📌 پاسخ به شبهه حمله اعراب به ایران
۱. در این که صوت منتشر شده از سید مرتضی جزایری(معمم و تحصیل کرده حوزوی) باشد تردید، جدی وجود دارد.
۲. نحوه بیان، بیشتر متناسب با یک ایرانی است اسلام و عرب ستیز است.
۳. سخنرانی حاوی مبالغات عجیب و تعمیمهای بی منطق است که بطلان آن برای آشنایان با #تاریخ_اسلام کاملا آشکار است.
۴. تشبیه آنچه در فتوحات مسلمانان انجام گرفته، به حملات چنگیز، عجیب و نشانگر بی اطلاعی گوینده و یا بدبینی مفرط او به مسلمانان فاتح ایران است.
۵. ادعای این که مسلمانان، تمام مردم ایران اعم از #زن و #مرد را به بردگی گرفتند نشانه ناآگاهی کامل گوینده از احکام اسلامی است.
در کجای فقه اسلامی آمده که مردم مناطق مفتوحه با پذیرش #اسلام، باز هم حکم برده و کنیز داشتند؟ و یا اهل کتاب با قبول #جزیه، باز هم محکوم به #بردگی باشند؟ و لذا در این که صاحب این سخنان، سید مرتضی جزایری باشد تردید جدی هست چرا که وی فردی #حوزوی و آگاه از اولیات فقه اسلامی بوده است.
۶. دروغ دانستن تمامی کتب تاریخی در حالی که نویسندگانی از مذاهب و ملیتهای مختلف و در زمانهای متفاوت داشته، نشانگر اوج #جهالت و غرض ورزی است.
۷. تعبیر قوم وحشی وحشی در باره مسلمانان فاتح و تربیت شده در سایه تعالیم #قرآن و نیز کسانی که اصحاب #شیعی اهل بیت(ع) در میانشان بودند، جز از یک معاند اسلام ستیز برنمی آید و نه از یک عمامه به سر حوزوی.
۸. این که عربها فرق #طلا و #نقره را نمی دانستند نیز از ادعاهای عجیبی است که بر خلاف دهها شاهد تاریخی است. واژه درهم و دینار نزد عرب قبل از اسلام معلوم و معروف بود. آنان در تعاملات تجاری با #شام و #یمن، از این مسکوکات استفاده می کردند. ۱۵ سال قبل از بعثت، مهریه #خدیجه س ۵۰۰ درهم تعیین می شود. و دهها شاهد تاریخی دیگر.
۹. خرخره جویدن و خون مکیدن و به کار نبردن شمشیر نزد #عرب، نیز از دیگر فقرات مضحک سخنان این سخنران مجهول الهویه است.
گویا جریان آن سردار ترک که رگ گردن #خلیفه_عباسی را زد و خونش را مکید و #خلیفه دیگری به جایش نشاند را شنیده و آن را به عربها تعمیم داده است. و این در حالیست که #شمشیر در جنگهای عصر #جاهلی و اسلامی حرف اول را میزده.
۱۰. این سخنران خود نیز اذعان به نقش فرهنگی انکار ناپذیر ایرانیان دارد اما به این پرسش پاسخ نمی دهد که اگر #ایران را قومی وحشی وحشی و بدتر از #چنگیز تصرف کرده بودند چرا #ایرانیان با رغبت تمام از معارف اسلامی که از همین فاتحان دریافت کردند #استقبال کرده و خود، مبلغ آن شدند؟؟
ضمن آن که نفی هرگونه نقش فرهنگی و تمدنی از عربهای #مسلمان، با شواهد متعدد ناسازگار است. بسیاری از اصحاب دانشمند اهل بیت(ع) از قبائل عربی بودند و #القاب و انتسابشان به مناطق عربی موید این مدعا است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد.
امام #حسن(ع) فرمود:
#مكارم_اخلاقى ده چيز است:
◀️راستگويى زبان،
◀️راستگويى در مردانگى،
💰بخشش به سائل،
☺️ #خوشخويى،
◀️پاداش نيكی ها،
◀️ #صله_رحم،
◀️نگهدارى حقوق و حرمت همسايه،
◀️شناختن حق همراه،
◀️ یپذيرايى از مهمان و
◀️ #حيا که سرآمد آنها است.
📚یعقوبی، تاریخ، ج۲.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌میلاد امام #حسن مجتبی(ع) مبارک باد.
امام حسن مجتبی(ع):
خداوند ماه #رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرارداده تا با #طاعت، برای خشنودیش از یکدیگر پیشی بگیرند.
📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص236.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 بصیرت #عمار گونه در #مذاکره با #دشمن لازم است.
قال رسول الله(ص):
لا يُلدَغُ المُؤمِنُ مِن جُحرٍ مَرَّتَينِ.
#رسول_الله(ص) فرمود:
#مؤمن از يك #سوراخ، دوبار گزيده نمى شود.
📚 بخاری، الصحیح، ج۷، ص۱۰۳.
👇👇
🌻 @ahlebait110
نقد یک شبهه.pdf
66.2K
📌نقد یک شبهه درباره امیرمؤمنان #علی(ع) و حضرت #زهرا(س)
آیا آنان با همدیگر دعوا می کردند؟
نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 آیا #اهل_بیت #قرآن به سر می گرفتند؟
از ابوصالح حنفي نقل شده است:
علي بن أبي طالب(ع) را دیدم كه قرآن را ميگرفت و بر سر ميگذاشت؛ تا جائي كه من صداي حركت ورقهاي آن را ميشنيدم.
سپس ميفرمود:
خدايا آنان(خلفا) مانع شدند كه من در ميان امت #حكومت نمايم؛ پس خدايا ثواب آن را به من عطا فرما...
📚فسوی، المعرفة والتاريخ، ج۲، ص۷۵۱،
📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۱، ص۳۴۸،
📚ابن كثير، البداية والنهاية، ج۷، ص۶۱۰،
📚ذهبي، سير أعلام النبلاء، ج۳، ص۱۴۴.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌برخورد ما با #دشمن باید چگونه باشد؟
در هنگامه جنگ #صفین،
عبدالله بن بديل بن ورقاء خزاعى برخاست و به حمایت از امیرمؤمنان #علی(ع) گفت:
«اى اميرمؤمنان، اگر آن #بنی_امیه خدا را مىخواستند و از بهر خدا كار می كردند، با ما مخالفت نمی ورزيدند. ولى آنان در واقع براى
فرار از #مساوات(تقسيم عادلانه اموال بين مسلمانان)
از سر مال دوستى،
#تنگنظرى،
#انحصارطلبى در سلطنت خويش،
ناگوارى از جدا شدن از دنيايى كه به دست دارند،
#كينهاى كه در وجودشان نهفته و عداوتى كه در دلشان احساس می كنند،
و به خاطر لطماتى كه از اميرمؤمنان(ع) خورده اند،
با ما می جنگند.»
چگونه #معاويه كه برادرش #حنظله و دائيش #وليد و جدّش #عتبه که همگی #مشرک بوده و مسلمانان را اذیت می کردند و آنان را از دست داده است، حاضر به بیعت با علی(ع) است؟
به خدا سوگند گمان نمی كنم كه چنين كنند.
آنان(بنی امیه) به آرامى و سادگى براى شما مردمى سر به راه نخواهند شد، مگر آن كه نيزه ها بر سرشان شكسته و #شمشيرها بر گردنشان خرد شود و پيشاني هايشان با تيغه آهنين بشكافد و آنگاه كار بين دو گروه (به حكم شمشير) سامان يابد.
📚نصربن مزاحم منقری، وقعه الصفین، ص102.
هیچ گاه کینه #آمریکا، #انگلیس، اسرائیل غاصب و #وهابیت خبیث را فراموش نکنیم.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌آقایان #وزیر،
مراقب رفتار و گفتار خود باشید؛ زیرا هر اشتباهی از شما ضربه به #رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی #ایران است.
امیرمؤمنان #علی(ع) هنگامی که از حضور عثمان بن حُنَيْف #فرماندار_بصره در يک #ميهماني_اشرافي با خبر شد، به بازخواست و #توبیخ او پرداخت و در نامه ای به او نوشت:
«آيا به همين رضايت دهم که من را #اميرالمؤمنين خوانند و در تلخيهاي روزگار با مردم شريک نباشم و در سختيهاي زندگي، الگوي آنان [جلودارشان] نگردم.»
📚نهجالبلاغة، نامه 45.
👇👇
🌻 @ahlebait110
سیره فرهنگی و اجتاعی1.pdf
2.06M
📌مروری بر سیره فرهنگی و اجتماعی امیرمؤمنان #علی(ع)و حضرت #زهرا(س)
نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی
نثار روح این دو معصوم #صلوات
این حقیر را در ماه رمضان از دعای خیرفراموش نکنید.
👇🌻
🌻 @ahlebait110
📌 #مصاحبه
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری، پژوهشگر تاریخ اسلام و استادیار دانشگاه باقرالعلوم (ع):
سیره امیرالمومنین(ع)، هدفش برپایی #عدالت است. در عین اینکه میبینیم حضرت امیر #زاهدانه زندگی میکند، ایشان در مقام یک رئیس، والی حکومت در مقام خلیفه در جامعه اسلامی سعی میکند نسبت به خود و بستگانش به معنای واقعی کلمه در پایینترین حد افراد جامعه زندگی کند.
ادامه خبر
👇👇
👉 https://b2n.ir/s41040
👇👇
🌻 @ahlebait110
4_5803173932760565966.pdf
1.39M
📌وصیت نامه امیرمومنان #علی علیه السلام
👇👇
🌻 @ahlebait110