eitaa logo
محسن عباسی ولدی
57.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
350 فایل
صفحه رسمی حجت الاسلام #محسن_عباسی_ولدی متخصص | نویسنده | مدرّس 🌱 مسائل تربیتی و سبک‌زندگی‌دینی 🌐 پایگاه‌های اطلاع رسانی: ktft.ir/v 📬 ارتباط با مدیر: @modir_abbasivaladi 📱نشـانی صفحات مجازی حاج‌آقا در پیام‌رسان‌ها: @abbasivaladi
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ ما سخت در اشتباهیم که فکر می‌کنیم احساس خوش‌بختی رو می‌‌شه با پول و مادّیات به همسر منتقل کرد. ✅بهترین راه انتقال احساس خوش‌بختی به همسر، خوش‌اخلاقیه. پس کسایی که ثروتی ندارن تا با اون برای همسرشون امکانات رفاهی فراهم کنن، ناراحت نباشن.😉 💯اخلاق خوب، خودش ثروت بزرگیه. البتّه خدا هم وعده داده که رزق و روزی کسایی رو که خوش اخلاقن زیاد می‌کنه و روزی بداخلاقا رو تنگ می‌کنه.😃 ✳️ اگر می‌خوایم همسرمون رو رفیق راه خودمون کنیم، باید قبل از اون با اخلاق خوش، همراه بشیم. ⭕️ بدون اخلاقِ خوش _ که بهترین همراهه _‌ نمی‌تونیم دیگران رو با خودمون همراه کنیم. افراد خونواده از آدم بداخلاق، بیزار و فراری‌ان و حاضر نیستن با او رابطۀ دوستانه برقرار کنن.😵 📛 دوستای آدم بداخلاق هم به دشمنای اون تبدیل می‌شن. این فقط اطرافیان انسان بداخلاق نیستن که از او فراری‌‌ان، بلکه خودش هم از دست خودش در تنگناست و زندگیش همیشه در حزن و اندوهه.😔 ‼️ خدا هم رابطۀ خوبی با انسان بداخلاق نداره. عبادتای انسان بداخلاق، هر اندازه هم که زیاد باشه، مورد رضای خدا نیست.🤯 @abbasivaladi
هدایت شده از لالایی خدا
0229 ale_emran 186.mp3
10.87M
۲۲۹ آیه ۱۸۶ (کرونا) 📣 بچّه‌های لالایی خدا! 📣رزمنده های جبهه مواسات! ‼️مهلت شرکت تو پویش تا فردا شبه 😍 عجله کنید... ⁉️ بخاطر بیماری کرونا ما قدر چه نعمتایی رو بیشتر دونستیم؟🤔 🍃برای شفای همه مریضا، به ویژه کسایی که به کرونا مبتلا شدن،‌ یه صلوات و یه حمد شفا بخونید. @lalaiekhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* یه نگاه به چند دهۀ قبل بندازیم و یه نگاه به الآن. چرا این قدر بچه‌ها از کار کردن فاصله گرفتن؟ تربیت بدون کار کردن، ممکنه؟ واقعاً این اقتضای دوران مدرنه که بچه‌ها کار نکنن یا انحرافیه که به جون سبک تربیت ما افتاده؟ @abbasivaladi
گرچه بنا ندارم به صورت مرتب هر شب یادداشت بنویسم؛ اما از این که دو شب نبودم، عذرخواهی می کنم. تو یادداشت‌های شبانه داشتم دربارۀ حرف می‌زدم که موضوع کتاب‌های هشتم تا سیزدهم بود. تا کتاب دهم رو توضیح دادم. امشب اگه خدا بخواد می‌خوام دربارۀ موضوع کتاب یازدهم حرف بزنم که اسمش هست: دنیای قشنگ خدمت‌گزاری و تربیت بچه‌های کاری. @abbasivaladi
بچّه‌ها بر اساس روش تربیتی ما به دو نوع خدمت‌گزار و خدمت‌پذیر تقسیم می‌شن. بچّه‌های خدمت‌گزار، اونایی هستن که فقط طالب خدمتِ دیگران به خودشون نیستن؛ بلکه تا جایی که می‌تونن، بار خودشون رو از دوش دیگران بر می‌دارن و علاوه بر اون، به دیگران هم کمک می‌کنن. بچّه‌های خدمت‌پذیر، تنبلایی هستن که از انداختن بارشون روی دوش بقیه، احساس بدی ندارن. دیگه تکلیفِ برداشتن بار دیگران از طرف این بچّه‌ها معلومه. @abbasivaladi
ما اسم بچه‌های خدمت‌پذیر رو تنبل می‌ذاریم؛ اما از کنار تنبلی خیلی راحت می‌گذریم. امام باقرعلیه السلام فرمودند: «از تنبلی و بی‏حوصلگی بپرهیز؛ زیرا این دو، کلید هر بدی هستند. کسی که تنبل است، حقّی را ادا نمی‏کند و کسی که بی‏حوصله است، توان صبر کردن بر حق را ندارد». (تحف العقول، ص۲۹۵). چند دقیقه روی این حدیث فکر کنید. اگه باور کنید که تنبلی، کلید هر بدیه، چه اندازه برای پیشگیری یا درمون تنبلی بچه‌هاتون بی‌قرار می‌شید؟ @abbasivaladi
اگه امام باقرعلیه السلام تنبلی رو کلید شرها می‌دونن، نباید شک کرد که از دل تنبلی، هر شرّی می‌تونه بیرون بیاد. در این مسئله هم نمی‌شه تردید کرد که در صد بالایی از بچّه‌های دوران مدرنیته تنبل هستن و سبک تربیتی خیلی از والدینم تنبل‌پروره. حالا از پنجره‌ای که این حدیث به رومون باز کرده، می‌تونیم به خیلی از ناهنجاریای تربیتی که در اطرافمون هست نگاه کنیم و ریشه‌شون رو پیدا کنیم. باور کنیم که بسیاری از ناهنجاری‌های تربیتی، با درمان تنبلی درمان می‌شوند. @abbasivaladi
سؤالای زیادی دربارۀ کار وجود داره که باید بهشون جواب بدیم. سعی کردم توی جلد یازدهم به خیلی از اونا جواب بدم. توی مجموعۀ دوست دارم علاوه بر آموزش مهارت‌ها، تغییر نگاه‌ها هم شکل بگیره. خدا می‌دونه چه قدر از پدر مادرا به اسم دلسوزی، به اسم این که بچه‌مون به درسش برسه، به اسم این که بچه‌ها باید بچگیشون رو بکنن و دلیلای نادرست دیگه، بچه‌هاشون رو دور و بر کار نمی‌فرستن و در اصل به اسم خدمت، در حق بچه‌هاشون جفا می‌کنن. امیدوارم هر چه زودتر این کتابم آماده چاپ بشه. @abbasivaladi
همین قدر بس باشه و بریم سراغ متن اربعینی: حسین جان! در جغرافیایی که ما گرفتارش هستیم، مرز معنا ندارد و عبور بدون مجوز از هر مرزی جرم است. آیا در جغرافیای عشق تو هم مرز معنا دارد؟ می‌شود کسی عاشق باشد و پشت خط مرزی، زمین‌گیر شود؟ جز عشق تو در جغرافیای کربلا، معنای دیگری برای مرز هست؟ به گمانم حتّی اگر مرز عشق را در جغرافیای کربلا قبول کنیم، نمی‌شود قبول کرد که عبور بدون عشق، از مرزهای این جغرافیا جرم باشد. تو، هم عاشق‌ها را می‌پذیری و هم آنهایی که از عشق محروم‌اند. اصلاً کربلا عاشق‌ساز است و اگر فقط عاشق‌ها را به کربلا راه بدهند، فلسفه‌اش زیر سؤال می‌رود. کربلا را خدا آفرید تا عاشق شدن برای همه ممکن شود. کربلا از نگاه من جغرافیای بدون مرز است. درست می‌گویم؟ @abbasivaladi
🍃بهشت من و باز هم ابد و دل‌شوره‌های من برای هم‌نشینی با تو تا ابد. و باز هم ابد و این سؤال دردآور: من که در دنیا شایستۀ یک لحظه هم‌نشینی با تو نیستم چگونه خیال تا ابد بودن با تو را در سرم بپرورانم. و باز هم ابد و دست و پازدن‌های من برای دوست شدن تو با من تا ابد. آقا! تو که غیب می‌دانی و امروز و فردا برایت یکی است می‌شود بگویی عاقبتِ دست و پازدن‌هایم به کجا می‌رسد؟ دوستی‌ات نصیبم می‌شود یا نه؟ به کام می‌رسم یا ناکام می‌روم؟ تو جای همۀ را در برزخ و قیامت می‌دانی می‌شود بگویی جای من در آنجا کجاست؟ پیش تو؟ نزدیکِ تو؟ دور از تو؟ کجا آقا؟ من از جهنّم می‌ترسم. هیچ گاه از ته دل به خدا نگفته‌ام که می‌توانم آتش جهنّم را تاب بیاورم امّا داغ دوری را نه ولی آقای من! این را از ته دلم می‌گویم جایی که تو نباشی، برایم جهنّم است و اگر تقدیر من تا ابد با تو بودن نیست یعنی سرنوشتم تا ابد در جهنّم بودن است؟ هیچ گاه نمی‌توانم ابد را بدون تو تصوّر کنم. بیا و لطفی کن و با من باش با من در این دنیا و با من تا ابد. بگذار دلم خوش باشد به بهشتی که وعدۀ خداست. شبت بخیر بهشت من! @abbasivaladi
محسن عباسی ولدی
سؤالای زیادی دربارۀ کار وجود داره که باید بهشون جواب بدیم. سعی کردم توی جلد یازدهم به خیلی از اونا ج
اگه در بارۀ یادداشت‌های شبانه حرفی داشتید، دوست دارم بشنوم و بخونم: ارتباط با مدیر کانال: @admin_abbasivaladi