eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
344 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جایگاه ملاحسین بشرویه‌ای در بهائیت! ملاحسین بشرویه‌ای از شاگردان مکتب شیخیه بود که با شروع ادعای بابیت علی‌محمد شیرازی، به وی پیوست و لقب "اول من آمن" را از آن خود کرد. وی سرانجام پس از تبلیغ و شورش فراوان به نفع جریان بابیت، به هلاکت رسید. ملاحسین تا جایی در بهائیت مورد ستایش واقع شده که پیامبرخوانده‌ی بهائیت،اظهاراتی کُفرآمیز در خصوص او به کار برده است! @n_bahaiat @adyannet
#شیطان_پرستی آشنایی مختصر با #مرلین_منسون کشیش افتخاری کلیسای شیطان! 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
ماجرای تبعید به سلیمانیه سندی برعدم حقانیت بهاءالله مدعی پیامبری بهائیت، پس از تبعید به عراق، به پیشکاری جانشین علی‌محمد شیرازی اشتغال یافت. صبح اَزل نیز سرانجام به خاطر خیانت برادر، امر به تبعید او می‌کند و حسینعلی نوری تصریح می‌کند که اگر "مصدر امر" اجازه‌ی بازگشت نمی‌داد، برنمی‌گشت. اما بدون شک، ماجرای تعبید حسینعلی نوری و رفتار دوگانه‌ی او، خود حکایت از عدم حقانیتش دارد. @n_bahaiat @adyannet
🔴ماجرای تبعید به سندی بر 💥 مدعی پیامبری بهائیت، پس از تبعید به عراق، به پیشکاری برادر خود صبح ازل (به عنوان جانشین علی‌محمد شیرازی) اشتغال یافت. صبح اَزل نیز که از جانب برادر خود حسینعلی نوری، بوی توطئه به مشامش می‌رسید، امر به تبعید او کرد. 🔻حسینعلی نوری در شرح ایام تبعید خود تصریح می‌کند که اگر برادرش به عنوان "مصدر امر" اجازه‌ی مراجعت نمی‌داد، هیچ‌گاه بازنمی‌گشت: «قسم به خدا که این مهاجرتم را خیال مراجعت نبود و مسافرتم را اُمید مواصلت نه... باری، تا آن‌که از "مصدر امر" حکم رجوع (بازگشت) صادر شد و لابداًً تسلیم نمودم و راجع شدم».[1] 🔰اما در بررسی این رویکرد مدعی پیامبری بهائیت می‌بایست گفت: 1⃣اولاً: حسینعلی نوری که بعدها مدعی شد در زندان تهران و پیش از تبعید به عراق به او وحی نازل شده [2]، دیگر چه توجیهی برای پیشکاری صبح ازل و اطاعت از او به عنوان مصدر امر داشت؟! آیا این‌که پس از تبعید به عراق، خود را پیش‌کار صبح‌ازل می‌خواند و در عین حال به او خیانت می‌کرد و در آخر هم به فحاشی نسبت به برادر روی آورد [3]، حکایت از دورویی جنابش ندارد؟! 2⃣ثانیاً: آیا اینکه حسینعلی نوری مدعی شد که اگر برادرش اجازه‌ی بازگشت نمی‌داد، هیچ‌گاه میان پیروان بازنمی‌گشت، به معنای منسد کردن راه (به اصطلاح) حق نیست؟! مگر نه حسینعلی نوری ادعای نزول وحی به خود و نسخ آیین بیان را داشت، اما آیا وظیفه‌ی ابلاغ (به اصطلاح) وحی نازله‌ی خود به مردم را نداشت؟! ✅بنابراین ماجرای تعبید حسینعلی نوری به سلیمانیه و رفتار دوگانه و همراه با نیرنگ او، خود حکایت از عدم حقانیتش دارد. 📚پی‌نوشت: [1]. حسینعلی نوری، ایقان، هوفمایم آلمان: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات بهائی آلمان، 1998 م، چاپ اول، صص 167-166. [2]. ر.ک: حسینعلی نوری، لوح خطاب به شیخ محمّدتقی نجفی اصفهانی، کانادا: مؤسسه‌ی معارف بهائی، 2001 م، ص 16. [3]. ر.ک: فاضل مازندرانی، اسرارالآثار، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 129 بدیع، ج 5، ص 346. @n_bahaiat @adyannet
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 ✅ تأثیر پذیری از ادیان دیگر! 🔺یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در رواج تصوف، که صوفیان از او به نیکی یاد کرده و او را انسانی عالم و زاهد دانسته‌اند، است. 🔺وی در نزد صوفیان، در حالی به بزرگی یاد شده که درباره‌ی اساتید سفیان می‌نویسد: «سفیان سه استاد داشت یکی یهودی، دیگری نصرانی و دیگری مجوسی» 📚فريد الدين عطار نيشابورى، تذكره الأولياء، رينولد آلين ، نشر ليدن، چاپ اول، 1905 م، ذیل شرح حال سفیان ثوری، ص175 🔹این توصیف عطار از سفیان، معاشرت و تأثیرپذیری وی از دین مسیحیت و یهود را ثابت می‌کند. 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
با (سلام‌الله‌علیه) یکی از راه‌هایی که (سلام‌الله‌علیه) برای کسب آرامش به فرزندشان امام حسن‌(سلام‌الله‌علیه) توصیه می‌کند این است که می‌فرماید: «...غم و اندوه خود را در پیشگاه خداوند مطرح كن تا غم‌های تو را برطرف كند و در مشكلات تو را یاری رساند...» ؛ نهج البلاغه نامه 31. ؛ کسب آرامش در محضر خالق بی‌کران یا در محضر یوگا. 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
✍⁉️ و پاسخ آن ⁉️✍ وهابی‌ها با استناد به روایاتی می‌گویند، روشن کردن چراغ روی قبر حرام است. از جمله این روایات در مستدرک حاکم آمده است که: «رسول خدا کسانی را که روی قبر چراغ روشن می کنند، لعن کرده است».[1] ✍ پاسخ ✍ نکته اول: این روایت از نظر سند ضعیف است. 📝در سند این روایت فردی به نام "ابی صالح باذام " وجود دارد که این فرد خودش و روایاتش مورد اعتماد علمای رجال اهل سنت نیست. ✍نسائی می گوید: ابوصالح باذام از نظر نقل حدیث مورد اعتماد نیست.[2] 📕بخاری در کتاب تاریخ کبیر درباره این فرد می‌گوید: «مجاهد از تفسیر ابی صالح نهی کرده است»[2] ✍نکته دوم: در پاسخ به ادعا و برداشت می‌توان گفت منظور این روایت، قبور پیامبر اکرم و اولیای الهی نیست، بلکه قبور دیگران است، زیرا شرع مقدس، احترام پیامبران و اولیای الهی را در دوران حیات و مرگشان نیکو و پسندیده می‌داند. ✍نکته سوم: این روایت، مختص به زمانی است که روشن کردن بر روی قبر، هیچ منفعتی نداشته باشد و موجب هدر دادن مال گردد، ولی اگر روشن کردن چراغ برای قرائت قرآن، خواندن دعا و نماز، بهره مندی زائران و کسانی باشد که شب را کنار و مزار می‌مانند، نه کراهتی دارد و نه حرام است. 📚منبع: به نقل از کتاب درس هایی در نقد وهابیت، نجم الدین طبسی، ص35 [1]. حاکم نیشابوری، المستدرك على الصحيحين ج 1 ص 530 ،دار النشر: دار الكتب العلمية، بيروت، 1411هـ - 1990م ، الطبعة الأولى، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا [2]. الکامل فی الضعفاء، ج2، ص71، [2]. بخاری، التاريخ الكبير، ج 2 ص 144، دار النشر: دار الفكر، تحقيق: السيد هاشم الندوي ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
راهی جز وجود ندارد همیشه باید اهل از (علیهم‌السلام) بود. استمداد از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در خود اهل بیت هم بوده است. (سلام‌الله‌علیه) در جنگ از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) این گونه استمداد می‌گرفتند: «یا الله یا الله یا جبرئیل یا جبرئیل یا محمد یا محمد النجاة النجاة» ؛ الاحتجاج(للطبرسی)، ج1، ص97. ولی آنچه در و برخی از مشاهده می‌شود خلاف این است و توسل و استمداد گرفتن را معرفی می‌کنند. آیا اشخاصی مانند که این‌گونه نظرات را می‌دهند؛ شناختی از دین دارند؟ 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
عبدالبهاء در تلاش برای توجیه جهل باب علی‌محمد شیرازی در اشتباهی بزرگ، حضرت داوود (علیه السلام) که از انبیاء بنی‌اسرائیل بوده را قبل از حضرت موسی (علیه السلام) دانسته است. عبدالبهاء نیز به توجیه این سوتی باب روی آورده و مدعی می‌شود که دو حضرت داوود وجود داشته است. این در حالیست که سخن باب، صراحت بر تقدم داوود بنی‌اسرائیل بر حضرت موسی دارد. @n_bahaiat @adyannet
حکایت اسماعیلِ بهاءالله! یکی از فرزندان پیامبرخوانده‌ی بهائیت به نام مهدی، با سقوط از روزنه‌ی بام در شهر عکّا، از دنیا رفت. پیامبرخوانده‌ی بهائی نیز بلافاصله لوحی درباره‌ی مهدی نوشت و او را به اسماعيل و عيسی مسيح و امام حسين (عليهم السلام) تشبیه نمود. اما آیا تشبیه این بی‌احتیاطی به فداکاری‌های عظیم، حکایت از خودخواهی بهاء ندارد؟!.. @n_bahaiat @adyannet
😳حکایت ! 💥پیامبرخوانده‌ی بهائیت از نخستین همسر خود که "" نام داشت، صاحب دو پسر با نام‌های عباس (مقلب به ) و مهدی (ملقب به غصن أطهر) شد. زندگی مهدی در سنّ جوانی، با سقوط از روزنه‌ی بام در شهر عکّا، پایان یافت.[1] از این‌رو پیامبرخوانده‌ی بهائیت نیز که گویا از مرگ پسر خود بسیار متأثر گشته بود، فوراً دست به قلم برده و لوحی درباره‌ی مهدی نوشت و او را به حضرت اسماعيل و حضرت عيسی مسيح و حضرت امام حسين (عليهم السلام) تشبیه نمود. 💠به راستی چگونه می‌توان بی‌احتیاطی جوانی که به سقوط او از پشت بام منجر شد را به قربانی کردن حضرت اسماعیل (علیه السلام) توسط پدرش حضرت ابراهیم (علیه السلام) تشبیه کرد؟! ♻️و به راستی چه شباهتی میان فداکاری و جانبازی امام حسین (علیه السلام) و تمام اصحابش برای برپایی دین خدای سبحان، با افتادن فرزند مدعی کذّابی از پشت‌بام وجود دارد؟! آيا افتادن از پشت بام با فدا کردن یکی است؟! آیا اين حادثه، نهايت خودخواهی پیامبرخوانده‌ی بهائیت را نمی‌رساند که آدمی، سقوط فرزندش را از پشت بام، به منزله‌ی کار عظيم ابراهيم و پسرش (علیه السلام) می‌شمارد؟ و يا آن را با فداکاری شگفت‌آور حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) مقايسه کند؟ ✅آری؛ همين خودپسندی بيش از حدّ موجب شد تا سرکردگان بهائیت، خود را برتر از غیر دانسته و متحد با ذات خدا بدانند و به ادعای ربوبيت و الوهيت برخیزند.[3] 📚پی‌نوشت: [1]. شوقی افندی، قرن بديع، ترجمه: نصرالله مودت،125 بدیع، ج 2، صص 301-300. [2]. همان، ص 302. [3]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، نسخه‌ی الکترونیکی، ج 2، ص 255. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
👊دفاع عالم سنی از مقام حضرت خدیجه(سلام الله علیها)👏 😡هتک حرمت به خانه ام المومنین خدیجه😡 ✍«رفاعی » از علمای بزرگ اهل سنت کویت، در نامه اعتراض آمیز خود خطاب به وهابی‌های عربستان آنها را از کارهای ناشایست بر حذر می دارد 📢و می گوید : « شما به تخریب خانه ام‌المومنین خدیجه کبری اولین حبیبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رضایت دادید و هیچ عکس العملی از خود نشان ندادید 📖با این که آن مکان، محل نزول وحی قرآن بود و در برابر این جنایت سکوت اختیار کردید و رضایت دادید که آن مکان مقدس به دستشویی و توالت مبدّل شود. ⁉️چرا از خدا نمی‌ترسید؟ و از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حیا نمی‌کنید؟ [1]🔥 📚پی‌نوشت: [1]. رفاعی، النصیحه لاخواننا علماء نجد، چاپ استانبول، 1406ق، ص59 همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇👇 ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
توصیه به تقوا، سرپوشی بر جهل باب! علی‌محمد باب در عین حال که علم خود را الهی می‌دانست، دچار اشتباهات فاحش علمی شده است. همچنان که وی رسالت حضرت داوود (علیه السلام) که از انبیاء بنی‌اسرائیل است را پیش از حضرت موسی (علیه السلام) دانسته است. پیامبرخوانده‌ی بهائیت نیز بر خلاف آموزه‌ی تطابق دین با علم و عقلی که به او منتسب می‌کنند، به توجیه این ادعای غلط باب روی آورده است. @n_bahaiat @adyannet
نسرین ستوده، از چهره‌هاییست که در سه دهه‌ی گذشته وظیفه‌ی تهیه‌ی خوراک تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی را بر عهده‌داشته است. وی که در #فتنه ۸۸ و دو دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری بعد از آن، از حصر سران فتنه حداکثر استفاده را کرده بود، این بار نیز تلاش کرد تا از (باصطلاح) حصر #نورعلی_تابنده بر علیه نظام شانتاژ تبلیغاتی درست کند که با مخالفت شدید #دراویش روبرو شده است. @n_tasavof @adyannet
فلورانس اسکاول شین، مروج و صاحب کتاب‌های بازی زندگی و راه این بازی و چهار اثر از . وی در چندین جای کتاب خود مخاطبینش را دعوت به می‌کند و می‌گوید: «در برابر شریر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص 28 هیچ عاقلی می‌پذیرد در مقابل یک انسان تجاوزکار و زیاده‌خواه، که مال و ناموس دیگری را طلب می‌کند، با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند و هر چه می‌خواهد، دو دستی تقدیمش کنند؟ یا اینکه باید او را از زیاده‌ خواهی‌ اش بازگردانند، اگر چه نیاز به خشونت باشد؟ 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 باهم می خوانیم دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 📖 همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇👇 @terorkor @adyannet
🌷نقدفرقه‌های صوفیه🌷 🔹نمونه‌ای از نحوه‌ی تضرع و دعا کردن دراویش به درگاه خدا!☺️ 🔻دعا در فرهنگ اسلامی دارای جایگاه رفیع بوده که در واقع وسیله‌ای برای تقرب به خالق است. 🔻این نکته مهم است که وسیله‌ تقرب، خود مقرب و محبوب درگاه ایزد باشد، نه منحرف و ناقص! @n_tasavof @adyannet
در تعالیم بودا آن‌چه برای هر اهمیت دارد، تکیه بر نفس و اعتماد به نیروی ذاتی خود اوست که باید به واسطه‌ی و باطن، خود را از چرخه‌ی تناسخ خلاصی بدهد. درحقیقت، در او انسان مورد توجه قرار گرفته است، از این‌روی می‌توان گفت که اساس مذهب بودا انسان محوری است نه خدا محوری. : «من از چه چیز سخن گفته‌ام، من درباره‌ی بدبختی و نیاز سخن گفته‌ام، درباره‌ی فرجام نکبت، گفتگو کرده‌ام و نیز درباره‌ی ایمانی که به فقر و نکبت و بدبختی بشـر پایان خواهد داد توضیح داده‌ام، اما چرا این مباحث را پیش کشیده‌ام؟ زیرا فقط از این سودی حاصل می‌شـود که به مبانی و اساس دیانت مربـوط است و آدمی‌ را به رهایی از آلام و رنج‌ها و به معرفت عقل کل و نیروانه هدایت می‌کند.» ؛ جان بی ناس، تاریخ جامع ادیان، ص 214 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
آیا ادعای بهاء در زندان جهان‌گیر شد؟! جناب عبدالبهاء، از جهان‌گیری ادعای پیامبری پدر خود، با تعبیر برهان عقلی یاد کرده است. این در حالیست که اولاً: جهان‌گیری ادعای حسینعلی نوری، چگونه می‌تواند به عنوان دلیلی بر حقانیت او قرار گیرد؟! ثانیاً: بر فرض پذیرش این ادعا به عنوان برهانی عقلی، می‌بایست بدانیم که چنین دلیلی، حداقل در حق پیامبرخوانده‌ی بهائیت صادق نیست. @n_bahaiat @adyannet
آیا ادعای بهاء در شد؟!⁉️ ♦️دومین پیشوای جناب ، از جهان‌گیری ادعای پیامبری پدر خود، با تعبیر برهان عقلی یاد کرده و گفته است: «یک برهان عقلی دیگر گوئیم و اهل انصاف را همین برهان کفایت است که هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که این شخص جلیل، در سجن أعظم، امرش را بلند کرد و نورش باهر (آشکار) شد و صِیتش (آوازه‌اش) جهان‌گیر گشت و آوازه بزرگواری‌اش به شرق و غرب رسید و إلی یومنا هذا چنین امری در عالم واقع نشده».[1] 💠اما در پاسخ به این ادعای عبدالبهاء می‌گوییم: 👈اولاً: ادعای حسینعلی نوری، چگونه می‌تواند به عنوان برهانی عقلی و دلیلی بر حقانیت او قرار گیرد؟! چه بسا باطل‌های بسیاری بوده که شُهره شدند و چه حق‌هایی بوده که گمنام ماندند. بنابراین صِرف شهرت را نمی‌توان به عنوان برهانی عقلی پذیرفت. 👈ثانیاً: بر فرض پذیرش ادعای فوق به عنوان برهانی عقلی، می‌بایست بدانیم که چنین دلیلی، حداقل در حق پیامبرخوانده‌ی بهائیت صادق نیست. چرا که بنا به اعتراف منابع بهائی، نه تنها پیامبرخوانده‌ی بهائیت بلکه حتی شخص عبدالبهاء، همواره تقیه کرده و خود را مسلمانی عادی جلوه می‌دادند. ♻️بنابراین، آیینی که پیشوایان بهائی، جرأت ابراز آن را، حتی در شهری که در آن می‌زیستند، نداشتند و در عین گمنامی عقاید خود را کتمان می‌کردند، چگونه می‌توان از جهان‌گیری آن به عنوان دلیلی عقلی سخن به میان آورد؟! 📚پی‌نوشت: [1]. عباس افندی، مفاوضات، مصر: فرج‌الله زکی الکردی، 1920 م، ص 28-27. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🌷دعوت‌نامه🌷 ✨مژده به مخاطبینی که از یکطرفه بودنِ کانال نقد فرقه‌های صوفیه خسته شده‌اند.✨ ✅ پیج اینستاگرامی کانال شروع به فعالیت کرد. 🔸اگر خواهان شرکت در مباحث جنجالی هستید؛ 🔸و اگر می‌خواهید از عقاید دراویش آگاهی پیدا کنید؛ 🔹مرحمت نموده و با لینک زیر به ما بپیوندید https://www.instagram.com/sufiya121 @n_tasavof @adyannet
اعتراف به تأثیر مظلوم‌نمایی در تحقق اهداف بهائیت!.. ادامه مطلب را در لینگ زیر مطالعه فرمائید: همراه ما باشید🌹🔰🔰 نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
📢اعتراف به تأثیر مظلوم‌نمایی در تحقق ! 😔مظلوم نمایی، یکی از شیوه‌های قدیمی است که گروه‌های ضعیف برای پیشبرد اهدافشان از آن بهره می‌گیرند. از این‌رو تشکیلات بهائیت و بسیاری از جریان‌های ملحد توانسته‌اند با همین شیوه، فرصت‌هایی را (حتی تا حد سازمان‌های بین المللی) برای خود به دست آورند. از این‌رو در یکی از مقالاتی که در شبکه‌های وابسته به تشکیلات بهائیت با عنوان «نگاهی به نتایج پروژه دستگیری یاران ایران: رشد و انسجام بیشتر در جامعه بهائی» به انتشار درآمد، به بررسی تأثیر به کارگیری این سیاست در بهائیت، پرداخته شد. همچنان که در بخش‌هایی از این مقاله آمده است: «یاران ایران دَه سال قبل دستگیر شدند... 🔰در بررسی این استراتژی خصمانه‌ی تشکیلات بهائیت، لازم است تا نکاتی را با یکدیگر مرور کنیم. ✳️ در ابتدا باید پرسید که به راستی چه تعداد بهائی زندانی در ایران وجود دارد که تشکیلات بهائیت، به برجسته‌سازی محکومیت آن‌ها می‌پردازد؟! به اعتراف سایت آئین بهائی (تنها سایت رسمی تشکیلات بهائیت در ایران)، تعداد بهائیان زندانی در ایران (که البته ممکن است مرتکب انواع جرایم شده باشند)، به حدود 90 نفر می‌رسد.[1] رقمی که با توجه به جمعیت سیصدهزار نفری که تشکیلات بهائیت برای پیروان خود اعلام کرده، اگر درصدگیری شود، تقریباً معادل هیچ است! ✅بنابراین روشن است که بر خلاف ادعای ، هیچ فرد بهائی به صِرف داشتن عقیده در ایران زندانی نیست؛ چرا که اگر چنین بود، اینک می‌بایست تنها سیصدهزار زندانی بهائی داشتیم؛ حال آن‌که تعداد کل زندانیان کشور، دویست و چهل هزار نفر است.[2] پی‌نوشت: [1]. سایت آئین بهائی، در خلال مقاله‌ای که به مناسبت تصویب قطعنامه‌ی کنگره‌ی آمریکا با حمایت 32 سناتور، به انتشار درآورد، وجود این تعداد زندانی وابسته به خود را اعلام کرد. [2]. خبرگزاری تسنیم، تیتر خبر: تعداد زندانیان کشور به ۲۴۰ هزار نفر رسید، مورخ: 1396/3/31، کلیک کنید... نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
توهین به ملّت‌ها در بهائیت، کنایه به هواپرستان در اسلام... ادامه مطلب در لینگ زیر همراه ما باشید🌹🔰🔰 نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
😱توهین به ملّت‌ها در بهائیت، کنایه به در اسلام 💥 پیشوایان بر خلاف ادعای عالم انسانی خود [1]، همواره ملّت‌های مختلف جهان را مورد توهین و قرار داده‌اند. همچنان که پیامبرخوانده‌ی بهائیت در توهینی آشکار، را وحشی خطاب کرده استاز تُرک زبان‌ها دوری کن و فاصله بگیر، اگرچه پدرت باشد! چرا که اگر دوستت بدارد، خواهَدَت خورد و اگر دشمن بدارد خواهَدَت کُشت»[2] 🔻 نیز به عنوان جانشین وی، مردم آفریقا را پَست‌تر از حیوان دانسته [3] و آفریقایی‌هایی را که مستعمره‌ی دولت‌های غربی نشده‌اند را گاوهایی در صورت انسان می‌داند. ✅در پاسخ به مبلّغین بهائی می‌بایست گفت، البته اسلام نیز برخی انسان‌ها را همچون حیوانات، بلکه گمراه‌تر از آنان می‌شمارد؛ اما این وصف را هرگز در مورد قوم یا نژاد یا مدنیت خاصی به کار نگرفته است. بلکه لبه‌ی تیز موضعش در این کلام، متوجه «انسان‌های غافل، هواپرست، منکر حقیقت و لجوج» است. ✳️چنین انسان‌هایی از مرحله‌ی انسانیت سقوط کرده و گوش شنوا و چشم بینا و دلِ پذیرای حق ندارند و خویشتن را به خواب زده‌اند. اینان خود گمراه‌اند و دیگران را نیز گمراه می‌کنند و اصطلاحاً، هیزم دوزخ الهی می‌شوند. 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، مصر: فرج‌الله زکی الکردی، 1921 م، چاپ اول، ج 3، ص 160. [2]. اسدالله فاضل مازندرانی، اسرالآثار خصوصی، 124 بدیع، ج 2، ص 154. [3]. ر.ک: عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه ملّی نشر آثار امری به زبان‌های فارسی و عربی، 127 بدیع، ج 2، ص 237. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🌷نقدفرقه‌های صوفیه🌷 🔹نقل کرامت یا واقع‌تر بگوییم، کرامت‌تراشی! آفتِ تذکره‌های صوفیانه در وصف بزرگان این مسلک است که نمونه‌های بسیاری از آن را می‌توان در کتاب عطار و جامی مشاهده نمود! 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
#همجنسبازی #مدعیان_دروغین عرفان حلقه مدافع همجنس بازی! 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
آیه‌ی 5 سوره‌ی سجده، مبشّر بهائیت! یکی از آیات قرآنی که مبلّغان بهائی، به عنوان مهم‌ترین دلیل حقانیت پیشوایان خود به آن استناد می‌کنند، آیه‌ی 5 سوره‌ی مبارکه‌ی سجده است. این در حالیست که اولاً: نویسندگان بهائی کلمات کلیدی این آیه را به نفع خود و به اشتباه معنی کرده‌اند. ثانیاً: این آیه مربوط به امور خلقت و آفرینش جهان و نه مربوط به تشریع ادیان است. @n_bahaiat @adyannet
💥شبهه‌ی در خصوص نام (علیه السلام) ✍مادر امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) به نام‌های متعددی از جمله ، ، ، و... خوانده شده است.[1] از این‌رو مبلّغان تلاش دارند تا با طرح مباحثی در مورد نرجس‌خاتون (علیها السلام)، تولد امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) را مورد انکار و یا تردید قرار دهند. 🔰در پاسخ به این اشکال مبلّغان بهائی می‌گوییم: 1⃣اولاً: دلایل مختلفی برای اسامی مختلف نرجس خاتون (علیها السلام) ذکر شده؛ از جمله این‌که در آن زمان انتخاب چند نام برای کنیزان مرسوم بوده و یا این‌که تسمیه‌ی ایشان به چند نام، به خاطر تقیه و در راستای شناخته نشدن ایشان در میان سایر کنیزان بوده است. 2⃣ثانیاً: بر خلاف ادعای مبلّغ بهائی، دستگاه حکومت عباسی (با توجه به روایات رسیده از پیامبر و سایر ائمه (علیهم السلام)) که می‌دانست فرزند امام حسن عسکری (علیه السلام)، همان موعودیست که ریشه‌ی ظلم و ستم را برمی‌چیند [2]؛ امام حسن عسکری (علیه السلام) را تحت نظارت‌های شدید و بی‌سابقه‌ای قرار داد. به همین دلیل ایشان در تقیه به سر برده، ازدواج رسمی نداشتند و تولّد فرزند بزرگوارشان نیز، به صورت مخفیانه صورت گرفته است. 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النّعمة، قم: مؤسسه‌ی النشر الإسلامی، 1359، ج 1، ص 432. [2]. ر.ک: محمدباقر صدر، بحوث حول المهدی، بیروت: دارالتعارف للمطبوعات، چاپ دوم، 1979 م، ج 1، صص 261-258. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet