دست باغی قامت افراشته را بگیری؟ این اخلاق از رهبرتان آموختید؟ یا می خواهید به او که پذیرای خاتمی برای عیادت خویش نشد، اخلاق بیاموزید؟
ه. به فرض که این کار، یک منطق نبوده است و تنها یک کار مثلا اخلاقیِ سکولار بوده باشد، خب چرا در جفت تیتر معنادار سیاست زده ترین روزنامه کشور باید بشود و نباید در پستو همان نشست می ماند؟ یعنی شما این قدر ساده هستید یا مخاطب را ساده گرفته اید؟ یا فکر کرده اید که چون حداد عادل هستید، قرار است تغافل کنیم؟
و. اگر آیت الله یزدی زنده بود نهیبی بر سر شما می زد که بدانید اخلاق یعنی چه و شکستن حریم نظام و ولایت یعنی چه؛ یادتان که هست! والله روز میلاد امام رضا را با این کارت بر بنده پر از اندوه کری! خدا به حساب شما رسیدگی می کند.
📚 کارآمدی حکومت امیرالمومنین و ایران + شهید الداغی، آرزوی علی ع
⁉️ شبهه
برخی با آوردن این سخن امیرالمؤمنین (ع) که همه مردم کوفه بهرهمند بودند؛ نان گندم میخوردند و در سایه مینشستند (ما أَصبَحَ بِالکوفةِ أَحَدٌ إِلّا … یَجلِسُ فی الظِّلِّ ...». ابن شهرآشوب، مناقب، ۲: ۹۹) میگویند امیرالمؤمنین همه مردم حکومت خود را به رفاه و خانه رساند! پس چرا نظام ایران که ادعای اسلام دارد، مردم را خانهدار نکرده است؟!
◼️ادعای برادران حکیمی
«همه خانه داشتند: در حکومت اسلامی امام علی (ع)، مسأله مسکن حل شده بود؛ یعنی در کوفه، تنها شهری که در اختيار آن حضرت باقی مانده بود، کسی بدون مسکن وجود نداشت». حکیمی، الحیاة، ۴: ۲۹۹ و ۳۰۰. آقای حکیمی ادعای محدود بودن فرمانروایی امیرالمؤمنین به کوفه را برپایه این فرمایش امام (ع) میداند: «این چیزی جز کوفه نیست» (ما هیَ إلّا الکوفةُ أَقبِضُها و أَبسُطُها) نهج: ۶۶)
◼️بررسی «خانه داشتن همگان» در حکومت علی (ع)
آ. گستره حکومت امیرالمؤمنین
سرزمینی که امیرالمؤمنین فرمانروای آن بود و کارگزاران خود را بر آن گمارد، بنا بر آنچه از کتاب «تاریخ سیاسی اسلام، ۱: ۷۴۰» گزارش شده، سرزمینی است که بیش از ۲۵ کشور کنونی را در بر میگیرد: «ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، آذربایجان، داغستان، گرجستان، ارمنستان، قبرس، یونان، ترکیه، عراق، اردن، کویت، بحرین، قطر، امارات، عربستان، یمن، مصر، لیبی، سودان و اتیوپی.
آن سخن امیرالمؤمنین درباره محدود شدن عملیِ حکمرانی ایشان به کوفه نیز، برای سالهای پایانی فرمانروایی ایشان بود.
ب. توان خدماتی حکومت امیرالمؤمنین (ع)
اگر «در سایه نشستن» (یجلس فی الظل) را به معنای خانه داشتن بگیریم، آیا همه مردم گستره حکومت امیرالمؤمنین خانه داشتند؟
مردم و کارگزاران با امیرالمؤمنین (ع) کاری کردند که ایشان نه تنها نتوانست بخشی از سرزمین اسلامی (سوریه، لبنان و فلسطین) را از معاویه پس بگیرد و نه تنها نتوانست مردم همین گستره فرمانروایی خودشان را خانه دار کند، بلکه تقریباً همه ۲۵ کشور کنونیِ در فرمان ایشان نیز از دست رفت و ایشان ماند و «کوفه» و چند شهر پیرامونش که سخنی از خانه داشتن مردم آن چند شهر نیز نشده است؛ 👈 بلکه مردم آن شهرها، حتی «امنیت مالی» و «امنیت جانی» نیز نداشتند و داعش آن روزگار، با راهبرد «هزارخنجر» اقدامات تروریستی غافلگیرانهای بنام «الغارة» انجام میداد. کتاب «الغارات» این فتنههای معاویه را به گستردگی نشان میدهد.
◼️گزارش یکی از غارتها؛ غارت سفیان
یکی از این غارات، غارت شهر انبار در سال ۳۹ است. معاویه به سفیان گفت با سپاهی پرشمار و مُجهّز، از «هیت» بگذر و اگر سپاهی یافتی بکش و «انبار» را تاراج کن و اگر سپاهی نیافتی به «مدائن» برو؛ ولی به کوفه دست اندازی نکن! چون غارت انبار همانند زدن کوفه است و دل مردم عراق را میلرزاند و هواداران ما در آنجا را خورسند میکند و ترسیدگان را به سوی ما میکشاند، هر کس دیدگاهش مانند تو نبود بکش! از کنار هر چه میگذری بِتُنبان و داراییها را غارت کن! چون این کار همانند کشتار و بلکه بیمبارتر است. سفیان هم به غارتگری پرداخت و کارگزار حضرت علی (ع) را کشت و داراییها را به تاراج برد. کافی، پانوشت، ۹: ۳۶۵
◼️واکنش امیرالمؤمنین به این غارت
علی ع: «شب و روز و پنهان و آشکار شما را به جنگ فراخواندم و گفتم با آنان بجنگید تا پیش از آنکه آنان با شما بجنگید ... پس به همدیگر وانهادید تا دچار غارتهای معاویه شدید و آنان بر سرزمینهای شما چیره شدند ... و بر زن مسلمان و زن کتابی درآمدند و از پای تا سر، هر چه زیور داشتند را درآوردند (پابند، دسبتند، گردنبند و گوشواره) و بی زخم و رنج بازگشتند! اگر کسی برای این داستان دِقمَرگ شود روا است! جای شهید الداغی خالی بود!
◼️نفرین امیرالمؤمنین ع بر کارگزاران و مردمش
کار حضرت علی (ع) به جایی رسید که در جلو چشم دشمن به کارگزاران فرمود: خدا مرگتان بدهد! که فهمتان به اندازه کودکان خوابنما و زنان زفاف است! ایکاش شما را نمیدیدم و نمیشناختم!
«قَد دَعَوتُکم إلی قِتالِ هؤلاءِ القَومِ لَيلًا و نَهاراً ... فَتَواکلتُم و تَخاذَلتُم حَتّی شُنَّت عَلَيکم الغاراتُ و مُلِکت عَلَيکم الأَوطانُ ... يا أَشباهَ الرجالِ و لا رجالَ ... قاتَلَکم اللَّهُ» کافی، ۹: ۳۶۱.
◼️انقلاب فرزندان امیرالمؤمنین
👈 فتح پایگاه استکبار در ایران، با دست تهی
👈 ۸ سال دفاع در برابر جنگ استکبار
👈 ۴۵ سال در برابر تحریم اقتصادی
👈 ۳۰ سال در برابر شبیخون فرهنگی
👈 نه تنها محدود به کوفه نشدیم بلکه عراق، سوریه، لبنان، یمن و کمابیش فلسطین و حتی ونزوئلا را نیز از حلقوم استکبار درآوردیم
◼️کارآمدی ظاهریِ انقلابِ فرزندانِ علی (ع) در ایران، دهها برابر حکومتی بود که کارگزاران و مردمش نفرینشدهی امام تنها و مظلومش بودند!
🖤 سخن آ. جوادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فقه و مدیریت فضا در سخن ولیّ فقیه
◻️چندی است که پیرو فقه و مدیریت پنجلایه ابرفقه (نقطه، خط، سطح، حجم، جرم) آنها را به گونه فشرده به سه لایه فقه و مدیریت «فضا، ساختار و بافتار» بررسی میکنیم.
در دل فضا، ساختار دوانده میشود. اگر فضا درست بشود، ساختار هم میتواند کارامد باشد و کاستی هایش هم چندان کارا نباشد، ولی اگر فضا آسیب ببینید حتی توانمندیهای ساختار هم کارامد نخواهد بود. در دل ساختار نیز مدیریت بافتاری میتواندکارامد باشد.
◻️کار برجسته ولیّامر، سودهی کلان و مدیریت فضا است و اولویت وظیفه هر فرد، هر بافت و هر ساختار، برآوردن نیازهای «فضا» است (أعظم ما افترض سبحانه) ولی شوربختانه هر سه، بیشتر به کارهای اختصاصی خود میپردازند. ولی باید بدانیم که اگر فضا آسیب ببینید، ساختار و آنگاه بافتار هم ناکارامد خواهند بود.
◻️«پرچم»، نشان فقه و مدیریت فضا است. راهپیماییها فضاساز هستند، ریخت و رخت ما و شهر ما (من تشبه بقوم)، شعائر و فضاساز هستند و باید این شعائر را تعظیم کرد!
◻️ پرسش: چرا هنگامی که رزمندهای بر بالای خاکریز میرود، بجای آن که فرمانده کل قوا به این کار اعتراض کند و آن را نمونه «التَهلُکة» بداند، آن را میستاید؟ چرا کشته شدن برای دفاع از مال، شهادت است؟ با این که جان، باارزشتر از مال است. چون این کارها یعنی مدیریت فضا که فقه و هنجارهای آن با مدیریت ساختار، بافتار و فرد، یکی نیست.
📚همسو:
👈نقد فقه فضا، فقه ساختار و بافتار
👈اذان بلند و بلندگوی عزاداری
👈بررسی فقهی کار شهید الداغی
👈فقه فضا و پرچم
👈فقه فضا؛ توازن پنهان و آشکار
👈 فرق فقه فضا و غوغا
👈 کتمان ایام الله
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شگفتترینهای امام خمینی، عرفان و دلیری!
ولیّ فقیه، ولی خدا است، کسی که ولیّ خدا باشد، نه میترسد و نه میاندوهد (لا خوفٌ علیهم و لا هم یَحزَنون) عرفان یعنی این! نه اینکه از ترس چهارتا بوقچی، درباره قتلگاه فضای مجازی و حجاب و فسادهای مالی خاموشی و محافظهکاری پیشه کنیم! محافظهکاری، ذلت است نه اسلام و ایمان و عرفان!
گر بر کَنم دل از تو و بردارم از تو مهر
آن مهر بر که افکنم، آن دل کجا برم؟
🧨محافظهکاری قتلگاه انقلاب!
🌾 صبح میبد
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: امام به عمل، انگیزه و رای مردم اعتماد داشت
🔹امام کسی نبود که بهخاطر رودربایستی، مردمسالاری را مطرح کند. جمهوری اسلامی ناشی از اعتماد امام به مردم بود.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
1.42M
🔺 نقد مغالطات خیانت بار در حق امام خمینی، کشور و مردم
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیتالله اعرافی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه کوفه:
✳️ گفتمان امام(ره) گفتمان تجدید تمدن اسلامی بود
◻️ اولین بعد در امام، بعد علمی بود که جامع علوم اسلامی بود.
◻️امام خمینی (ره) توانست گفتمان جدیدی در عالم ایجاد کند. گفتمان امام (ره)، گفتمان تجدید تمدن اسلامی بود.
◻️امام دین را دین فرهنگ و تمدن و پیشرفت جامعه معرفی نمود.
◻️حضرت امام (ره) نه رویکرد تحجّری داشت و نه رویکردی غربزده، بلکه قائل بود دنیای اسلام میتواند با تکیه بر عناصر ثابت و انعطاف در عناصر متغیر، در همه اعصار قوانین الهی را محقّق نماید.
◻️ امروز هم در دنیای اسلام محتاج این گفتمان هستیم.
◻️ امروز هم محتاج وحدت اسلامی هستیم. البته نه به معنای از دست دادن ارکان مذهبی.
ما نیازمند بازگشت به اسلام ناب و گفتمان امام خمینی( ره) هستیم.
کانال خبرگزاری حوزه
هدایت شده از ولایتمداران
در یاد من خوابهای عجیبی مانده، یکی از آنها را نقل می کنم؛ حوالی سال ۴۶ یا ۴۷، وضع سیاسی و اختناق درنهایت شدت و سختی بود؛ چنان که جز اندک ازرفقا با من در میدان باقی نماندند و بقیه عرصه مبارزه را رها کردند.
در آن شرایط خواب دیدم حضرت امام خمینی (رحمه الله) وفات کرده...
علماء و مردم بسیاری برای تشییع جمع شدند...
دردی جانکاه قلبم را می فشرد و غم و اندوه وجودم را گرفته بود.
تابوت را روی دوش گرفتیم باصدای بلند می گریستم و از شدت تالم و تاثر بادست روی زانوی خود می زدم. چیزی که بر غم و درد من می افزود، این بود که می دیدم برخی از علما، بدون آنکه توجهی بکنند باهم صحبت میکنند و میخندند! و من کاری از دستم بر نمی آمد جز اینکه این درد و اندوه جانکاه را تحمل کنم.
پیکر به آخر شهر رسید، بیشتر تشییع کنندگان بازگشتند، و فقط تعداد بیست سی تشیع کننده همچنان در پی جنازه حرکت می کردیم. سپس جنازه به تپهایی رسید. بیشتر تشییع کنندگان در پایین تپه ماندند. جنازه به همراه چهار پنج نفر به سمت بالای تپه رفت که من هم با آنها به دنبال پیکر بودم.
من به پایین پا نزدیک شدم تا در حالی که چهره حضرت امام را می بینم با او وداع کنم. ناگهان دیدم دست راست ایشان که انگشت سبابه آن به حالت اشاره بود به سمت بالا حرکت می کند. حیرت شدیدی سراپایم را گرفت. امام با چشمان بسته شروع کرد به نشستن تا اینکه انگشت اشاره اش به پیشانی من رسید. باشگفتی و حیرت نگاه میکردم. امام لب گشود و دوبار گفت:
"تو یوسف می شوی"…!
منبع: کتاب "خون دلی که لعل شد"
_______________________
┏━━━━ °•🖌•°━━━━┓
@velayatmadarann
┗━━━━ °•🖌•°━━━━┛
هدایت شده از حسین ستوده۲
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃
📢 ابرگروه براهین و قرارگاه عمار
برگزار می کند:
🔹نشستی با عنوان:
آسیب های اجتماعی بی حجابی وپرخاشگری(بی عفتی)
ارائه راهکارهای پیشگیرانه برای والدین،
بررسی پرونده قضایی سه دختر ۱۴ ساله،در تهران بزرگ
باحضور:
سرکارخانم دکتر اکرم حیدری
روانشناس،استاد دانشگاه ومدرس ناجا
📆پنج شنبه ۱۴۰۲/۳/۱۸
ساعت ۲۲
مکان ابرگروه براهین
برای عضویت در گروه ها کلمات آبی رنگ زیر را لمس کنید👇
جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
🇮🇷گروه قرارگاه عمار
هدایت شده از بیداری ملت
📚 ۵ رده سختی؛ ۵ چشمه امید
رهبرمان کلید پیروزی را «ایمان و امید» برشمردند که دشمن آن سختی و نومیدی است.
◻️راز سختیها
گاهی سختیهایی پیش در زندگی پیش میآید که ما را بسوی ناامیدی میکشاند. ولی سنت خدا این است که ما را با سختیها بیازماید تا بیشتر به درگاه خدا زاری کنیم و نیرومندتر به جنگ سختیها برویم: «و ما أَرسَلنا فی قَريَةٍ مِن نَبیٍّ إِلّا أَخَذنا أَهلَها بِالبَأساء و الضَّرّاءِ لَعَلَّهُم يَضَّرَّعونَ». پس سختیها بنبست نومیدی نیست؛ بلکه دریچه امید است: «الحمدُ لله علَی عظیم رَزیَّتی».
◻️ ۵ رده سختی
۱. در زندگی همه سختی و بلاء هست: «و لَنَبلُوَنَّکم بشیء مِن الخَوف و الجوع»
۲. ولی این سختیها درباره مؤمنون بیشتر است: «هُنالکَ ابتُلِیَ المؤمنون و زُلزِلوا زِلزالاً شدیداً» یعنی مؤمنون زلزله میشوند، آن هم زلزلهای که در گزارش خدا، بسیار سخت است! گاهی مومنون چنان به لرزه میافتند که صدای پیغمبر خدا هم بلند میشود: «و زُلزِلوا حتی یقولَ الرسولُ و الذین آمنوا معه متی نصرُالله!» اینجا است که خدا پاسخ میدهد «الا إنّ نصرَالله قریب»
۳. آیا سختی از این بیشتر هم داریم؟ آری داریم! چون پیغمبر خدا درباره پسینیان سلمان فارسی که ان شاءالله همین انقلاب ایران و همین مردم هستند میفرماید:
«أعجَبُ الناسِ إیمانا و أعظمهم یقیناً» شگفت ترین ایمان و بزرگترین یقین را دارند. پس سختیهای آنان نیز بیشتر خواهد بود؛ ازینرو پیغمبر به یاران بَدر و اُحد میفرماید که سختیهای این مردم به اندازهای است که شما تاب آن را ندارید! «إِنَّکمْ لَوْ تَحْمِلُونَ لِمَا حُمِّلُوا لَمْ تَصْبِرُوا صَبْرَهُمْ» الغیبة، توسی: ۴۵۷.
۴. قرآن میفرماید که مومنان آغاز اسلام اگر ۲۰ تا باشند بر ۲۰۰ تن از دشمن چیره میشوند: «إن یَکُن مِنکم عِشرون صابرون یَغلِبوا مِأَتین»؛ ولی درباره مؤمنان آخرالزمان میگوید که دستاورد هر یک از آنان ۵۰ برابر هر یک از این مؤمنهای بدر و اُحد است: «سَیأْتی قومٌ مِن بعدِکم، الرَجلُ الواحدُ مِنهم لهُ أَجرُ خَمسینَ مِنکم» و در روایتی دیگری میفرماید که توان آنان ۴۰ برابر توان یک مرد است: «أُعطِی الرجلُ مِنکم قُوّةَ أربعین رَجلاً». کافی، ۱۵: ۶۶۳.
۵. آیا سختی از این بیشتر هم داریم و کسانی از اینان نیرومندتر هم داریم؟ آره، سردار سلیمانی میگوید «این انقلاب آنقدر تلاطم و سختی دارد که یک روزی شهدا آرزو میکنند زنده شوند و در دفاع از انقلاب شهید بشوند. اینها کسانی هستند که اگر یکی شان به کوه بزند، کوه را جاکن میکند: «و جُعِلَت قُلوبُکم کزُبَرِ الحَدیدِ لَو قُذِفَ بِها الجبالَ لَقَلَعَتها». کافی، ۱۵: ۶۶۳. از اینان باشیم!
◻️ هشدار رهبر
در این تنگناهای بسیار سخت، صدای ولیّ امر هم درآورد. ایشان گفت که مردم حجت را بر مسئولان و علما تمام کردهاند ولی بازهم از برخی مسئولان و برخی عالمان تکانی ندیدیم! ایشان گفتند که حجاب واجب شرعی و «واجب سیاسی» است! ولی ما چیزهایی میبینیم که بیشتر به «إباحه سیاسی حجاب» میخورد! بیشتر به «کاپیتولاسیون فحشا» میخورد تا لایحه عفاف!
◻️«محافظهکاران قاتل
برخی گویا نمیخواهند هزینه بدهند! رهبرمان فرمودند «محافظهکاری قتلگاه انقلاب است»! خب قتلگاه ولایت هم همین جاست دیگر: «گرم است به هم پشت رقیبان پی قتلم! ای عشق دلفروز دل من به تو گرم است». رهبر از همدستی رقیبان مینالد نه از دشمن! رقیبان چه کسانی هستند؟ قتل چیست؟ وقتی قتلگاه، محافظهکاری باشد، قاتل هم رقیبان محافظهکار هستند!
شاید برخی بگویند پس چرا رهبر به آقایان هشدار نمیدهد! رهبر هشدار میدهد، ولی نه آشکار. سرزنش پیدرپیِ برخی مسئولان و علما در جلوی چشم دشمن، یعنی همان دوپارگی که در اسرائیل میبینیم. رهبر گاهی آشکارا و گاهی هم تلخ و نهفته گله میکند؛ چنانکه در ۳ خرداد ۴۰۲ بود در گِلهای تلخ فرمود: «گفتن ما مثل حالت نصیحت پیدا میکند مواردی، ولی قانون شما اجرایی و الزامی است»! (متن پایگاه حفظ و نشر کمی عوض شده، لطفا به صوت این بخش گوش کنید).
البته قانون آقایان هم گاهی برای خودشان الزامآور نیست؛ چنانکه رهبر در ۲ شهریور ۹۹ فرمود: «سیاستهای اصولی پهنای باند، مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است»
◻️ التزام علمی به ولایت فقیه یا جهالت عملی؟
چرا اصل دین که ولایت است را اینگونه فروبگذاریم؟! چه راهی بهتر از این برای رسیدن به خدا هست؟ چرا «التزام عملی به ولایت فقیه» ندارند! خب مشکل ابلیس نیز همین «ولایت» بود؛ وگرنه خدا را «یکی» میدانست، خالق و رب و معبود را نیز یکی میدانست و تنها فرمان ولایی خدا را چیزی بیش از نصحیت نمیپذیرفت! جاهلیت این است که برخی در نزد ولیّ خدا و رهبر جهان، انگار با یک پیرمرد ساده روبرو هستند! چرا باید فرمان ولیّ امر حالت نصحیت پیدا کند؟ اُف بر جهل!
@bidariymelat
🔺هشدار امام صادق به محافظهکاران
میگویند: «امام»! ولی بدانید به خدا سوگند من امام کسی نیستم؛ جز آن کسی که از من پیروی کند! ولی آن کسی که از من سرپیچی کند، پس من امام او نیستم! چرا به نام من در میآویزند!
«یقُولُون إِمامٌ! أَما و اللَّهِ ما أَنا بِإِمامٍ إِلّا لِمَن أَطاعَنی، فَأَمّا مَن عَصانی فَلَستُ له بِإمامٍ! لِمَ یتَعَلَّقون بِاسمی؟» کافی، ۱۵: ۸۲۰.
🔺کارگزاران جمهوری اسلامی ایران و علمای اسلام! رهبر فرمودکه مردم حجت را بر شما را تمام کردند! آیا متوجه هستید!
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🪐 اخترمهندسی شگفت خدا+ سواژ «اختر»
📚«اَخ» یعنی بیرون آمدن و «تر» یعنی گردآمده و تفتیده.
«آفرینش جهان: «یوم نطوی السماء کطیّ السجلّ للکتب کما بدأنا اول خلق نعیده» خدا می فرماید که آسمانها را توماری و مارپیچی آفریدیم و این گونه نیز آن را به پایان می بریم.
◼️پس «اخ»، واژه فارسی بر پایه دانش توحیدی پیامبران است و این زبان به گمان بنده ساخته یا پرداخته پیغمبران است.
◼️«تر» هم یعنی گرد آمده؛ از ریشته تفتن، که معنای تفتیدگی و داغ بودن هم دارد.
📚 ا. امامی میبدی
😊 سلام بر زبان فارسی! قدرش بدانیم!
🌾 صبح میبد
هدایت شده از مجتبی شیخی
📚نگاهی دیگر به «دور در ساختار نظام ایران»
شبهه: رهبر شورای نگهبان را تعیین میکند، شورای نگهبان، مجلس، دولت و خبرگان را سرپا میکند و خبرگان هم رهبر را تعیین میکند!
🔺دور حقوقی و رده های آن
«دور» یک واژه فلسفی است؛ بدینسان که «یک مرغ» سبب وجود یک «تخم مرغ» باشد و «همان تخم مرغ» سبب وجود «همان مرغ» باشد؛ یعنی مرغ و تخم مرغ، هم باید باشند تا دیگری را وجود آورند و هم باید نباشند تا از دیگری بوجود آیند!
👈 «دور حقوقی» چیست؟ در حقوق، سخن بر سر بود و نبود نیست؛ بر سر ارزش و اعتبار داشتن یا نداشتن است. اکنون به سه رده دور حقوقی میپردازیم:
⁉️ «دور در جایگاه رهبر، ش. نگهبان و خبرگان»
اگر «جایگاه رهبری» به «جایگاه شورای نگهبان» اعتبار دهد و «جایگاه ش. نگهبان» به «جایگاه خبرگان و مجلس و دولت» اعتبار دهد و سپس «جایگاه خبرگان» به جایگاه رهبری اعتبار دهد، این میشود دور.
👈 پاسخ: اعتبار سه جایگاه، به قانون اساسی است و اعتبار قانون اساسی هم صرف نظر از مشروعیت آن، به همهپرسی مردم و چیزی بیرون از قانون اساسی است.
⁉️ دور در «بکار افتادن جایگاهها»
اگر به کار افتادن ۳ جایگاه رهبر، ش. نگهبان و خبرگان، بهم وابسته باشد، دور می۶شود؛ مانند اینکه رهبر بگوید من هنگامی میتوانم کار را آغاز کنم که پیش از آن کار خبرگان آغاز شده باشد و مرا تعیین یا نظارت کند! خبرگان نیز بگوید من هنگامی میتوانم کار کنم که ش. نگهبان مرا تأیید صلاحیت کند. ش. نگهبان هم بگوید من هنگامی میتوانم کار کنم که رهبر، ۶ فقیه مرا با واسطه و ۶ حقوقدانم را با پیشنهاد رئیس قوه قضاییهی منصوب رهبر) به دست آورم!
👈 پاسخ: نخستین رهبر (افزون بر مشروعیت الهی)، بگونه «تَعیُّنی» و در فرایند ۱۵ ساله انقلاب، از سوی مردم و کارگزاران انقلاب به رهبری پذیرفته شده بود. پس رهبر نخستین، از سوی خبرگانی درست نشد. رهبر بعدی هم با خبرگان پیشین درست شد نه خبرگان تایید شده از سوی شورای نگهبانی که برگزیده همان رهبر دوم باشد.
⁉️ «دور در کارکرد»
یعنی با چشم پوشی از رهبران خوب کنونی، در این ساختار قانونی، اگر رهبری فاسدی بیاید، ش. نگهبان فاسدی درست میکند و ش. نگهبان هم خبرگان فاسدی درست میکند و خبرگان فاسد هم رهبر فاسد را برکنار نمیکند.
👈 پاسخ: آنچه گفته شد، دور نیست؛ بلکه «تبانی» است. اگر ساختار درست است و کارگزاران هم درست باشد، رهبر نادرست از کجا در میآید؟ ولی اگر کارگزاران بخواهند بر فساد تبانی کنند، ساختار نمیتواند جلوی آنان را بگیرد؛ هر چند که کارشان را دشوار کند. به هر روی در اینجا ما میخواهیم ساختار را بررسی کنیم و به کارگزار نمیپردازیم.
۱. در آذر ۵۸، قانون اساسی همه پرسی شد. سپس در همان سال، نخستین انتخابات مجلس انجام شد با اینکه هنوز ش. نگهبان درست نشده بود. سپس در تیر ۵۹ ش. این مجلس ۶ حقوقدان پیشنهادی رئیس قوه قضا را برگزید و به شورای نگهبان داد که با شش فقیه تعیین شده از سوی رهبر، این شورا درست شد. پس ش. نگهبان از مجلس برآمد؛ نه وارونه آن! سپس در تیر ۶۲ نخستین مجلس خبرگان نیز برگزار شد که آن هم با واسطه از همین مجلس برآمد؛ چون نیمی از آرای تأیید صلاحیتها، مستقیماً در دست منتخبان مجلس در ش. نگهبان است. پس هم مجلس، مردمی است، هم ش. نگهبان قوامش به ۶ حقوقدان برگزیده مجلس است و هم خبرگان، تأیید صلاحیتش وابسته به همین ۶ حقوقدان است. افزون بر اینکه نامزدهای انتخابات گوناگون را نیز مردم بر میگزینند و مردمی است. در اینجا همه چیز به رأی مردم بازگشت دارد و اسلام هم که به جای خود.
۲. رهبرِ برآمده از رأی مردم، باید هر ۳ سال یکبار، ۳ فقیه ش. نگهبان را تغییر دهد. در همان سال، اگر رئیس قوه قضا (منصوب رهبر) از معرفی ۳ حقوقدان خوب به مجلس خودداری کند، مجلس میتواند به حقوقدانهای پیشنهادی برای ش. نگهبان رای ندهد و ش. نگهبان با ترکیب ۹ نفره (اگر قانونی باشد)، ۶ به ۳ به سود نیکان بشود. در این زمان هم هر انتخاباتی برای مجلس، دولت و خبرگان انجام شود، باز حقوقدانهای منتخب مجلس و آن ۳ فقیه تغییر نکرده، نقش تعیین کننده دارند و فساد به لحاظ ساختاری به بن بست میخورد.
در سال ششم رهبر، مثلا ۳ فقیه فاسد دیگر میآورد. باز مجلس میتواند به حقوقدانهای مثلاً فاسد پیشنهادی قوه قضا رأی ندهد و ش. نگهبان از ارزش بیفتد؛ چون دیگر حقوقدانی ندارد. از سویی آیا در این همه سال، خبرگان کنونی، رهبرِ مثلاً فاسد را برکنار نمیکند؟ اطلاعات و سپاه و مردم و مجلس و ... همه ساکتند؟
🔺 پس در بررسی ساختاری، فاسد کردن دولت و مجلس و ش. نگهبان و خبرگان شدنی نیست.
آقای وزیر! قوه قضائیه! شورای عالی امنیت ملی! شواری عالی فضای مجازی! اگر به خدا و شرع و ولایت و قانون ایمان دارید، در پی بستن قلتگاه مجازی با بستن فیلترشکن ها برآیید! مستند هر کدام از «سخن خدا و شرع، ولیّ امر و قانون را در اینجا بیابید!
📚دانشمند یا داعشمند؟🧨
امیرالمؤمنین (ع) میفرماید که «عقلها امامان فکرها هستند». دانش دستاورد فکر است و باید کارگزار عقل باشد؛ زیرا دانش، توانشزا است: (العِلمُ سُلطانٌ).
🌾 اگر دانش و دانشمند، کارگزار عقل و امام راستین باشند، چنین کسی دانشمند و سزاوار گرامیداشت است.
◼️ولی ما از آن دانشی که برای «عقل» و بندگی «بیسود» باشد، به خدا پناه میبریم (أعوذُ بِکَ مِن عِلمٍ لایَنفَع) چنانکه از شیطان نیز به خدا پناه میبریم (أغوذُ بالله مِن الشَّیطانِ الرَّجیم)؛ چه رسد به دانشی که پنجه داعشسازان و شیطان بزرگ را پرزور کند (العِلمُ سُلطانٌ).
◼️بی گمان چنین دانندهای، کارگزار شیطان است و حتی اگر خداباور هم باشد، در رستاخیز باید پاسخگوی همه ستمگریهایی باشد آشکارا یا نهفته، با دانش او بر انسان و ارزشها رفته است!
📣 در رستاخیز کسی میبانگد که کجایند ستمگران و یاوران ستمگران! آنکه با پُرزه (لیقه)، زَکاب (دوات) ستمگران را فراهم کرد یا کیسه آنان را بست یا کِلک (قلم) آنان را تراشید؛ او را با آن ستمگران بهمآورید! وسائل الشیعة، ۱۷: ۱۸۱.
هدایت شده از حسین ستوده۲
🌹 جلسه پرسش وپاسخ
📢 ابرگروه براهین وقرارگاه عمار،
با همکاری موسسه موعود
تقدیم میکند
نشستی با عنوان:
فن بیان در مواجهه با منکرات و
پاسخ به مهمترین شبهات امربه معروف ونهی ازمنکر
(واجب فراموش شده)
👤 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر #علی_تقوی
مدرس امر به معروف در مجامع حوزوی ودانشگاهی، مولف وسخنران انگیزشی،
موسس مرکز تخصصی اموزش و احیای امر به معروف و
مشاور دبیر ستاد امر به معروف کشور
دانش آموخته درس خارج فقه امربه معروف ونهی ازمنکر، کارشناس ومیهمان برنامه های صدا وسیما، سخنران پیش ازخطبه های نماز جمعه تهران
🗓 زمان: دوشنبه ۱۴۰۲/۳/۲۲
⏰ ساعت ۲۰
مکان ابرگروه براهین درایتا
برای عضویت در گروه ها لطفا کلمات آبی رنگ را لمس کنید👇
جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
🇮🇷 گروه قرارگاه عمار