eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.1هزار دنبال‌کننده
348 عکس
360 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴قوانين 🔹قسمت دهم: گشودگي به تجربه 🖊احمدحسين شريفي انسان اخلاقي کسي است که: 42. از تجربه‌هاي جديد استقبال مي‌کند. گشودگي به تجربه از ويژگي‌هاي فرزانگان و حکميان و اخلاقيان است. اينان همواره تجربه‌هاي جديد را دوست دارند. زيرا به خوبي مي‌دانند که اولاً، دوري از تجربه‌هاي جديد به رکود يا جمود فکري مي‌انجامد. و به تعبير باربارا تاکمن در کتاب «تاريخ بي‌خردي»، «رکود يا جمود فکري، کشتزاري بارور براي بي‌خردي است.» ثانياً، تجربه، نوعي علم است؛ و هيچ انسان خردمندي هرگز راه آموختن حقايق جديد را بر خود نمي‌بندد. تعصب و خشک‌مغزي، محروم ساختن خود از حقايق را در پي دارد. 43.انسان‌هاي اخلاقي، هرگز اهل تعصب و خشک‌مغزي نيستند؛ چرا که نتيجه چنين حالتي، چيزي جز محروم ساختن خود از حقايق نيست؛ توجه: گشودگي به تجربه و استقبال از انديشه‌ها و سبک‌هاي جديد، هرگز به معناي پذيرش بدون تأمل آنها و پيروي کورکورانه از آنها نيست؛ انسان اخلاقي کسي است که ضمن استقبال از تجربه‌هاي جديد، بهترين آنها را برمي‌گزيند: «فَبَشِّرْ عِباد الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب‏؛ (زمر، 18) پس بندگان مرا بشارت ده! همان كسانى كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏كنند؛ آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.» و به تعبير امام علي(ع): «ثَمَرَةُ التَّجْرِبَةِ حُسْنُ الِاخْتِيَار؛ ثمره تجربه، انتخابِ خوب است» 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
8 اکنکار.mp3
31.88M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت هشتم) (عرفان اکنکار) 2️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴بي‌خبري از حال همسايه و عتاب استاد 🖊احمدحسين شريفي 🔸سيد محمدمهدي بحرالعلوم (1155-1212ق)، شاگرد وارستة خود سيدجواد عاملي (1160-1226ق)، صاحب کتاب مفتاح الکرامه، را مورد عتاب قرار مي‌دهد که چرا خود سير مي‌خوابد در حالي که همساية او به شام شب محتاج است. وقتي شاگرد عذر مي‌آورد که از حال همسايه‌اش خبر نداشته است،‌ سيدبحرالعلوم مي‌گويد: «همة داد و فريادهاي من براي اين است که تو چرا از احوال همسايه‌ات بي‌خبر مانده‌اي؟ چرا هفت شبانه‌روز آنها به اين وضع بگذرانند و تو نفهمي؟ اگر با خبر بودي و اقدام نمي‌کردي که تو اصلاً مسلمان نبودي، يهودي بودي.» 🔸يکي از اخلاقيات اسلامي که متأسفانه روز به روز در حال کمرنگ شدن است، اخلاق همسايه‌داري است. اسلام احترام همسايه را در کنار «توحيد»، ذکر مي‌کند: «وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئاً وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً ... الْجارِ ذِي الْقُرْبى‏ وَ الْجارِ الْجُنُبِ...؛ و خدا را بندگي کنيد و چيزي را با او شريک نگردانيد؛ و به پدر و مادر احسان کنيد ... و به همساية‌ نزديک و همساية دور ...» (نساء، آيه 36) 🔸ائمة‌اطهار عليهم السلام همسايه‌داري را از ويژگي‌ها و علائم شيعگي برشمرده‌اند: امام علي عليه السلام: «شيعيان ما، مايه‌ برکت براي همسايگانشان هستند». از جملة واپسين جملاتي که در بستر شهادت، بر لبان مولاي پرهيزگاران و مؤمنان جاري شد، اين بود که: اللَّهَ اللَّهَ فِي جِيرَانِکُمْ فَإِنَّ النَّبِيَّ(ص) أَوْصَى بِهِمْ وَمَا زَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُمْ؛ (نهج البلاغه، نامه 47)؛ خدا را، خدا را در مورد همسايگانتان، همانا نبي اسلام (ص) در مورد آنها توصيه فرمودند و پيوسته اين توصيه را ادامه مي‌دادند، تا جايي که ما تصور کرديم که همسايگان نيز [از يکديگر] ارث مي‌برند! 🔸بياييم از همين الان رفتار خود را با همسايگانمان (صرف‌نظر از اعتقادات و سلوکشان)، اسلامي کنيم. احترام آنان را داشته باشيم. پيشگام در سلام کردن به آنان باشيم. دست‌کم آزار و اذيت خود را به آنان نرسانيم. حتي الامکان در رفع نيازمندي‌هاي مادي و معنوي آنان بکوشيم. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
2525.mp3
9.85M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: 🔶 : 🔷 ابزارها و ادوات جنگ نرم مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
با تقاضای عده زیادی از اعضای کانال استاد شریفی، به منظور دسترسی و نشر آسان فایل صوتی نقد ایشان بر سخنان کرونایی ، آن را به چند بخش تقسیم کردیم و در اختیار شما دوستان عزیز قرار میدهیم. 👇👇
🔴غدير و ضرورت روشنگري 🖊احمدحسين شريفي 🔸مورخان اسلامي نوشته‌اند که پس از حجةالوداع در سال دهم هجري، پيامبر اکرم(ص) همة حج‌گزاران انبوه همراه خود را مدت سه روز در اين محل نگه داشت تا فرد فرد آنان، که به گفتة پاره‌اي از مورخان اهل سنت، 120 هزار نفر بودند، با علي‌بن‌ابيطالب با عنوان «اميرالمؤمنين» بيعت کنند. 🔸در يکي از بي‌نظيرترين نقل‌هاي حديثي، واقعة غدير با 360 سند مختلف، نقل شده است. همگان تصريح کرده‌اند که پيامبراکرم(ص) خطاب به همة مسلمانان، حاضران و غايبان، فرمودند: «من کنت مولاه فهذا علي مولاه». و اين يعني مسلمان کسي است که علي را به عنوان اميرمؤمنان بپذيرد. 🔸بزرگداشت حادثه غدير به اين است که هر شيعه‌اي به سهم خود تلاش کند، به هر ميزان که مي‌تواند از برادران اهل سنت را نسبت به اين حقيقت بزرگ آگاه کند: وظيفة ما ابلاغ پيام خداي متعال و حقيقت دعوت اسلام است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
9 اکنکار.mp3
30.99M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت نهم) (عرفان اکنکار) 3️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴پيامبر(ص) و علي(ع) پدران امت اسلام 🖊احمدحسين شريفي 🔸قرآن به همه مخاطبان خود توصيه مي‌کند که «و بالوالدين احساناً» معناي ظاهري و همه‌کس فهم اين آيه روشن است، "لزوم احسان و نيکويي به پدر و مادر". اما بر اساس معارف اسلامي، پدر و مادر فقط پدر و مادر جسماني يعني کساني که مبدأ پيدايش جسم آدمي‌اند، نيستند؛ بلکه معلمان و هدايت‌گران هم به عنوان پدر و مادر معنوي و روحي معرفي شده‌اند. 🔸بارزترين مصداق پدران روحي براي امت اسلامي، پيامبر اسلام (ص) و امام علي(ع) هستند. به همين دليل، در حديث مشهوري که از پيامبر اعظم(ص)، از طرق مختلف نقل شده است، چنين مي‌خوانيم که «من و علي پدران اين امت هستيم» حتي چنين حديثي در تفسير همان آيه قرآن نيز نقل شده است. علامه طباطبائي در اين باره مي‌فرمايد (الميزان، ج4، ص357): 🔸«اين معنا، مربوط به باطن قرآن است. زيرا پدر يا والد، عبارت است از مبدأ انساني پيدايش انسان و مربي و رشددهندة او. بنابراين، معلم و مربي انسان هم پدر او است. بر اين اساس کساني همچون پيامبر و امام علي، که عامل هدايت مؤمنان‌اند و اهل هدايت از انوار علوم و معارف آنان اقتباس مي‌کنند، حتي نسبت به پدر جسماني، که صرفا منشأ پيدايش جسم‌ آنهاست، سزاوارتر به اسم «پدر» هستند.» 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴به بهانه روز خبرنگار: «خبرنگاران غيرحرفه‌اي» و «بدبيني‌هاي اجتماعي» 🖊احمدحسين شريفي 🔸صرف‌نظر از اغراض سياسي و حزبي و اهداف قدرت‌طلبانه، که خود منشأ جعل و انتشار بسياري از اخبار دروغين از قول شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي و افراد تأثيرگذار در کشور ما است؛ يکي از عمده‌ترين معضلات خبررساني در کشور ما، وجود خبرنگاران يا گزارش‌گران غيرحرفه‌اي است. 🔸وقتي يک خبرنگار غيرحرفه‌اي و غيرمتخصص از يک همايش، نشست يا سخنراني علمي گزارشي را براي خبرگزاري متبوع خود تهيه مي‌کند، در بسياري از موارد به دليل عدم آشنايي با اصطلاحات فني و تخصصي، ناخواسته گزارش‌هايي خلاف واقع، ارسال مي‌کند. 🔸اين مسأله در گام اول منشأ سوء تفاهم و سوء برداشت نسبت به آن صاحب‌نظر مي‌شود و البته در مراحل بعدي، آرام آرام، موجبات بي‌اعتمادي به اخبار چنان رسانه‌هايي را به دنبال خواهد داشت، امري که متأسفانه هم‌اکنون در کشور ما پديد آمده است. 🔸بنده شخصاً به هيچ يک از اطلاعاتي که خبرگزاري‌هاي سياسي دربارة همايش‌ها و نشست‌هاي علمي ارائه مي‌دهند اعتمادي ندارم و به همين دليل هرگز در هيچ مقاله يا کتابي به اخبار آنها استناد نداده و نخواهم داد: مگر آنکه مقاله‌اي کامل از يک نويسنده را منتشر کنند (آن هم با ذکر منبع). به اميد روزي که شاهد خبرگزاري‌هاي اختصاصي و با خبرنگاران حرفه‌اي فراواني در موضوعات مختلف علمي و اجتماعي باشيم. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹‌
🔴غدير مکاني و غدير مکانتي 🖊احمدحسين شريفي 🔸غدير از نظر مکاني، جايي است ميان مکه (خانة توحيد) و مدينه (خانة نبوت)؛ اما از نظر مکانتي، عبارتست از روح توحيد و نبوت. 🔸اين مکان را بدان جهت «غدير» مي‌گفتند که «آبگير» بود. و اين آبگير چون به شکل خُم رنگ‌رزي بود، و محل پاک کردن لباس‌ها و شستن جامه‌هاي رنگ کردة قبايل اطراف، به آن «غدير خم» مي‌گفتند. 🔸امام صادق(ع) در تفسير آيه 138 سوره بقره (صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَة) فرمود: ولايت اميرالمؤمنين «صبغةالله» است. يعني با اتصال به ولايت است که مي‌توان رنگ‌هاي غيرتوحيدي و غيراسلامي را زدود و با ورود به غدير است که هر انساني مي‌تواند رنگ توحيد و خدايي به خود گيرد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴قوانين 🔹قسمت هشتم: چاره‌جويي يا چاره‌سازي؟ 🖊احمدحسين شريفي انسان اخلاقي کسي است که: 39. مي‌داند اگر در «چاره‌جويي» و جستجوي راه زندگي، کوتاهی کند، مشکلات و گره‌ها، او را وادار به «چاره‌سازی» خواهند کرد. به تعبير امام علي(ع): «مَنْ قَعَدَ عَنْ حِيلَتِهِ أَقَامَتْهُ الشَّدَائِدُ؛ هر که از چاره‌سازي کار خويش فرونشيند؛ سختي‌ها او را برخيزاند». اما چاره‌جويي‌هاي انفعالي، تفاوتي با تسليم مشکلات شدن ندارد؛ برخورد انفعالی با مشکلات موجب تن دادن به پيشامدها و سختي‌هاي ناخواسته میشود. به همين دليل: اولاً، پیش از آنکه مشکلات زندگی او را وادار به پذيرش شکست و تسليم کنند، پیش‌دستی کرده و براي زندگي خود و حل مشکلات آن برنامه‌ریزی مي‌کند و ثانياً، به جاي آنکه خود را تسليم حوادث روزگار کند، زندگي و آينده خود را با اراده و خواست خود مي‌سازد. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴ديدگاه امام خميني دربارة فخررازي 🖊احمدحسين شريفي 🔸امام خميني(ره) از عالمان و انديشمنداني است که به ندرت دربارة اشخاص و شخصيت‌ها قضاوت مي‌کند؛ برخوردهاي انتقادي او بيشتر ناظر به افکار و انديشه‌ها، فرايندها و فرآورده‌هاي علمي است. اما از معدود جاهايي که به نقد افراد پرداخته است، در کتاب «تقريرات فلسفه» است که به مناسبتي به نقد شخصيت فخررازي مي‌پردازد و مي‌گويد: ✅«فخر رازى با آن مقام علمى، چيزى را در خارج نمى‏ ديده است؛ چون علمش صرف مفهوم كلى بوده است و لذا نه قلمش روحانى است، نه علمش روحانى است و نه گفتارش روحانى است و از همه آثارش معلوم مى‏ شود كه اين شخص روحانى نبوده است با اينكه خود را در سلك روحانيون قرار داده و از سران آنها محسوب مى‏ شده است ولى از هيچ اثرش روحانيت نمايان نيست.» 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
به باور بنده، زيباتر از اين سخن در تمجيد عقل و تبيين جايگاه و ارزش آن، قابل تصور نيست: «اي هشام! به درستي که خداوند را بر مردمان دو حجت است: حجتي بيروني و حجتي دروني. حجت بيروني، پيامبران و فرستادگان و امامان‌اند؛ و حجت دروني، عقل‌هاي آدميان.» موسي بن جعفر عليه السلام 🌹🌹🌹
10 عرفان کاذب.mp3
34.48M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت دهم) (مکتب دالای_لاما) 1️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴حقيقت ايمان ديني 🖊احمدحسين شريفي 🔸يکي از بهترين راه‌ها براي فهم حقيقت ديني، تأمل و توجه به متعلق آن يعني «دين» است. در يک تقسيم‌بندي کلي که مورد قبول همه محققان و دينداران باشد، مي‌توان گفت که محتواي دو بخش عمده دارد: 1️⃣آموزه‌ها و معارف «توصيفي»؛ يعني مسائل مربوط به هست‌ها و نيست‌ها و واقعيت‌هاي ماورائي، طبيعي، انساني، اجتماعي، روان‌شناختي، اقتصادي و امثال آن؛ که بخش عظيمي از معارف ديني، ناظر به اين دسته از آموزه‌هايند؛ 2️⃣آموزه‌ها و احکام «توصيه‌اي»؛ يعني مسائل مربوط به بايدها و نبايدها؛ درست‌ و نادرست‌ها؛ خوب‌‌ها و بدها و فضيلت‌ها و رذيلت‌ها. 🔸اقتضاي ايمان به دستة اول، آگاهي از آنها و باور به چنان هست‌ها و نيست‌هايي است. و اقتضاي ايمان به دستة دوم، عمل و داوري بر اساس چنان بايدها و نبايدها و درست‌ها‌ و نادرست‌ها و خوب‌ها و بدها و فضيلت‌ها و رذيلت‌هايي است. 🔸کسي را که فقط به معارف توصيفي دين ايمان دارد نمي‌توان مؤمن به آن دين ناميد؛ به همين ترتيب، کسي را که فقط بر اساس توصيه‌هاي دين مي‌کند، بدون آنکه به توصيفات ديني باور داشته باشد، هرگز نمي‌توان مؤمن به آن دين ناميد. اينها نؤمن ببعض و نکفر ببعض‌اند؛ که بدترين نوع کافران‌اند. قرآن کريم در توصيف چنين افرادي مي‌گويد: ✅«إِنَّ الَّذينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُريدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُريدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبيلا؛ أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرينَ عَذاباً مُهينا؛ (نساء، 150-151) كسانى كه خدا و پيامبرانِ او را انكار مى‏كنند، و مى‏خواهند ميان خدا و پيامبرانش تبعيض قائل شوند، و مى‏گويند: «به بعضى ايمان مى‏آوريم، و بعضى را انكار مى‌كنيم» و مى‏خواهند در ميان اين دو، راهى براى خود انتخاب كنند. آنها كافران حقيقى‏اند؛ و براى كافران، مجازات خواركننده‏اى فراهم ساخته‏ايم.» 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
11 دالایی لاما.mp3
31.06M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت یازدهم) (مکتب دالای_لاما) 2️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔹حجت‌الاسلام شریفی پاسخ داد؛ 🔸فقه؛ دانشی زنده یا در حال مرگ استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن تحلیل و پاسخ به سخنان برخی فقه‌ستیزان علیه و ، اظهار کرد: من نیز از جمله کسانی هستم که هم به شیوه‌های آموزشی و هم به روش‌های پژوهشی و هم به روش‌شناسی رايج و متعارف فقاهت و نقد دارم، اما این کجا و نقدهای بی‌پایه‌ای که معلول انگیزه‌های شخصی و اغراض سیاسی و غیرعلمی‌اند کجا؟ براي مطالعه گفتگوي مکتوب استاد شريفي با خبرگزاري قرآني ايکنا در اين موضوع 👈👈 https://iqna.ir/fa/news/3912727 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴قوانين 🔹قسمت نهم: عمل به دانسته‌ها 🖊احمدحسين شريفي انسان اخلاقي کسي است که 40.از دانسته‌هاي خود نهايت استفاده را مي‌برد؛ "علم" را براي "علم" نمي‌خواهد؛ بلکه "علم" را براي "عمل" مي‌خواهد؛ عالم بي‌عمل نيست؛ 41.به دانسته‌هاي خود، هر اندازه که اندک هم باشند، "عمل" مي‌کند؛ و مي‌داند که در سايه عمل به دانسته‌هاست که خداوند دانش او را مي‌افزايد. پيامبر اعظم(ع) فرمودند: «مَنْ عَمِلَ بِمَا يَعْلَمُ وَرَّثَهُ اللَّهُ عِلْمَ مَا لَمْ يَعْلَم‏؛ کسي که به دانسته‌هايش عمل کند، خداوند علم آنچه را نمي‌داند، بهره او سازد.» 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
12 پائلو کوئلیو.mp3
29.13M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت دوازدهم) (مکتب پائولو کوئلیو) 1️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴«شريعت»؛ راه منحصر وصول به «حقيقت» 🖊احمدحسين شريفي 🔸 در گفتگوهايي که با دارد، دربارة اهميت و لزوم عمل به شريعت و انحصار وصول به در عمل به شريعت مي‌فرمايد: ✅«هرگز متصور نيست که حکيم علي الاطلاق، راه شريعت را که در همه جا راه خود معرفي نموده، اراده نکند و به جاي آن به راهي که هرگز بيان نکرده است و براي مردم مجهول است، دعوت نمايد؛ و بر تقدير اينکه راه شريعت را اراده کرده باشد و اين همه اصرار را در سلوک آن کند، هر راهي که پيمودن آن مستلزم اهمال يا الغاي راه شريعت يا بخش‌هايي از راه شريعت باشد، راه خدا نيست و قطعا راه گمراهي و ضلال است» 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
1_432710493.mp3
12.21M
🎤فایل صوتی "پاسخ به سوالات علوم انسانی اسلامی" (1) 🔴 سوال : با اینکه میدانیم ربا حرام است چرا ربوی ترین سیستم بانکی را داریم؟ چه باید کرد؟ 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
1_432710530.mp3
12.89M
🎤فایل صوتی "پاسخ به سوالات علوم انسانی اسلامی" (2) 🔴 سوال:آیا موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در تولید علم دینی موفق بوده؟ پس چرا آثار آن را در جامعه نمیبینیم؟ 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴تبديل «تهديد» به «فرصت» 🖊احمدحسين شريفي 🔸يکي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي فکر شيعي در طول حيات خود، تبديل «تهديد» به «فرصت» بوده است. شيعيان در طول تاريخ، از صدر اسلام تا روزگار حاضر با بدترين و سهمگين‌ترين و بنيان‌برافکن‌ترين تهديدها مواجه بوده‌اند. اما همواره همچون چوب عود که با سوختن، عطر افشاني مي‌کند و حيات مي‌گيرد، از دل هر تهديدي سربلندتر از پيش و اميدوارتر از گذشته با موفقيت بيرون آمده است. 🔸 کبري سلام الله عليها، شيرزن تاريخ اسلام و تشيع، شديدترين تهديد تاريخي، يعني حادثه را با نگاه عميق خود و با بهره‌گيري از همين استراتژي به بهترين فرصت براي پيشبرد اهداف اسلامي و حسيني تبديل کرد. عصر عاشورا در کنار بدن بي‌سر ابي‌عبدالله دستان خود را به آسمان بلند کرد و پيروزمندانه خطاب به خداي متعال عرضه داشت: اللهم تقبل منا هذا القربان؛ خدايا اين قرباني را از ما بپذير» روز دوازدهم محرم در کاخ عبيدالله بن زياد خطاب به او و همه بشريت تا هميشه تاريخ فرمود: «و الله ما رأيت الا جميلا؛ به خدا سوگند که من جز زيبايي نديدم» و اين چنين بود که عاشورا و حسين به مهمترين برگ بَرنده و شمشير بُرّنده تشيع تبديل شد. 🔸ارزش اين مخصوص عالم سياست و اجتماع نيست؛ بلکه در زيست شخصي و خانوادگي هم مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. ويليام بوليتو (William Bolitho) (1890-1930) خبرنگار روزنامه گاردين و نويسنده کتاب ( Twelve against the gods) مي‌نويسد: «مهمترين مسأله زندگي اين نيست که انسان از منابع خود بهره گيرد و به خوبي استفاده کند؛ اين کار از هر احمقي نيز ساخته است؛ بلکه آنچه واقعاً شايان اهميت مي‌باشد استفاده کردن از ضرر است. اين کار مستلزم هوش وافر مي‌باشد و شاخص بين مرد عاقل و احمق است.» قدرت تبديل تلخي‌ها به شيريني و دشواري‌ها به پيشرفت و آسايش، از نشانه‌هاي عقلانيت است. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
1_434833750.mp3
38.8M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت سیزدهم) (مکتب پائولو کوئلیو) 2️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat.