eitaa logo
اَبقی
127 دنبال‌کننده
22 عکس
1 ویدیو
4 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت، داستان، روایت، ناداستان، مینیمال و... به قلم طلبه محسن عبدالله زاده. ارشد حقوق تجارت بین الملل آزاد دامغان ، طلبه پایه۹ حوزه علمیه قم ارتباط با مدیر: @shahmsani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸یَحزَنُونَ لِحُزْنِنا🔸 🔸یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا🔸 ✍️از یکی دو دهه پیش با ظهور نسل جدید و جوان مداحان در کشور و البته با کمرنگ کردن نقش روحانیت اصیل و ربّانی در هیئات، یک موج رقابتی در برپایی مراسمات و هیئات در ایام شهادت و وفات اهل بیت علیهم السلام شکل گرفت. به نحوی که اینجور به اذهان القا می شد که هرچه ماتم بیشتر، تقرب بیشتر، هرچه سیاهی، زنجیر و قمه، طبل و سنج، روضه مکشوف،ایام عزاداری و مناسبت سازی، آه و ناله بیشتر تقرب بیشتر. تا حدی که گروهی از این جماعت سودا زده، دست به ابداع و تاسیس دهه های جدید مانند مسلمیّه، جعفریّه و محسنیّه زدند. مشکی پوشی و چهره غم و ماتم گرفتن نماد هیئتی ها شده بود و حتی در اعیاد و ولادت ها هم روضه خوانی برپا بود. و عده ای هم تمام عشقشان راه انداختن غمخانه، ماتمکده و بیت الاحزان شد. این رفتارهای افراطی تبعات بدی به دنبال داشت از جمله اینکه هیئات، روضه و این برنامه ها محدود به یک قشر خاص می شد و خیلی از اقشار جامعه نمی توانستند با اینجور برنامه ها، عواطف و احساسات خاص، انس بگیرند لذا از فیض مجالس و مراسم اهل بیت ( علیه السلام) محروم می شدند. مورد دیگر اینکه در اذهان جامعه، این نوع سبکِ غلط تعظیم و تکریم شعائر جا افتاده و هرکس عرض ارادت و محبت به اهل بیت (علیهم السلام) داشته، به صورت پیش فرض فکر می کرد بایستی در این قالب ها انجام شود. و مورد دیگر اینکه، چنین رفتارهایی، بهانه را به دست دوست و دشمن می دهد تا شیعه را به باد نقد بگیرند. ایران را عزاخانه و ماتمکده بنامند. اسلام را دین غم و مخالف شادی بشناسند. و سبب جولان مکاتب و نحله های دروغین عرفانی ، مسیحی و نیز دین گریزی در جامعه و خصوصا در جوانان شود. اما خدا را شکر در چند سال اخیر کم کم جامعه شیعه و بیدار ایرانی ، این جماعت و باورهای غلطشان را کنار زده و تعادل و تناسب در شادی و غم را در مراسمات و مناسبتها برگردانده اند. به عنوان مثال همانطور که در محرم و صفر خیمه و دسته های عزاداری برپا شد، در اعیاد غدیر ، روزهای پدر و مادر، اعیاد شعبانیه نیز موکب و دسته های کیلومتری شادی و سرور به راه افتاد تا همگان بدانند اسلام دین غم و غصه نیست و در جای خود حزن دارد و در جای خود شادی. تا به حقیقت شیعیان مصداق این روایت باشند که امام صادق علیه السلام فرمودند: شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا. شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند. @abghaa
💰فروش بیشتر💰 ✍️یکی از پدیده های نوظهور در صنعت کسب و کار و تجارت؛ آموزش ترفندهای بازاریابی و فروش است. از نحوه احوال پرسی گرفته تا نوع چیدمان کالا و به طور کلی؛ هرآنچه برای جذب مشتری و ترغیبش به خرید لازم است، در این برنامه ها یاد داده می شود. در این رابطه دو نکته قابل توجه است: اول این که همانطور که آنها یاد می گیرند چطور ما را تحت تاثیر قرار دهند بایستی ما یاد بگیریم چطور تحت تاثیر واقع نشویم. 🔸به عنوان نمونه؛ استفاده ابزاری از زنان، آنهم با ظاهر و آرایش های خاص، یکی از راه های جذب مشتری و فروش محصول است به نحوی که شاید اصلا به آن کالا نیازی نداشته باشید، یا مورد مد نظرتان هم نباشد، اما در مواجهه با خانم فروشنده تسلیم شده و خرید می کنید. راه رهایی از این ترفند، در مرحله اول، آگاهی نسبت به اصل این موضوع است، در مرحله بعدی، برخورد سنگین، با وقار و عدم برقراری ارتباط چشمی از جمله راه های پیشگیری از خرید اجباریست. فروشنده زن، با چهره، اندام و زبان خود می کوشد شما را تحت تاثیر قرار دهد لکن رفتار حساب شده شما، سبب جلوگیری از بروز این حالات و در نتیجه در امان ماندن از این خرید است. 🔸یکی دیگر از ترفندهای فروش، استفاده از موسیقی است. امروزه موسیقی هایی به ظاهر ملایم و آرام اما با اثر تخدیرکنندگی روانه بازار شده است که قدرت تشخیص، ارزیابی و تصمیم گیری شما را تحت تاثیر قرار می دهد. لذا در برخی از فروشگاه ها شاهد پخش موسیقی هستیم و مشتریان هم با سرخوشی و نشاط خاصی مشغول خرید می شوند؛ غافل از اینکه ممکن است همین صوت ها شما را تحت تاثیر قرار داده و در کیفیت و کمیّت انتخابتان اثر بگذارد. راه رهایی از این ترفند نیز، در وهله اول آگاهی نسبت به اصل موضوع و سپس درخواست جهت توقف پخش و یا ترک محل و خرید از جای دیگر است. 🔸و اما ترفند دیگر در بازاریابی و فروش مربوط به نوع چیدمان و نورپردازی فروشگاه است. زاویه تابش چراغ ها و نحوه چیدن کالا تاثیر زیادی در انتخاب شما دارد به نحوی که یک کالای ساده یا بدترکیب و زشت را جوری نمایش می دهند که جلب توجه کرده و نگاه و نظر را به خود جلب کند غافل از اینکه بعد از خرید و انتقال آن به جای دیگر متوجه خطای دید و ارزیابی می شویم. در رابطه با این ترفند هم در مرحله اول بایستی متوجه اصل این موضوع باشیم و در مرحله بعدی سعی کنیم محیط و فضای خود را با چیدمان فروشگاه مقایسه و متوجه تفاوت های آن شده و در در تصمیم گیری دقت بیشتری داشته باشیم. 🔸و آخرین ترفند در این نوشته مربوط به زمان خرید است. اگر دقت کنید، غروب و شب بازارها رونق و شلوغی بیشتری دارد. خیلی از مردم ترجیح می دهند در این زمان سراغ خرید و بازارگردی بروند و فروشندگان هم مایل به فعالیت و فروش در این زمان اند. فضای روحی و روانی انسان در این زمان بسیار حساس و تاثیر پذیر است به نحوی که اگر تدابیر و شرایط خاص آن را رعایت نکند، اسیر وهم و خیال شده و قوه تعقل، ارزیابی، سنجش و تصمیم گیری اش مختل می شود و رفتار اشتباه خواهد داشت. برعکس صبح ها که قوه تعقل و تفکر در سطح بالایی قرار دارد و تشحیص و انتخاب عاقلانه ای خواهیم داشت. جهت رعایت این اصل بایستی تا جایی می توانیم خرید خود را به صبح تا عصر موکول کنیم و از خرید و بازارگردی غروب و شبانه پرهیز کنیم و اگر هم مجبور به خرید شدیم به خودمان تذکر داده و مراقب باشیم سنجش، تصمیم و انتخاب هیجانی، احساسی و توهمی نداشته باشیم. 🔸تا اینجا آنچه بیان شد مربوط به نکته اول بحث بود و اما نکته دوم مربوط به مقایسه آموزه های دینی راجع به کار و تجارت با تفکر و باورهای این روش، در استفاده و نشر ترفندهای فروش بیشتر است. بر اساس آموزه های توحیدی، رزاق مطلق جهان خداوند است و اوست که رزق و روزی افراد را مشخص و نازل می فرمایند. و تلاش و کار ما سبب رسیدن این رزق است. و اگر خداوند بخواهد از راهی که تصورش را هم نمی کردیم رزق و روزیمان را می رساند. در شریعت اسلامی هم توصیه های در قالب واجب، حرام، مکروه و مستحب در باب تجارت آمده که نشان از این باور دینی دارد. به عنوان مثال، نهی از تعریف و تمجید کالا، فروش در تاریکی، توصیه به پس گرفتن و بیان عیوب کالا از جمله توصیه های شارع مقدس در این باب است. اگر از قدیمی تر ها بپرسید خواهند گفت که بازاری های متدین قدیمی، ویترین و چیدمان ساده ای داشتند و تا جایی ممکن بود، از تعریف و تمجید کالایشان پرهیز می کردند و اکر مشتری از خریدش پشیمان می شد ،کالا را مرجوع می کردند. خمس، زکات و صدقاتشان را روزانه پرداخت می کردند و هر زمان از روز که دخل و خرجشان در می آمد دست از کاسبی کشیده و سراغ عبادت، قرآن و دعایشان می رفتند. حال این رفتارها را مقایسه کنید با رفتار گروه اول که به هر قمیتی می کوشند تا کالای بیشتری بفروشند. بکوشیم نه جزء گروه اول باشیم و نه تحت تاثیرشان قرار بگیریم. @Abghaa
🔸سنت جانشینی و امتحان🔸 ✍هر چند وقت یک بار خبری از معصومیه می بینیم و می شنویم که هم مایه تعجب و هم مسرّت است. تصمیمات و کارهایی که در دوران ما آرزو بود امروز خاطره شده است. در آن زمان ها عده ای از افراد بیحال، خسته و رادیکالی فضا را جوری درست کرده بودند که با خیلی از ایده و طرح ها مخالفت می شد اما امروز آن افراد یا در انزوا رفته و یا اصلاح شدند و آن طرح و ایده ها که هیچ، فراتر از آن در حال اجراست. زمانی نه چندان دور، برخی از همین آدم های خشک و تنبل فضا را جوری درست کرده بودند که حتی اگر کسی نمازش قضا هم میشد؛ حق ورود به مدرسه را نداشت چه برسد به این روزها که پای نونهال و نوجوان هم به مدرسه باز شده و اعتکاف ماه رجب و اسکان نیمه شعبان هم برگزار می شود. چند سال پیش، وقتی حرف از تغییر مدیر سابق معصومیه به میان آمد، گروهی از طلاب به تکاپو افتاده و شروع به تومار نویسی و جمع کردن امضا کردند تا شاید بتوانند مانع رفتن ایشان شوند اما به هر حال ایشان در سِمَت جدیدی مشغول خدمت شد و مدرسه معصومیه از فیض حضورشان محروم ماند. اما خدا را شکر پس از ایشان شخص لایق و قابل دیگری سکاندار مدیریت مدرسه گردید. در این رفت و آمد اتفاقات تلخ و شیرینی افتاد که مرا یاد حرف یکی از اساتید اخلاق انداخت؛ ایشان می فرمود: یکی از امتحانات خداوند، امتحان جانشینی است، تاریخ برای همه ما تکرار خواهد شد و این نشان از عدل خداوند است. با رفتن مدیر قبلی و آغاز به کار مدیر جدید عده ای از طلاب شروع به بهانه گیری و ساز مخالف زدن کردند؛ که مثلا ایشان جوان است یا توانایی اداره این مجموعه بزرگ را ندارد. حتی برخی از اشخاص و نهادهای زیر مجموعه ای ایشان هم تاب همراهی اش را نیاوردند و به طرق مختلف کارشکنی می کردند. با رفتن مدیر قبلی و ورود مدیر جدید، خیلی از افراد و گروه هایی که از دلپاکی و سرشلوغی مدیر قبلی سوء استفاده کرده و خود را در ارکان و بخش های مدرسه جا داده بودند با رفتن ایشان دستشان رو و بار و بندیلشان را جمع کردند و رفتند. از بخشی از بسیج گرفته تا عده ای در مرکز زبان و برخی افراد بادمجون دور قاپ چین مدیر قبلی. و برخی دیگر که به محبت، چشم پوشی و رفتارهای پدرانه مدیر قبلی عادت کرده بودند در برابر قاطعیت و منطق مدیر جدید تاب نیاوردند، یا رفتند یا اگر ماندند زبان به شکوه و شکایت گشودند. با این تغییر مدیریتی، خیلی از خواسته ها و درخواست های من هم مثل خیلی از طلاب دیگر، با جواب منفی مواجه شد. هرچند در ظاهر از ایشان دلگیر می شدم اما وجدانم را نمی توانستم فریب دهم و در دل اقرار به پاکدستی و منطق مدیریتی ایشان می کردم و ایمان داشتم بعد از این تغییر مدیریتی، وضعیت خیلی تغییر کند. از آن تغییر مدیریتی سال ها می گذرد و هر روز به ایمان آن روزهایم افزوده می شود. در طول این مدت از دور و نزدیک شاهد مدیریت شخصی هستم که وجودش جمع صفاتی مانند شجاعت، جسارت، منطق و درایت است. در برابر فشارهای داخلی و خارجی کالجبل الراسخ ایستاده و با منطق و عقلش بر خیلی از مغالطات عرصه مدیریت فائق آمده. میزان حال فعلی افراد است و انشالله حال ایشان هر روز احسن الحال تر از قبل باشد.... برگردیم به چند سطر اول و حرف استاد در رابطه با امتحان جانشینی.... خیلی از این افراد و طلابی که بعد از این تغییر مدیریتی، درجا زدند، کنار کشیدند، زبان به نقد، تمسخر، عیبجویی، شکوه و شکایت باز کردند افرادی هستند که در ظاهر، سینه چاک و ذوب در ولایت فقیه هستند و حضرت آقا، حضرت آقا گفتن از زبانشان نمی افتد. اما وقتی خودشان در صحنه و عرصه امتحان قرار می گیرند از اهل سقیفه و خوارج بدتر می شوند. از قیاس شیطانی پناه به خدا می برم اما وقتی این ماجرا را می بینم، ریزش های مدعیان اسلام؛ بعد از رحلت پیامبر (ص) و مدعیان انقلابی گری بعد از امام خمینی (ره) به ذهنم متبادر می شود. @abghaa
🌐 جبهه‌ی نویسندگان حوزوی 🔸کانال مرکزی «نویسندگان حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 🔸کانال «افکار بانوان حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645 🔸کانال «شاعران حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/3921805394C8402216852 🔸روزنامه سراسری سراج https://eitaa.com/joinchat/3612409863C4db1daff5c 🔸نعیم https://eitaa.com/joinchat/2496331811Ce50f7ceb86 🔸دیباج https://eitaa.com/joinchat/1077608635Cf7f8c1c819 🔸 فکر شنبه https://eitaa.com/joinchat/3625713770C7282d47d62 🔸روزنوشت های من https://eitaa.com/joinchat/2406875232Cf7de81af93 🔸نیمکت کنار دکه پارک https://eitaa.com/joinchat/4103798806Cd0a42f25ce 🔸گفتمان انقلاب اسلامی https://eitaa.com/joinchat/3585736728C8448d42423 🔸نبض واژه ها https://eitaa.com/joinchat/833487134C42a7a61cf4 🔸 عصر تبیین، عصر رسانه https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980 🔸برش نوشته https://eitaa.com/joinchat/3866689722Cca3d3faf97 🔸ابقی https://eitaa.com/joinchat/270598375C6b23d406b2 🔸تحلیل سیاسی https://eitaa.com/joinchat/1934426112C64072d8177 🔸پویا نویسی https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815 🔸خاطرات نوه مستر همفر https://eitaa.com/joinchat/2542272635C1ac69b1a07 🔸رسانه شریف https://eitaa.com/joinchat/2475425835Cc5dbbb46cd 🔸باران قلم https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9 🔸یادداشت های یک طلبه http://eitaa.com/joinchat/3042705412C34cb363564 🔸نگاشته https://eitaa.com/joinchat/3219521655C6285a1161b ✔️ از حضور فضلا و نخبگان نویسنده در جمع نویسندگان حوزوی و کانون مدادالفضلاء استقبال می‌کنیم؛ با را تجربه کنیم. @HOWZAVIAN
🚕بلا مثل اسنپ🚕 🖊چند وقت پیش، دور یک میدان دنبال تاکسی بودم. ماشین های اطراف قیمت ۱۰۰ تومان به بالا می دادن. اسنپ زدم، قیمت ۴۳ت معمولی و ۵۰ت‌ برای گزینه عجله دارم آمد. بعد از ثبت سفارش، مشخصات یکی از همان تاکسی های دور میدان آمد‍. راننده ای که تا چند دقیقه پیش با کلی ناز کرایه ۱۰۰ت میگفت حالا خودش به امر اسنپ کرایه ۵۰ت را پذیرفت. تازه چقدرش را باید به اسنپ کمیسیون بدهد. اسنپ و امثال آن مکافات و بلایی است که سر رانندگان بی انصاف آمده و خودشان به دست خودشان این بلا را می پذیرند. در زندگی ما هم اسنپ های مختلفی وجود دارد. که خودمان با دست خودمان می پذیریم. اگر انصاف و تقوا را رعایت نکنیم خودمان می پذیریم اسنپ ها برایمان تصمیم بگیرند و قیمت تعیین کنند. و تاسف بار اینکه از این دخالت راضی و خوشحال هستیم... @abghaa
🔸لطفا نترسید🔸 ✍️در گشت و گذار در گلستان آیات و بوستان روایات، به طور مستمر و متعدد امر به نترسیدن از غیر خدا شده است. ترس از کفار و مشرکین، ترس از سرزنش و تمسخر دیگران. ترس از مقابله و مخالفت و .... از جمله ترس هایی است که شیطان می کوشد بر دل انسان بیاندازد و البته هر چه ایمان بالاتر، ترس کمتر. تا جایی که قرآن می فرماید لا خوف علیهم و لا یحزنون. نمونه این القائات شیطانی را در طول تاریخ و ملموس تر آن را در دهه های بعد از انقلاب شاهد هستیم. ترس هایی که سبب دست کشیدن از اجرای احکام الهی و تسامح و تساهل در آن شد. شیاطین انسی و جنی هر روز به بهانه های مختلف این ترس را در دل بزدلان و ضعیف الایمان های انقلاب انداخته و از آنها باج می گرفتند. فشارهای داخلی و خارجی در توقف و عدم اجرای مجازات و حدود اسلامی، نمونه بارز این رویه است. به نام حقوق بشر هر جایی خواستند وارد شدند و جلوی محاکمه و اجرای احکام را گرفتند و آنقدر جو روانی راه انداختند که حتی مومنین و متشرعین هم نسبت به برخی مجازات مردد شدند. این جماعت احمق و نادان خود را دانای کل می دانند و احکامی را که خداوند برای الی الابد وضع نموده را به بهانه تشخیص مصلحت و رعایت جوانب اجتماعی، بین المللی و هزار بهانه دیگر، متوقف کرده اند. غافل از اینکه اگر صلاح بشر در توقف، تعدیل یا تبدیل این احکام بود از سوی خود شارع مقدس بیان می گردید. تلنگر روشن و بزرگی که دراغتشاشات اخیر بر این افراد سست ایمان وارد شد. واکنش ها به محاکمه و مجازات قاتلین شهدای امنیت و برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماع بود. در حالی که عده ای با ترس و لرز دائم، حرف از عفو ، گذشت، تساهل و تسامح می کردند، دادگاه هایی تشکیل و قاطعانه و عادلانه محاکمه و اجرای حکم کرد و هیچ ترس و لرزی از سرزنش و تمسخر دیگران نداشت. و در کنار این قاطعیت، رافت و عطوفت رهبری و نظام هم شامل حال عده کثیری از فریب خوردگان، متهمین و مجرمین اغتشاشات گردید و مشمول عفو و ازادی شدند. اما در هر دو حالت می بینید دشمن روی خوشی نشان نداده. آنهایی که مدعی حقوق بشر اند، نه در مجازات و نه در عفو، هیچ گاه راضی نخواهند شد و کاری جز، تهدید، سرکوفت و سرزنش ندارند. و البته همه شاهد بودند، قاتلین و مجرمین به سزای اعمالشان رسیده و حدود شرعی اجرا گردید و این گروه، جز حرّافی، هیچ غلطی نتوانستند بکنند. این درس بزرگی است برای دولت مردان و مسولین که در راه خدا نباید از هیچ سرزنش، تهدید و مخالفتی ترسید. امید است این تجربه، درس و الگویی باشد برای اجرای باقی احکام و حدود الهی بر زمین مانده. چه قصاص و حدودهایی که اگر اجرا می شد امروز وضعیت این جامعه اینگونه نبود. چه قطع دست هایی که اگر می شد امروز این همه دست درازی به بیت المال و اموال مردم نمی شد. چه شلاق هایی که اگر زده می شد امروز اینهمه بی عفتی رواج نمی یافت. چه تبعید و گرداندن هایی که اگر می شد، امروز اینهمه اختلاس، رشوه و احتکار را شاهد نبودیم. @abghaa
❌ریزش- رویش✅ ✍️اغتشاشات اخیر صحنه ریزش و رویش های جدیدی در عرصه های مختلف بود. به عنوان مثال، برخی از اهل سیما و سینما از قطار انقلاب پیاده شدند و سوار قطار دdگری شدند. اما در همین کش و قوس ها عده ای ترس و لرزشان گرفت که آقا جامعه هنری از انقلاب و ارزش هایش رو گردانده و کارمان در جشنواره، سینما و تلویزیون لنگ می شود. اما همین اتفاق زمینه ظهور و بروز استعدادهای درخشانی بود که با از میان رفتن مافیای سیما و سینما، توانست خود را نشان دهد. جشنواره فجر امسال از سال های دیگر اگر پر رونق تر نباشد که کمتر هم نبود با این تفاوت که قشر عظیم جامعه که شامل مذهبی و انقلابی ها می شد، امسال پس از سال ها، فضا را مناسب و به هنجار برای حضور در این برنامه ها دیدند. در عرصه تلویزیون هم، دیگر خبری از برنامه های پر هزینه، بی فایده، لوث و سلبریتی ساز مانند خندوانه و دورهمی نبود اما خدا را شکر تا دلتان بخواهد برنامه های فرهنگی، مفرّح و مردمی مانند حسینیه معلّی، خودمونی و اعجوبه ها جایشان را پر کرد و همچنین سریال های ارزشی، انقلابی و امنیتی خوبی که هم اوقات فراغت را پر می کرد و هم برای مخاطب درس و نکته ها داشت. زمستان اغتشاشات رفت و رو سیاهی به ذغال های سوخته ماند. عده ای که خیلی هوا برشان داشته بود و فکر می کردند وزنه و قدرتی شده اند با بیانیه، تحریم، اعتصاب و اعتراض فقط خودشان را ضایع کردند و سرّ نَهانِشان از بی مایگی و خامی را مردم فهمیدند. اتفاقات اخیر بار دیگر به همه ما نشان داد اسلام و انقلاب محتاج و نیازمند کسی نیست و کار برای آن افتخار است. این اتفاقات با صدای رسا بیان کرد؛ اسلام و انقلاب لَنگ کسی نمی ماند و راهش را با اقتدار و استمرار طی می کند. اتفاقات اخیر هشداری بود تا با هر موج و بادی از این قطار پیاده نشویم و جایمان را محکم نگه داریم. @abghaa
📣فراخوان📣 ♦️با توجه به درد و دل ها و شکایات جانگداز برخی از دوستان، بستگان و آشنایان راجع به مسایل مالی، انشالله قصد داریم در ماه مبارک رمضان بسته معیشتی و در عید فطر، زکات فطریه امسال را تقدیم ایشان کنیم. عزیزانی که تمایل به همکاری دارند درپی وی اطلاع دهند. (((قابل ذکر است گروه مذکور صاحب شغل، درآمد، منزل، ماشین و بعضا باغ و ویلا .... می باشند.))) @abghaa
🔸سردار بر سرِ دار🔸 بعد از انتصاب سردار رادان به فرماندهی نیروی انتظامی و وجود روحیه انقلابی و مذهبی ایشان، مردم دلگرم وعده ها و اقداماتش در مبارزه با فساد، سرقت، ناامنی، بدحجابی و .... شدند. البته ضد انقلاب هم بیکار ننشست و تا توانست ایشان را مورد هجمه قرار داد و خواهد داد. نکته مغفول و مهم این که سردار و مجموعه انتظامی کشور چقدر می تواند اثر گذار باشد؟ سردارِ مومن و انقلابی، به تنهایی جَور خیلی از مدیران خواب و غافل را می کشد، فحش و تهمت می خورد. مثلا در موضوع بدحجابی، سردار با تمام اراده و قوا وارد میدان شده است. اما بخش های دیگر چه؟ وزارتخانه و نهادهایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه، ارشاد، سینما، بهداشت ، اوقاف، حوزه علمیه و طلاب و .... کجایند؟ همین که سردار به میدان آمد خیال برخی راحت شد که خب رادان متصدی و مسول جمع کردن اوضاع است. یادشان رفته این دختر و پسر، روزی ۷,۸ ساعت در مدرسه و دانشگاه اند. ساعت ها پای تلویزیون،فیلم، سریال و سینما هستند. در محله، مسجد و امام دارند و در فضای مجازی هم فعالند. موارد کثیر اینچنینی که هر کدامشان مسول و مدیر مجزا دارد اما خیلی ها پشت رادان مخفی شده اند و سردار را بر سرِ دار فرستادند و خودشان راحت در حال عیش و نوش اند. که اگر این نهادها کارشان را درست انجام می دادند کار به ورود نیروی انتظامی نمی‌رسید ولی چه کنیم که عده ای از مسولیت شانه خالی کرده، به تماشا نشسته اند و از بیرون گَود سردار را کوچ می کنند. جماعتی از جنس آنهایی که شیخ فضل الله نوری را سرِ دار بردند امروز می خواهند سردار را بر سر دار بفرستند و خود تماشاچی و نوحه سرا شوند. @abghaa
هدایت شده از اصول پاکی
🌱مجموعه اصول پاکی🌱 ویژه: ✴️پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی (اعتیاد) ✳️پیشگیری و درمان عادات فکری، احساسی و رفتاری اشتباه 🔶مبتنی بر نیازهای فطری انسان 🌻منطبق با فرهنگ اصیل ایرانی_ اسلامی🌺 🔶جذاب و کاربردی🔸 🔸ارائه محتوای تبلیغی ویژه مبلغین مراکز مشاوره و ترک اعتیاد، زندان ها، مراکز بازپروری، کانون های اصلاح تربیت و .... آشنایی و اجرای: 🔶اصول خودشناسی و خودسازی 🔹اصول زندگی توحیدی 🔹اصول راهنماشناسی 🔸اصول زندگی اجتماعی 🔻اصول هستی شناسی 🔸اصول حاکم بر جهان 🔹اصول دشمن شناسی 🔸اصول سبک زندگی https://eitaa.com/joinchat/4152557590C90ac6aa690
🔸مجتهدین روایات بیزاری🔸 ✍️چند روزیست بازار استخراج و انتشار روایات بیزاری از افراد و اعمال افراد، بین انقلابی ها، سوپر انقلابی ها و سلبریتی های خودی و ناخودی گرم است. آنها که توان استخراج دارند دست به کار شده و سراغ کتب و منابع می روند و در یافتن روایات ِبکر و دست اول از یکدیگر سبقت می جویند و آنها که حس و حال و یا توانش را ندارند در کُپی پیِست کردن روایات با هم مسابقه گذاشته اند. این روزها امام جمعه رشت سوژه خوبی دست همه داده تا خیلی ها عرض اندام کنند و دیدگاه روشنفکری یا جذب حداکثری بگیرند و ایشان را محکوم و پله ای برای بالا رفتن و دیده شدن خود کنند. بی تعارف خیلی ها بازی یک ویدئو کوتاه را خوردند، در مسند قضاوت نشسته و حکم صادر کردند. اما وقتی بخش های بیشتری از سخنرانی ایشان پخش شد، یا از پشیمانی سر در گریبان فرو بردند و یا با توجیه و بهانه های جدید پای قضاوتشان ایستادند. بیاناتی که نشان از روحیه بالا، افکار باز و خوش ایشان داشت. صحبت هایی با نشاط، صمیمی، راهبردی که توجه اکثریت حضّار آن جلسه را به خود جلب کرده بود. اما شیطنت عده ای در پخش بخش آخر آن همه بیان زیبا، کار دست خیلی ها داد. اول به خود و بعد به قضّات عالی مقامی که در این چند روز انواع و اقسام قضاوت ها را داشتند هشدار می دهم از فتنه، لرزش و لغزش های آخرالزمانی که از ناکجا میزند می لغزاند و می ریزاند. @abghaa