eitaa logo
البرهان
1.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
478 ویدیو
243 فایل
﷽ البرهان #دفاع‌از‌مکتب‌اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و #پاسخ‌به‌شبهات‌اهل‌سنت‌و‌وهابیت مدیریت @aqesni_ya_abalhasan
مشاهده در ایتا
دانلود
💚﷽💚 🌺سلام علیکم 🌺به البرهان خوش آمدید🌺 ✒این کانال به منظور 🔵نشرمعارف معصومین -صلوات الله عليهم اجمعين- ⚫ نقد غاصبین خلافت 🔴پاسخ به سوالات و شبهات ⚠️نقد اهل سنت و وهابیت و فرقه های انحرافی 📚 و معرفی کتب علمی و مستند در حقانیت مکتب شیعه ایجاد شده است. ✨✨✨ 🌺کانال تخصصی البرهان🌺 🕋 @alburhan_110
pasokh-be-chand-shobhe-fatemi(1).pdf
566.3K
📚کتاب پاسخ به چند شبهه فاطمی 🖋نویسنده: آیت الله نجم الدین طبسی 👈کتاب مستند و تعداد صفحات،۵۶ صفحه می باشد. 🔴حتما مطالعه فرموده، و در صورت امکان برای دوستانتان نیز ارسال فرمائید. 📚 @alburhan_110
افشاگری.pdf
11.68M
📚 ✒ استاد 🔴ناگفته هایی از عملکرد و و و برخی صحابه از 👈در پایان هر مطلب،اسکن مطالب آمده است @alburhan_110
emamat-book.pdf
2.42M
📚 امامت و ولایت؛ روح دیانت ✒ نویسنده: 🔴 👈 بر اساس منابع ✨✨✨ 🌺کانال تخصصی البرهان🌺 @alburhan_110
کتاب سقیفه.pdf
3.48M
📚کتاب سقیفه ✒ نویسنده: بررسی نحوه شکل گیری حکومت پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
🔴 ۱ آیا اهل تسنن، و را از صلی الله علیه و آله می‌دانند؟ آنچه ذهن هر مسلمانی را به خود مشغول می سازد این است که معتقدند پیامبراکرم از دنیا رفت و برای جامعه اسلامی بعد از خود تعیین نکرد. در حالی که با دقت در روشن است که ابوبکر و عمر بعد از خود امت را رها نکرده و برای امت اسلامی رهبر معیّن نمودند. اما سوال اینجاست، پیامبری که از تمام جهات از سایر مسلمین برتر است، آیا به اندازه ابوبکر و عمر نداشت؟ آیا جامعه اسلامی و برای آینده را نفهمید؟ 🔘به بیانی دیگر: اگر تعیین رهبر و برای جامعه اسلامی،کار پسندیده ای است چرا اهل تسنن معتقدند پیامبراکرم برای بعد از خود جانشین معیّن نکرد. و اگر کار ناپسندی است، چرا ابوبکر و عمر برای پس از خود به فکر جانشین بودند؟ 👈🏼مگر شما خود را اهل سنت پیامبر نمی‌دانید؟ مگر معتقد نیستید که رسول اکرم بر این بود که بعد از خودش برای امت اسلامی رهبر و خلیفه معیّن نکند و این کار را به عهده گذاشت؟ پس چرا ابوبکر و عمر برخلاف سنت پیامبر برای بعد از خود خلیفه و جانشین معیّن کردند؟ 🔻 لطفا در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام مطالب را نشر دهید. 🌸کانال البرهان🌸 @alburhan_110
🔴 ۲ نظر در چیست؟ که معتقدند صلی الله علیه و آله کسی را به عنوان بعد از خود معرفی و نکرد و این امر مهم را بر عهده گذاشت، آیا تا به حال قرآن خوانده اند؟ آنجا که به می‌فرماید: إنّى جاعِلُك للنّاسِ إماما.(سوره بقره آیه ۱۲۴) ما تو را به عنوان و پیشوا معیّن می‌کنیم. در اینجا خداوند مساله و را از شؤون خودش قرار داد و حضرت ابراهیم هم به این نصب خداوند اعتراض نکرد و نفرمود تعیین رهبر و امام از وظایف مردم است. تنها سؤالش از این بود که آیا ذرّیه او هم این منصب را خواهند داشت یا نه. در جای دیگر می‌فرماید: ياداوُدُ إنّا جَعَلناك خَليفةً فِى الارض.(سوره ص آیه ۲۶) ای داود ما تو را در زمین خلیفه قرار دادیم. در جای دیگر به نقل از حضرت موسی علیه السلام می‌فرماید: وَاجْعَل لى وَزيرًا مِّن أهْلِى.(سوره طه آیه ۲۹) خدایا قرار بده برای من از اهلم. در آیه دیگر می‌فرماید: إنّى جاعِلٌ فى الارضِ خليفة.(سوره بقره آیه ۳۰) من در زمین خلیفه قرار دادم. در آیه دیگر خداوند از خبر می‌دهد آنگاه که قومش بر نصب به عنوان اعتراض داشتند خداوند به نقل از داود علیه السلام می‌فرماید: وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا ۚ قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمَالِ ۚ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ ۖ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ.(سوره بقره،آیه ۲۴۷) پیامبرشان به آنها گفت: طالوت را برای زمامداری شما مبعوث کرده است، گفتند:چگونه او بر ما حکومت کند با اینکه ما از او شایسته تر هستیم و او ثروت زیادی ندارد. (داود) گفت:خدا او را برای شما است. 👈🏼این آیه نیز صراحت دارد در اینکه تعیین حاکم و خلیفه و امیر به دست مردم نیست، بلکه باید از طرف خداوند منصوب شود. با دقت در این آیات و آیات مشابه و باتوجه به کلمه جَعل که به معنای نصب و تعیین است و در این آیات به خدا نسبت داده شده، روشن میشود که قرآن معتقد است که را باید خدا معیّن کند نه مردم. آیا این اعتقاد که خلیفه پیامبر باید به دست مردم انتخاب شود، مخالف صریح آیات قرآن نیست؟؟؟ 🔘کانال البرهان @alburhan_110
۳ آیا در ، شرط نیست؟ بر فرض که این آیات را نبینیم (آیاتی که در سوال قبل مطرح شد که را منحصر به دانست) و دست از سایر مدارک هم برداریم و معتقد باشیم که صلی‌الله‌علیه‌وآله را باید مردم انتخاب کنند، حال اگر مردم را با و به بیعت کنیم آیا این بیعت صحیح است؟ به نقل از زمانی‌که جریان را نقل می‌کند می‌نویسد: لَقَد خَوّفَ عُمَرُ الناسَ. (در بیعت گرفتن برای ابوبکر) را تهدید کرد و ترساند. 📚صحیح بخاری،جلد۵،ص۶۷ حدیث۱۹۰، کتاب فضائل اصحاب النبی،فضائل ابوبکر کمترین چیزی که از این عبارت فهمیده می‌شود این است که مردم در آزاد نبودند و با ترس و تهدید اقدام به بیعت نمودند. حال انصاف دهید! اگر کسی را مجبور به کاری بنمایند آیا می‌توان گفت آن شخص در انجام آن کار آزاد بوده و نظر واقعیش را ابراز داشته است؟! آیا اینگونه قدرت را به دست گرفتن می‌تواند نتیجه انتخاب آزادانه مردم باشد؟ 🌸کانال البرهان🌸 @alburhan_110
آنگاه هدایت شدم تیجانی.pdf
1.81M
کتاب 📚 "...آنگاه هدایت شدم" نویسنده: (ايشان عالم سنى بودند که شيعه شدند) این کتاب میلیونها نفر را در جهان کرده👆 بفرستید برای دوستانتان 🌸کانال البرهان🌸 @alburhan_110
image_user_pasokh_shobhat_fatemeyeh.pptx
3.29M
فايل پاورپوينت پاسخ به شبهات وهابيت پيرامون حضرت زهرا سلام الله علیها 🔻 کانال البرهان @alburhan_110