eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
129 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
699 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بصیرت افزایی
💚اینجا حرم شاهچراغ و مهیا سازی 5100 بسته کمک معیشتی جهت اقشار آسیب دیده در اثر بحران کرونا است.. کجای دنیا جز بین مسلمونا این همه مهربونی و کمک به فقرا سراغ دارید؟؟ مهربانی زیباست.. اسلام زیباست.. خدا زیباست..🌷 @basiratafzayi
هدایت شده از صبح صادق
✅ حرف روز (سه‌شنبه 30 اردیبهشت) 🔴 علاج مشکلات کشور علاج مشکلات کشور چيست و چگونه مي‌توان بر آن‌ها فائق آمد؟ اين سؤال در طول سال‌هاي اخير مورد توجه رهبر انقلاب قرار داشته و ایشان پاسخ‌هاي مختلفي بدان داده‌اند که يکي از مهم‌ترین آن‌ها در حوزه مديريت، سپردن امور اجرايي کشور به جوانان و تشکيل دولت جوان حزب‌اللهي است. معظم له در آخرين بياناتشان در این موضوع فرمودند: «به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهي و جوان مؤمن است که مي‌تواند کشور را از راه‌هاي دشوار عبور بدهد.» نکات تحليلي: جوانگرايي در منطق معظم له همراه با ملاحظاتي است که بايد بدان توجه شود: 1- سپردن امور به جوانان بايد با فرآيندي شايسته‌سالارانه همراه باشد و گزينه‌هاي مديريت از فرآيندي پاک و مبتني بر شايستگي بيرون آيند. واقعيت آن است که کسب قدرت و در اختيار داشتن مناصب کليدي، موقعيت حساسي است که بسياري براي دستيابي به آن چشم طمع دارند و حاضرند براي دستيابي به آن هر اقدامي کرده و خطوط قرمز فراواني را زير پا بگذارند. متأسفانه تجربيات تلخ سال‌های اخير حکايت از آن دارد که حضور انگشت‌شمار جوانان در مناصب مديريتي و تصميم‌سازي کشور، اغلب تحت نفوذ روابط ژنتيکي دو جريان سياسي غالب و آقازاده محوري بوده است. اين روند فسادانگيز مي‌تواند آينده فرآيند جوان‌گرایی در مديريت کشور را تهديد کرده و به انحراف بکشاند و به وضعيتي ضد آنچه انتظار مي‌رفت تبديل کند! 2- استفاده از تجربه مديران گذشته، ملاحظه جدي ديگري است که در اين فرآيند بايد براي آن تدبيري انديشيد. اين تجربه به‌مثابه سرمايه ارزشمندي است که محصول ساليان سال عقلانيت و تجربه و علم‌آموزی است که بايد در خدمت مديريت کشور قرار گيرد. در هيچ جاي دنيا چنين گنجينه ارزشمندي را به‌سادگی به هدر نمي‌دهند. براي اين کار بايد اتاق‌هاي فکر و تيم‌هاي مشاوره‌اي منسجم و مستمر تشکيل داد و از تجربيات مديران گذشته استفاده نمود و آن را در خدمت مديران جوان قرار داد. 3- طراحي مکانيزمي براي چرخش نسلي و تربيت مديران جوان ضروري است. به‌واقع بايد فرآيندي مدت‌دار و نهادینه‌شده را طراحي نمود که هر مديري قبل از بازنشستگی، در کنار خود مديران جوان کارآزموده و آماده‌به‌کاری را تحويل سيستم مديريتي کشور دهد تا با خيال راحت بتوان جايگزيني را براي وي انتخاب نمود. فراموش نبايد کرد که در دهه پنجم انقلاب اسلامي پذيرش مدیریت‌های اجرايي کشور، جايگاهي براي کسب تجربه از طريق آزمون‌وخطا نيست و انتظار مي‌رود که مدیریت‌ها با کمترين خطا همراه باشد. 💠🔸🔹 صبح صادق؛ ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🆔 @ssweekly
هدایت شده از صبح صادق
✅ گزارش روز (سه‌شنبه 30 اردیبهشت) 🔴 اقتصاد دیجیتال ضرورت فردای ایران منظور از اقتصاد دیجیتال، استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات برای انجام امور روزمره اقتصادی است. به زبان ساده اقتصاد دیجیتال مجموعه‌ای از اقتصاد و فعاليت‌های اجتماعی است که از طريق فناوری اطلاعات مانند اينترنت، موبايل و شبکه‌ها محقق می‌شود. هنگامی‌که از خرده‌فروشی آنلاین خرید می‌کنید، هنگامی‌که پولی حواله می‌کنید، برای مسافرت بلیت قطار می‌گیرید و حتی هنگامی‌که برای شریک تجاری‌تان پیامی می‌فرستید، تمام این‌ها را می‌توان در ذیل اقتصاد دیجیتال تعریف کرد. با توجه به تمام این تفاسیر می‌توان گفت، مرزهای بین اقتصاد سنتی و اقتصاد دیجیتال بسیار کمرنگ شده است؛ به‌طوری‌که امروز نمی‌توان مرز مشخصی بین اقتصاد دیجیتال و غیردیجیتال قائل شد. گزاره خبری: معاون اول رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت در مراسم روز جهانی ارتباطات و افتتاح پروژه‌های ارتباطی، اظهار کرد: «دیجیتالی شدن اقتصاد مسئله مهمی است که اگر نتوانیم به این سمت حرکت کنیم از چرخه اقتصاد دنیا عقب می‌افتیم.» این موضوع موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت و برخی رسانه‌ها مانند روزنامه‌های اقتصاد ملی، ثروت، کسب‌وکار و ... و همچنین برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و اقتصادی به این موضوع پرداختند. گزاره‌های تحلیلی: 1- اقتصاد دیجیتال یک انقلاب در اقتصاد تلقی می‌شود که البته ما نیز در این مسیر گام‌های زیادی را برداشته‌ایم. حتی تصور اینکه اگر درگاه اینترنتی بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز، پرداخت الکترونیکی قبوض و سایت‌های فروش اینترنتی و ... وجود نداشته باشد نیز برای ما چندان ساده نیست و لذا ما هم در این موضوع در میانه راه هستیم. 2- سرعت، دقت و امنیت از مهم‌ترین دستاوردهای نهادینه شدن اقتصاد دیجیتال است. البته در موضوع امنیت اقتصاد دیجیتال، مراقبت یک شرط بسیار ضروری و جدی است. 3- اقتصاد دیجیتال به تراکنش‌های پولی و مالی نظم می‌دهد و نه‌تنها ابزاری بسیار مهم در مقابله با پول‌شویی است، فرار مالیاتی را به صفر نزدیک می‌کند، هزینه‌های چاپ و نگهداری پول را کاهش می‌دهد، زمان انجام معاملات را کاهش می‌دهد و حتی در مبارزه با قاچاق کالا نیز بسیار مؤثر است. 4- اقتصاد دیجیتال محدود به مرزهای کشورها نیست و احتمال می‌رود در آینده نزدیک با برخوردار شدن این ارزها از دو ویژگی مهم (1- داشتن پشتوانه واقعی و 2- مورد پذیرش واقع شدن از سوی فعالین اقتصادی و دولت‌ها)، بسیاری از معاملات بین‌المللی با استفاده از این ارزهای دیجیتال انجام شود که در نوع خود می‌تواند یک تحول بزرگ اقتصادی را رقم بزند. از این رو نباید از اقتصاد دیجیتال و ظرفیت‌های موجود آن غافل بود. 💠🔸🔹 صبح صادق؛ ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🆔 @ssweekly
هدایت شده از صبح صادق
✅ خبر ویژه (سه‌شنبه 30 اردیبهشت) 🔴 رفتار تحسین‌برانگیز یک نماینده حسن کامران در جلسه علنی دیروز مجلس و در تذکر شفاهی اظهار داشت: «در دوره نمایندگی خود و همسرم (نیره اخوان) از هیچ امتیازی استفاده نکردیم.» وی افزود: «در این دوره از انتخابات رأی نیاوردم، اما برای منتخبان آرزوی توفیق و عاقبت‌بخیری دارم.» این نماینده با تصریح بر این‌که؛ «بنده و خانم اخوان در طول دوران نمایندگی سه شیفت از اذان صبح تا ۱۲ شب کار کردیم.»، افزود: «برای ستاد انتخاباتی‌ام ریالی هزینه نکردم و حقوق هم ندادیم؛ فقط خیار، گوجه و پنیر به عنوان غذا دادیم و چند بنر و بروشور و پوستر پخش شد.» رفتار حسنه این نماینده در حفظ شأن و جایگاه نمایندگی مردم و عدم سوءاستفاده از آن با انواع ترفندها و زد و بندهای ناروای انتخاباتی و بعد از آن، قابل‌تقدیر بوده و درس اخلاقی برای همکارانش در این جایگاه حساس و کلیدی نظام است. 💠🔸🔹 صبح صادق؛ ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🆔 @ssweekly
هدایت شده از صبح صادق
نشریه اخبار و تحلیل‌ها سه‌شنبه 30 اردیبهشت.pdf
139K
💠🔸🔹 صبح صادق؛ ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🆔 @ssweekly
🏆 برندگان مسابقه تفسیر و مفاهیم درسنامه (درس بیست و چهارم) 🌼 @quran_salehin
درس بیست و پنجم.mp3
24.8M
✅ درس ۲۵ درسنامه صراط ویژه سنین بالای 14سال.(صوتی) 🔸هر روز یک درس بارگزاری می‌شود. 🆔 @quran_salehin
25.pdf
2.21M
✅ درس ۲۵ درسنامه صراط ویژه سنین بالای 14سال.(پی دی اف) 🔸هر روز یک درس بارگزاری می‌شود. 🆔 @quran_salehin
✅مسابقه پیامکی درسنامه صراط درس 25🌸 🔹شرکت کنندگان محترم گزینه های صحیح را از چپ به راست به شماره 6600000237 ارسال نمایند.🔹 🔴نکات:👇 👈۱- زمان پاسخگویی تا ساعت 12ظهر 31اردیبهشت(روز 26 ماه مبارک) می‌باشد. 👈۲-از شرکت کنندگانی که جواب صحیح را می دهند به قید قرعه هر روز سه نفر از آنها جایزه تعلق می‌گیرد. ⭕️قابل توجه متسابقین محترم سوال سوم فعل منفی است. یعنی «روز قیامت نیست»⭕️ 🆔 @quran_salehin 🌼
یک راننده لبنانی تعریف میکرد؛ ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام تو تاکسی مداحی گذاشته بودم و مسافری وهابی رو سوار کرده بودم.. به مقصد که رسید از ناراحتی اش گفت کرایه رو امام علی(ع) حساب میکنه و زد به فرار.. منم بخاطر کهولت سن نتونستم برم دنبالش.. چند لحظه بعد صدای زنگ موبایلی به گوشم خورد دیدم طرف گوشی آیفون اش رو جا گذاشته.. جواب دادم دیدم داره التماس میکنه بیا کرایه ات رو بدم.. منم گفتم امام علی(ع) کرایه رو داد تو برو گوشیتو از معاویه بگیر 😂😂😂😂
هدایت شده از نقدی بر رسانه ملی، صدا و سیما
🔴کیهان: بازگشت بی‌سروصدای مسابقات «قمارگونه» به تلویزیون کیهان نوشت: 🔹به‌تازگی در سکوت کامل خبری، پای مسابقات شبهه‌دار در تلویزیون باز شده است که مطرح‌ترین این برنامه‌ها، برنامه «» با اجرای رضا محسوب می‌شود که به مناسبت ماه رمضان هر شب با اجرای مسابقه زنده روی آنتن می‌رود. 🔹اینکه درست یک‌سال پس از تذکر مقام معظم رهبری و برخی مراجع تقلید این‌گونه شبهه‌برانگیز مجدداً به آنتن رسانه ملی بازگشته‌اند از نکات عجیب محسوب می‌شود که چطور علی‌رغم رهبری و مراجع تقلید، مسئولین صداوسیما مجوز برپایی این مسابقات را در داده‌اند؟
تصريحات النائب الأردني طارق خوري تشعل الشارع الأردني وَ ترهب التيارات السلفية كتب الخوري في تغريدة له : * هَلْ الشيعة من خان فلسطين؟ ترجمه: سخنان نماینده مجلس اُردن "طارق خوری "خیابانهای اردن را شعله ور و احزاب و گروههای سلفی را به وحشت انداخت!!! آقای خوری در مقاله خود این چنین نوشت است: آیا آنهائی که به فلسطین خیانت کردند شیعه بودند!؟ آیا آنهائی که لیبی را نابودکردند و اهالی لیبی را می‌کشند شیعه هستند!؟ آیا انتحاری‌هائی که اجسادخود را در عراق، سوریه، عربستان، کویت و... منفجرمی‌کنند شیعه هستند!؟ آیا آنهائی که مسجد الاقصی را به آتش می‌کشند شیعه هستند!؟ آیا شیعیان بودند آنهائی که کشور سومالی را نابود کردند!؟ آیا هواپیماهای آمریکائی که بغداد را بمباران کردند از فرودگاه‌های شیعیان پرواز می‌کردند!؟ آیا انفجارهائی که در صحرای سینای مصر صورت می‌گیرد شیعیان انجام می‌دهند!؟ آیا القاعده، داعش و جبهة النُصرة شیعه هستند!؟ چرا در بین صهیونیست‌ها عملیات انتحاری نمی‌بینیم ولی درمیان ملت‌های مسلمان می‌بینیم!؟ آیاقرضاوی (عالم تندرو سلفی) از علمای شیعه می‌باشد!؟ آیا او همه حرام‌ها را حلال کرده است!؟ خوش به حال صهیونیست‌ها که توانسته اند، کاری کنند که ما تفنگ‌هایمان را به سوی یکدیگر نشانه بگیریم و این، آنها هستند که هر روز آبادی‌های صهیونیست نشین را تاسیس می‌کنند و به ما می‌خندند!!! می‌بینیم که سعودی‌ها و لیبیائی‌ها و تونسی‌ها و... هر روز عملیات انتحاری انجام می‌دهند و در همه کشورهای اسلامی بمب منفجر می‌کنند، بجز فلسطین اشغالی!!! جایی که صهیونیست‌ها جاخوش ‌کرده‌اند. چرا و چه می‌بینید!؟ آیا حزب الله لبنان مانع آن‌ها شده است!؟ چرا اهل‌سنت در زمان شاه ایران هیچ تحرک و مخالفتی باشاه نداشتند!؟ با اینکه شاه هم شیعه بود!!! مخالفت که هیچ، بلکه همه اهل سنت از او اطاعت می‌کردند!!! حزب الله لبنان را ملامت می‌کنید که چرا فلسطین را آزاد نمی‌کند، در حالی‌که یک حزب و تعداد معدودی بیشتر نیستند و دولت‌ها وحکومت‌های عربی و اسلامی بطورسری و علنی از یهود رضایت‌مندی می‌طلبند و آخرین آن‌ها نیز اردوغان می‌باشد!!! بهر حال من نظر خودم را دارم و شما نظر خودتان را، ولی هرگاه یک شهروند خلیجی عملیات شهادت طلبانه در فلسطین اشغالی انجام داد، آنوقت نظرم را تغییر می‌دهم!!! وقتی که ببینم که پرچم داعش و القاعده بر سر کنیست اسرائیل به اهتزاز در آمده است و کشورهای عربی سفارتخانه‌های صهیونیست‌ها را بسته اند، دیگر به این باور می‌رسم که من اشتباه کرده‌ام!!! القدس-لنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
301_parhizgar.mp3
925.4K
📖صفحه ۳۰۱ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۶۲ تا ۷۴ مقام بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
301-menshavi-tah.mp3
7.79M
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۰۱ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
301_menshavi.mp3
1.14M
📖صفحه ۳۰۱ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۶۲ تا ۷۴ مقام سه گاه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
 و هنگامى كه از آن‏‌جا گذشتند، موسى به جوان همراهش گفت: غذايمان را به ما بده كه ما از اين سفرمان رنج و خستگى ديديم. (62) جوان گفت: ديدى [چه شد]؟ وقتى كنار آن صخره جاى گرفتيم، من فراموش كردم جريان ماهى را براى تو بازگويم، و كسى جز شيطان ياد آن را از خاطرم نبرد، و ماهى به گونه‌‏اى شگفت‌‏انگيز راه خود را در دريا پيش گرفت و رفت. (63) موسى گفت: اين رويداد همان چيزى است كه ما در پى آن بوديم و اين نشانه ميعاد ماست؛ پس بى‌‏درنگ ردّ پاى خود را دنبال كردند و بازگشتند. (64) چون بدان‏‌جا رسيدند، بنده‌‏اى از بندگان ما (خضر) را يافتند كه از جانب خود رحمتى به او عطا كرده و از نزد خود دانشى به او آموخته بوديم. (65) موسى به او گفت: آيا اجازه مى‌‏دهى به دنبال تو بيايم، با اين قرار كه بخشى از آن‌چه را كه به تو آموخته‌‏اند به من بياموزى تا به وسيله آن به راه درست رهنمون شوم؟ (66) آن عالم (خضر) گفت: تو هرگز نمى‏توانى همراه من باشى و بر روش آموزش من شكيبايى كنى. (67) و چگونه بر چيزى كه دانشت بدان احاطه ندارد شكيبايى مى‌‏كنى؟ (68) موسى گفت: اگر خدا بخواهد مرا شكيبا خواهى يافت و در هيچ كارى تو را نافرمانى نخواهم كرد. (69) خضر گفت: اگر دنبال من آمدى، از من درباره كارى كه انجام مى‌‏دهم چيزى مپرس تا خود از آن براى تو سخنى آغاز كنم. (70) پس هردو به راه افتادند، تا وقتى كه سوار كشتى شدند، خضر آن را سوراخ كرد. موسى گفت: آيا آن را سوراخ كردى تا سرنشينانش را غرق كنى؟ به راستى كارى بس ناگوار كردى. (71) خضر گفت: آيا به تو نگفتم كه هرگز نمى‌‏توانى همراه من باشى و بر روش آموزش من شكيبايى ورزى؟ (72) موسى گفت: مرا به فراموشى و غفلتم بازخواست مكن و به سبب كارم مرا در تنگنا قرار مده. (73) سپس از كشتى پياده شدند و به راه افتادند، تا وقتى كه به پسرى نوجوان رسيدند و خضر او را كشت، موسى گفت: آيا شخص بى‏‌گناهى را بدون آن‏‌كه كسى را كشته باشد كشتى؟ به راستى كارى ناپسند مرتكب شدى. (74) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۳۰۱🌷 موسی و خضرـ قسمت اول: روزی حضرت موسی در میان بنی اسرائیل سخنرانی می کرد. کسی از او پرسید: چه کسی در زمین از همه داناتر است؟ موسی گفت: داناتر از خودم سراغ ندارم. در این هنگام، به موسی وحی شد که ما بنده ای داریم که در مجمع البحرین(محل اتصال دو خلیج عقبه و سوئز) زندگی می کند و (در برخی موارد) از تو دانشمندتر است. موسی عرض کرد: آیا ممکن است او را ببینم؟ خدا فرمود: یک ماهی در زنبیل بگذار و حرکت کن. موسی همراه جوان باایمان بنی اسرائیل و جانشین خود یعنی «یوشع بن نون» به راه افتاد تا به صخره ای رسید. در آنجا قدری خوابیدند. در آن هنگام، ماهی در زنبیل جان گرفت و تکانی خورد و به‏ طور شگفت انگیزی به دریا افتاد. یوشع این صحنه را دید؛ ولی فراموش کرد که به موسی بگوید. سپس دوباره به راه افتادند و بقیه‏ ی آن روز و شب را تا بامداد راه رفتند. در آن هنگام، موسی به یوشع گفت: صبحانه مان را بیاور که از این سفر خسته شدیم. یوشع، ماجرای دیروز را برای موسی بازگو کرد و موسی نیز مانند هم سفرش شگفت زده شد. در این هنگام، موسی گفت: این همان نشانه ای بود که دنبالش بودیم، و از همان راهی که آمده بودند، بازگشتند تا به کنار صخره رسیدند. در آنجا، مردی را دیدند که با یک تکّه پارچه خود را پوشانده بود. او «خضر» بود. موسی به او سلام کرد و خود را شناساند و هدفش را از آمدن به آنجا بازگفت. خضر گفت: تو تحمّل با من بودن را نداری. خدا به من دانشی بخشیده که به تو نداده، و به تو علمی بخشیده که به من نداده است. موسی گفت: به خواست خدا خواهی دید که من فرد صبوری هستم و تو را نافرمانی نمی کنم. خضر گفت: اگر می خواهی دنبال من بیایی، حق نداری از کارهایی که من انجام می دهم، سؤال کنی تا اینکه خودم راز کارهایم را برایت روشن کنم. سپس از کنار دریا به راه افتادند. یک کشتی آماده‏ی حرکت بود. از سرنشینان کشتی خواستند که آن ها را نیز سوار کنند. آن ها خضر را شناختند و هر دو را رایگان سوار کردند. امّا همین‏ که آن دو سوار کشتی شدند، خضـر، یکی از تخته های کشتی را با تیشه کَند. موسی گفت: این ها ما را بدون کرایه سوار کردند؛ چرا کشتی شان را سوراخ کردی؟ ممکن است همه‏ی آنها غرق شوند. واقعاً کار زشتی کردی! خضر گفت: نگفتم نمی توانی صبر کنی؟ موسی گفت: مرا به‏ سبب فراموش کاری ام بازخواست مکن و بر من سخت نگیر. سپس از کشتی پیاده شدند و در ساحل دریا به راه افتادند. در همین حال، به پسربچه ای رسیدند که با بچّه ها مشغـول بازی بود. خـضر، سر پـسر را گرفت و از بدنش جدا کرد و او را کشت. موسی با حیرت تمام پرسید: چرا خون بی گناهی را ریختی؟ چه کار ناپسندی کردی! ... . 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
aghaie_j26_Tahdir.mp3
3.99M
🔺تحدیر (تندخوانی) جزء بیست و ششم قرآن کریم 👤 استاد معتز آقایی 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
parhizgar__j26_Tartil.mp3
11.87M
🔺ترتیل جزء بیست و ششم قرآن کریم 👤 استاد شهریار پرهیزگار 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
💠 پوستر راهکارهای زندگی موفق در جز بیست و ششم قرآن 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🔷اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.» 🔹«خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانی شده و گناه مرا در این ماه آمرزیده و کردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده، ای شنواترین شنوایان. » 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔰شرح دعای روز ۲۶ ماه مبارک رمضان آیت‌الله مجتهدی(ره) 🔷ایشان در شرح فراز «اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً» می فرمایند: در این بخش از دعا می‌خوانیم، خدایا سعی و تلاش ما در ماه رمضان را بپذیر. واژه «مشکوراً» به معنای «تشکر کن» است و مقصود آن در این دعا «بپذیر» و «قبول کن» است. 🔷وی می‌افزاید: آدم زحمت می‌کشد و روزه می‌گیرد، گرسنه و تشنه می‌شود؛ اما غذا و آب نمی‌خورد و کم‌خوابی ماه رمضان را تحمل می‌کند و اگر خدا تلاش‌های ما را قبول نکند، کاری از ما ساخته نیست. اگر زحمتی و رنجی کشیده شود و حاصلی در پی نداشته باشد، اتفاق ناگواری افتاده است. 🔷این استاد اخلاق می‌گوید: ما باید غصه بخوریم که نکند اعمال ما را آفت بزند. مثلاً یک غیبت می‌تواند تمام زحمات ما را هدر دهد. اگر غیبت کنید ۴۰ روز اعمال خوب شما در نامه اعمال شخص غیبت شونده نوشته می‌شود و اگر عمل خوبی نداشته باشید، گناهان آن شخص در نامه اعمال شما نوشته می‌شود. این روایت از معصوم (ع) است. 🔷وی ادامه داد: باید به خودمان بپردازیم و ببینیم که خودمان چه کار کرده‌ایم؛ آیا هیچ عیبی نداریم؟ گل بی‌عیب خداست و ممکن نیست که ما عیب نداشته باشیم. در روایت آمده که «چه می‌شود انسان را، یک خار کوچک را در چشم رفیقش می‌بیند؛ اما شاخه‌ای که در چشم خودش رفته را نمی‌بیند. » 🔷آیت‌الله مجتهدی تهرانی تصریح می‌کند: این روایت کنایه از این است که انسان عیب‌های بزرگ خود را نمی‌بیند؛ اما عیب کوچک مردم را می‌بیند. این عالم ربانی در ادامه اظهار می‌کند: این حدیث از معصوم (ع) است که خوش به حال کسی که عیب خودش را می‌بیند و به عیب کس دیگری کاری ندارد. 🔷وی در ادامه در شرح «وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً» می‌گوید: در این فراز از دعای روز بیست‌ و ششم ماه رمضان خدا می‌خواهیم تا گناهان ما را بیامرزد و اعمالمان را قبول کند. از خدا می‌خواهیم تا گناهانی که پیش از ماه رمضان انجام داده‌ایم را ببخشد؛ چون ماه رمضان، فصل درآمد معنوی و کسب ثواب است، حتی خوابیدن و نفس کشیدن در این ماه عبادت محسوب می‌شود. 🔷آیت‌الله مجتهدی تهرانی تاکید می‌کند: در ماه رمضان این همه درآمد وجود دارد و آیا امکان ندارد با این همه درآمد کسب شده، انسان جان خودش را از گرو دربیاورد؟ پیامبر اسلام در خطبه شعبانیه می‌فرماید: «پشتتان از گناه سنگین شده و به گرو رفته است و در ماه رمضان بدنتان را از گرو در بیاورید. » 🔷 وی ادامه می‌دهد: برخی هنگام نماز صبح نمی‌توانند به خاطر سنگینی بلند شوند که از آثار گناه است. شخصی به امام حسن عسگری (ع) گفت که هر شب قصد می‌کنم تا نماز شب بخوانم؛ اما نمی‌شود. امام فرمود: «گناه تو را زنجیر کرده است. » دلیل اینکه کسی دلش می‌خواهد نماز شب بخواند اما نمی‌تواند، انجام گناه است و با استغفار می‌تواند آن را رفع کند. 🔷این استاد بزرگ اخلاق و حوزه در ادامه سخنان خود درباره بیدار شدن در هنگام سحر و استفاده کردن از برکات آن تاکید و بیان کرد: شعری هست که می‌گوید «هر که سحر ندارد از خود خبر ندارد»، هر کسی که هنگام سحر خواب است، نمی‌داند که کیست و باید خود را پیدا کند. حدیث از معصوم (ص) است که می‌فرماید، عجب است که مردم به دنبال گمشده خود هستند اما به دنبال خود نمی‌گردند. 🔷وی می‌گوید: وضو بگیرید و شب در تاریکی صد بار از خودتان بپرسید که من که هستم؟ شاید خودتان را پیدا کنید. اگر خودت را پیدا کردی هوس نماز شب پیدا می‌کنی. وی در ادامه در شرح «وعَیبی فیهِ مَسْتوراً» می‌گوید: خدایا کاری کن تا عیب من مستور باشد و کسی از عیبم مطلع نباشد. خدا «ستارالعیوب» است و نگذاشته تا کسی از گناهان ما اطلاع پیدا کند. حدیث است اگر گناه بو داشت دو نفر کنار هم نمی‌نشستند. اگر عیب آدم عیان می‌شد کسی جنازه کسی را دفن نمی‌کرد. 🔷آیت‌الله مجتهدی در شرح فراز پایانی دعا می‌فرمایند: در پایان دعا می‌گویم ای خدایی که از همه شنونده‌ها تو شنواتری. خدا همه چیز را می‌شنود. اگر یواش هر حرف بزنیم خدا باز هم می‌شنود. حضرت موسی (ع) به خدا گفت که خدایا، اگر نزدیکی من یواش صحبت کنم و اگر دوری بلند صحبت کنم؛ خدا فرمود: «من همنشین کسی هستم که یاد من باشد. » خدا شنواترین است؛ پس می‌گوییم، ای خدایی که از همه شنوایان شنواتری، این دعاها را درباره ما مستجاب کن. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🔴🔵 فضیلت و ثواب روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان برای روزه داران این روز طبق روایت پیامبر اکرم (ص) : 🌺 روز بیست و ششم، خداوند به شما نظر رحمت مى افکند و همه گناهانتان را به جز خون‌هایى که به ناحق ریخته و اموالى که به ناروا تصرف کرده اید، مى آمرزد و خانه شما را هر روز هفتاد بار از غیبت و دروغ و تهمت پاک مى گرداند. 📚 منبع: امالی صدوق /مجلس دوازدهم/ص 49 🆔 @emame_zaman 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌸 أیُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَی لِقِلَّةِ أَهْلِهِ 🔸ای مردم! در راه راست، از کمیِ روندگان نهراسيد، زيرا اکثريّت مردم بر گرد سفره ای جمع شدند که سيری آن کوتاه، و گرسنگی آن طولانی است. 📚خطبه201 🆔@nahjolbalagheiha
🔹و اجْعَلْنَا عِنْدَكَ مِنَ التَّوَّابِينَ ... َ🔹 🔹و ‌ما‌ ‌را‌ نزد خویش ‌از‌ توبه کنندگانى قرار ‌ده‌ ‌که‌ محبت ‌و‌ دوستیت ‌را‌ براى آنها واجب ‌و‌ لازم نموده ‌اى‌ (اشاره ‌به‌ قول خداى تعالى «س ۲ ‌ى‌ ۲۲۲»: ‌«ان‌ الله یحب التوابین» یعنى خدا توبه کنندگان ‌را‌ دوست دارد «آنها ‌را‌ ‌از‌ رحمت خود بهره مند گرداند») ‌و‌ ‌از‌ ایشان بازگشت ‌به‌ طاعت ‌و‌ فرمانبریت ‌را‌ پذیرفته ‌اى‌ (اشاره ‌به‌ قول خداى تعالى «س ۹ ‌ى‌ ۱۰۴»: «‌ان‌ الله ‌هو‌ یقبل التوبه عن عباده» یعنى خدا است ‌که‌ ‌او‌ توبه ‌ى‌ بندگانش ‌را‌ ‌مى‌ پذیرد) ‌اى‌ عادلترین عدالت دارندگان (همه ‌ى‌ اقوال ‌و‌ افعال ‌و‌ احکام خداوند متعال ‌بر‌ وفق نظام کل ‌و‌ حکمت ‌و‌ مصلحت است ‌و‌ افراط ‌و‌ تفریط ‌در‌ آنها راه ندارد ‌و‌ ‌جز‌ ‌او‌ ‌هر‌ چند ‌در‌ عدل ‌و‌ دادگرى کوشش نماید محال است ‌که‌ همه ‌ى‌ اقوال ‌و‌ افعال ‌و‌ احکامش طبق نظام کل ‌و‌ خارج ‌از‌ افراط ‌و‌ تفریط باشد، ‌از‌ این ‌رو‌ خداوند سبحان عادلترین عدالت دارندگان است، ‌و‌ مناسبت بیان این جمله ‌در‌ اینجا براى آنست ‌که‌ چون خداوند محبت ‌و‌ دوستیش ‌را‌ براى توبه کنندگان واجب ‌و‌ لازم نموده ‌و‌ بازگشت کسى ‌که‌ ‌به‌ طاعت ‌و‌ فرمانبرى ‌او‌ بازگردد ‌را‌ پذیرفته ‌و‌ همه ‌ى‌ بندگان ‌در‌ عبودیت ‌و‌ بندگى ‌و‌ روآوردن ‌به‌ سوى ‌او‌ یکسان اند ‌و‌ درخواست کننده یکى ‌از‌ آنان است، ‌پس‌ خداى عزوجل عادلتر ‌از‌ آنست ‌که‌ گروهى ‌را‌ ‌به‌ ‌آن‌ اختصاص دهد ‌و‌ برخى ‌را‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌بى‌ بهره گرداند) 👈ترجمه ی ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2