eitaa logo
احوال حوزه
2.9هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔ از حقارت کشور خود فیلم میسازی...به دنبال جایزه ی افتخارآمیز برای کشورت هستی 🤨 ⛔ از وطن میخوانی...اما در بیرون از وطن زندگی می‌کنی 🤨 ⛔ از وطن ت رای میگیری...اما علیه مردم وطن ت تصمیم میگیری 🤨 👈 برخلاف نظر اصغر فرهادی به نظرم؛ما در ایران مانند پاندول ساعت بین خودشیفتگی و وطن پرستی در حرکتیم... در کارهایمان از دغدغه برای وطن میگوییم اما برای خودمان خرج میکنیم کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
(۱) 👈 آیا فتوای شیخ جعفر کاشف الغطاء،مملکت را به باد داد؟ 🧐 چندوقتی است که داستانک های کوتاه و خیالی از نقش علما و روحانیون در نابودی ایران در فضای مجازی منتشر می شود ، بیشتر آنها هم استوار بر تصور منفی نسبت به روحانیت است تا واقعیت نه قصد دفاع داریم و نه توجیه ، اما از اینکه جای دوست و دشمن و وطن دوست و وطن فروش را جابه جا کنند ، حقیقتا به انسان حس حماقت دست می دهد. 🥸🥸 🧐🧐 می گویند شیخ جعفر کاشف الغطاء فتوایی داده است بر جهاد با روس ها ، و شاه را مجبور به جنگ با روس کرده و نتیجه اش شده است از دست رفتن بخش شمالی ایران (همان که بر اثر معاهده ی ترکمنچای از ما گرفته شد، نه به خاطر شکست در جنگ ، و بلکه به خاطر نجنگیدن و پشت سربازان وطن را خالی کردن از دست ما درآورده شد ) 👈 قبل از خواندن این بخش ازتاریخ باید بدانیم که زعامت دینی (بزرگ مراجع)در آن زمان با سید‌محمد مجاهد بوده است که حکم فتوای به جنگ با روس ها از ایشان است و شیخ جعفر کاشف الغطاء یکی از مراجع ‌آن زمان بوده است. ادامه دارد... کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
(2) 🔻پس از جنگهای دوره اول ایران و روسیه و شکست ایران در سال 1228 ق . پیمان متارکه جنگ موسوم به عهدنامه گلستان بین ایران و روسیه به امضا رسید و به موجب آن ، دربند، باکو، شیروان ، قراباغ و قسمتی از خاک ایران جدا و به روسیه ملحق شد و دولت ایران از هر گونه ادعایی نسبت به گرجستان و داغستان و مینگرلی و آبخازی صرف نظر کرد. 🔻اما در اثر تعیین نشدن خط مرزی بین دو کشور، بار دیگر از سوی روسها اختلافات بروز کرد و مساعی عباس میرزا ولیعهد فتحعلی شاه ، که از آغاز جنگهای دوره اول در آذربایجان فرماندهی جنگ را بر عهده داشت ، نیز برای تعیین مرز به جایی نرسید. 🔻مذاکرات در این باره بی نتیجه بود و قوای روسیه در اثنای جنگ ایران و عثمانی (1236 - 1238 ق ) به فرماندهی ژنرال برمولف از فرصت استفاده کرده ، قطعه هایی از خاک ایران را در بالغ لووگوگجای تصرف کردند. اما از آنجا که روسیه به جنگ با فرانسه مشغول بود تحرکات شدیدی از سوی روسها صورت نمی گرفت و صلح سیزده ساله ای (از عهدنامه گلستان تا آغاز جنگهای دوره دوم ) بین ایران و روسیه به وجود آمد. 👈 ادامه دارد... کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
(3) 👈 در طی این سالها فتحعلی شاه بارها سعی کرده بود از طریق مسالمت آمیز مناطق اشغالی ایران را باز پس بگیرد اما دولت مقتدر زورگوی روسیه از این امر خودداری می کرد. در سال 1241 اخبار ناگواری تهران را برآشفت . روسها محصولات زراعت کاران اهالی مناطق اشغال شده را به اجبار از آنان می گرفت . روسها مسلمانان را مجبور می کردند که کودکان خود را به مدارس مسیحی بفرستند. آنان به مساجد و قرآن اهانت می کردند و اهالی مسلمان را از هر جهت در تنگنا قرار داده بودند. 👈 اهالی مناطق اشغالی با ارسال نامه ای به مرجع دینی زمان آیت الله سید محمد مجاهد وضع خود را تشریح کرده و از او می خواستند که فکری به حال آنها بکند. ادامه دارد... کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
📄تکذیب یک ادعا؛ 🛑تصویر منتشر شده از زن عرب تشنه مربوط به 13 سال قبل است 🔹در روزهای گذشته تصویری از یک زن عرب‌زبان که در حال نوشیدن آب از یک چاله است در شبکه‌های اجتماعی وایرال و به وضعیت این روزهای خوزستان منتسب شده است. 🔸بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری نشان می‌دهد این عکس اولین بار 13 سال پیش از سوی رسانه‌های عرب‌زبان منتشر شده و ربطی به شرایط فعلی خوزستان ندارد. 🔸همچنین نام عکاس و علت آب خوردن این زن عرب در چنین شرایطی هنوز مشخص نیست. 🔸این تصویر در سال‌های گذشته نیز از سوی رسانه‌های مختلف از جمله منافقین و سلطنت طلبان مورد استفاده قرار گرفته و به بهانه‌های مختلف دست به انتشار آن زده‌اند. 🔸هرچند شرایط خوزستان در این روزها اسف‌بار است اما برای اثبات آن نیازی به دستاویز شدن به اخبار دروغ و انتشار تصاویر جعلی نیست. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
(۴) 👈 در آن برهه ، علما از جمله آیت الله سید علی طباطبایی ، (پدر آیت الله مجاهد) و شیخ جعفر کاشف الغطاء نیز به دعوت حکومت ایران پاسخ مساعد دادند و با نوشتن رساله های جهادیه و ترغیب مردم به جنگ با نیروهای روسیه ، حیاتی تازه به قوای ایران بخشیدند. در آن حال نیز چشم امید وطن دوستان و دین خواهان به کاظمین دوخته شده بود. در چنین موقعیتی آیت الله مجاهد دیگر علما را از وقایع مطلع کرد و همه در صدور فتوای جهاد علیه روسیه متفق شدند. پس از آن وی با ارسال نامه هایی به فتحعلی شاه از او خواست تا جلو ظلم و تعدی قوای روس را بگیرد، که اگر او این کار را نکند خود برای آن قیام خواهد کرد.(991) شاه به موجب نفوذ شخصیت مذهبی و وجهه مردمی آیت الله مجاهد که حتی تاج و تخت او را تحت الشعاع خود قرار می داد مجبور به پذیرفتن نبرد شد. او دو راه در پیش روی خود می دید، رویارویی با ملت یا جنگ با روسیه . ادامه دارد.... کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
📣پیام تبریک مدیر حوزه علمیه استان فارس به مناسبت صعود تیم فوتبال فجر شهید سپاسی به لیگ برتر 📝بسم الله الرحمن الرحیم قهرمانی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و صعود به لیگ برتر فوتبال کشور مایه غرور و مباهات مردم استان فارس در ایام عید سعید قربان شد. درود بر مردان غیور این باشگاه و سلام بر روح پاک شهید سپاسی. آرزوی ما موفقیت شما در لیگ برتر است. منتظر فتح قله های پیروزی و افتخارات بیشتر هستیم. خداقوت دلاوران مدیر حوزه علمیه استان فارس محمد استوار میمندی ۱۴۰۰/۴/۲۸ کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
بد حجابی پدیده ای ضد دینی یا ضد انسانی؟!
احوال حوزه
بد حجابی پدیده ای ضد دینی یا ضد انسانی؟!
🔰بدحجابی پدیده ای ضددینی یا ضد انسانی؟ ✍ محمد استوار میمندی 📝بسیاری از ارزش های دینی پیش از آنکه منشأ دینی داشته باشند منشأ عقلی و عقلایی دارد که شارع مقدس نیز بر آن صحه گذاشته و آن را مورد تاکید قرار داده است. همه گزاره هایی که عقل عملی انسان آن را درک می کند و فاعل آن را می ستاید ارزش های انسانی هستند که جهت ایجاد انگیزه بیشتر در اهل ایمان، شارع مقدس نیز آن را مورد تأیید و تأکید خود قرار داده است و در بسیاری از موارد مصادیق آنها را تبیین نموده است چه حسن و قبح آنها ذاتی باشد و چه اقتضایی. کدام انسان است که عدالت و صداقت را نیکو نشمرد و عاملان آن را مدح نکند؟ و یا ظلم، دروغ و جنایت را تصور کند ولی آن را قبیح نشمارد؟ امروز با نگاهی جامعه شناسانه به خوبی در میابیم که پدیده بی حیایی و به دنبال آن بدحجابی آثار مخرّب فراوانی را در جامعه به جا می گذارد که هر فرد ماتریالیست اما دلسوز سرنوشت جامعه را نیز به سمت ترویج حجاب و ایجاد ساختارهای کنترل محرکات جنسی وا می دارد چرا که تحریک جنسی جامعه با رواج بدحجابی و جلوه گری در خیابان ها و اماکن عمومی بالاترین ظلمی است که جبران آن به این سادگی ممکن نیست؛ ظلم به جوانان مجردی که امکان ازدواج ندارند، ظلم به مردان متأهلی که با دیدن این تبرجات آشفته خاطر می شوند، ظلم به زنانی که محبت و صمیمیت شوهران خود را به سبب آشفتگی خاطر آنها از دست می دهند و ظلم به دخترانی که نگاه ماده بودن به آنها بر نگاه انسان بودن به آنها غلبه پیدا کرده. اگر حجاب به جای اینکه فریضه ای صرفا دینی و مذهبی معرفی شود به عنوان ارزشی انسانی به جامعه معرفی گردد بسیاری از دو قطبی سازی هایی که دشمن به دنبال ایجاد آن است از بین می رود و زنان جامعه ما با چشم دیگری به آن می نگرند و آن را مهم می شمرند. وقتی بانوان این سرزمین بدانند حجاب زنان ریشه در تاریخ چند هزارساله ما دارد تا جاییکه در کتیبه های به جا مانده از آن دوران نقش هیچ زن بی حجابی به تصویر کشیده نشده بیشتر پی به حقیقت انسانی آن می برند. اگر دختران این سرزمین بدانند حجاب آمده تا نگاه جنسی و حیوانی به آنها را تبدیل به نگاه انسانی کند دیگر هیچ وقت به حجاب با دید محدودیت نمی نگرند. اگر دختران و زنان ما بفهمند که با جلوه گری و تبرج آنان ممکن است خانواده های زیادی دچار آسیب شوند و سردی و بی مهری و بی وفایی جای مهرورزی و وفا را در خانواده ها بگیرد به این راحتی حاضر به مانور زیور آرایی در خیابان ها نمی شوند. ✅ آری اگر بانوی حقیقت جوی این سرزمین بداند حجاب آمده تا هویت او را به عنوان رکن مهم جامعه در کنار مرد به رسمیت بشناسد و دوشادوش مردان رسالت های بزرگ اجتماعی را انجام دهد دیگر جامعه غربی که زن را تبدیل به کالای تجاری کرده و نگاهی جز نگاه ابزاری به آنان ندارد را قابل تحمل نمی داند . اگر امروز با همه هجمه ها و تبلیغات منفی، گرایش به اسلام در زنان غربی بالا رفته به دلیل همین نگاه انسانی است که کرامت، آزادی، هویت و شخصیت زن را بالا برده است و اسلام را به عنوان دینی مترقی در اذهان اندیشمندان جهان معرفی کرده است. 📣 ۱۶۷۰ انسانی که در مسجد گوهرشاد مشهد در تیرماه سال ۱۳۱۴ هجری شمسی در اعتراض به قانون کشف حجاب به دست مزدوران رضاشاه به شهادت رسیدند فقط شهیدان مکتب اسلام نیستند بلکه اینان شهیدان راه اعتلای ارزش های انسانی هستند که جان خویش را تقدیم عدالت و آزادگی و انسانیت کردند. http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
این خانواده ماییم؛ این ماییم که با خودمان چنین میکنیم؟!!
احوال حوزه
این خانواده ماییم؛ این ماییم که با خودمان چنین میکنیم؟!!
مسافری را به یکی از محله‌های حاشيه‌ی شهر رسانده بودم. داشتم بر میگشتم به جاده‌ی اصلی که مردی حدودا پنجاه ساله با کیسه‌ای پر از لباس، دست بلند کرد. سوارش کردم. میخواست به یکی از محله‌های نزدیک برود. ده هزارتومان بیشتر نداشت؛ گفتم عیبی ندارد. خندید و گفت: راستش مرا بیست و دو روز جایی نگه داشته بودند، حالا ولم کرده‌اند! پرسیدم: کی؟! کجا؟ با خنده گفت: خانواده‌ام. کمپ ترک اعتیاد. به ظاهرش نمی‌خورد معتاد باشد. ادامه داد: البته معتاد نیستم؛ ولی خب زنم اصرار داشت بروم کمپ. گفتم: چرا؟ گفت: قرص اعصاب می‌خوردم. خیلی خواب‌آور بود. یک مدت هم بیمارستان بستری بودم. بعد دیگر از دستم عاصی شد، مرا گذاشت کمپ. ولی خیلی خوب بود. باغ قشنگی بود. من هم همه‌اش زیر باد کولر می‌خوردم و می‌خوابیدم [می‌خندید]. بیمارستان هم خوب بود. بیمارستان «جنت». ولی اینجا بهتر بود. گفتم: بیمارستان جنت برای جانبازان اعصاب و روان است... گفت: آره. گفتم: شما هم جانبازید؟ سری به تایید تکان داد و و بدون خنده گفت: بله. بعد ادامه داد: ولی مدیر کمپ گفت تو معتاد نیستی، دیگر نمی‌توانی بمانی، باید بروی. من دلم نمی‌خواست بروم ولی مجبورم کردند. [خندید] بیرونم کردند. خیلی خوب بود. نمی‌دانم چرا آن‌ها دلشان می‌خواست زودتر بروند! حتی طرف، کارتن‌خواب بود ولی دلش می‌خواست برود. من که نمی‌فهمیدم. جای به آن خوبی. کلی هم احترام می‌گذاشتند. پرسیدم: بچه هم دارید؟ گفت: آره. یک پسر فوکول، ولی بسیجی! فوکول است ولی بسیجی هم هست. رسیدیم به آخر آن شهرک. بیابانی بود با خانه‌هایی پراکنده و جاده‌ای نیمه آسفالت. خانه‌ها را از نظر می‌گذراند و زیر لب می‌گفت: مادر... مادر... خانه‌ی مادر... پرسیدم: به خانه‌ی مادرتان می‌روید؟ گفت: بله ولی خانه‌اش را بلد نیستم. [خندید] خانه‌ی مادرم را بلد نیستم! راهم نمی‌داد. می‌گفت چیزهایم را می‌شکنی. خانه‌اش را عوض کرده و به من آدرس نداده. حالا برادرم یک آدرسی داده همین‌جاها. کمی جلوتر خواست بایستم تا پیاده شود؛ وسط بَرّ و بیابان. گفتم: بگذار پیدایش کنیم... قبول نکرد و گفت خودش پیدایش می‌کند. پیاده شد. رفت. وسط بر و بیابان به دنبال خانه‌ی مادرش بود. فکر کردم یک روز وسط بر و بیابان از مام وطن دفاع کرده بود و حالا به همین خاطر دچار وضعیتی شده که مام خونی‌اش هم به خانه راهش نمی‌دهد؛ چون چیزهایش را می‌شکند. دیگر غیر منتظره نیست اگر وطنش هم رهایش کرده باشد. داشتم فکر می‌کردم این خانواده ماییم؛ این ماییم که با خودمان چنین می‌کنیم. امروز فکر میکردم که او خوزستان بود که با او چنین کرده‌اند. T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
کدام گزینه استانداری؟