eitaa logo
امامت و امارت
181 دنبال‌کننده
84.8هزار عکس
47.4هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اینترنت کوانتومی در راه است؟ 🔹ایران به فناوری رسیده که دنیای ارتباطات را دگرگون خواهد کرد و شرایط را برای ارائه اینترنت امن و غیرقابل هک هموار خواهد کرد. ساز و کار این فناوری را در این ویدئو مشاهده کنید
بین الطلوعین ✨ بیداری بین الطلوعین ، نور است و فیض بسیار بزرگی می باشد. ✨ واگر سالک قبل از اذان صبح بیدار باشد و نماز شب نیز بخواند، نور علیٰ نور است. ✨ اگر به علتی اقبال نداشت لااقل سعی کند در سحر بیدار باشد ✨چرا که نفْس بیداری شب موجب تنویر (نورانی شدن) قلب و دل سالک می شود. 📚نورمجردجلد1ص293 🌹امام رضا علیه السلام: ✨مابین طلوع سپیده صبح تا طلوع خورشید ملائكه الهى ارزاق انسان ها را سهمیه بندى مى نمایند. 🚫هركس دراین زمان بخوابد غافل ومحروم خواهد شد. 📙تهذیب الأحكام,ج 2،ص 242 . بشنو و مستجاب کن که تنها تو شنونده ای پذیرا هستی برای نیاز هایمان🤲 ای خدا ای قادر متعال ای سریع الرضا
••• { پیامبر اکرم ص } ؛ ❥احدی از پل صراط عبور نخواهد کرد مگر کسی که برای او جواز عبور بنویسد ... 📚 الریاض النصره ج۳ ص۱۳۷
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 💠 دعای حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) ﷽ 🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ 🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅 🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ 🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ 🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅 🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ 🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🙏 بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷 💐💐💐
◻️ حمام اسلامی-ایرانی ◽️أنَّ تَرْكِيبَ الْحَمَّامِ عَلَى تَرْكِيبِ الْجَسَدِ لِلْحَمَّامِ أَرْبَعَةُ أَبْيَاتٍ مِثْلُ أَرْبَعِ طَبَائِعَ الْبَيْتُ الْأَوَّلُ بَارِدٌ يَابِسٌ وَ الثَّانِي بَارِدٌ رَطْبٌ وَ الثَّالِثُ حَارٌّ رَطْبٌ وَ الرَّابِعُ حَارٌّ يَابِسٌ.(طب الإمام الرضا عليه السلام (الرسالة الذهبية)، النص، ص30) ◽️حمام مانند بدن آدميزاد از چهار طبيعت تركيب شده و داراى چهار خانه است: ▫️خانه اول سرد و خشك است. ▫️خانه دوم سرد و تر است. ▫️خانه سوم گرم و تر است. ▫️خانه چهارم گرم و خشك. (طب امام رضا، ترجمه امير صادقى، ص: 69) 📍طبق روایت فوق حمام شامل چهار فضا است که می تواند در دو اتاق جانمایی شوند. حمام شامل دو فضای مجزا یعنی رختکن یا آماده‌گاه و فضای استحمام است. فضای استحمام خود به دو بخش فضای دوش و مخزن آب‌گرم یا وان تقسیم می‌شود. جهت مشاهده تصاویر با کیفیت و توضیحات کامل حمام اسلامی ایرانی به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 https://masaf.ir/memari/post/61013
🔻فرمانده ارتش رژیم جعلی اسراییل: در صورت حمله همه تاسیسات اتمی و موشکی ایران را منهدم می‌کنیم😆 🔹ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش دفاعی اسرائیل در سخنانی هشداردهنده و بی‌سابقه، برنامه‌های اتمی رژیم ایران را یک خطر بزرگ دانست و گفت: اگر لازم باشد، اسرائیل همه آمادگی‌های لازم را دارد تا با هرگونه خطری رویارویی کرده و آن را دفع کند. 🔸ژنرال آویو کوخاوی که در یک همایش پژوهشی در امور نظامی و امنیتی سخن می‌گفت، تاکید کرد: اگر ارتش اسرائیل ناچار به حمله شود، شدیدترین ضربات را وارد خواهد ساخت و نه تنها تاسیسات اتمی و موشکی رژیم ایران روی زمین را نابود خواهد کرد بلکه تاسیسات زیرزمینی نیز نابود خواهند شد. 🔺سگی که پارس میکنه گاز نمیگیره😏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کودک انتحاری در بغداد که در آخرین لحظات پشیمان شد و خود را تسلیم پلیس کرد‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیا مسلمانان قبر پرستند؟ نظر اهل تسنن و وهابیت!
عامل همه مشکلات و تحریم ها احمدی نژاد !😳 اصلاح طلبان کلیپ سوال احمدی نژاد از خودشون را منتشر کرده با تیتر عامل تحریم ها و همه مشکلات یعنی احمدی نژاد!!!! اصلا شما راست میگید!!!حتما احمدی نژاد هم بود که گفت با برجام کل تحریم ها برداشته میشه!!حتما دلار تو دولت احمدی نژاد تا ۳۳ رفت!پراید تا ۱۶۰ رفت! حتما دولت احمدی نژاد بود یه تخم مرغ را هم‌نمیتونیست مدیریت کنه!! حتما ظریف تو دولت احمدی نژاد تحریم شد!!.حتما محروم بودن تخت روانی از حق رای در سازمان ملل در دولت احمدی نژاد بود....بی حیا همینه دیگه هر چه بر زبانش جاری بشه میگوید اون وقت این بی حیا ها رو روحانی میگه بیارید در صدا و سیما !!تا از زندگی خوبی که برای مردم رقم زدیم حرف بزنن!
فقه الداره 183و184.docx
50.3K
📙 موضوع: فقه نظارت_ بخش اول نظارت بر برنامه – ساختار اجرایی نظارت – نهاد حسبه - وظائف حسبه - نهی از منکرات – نهی از منکراتی که از حقوق الهی اند – نهی از منکرات عبادی –نهی از منکرات مربوط به تکدی گری به عنوان یک حرفه 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۱۸۳ و ١۸۴ 🗓 چهارشنبه 99/11/8 ۴۴ آدرس کانال دروس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 👇 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
فقه الاداره 183و184.MP3
34.33M
🎙 موضوع: فقه نظارت_ بخش اول نظارت بر برنامه – ساختار اجرایی نظارت – نهاد حسبه - وظائف حسبه - نهی از منکرات – نهی از منکراتی که از حقوق الهی اند – نهی از منکرات عبادی –نهی از منکرات مربوط به تکدی گری به عنوان یک حرفه 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۱۸۳ و ١۸۴ 🗓 چهارشنبه 99/11/8 ۴۴ آدرس کانال دروس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 👇 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
⭕️ در جامعه‌ای که رشد سیاسی پیدا نکرده، خواص جبهۀ حق را با عملیات روانی، کنار می‌زنند و مردم را از منفعت حضور آنها محروم می‌کنند ▪️ از زمان پیامبر(ص) به دروغ، علی(ع) را خشن و سخت‌گیر معرفی کردند تا مردم را از انقلابی‌بودن علی(ع) بترسانند؛ این روش متهم‌کردنِ پیروان صادق پیامبر(ص) به خشونت، در طول تاریخ و زمان ما هم رواج داشته و دارد 🔻 عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) - ج۳ ➖ یکی از شاخصه‌های رشدنایافتگیِ سیاسی جامعه این است که «مردم حرف باطل را زودتر بپذیرند» کمااینکه فاطمه(س) به مردم مدینه فرمود: شما حرف غلط را به‌سرعت می‌پذیرید اما حرف حق را زود نمی‌پذیرید؛ «الْمُسْرِعَةِ اِلى قيلِ الْباطِلِ» ➖ در هر جامعه‌ای، مهم‌ترین عاملی که افراد بد و ضعیف را حاکم می‌کند، قدرت و ابزار رسانه‌ای آنهاست؛ با همین ابزار، عملیات روانی انجام می‌دهند و افکار عمومی را منحرف می‌کنند. ➖ فاطمه(س) نمی‌فرماید «ای نخبگان بد جامعه! چرا مردم را منحرف می‌کنید؟» بلکه می‌فرماید «ای مردم! شما چرا حرف‌های آنها را می‌پذیرید؟» یعنی خودِ مردم باید مراقب باشند تحت تأثیر حرف باطل قرار نگیرند. ➖ برخی در مدینه، حرف‌هایی می‌زدند که مردم را از انقلابی‌بودن امیرالمؤمنین(ع) بترساندند. مثلاً می‌گفتند: او زاهدانه زندگی می‌کند و می‌خواهد همۀ‌تان را با نان خشک اداره کند! فاطمه(س) می‌فرمود: از زهد علی(ع) نترسید، خودش زاهدانه زندگی می‌کند اما با شما مدارا می‌کند. ➖ خواص جبهۀ باطل از رشدنایافتگی سیاسی مردم سوءاستفاده می‌کنند و با عملیات روانی علیه خواص جبهۀ حق، آنها را در حاشیه قرار می‌دهند؛ همان کاری که در مدینه، با علی(ع) انجام دادند. ➖ از زمان پیامبر(ص) به دروغ، علی(ع) را به‌عنوان فردی خشن معرفی می‌کردند به‌حدی که پیامبر(ص) فرمود: «لَا تَشْكُوا عَلِيّاً» از علی شکایت نکنید، او در راه خدا سخت‌گیر است... البته این روش متهم‌کردنِ پیروان صادق پیامبر(ص) به خشونت، در طول تاریخ حتی در زمان ما رواج داشته و دارد. 👤علیرضا پناهیان 🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۹ @didgah_qom تلگرام @me_hosen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حرف‌های مهمان برنامه زاویه که دیده نشد! ♦️اون جنجال‌هایی که سر «منقل» راه انداختن برای این بود که این حرف‌ها دیده نشه و یه برنامه خوب رو تعطیل کنن! برادر روحانی چه شد؟ برادر جهانگیری چه شد؟ کانال 🇮🇷 خبر فوری 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2624126997Cb43dcd7772
بازدید و دیدار مردمی جناب آقای دکتر امیرآبادی، نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی √ موضوع دیدار: بررسی مشکلات منطقه ۸ قم- پردیسان √ زمان : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹، بعد از نماز مغرب و‌عشا √ مکان: پردیسان، میدان شهرداری(شهدای آتش‌نشان) خیابان ابوطالب, موتلفه یک. مسجد امام محمد باقر علیه السلام
با اینکه اخلاق خوبی داری ولی...!؟ یعنی امر به معروف و نهی از منکر. امر به معروف ونهی از منکر آداب و احکام خاص خودشو داره که برای شناخت آنها حتما باید به رساله رجوع کرد. اما نکاتی که در اینجا به اون اشاره میشه صرفا تجربیات شخصی بوده والبته  پشتوانه ی روایی و حدیثی هم دارند. در  امر به معروف شخص باید حتما خوش اخلاق باشه - حوصله به خرج بده و عجله نکنه - و بیشتر با عملش نشون بده که کار درست چیه. باید توجه کنیم که قرار نیست که همه ی حقایق رو به زبون بیاریم بلکه بهترین راه بیان حقیقت از طریق عمل است یعنی مثلا با اصرار و مداومت در نماز اول وقت خوندن درستی این کار رو متذکر بشیم. این نکته خیلی مهم را باید در نظر داشت که همه ی ما انسان ها داری یک فطرت مشترک هستیم. برخی خیلی ناشیانه همه چیز را به زبان میارن و فکر می کنن که همیشه باید با سر و صدا کردن حقیقت رو بیان کرد یا اینکه با عصبانی شدن و داد و فریاد و ... میشه  امر به معروف کرد که انصافا خیلی وقتها اینجور کارها نتیجه ی عکس هم داره و باعث دلسردی و دلزدگی دیگران نسبت به دین و دیندار میشه در امر به معروف  آدم باید خیلی صبور باشه و همیشه لبخند به صورت داشته باشه. و اما نهی از منکر در نهی از منکر این نکته خیلی مهمه که ما باید عمل زشت یک فرد را مورد نقد قرار بدهیم نه خود آن فرد. اگر قرار باشد که ما خود شخص را نقد کنیم این بی انصافی است که با دیدن یک عمل اونو کاملا مورد سرزنش قرار دهیم و نکات مثبت شخصیت او را نبینیم. همیشه برای نهی از منکر اول باید به فرد نکات مثبت شخصیتش را متذکر شد تا او تو را شخصی با انصاف بداند و صداقت تو را درک کند و به سایر حرفهای تو هم گوش بدهد وقتی تو انصاف داشته باشی اگر نقدی داشتی شخص براحتی می پذیره ولی اگر شخصیت طرف مقابل رو کاملا سیاه نشون دادی بدون شک او هم در برابر تو موضع می گیره و بعدش هم جدال و بحث بی فایده است. نکته ی دیگه اینه که تا جای ممکن نباید در میان جمع دیگری رو نصیحت کرد و این خیلی مهمه! چرا که این کار شخصیت فرد را خرد می کنه پس تا جای ممکن در جایی که کسی دیگر اونجا نیست به او بدی عملش را گوشزد کنیم البته این کار تاثیر کلام را هم بالا می بره بعد از اینکه حقیقت رو گفتید همه چیز رو فراموش کنید و همیشه رازدار باشید تا به شما و سخن شما اعتماد کنند.  البته اگر کسی از دوستان که به شما وابستگی داره وبه گناه کردن اصرار داره و احساس می کنید که فقط با قهر کردن یا اخم کردن میشه روی او تاثیر گذاشت و اونو از گناه دور کرد این کار هم در جای خود می تونه تاثیر بالایی داشته باشه ولی باز هم باید مواظب بود که افراطی عمل نکنیم. البته  اگر کسی که دیگه امیدی به تاثیرپذیری او ندارید و می دونید که قلب سیاه و اعتقادی خراب داره که می تونه خودتون رو هم منحرف کنه باید ازش دور شوید چرا که دوستی با این افراد واقعا بدبختی میاره! مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تعلیم لازمه تربیت است نقطه ی هدف در کار فرهنگی با رویکرد تربیتی، انجام دادن  امر  مهم  تعلیم و تربیت انسان‌ها و تلاش برای رشد و تعالی آنهاست. تعلیم، عبارت است از فراهم آوردن زمینه‌ی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای ذهنی انسان. در حدیثی از امیرالمومنین (ع) خطاب به جوانان توجه کنیم که فرمود: شرف و حیثیّت انسانی خود را با ادب، و دین خود را با دانش حفظ کنید. خیلی حرف مهمّی است. دانش، دین را حفظ می‌کند؛ این منطق اسلام است. 🔹پس کسب و ترویج علم و معرفت دین اصل اول برای کار است چه برای خود مسئولین فرهنگی و چه برای مخاطبین کار فرهنگی! باید معارف دین را به گوش همه رساند. براین اساس مسؤولان باید توجه کنند که تربیت، در هر زمینه ای که باشد، به ناچار نیازمند تعلیم است؛ زیرا  مربی برای تربیت متربی ناچار است که او را  از حقایق و مطالبی آگاه کند تا وی با آگاهی از آنها و عمل برطبق موازین آموخته شده، به رشد و پرورش ابعاد مختلف روحی و معنوی خود بپردازد. بنابراین تعلیم و آموزش، درواقع اولین شرط لازم برای تربیت  به شمار می آید. پس لازم است مسئولین فرهنگی اسباب تعلیم و تربیت خود را با انواع روش ها اعم از مطالعه، کلاس های اخلاق و … فراهم کرده و مکرر درباره وظایف خود و دغدغه های فرهنگی مجموعه فکر کنند. باید تلاش کرد که سیستم تربیتی اسلام را شناخت. بخش عمده ای از و بی روشی موجود در کشور درواقع ناشی از « شناخت نداشتن » از سیستم تربیتی اسلام است. سیستم  اسلام  بسیار دقیق است و حتی برای تقسیم عادلانه ی  نگاه معلم بین دانش آموزان نیز توصیه های لازم  را  در خود دارد. این ما هستیم که  از  ابعاد و ظرایف آن بیخبریم. در حقیقت مکتب الهام بخش اسلام، مالامال از دستورهای اخلاقی و تربیتی دربار ه ی انسانهاست. این دستورها  را میتوان از لابلای آیات قرآن و سیره ی عملی اهل بیت(ع) بیرون کشید و متناسب با آن عمل کرد. مربی محور،نونگاهی اصیل به تربیت دینی @morabi_masjed
✍ چــــــرا تربیٺـــــــــ؟... تربیت فرایندی است که در سراسر عمر انسان اتفاق می افتد و جنبه دارد. اسلام به تربیت جانبه فرد معتقد است. 🔸 تعلیم و تربیت یعنی فرد در ابعاد : الف• فکری و عقلانی ب• معنوی ج• اخلاقی د• اجتماعی و• عاطفی ه• بدنی 🔸 تعلیم و تربیت یعنی کردن به تا بهتر تشخیص دهد. در یک جمله ساده امیر مومنان(ع) می فرمایند : علم آن است که در کلمات و متوقف شود و درجه علم آنست که در و وجود انسان ظاهر شود . 🔸 از ویژگےهای تربیت اسلامی آن است که در تمام تلاش های انسان، یک را دنبال می کند و آن عبادت و بندگی . ⇐ اهداف تربیت اسلامی عبارتند از : ١. خود و خود ٢. دهی علم وحکمت ٣. دینی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
با اینکه اخلاق خوبی داری ولی...!؟ یعنی امر به معروف و نهی از منکر. امر به معروف ونهی از منکر آداب و احکام خاص خودشو داره که برای شناخت آنها حتما باید به رساله رجوع کرد. اما نکاتی که در اینجا به اون اشاره میشه صرفا تجربیات شخصی بوده والبته  پشتوانه ی روایی و حدیثی هم دارند. در  امر به معروف شخص باید حتما خوش اخلاق باشه - حوصله به خرج بده و عجله نکنه - و بیشتر با عملش نشون بده که کار درست چیه. باید توجه کنیم که قرار نیست که همه ی حقایق رو به زبون بیاریم بلکه بهترین راه بیان حقیقت از طریق عمل است یعنی مثلا با اصرار و مداومت در نماز اول وقت خوندن درستی این کار رو متذکر بشیم. این نکته خیلی مهم را باید در نظر داشت که همه ی ما انسان ها داری یک فطرت مشترک هستیم. برخی خیلی ناشیانه همه چیز را به زبان میارن و فکر می کنن که همیشه باید با سر و صدا کردن حقیقت رو بیان کرد یا اینکه با عصبانی شدن و داد و فریاد و ... میشه  امر به معروف کرد که انصافا خیلی وقتها اینجور کارها نتیجه ی عکس هم داره و باعث دلسردی و دلزدگی دیگران نسبت به دین و دیندار میشه در امر به معروف  آدم باید خیلی صبور باشه و همیشه لبخند به صورت داشته باشه. و اما نهی از منکر در نهی از منکر این نکته خیلی مهمه که ما باید عمل زشت یک فرد را مورد نقد قرار بدهیم نه خود آن فرد. اگر قرار باشد که ما خود شخص را نقد کنیم این بی انصافی است که با دیدن یک عمل اونو کاملا مورد سرزنش قرار دهیم و نکات مثبت شخصیت او را نبینیم. همیشه برای نهی از منکر اول باید به فرد نکات مثبت شخصیتش را متذکر شد تا او تو را شخصی با انصاف بداند و صداقت تو را درک کند و به سایر حرفهای تو هم گوش بدهد وقتی تو انصاف داشته باشی اگر نقدی داشتی شخص براحتی می پذیره ولی اگر شخصیت طرف مقابل رو کاملا سیاه نشون دادی بدون شک او هم در برابر تو موضع می گیره و بعدش هم جدال و بحث بی فایده است. نکته ی دیگه اینه که تا جای ممکن نباید در میان جمع دیگری رو نصیحت کرد و این خیلی مهمه! چرا که این کار شخصیت فرد را خرد می کنه پس تا جای ممکن در جایی که کسی دیگر اونجا نیست به او بدی عملش را گوشزد کنیم البته این کار تاثیر کلام را هم بالا می بره بعد از اینکه حقیقت رو گفتید همه چیز رو فراموش کنید و همیشه رازدار باشید تا به شما و سخن شما اعتماد کنند.  البته اگر کسی از دوستان که به شما وابستگی داره وبه گناه کردن اصرار داره و احساس می کنید که فقط با قهر کردن یا اخم کردن میشه روی او تاثیر گذاشت و اونو از گناه دور کرد این کار هم در جای خود می تونه تاثیر بالایی داشته باشه ولی باز هم باید مواظب بود که افراطی عمل نکنیم. البته  اگر کسی که دیگه امیدی به تاثیرپذیری او ندارید و می دونید که قلب سیاه و اعتقادی خراب داره که می تونه خودتون رو هم منحرف کنه باید ازش دور شوید چرا که دوستی با این افراد واقعا بدبختی میاره! مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
☀️ ما برای تاثیرگذاری به این احتیاج داریم که شاگرد یا متربی دوستمان داشته باشد و تندخو نمی‌تواند محبتی جلب کند تا اثری بگذارد. امیرالمومنین على عليه ‏السلام فرمودند: 💎 خوش‏‌رفتارى، بر محبّت دل‏ها مى‏‌افزايد. حُسنُ الصُّحبَةِ يَزيدُ في مَحَبَّةِ القُلوبِ 📚 غررالحكم، حدیث ۴۸۱ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🦋 تشکیلات شبکه‌ای 🌺 وقتی یک سازماندهی پنهانی، تبلیغات و تعلیمات امام را دنبال می‌کرد... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🔻توقف وجود ندارد رهبر انقلاب: هیچ وقت نباید خسته بشویم. شنفتید آیه‌ی قرآن را «فاذا فرغت فانصب»(۱)؛ وقتی از کار فراغت پیدا کردی، یعنی کارت تمام شد، تازه قامت راست کن، یعنی شروع کن به کار بعدی؛ توقف وجود ندارد. «فاذا فرغت فانصب. و الی ربّک فارغب» ۱۳۹۱/۰۶/۲۸ 🔸(۱)قرآن کریم، سورۀ انشراح، آیه۷ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abe
⁩کار تشکیلاتی در نهج البلاغه بی نظمی آفت کار فرهنگی و تربیتی سفارش امیرالمومنین(ع) به رعایت تقوا و رعایت نظم در کارها همراه با نگاهی است، یعنی می توانیم آن را در کارهای جمعی یا همان کار تشکیلاتی استفاده کنیم.... ایشان می فرمایند: در کارهایتان نظم داشته باشید؛ الف) کارهای شخصی و فردی؛ ب) کارهای جمعی و گروهی؛ این نظم در جمع هم میتواند معانی مختلفی داشته باشد وقتی از کسی سؤال می کنند نظم یعنی چه؟ می گوید: یعنی هر چیزی را در جای خودش قرار دهیم؛ آیا قرار دادن کتاب در کتابخانه و قراردادن البسه در کمد و یا قرار دادن وسایل آشپزخانه به ترتیب در کنار یکدیگیر رعایت نظم است؟ تا حدی می توان گفت: بله، این رعایت نظم است، اما کنار هم چیدن فقط رعایت نظم نیست بلکه به عدالت و انصاف چیدن خیلی مهم تر از چیدمان تنهاست؛ ما در زندگی شخصی باید نسبت به لوازم اطراف که مادی است و همچنین لوزام زندگی و حیات که معنوی است، عدالت را رعایت کنیم؛ مثلا عدالت در نظم یعنی وسایل مورد نیاز یک کودک را پایین تر قرار دهیم تا بتواند به آسانی از آن استفاده کند؛ وسایل خطرناک را در دسترس کودک قرار ندهیم تا در غفلت ما خودش را به خطر بیاندازد؛ این می شود انصاف؛ برای وسایل حساس مکانی را در نظر بگیریم که دچار آسیب نشوند، از وسایل زندگیمان به نحو احسنت مواظبت کنیم؛ انصاف و نظم در شهرسازی یعنی به فکر عبور و مرور معلولین نیز باشیم... در حیات معنوی هم باید رعایت عدالت و انصاف کنیم اینکه هر حرفی نزنیم، هر چیزی بشنویم به هر چیزی نگاه نکنیم یا نظم فکر و اعتقادی ما دچار خدشه نشود؛ سخن گفتن، خندیدن، شوخی، بحث و جدل، گوش دادن، محبت کردن، تنبیه، تشویق، تأیید یا رد کردن، همنشینی، صله رحم، عبادت و در کنار خانواده بودن قسمت کوچک از حیات معنوی ما است که باید در آن رعایت عدالت، انظباط، انصاف و اخلاق بشود... در کار که حیات معنوی و است، نظم، عدالت، انصاف و اخلاق حرف اول را میزند، متربی باید با یک نحوه آموزش و یه نحوه رفتار در مجموعه مواجه باشد و اگر حس کند بی نظمی و بی انصافی در مسائل جاریِ فعالیت فرهنگی، نحوه آموزش و همچنین طرزِ برخورد و رفتار است سعی میکند خود را از مجموعه دور کند و تلاش مسئولین و مربیان عزیز راه به جایی نمیبرد... البته یأس و ناامیدی متربی کمترین عکس العمل است، شدت عکس العمل به شدت بی نظمی بستگی دارد و شدت عکس العملها میتواند مشکلات مجموعه را بیشتر کند، اگر دانش پژوه ما ، فعال فرهنگی ما و متربی ما مجموعه را ترک کند میتواند دیگران را نیز با خود همراه کند، آن هم با استدلال قویی ای مثل بی نظمی و بی عدالتی و بی انصافی، مثلاً اینکه تعدادی از متربیان نورچشمی هستند و دیگران مورد توجه نیستند و مسائلی مانند این... هر عقل سلیمی این استدلال را میپذیرد البته اگر واقعاً این ضعفها وجود داشته باشد... بزرگترین گروهها و حلقه های فرهنگی است، آفتی که اکثر مراکز فرهنگی به آن دچار هستند، مراکز و گروههایی که دچار چالش میشوند، ریزش دارند، حرکتشان بسیار کند است و نمیدانند مشکلاتشان چیست و از چه ناحیه ای ضربه میخورند باید اول نگاه به نظمشان بیاندازند... لازم است مجدداً عرض شود نگاهتان به مقوله نظم خیلی وسیع باشد، کوچکترین برنامه ها و رفتارها باید نظم داشته باشند، باید از یک قائده ی منطقی و دینی بهره مند باشند، باید پشت اش به استدلالات قوی و اصول اخلاقی و دینی گرم باشد، مستدل و مستحکم در مقابل هر هجمه و سؤال محکم بایستد و میدان را به تعارضات و شبهات و اخلالها ندهد... مثلاً اگر یک متربی راجع به یک رفتار یا برنامه سؤال کرد باید بتوانید با استدلال منطقی و عقلی جوابش را بدهید تا جایی که برنامه و رفتار شما را برگرفته از تعالیم دینی بیابد؛ هرچند این مسئله نیز آفتی دارد و آن شعاری بودن اقتباسها و استدلالهاست، یعنی نباید شعار دهیم که ما به دستورات دینی و اخلاقی عمل میکنیم بلکه باید در عمل آن را عرضه کنیم... ✍حجة الاسلام خاتمی خوانساری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت حداکثری نباید با حداقلی صحبت کنیم. حداقلی صحبت کردن با جوانها این است که به او بگوییم: دو رکعت نماز خواندن یا حجاب داشتن مگر چقدر سخت است، خوب انجام بده دیگر! ما باید جوانان را با قله آشنا کنیم. چون جوان اساساً بلند همت است و به کم قانع نیست. گاهی اوقات پدر و مادرها و ، بچه‌ها را حداقلی بار می‌آورند. مثلاً می‌گویند: پسرم تو معتاد نشو، نماز هم بخوان، من دیگر چیزی از تو نمی‌خواهم! این بدترین شیوه تربیت است ... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب مجموعه ۷ جلدی برنا جلد اول این نظام نامه تربیتی (کتابهای برنا) مربوط است به مبانی نظری و نقشه راه کلی و شش جلد بعدی هریک به بررسی مبانی، اصول، راهبردها و روشهای زیرنظام های اصلی این نظام تربیتی می‎پردازند. 🔹 جلد اول (مبانی نظری و نقشه راه کلی): مبانی، اصول، ویژگی‎های دانش‎آموز مستعد، ویژگی هایی انسان مطلوبی که قرار است در کانون ها تربیت کنیم و راهبردهای اصلی کار کانون ها در عرصه های مختلف در این جلد مورد بحث قرار گرفته است. 🔹 جلد دوم (مدیریت در مجموعه تربیتی) در این جلد ماهیت مدیریت در مجموعه های تربیتی روشن و مبانی و اصول مورد نیازِ مدیریت مجموعه ها و تشکلات تربیتی ارائه شده است. سپس با رعایت اختصار به تبیینِ راهبردها و وظایف مدیریت این مجموعه ها پرداخته شده و مهمترین آسیب‎ها و آفات مدیریت مجموعه های تربیتی مورد بررسی قرار گرفته است. مولف در پایان این کتاب به بیان روشها و راهکارهای مهم و اساسی تجربه شده در مجموعه‎های تربیتی موفق کشور پرداخته است. 🔹 جلد سوم (تربیت کادر و مربی) در این کتاب به طور مفصل به مبانی خاص مسئله تربیت کادر مجموعه های تربیتی و اصول خاص و راهبردهای اساسی آن پرداخته و پس از آن روشهای تربیت کادر در طی دو دوره عمومی و تخصصی تبیین شده است. نگاه مولف به تربیت کادر برای مجموعه های تربیتی، تربیت از دل متربیان همین مجموعه ها است. امری که کلید اصلی درون زایی، پویایی، توسعه و گسترش مجموعه‎های تربیتی است. در کنار ارائه روشها و برنامه ها سعی شده منابع مناسبی برای دوره های آموزش کادر ارائه شود. اهمیت فوق‎العاده مسئله تربیت کادر در مجموعه های تربیتی سبب شده که پرحجم ترین کتاب مجموعه برنا به نظام تربیت کادر اختصاص داده شود. 🔹 جلد چهارم (جذب و گزینش): در این جلد سعی شده است برپایه خصوصیات انسان مستعد که در جلد اول تبیین شده بود، طرحی جامع از روشهای جذب و گزینش مستعدین به مجموعه های تربیتی ارائه شود. با این هدف تجربیات مجموعه های کادر ساز و نخبه پرور کشور را بررسی شده است. 🔹 جلد پنجم (تعامل با خانواده): بستر تربیتی انسان حاصل برآیند تاثیرات مؤلفه های محیطی متعددی است. مهمترین این مولفه ها در جامعه دینی عبارتند از خانواده، مسجد، مدرسه و گروه همسالان. در این جلد سعی بر آن شده تا با شناخت بیشتر این اضلاع، نقش و جایگاه هریک و نسبت آنها با هم و نیز نکات مهم در تعامل مثبت تشکل های نخبه پرور با خانواده، مدرسه و مسجد به اختصار تبیین شود. 🔹 جلد ششم (معرفت و تهذیب): در این جلد از کتاب سعی شده تا با بهره گیری از کتب تربیتی و تجربیات عملی مجموعه های تربیتی موفق، روندی معقول و منطقی در امر معرفت افزایی و تهذیب ارائه شود و قالب های تربیتی مناسب به همراه توضیحات کاربردی و بسیار مفید در اختیار مربیان قرار گیرد. 🔹 جلد هفتم (آموزش و تعلیم) : بسیاری از مجموعه های تربیتی در کنار کار تربیتی به فعالیت علمی نیز می پردازند. در این جلد از کتاب مبانی، راهبردها، قالب ها، روش‎ها و سیر آموزشی مناسب برای کار علمی در مجموعه هایی که می خواهند به این سو حرکت کنند، تبیین شده است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🧠 فکری که مشغول این سریال و آن مسابقه و فلان سرگرمی و بهمان بازی است نمی‌تواند به امور مهم بپردازد. 👈 هیچ روزگاری مثل این زمان لزوم تعیین جایگاه بازی و سرگرمی و دادن بینش در این حوزه به این حد از اهمیت نبوده است. 🤓 متربی ها را هشیار بار بیاوریم. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مربی باید مراقب باشد: 🦋 سرزنش کمش شاید اثرگذار باشد اما اگر زیاد شود رابطه را نابود می‌کند. امیرالمؤمنین عليه‌السلام: 💎 هرگاه سرزنش كردى، جايى [براى بازگشت] باقى بگذار! إذا عاتَبتَ فَاستَبقِ! 📚 غررالحكم حدیث۳۹۷۷ ••✾•🍃🌺🍃•✾•• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
اخلاق سازمانی 💢 در برخورد با موسسات، کانون‌ها، مراکز و مجوعه های فرهنگی، با کمی دقت اموری جالب توجه را می‌شود کشف نمود مثلا ⭕️ بیشترشان گمان می‌کنند: 🔸 ساختاری منحصر به فرد و شرایطی کاملا ویژه دارند. 🔹 ممتازند و بهترین عملکرد را نسبت به بقیه دارند. 🔸 نیازشان منحصر به خودشان است و کسی جز خودشان این را درک نمی‌کند. 🔹 و چندان به تعامل با دیگران احتیاج ندارند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅پرورش راستگویی در گروه راستی یک امر طبیعی و فطری است و از نهاد انسان مایه میگیرد. در یک گروه تربیتی را نمیتوان نادیده گرفت یا آن را به زمان دیگری حواله داد. افرادی که در گروه به اعضاء علاقمند هستند و احساس مسولیت میکنند باید به مطالب زیر توجه نمایند: ۱. یکی از عوامل مهم پرورش انسان محیط خانواده است. در محیط خانواده است که فرد شکل میگیرد و از اخلاق پدر و مادر و سایر معاشرین تقلید مینماید.  راسل می نویسد: اگر بخواهید بچه ها دروغ گفتن را نیاموزند چاره ای نیست جز اینکه بزرگترها با نهایت دقت در برابر بچه‌ها راستی را پیشه کنند. ۲. فرد طبعا دروغگو نیست بلکه فطرت اولیه‌اش اقتضا دارد که راستگو باشد‌. دروغ گفتن او علت دارد اگر علل و عوامل شناخته و از آنها جلو گیری شود‌، طبعا راستگو خواهد شد‌. از این عوامل‌: ترس از مجازات و سرزنش و ...  ۳. اگر می‌دانید فردی از گروه کار خلافی را مرتکب شده و باید او را راهنمایی کنید مانند یک پلیس خشن و گستاخ او را بازجوئی و سؤال پیچ نکنید تا به جرم خویش اعتراف کند‌. ممکن است برای حفظ آبروی خویش حقیقت را کتمان نماید و دروغهایی بر زبان جاری سازد‌. ۴. هیچگاه اعضا را به چیزی تهدید نکنید که قصد انجام آن را ندارید‌، این هم به اعتبار شما لطمه میزند وهم باب دروغگویی را باز می‌کند . حالا چرا این را مجزا مطرح کردیم در حالی که مشخص است دروغگویی ما باب دروغگویی دیگران را هم باز می‌کند‌؟  دلیلش این است که تهدید دروغین یکی از روشهای غلط متداول است و در مجموعه‌های مختلف بکارگیری آن دیده شده است و این احتیاج به توجه ویژه دارد‌.  و البته فراموش نشود که این قضیه اغلب به ضعف در مدیریت باز می‌گردد‌. یعنی اگر برنامه و را بداند هیچگاه برای کنترل به این روشها متوسل نمی‌شود‌. ۵. سختگیری بیش از اندازه و توقعاتی بیش از مقدار توانایی و استعداد ممکن است فرد را به دروغگویی وادار کند‌. ۶. واقع بین نبودن در مقابل اشتباهات اعضاء و تغافل بعضا زمینه کذب در کلام و رفتار را پدید می‌آورد‌. ۷. اگر اتفاقا از عضوی دروغی صادر شد سعی کنید انگیزه دروغ او را پیدا کنید و درصدد علاج برآیید‌،‌ اما اصرار نکنید که با استنطاق و بازجوئی دروغ گفتنش را به اثبات برسانید و او را شرمنده و رسوا سازید‌. از اثبات دروغ گفتنش نه تنها نتیجه‌ای نمی‌گیرید بلکه او را بی باک‌تر و پر‌رو‌تر خواهید ساخت و این برخلاف اصول تربیتی اجتماعی است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf