🌑السلام علیک یا امیرالمومنین🌑
ای نخلهای کوفه! امام شما چه شد؟
آن اشک و شور و گريه و حال و دعا چه شد؟
محراب کوفه! سرخی دامان تو ز چيست؟
سجاد? علی! علی مرتضی چه شد؟
هم صحبت غريب تو ای چاه کوفه کو؟
فريادهای آن دل درد آشنا چه شد؟
ای صحنههای بدر و احد کو اميرتان؟
ای ذوالفقار، بازوی شيرخدا چه شد؟
ای کوچههای شهر مدينه خبر دهيد
صاحب عزای حضرت خيرالنسا چه شد؟
ای کودک يتيم که خالي است سفرهات
آورد آنکه بهر تو هر شب غذا چه شد؟
ای بام کوفه بانگ اذان علی کجاست؟
آن صوت دلنشين و صدای رسا چه شد؟
پير مريض! يار غريبی که نيمه شب
ميی ريخت در دهان تو هر شب دوا چه شد؟
ای کوفه آن امير غريبی که سالها
ديده است از رعيتش آزارها چه شد؟
«ميثم» بخوان ز سوز جگر روضه علي
با ما بگو به آن شه ارض و سما چه شد؟
ترور کور
♨ @terorkor
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
استدلال خواهر بهاءالله در رد او !
علیمحمد باب، ظهور موعود پس از خود را بین 1511 تا 2001 سال بعد از ظهور خود دانسته است. اما حسینعلی نوری تنها چند سال پس از مرگ باب، مدعی نسخ آیین او شده و مسلک بهائیت را تأسیس نمود. از اینرو عزیه نوری در رد ادعای حسینعلی نوری، میپرسد که چگونه خدای حکیم، پیش از اجرایی شدن عمدهی احکام باب، اقدام به نسخ آیین او فرموده؟!..
@n_masihiat
@adyannet
💥استدلال #خواهر #بهاءالله در رد او !
🙎#عزیه #نوری، خواهر پیامبرخواندهی بهائی (که از پیروان باب و صبح ازل بود)، در پاسخ به ادعای پیامبری برادر خود گفته است: «و اما مطلب اول که مدعی میگوید من ناسخ بیان و احکام و شرایع بیانم و صاحب کتاب و شریعتم، حالا از شما سؤال مینمایم: اگر شخص فلاح بصیر با دانش، بذری صحیح بدون نقص در مزرعهای بیفشاند که از محصول آن بهره ببرد و از ثمرهی آن فایدهای بردارد و آن بذر هنوز ریشهای به زمین ندوانیده و سر از خاک بر نیاورده، شاخ و برگی نکرده و ازهار و اثمارش (: میوههایش) را کسی ندیده و نچیده، بلکه درست نشنیده و نفهمیده آن زمین را برگرداند و آن بذر را به کلی ضایع و باطل کند، به حکم عقل سلیم و دانش مستقیم، یا باید آن فلاح بیبصیرت باشد و یا آن بذر ناقص و بیمغز».[1]
💠بنابراین، چگونه خدای حکیم، آئینی بر #علیمحمد #شیرازی نازل فرموده و پیش از اجرائی شدن حداقل یک دهم احکام آن، اقدام به نسخ آن مینماید؟! از طرفی، به عزیه نوری نیز میبایست گفت، آیا اهداف دین مبین اسلام، پیش از ادعای نسخ آن توسط علیمحمد شیرازی، محقق شد؟! مگر با آمدن علیمحمد شیرازی (به عنوان قائم موعود (علیه السلام))، درخت اسلام به ثمر نشست و گسترش عدالت و شکلگیری حکومت جهانی به وسیلهی مهدی موعود (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، تحقق یافت؟!
📚پینوشت:
[1]. عزیه نوری، تنبیه النائمین، بیجا: بینا، بیتا، صص 98-97.
@n_masihiat
@adyannet
⚫️نقد فرقههای صوفیه⚫️
🔹«عارف» اگر «فقیه» نباشد، نمیتواند ولیِّ اجتماعی بشود.
🔹اگر كسی قدرت تفقه جامع در دين نداشته باشد، ولو ظرفيت عرفانیاش بالا باشد، نمیتواند بستر جريان ولايت در حيات اجتماعی بشود.
✔️ استاد آیت الله سید محمّدمهدی میرباقری:
🔻«آن كسی كه ولايت اجتماعی پيدا میكند غير از اينكه بايد دارای مقام معنوی و باطنی باشد، بايد فقيه جامعالشرايط باشد؛ مثل امام(ره) و مقام معظم رهبری(دام عزه).
🔻اينكه برخی میگويند ما ولايت عرفانی امام(ره) را قبول داريم ولی ولايت فقهی امام(ره) را قبول نداريم، اشتباه است. آن ولايت عرفانی وقتی میتواند به ولايت اجتماعی تبديل شود كه از بستر "فقه" عبور كند. يعنی مناسك جريان ولايت تاريخی معصوم، فقه است.
🔻اگر كسی قدرت تفقه جامع در دين نداشته باشد ـ ولو ظرفيت عرفانیاش بالا باشد و به مقام تأمّل قلبی هم رسيده باشد - ولی تحمّل فقاهتشان را نكرده باشد - نمیتواند بستر جريان ولايتشان در حيات اجتماعی بشود.
لذا عارف، ولیِّ اجتماعی نيست؛ عارفِ فقيه، ولیِّ اجتماعی است؛ هم بايد ولايت را تحمّل كرده باشد و هم بايد فقاهتشان را تحمل كرده باشد و اين كار دشواری است.
🔻برخی از آقايان وقتی به مقام عرفانی میرسند ديگر حوصله بحث از استصحاب كلی قسم اول و دوم و سوم و حوصله بحث از ظرايف مكاسب را ندارند. فقاهت، مناسك جريان ولايت تاريخی معصوم(ع) است؛ لذا اگر كسی آن مناسك را نداشته باشد صرف ولايت عرفانی و ظهور قلبی ولايت در قلب او كافی نيست برای اينكه او بتواند ولايت اجتماعی كند.
🔺فقاهت، مناسك جريان ولايت است؛ اگر كسی فقيه نباشد نمیتواند ولايت معصوم(ع) را به صورت مقنّن جاری كند». ۹۱/۱/۲۸
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
✍نقد استدلال اشراق خاوری، به تفسیر #شیخ #احمد #احسایی از #قیامت
♦️ پیشوایان مسلک#بهائیت در راستای انکار معاد موعود اسلامی، تلاش نمودند تا قیامت را به قیام قائم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) تفسیر کنند؛ همچنان که پیامبرخواندهی این فرقه، گفته است: «قیامت هم به دلائل واضحه ثابت و محقق شد که مقصود، قیام مظهر اوست بر امر او»
🔻در ادامه سه واقعه (قیام قائم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، رجعت ائمه (علیهم السلام) و مطلق ظهور دولت معصومین (علیهم السلام)) را به عنوان قیامت صغری احتمال داده است. اشراق خاوری پس از ذکر این علامات به نقل از شیخ احمد احسایی، وقوع قیامت کبری را پس از تحقق قیامت صغری دانسته است: «آیة القیامة الکبری بعد هذه الأیات؛ نشانهی قیامت کبری پس از این نشانهها (قیام قائم، رجعت ائمه (علیهم السلام) و برپایی دولت ایشان) خواهد بود».
💠همانگونه که ملاحظه شد، اظهارات شیخ احمد احسایی مخالف مقصود پیشوایان بهائی است؛ چراکه آنها قیامت را به ظهور قائم تفسیر میکنند و به قیامت مشهور نزد مسلمانان معتقد نیستند. اما بنابر دیدگاه شیخ احمد احسایی، قیام قائم (علیه السلام) مربوط به قیامت صغری است و پس از آن باید منتظر قیامت کبری (زنده شدن اموات برای رسیدگی به اعمال) بود. لذا استدلال این مبلّغ بهائی به گفتار شیخ احمد احسایی به معنای زیر سؤال بردن تمام ادعاهای پیشوایان بهائی، در خصوص مسئلهی قیامت است.
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈