هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🗞صفحه اول روزنامههای یکشنبه 7 دی 99
https://www.hawzahnews.com/photo/935155
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
« السَّلام عَلیک یا کُلُّ ما یَملِکُ عَلیٌ »
- سلام ای تمام دارایی علی -
@Reihanak_ha
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
🔻آقای سلیمان! شما دیگر چرا؟! بصیرت! بصیرت!
🔹جناب سلیمانبنصُرَد خُزاعی! شما جوان نبودی که جوانی کنی، شما جاهای دیگر هم خطاهایی کردی اما درس نگرفتی.
🔹در خودت یک مرور بکن... شما مشکلاتی داشتیها! شما به قول امروزیها مجتهدی بودی و شاید مرجع تقلیدی...، شما همعصر و حتی شاید هممباحثهای حبیب بودی، حبیبی که امام عاشورا، او را به فقاهتش ستود: «الی الرجل الفقیه» جناب سلیمان! شما دیگر چرا؟!
🔹شما «منقلب» بودی؛ «انقلابی» نبودی. انقلابی چشمه مدام است، مقطعی نیست. شما چرا مردود شدی؟ البته شما درس بزرگی به انقلابیون عالم دادی که همه بدانند در انقلاب، عدهای انقلابیاند و عدهای منقلب؛ عدهای انقلابی میشوند ولی انقلابی نمیمانند...در انقلابها این قاعده جاری است، چنان که در انقلاب خودمان نیز دیدیم...
🔹جناب سلیمان! امیرالمؤمنین و امام حسن و نظام ولاییشان در مقابل اشتباهاتت سعه صدر و مدارا به خرج دادند و خلاصه آنقدر سنتهای الهی به شما چراغ سبز نشان دادند تا شاید گذشتهها را جبران کنی، تا در جایگاه نخبگانیات راهگشا و کارساز باشی و آیندهای درخشان برای کوفه ۶۰ هجری بسازی.
🔹اما هرچه بود، باز هم خدا را شکر که عبرتی شدی برای آیندگانی که میخواهند از سال ۶۱ هجری درس بگیرند. خدایا ما را مایه عبرت دیگران قرار مده!
📚...مُسْلِم «وَلِیِّ اَمْر» است
#حجت_الاسلام_علوی
#نشر_سدید
#فتنه۸۸
#بصیرت
#نه_دی
@tanhaelaj
• مادر ما، فاطمه(س) در آخرین لحظات احتضار فرموده بود: برایم و برای یتیمانم گریه کن و مخصوصا کشته دشمنیها را در خاک عراق فراموش مکن!
#فاطمیه
@ehsanSaadi
@alfavayedolkoronaieh🌱
زخم عشق آورده تا کویت مرا...
مرقد السيدة زينب عليها السلام
@bouye_beheshtt
@alfavayedolkoronaieh🌱
📌 #متن_خان_انگلیسی (دغدغه مهم رهبری)
😇به زبان ساده+تحلیل+ارائه اسناد💪
🔴قسمت بیست و ششم6⃣2⃣
✅مدرس يه زرنگی کرد گفت آقای #رضا_خان من سه تا شرط برات ميذارم اگه که میخوای باهات موافقت کنم:
🔸۱- مجلس شورای ملی رو منحل کن، انتخابات📮دوباره برگزار کن با این قید که نمایندگان اختیار داشته باشند #احمد_شاه رو عزل کنند (یعنی مردم از اول بدونند که انتخابات به این نیت هست آیا باز هم رأی ميدن)😏
🔹۲- احمد شاه🤴رو از سلطنت خلع کن و یکی از افراد خانواده قاجار رو بیار ولی عهد کن تا این بچه👦بزرگ بشه تو عهده دار نیابت السلطنه بشی.
🔺۳- به آرای عمومی مراجعه کن و ببین مردم 👥دقيقا چی ميخوان.
🌱رضاخان هيچ کدوم از اينا رو قبول نکرد.😤
✳️رضاخان👮♂وقتی دید که اينا قبول نمی کنند دست به کاری زد، همون کاری که قبلا سردار سپه بود کرده بود، تلگراف زد📠 به جاهای مختلف و نامه زد به مجلس گفت من ميخوام استعفاء بدم.😯
💠استعفاء صوری داد کشور دوباره بلبشو شد.🤦♂ #احمد_شاه خواست افراد ديگه ای رو بياره نخست وزیر کنه که اجازه ندادند و روزنامه های مزدور📰هم به نفع رضاخان کلی مطلب نوشتند.😑
🌀البته روزنامه های مخالفین هم بودند، ولی موافقين به نفعش کلی مطلب نوشتند و دوباره رضاخان رو روی کار آوردند.😬
❇️رضاخان👮♂وقتی دوباره ميخواست روی کار بیاد باید رأی اعتماد ميگرفت، ولی ببینید چطوری رای اعتماد گرفت.🤨 طرفداران رضاخان به #مدرس گفتند بیا دفتر نخست وزیری رضاخان باهات صحبت کنه، ميخوایم باهم دوست بشيم و باهم آشتی کنیم. رضاخان ميخواد دوباره قدرت رو به دست بگيره ولی این بار ميخواد به حرف شما علما گوش بده.😐
♦️مدرس اول قبول نکرد که بالاخره قبول کرد رفت در دفتر نخست وزیری رضاخان👮♂، که منتظر موند ولی رضاخان نيومد گفت چرا رضاخان نمياد؟ مثلا الکی تلفن ميزدند📞 که بله نخست وزیر فلان جا هست داره مياد و مدام مدرس رو دست به سر ميکردند. چرا دست به سر ميکردند؟🤔 چون دقیقا در همون زمان رضاخان در مجلس بود داشت رأی اعتماد از نمایندگان ميگرفت.🤦♂
💎یعنی مدرس رو در دفتر نخست وزیری رضاخان حبس کردند😳 که نره در مجلس سر و صدا نکنه اقلیت رو به جوش و خروش نياره و رأی مخالف به رضاخان ندن.😑
💫مدرس رو حبس کردند و رضاخان👮♂رفت در مجلس و به راحتی رأی اعتماد گرفت😥 با ۹۲ رأی که اون زمان رأی اکثریت بالایی بود.. رأی آورد و نخست وزیر شد. اينجوری مردم رو گول زدند و اينجوری رضاخان تونست رأی اعتماد بگيره با این کلک هایی که انجام داد.😤
⁉️یک نکته مهمی رو من اینجا بگم راجع به همین کتاب تاریخ ۲۰ ساله ایران در صفحه ۵۸۶ جلد دوم، مقاله ای📃چاپ شده بود در روزنامه که ميگه چندی پیش #حسین_مکی شاه رو در کاخ مرمر ملاقات کرده بود. شاه🤴(محمدرضاشاه) به آقای مکی گفت که من دیشب تاریخ ۲۰ ساله ایران رو میخواندم (اینکه گفتم کتاب بخش اعظمش در زمان محمدرضا شاه بود برای همین بود.) در قسمتی که در مورد کودتا✊ بود طوری مطالب رو نوشتی که پدر من (رضاخان) با کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹ به کشور خیانت کرد چرا مطلب رو اینطوری نوشتی؟😒
🌼مکی هم که اهل تعارف نبود به #محمد_رضا_شاه گفت قربان مورخ همیشه از افکار عمومی و خاطره ی مردم👥الهام میگیرد. اکثریت جامعه ایران🇮🇷نسبت به #رضا_شاه آن طور فکر نمیکنند که شما فکر میکنید، آن طور فکر میکنند که در تاریخ ۲۰ ساله نوشته شده است.😏
🔵و دلیل آن هم این است که اعلیحضرت فقید (رضاخان) مبنای کودتای ۱۲۹۹ رو با همفکری انگلیسی ها🇬🇧شروع کرد. و اگه اعلیحضرت همایونی (یعنی محمد رضا شاه) مطالعه کرده باشند، بنده نوشته ام که سرنوشت ایران در مهمانخانه قزوین تعیین شد.😔
🔻محمدرضاشاه با تعجب گفت مهمان خانه قزوین چرا؟😳 که بعد حسین مکی👨توضیح ميده (همون چیزهایی که ما در جلد اول گفتیم مهمانخانه قزوین آيرونسايد با رضاخان جلسه گذاشت ..).
🍁پس محمدرضا شاه هم این کتاب📓رو خوند و نتونست ايرادات اساسی بگيره، چرا؟ چون کتاب تاریخ ۲۰ ساله ی ایران حسین مکی یکی از مستندترین و عالی ترین کتابهاست🙂 در شناخت رضاخان. متأسفانه عرض کردم بسیاری از مردم ما و جوانهای انقلابی ما این کتاب رو اصلا نخوندن و با اون آشنا نیستند.☹️
🍂ادامه دارد....
🆔 @tpahlavi تاریخ پهلوی
🆔 @arshiv_link313 کل مجموعه ی استاد
🆔 @ma_va_o دیانت همراه سیاست
@alfavayedolkoronaieh🌱
دیدم ثوابِ تالیفِ کتاب، از تشیع جنازه بیشتر است، نیامدم!
مرحوم آیت الله محمد رضا تنکابنی- پدر آقایان آیت الله میرزا علی آقا فلسفی و خطیب شهیر محمد تقی فلسفی- میفرمودند:
در همان ایامی که مرحوم سید[کاظم طباطبایی یزدی]، کتاب عروه[الوثقی] را در مسجد سهله مینوشتند، مرحوم میرزای بزرگ[آیت الله میرزا حسن شیرازی، صاحب فتوای تحریم تنباکو] فوت کردند.
جنازه ایشان را از سامرا دست به دست در شهرها پیاده میآوردند تا به نجف رسید و جمعیت انبوه شد.
با این که میرزا، استادِ مرحوم سید بودند، اما سید، تشیعِ میرزا نیامدند و در همان مسجد سهله به نوشتنِ کتابِ عروه اشتغال داشتند!
ما یا دیگران به ایشان اعتراض کردیم و گفتیم: شما چطور تشیعِ میرزا تشریف نیاوردید و در مسجد سهله بودید؟ ایشان فرمودند:
برای این که من فکر کردم آمدنم برای تشیعِ جنازه مرحوم میرزا باید یکی از دو خاصیت را داشته باشد:
یکی تعظیمِ شعائر و دیگری ثواب، اما تعظیم شعائر، دیدم به وجود من اثری ندارد. یعنی دریاها جمعیت هست، من یک نفر، باشم یا نباشم اثری ندارد. در تشییعِ ایشان، تعظیم شعائر به نحو احسن شده است، وجودِ من در تعظیم شعائر، مؤثر نیست!
اما ثواب، دیدم این کار من، ثوابش بیشتر از آن است، نوشتنِ فقه آل محمد- صلیالله علیه و آله و سلم- ثوابش بیشتر است. بنابر این در مراسم تشییع حاضر نشدم!
سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از:
شبکه اجتهاد، خاطراتی از علما و بزرگان نجف- خاطراتی از مرحوم آیت الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی، به قلم سید کمال الدین موسوی، ۹۹/۱۰/۲.
@sireyefarzanegan
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلام به امام رئوف از نزدیک
🔹مسیر دسترسی به روضه منوره حرم مطهر رضوی به روی زائران و عاشقان امام هشتم(ع) گشوده شد گرچه زائران امکان لمس ضریح را ندارند اما از فاصله نزدیک به مولایشان سلام میدهند.
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
#نقد_مدعیان_طب_اسلامی
📢 «بول ابل» در منابع روایی و طبی و نسبت آن با کرونا ویروس.
✍️ نویسنده: حجت الاسلام استاد محمد سوری (اصل پژوهش حدود یکصد صفحه میباشد که در دست تکمیل و انتشار است)
🔔 منبع یادداشت: کانال تلگرامی @GHMaariz
🌐@tebona
________________________
◀️ در تحقیقی که از جمع میان تمام روایات باب، روایات مرتبط، بررسی فقهی و بررسی منابع طب سنتی انجام شد، تا کنون نتایج زیر به نحو اجمالی به دست آمده است:
1️⃣ در جمع میان روایاتِ منابع قدیمی و معتبر، هیچ دلیل قابل پذیرشی برای اثبات توصیه اهل بیت (ع) به خوردن بول ابل یا همان ادرار شتر برای امراض وجود ندارد.
2️⃣ در این دسته از روایات به استفاده از شیر شتر و جایگزینی آن به جای ادرار شتر به نحو مطلق _ بدون اشاره به مرض خاصی _ توصیه شده است به گونه ای که صِرف کنار گذاشتن استفاده از ادرار شتر در درمانگری مد نظر بوده است.
🌐@tebona
3️⃣ مستنداتی وجود دارد که طب قدیم از گذشته های دور و دست کم از زمان دیوسکوریدس (دِيُسقُوريدس _ قرن اول میلادی) و جالینوس (قرن دوم میلادی) به تجویز بول انسانی و بول حیوانات به صورت عام آن ( بول حیوانات مختلف و برای امراض مختلف) اقدام کرده است. همچنین در عصر ائمه (ع) نیز در کتب طبی چون فردوس الحکمه (235 ه.ق) و سایر کتب، موارد تجویز بول ابل وجود داشته و گاه به تجویز ترکیبی آن با شیر شتر اشاره شده است.
4️⃣ احتمال داده میشود توصیه اهل بیت (ع) به شیر شتر در مقابل موارد تجویز ادرار شتر توسط اطباء آن زمان و برای مخالفت با ایشان بوده است. چه آنکه مصرف ادرار شتر در آن زمان نیز شایع و رایج بوده است.
🌐@tebona
5️⃣ مجوز مصرف درمانی ادرار شتر در صورت اضطرار در منابع معتبر روایی وجود دارد. ادرار شتر در این حکم هیچ خصوصیتی ندارد و در این مساله با سایر محرمات و موارد مرجوح مشترک خواهد بود.
6️⃣ بر اساس ادله مورد پنجم، حکم ابتداییِ (در غیر از حالت اضطرارِ درمانی) مصرف ادرار شتر چیزی میان کراهت یا حرمت ارزیابی میشود چرا که حکم مواردِ خلاف اضطرار _ بر اساس سایر شواهد روایی از ابواب مختلف فقهی _ لزوما حرمت نبوده است. برای قضاوت قطعی در این مورد به تحقیقات بیشتر و فحص تام در ابواب اطعمه و اشربه و دیگر ابواب مرتبط نیاز است.
7️⃣ استناد به آیه «یحرم علیهم الخبائث» برای اثبات حرمت بول ابل به عنوان حکم ابتدایی ناتمام و غیرقابل پذیرش است. همچنین تطبیق عنوان خبیث بر «ما ینفر عنه الطبائع» فارغ از احتیاج به اثبات تفسیری، نیاز به پرسشنامه علمی جهت تشخیص وجود «تنفر طبعی از ادرار شتر در میان ملیت های گوناگون» داشت.
8️⃣ تجویز ادرار شتر به عنوان «توصیه اهل بیت ع» و «درمان تنگی نفس» تنها در منابع ضعیف یا روایات واجد اشکال آمده است که شانیت قرار گرفتن در مسیر استنباط را ندارند. همچنین در مواردی، فهم نادرست، نبود فقاهت روشمند و گاها ضعف در شناخت ادبیات ائمه (ع) و در نهایت ضعف در لغت عربی باعث برداشت ناصواب از بعضی روایات معتبر نیز شده است.
🌐@tebona
9️⃣ در درمان تنگی نفس در منابع کهن طب سنتی بیشتر به مصرف شیر شتر توصیه شده است و در مواردی به مخلوط آن با ادرار شتر برای امراض دیگری چون «استسقاء» اشاره کرده اند. در این جهت توصیه کلی و عمومی روایات به «شیر شتر» تطابق بیشتری با توصیه های منابع طب سنتی در درمان تنگی نفس دارد.
0️⃣1️⃣ ارتباط جامعی میان بیماری کرونا و آنچه در منابع ضعیف روایی و منابع طب سنتی (ربو) آمده وجود ندارد بنابراین تطبیق بیماری کرونا بر این بیماری (ربو) تنها بر اساس مشابهت یکی از علائم مشترک (تنگی نفس) و حدس صورت گرفته است. طبیعتا اثر بخشی ادویه ذکر شده در منابع برای درمان یا بهبودی نسبی این بخش (علامت) از مرض تابع قواعد علمی مربوط به خود و کارآزمایی های بالینی خواهد بود و دست کم نمیتواند به روایات مستند شود. با این اوصاف ممکن است در خصوص میزان موفقیت مصرف شیر شتر در کار آزمایی های بالینی به عنوان یکی از موارد کمک کننده و مفید برای بهبودی برخی علائم بیماری تحقیقاتی انجام شود که قابل استفاده باشد.
✍️ محمد سوری - 15 ربیع الثانی 1442
@tebona
@alfavayedolkoronaieh🌱
از ماسک دیروز تا ماسک امروز
عبدالرحیم اباذری
دوران نو جوانیِ نگارنده ، سال های دهه چهل در داخل شهر میانه ، فقط یکی دو تا ماشین سواری شولت بود ، اغلب جهت رفت و آمدها از درشکه دو اسبه استفاده می کردند و گاری های تک اسبه نیز برای حمل کالا بود. وقتی درشکه ها به محله ما مسافر می آورند و می بردند دنبالشان می دویدیم ، بعضی بچه های شلوغ به سمتشان سنگ می انداختند و موجب وحشت و پریدن اسب ها می شدند و یا از پشت به باربندش که جای علوفه اسب ها بود آویزان می شدند که اغلب عصبانیت و ناراحتی صاحب درشکه را به دنبال داشت .
یادم هست اولین باری که دیدم صاحب درشکه ای به دهان هر دو اسبش پارچه ی مخصوصی شبیه «ماسک» های امروزی ما بسته بود ، وقتی از علت آن پرسیدم گفتند که چون بعضی اسب ها چموش ، سرکش و بد قِلِق هستند ، برای این که آدم ها و بچه ها را گاز نگیرند و نیش نزنند این پارچه را به دهانش می بندند. البته این روش اختصاص به اسب ها نداشت گاهی شامل شتران و الاغ های سرکش نیز می شد.
همسایه ای داشتیم دامدار بود و در خانه گاو ، گوسفند ، گاومیش نگه می داشت ، یک روز که اولین بار به همراه پسرش به داخل طویله رفتیم دیدم به دهان بعضی گاوها ، گاومیش ها را نیز شبیه همان ماسک ها بسته اند ، این بار پسر همسایمون در جواب سوالم گفت : چون بعضی گاو ها و گاومیش ها علاوه بر سهم خود از سهم حیوانات دیگر می خورند و حالت پرخوری دارند به همین سبب دهانشان را می بندند تا به سهم دیگران تجاوز نکنند.
حال بعد از نیم قرنی الان که به مدت نزدیک یک سالی است گرفتار ویروس نحس کرونا هستیم و توصیه به بستن ماسک شدیم تا از پیامدهای ناگوارش که فوت خود و عزیزانمان است درامان باشیم ، هروقت خودم ماسک به دهن می بندم بیدرنگ آن روزهای نو جوانی در ذهنم تداعی می شود ؛ با این فرق که از مرور آنها حس خوبی دارم و لذت می برم ولی نسبت به وضع خودم غصه می خورم و با خود نجوا می کنم که نکند خدای متعال ما را گرفتار این دهن بند های شبیه همان موجودات کرده باشد تا بدین وسیله تنبیهمان بکند و هشدارمان بدهد؟! نکند ما هم به نوعی با زبانمان به مؤمنی طعنه و نیش زدیم و گازش گرفتیم و یا به سهم خود قانع نشدیم به بیت المال و ثروت عمومی مردم دست انداختیم و خدای متعال به دهانمان ماسک بست تا اندکی تحقیرمان کند و هشیار و بیدارمان سازد؟! به هوش بیاییم و سر جای خود بنشینیم و این قدر به سر و کله هم نزنیم و همدیگر را متهم نکنیم و پایمان را به اندازه گلیم خود دراز نماییم؟!
نمی دانم! مدتی هست این حس تمام وجودم را فرا گرفته و مرتب آزارم می دهد ، شاید هم خیالاتی شده باشم ! اما احتمال نمی دهید ویروس شوم کرونا نسبت به ما مردم ایران و به ویژه مسئولین که انقلاب ارزشی و اسلامی کردیم اما درمرحله اجرا و عمل کم آوردیم این چنین باشد؟! آیا درمحتمل مهمه احتمال یک در صد کافی نیست؟ آنچه که روشن است سرکشی ، طغیان و بد قلقی ما آدم ها به مراتب از چموشی آن زبان بسته ها شکننده تر و جبران نا پذیرتر است. آیا منطقی نیست که در کنار خرید و یا ساخت واکسن ضد کرونا به فکر ساخت روح ، تهذیب نفس و تعدیل رفتار ، کردار و گفتار خود نیز باشیم؟! آیا از این حادثه تلخ تاریخی عبرت خواهیم گرفت؟!
@yaabazareghtanem
@alfavayedolkoronaieh🌱
🔴 #کرونا/ با شناسایی ۵۵۰۰ بیمار جدید مجموع بیماران شناسایی شده کووید۱۹ در کشور از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت/ جان باختن ۱۱۹ بیمار دیگر
سخنگوی وزارت بهداشت:
🔸در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
#آمار_روزانه
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلوی آبریزش بینی رو نگیرید!
🤧 دکتر سیدسعید اسماعیلی میگه مصرف داروهای شیمیایی، ترشحات و عفونتهایی که قراره از بدن خارج بشن بیرون نمیرن و به پشت حلق و بعد به ریه راه پیدا میکنن و باعث سرفه و تنگی نفس و مشکلات بیشتری میشن.
#سلامتی
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
6 دی 11سال پیش عدهای ازطرفداران موسوی در#روزعاشورا در خیابانهای تهران و در مقابل چشم ملت #عزادار به پایکوبی و #هلهله پرداختند؛مراجع،روحانیون و..این حرکت را محکوم کردند.درحالیکه انتظار میرفت تا #میرحسین نیز این حرکت رامحکوم کند،وی در اعلامیهای این افراد را امت #خداجو نامید!🤦🏻♀
عذابشانهرروز و هرلحظه بیشتر باد.🔥
#زنگ_عبرت🚨
@yadegaranir
@alfavayedolkoronaieh🌱
📀عرضه #رایگان لوح فشرده مجموعه آئار آیت الله #جوادی_آملی حفظه الله
به اطلاع طلاب و پژوهشگران محترم میرساند لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی جهت استفاده عموم طلاب به صورت رایگان عرضه میگردد.
🔰با مراجعه به سایت زیر، قسمت محصولات، جستجوی کتابخانه دیجیتال، ثبت سفارش نمایید.
🌐 Nashresra.ir
📌لازم به ذکر است که لوح فشرده رایگان است اما هزینه ارسالی توسط پیک میبایست توسط دریافت کننده پرداخت گردد.
📞دفتر فروش آثار: 02537842461
@hawzah_khaharan_qom
@alfavayedolkoronaieh🌱
⚡️پروژه جدید نفرتپراکنی مذهبی در دنیای اسلام/بررسی بستر ساخت فیلم سیدة الجنة
✍مهدی مسائلی
چند روزی است که کلیپ پیشنمایشِ فیلم سیدة الجنة(بانوی بهشتی) در فضای مجازی منتشر شده است. چند سال پیش یاسرالحبیب در لندن با کمک شبکه ماهوارهاش یعنی فدک،جمعآوری هزینههای این فیلم را آغاز کرد و حالا بزودی این فیلم به نمایش گذاشته میشود. در آن زمان، بسیاری از علما درباره ساخت این فیلم هشدار دادند و آن را در ادامهی پروژه نفرتپراکنی مذهبی یاسرالحبیب دانستند. اقدامات این روحانی کویتی مقیم لندن که از بستر بیت شیرازی برخواسته است، تاکنون ضربههای بزرگی به گفتمان تبلیغی تشیع زده و در هنگامه تحولات مهم دنیای اسلام، همچون بیداری اسلامی و عربی، فضاسازی علیه تشیع را وارد فازهای بیسابقهای کرد. او با انتشار کتابی با عنوان زشت و ناپسند «الفاحشة الوجه الآخر لعائشة» نسبتهای ناروایی را به عایشه همسر پیامبر(ص) بیان کرد. محتوای این کتاب مورد نقد تعدادی از علمای شیعه قرار گرفت ولی او ناقدین نظرات خود را منحرف و غیرمحقق اعلام کرد. اما این کتاب برای خوانده شدن نوشته نشده بود بلکه فقط عنوان آن برای فتنهگری بیسابقه در دنیای اسلام کافی بود. وی با استمرار حرکت خود، اقدام به برپایی مراسمهای جشن در سالروز وفات عایشه نمود و این برنامهها را بهصورت زنده از شبکهٔ ماهوارهای خود منتشر ساخت. تهمتهای زشت یاسرحبب علیه عایشه، اتهامهای متعصبین سنی را علیه شیعه وارد ابعاد جدیدی کرد. آنها میگفتند شیعه با پیامبر(ص) نیز دشمنی دارد، زیرا بدنام کردن همسر، در واقع بدنام کردن شوهر است و هدف این تهمتها خدشه وارد کردن به پیامبر(ص) است. عایشه در میان اهلسنت یکی از برترین زنان اسلامی به شمار میآید و چنین اتهام زشتی به وی، احساسات اهلسنت را بهگونهای برمیانگیزد که تعقل را از بعضی از آنها در قضاوت تشیع و رویارویی با شیعیان سلب میکند. این موضوع در کشته شدن فجیع حسن شحاته در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳ (۲ تیر ۱۳۹۲) در مصر جلوه خاصی داشت. در همان سال شبکهٔ ماهوارهای فدک در مصاحبهای زنده با حسن شحاته، پرسشها را بهگونهای مطرح نمود که وی به عایشه توهین و فحاشی کرد. انتشار فیلم سخنان توهینآمیز حسن شحاته در فضای مجازی موجب شد تا بعضی از اهل سنت مصر به منزل وی یورش برند و او و همراهانش را به وضع فجیعی به قتل برسانند.
حقیقت اینکه برای بسیاری از مردم عادی و حتی علمای اهلسنت یاسرحبیب با پوشش لباس روحانیت، همچون نماینده تفکر شیعه جلوهگر میشود و آنها شناختی نسبت به جریانهای افراطی موجود در شیعه ندارد، همچنانکه بسیاری از شیعیان نیز شناخت تفکیکی میان اهلسنت ندارد. براین اساس اقدامات یاسرحبیب خسارتهای زیادی به گفتمان تشیع وارد کرد و موجب تقویت جبههٔ جریانهای تکفیری علیه مکتب اهلبیت(ع) شد. چنانچه رسانههای عربستان اظهارات شیخ عبدالعزیز آلشیخ مفتی اوّل سعودی را منتشر ساختند که در دیدار خود با ائمهی جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفته بود:«بعد از اسائهی ادب یاسر الحبیب به امالمؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیع در کشورهای عربی و اسلامی متوقف شده است سخنان یاسر الحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهلسنت که تمایلی به تشیع داشتند، از مسیر خود برگشته و راه قدیم را برگزینند.» (https://www.alanba.com.kw/ar/newspaper/140378/30-09-2010)
همچنین شیخ عدنان عرعور از مبلغان معروف جریان وهابیت تکفیری، در یک برنامهی تلویزیونی سوگند یاد کرد که خدمت یاسر الحبیب به وهابیت و این جریان، بیش از خدمت تمام مبلغان وهابی ازجمله خودش بوده است.(ببینید:https://eitaa.com/azadpajooh/138)
به هرحال، انتشار این فیلم با زاویه دید و حکایت یاسرحبیب از اختلافات شیعه و سنی، گامی دیگر در مسیر نفرتپراکنی مذهبی در امت اسلامی است که منفعت آن بیشتر برای دشمنان تشیع است و در بستر آن، تنزل و افول گفتمان دینی به فرقهگرایی سرعت و شدت بیشتری پیدا میکند.
......
@tollabolkarimeh
@alfavayedolkoronaieh🌱
.
مبناي روضھ خواندن ما بر ڪنایھ است
باور ڪنید روضھ ي مادر نگفتنے است...
.
@alfavayedolkoronaieh🌱