eitaa logo
سیاست‌و‌دیانت | مهدی ‌ابوطالبی
1.8هزار دنبال‌کننده
208 عکس
53 ویدیو
26 فایل
دکترای علوم سیاسی عضو هیئت علمی و معاونت پژوهش موسسه امام خمینی (ره) ادمین @mim_he_alef1378
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)» 🎙 سخنان مهم استاد شهیدی درباره وجوب الزام حکومت به حجاب 📌 فایل صوتی در کانال تنبیه الأمة: https://eitaa.com/Tanbiholomah/66 @Tanbiholomah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)» 🎙 حکومت اسلامی و حجاب 👤 استاد شهیدی ♨️ اینهایی که مخالف الزام بر حجاب هستند؛ سؤال ما این است که حد یقف این کارها کجاست؟ حتی اگر قرار باشد منکر، معروف شود!! حتی اگر عده ای خواستند برهنه باشند باز هم منع نکنیم؟ حد یقف منکر کجاست؟ 📅 ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ @Tanbiholomah
❇️دیدگاه فقها درباره الزام حجاب توسط حکومت ⛔️آیا حکومت اسلامی حق دارد رعایت حجاب را بر زنان مسلمان اجبار کند؟ ⛔️ ❇️آیت‌الله مکارم شیرازی❇️ ◀️ حکومت اسلامى و مسلمانان بدون شک نسبت به گناهانى که به طور علنى و آشکار، در سطح جامعه انجام مى‌شود وظیفه نهى از منکر دارند، مردم باید به نهى از منکر زبانى اکتفا کنند، و از هر گونه برخورد فیزیکى اجتناب ورزند، ولى حکومت مى‌تواند وارد این مرحله نیز بشود. و لذا حکومت اسلامی موظف است از گناهان علنی جلوگیری کند.   ❇️آیت الله نوری همدانی❇️ ◀️ بله حکومت حق دارد حجاب را الزام کند. ❇️آیت الله صافی گلپایگانی❇️ ◀️ در صورت اصرار زن (چه زن مسلمان و چه غیرمسلمان) بر بدحجابی در جامعه اسلامی، چنانچه از نهی متنبه نشود حاکم شرع جامع‌الشرایط می‌تواند او را تعزیر نماید. ❇️آیت الله حسینی شاهرودی❇️ ◀️ آری حکومت حق دارد حجاب را الزام کند. ❇️ آیت الله جوادی آملی❇️ ◀️ بی‌حجابی عمدی به طوری که علنا در معرض نامحرمان قرار گیرد گناه بزرگ است.اگر با نهی از منکر، بی‌اعتنایی به حکم شرعی حجاب ادامه یافت حکومت اسلامی می‌تواند تعزیر نماید.  https://www.entekhab.ir/fa/amp/news/146676 ❇️آیت الله خامنه ای❇️ ◀️ کاری که در ملأ انجام می‌گیرد، در خیابان انجام می‌گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می‌کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.» (بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان 96/12/17) ❇️آیت الله سیدصادق روحانی❇️ ◀️ حجاب از واجبات است و حکومت اسلامی موظف به اجراء احکام الهیه است و مردم هم از باب وجوب امر به معروف موظف به جلوگیری از بی حجابی هستند به خصوص علماء. rohani.ir ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ❇️آیت الله سیستانی❇️ ◀️ در مورد اجبار حجاب توسط مرد به همسرش آیت الله سیستانی معتقدند اگر ملایمت موثر نباشد میتواند و بلکه واجب است با تندخویی و یا جلوگیری از خروج از منزل او را وادار به حجاب کند، اما استفاده از کتک و گوشمالیدن و حبس فقط با اجازه حاکم شرع مجاز است. https://www.sistani.org/persian/qa/0881 https://www.isna.ir/news/930 ❇️آیت الله شبیری زنجانی ❇️ ◀️ رعایت حجاب -حتی در حریم خصوصی- اگر در معرض دید دیگران باشد، واجب است. لذا طبق شرایط و ضوابط شرعی و با رعایت مسائل آن، نهی از منکر لازم است. https://iqna.ir/fa/news/3632274 ❇️آیت الله سبحانی ❇️ ◀️ اینکه عنوان می کنند حجاب اجباری نیست، باید بدانند در مورد حجاب روایات فراوانی از معصومین داریم ضمن اینکه ۱۱ آیه در قرآن کریم پیرامون مساله حجاب است.چیزی که از واجبات الهی و دستور خداست اختیاری یا اجباری در مورد آن معنا ندارد. https://fa.shafaqna.com/news/537901 کانال سیاست ودیانت|حجت الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
برنامه تلویزیونی ژرفا ❇️ مردم سالاری و دموکراسی ✳️ شبکه جام جم سیما 🕟 پنجشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
✅تکامل تاریخی از غدیرعلوی تا انقلاب اسلامی ✍ اصغرزمانی 🌿 بخش اول 🔻بمناسبت ایام غدیریه، که ایام پر میمنت امامت و ولایت و اتمام نعمت و اکمال دین می باشد، نظری اجمالی به سیرتکامل تاریخ بشری از حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ص) و از غدیر علوی(ع) تا انقلاب خمینی(ره) و ظهور مهدوی(عج) می افکنیم تا متوجه شویم که چگونه کوثر توحیدی در طول زمان در حال بسط و پویایی تاریخی بوده و ما الان در کدام قسمت از این مسیر تاریخی پرافتخار و وزین قرار داریم. 🔸 قبل از شروع بحث باید این نکته را متذکر شوم که "جامعه" بستر مکانی و "تاریخ" بستر زمانی افول یا تکامل امت ها می باشد، با توجه به این نکته، روشن میشود که بحث فعلی ما از سنخ مباحث فلسفه تاریخ می باشد. ♦️در متون فلسفه تاریخ و تحلیل سیر تکامل بشری؛ اندیشمندان غربی نظریات متفاوتی دارند که با وجود اختلاف نظر در صورت مساله؛ همه این نظریات در مبنای اومانیستی اشتراک دارند و آبشخور این نظریات شبه علمی به باتلاق معرفتی اومانیسم منتهی میشود. 🔹 "پارسونس" طرح تکامل اجتماعی خود را با الگو برداری از تکامل زیستی داروین، چنین بیان می دارد؛ که تکامل اجتماعی یعنی، تکامل روابط و تعاملات و ساختارهای اجتماعی از روابط ساده به روابط پیچیده و نظام مند. 🔸"مارکس" برای طرح نظریه تکامل اجتماعی خود از پنج دوره تکاملی نام می برد و کمونیسم را نقطه طلایی تکامل بشری میداند.(۱_ کمون اولیه ۲_فئودالیسم ۳_سرمایه داری ۴_ سوسیالیسم ۵_کمونیسم) ♦️ "آگوست کنت" نظریه تکامل اجتماعی خود را با طرح سه دوره تاریخی_معرفتی ( حاکمیت معرفتی دین و سپس حاکمیت معرفتی فلسفه و در نهایت حاکمیت معرفتی علم تجربی) پایه ریزی کرده و پایبندی به علم تجربی را نقطه نهایی نظریه تکامل اجتماعی خود معرفی میکند. 🔸 چنانکه ملاحظه میشود این نظریات در باب تکامل اجتماعی با اینکه جهت گیری های مختلف ساختاری،اقتصادی، معرفتی دارند ولی در پذیرش اصل اومانیسم و محوریت انسان مادی، بعنوان مبنای تحلیل تکامل اجتماعی خود، مشترک هستند. ♦️ نظریه تکامل تاریخی از دیدگاه اسلام، هیچ تناسبی با نظریات غربی ندارد و بلکه کاملا در جهت خلاف آن است 🔹یکی از منابع اسلامی که برای بدست آوردن دیدگاه اسلام درباره سیر تکامل تاریخی میتوان به آن مراجعه کرد، دعای مشهوری است که در ایام مبارک مذهبی و عید سعید غدیر خم به خواندن آن سفارش شده است؛ و آن عبارت از دعای پر مغز و جذاب میباشد‌. 🔸 یکی از مهمترین ویژگی های این دعای گراسنگ، توصیف و تبیین تکامل تاریخ بشری با صبغه توحیدی است. در این دعا بعد از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم و عترت طاهرینش و بیان برخی سنن الهی؛ به تبیین جایگاه انبیاء و دعوت به توحید در سیر تکاملی بشر پرداخته است. در این دعا سیر تکامل تاریخی را از زمان اولین پیامبر الهی یعنی حضرت آدم(ع)؛ شروع کرده و در ادامه به ذکر انبیاء بزرگ الهی و ویژگی های هر دوره طبق معیار توحید و طاغوت می پردازد تا اینکه نوبت می رسد به بیان ویژگی های دوره نبوت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) که دوره ظهور و بروز کاملترین دین و کاملترین پیامبر الهی در زمان امت خاتم است. 🔹 در فرازهای بعدی این دعا، بعد از ذکر مجاهدت های فراوان پیامبر اکرم(ص) برای هدایت و تکامل بشریت؛ از آخرین و مهمترین تلاش های هدایت گرایانه او یعنی ابلاغ ولایت و وصایت حضرت علی(ع) در غدیر خم پرده برمی دارد و این مرحله را مرحله اکمال تبلیغ دین و اتمام نعمت ولایت الهی معرفی میکند. 🔻در فرازهای بعدی این دعا، به معرفی جانشینان و اوصیاء دوازده گانه پیامبراکرم(ص) پرداخته تا اینکه نوبت به معرفی حضرت ولی عصر(ع) و علت غیبت آن حضرت و اهداف حکومت جهانی اش میرسد و او را عصاره تمام کمالات انبیاء و اوصیاء و دوره حکومت حضرتش را نقطه طلایی تکامل تاریخی بشر معرفی میکند که مهمترین ویژگی آن تجلی توحید محض و عدالت جهانگیر و برچیده شدن بساط شرک و ظلم از صحنه گیتی است. کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
✅ تکامل تاریخی از غدیر تا انقلاب اسلامی ✍ اصغرزمانی 🌿 بخش دوم 🔻 سیر تکامل تاریخی توحیدی با اینکه در عید غدیرخم و با ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) توسط پیامبر اکرم(ص) به تکامل ابلاغی خود رسید ولی هرگز منجر به ظهور عملی کامل در صحنه جامعه نگردید و به خاطر عدم همراهی مردم با اولیاء الهی، و بوقوع پیوستن حوادث تلخی چون و ؛ توفیق بهرمندی از این مناره های باشکوه هدایت به تدریج کمتر شد و در نهایت به غیبت آخرین ولی الهی یعنی حضرت ولی عصر(عج) منجر شد. بعد از غیبت حضرت حجت(ع) تلاشهایی برای برپایی حکومت شیعی و زمینه سازی برای ظهور حضرت بقیة الله(ع) انجام گرفت ولی هیچکدام نتوانست به بیداری عمیق مردم و همراهی کامل آنان با شعارهای اسلامی بیانجامد تا اینکه در این سیر تاریخی، نوبت به وقوع حادثه بزرگ دوران غیبت یعنی برپایی انقلاب اسلامی ایران رسید. ♦️ انقلاب اسلامی ایران با آرمانهای اسلام ناب محمدی، دقیقا در امتداد خط سیر تاریخی انبیاء در جهت شکوفایی فطرت توحیدی انسانها و بندگی گسترده حق تعالی در عرصه اجتماع پدید آمد و با همان ابزار ها و اهداف انبیاء پا به میدان گذاشته و به بصیرت افزایی مردم و ایستادگی در مقابل طواغیت زمان پرداخت و مردم مستضعف را از چنگال گرگ صفتان مستکبر نجات داد و آنها را به راه سعادت دنیوی و اخرون رهنمون شد. 🔹 حضرت امام خمینی(ره) که وارث حقیقی انبیاء و اوصیاء الهی بود، به میدان آمد و ابراهیم وار علیه مشرکین زمانه قیام کرده و با شعار نه شرقی و نه غربی، بت های کمونیستی و لیبرالیستی را شکست و با شعار لا احب الآفلین صنم اومانیسم را زیر پا گذاشت و زمزمه فطری توحید را به گوش جهانیان رساند و نظام های طاغوتی مبتنی بر اندیشه اومانیسم را کنار زده و طرح حکومت اسلامی را پایه ریزی و اجرا کرد. 🔸 امام خمینی با الهام از شجاعت علوی در میدان مبارزه بی امان با طواغیت زمان هرگز عقب ننشست و با الهام از کربلای حسینی؛ عزیزترین کسان خود را فدای برپایی نهضت اسلامی کرد و با این شاهکار خود موجب بیداری فطرت انسان های آزاده گردید و اعتقادات مذهبی خاک گرفته را جلا بخشید و به دینداران آبرویی دوباره داد و آب حیات معنویت را به انسانهای تشنه به ارمغان آورد و ظرفیت های عظیم توده های مردمی را نمایان ساخت و وجهه شکست ناپذیر استکبار را بر زمین کوبید و نحوه آزادی از نفوذ و سلطه ابرقدرتها را به دولتها و ملت های آزاده نشان داد. 🔻با نفس مسیحایی حضرت روح الله؛ ملتهای مسلمان جان تازه گرفتند و بیداری اسلامی در آنها هویدا شد. و با عصای موسوی او ، اعجاز قدرت الهی و بطلان قدرت سحر انگیز استکبار روشن گردید و خیزهای مکرر استکبار برای تسلط بر منطقه خاورمیانه(عراق و سوریه و افغانستان و...) بصورت مفتضحانه ای شکست خورد. ♦️آری یکی از سنت های الهی در تکامل تاریخی اینست که قدرت های پوشالی و اندیشه های پوچ قطعا از بین خواهند رفت چرا که (فَأَمَّا اَلزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفٰاءً وَ أَمّٰا مٰا يَنْفَعُ اَلنّٰاسَ فَيَمْكُثُ فِي اَلْأَرْضِ كَذٰلِكَ يَضْرِبُ اَللّٰهُ اَلْأَمْثٰالَ  ﴿رعد ۱۷﴾ 🔹 طبق این سنت الهی ،اندیشه های باطل اومانیستی در غرب معاصر و نظام های برساخته روی آنها رو به فروپاشی و اضمحلال گذاشته و وجهه فریبنده آمریکا بعنوان نماد عملی این اندیشه در کل جهان و حتی میان متحدانش رو به افول است و در مقابل؛ قدرت و اندیشه جذاب و فطری اسلام ناب به پرچم داری و محوریت انقلاب اسلامی در حال گسترش روزافزون در صحنه گیتی است تا انشالله بزودی شاهد طلوع آفتاب عالمگیر هدایت و حکومت الهی با حضور حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه)باشیم و اجرای کامل عید غدیر خم و بسط ولایت الهی در سراسر عالم را جشن بگیریم. کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
🌀 حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر ✅ اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد. ♨️ اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی؛ برایم دوست‌داشتنی‌تر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام. 📌 متن کامل: https://eitaa.com/Tanbiholomah/69 @Tanbiholomah کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
سخنرانی حجت‌الاسلام ابوطالبی بمناسبت عید سعید غدیر در جمع طلاب مدرسه صدوقی فاز ۵ ❇️ علمای شیعه معتقدند ولایت در حدیث غدیر بمعنای سرپرستی و حاکمیت جامعه اسلامی است. ❇️ نصب الهی امیرالمومنین ع نشان داد که حاکمیت در اسلام منصبی الهی و نیازمند مشروعیت الهی است و بیعت مردم منجز کننده فعلیت این حاکمیت است. ❇️ آیه «فإن لم تفعل فما بلغت رسالته» نشان میدهد حکومت مهمترین رکن دین است. همان که خمینی کبیر گفت: «الاسلام هو الحکومة» ❇️ طبق دیدگاه مقام معظم رهبری، استفاده از تعبیر ولایت برای حاکمیت نشان میدهد یکی از ویژگیهای اصلی حاکمیت در اسلام، ارتباط نزدیک و پیوند حاکمان با مردم است. ❇️ از نظر شهید صدر معرفی حاکم اسلامی و وضع حکومت عادلانه در اسلام، موجب اکمال دین و اتمام نعمت شد. کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ حجت‌الاسلام ابوطالبی ⬅️ فلسفه سیاسی غدیر ❇️ علمای شیعه معتقدند ولایت در حدیث غدیر بمعنای سرپرستی و حاکمیت جامعه اسلامی است. ❇️ نصب الهی امیرالمومنین ع نشان داد که حاکمیت در اسلام منصبی الهی و نیازمند مشروعیت الهی است و بیعت مردم منجز کننده فعلیت این حاکمیت است. ❇️ آیه «فإن لم تفعل فما بلغت رسالته» نشان میدهد حکومت مهمترین رکن دین است. همان که خمینی کبیر گفت: «الاسلام هو الحکومة» ❇️ طبق دیدگاه مقام معظم رهبری، استفاده از تعبیر ولایت برای حاکمیت نشان میدهد یکی از ویژگیهای اصلی حاکمیت در اسلام، ارتباط نزدیک و پیوند حاکمان با مردم است. ❇️ از نظر شهید صدر معرفی حاکم اسلامی و وضع حکومت عادلانه در اسلام، موجب اکمال دین و اتمام نعمت شد. کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
❇️ بیانیه جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه درباره جنایت قرآن‌سوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران ... اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد. حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکی‌های صورت‌گرفته را اعلام می‌دارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زده‌اند مسئله را پیگیری خواهد کرد... 📌 متن کامل بیانیه در کانال تنبیه الأمة:👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ جریان شناسی فکری فرهنگی فتنه اخیر ◀️ حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی ⏰ پنجشنبه 14 مهرماه ساعت 14 ✳️ نشست سراسری خدام و مجریان طرح ولایت 1401 @aboutalebi57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ بررسی وضعیت حجاب و الزام به آن در زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم 🎙 استاد حامد کاشانی @Tanbiholomah @aboutalebi57
🗂 برخی از مباحث فقهی تاریخی الزام به حجاب در بیان برخی اساتید 1⃣ شواهد جواز تعزیر توسط حاکم در موارد ترک احکام الهی 🎙 استاد حسین نجفی بستان 2⃣ اگر روایت و گزارشی دال بر الزام به حجاب در زمان پیامبر و امیرالمؤمنین صلوات الله علیهما نقل نشده باشد، می‌توان الزام را خارج از وظایف حاکم دانست؟ 🎙 استاد حسین نجفی بستان 3⃣ استدلال به روایت «اذا نهوا لاینتهون» برای نفی الزام به حجاب صحیح است؟ 🎙 استاد حسین نجفی بستان 4⃣ بررسی وضعیت حجاب و الزام به آن در زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم + همراه با شواهد تاریخی و قرآنی 🎙 استاد حامد کاشانی @aboutalebi57 📲 برای مشاهده بسته محتوایی، کانال «تنبیه الأمّة» را دنبال کنید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
29.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ برای مقابله با ناهنجاری‌های سیاسی و فرهنگی این روزها چه باید کرد؟ ❇️ مواجهه موفق یک روحانی با کشف حجاب دختران در کلاس ✅ خبرها و تصاویر منتشر شده این روزها از یا شعارهای هنجارشکنانه نوجوانان و جوانان یا همان ها موجب حس ناامیدی در بین برخی از اقشار مذهبی و انقلابی از جمله روحانیون شده است. ❇️ حقیقت این هست که وجود چنین رفتارهایی قطعا نگران کننده و حاکی از ضعف و های مسؤلین و متصدیان امور فرهنگی بویژه است. ❇️ اما این خبرها نباید موجب ناامیدی بشود. زیرا کسی که با ویژگیهای نوجوان آشنا باشد میداند که: 1⃣ رفتارهای نوجوانان در این سن کاملا و برگرفته از احساسات و برخی اعتقادات سطحی است. 2⃣ دوران نوجوانی دوران ظهور و تفکر و تجدیدنظر در باورهای ذهنی بویژه باورهای رسمی و خانوادگی است. 3⃣ سن نوجوان، سن آمادگی کامل برای بحثهای و استدلالی و در عین حال برانگیختن احساس و است. ◀️ نتیجه اینکه با مواجهه صحیح و مناسب میتوان براحتی این وضعیت را تغییر داد. ❇️ یکی از بهترین بسته های معرفتی موجود برای این تبیین، دوره ، میراث ارزشمند است. 🇮🇷 🇮🇷 کانال سیاست‌و‌دیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
✅ اهمیت کار شما و این «طرح ولایت» در این‌جاست. شما با آگاهی، وارد عرصه‌ی حیات اجتماعی خودتان در دوران جوانی می‌شوید. امام خامنه‌ای مدظله العالی 🔻 ثبت نام سومین دوره سراسری 🇮🇷 ١۴٠١🇮🇷 🔸 برادران و خواهران غیرحوزوی (١٨تا۴٠سال) 👈 ویژه و 🔴 مهلت ثبت‌نام : تا ١۵ آبان ماه 📌 محل ثبت‌نام 👇 🌐 hamzevasl.ir کانال مرکز آموزش‌های آزاد 👇 🆔 @maab_iki 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
💡 سخنران: حجت‌الاسلام دکتر رضا رمضان‌نرگسی 🗂 موضوع: هخامنشی‌گرایی در تاریخ ایران ⏰ هم‌اکنون👇 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🚚 رسانه شوید 🆔 @difqom
✅ اهمیت کار شما و این «طرح ولایت» در این‌جاست. شما با آگاهی، وارد عرصه‌ی حیات اجتماعی خودتان در دوران جوانی می شوید. امام خامنه ای مدظله العالی 🔻 ثبت نام سومین دوره سراسری 🇮🇷 ١۴٠١🇮🇷 🔸 برادران و خواهران غیرحوزوی (١٨تا۴٠سال) 👈 ویژه و 🔴 تمدید مهلت ثبت نام:تا ٢٩ آبان🔴 🌐 hamzevasl.ir 👈 🔻 آدرس کانال: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1843658842Cb2da399c6e
🔴 تسخیر لانه جاسوسی و رابطه با آمریکا 🔸 امروزه برخی به غلط، علت تیرگی رابطه ایران با آمریکا را تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 می‌دانند. در این زمینه دفتر ارتباطات فرهنگی نشستی را توسط «حجت‌الاسلام دکتر مهدی ابوطالبی؛ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار کرد. 🔸حجت‌الاسلام ابوطالبی در پاسخ به این شبهه گفت: بسیاری برای نسل جوان تحلیل می‌کنند که تسخیر سفارت آمریکا در سیزده آبان 58 موجب بد شدن رابطه ایران با آمریکا شد و هر نوع تحریم و مشکلاتی که ما امروزه در رابطه با آمریکا داریم اعم از بحث‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، بین‌المللی و... به آن کار اشتباه برمی‌گردد. 🔸 ابوطالبی در پاسخ به این شبهه گفت: واقعیت این است که شواهد قبل از انقلاب و شواهد تاریخی بعد از انقلاب، اعم از پیش و بعد از تسخیر لانه جاسوسی نشان می‌دهد که نامناسب شدن روابط ایران و آمریکا به قبل از انقلاب برمی‌گردد. آمریکایی‌ها قبل از انقلاب هم با ایران مشکلاتی داشتند و علاوه بر کودتا علیه دولت قانونی ایران، حتی همراه با انگلیس تحریم‌هایی را در آن زمان علیه ایران اعمال کردند. 🔸 ابوطالبی گفت: بعد از تسخیر سفارت دو تن از حقوقدانهای دادگاه لاهه اظهار کردند که چون آمریکا تا پیش از حمله به سفارت و تسخیر سفارت، رفتارهای نادرستی علیه ایرانی‌ها انجام و روابط خصمانه را شروع کرده حمله ایرانیها به سفارت طبیعی است لذا به تنبیه ایران برای این کار رأی ندادند. 👇 برای مشاهده کامل فیلم به لینک زیر مراجعه کنید: 🎥 https://aparat.com/v/nT27I 🆔 @difqom 🆔 @abutalebi57
🔰موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری برگزار می کند: 🔹: بررسی و ارزیابی کتاب: (بررسی انتقادی اندیشه های دکتر فیرحی) 🎙باحضور: ⏰ دو شنبه 23 آبان ساعت 18:30-20:30 🏢 قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه 12، تقاطع اول، مدرسه علمیه طاهریه، موسسه امام رضا(ع) 📺 : 🔻تلویزیون اینترنتی فقه نظام ساز: http://heyatonline.ir/irsi 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
🔰 ثبت نام دوره جریان‌شناسی فکری - سیاسی حوزه علمیه قم آغاز شد 📌 سلسله نشست‌های جریان‌شناسی فکری - سیاسی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود 📌 این نشست‌ها از سوی معاونت پژوهش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و با همکاری دبیرخانه یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم و مؤسسه افق اندیشه معاصر و به منظور ارتقاء دانشی و بینشی طلاب و علاقمندان حوزه علمیه قم برگزار می‌شود. 🗓 10 آذر تا 13 بهمن ماه 1401 🏢 قم، بلوار جمهوری، تالار مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ❇️ این دوره طی ده هفته متوالی در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ با حضور اساتید برجسته از جمله آیت الله عباس ، آیت الله غلامرضا ، حجت الاسلام سید حمید ، حجت الاسلام اکبر ، دکتر موسی ، حجت الاسلام دکتر ، حجت الاسلام دکتر و ... برگزار می‌شود. ❇️ برخی عناوین دوره عبارتند از: 🔷 سیر تکاملی حوزه علمیه قم در سده اخیر 🔷 سیره سیاسی آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری 🔷 نقش آیت‌الله بروجردی در تثبیت حوزه علمیه قم و انقلاب اسلامی 🔷 سیر نظریه حکومت اسلامی در حوزه علمیه قم 🔷 جریان‌شناسی حوزه علمیه قم بعد از انقلاب اسلامی 🔷 نقش جریان فکری علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی و.... 🔗 ثبت نام👇 🌐 https://m-ofogh.ir 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع در راستای اهداف خود برگزار می‌کنند 📋 برنامه دوشنبه 1401/9/7 ساعت 19 🗂 موضوع: هاجبار به حجاب از منظر حقوقی و فقهی 💡 سخنران: حجت‌الاسلام دکتر رضا محمدی؛ و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره 🚚 رسانه شوید 🔶 نشانی ورود به جلسه👇 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 دفتر ارتباطات فرهنگی 🆔 @difqom سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی 🆔 @abutalebi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دوره جریان شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم ◀️ حضوری و مجازی 📍10 آذر الی 13 بهمن 🔗لینک ثبت نام: https://m-ofogh.ir 🌐دوره جریان شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم @J_howzehqom @abutalebi57
❇️ باید اعلام کنند حجاب را می‌خواهیم 📝 حمایت از تحصن‌ها و تجمعات مربوط به مطالبات عفاف و حجاب 👤 بیانات مهم آیت الله شب‌ زنده‌دار درباره حوادث اخیر در کشور ✅ راه جلوگیری از این مسائل (بی‌حجابی)، این است که باید همه به خصوص خانمهای محجبه و خانمهایی که مقتدای آنها حضرت صدیقه طاهره و زینب کبری (علیهماالسلام) است اعلام کنند که ما حجاب را می‌خواهیم. این تجمعاتی که کم و بیش در بعضی جاها شده خیلی مؤثر و مفید است از دو جهت: 1️⃣ از یک جهت اعلام می‌شود که ملّت ما، ملّت خداجو است؛ ملتی است که تابع ائمه(علیهم‌السلام) و تابع صدیقه طاهره(علیهاالسلام) است و به هیچ وجه حاضر نیست حجاب و عفاف را کنار بگذارد و از آن کوتاه بیاید... 2️⃣ جهت دوم اینکه، این اعلام ما، در حقیقت یک پشتوانه‌ای می‌شود برای تصمیماتی که باید مسئولان بگیرند و کارهایی که می‌خواهند انجام دهند؛ چون اگر خواسته و مطالبه‌ای، خواست و مطالبه‌ی عمومی شد مسئولان پشتوانه پیدا می‌کنند و می‌توانند محکمتر و استوارتر و با عزمی راسختر در میدان وارد بشوند و بگویند اینها، خواست ملت است که ما انجامش دادیم. 📌 متن کامل بیانات: Manahej.ir/post/SHabzendedar-Hejab @Tanbiholomah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ باید اعلام کنند حجاب را می‌خواهیم 🎙بیانات حضرت دام ظله پیرامون حوادث اخیر 📆تاریخ : 1401/09/14 @Tanbiholomah
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش نخست 🔸 جناب سروش محلاتی در مطلبی با عنوان «این معارضان، محارب نیستند» در دو بخش، به نفی صدق عنوان بغی و محاربه پرداخته و در اجرای مجازات این دو عنوان، درباره کسانی که رفتار خشونت‌آمیز داشته و مرتکب قتل و جرح شده‌اند، تردید می‌نماید! ♨️ اشکال به تردید در عنوان «بغی» به نظر وی، حرکتهای خشونت‌آمیز در نظام اسلامی، دو دسته است: ➖ یا حرکت سازمانی است که به آن «فئة باغیة» گفته می‌شود ➖ و دسته دیگر، حرکت اعتراضی پراکنده است که صدق بغی نمی‌کند. وی برای اثبات این مدعا، به کلام شیخ طوسی استناد کرده که؛ شرط صدق عنوان بغی، سازمانی‌بودن آن است و اعتراض خشونت‌آمیز مشمول عنوان بغی نیست. 🔺 این دیدگاه، موافق با موازین فقهی نیست و اشکالات عدیده‌ای بر آن وارد است: 1⃣ اولاً: استناد او به کلام شیخ طوسی و صاحب جواهر، مفید هیچ نکته فقهی نیست، چرا که رأی شیخ طوسی در مقام، حکایتی از شهرت میان متقدمین ندارد؛ زیرا؛ او فقط در «المبسوط» به این رأی تصریح کرده و در «الخلاف» و «النهایة» به تعریف غالب اکتفا کرده: «الباغي: من خرج على إمام عادل، و قاتله، و منع تسليم الحق اليه، و هو اسم ذم».(۱) و دیگر اینکه، فقهای متقدم بر شیخ طوسی نیز متعرض به آن نشده و فقط ابن ادریس(۲) و ابن حمزه طوسی(۳) از او تبعیت کرده، و در مقابل، فقهای دیگری مانند علامه حلی، نظر مقابل یعنی «صدق عنوان بغی حتی با یک نفر» (۴) را تقویت کرده و شهید ثانی نیز قول علامه را «حسن» دانسته است.(۵) با این وصف، نه شهرتی وجود دارد و نه اتفاق نظری، پس، این استناد به کلام شیخ خالی از وجه فقهی است. 2⃣ ثانیاً: ایشان ادعا کرده؛ فقها فقط به گروهی که به صورت سازماندهی‌شده، مرتکب خشونت می‌شوند اطلاق «فئة باغیة» کرده‌اند که حکومت موظف به برخورد با آنهاست؛ اما اعتراضات پراکنده که حتی با قتل و جرح همراه است، مشمول عنوان بغی نمی‌شود. با جستجو در متون فقهی، معلوم می‌گردد که چنین نسبتی به فقها درست نبوده و اینگونه نیست که، ایشان عنوان بغی را منحصر در «فئة باغیة» کرده باشند. به علاوه اینکه، این تعبیر، متخذ از روایت معروفی است که در منابع روایی فریقین آمده و اشاره به شهادت عمار در جنگ صفین به دست معاویه علیه اللعنة دارد، و در غالب موارد در متون فقهی، با نظر به همین معنا در کلام فقها استفاده شده است. 3⃣ ثالثاً: تعریفی که فقها از عنوان «باغی» ارائه کرده‌اند به اینکه: «کل من خرج علی امام عادل»(۶) که به نظر می‌رسد از روایت ذیل آیه شریفه «فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ»(۷) استفاده کرده‌اند که می‌فرماید: «الباغي؛ الخارج على الإمام‏»(۸) عموم این تعریف، شامل هر خارجی می‌شود؛ چه قلیل باشد چه کثیر، چه سازمانی باشد چه نباشد. همانطور که صاحب جامع المقاصد نیز می‌گوید: «و هي بعمومها تتناول الآحاد، و ما فوقهم»(۹) 4⃣ رابعاً: روایتی از حفص بن غیاث به نقل از امام صادق(سلام الله علیه) وارد شده که، کیفیت مواجهه با بغات را بعد از هزیمت ایشان تبیین می‌کند: «عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الطَّائِفَتَيْنِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ إِحْدَاهُمَا بَاغِيَةٌ وَ الْأُخْرَى عَادِلَةٌ فَهَزَمَتِ الْعَادِلَةُ الْبَاغِيَةَ فَقَالَ لَيْسَ لِأَهْلِ الْعَدْلِ أَنْ يَتْبَعُوا مُدْبِراً وَ لَا يَقْتُلُوا أَسِيراً وَ لَا يُجْهِزُوا عَلَى جَرِيحٍ وَ هَذَا إِذَا لَمْ يَبْقَ مِنْ أَهْلِ‏ الْبَغْيِ‏ أَحَدٌ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ فِئَة يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِذَا كَانَ لَهُمْ فِئَةٌ يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِنَّ أَسِيرَهُمْ يُقْتَلُ وَ مُدْبِرَهُمْ يُتْبَعُ وَ جَرِيحَهُمْ يُجْهَزُ»(۱۰) عموم فقهایی که به احکام بغاة پرداخته‌اند، به این روایت استناد کرده و بغات را به دو دسته تقسیم کرده‌اند: بغاتی که دارای فئة و رئیس هستند و بغاتی که بدون فئة و رئیسند؛ از جمله شیخ طوسی: «و أهل البغي على ضربين: ضرب منهم يقاتلون و لا تكون لهم فئة يرجعون اليه. و الضّرب الآخر تكون لهم فئة يرجعون إليه.»(۱۱) رفتار با هرکدام متفاوت از دیگری است. این افتراق حکم میان بغاة با وجود صدق عنوان بغی بر هر دو دسته - هم در روایت و هم در اقوال فقها- حکایت از آن دارد که، مقاتله اولیه با باغی، بدون در نظر گرفتن «فئة» انجام می‌شود و بعد از هزیمت است که باید باغیان دارای فئة را از فاقد فئة تفکیک کرده و با هرکدام متفاوت رفتار نمود. 📌 ادامه در فرسته بعد... @Tanbiholomah