✍️احمدحسین شریفی
🔶یک «زندگی ارزشمند»، زندگیای است که در آن آرمانهایی متعالی یا افرادی وارسته باشد که ارزش آن را داشته باشند که جان خود را فدای آنها کنیم.
و یک «زندگی متعالی»، زندگی است که ارزش آن را دارد که برای آن جان فدا کنیم.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶خاطره چهار دقیقهای میرطاهر مظلومی از مادر سه شهید که بارها و بارها ارزش شنیدن دارد.
🔶من که با شنیدن این خاطره برای حقارت روحی خودم در برابر عظمت روح خانواده شهدا خیلی گریستم، شما را نمیدانم ...
#شهید
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴در ستایش صائب تبریزی
🖊احمدحسین شریفی
🔶در تقویم فرهنگی و ادبی کشور، دهم تیر ماه با عنوان روز بزرگداشت #صائب_تبریزی نامگذاری شده است.
🔶صائب یکی از بزرگترین و پرکارترین و کثیر الشعرترین شاعران و غزلسرایان ایرانی است. سبک خاصی در غزلسرایی دارد که بعدها، به دلیل مهاجرت گسترده شاعران و ادیبان ایرانی علاقمند به این سبک به هندوستان، این سبک با عنوان «سبک هندی» شهرت یافت. به همین دلیل پارهای از محققان، او را بنیانگذار سبک هندی میدانند.
🔶از بارزترین ویژگیهای سبک هندی این است که مجموعه ابیات یک غزل از نظر مضمون و محتوا استقلال دارند. و هر بیتی یک معنای مستقل را منتقل میکند. به همین دلیل غالباً هر غزلی در سبک هندی متضمن معانی و مضامین متنوع و مختلفی است. در سبک هندی، تنها چیزی که موجب میشود بیتهای یک غزل در کنار هم ذکر شوند، ضربآهنگ قافیهها و تکرار ردیفها و وضع موسیقایی یکسان ابیات است.
🔶اشعار صائب تبریزی پر از مضامین اخلاقی و تربیتی است:
یک:
پاکان، ستم ز جور فلک بیشتر کشند
گندم چو پاک گشت خورَد زخم آسیا
دو.
اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهیست
اشک کباب موجب طغیان آتش است
سه.
دود اگر بالا نشیند، کسر شأن شعله نیست
جای چشم، ابرو نگیرد،گر چه او بالاتر است
چهار.
من از بیقدری خار سر دیوار دانستم
كه ناكس كس نمیگردد از این بالانشینیها
🔶صائب تبریزی، در سال ۱۰۸۰ قمری، در هشتاد سالگی، در شهر اصفهان از دنیا رفت و آرامگاه او که نمایی از آن را در تصویر بالا میبینید، در خیابانی به نام خود او (خیابان صائب) در شهر اصفهان قرار دارد.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴اصناف فیلسوفان از نگاه ابونصر فارابی
🖊احمدحسین شریفی
🔶ابونصر #فارابی، معلم ثانی، و پدر فلسفه اسلامی و بنیانگذار حکمت عملی اسلامی، به یک اعتبار فیلسوفان را به چهار دسته تقسیم میکند:
1️⃣«فیلسوف حقیقی»: ویژگیهایی که فارابی برای فیلسوف حقیقی بر میشمارد غالباً از نوع ویژگیهای اخلاقی و کاربستیاند. تیزفهمی، سریعالانتقال و التصور بودن، صبور بر رنج تعلم بودن، دوستدار راستی و راستگویان و عدل و عادلان بودن، جموح و لجوج در مأمولات نبودن و حریص در مأکول و مشروب و منکوح نبودن، بیاعتنایی به درهم و دینار، بزرگمنشی و پرهیزکاری، تسلیم دربرابر خیر و عدالت و مقاوم در برابر شر و ظلم، دینباوری و برخورداری از عزمی راسخ در کارهای درست از جمله مهمترین ویژگیهای یک فیلسوف حقیقی است.
2️⃣«فیلسوف باطل»: کسی که هدف فلسفه و فلسفهورزی را نمیداند و صرفاً پارهای از اجزای نظریات فلسفی را میداند.
3️⃣«فیلسوف بَهرَج» (دروغین): کسی که دنبال هوای نفس خویشتن است و دغدغهای نسبت به فضایل رفتاری موجود در دین و رفتارهای خوب رایج در میان مردم ندارد.
4️⃣«فیلسوف مزوّر»: کسی که بدون برخورداری از استعداد لازم و حتی بدون تمایل درونی به مباحث فلسفی، به آموختن آنها اقدام میکند.
#فلسفه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴پدران روحانی یا قاتلان حرفهای؟!
🖊احمدحسین شریفی
🔶۱۵۴ سال قبل (از سال ۱۸۶۷) دولت کانادا با همکاری #واتیکان و کلیسای #کاتولیک، به منظور تعلیم و تربیت و آموزش انسانیت و صلح و محبت مسیحی! به کودکان بومی کانادا، اقدام به تأسیس ۱۵۰ مدرسه شبانهروزی کرد. این مدارس تا اواخر قرن بیستم هم مشغول به فعالیت بودند، آخرین مدرسه از این نوع مدارس تا سال ۱۹۹۶ وجود داشت!
🔶شیوههای تعلیم و تعلم پدران روحانی(!) و رهبران لیبرالی و مدافعان حقوقبشر کانادایی به این صورت بود که
1️⃣کودکان بومی را به زور از والدین خود جدا میکردند! [حدود ۱۵۰ هزار کودک را در طی این سالیان متمادی] و احتمالاً با این روش عملاً میخواستند اخلاق مدرن و معنویت محبتمحور(!) مسیحی را به آنها آموزش دهند.
2️⃣به زور آنها را مجبور میکردند که به زبان انگلیسی حرف بزنند؛ هیچ کس حق نداشتند از زبان بومی خود استفاده کند!
3️⃣هر کودکی که به گونهای دربرابر رفتار خشن و حیوانی پدران روحانی مسیحی (مدافعان صلح و محبت!) مقاومت میکرد، سرنوشتی جز ضرب و شتم و تجاوز جنسی و مرگی مظلومانه و قبری مخفیانه در انتظارش نبود.
4️⃣هر گونه ارتباطی میان کودکان و خانوادههایشان را قطع میکردند و اگر خانوادهای سراغ فرزند خود را میگرفت، پدر روحانی میآمد و با آرامشی معنوی میگفت: «متأسفانه فزرند شما از مدرسه فرار کرده است!»
🔶تاکنون در حفاریهای محدودی که در کنار سه تا از آن ۱۵۰ مدرسه صورت گرفته است، گورهای دستهجمعی وحشتناکی مشتمل بر ۱۰۰۰ جسد از کودکان خردسال و مظلوم بومی پیدا شده است! برخی از کارشناسان تخمین زدهاند که بیش از ۱۰ هزار نفر از کودکان بومی، قربانی حقوقبشر کانادایی و آموزشهای محبتآمیز(!) پدران روحانی مسیحی شدهاند.
🔶این نمونهای کوچک از دروغ بزرگ جایگاه انسانیت و محبت در مدعیان لیبرالیسم و پدران روحانی مسیحیت انحرافی است. اینان قرنهاست که اسلام را به عنوان دین خشم و خشونت و زور؛ و مسیحیت را به عنوان دین محبت و عشق و انسانیت معرفی میکنند.
🔶به تعبیر نویسندهای، تفاوت دین راستین و آیینهای جعلی و دروغین و انحرافی همین است: با حفاری اماکن مذهبی و آموزشی مسلمین به آثار هنری و نفیس و هنرهای انسانی میرسیم و با حفاری اماکن مذهبی و آموزشی مسیحی و لیبرالی به گورهای دستهجمعی کودکان مظلوم و بیپناه و جمجمههای شکسته و استخوانهای خردشده آنها!
🔶تصور کنید اگر یکی از این دست گورستانها در کنار مسجدی از مساجد مسلمانان پیدا میشد، شاهد چه هجمههای سنگینی علیه اسلام و قرآن و پیامبر اعظم(ص) بودیم؟!
#مسیحیت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴شهوت شهرت
🖊احمدحسین شریفی
🔶«شبهه علمی» را میتوان با منطق و استدلال پاسخ داد؛ «شهوت جاهطلبی» را هم میتوان با مشغول کردن فرد به کاری مناسب خاموش کرد؛ اما «شهوت شهرت» نه با بحث علمی ارضاء میشود و نه با مشغولیت عملی خاموش. شاید چند روزی از غم بیآلتی، یا احساس پشیمانی، افسرده و بیجان بنماید؛ اما همین که بار دیگر «آلت شهرت» در اختیار قرار گرفت دوباره «بنیاد فرعونی» از سر گیرد و آن «کرمک بیآزار» در شکل «اژدهایی مردمآزار» و آن «پشه بیبال» در صورت «عقابی تیزچنگال» نمایان میشود.
#شهرت
#شهرتطلبی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴ریش و ریشه
🖊احمدحسین شریفی
مشهور است که دکتر علی #شریعتی گفته است: «کسانی که با تیغ، ریش میزنند نزد خدا گرامیتر از کسانی هستند که با ریش، تیغ میزنند.» به اعتقاد من بدتر از اینها کسانیاند که مزورانه یا جاهلانه با ریش، ریشه را میزنند.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🖊احمدحسین شریفی
🌹یکی از زیباترین جلوههای انسانیت، «احسان بی توقع» به آفریدههای خداوند است. به تعبیر زیبای پیامبر خوبیها (ص):
الْخَلْقُ كُلُّهُمْ عِيَالُ اللَّهِ، وَ أَحَبُّهُمْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْفَعُهُمْ لِعِيَالِه؛ همه آفریدهها، عیال خداوندند؛ محبوبترین آنها نزد خداوند نافعترین آنها برای عیال خداوند است»
#احسان
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
به همت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، نشست تخصصی «عدالت اجتماعی؛ از نظریه تا عمل» در روز چهارشنبه 23 تیرماه 1400 از ساعت 8 صبح در محل سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم آغاز به کار خواهد کرد.
با توجه به محدودیتهای کرونایی، حضور در این نشست علمی فقط از طریق فضای مجازی امکانپذیر است.
متن کامل خبر:
http://scih.ir/wZxXm
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
@icihch
🔴احمدحسین شریفی
🔷آلودگی ظاهری را میتوان با قدری آب از میان برداشت؛ امان از خباثت باطنی که حتی علیه آب و آفتاب هم لجنپراکنی میکند!
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
۱۸ ژوئن،_ ۱۱.۱۸ (Trimmed).mp3
10.65M
🔴درسهای فلسفه علوم انسانی اسلامی
🔷مبانی هستیشناختی علوم انسانی اسلامی: تشکیک در وجود؛ گستره وجود؛ تدریجی بودن ماده و مادیات. و نقش آنها در علوم انسانی اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴آرامش و اندیشه در کلام گوته
🔶یوهان #گوته (۱۷۴۹-۱۸۳۲) شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، و فیلسوف مشهور آلمانی در تعریف #آرامش میگوید:
«آرامش پیامد اندیشیدن نیست!
بلکه آرامش نیندیشیدن به گرفتاریها و چالشهایی است که ارزش اندیشیدن ندارند ...»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
⚫️تقدم «حقشناسی» بر «اهلحقشناسی» در کلام امام جواد علیه السلام
🖊احمدحسین شریفی
🔶هر چند سخنان باقیمانده از امام جواد علیه السلام از نظر کمیت، اندکشمارند، اما از نظر کیفیت، بسیار متعالی و حکیمانهاند. (برای اطلاع از چرایی کمبود اطلاعات حدیثی و تاریخی از امام جواد علیه السلام، سال گذشته نکات مختصری بیان داشتم، برای آگاهی از آن ر.ک: https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/269 )
🔶آن امام همام در سخنی حکیمانه میفرماید:
«مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ الشَّيْطَانِ فَقَدْ عَبَدَ الشَّيْطَانَ: هر كس به سخن سخنرانى گوش دهد، او را پرستش كرده است. پس اگر او از خدا سخن بگويد خدا را پرستيده است، و اگر از زبان ابليس سخن بگويد ابليس را عبادت كرده است.»
🔶دو نکته:
یک. این سخن حکیمانه نشان میدهد که ما پیش از شناخت اهل حق باید حقشناس باشیم و برای شناخت اهل باطل باید باطل شناس باشیم.
دو. این سخن حکیمانه در برخی از کتابهای روایی (کافی، ج۶، ص۴۳۴) از امام باقر علیهم السلام نقل شده است و در برخی دیگر (تحف العقول، ص۴۵۶) از #امام_جواد علیه السلام.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
ما در کنگره ششم به طور رسمی از مخالفان جدی علوم انسانی اسلامی برای حضور در کنگره دعوت رسمی و علنی خواهیم کرد. و از همینجا هم اعلام میکنم که حاضریم میزگردهای علمی تشکیل دهیم و با مخالفان ایده علوم انسانی اسلامی گفتوگو کنیم و نقدهای آنها را بشنویم. منتهی گاهی عدهای نمیخواهند با این فضا همراهی کنند و نمیخواهند علمی برخورد کنند. به عنوان مثال فلان روشنفکر ادعا می کند که اینها 40 سال است که حرف از علم دینی میزنند اما تا به حال 40 صفحه در مورد ایده خود منتشر نکردهاند! ما عرض میکنیم حداقل 4 هزار عنوان کتاب و رساله دکتری در این موضوع نوشته شده که نمایشگاه آن هم توسط معاونت پژوهش حوزه علمیه قم برگزار شد. این حرفها حاکی از این است که یا اطلاعی در این زمینه وجود ندارد و یا عدهای خیال میکنند این مسئله امری سیاسی و حکومتی است و علمی نیست. ما اعلام کردهایم حاضریم در هر کجا که شما میگویید، ایده را مطرح کنیم و شما هم نقد کنید. لذا تعصب و تصلبی نداریم. مجمع با آغوشی باز از همه دغدغهمندان نسبت به علوم انسانی اسلامی، چه مخالفان و چه موافقان دعوت کرده و میکند.
متن کامل گفت و گو:
http://scih.ir/pSJCO
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
@icihch
🌹با تشکر از دانشجویان عزیز دانشگاه تهران
🔶در این جلسه از علل دشمنیها و کینههای پایانناپذیر غربزدگان و انقلابینمایان سادهلوح نسبت به علامه مصباح یزدی سخن خواهم گفت.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
✍احمدحسین شریفی
🔴مقدمه کتاب در دست انتشار «بر مدار حق» در توصیف سلوک علمی و عملی علامه مصباح یزدی را تقدیم میکنم:
🔷میخواهم از سلوک علمی و عملی حکیم فرزانهای بگویم و بنویسم که خمینی کبیر او را «ذو الشهادتین» میدانست و علامه علامهپروری چون طباطبائی بزرگ او را در میان شاگردان خود «همچون انجیر در میان سایر میوهها» میدانست که در گفتار و رفتار و اندیشه او هیچ امر زائدی نیست.
میخواهم در وصف کسی بنویسم که شهید بهشتی او را «مصباح دوستان» توصیف میکرد و آیتالله شبیری زنجانی در وصف او میگوید «آقاي مصباح را خدا مربي خلق کرده است» و آیتالله مشکینی او را «از خزانههای وجودی» حوزههای علمیه و «شمشیر برنده اسلام در مقابل کفر» معرفی میکرد و آیتالله مظاهری «حمایت از او را حمایت از امام زمان» میداند.
میخواهم ویژگیهای علمی و عملی مردی را بگویم که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در وصف او سخنهایی بینظیر گفته است: او را همواره «بر مدار حق» و از «برکات ماندگار حوزه علمیه قم» و «وجودی مبارک و مغتنم» و «منبع فکر و اندیشه بیغل و غش معارف اسلامی» و «فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر در مسائل اساسی اسلام» و «پر کننده خلأ علامه طباطبائی و شهید مطهری» و «عقبه تئوریک نظام» و «یک شخصیت علمی فکری روشنفکری برجسته» دانسته و در قدردانی از منزلت او فرمودند: «بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را میدانم. واقعاً میدانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنهای هستند و حقاً و انصافاً ما امروز نظیر ایشان را حالا به این تعبیر بگوییم، خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. ... این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا.»
اما من ناچیز چگونه میتوانم در وصف مردی سخن بگویم که حکیم فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله خامنهای، خود را عزادار و سوگوار رحلت او دانست و در پیامی که به مناسبت رحلت او صادر کرد، او را «عالمی ربانی»، «فقیه»، «حکیمی مجاهد»، «متفکری برجسته»، «مدیری شایسته»، «دارای زبانی گویا در اظهار حق» و «پایی با استقامت در صراط مستقیم» و دارای خدماتی کمنظیر در «تولید اندیشه دینی»، «نگارش کتب راهگشا» و «تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار» معرفی کردند و حضور انقلابی او را «در همه میدانهایی که به حضور او احساس نیاز میشد» کمنظیر دانستند و در بیان پارسایی و پرهیزگاری مادام العمر ایشان، چنین شهادت دادند که «پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود»
حق بدهید که نوشتن و گفتن از چنین مرد بزرگ و بینظیری برای همچون من حقیر و ناتوانی بسیار دشوار است. همین آغاز کار اعتراف میکنم که هرگز نمیتوانم «نمی» از «یم» وجود او را نمایان کنم. هرگز نمیتوانم قطرهای از دریای علم و حکمت و سلوک مجاهدانه و زاهدانه و عارفانه او را به لبان تشنگان حقیقت برسانم.
کمال حسن رویت را صفت کردن نمیدانم
که حیران باز میمانم چه داند گفت حیرانی
اما چه باید کرد؟ مگر ذهن و زبانی که پرورش یافته آن حکیم افسانهای و آن سالک «طریق معرفت توحیدی» است، میتواند به بهانه ناتوانی در نمایاندن چهره کامل ماه، آرام نشیند و زبان در کام گیرد و بهرة خود را از شعاع نور حکمتتاب مصباح معرفت و چراغ فروزنده حکمت، بازگو نکند؟ مگر میتوان چشم عاشق را دوخت که معشوق را نبیند؟ و مگر میتوان پای بلبل را بست که بر گل ننشیند و بر گل نسراید؟
با همه خلق نمودم خم ابرو که تو داری
ماه نو هر که ببیند به همه خلق نماید
#علامه_مصباح
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴خوشی یا رضایتمندی
🖊احمدحسین شریفی
🔶در این جهان کسی را نمیتوان یافت که همواره همه چیز بروفق مراد او باشد. هیچ کس نمیتواند همواره خوش باشد. برای #رضایتمندی از زندگی باید مهارت کنار آمدن با واقعیتها را آموخت.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷سخنان #علامه_مصباح در واکنش به هتاکیهای برخی از دوستان و نور چشمها:
🌹گاهی دوستان ما یک حرفی هم نسبت به ما می زنند، خب بزنند!
🔸️اگرنیت آنان صالح است، آنها ثواب خود را خواهند برد، به ما هم ضرری نخواهد رسید.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴نشست علمی عدالت اجتماعی از نظریه تا عمل
ایسنا/قم استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما در آغاز شروع به کار دولتی با شعار فسادستیزی و عدالت گستری هستیم و امیدواریم این شعارهای بلند الهی که درصدر اهداف انقلاب است محقق شوند اما این کار نیازمند کارهای پژوهشی و تحقیق های بنیادین و مطالعات همه جانبه است تا به نتیجه مطلوب برسد.
برای مطالعه تفصیل مطلب 👈👈
https://www.isna.ir/news/1400042316679
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴شروع از خود
🖊احمدحسین شریفی
🔶وقتی در دیگران رفتار یا صفتی غیر قابل تحمل و لازم التغییر دیدیم، لازم است ابتدا ببینیم آیا همان رفتار یا صفت در خود ما نیست.
#مدیریت
#خودسازی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴غیرت یا دیاثت فرهنگی
🖊احمدحسین شریفی
🔶به اعتقاد این بنده، کسی که افتخار کند با هر نوع فیلترینگی مخالف است، و فیلترینگ را به عنوان چماقی علیه رقبای سیاسی یا فرهنگی خود استفاده کند، همچون کسی میماند که برای خانهاش هیچ در و پنجرهای نگذارد و هر کس و ناکسی بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی وارد آن خانه شوند و با وسایل موجود در خانه و با اهل خانه هر کاری که دوست داشتند بکنند، و در عین حال، صاحبخانه افتخار کند که برای خانهاش در و پنجره نگذاشته است!
🔶رها کردن فضای مجازی قطعاً افتخار ندارد، بلکه بیغیرتی محض و نوعی دیاثت فرهنگی است.
#غیرت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
۱۴ ژوئیه،_ ۱۵.۳۸ (Trimmed).mp3
11.7M
🔴نشست تخصصی «عدالت اجتماعی: از نظریه تا عمل» که در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۰ توسط مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و با حضور اندیشمندان حوزه عدالت اجتماعی برگزار شد.
🎤عنوان سخنرانی: اخلاق و عدالت
🔶بخشی از سخنرانی استاد شریفی در نشست تخصصی عدالت اجتماعی از نظریه تا عمل با عنوان «اخلاق و عدالت» که ناظر به نقد نظریه برنارد #ماندویل و پیروان او نظیر دکتر جانسون، #آدام_اسمیت و فردریش #هایک است در این فایل تقدیم میشود.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴گزارشی مکتوب از نشست تخصصی «عدالت اجتماعی: از نظریه تا عمل»
🔶گزارشی مفید و مختصر از نشست تخصصی «عدالت اجتماعی از نظریه تا عمل» که توسط روزنامه فرهیختگان منتشر شده است:
https://farhikhtegandaily.com/newspaper/3371/15/
🔶این نشست در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۰ توسط مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و با حضور:
آیتالله کعبی
دکتر محمدجواد توکلی
حجتالاسلام نجف لکزایی
دکتر مهدی محمدزاده
حجتالاسلام محمدجواد نوروزی
دکتر سید محمد حسینی
حجتالاسلام رضا غلامی
حجتالاسلام حسین بستان
حجتالاسلام علی امینینژاد
و استاد احمدحسین شریفی
در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
عارفانههایی درباره عید قربان
سنائی غزنوی:
در منای قرب یاران، جان اگر قربان کنند
جز به تیغ مِهر او در پیش او بِسمل مباش
جلالالدین مولوی:
آن عید قربان را بگو وان شمع قرآن را بگو
وان فخر رضوان را بگو مستان سلامت می کنند
* * *
خویش را قربان نماییم از پی قربان عید
کان قصاب عاشقان بس خوب و زیبا میکشد
* * *
خواهی که تو را کعبه کند استقبال
مایی و منی را به منا قربان کن
عبدالرحمن جامی:
کَبْشِ مَنی را به منا ریز خون
نفس دنی را به فنا کن زبون
#عید_قربان
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴پول و پذیرش
🖊احمدحسین شریفی
🔶حقیقت تلخی است، اما بسیاری از مردم سخنان سه کس را به سادگی و بدون تعقل میپذیرند:
(۱) کسی که برای شنیدن سخنانش پول داده باشند؛
(۲) کسی که به آنان پول داده باشد و
(۳) کسی که پولدار باشد.
#پول
@Ahmadhoseinsharifi
🌹