eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠ملاک تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی ✅3️⃣ 🔅ایمان و معرفت 🔸برای تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی، ملاک‌هایی از قبیل مطابقت داشتن با کتاب و سنت و عقل نیز ذکر کرده‌اند که یکی دیگر از این ملاک‌ها، داشتن ایمان و معرفت و عمل صالح است. 🔹به‌عبارتی مکاشفات رحمانى علاوه بر یقینى و قطعى بودن، همیشه همراه با ایمان و یقین و معرفت و اخلاص و عمل صالح است، برخلاف مکاشفات شیطانى که فاقد این صفات بوده و در بروز آن عواملی مانند اعتقادات نادرست، پشت کردن به آموزه‌های دینی، انجام ریاضت‌های غیرشرعی، مؤثر می‌باشد. 🔻چنان‌که ابن عربی در فتوحات درباره‌ رجبیون می‌گوید: « رجبیون گروهی از رجال الله هستند که در هر زمان چهل نفر از آنان وجود دارند، آنان رکن افرادند و از آثار آنان این است که در حالت مکاشفه رافضى‌ها (شیعه ها) را به صورت خوک مى‌بینند.»[ 1] 🔻این افراد با توجه به عدم معرفت و اعتقاد نادرست خود نسبت به شیعیان و خیال‌بافی‌هایی که بر اثر ریاضت‌های نادرست بر آنها حاصل می‌شود، این مکاشفه‌های شیطانی را برای خود حجت می‌دانند که براساس کتاب و سنت کاملا باطل است. پی‌نوشت: 1. ابن عربی، ابوعبدالله محی‌الدین محمد، فتوحات مکیه، نشر دار صادر، بیروت، ج 2، صص8 و 9. 🔰 @adyanuniv🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️امام صادق علیه السلام: 🔹️«یُفَرِّقُ المَهدِیُّ (ع) اَصحابَهُ فی جَمیعِ البُلدانِ، وَ یَامُرُهُم بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ، وَ یَجعَلُهُم حُکّاماً فِی الاَقالیمِ، وَ یَامُرُهُم بِعُمرانِ المُدُنِ » 🔹️حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه، یارانش را در همه شهر‌ها پراکنده می‌کند و به آنها دستور می‌‌دهد که عدل و احسان را شیوه خود سازند و آنها را فرمانروایان کشورهای جهان گرداند و به آنها فرمان می‌دهد که شهر‌ها را آباد سازند. 📚الامام المهدی ص ۲۷۱ 💠💠💠 ✅ @Adyanuniv🔰
الإمام الرضا علیه السلام: نجات گرفتاران از دست نواصب، بهترين ذخيره قيامت. وقال الرضا علیه السلام : أَفْضَلُ مَا يُقَدِّمُهُ الْعَالِمُ مِنْ مُحِبِّينَا وَ مَوَالِينَا أَمَامَهُ لِيَوْمِ فَقْرِهِ ...أَنْ يُغِيثَ فِي الدُّنْيَا مِسْكِيناً مِنْ مُحِبِّينَا مِنْ يَدِ نَاصِبٍ عَدُوٍّ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ... وَ يَقُولُونَ طُوبَاكَ طُوبَاكَ يَا دَافِعَ الْكِلَابِ عَنِ الْأَبْرَارِ وَ يَا أَيُّهَا الْمُتَعَصِّبُ لِلْأَئِمَّةِ الْأَخْيَارِ. 📚تفسيرالإمام‏العسكری ص ج 350 📚الاحتجاج، ج : 1 ص : 19 📚بحارالأنوار ج 2 ص ج 11 📚الصراط المستقيم ج 3 ص ج 58 : بهترين توشه ای كه علمای شيعيان ما برای قيامت ذخيره مي كنند اين است كه جوان شيعه ای را كه گرفتار شبهات دشمنان ما كه دشمنان خدا و پيامبر نيز هستند، نجات دهد. و در قيامت به وی گفته می شود ج خوشا به حال تو از كسی كه سگهای درنده را از دوستان ما دور ساختی و ای كسی كه از حريم ائمه اطهار دفاع كردی. 🔰 @Adyanuniv🔰
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 📝 آشـنایی با فرقــه ضـاله بهـائیت 🎙حجة الاسلام علی فخرآور 🔹 کنفرانس شماره ۱ 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ محروم شدن از ارث 🔹 در دین ، پسری که از یا زن در مقام دوم بود، از ارث محروم بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠تأثیر قوه وهم و خیال بر مکاشفات شیطانی 🔸در مکاشفاتی که برای بعضی از اشخاص رخ می‌دهد گاهی این مکاشفه، رحمانی خواهد بود که با عقل انسان سازگاری دارد و گاهی مکاشفه، شیطانی خواهد بود که قوه وهم و خیال در وقوع این مکاشفه، کاملا تأثیر مستقیم دارد. 🔹مریدی که به دستور شیخ و مراد خود، انحراف فکری پیدا کرده و ریاضّت‌هاى مشقّت‌بار را انجام می‌دهد، کم‌کم تعادل طبیعی فکرى را از دست داده و قدرت تخیّل در او زیاد مى‌شود، لذا در اثر فعالیّت قوه خیال صدایى به گوشش مى‌خورد و یا تصویری در برابر او(خواب یا بیداری) مجسّم مى‌گردد که آن را به‌عنوان مکاشفه و پایه‌ی اعتقادی خود قرار می‌دهد. 🔻مانند این کراماتی که عطار نیشابوری در حالات بایزید بسطامی نوشته که می‌گوید: «مدّتى خانه را طواف مى‌کردم، چون به حق رسیدم خانه را دیدم که گرد من طواف مى کرد!... حق تعالى مرا به جایى رسانید که خلایق را به جملگى در میان دو انگشت خود دیدم»[1] ♻️ملاحظه می‌کنید که این مکاشفه‌های نقل شده از صوفیان، چیزی جز مکاشفه‌های شیطانی نیست که از قوه وهم و خیال‌ این صوفیان حاصل شده است که آن را به‌عنوان کرامت، نقل کرده و اینچنین مردم را فریب می‌دهند. پی‌نوشت: 1) تذكرة الاولياء، عطار نيشابورى، فريد الدين، تصحيح: استعلامى، محمد، زوّار، تهران، 1346قمری، ص 102. 🔰 @adyanuniv🌹
💠جذبه و خلسه، شرط وصول صوفیه به مقام نبوت 🔸از عقاید عجیب صوفیان نسبت به مقام نبوت، این است که آنان قائل به وجود این مقام در عده‌ای از اولیاء صوفیان هستند و عجیب‌تر اینکه شرط لازم برای رسیدن به مقام نبوت را، در حالت خلسه و جذبه ذکر کرده‌اند. 🔹دکتر غنی می‌نویسد: «اولیاء در حال خلسه و جذبه به مقام نبوت و اخبار از مغیبات می‌رسند و شرط لازمِ وصول به این مقام هم، نه علم عمیق در حکمت الهی است، نه متصف بودن به اعمالی که پسندیده‌ی خلق است و نه ریاضت و تجرد،...تنها چیزی که شرط لازم است جذبه و بی‌خودی است که علامت خارجی فنا و رهایی از تعینات شخصی است.» [1] 🔸با توجه به آیات و روایات فراوان درباره‌ی نبوت باید گفت که مقام نبوی یک وجود تکوینی است که با نفس پیامبر متحد می‌شود و نفس او عین مقام و مرتبه نبوت می‌گردد. 🔅به فرموده‌ی قرآن، یکی از شرایط اساسی پیامبران که به مقام نبوت می‌رسیدند، داشتن یقین، یعنی ایمان صد درصد به خداوند بود: «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُون»]سجده/ 24[ و از آنان امامان(و پیشوایانى) قرار دادیم که به فرمان ما(مردم را) هدایت می‌کردند چون شکیبایى نمودند، و به آیات ما یقین داشتند.» ♻️این سخن متصوفه که اولیاء در حال خلسه و جذبه به مقام نبوت می‌رسند، علاوه بر کذب بودن و جسارت به مقام نبوت، چیزی جز ادعای بی‌اساس نیست. 📚پی نوشت 1. غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، تهران، زوار، چاپ پنجم، 1369، ج2، ص241. 🔰 @adyanuniv🌹
💠رقص و غنا؛ ورد و ذکر صوفیان 🔸رقص و غنا در مسلک صوفیه که از آن به سماع تعبیر می‌کنند، یکی از بدعت‌ها و انحرافاتی است که این گروه منحرف در اسلام به وجود آوردند و از آن به عنوان ذکر و ورد و راه رسیدن به خداوند متعال استفاده می‌کنند. 🔹چنان‌چه در کتاب اسرار التوحید آمده است که: «عبدالله باکو شبی در خواب دید که هاتفی آواز داد: قوموا و ارقصوالله. برخیزید و برای خدا رقص کنید.» (1)😄 🔅این سماع صوفیانه، در اسلام مورد مذمت قرار گرفته است و خداوند متعال و اهلبیت(علیهم‌السلام) از این عمل زشت و ناپسند به شدت برخورد کرده‌اند. چنان‌که امام هادی علیه السلام فرمود: «اوراد ایشان رقص و کف زدن و غنا و آوازخوانی است و کسی به سوی آنها میل نکند و تابع آنها نشود مگر آنکه از جمله سفیهان و احمقان باشد.»( 2) 📚پی‌نوشت 1. میهنی، محمدبن منور، اسرارالتوحید، فی مقامات شیخ ابی سعید، نشر آگه، جاپ11، 1393. 2. مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، انتشارات علمیه اسلامیه. 🔰 @adyanuniv🌹
💖🌹امام هادی علیه السلام به مردی از اهالی ری فرمودند : 🔹من زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین(علیه السلام) بِکَربَلا 🔸اگر قبر عبدالعظیم را در شهر ری زیارت کنید چنان است که گویی امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده اید 📗مستدرک الوسائل ج 3 ص 616 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 تبلیغ ضد علیهم‌السلام در پایگاه ✍️ دانشمند بزرگ ، در شرح حال ، قسمتی از تاریخ ننگین بنی امیه را نقل می کند: «... من در بودم. در این شهر هیچ اسمی از و و (علیهم السلام) نشنیدم! فقط اسم های ، و به گوشم می‌خورد. روزی از کنار خانه ای گذشتم. از صاحب خانه آب خواستم. او گفت: ای حسن! آبش بده. گفتم: آیا اسم فرزندت را حسن نامیدی؟ گفت: نام فرزندان من حسن و حسین و جعفر است. شامیان نام خلفای خداوند ( معاویه و یزید و ...) را بر فرزندانشان می گذارند. سپس فرزندان خود را لعن و ناسزا می گویند (و احترام اسامی یزید و معاویه و ... را نگه نمی دارند) من اسم خلفای الهی را بر آنها نگذاشتم تا هر گاه خواستم آنها را و گویم خلفای الهی را لعن و ناسزا نکرده باشم! ( در عوض اسم حسن و حسن و جعفر گذاشته تا به راحتی لعن و فحش دهد) گفتم: گمان کردم تو بهترین اهل شام هستی! اما اکنون تر از تو در نیست...» 📚 سیر اعلام النبلاء ج10 ص402 🔰 @Adyanuniv🔰