eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
👈🏼 و در واقعه و عکس العمل به انتساب علیه السلام و نزول آیات در مذمت آنان در « شواهد التنزیل » می خوانیم: گفت: به خدا سوگند پيش روى نشسته بودم هنگامى كه ما را در پياده كرد و مجلس از و پر بود، بر روى پاى خود ايستاد و گفت: اى مردم خداوند به من فرمانى داده و گفته: «اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به تو رسيده است برسان» سپس علىّ بن ابى طالب (ع) را خواند و در طرف راست خود قرار داد، سپس گفت: اى مردم آيا نمی‌دانيد كه من به شما از خودتان اولى هستم؟ گفتند: آرى. گفت: هر كس كه من مولاى او هستم على مولاى اوست، خدايا هر كس را كه او را دوست بدارد دوست بدار و هر كس را كه او را دشمن بدارد دشمن بدار و هر كس را كه به او دشمنى كند دشمن باش و هر كس را كه به او يارى كند، يارى كن و هر كس را كه او را خوار سازد، خوار كن. می‌گويد: به خدا سوگند كه ديدم برخاست و خود را گرفت و در حال غضب دست راست خود را بر و دست چپ خود را بر گذاشت و از روى تكبر گام برداشت و می‌گفت: ما سخن محمد را تصديق نمی‌كنيم و به على اقرار نمی‌كنيم. پس خدا اين آيه را نازل كرد: «فلا صدق و لا صلى و لكن كذب و تولى ثم ذهب الى اهله يتمطى» پيامبر خواست كه او را برگرداند و بكشد ولى جبرئيل به او گفت: زبان خود را به آن حركت مده تا به آن شتاب كنى. پس پيامبر از آن ساكت شد. 📚شواهد التنزيل لقواعد التفضيل ج‏2 ص391 🔰 @Adyanuniv🔰
شناخت سلفی ها ( وهابیان ) - رضوانی 2.pdf
664.9K
📚 ( وهابیان ) ✍🏻 نویسنده: علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 كتاب از دو بخش و تشكيل شده است. در لغت به معناى تقدم زمانى است؛ لذا هر زمانى نسبت به زمان آينده سلف و نسبت به زمان گذشته خلف است. در اصطلاح، براى اين واژه معانى متفاوتى ذكر شده است كه برخى از آنها از اين قبيل است: 1-كسانى كه در سه قرن اول اسلام مى‌زيسته‌اند؛ 2-سلف يعنى ، و ؛ 3-سلف يعنى كسانى كه در قرن چهارم ظاهر شدند و از تابعين بودند. احمد بن حنبل را مى‌توان از رؤسا و احياكنندگان سلفى‌گرى دانست. او اولين كسى بود كه هنگامى كه با هجوم فلسفه‌ها و فرهنگ‌هاى بيگانه؛ از قبيل هند، يونان و ايران به حوزه‌هاى اسلامى و مخلوط شدن آن با عقايد اسلامى مواجه شد، به اين فكر افتاد كه حديث را از اين هجمه نجات دهد؛ لذا به تفريط شديدى گرفتار شد و به‌طور كلى عقل‌گرايى و عقلانيت را انكار كرد و راه ورود آن را به احاديث بست و به‌تبع او نيز چنين تفكرى را در بين مردم رواج داد... 🔰 @Adyanuniv🔰
( وهابیان ) ✍🏻 نویسنده: علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 كتاب از دو بخش و تشكيل شده است. در لغت به معناى تقدم زمانى است؛ لذا هر زمانى نسبت به زمان آينده سلف و نسبت به زمان گذشته خلف است. در اصطلاح، براى اين واژه معانى متفاوتى ذكر شده است كه برخى از آنها از اين قبيل است: 1-كسانى كه در سه قرن اول اسلام مى‌زيسته‌اند؛ 2-سلف يعنى ، و ؛ 3-سلف يعنى كسانى كه در قرن چهارم ظاهر شدند و از تابعين بودند. احمد بن حنبل را مى‌توان از رؤسا و احياكنندگان سلفى‌گرى دانست. او اولين كسى بود كه هنگامى كه با هجوم فلسفه‌ها و فرهنگ‌هاى بيگانه؛ از قبيل هند، يونان و ايران به حوزه‌هاى اسلامى و مخلوط شدن آن با عقايد اسلامى مواجه شد، به اين فكر افتاد كه حديث را از اين هجمه نجات دهد؛ لذا به تفريط شديدى گرفتار شد و به‌طور كلى عقل‌گرايى و عقلانيت را انكار كرد و راه ورود آن را به احاديث بست و به‌تبع او نيز چنين تفكرى را در بين مردم رواج داد... 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 اعتراف در خصوص منشا ظلم در حق علیهم‌السلام مورخ سنی می‌نویسد: هنگامی که نامه‌ای به معاویه نوشت مشتمل بر فضائل علیه‌السلام و مثالب دشمنان آن حضرت، معاویه در جوابش نوشت: به سوی که عیب‌جوی پدر خودش است! همانا ما در زمان وقتی که پدرت با ما بود حق علی را واجب می‌دانستیم و فضل او را آشکار می‌دیدیم چون پیغمبر رحلت کرد پدر تو و فاروق او عمر اول کس بودند که وی را گرفتند و مخالفت او نمودند و بر این کار اتفاق کردند و او را به خود فراخواندند اما او تأخر جست و ایشان در صدد قتل او برآمدند چون چنین دید بیعت کرد! (بنابرنظر شیعه بیعت نفرمودند) این بود تا سومین آن‌ها به خلافت رسید، پس بدان پدرت سلطنت و مُلک مرا تشیید کرد، اگر آنچه با علی می‌کنیم صواب است پدرت اول این کار بوده و اگر جور است پدرت اصل او بوده و ما به طریقه و کردار او اقتدا کردیم و اگر فعل پدرت نبود احدی از ما تخلف از ابن أبی طالب نمی‌کرد و خلافت را تسلمیش می‌کردیم پس پدر خود را عیب‌جویی کن یا ترک این سخنان کن. 📚مروج الذهب ج۳ ص ۱۸ (طبع المکتبة العصریة) 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 از تا 1️⃣ «انس بن مالک» از در نزد است. او راوی صدها حدیث است. انس از علمای درباری بالاخص بود. زمانی که عبیدالله ملعون به لب و دندان علیه‌السلام جسارت کرد هیچ واکنشی نشان نداد. در نزد او فردی کذاب است. 2️⃣ یهودیان با تحریف کتب آسمانی خود و برای پیشبرد اهداف شیطانی _شهوانی خود، دروغ های فراوانی را به انبیای الهی همانند حضرت سلیمان، داود، نوح و ... نسبت دادند. شهوتران بودن و همبستر شدن با محارم قسمتی از این اکاذیب است! 3️⃣ بابت دو گونه روایات پول می داد؛ یکی پائین آوردن شأن صلی الله علیه و آله و دیگری بالا بردن ! 4️⃣ برخی از صحابه همانند بن مالک، خط فکری در دروغ افکنی را، وارد اسلام کردند. انس روایات دروغی را نقل کرده که نشان دهنده شهوتران بودن است. این خبیث به دروغ می‌گوید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در یک ساعت با یازده همسر خویش همبستر می شد: 🔴 «... يَدُورُ عَلَى نِسَائِهِ فِى السَّاعَةِ الْوَاحِدَةِ مِنَ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ ، وَهُنَّ إِحْدَى عَشْرَةَ ...» 5️⃣ در زمان ما نیز ملحدین با بوق های رسانه ای خود همانند «شارلی ابدو» همان سیاست یهود را دنبال می‌کنند. آذوقه آنان روایات جعلی و دروغ برخی صحابه در صحیح ترین کتب است!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 ۳ نفری که همواره بر صلی الله علیه و آله دروغ می بستند... رضوان الله علیه روایت می کند: حدثنا محمد بن إبراهيم بن إسحاق الطالقاني رضي الله عنه قال : حدثنا عبد العزيز بن يحيى قال : حدثني محمد بن زكريا قال : حدثنا جعفر بن محمد بن عمارة ، عن أبيه قال : سمعت جعفر بن محمد عليهما السلام يقول : ثلاثة كانوا يكذبون على رسول الله أبو هريرة ، وأنس بن مالك ، وامرأة. 👈 علیه السلام فرمودند: سه نفر همواره بر دروغ می بستند: ، و یک زن (یکی از زنان ). 📚 الخصال ج۱ ص۱۹۰ ح۲۶۳ ✅ متاسفانه کتب از روایات جعلی و توهین آمیز این سه کذاب پر شده است ، که برای توجیه نسبت های بسیار زشتی که از گفتن آنها شرم داریم مانند : هوسبازی ، ، فراموشی آیات ، شدن و بسیاری دروغ زشت دیگر را نعوذ بالله به صلی الله علیه و آله نسبت می دهند... 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دلایل سخیف سکوت شبکه‌های در برابر توهین به صلی‌الله‌علیه‌وآله 👈🏼 ریشه توهین به صلی‌الله‌علیه‌وآله در صحیح ترین کتب است! 🔰 @Adyanuniv🔰
سلفیه ( وهابیت ) بدعت یا مذهب ؟! - رمضان بوطی.pdf
1.57M
📚 نقدی بر مبانی السلفیه مرحله زمنیه مبارکه لامذهب الاسلامی ✍🏻 نویسنده: محمد سعید رمضان ✍🏻 مترجم: حسین 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده نه آراء را مناقشه و نه آنها را تخطئه مي كند، بلكه مطلبي مهمتر از اين را دنبال مي نمايد. آيا درست است كه از قلب جماعت اسلامي و از ميان و جماعت جديدي بنام سلفيه و به عنوان يك مذهب نو، سردرآورد و با صراحت و بي جهت همه سلف صالح و پيروان مذاهب سنت را رد كند و تنها خود را حق و باقي را باطل بداند؟ آيا اين خود يك بدعت جديد نيست؟ این کتاب شامل تمهید و دو باب است. باب اول مزایایی که به اصحاب داده شده است اختصاص دارد. باب دوم دلیل بر این که فرقه گرایی به سلفیه بدعت است. نویسنده نتيجه مي گيرد كه سبب خيريت اهل آن قرون و و ، حلقات سلسله منتهي به منبع وحي را تشكيل مي دهند و را دست نخورده فراگرفتند و به نسل هاي بعد رسانيدند، و بدعت ها پس از اين تاريخ در اسلام پيدا شده است، نهايت مطلبي كه از اين بدست مي آيد آن است كه ما سلوك آنان را در فهم اسلام ميزان استنباط خود قرار دهيم والا «سلف» خصوصيتي ندارند. (خلف) هم اگر راه آنان را بروند جز در فضيلت سبقت با آنان فرق ندارند، پس وجهي براي علم كردن كلمه سلف نيست. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
نقدی بر مبانی السلفیه مرحله زمنیه مبارکه لامذهب الاسلامی ✍🏻 نویسنده: محمد سعید رمضان ✍🏻 مترجم: حسین 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده نه آراء را مناقشه و نه آنها را تخطئه مي كند، بلكه مطلبي مهمتر از اين را دنبال مي نمايد. آيا درست است كه از قلب جماعت اسلامي و از ميان و جماعت جديدي بنام سلفيه و به عنوان يك مذهب نو، سردرآورد و با صراحت و بي جهت همه سلف صالح و پيروان مذاهب سنت را رد كند و تنها خود را حق و باقي را باطل بداند؟ آيا اين خود يك بدعت جديد نيست؟ این کتاب شامل تمهید و دو باب است. باب اول مزایایی که به اصحاب داده شده است اختصاص دارد. باب دوم دلیل بر این که فرقه گرایی به سلفیه بدعت است. نویسنده نتيجه مي گيرد كه سبب خيريت اهل آن قرون و و ، حلقات سلسله منتهي به منبع وحي را تشكيل مي دهند و را دست نخورده فراگرفتند و به نسل هاي بعد رسانيدند، و بدعت ها پس از اين تاريخ در اسلام پيدا شده است، نهايت مطلبي كه از اين بدست مي آيد آن است كه ما سلوك آنان را در فهم اسلام ميزان استنباط خود قرار دهيم والا «سلف» خصوصيتي ندارند. (خلف) هم اگر راه آنان را بروند جز در فضيلت سبقت با آنان فرق ندارند، پس وجهي براي علم كردن كلمه سلف نيست. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 بدعت در نماز عید بخاطر سب علیه‌السلام خطبه نماز عید ( یا ) را بر نماز مقدم کرد، چون او در نماز علی علیه السلام را سب کرده و فحش می‌داد! مردم و صحابه برای نشنیدن این مطلب بعد از نماز از مسجد خارج میشدند لذا مروان برای اینکه مردم این مطلب را بشنوند خطبه را بر نماز مقدم کرد!!! 📚 منارالقاری (شرح مختصر صحیح البخاری) ج2 ص273 در پاورقی آمده است: به او این دستور را داد! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 روایت لعن کردن و توسط صلوات الله علیه و آله در کتب مخالفین!!!! مخالفین از نقل کرده‌اند که گفت: در سفری همراه با (صلى الله عليه و آله) بودیم که آوازخوانی دو مرد را شنید! پس (صلى الله عليه و آله) فرمود: نگاه کنید که این دو نفر کیستند. گفتند: معاویه و . پس رسول خدا (صلى الله عليه و آله) درباره آن دو فرمود: خدایا! آن‌‌ها را گرفتار کن و واژگون نما و به سختی به سوی آتش بینداز. 📚 النصایح الکافیه ص164 👈🏼 این روایت شاهد دیگری نیز دارد که ناقل آن است، و طبق مبانی رجالی مخالفین، اگر روایتی توسط دو طریق نقل شود، روایت به درجه مستفیضه می‌رسد و قابل احتجاج است. 👈🏼👈🏼 حال بنگرید در مسند ابن حنبل (ج15 ص34) این دو نفر با فلان و فلان تعبیر شده است!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دفاع تمام قد مفتی از بن 👈🏼 یزید بن معاویه دستور قتل علیه السلام را صادر کرد. کسی که فاجعه هولناک و را رقم زد. چنین شخصی قابل دفاع نیست. با این حال و علماء وی را می‌خوانند! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ طبقه اشراف در ایران باستان 🔹 طبقه های ، درباریان و ثروتمندان، هر یک شبستان و حرمسرایی داشتند و زنان عقدی و ای فراوان در اختیارشان بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🍃امام زين العابدين عليه السلام میفرمایند: بينوا آدمى! هر روز سه مصيبت به او مى رسد و حتى از يكى از آنها پند نمى گيرد كه اگر پند مى گرفت، سختيها و كار دنيا بر او آسان مى شد: 1️⃣ مصيبت نخست روزى است كه از عمر او كم مى شود. در صورتى كه اگر از مال او چيزى كم گردد، اندوهگين مى شود حال آن كه درهم (مال) جايگزين دارد اما عمر از دست رفته جبران نمى شود. 2️⃣ مصيبت دوم اين است كه روزيش را به طور كامل دريافت مى كند كه اگر از راه حلال باشد بايد حساب پس دهد و اگر از راه حرام باشد كيفر مى بيند. 3️⃣ مصيبت سوم از اينها بزرگتر است. عرض شد: آن چيست؟ فرمود: هيچ روزى را به شب نمى رساند مگر اين كه يك منزل به آخرت نزديك شده است، اما نمى داند به سوى بهشت يا به سوى آتش ؟! 📚 بحار الأنوار (ع) 🔰 @Adyanuniv🔰
💠 امام جواد(ع): مَنِ استَحسَنَ قَبيحا كانَ شَريكا فيهِ. 🔹 هر كه كار زشتى را نيك بشمارد، در آن كار شريك است. 📚 بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۸۲ 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ زنان زرتشتی بعد از ورود اسلام 🔹 پس از ورود اسلام به ، زنان زرتشتی بیشتر دوست می داشتند با مردان کنند. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ زن در ایران باستان، از حرف تا واقعیت 🔹 قباد شاه ساسانی، خود امر به اشتراک زنان داد و این بدان سبب بود که روحانیان و ثروتمندان هر یک شبستان و حرمسرایی مملو از زنان داشتند.. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠ملاک تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی ✅1️⃣ 🔅کتاب و سنت 🔸کشف و مكاشفه عبارت است از اين‌كه گاهی انسان در اثر ظرفیت وجودی خودش، چيزهايى را از غیب مشاهده و یا می‌شنود كه ديگران درك نمى‌كنند. 🔹با توجه به آیات و روایات دو نوع مکاشفه ممکن است برای انسان رخ دهد که یکی رحمانی و دیگری شیطانی است، لذا یکی از ملاک‌های تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی، تطبیق و هماهنگی آن با کتاب و سنّت است تا در مسیر آیات الهى و سخنان قطعى پیشوایان معصوم باشد. 🔻به‌عنوان نمونه یکی از مکاشفات شیطانی، مکاشفه‌ی حسن بصری، یکی از سران سلسله صوفیه است که دلیل شرکت نکردن در جنگ علیه اصحاب جمل را مکاشفه‌ای می‌داند که منادی به وی می‌گوید: «... اى حسن! کجا مى روى؟ برگرد که قاتل و مقتول هر دو در دوزخ‌اند که حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) فرمودند: راست گفتى، امّا آن منادى برادرت شیطان بود و در واقع هم راست گفته چرا که قاتلین و مقتولین آن گروه، همه در دوزخ بودند.»[احتجاج، ج1، ص171] ♻️حسن بصری این مکاشفه را که تصریح شده مکاشفه‌ای شیطانی بوده، برای خود حجت دانسته و از امر امام خود سرپیچی کرده است. 📚پی‌نوشت الإحتجاج على أهل اللجاج، طبرسى، احمد بن على‏، مصحح، خرسان، محمد باقر، نشر مرتضى‏، مشهد، چاپ اول‏، 1403 ق‏. ج1، ص171. 🔰 @adyanuniv🌹
💠ملاک تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی ✅2️⃣ 🔅عقل 🔸یکی از ملاک‌های تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی، عقل است، یعنی محتواى مکاشفات رحمانی کاملا با عقل انسان سازگاری دارد و عقل انسان این امکان را به او می‌دهد تا هر چیزی را بسنجد. 🔹در حالی که مکاشفات شیطانی سراسر وهم و خیال‌ است، لذا کسانی که در مکاشفه‌های خود صداها و یا صحنه‌های عجیب و غیرعقلائی مشاهده می‌کنند، همه‌اش نشأت گرفته از قوه وهم و خیال است که با دستورالعمل‌ها و ریاضت‌های غیرشرعی برای آنان حاصل می‌شود وگرنه عقل سالم به هیچ وجه، چنین مکاشفه‌هایی را رحمانی نمی‌داند. 🔻مانند مکاشفه‌ای که برای یکی از مریدان شیخ صفی‌الدین اردبیلی واقع شده که به شیخ گفت: « در عالم خواب دیدم سر آستین شیخ از عرش بود تا ثرى (خاک)، شیخ گفت: این را به قدر حوصله تو، به تو نشان داده‌اند.»[صفوة الصفا، ص152] ببینید این مکاشفه‌ای که صورت گرفته، اصلا با عقل انسان سازگاری ندارد و از توهمات و خیال‌پردازی‌های این مرید صورت گرفته، پس چیزی جز مکاشفه‌ی شیطانی نمی‌تواند باشد. 📚پی‌نوشت: بزاز اردبیلی، درویش بن اسماعیل، صفوه الصفا، مصحح طباطبایی‌ مجد، نشر زریاب، تهران، 1364، ص 152. 🔰 @adyanuniv🌹
💠ملاک تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی ✅3️⃣ 🔅ایمان و معرفت 🔸برای تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی، ملاک‌هایی از قبیل مطابقت داشتن با کتاب و سنت و عقل نیز ذکر کرده‌اند که یکی دیگر از این ملاک‌ها، داشتن ایمان و معرفت و عمل صالح است. 🔹به‌عبارتی مکاشفات رحمانى علاوه بر یقینى و قطعى بودن، همیشه همراه با ایمان و یقین و معرفت و اخلاص و عمل صالح است، برخلاف مکاشفات شیطانى که فاقد این صفات بوده و در بروز آن عواملی مانند اعتقادات نادرست، پشت کردن به آموزه‌های دینی، انجام ریاضت‌های غیرشرعی، مؤثر می‌باشد. 🔻چنان‌که ابن عربی در فتوحات درباره‌ رجبیون می‌گوید: « رجبیون گروهی از رجال الله هستند که در هر زمان چهل نفر از آنان وجود دارند، آنان رکن افرادند و از آثار آنان این است که در حالت مکاشفه رافضى‌ها (شیعه ها) را به صورت خوک مى‌بینند.»[ 1] 🔻این افراد با توجه به عدم معرفت و اعتقاد نادرست خود نسبت به شیعیان و خیال‌بافی‌هایی که بر اثر ریاضت‌های نادرست بر آنها حاصل می‌شود، این مکاشفه‌های شیطانی را برای خود حجت می‌دانند که براساس کتاب و سنت کاملا باطل است. پی‌نوشت: 1. ابن عربی، ابوعبدالله محی‌الدین محمد، فتوحات مکیه، نشر دار صادر، بیروت، ج 2، صص8 و 9. 🔰 @adyanuniv🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️امام صادق علیه السلام: 🔹️«یُفَرِّقُ المَهدِیُّ (ع) اَصحابَهُ فی جَمیعِ البُلدانِ، وَ یَامُرُهُم بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ، وَ یَجعَلُهُم حُکّاماً فِی الاَقالیمِ، وَ یَامُرُهُم بِعُمرانِ المُدُنِ » 🔹️حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه، یارانش را در همه شهر‌ها پراکنده می‌کند و به آنها دستور می‌‌دهد که عدل و احسان را شیوه خود سازند و آنها را فرمانروایان کشورهای جهان گرداند و به آنها فرمان می‌دهد که شهر‌ها را آباد سازند. 📚الامام المهدی ص ۲۷۱ 💠💠💠 ✅ @Adyanuniv🔰
الإمام الرضا علیه السلام: نجات گرفتاران از دست نواصب، بهترين ذخيره قيامت. وقال الرضا علیه السلام : أَفْضَلُ مَا يُقَدِّمُهُ الْعَالِمُ مِنْ مُحِبِّينَا وَ مَوَالِينَا أَمَامَهُ لِيَوْمِ فَقْرِهِ ...أَنْ يُغِيثَ فِي الدُّنْيَا مِسْكِيناً مِنْ مُحِبِّينَا مِنْ يَدِ نَاصِبٍ عَدُوٍّ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ... وَ يَقُولُونَ طُوبَاكَ طُوبَاكَ يَا دَافِعَ الْكِلَابِ عَنِ الْأَبْرَارِ وَ يَا أَيُّهَا الْمُتَعَصِّبُ لِلْأَئِمَّةِ الْأَخْيَارِ. 📚تفسيرالإمام‏العسكری ص ج 350 📚الاحتجاج، ج : 1 ص : 19 📚بحارالأنوار ج 2 ص ج 11 📚الصراط المستقيم ج 3 ص ج 58 : بهترين توشه ای كه علمای شيعيان ما برای قيامت ذخيره مي كنند اين است كه جوان شيعه ای را كه گرفتار شبهات دشمنان ما كه دشمنان خدا و پيامبر نيز هستند، نجات دهد. و در قيامت به وی گفته می شود ج خوشا به حال تو از كسی كه سگهای درنده را از دوستان ما دور ساختی و ای كسی كه از حريم ائمه اطهار دفاع كردی. 🔰 @Adyanuniv🔰
_آشنایی_بافرقه_ضاله_بهاییت.mp3
28.29M
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 📝 آشـنایی با فرقــه ضـاله بهـائیت 🎙حجة الاسلام علی فخرآور 🔹 کنفرانس شماره ۱ 🔰 @Adyanuniv🔰