eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
493 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
94 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام خيرات از جانب خدا و از مسیر سیدالشهداء(عليه السلام) است 🔹نکته ها از گفته ها 🎙 رحمه الله 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-69067008_2071563669.mp3
10.56M
🎙 بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1083121410_-734954651.mp3
8.27M
🎙 بشنوید | روضه‌خوانی آقای حاج مهدی رسولی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
🔻مکن ای صبح طلوع ..🏴🏴🏴 ✅ شاید همه ما همچون امشبی، وقتی دهه اول محرم به اوج خود می‌رسد، دو دمۀ معروف شب عاشورا را هروله‌کنان و برسرزنان زمزمه کرده باشیم: «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است؛ مکن ای صبح طلوع عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است؛ مکن ای صبح طلوع» اما کمتر کسی می‌داند که شور و حرارت این دو دمه از قلم و نفس کدام شاعر بر دل‌ها نشسته است. ✔️ حضرت آیت‌الله بهجت وقتی در مجلس روضه شنید که مداح این شعر را می‌خواند و به‌جای «عصر فردا» می‌گوید «صبح فردا»، این نکته را به او تذکر داد که: «عصر فردا صحیح است». و در پاسخ به چشم‌های پرسشگر مداح، فرمود : «شاعر این ابیات مرحوم پدرم است». ✅ کربلایی محمود بهجت فومنی مردی بود متدین، خوش‌نام و خوش‌ذوق که طبع روانی در سرودن اشعار و مراثی اهل‌بیت(ع) داشت. کربلایی محمود اشعار و مراثی خود را با خطی خوش می‌نوشت و به مداحانی که از شهرهای اطراف می‌آمدند، می‌داد. ✅ کتاب «مکن ای صبح طلوع» مجموعه اشعار و مراثی کربلایی محمود بهجت درباره اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است که به کوشش مرکز نشر آثار آیت‌الله بهجت به چاپ رسیده است. 🔹 کانال رسمی مرکز نشر آثار ✅ @bahjat_ir
🏴فرا رسیدن ایام جانگداز تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب و یاران باوفایش تسلیت باد🏴 ✔️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹در روایت درباره زیارت [شب] عاشورا آمده:‌ «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ» (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین علیه‌السلام محشور می‌شود). 🔸سیدبن‌طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است: «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ» (آغشته به خون حسین علیه‌السلام). آیا ما این‌ها را می‌فهمیم؟! 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
✔️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▪️می‌دانیم روایاتی را که دربارۀ زیارات سیدالشهدا در نیمۀ شعبان و در شب عاشورا و این‌ها هست، به کجاها رسیده؟! ▪️هیچ می‌توانیم بگوییم «کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِه‏» یعنی چه؟! ▪️ یا مثلاً [اینکه در احادیث دربارۀ] زیارت عاشورا آمده‌ «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ»(۱) (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین (ع) محشور می‌شود). ▪️ سیدبن‌طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ»(آغشته به خون حسین (ع)). 🔸چه عرض بکنیم؟! ما این‌ها را می‌فهمیم؟! ▪️چیست که ثوابش برای ما مذخور(۲)نیست؟ همین بکاء برای سیدالشهدا (ع) ثوابش چیست؟! می‌توانیم برایش حدی که دیگر از آن بالاتر نیست بگوییم؟! حدی نیست که! به حدی است بکاء که [در روایت] می‌گوید همین‌که اشک مختصری آمد، اذن دخول سیدالشهدا است و چه‌بسا جاهای دیگر هم [بنابه] الغاء خصوصیت، همین باشد؛ «الدَّمْعَةُ عَلامَةُ الْاِذْنِ»؛ داخل بشو. از چشم من اشک بیاید، چه ربطی دارد به اینکه آن‌ها اذن داده‌اند؟! هیچ معلوم است که چه هست قضایا؟! پی نوشت: ۱_«مَنْ بَاتَ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ (ع) لَیْلَةَ عَاشُورَاءَ لَقِیَ اللَّهَ تَعَالَی یَوْمَ الْقِیَامَةِ مُلَطَّخاً بِدَمِهِ کَأَنَّمَا قُتِلَ مَعَهُ فِی عَرْصَةِ کَرْبَلَاءَ؛ هرکس شب عاشورا نزد قبر حسین (ع) بیتوته کند، روز قیامت خدا را در حالی ملاقات می‏‌کند که به خون خود آغشته است. گویا با او در صحرای کربلا کشته شده است»؛ مصباح‌المتهجد، ج٢، ص٧٧١؛ اقبال‌الاعمال، ج۲، ص۵۵۸ و نیز نک: کامل‌الزیارات، ص۱۷۳؛ مزار کبیر، ص۳۵۱؛ بحارالانوار، ج۹۸، ص۱۰۳و١٠۴. ۲_مذخور امری است که در دسترس همه نیست و ذخیره شده است برای افراد خاص یا وقت خاص یا مکان خاص؛ و مذخور بودن ثواب زیارت به یکی از این معانی است: ١. ذخیره‌شده برای وقت شدت نیاز؛ ٢. اصلاً بیان نمی‌شود که چقدر است؛ ٣. فقط برای خواص شیعه ذکر می‌شود. 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امشبی را شه دین ▪️در حرمش مهمان است ▪️عصر فردا بدنش ▪️زیر سم اسبان است 🏴صلی الله علیک یا ابا عبدالله🏴
🏴صلی الله علی الباکین علی الحسین علیه السلام🏴 ⚫️أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلامُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الإِْمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ اَلسَّلامُ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom عليه السلام
4_5936115514307774178.mp3
1.52M
🏴 وای حسین... ای شاه کفنت کو... عقیق یمنت کو... بگو پیرهنت کو... تنت کو... 🎤 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom عليه السلام
هدایت شده از استاد حسین انصاریان
28.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 بخشی از مقتل خوانی روز عاشورا توسط استاد انصاریان ▫️محرم 1401 ▫️ تهران / حسینیه هدایت 🆔 @ansarian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷عبرت های عاشورا ♦️مطلب چهارم: 👈صبر بر مصائب (قسمت دوم) 🔰در روز عاشورا به معنای واقعی کلمه رزمایش صبر و بردباری، عجیب ترین صحنه ها رو رقم زد: ❤️امام حسین علیه السلام: بعد از اینکه سخت ترین مصائب در روز عاشورا برای او رقم خورد و خودش هم عمیق ترین زخم ها رو برداشت، در آخرین لحظات عمر خود فقط حمد و سپاس خدا رو به جا می آورد 💚زینب کبری سلام الله علیها: در راه اطاعت و بندگی خدا عزیزانش(پسرانش، برادران، برادرزاده ها و...) جلوی چشمان خودش به بدترین شکل ممکن به شهادت میرسن و خودش به اسارت میره اما جمله ای رو میگه که باید با طلا نوشت و به گوش همه جهانیان رسوند: 💐مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً💐 👈من در کربلا جز زیبایی هیچ ندیدم 💛حُر ابن یزید ریاحی: شخصی که با صبر خود در مقابل مادیات و دنیا درس عملی زهد رو به همه نشون داد؛ مقام فرماندهی و حقوق خوب داشت،از دنیا و مال خوبی برخوردار بود و راحت میتونست به زندگی مرفّهانه خود ادامه بده اما با پشت پا زدن به همه اینها خودش رو حسینی میکنه و حکایت سایر اصحاب کربلا... 🌻سَلاَمٌ عَلَيْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَي الدَّارِ 📚رعد/٢۴ (فرشتگان هنگام ديدارِ بهشتيان به آنان مى گويند:) بخاطر صبر و استقامتى كه كرديد، بر شما درود باد. پس چه نيكوست سراى آخرت. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
◾️ راوى گفته: آن روز، زينب، دختر علىّ- عليه‏السّلام- را ديدم كه ... «قَدْ أَوْ مَأَتْ إِلَى النّاسِ أَنِ اسْكُتُوا؛ فارْتَدَّتِ الْأَنْفاسُ وَ سَكَنَتِ الْأَجْراسُ.» 🔻همانا به مردم اشاره كرد كه ساكت شويد، پس نَفَس‏ها برگشت و زنگ [مركب‏ها] از كار افتاد. 🔘 سكوت ناگهانى مردم و خاموش شدن صداى زنگ‏ها، با اشاره‏ى حضرتش كه: «أَنِ اسْكُتُوا»، جز تصرّف ولايى حضرت زينب، چه مى‏تواند باشد، و اگر شخصيّتى مثل حضرت زينب- عليهاالسّلام- به آثار «حديث قرب نوافل» «1» كه مى‏فرمايد: «وَ لِسانَهُ الّذى يَنْطِقُ بِهِ.» نرسيده باشد، ديگر چه كسى غير از معصوم مى‏تواند برسد. 1. حمّادبن بشير مى‏گويد: از امام صادق- عليه‏السّلام- شنيدم كه فرمود: رسول خدا- صلّى اللَّه عليه وآله وسلّم- فرمود: خداوند- عزّوجلّ- فرمود: «مَنْ أَهانَ لِى وَلِيّاً فَقَدْ أَرْصَدَ لِمُحارِبَتِى ... وَ إِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَىَّ بِالنّافِلَةِ حَتّى‏ أُحِبَّهُ، فَإِذا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِى يَسْمَعُ بِهِ، وَ بَصَرَهُ الّذِى يَبْصُرُ بِهِ، وَ لِسانَهُ الَّذِى يَنْطِقُ بِهِ، وَ يَدَهُ الَّتِى يَبْطُشُ بِها ...»؛ (هر كس به يكى از دوستانم اهانت كند، با من به جنگ برخاسته است ... و همانا بنده‏ى من با نافله و كارهاى مستحبّى، قرب مرا مى‏جويد تا اين كه او را دوست بدارم، و هنگامى كه او را دوست داشتم گوش او مى‏شوم كه با آن مى‏شنود، و چشم او مى‏شوم كه با آن مى‏بيند، و زبان او مى‏گردم كه با آن سخن مى‏گويد، و دست او مى‏شوم كه با آن مى‏گيرد ...) اصول كافى، ج 2، ص 352، روايت 7. 📚 فروغ شهادت ( اسرار مقتل سیدالشهدا)، علی سعادت پرور، ص 240 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیها السلام
⚪️🔘⚪️🔘 🔘⚪️🔘 ⚪️🔘 🔘 🔳امام حسین علیه السلام: إنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لاتَخَافُونَ اَلْمَعَادَ فَکُونُوا أحْرَاراً فی دُنْیَاکُمْ ◾️اگر دین ندارید و از قیامت نمی ترسید، لا اقل در دنیای خود آزاده باشید. 📚بحارالانوار،ج۴۵،ص۵۱1 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🏴 شهادت حضرت علی ابن الحسین، زین العابدین، امام سجاد علیه‌السلام تسلیت باد🏴 🎙 رحمه الله : 🔘بعد از شهادت حضرت حسین‌بن‌علی، سیدالشهداء علیهماالسلام حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در اسارت آن‌چنان مردانه خطبه می‌خواند که گویی در تخت سلطنت قرار دارد. 🔳امام‌ ‌سجاد علیه‌السلام در حال اسارت و درحالی‌که غُل جامعه(۱) به گردن داشت، به سائل، شاهانه کمک می‌کند. 🔸ما چنین بزرگانی داریم که همه چیز ما از آن‌هاست، ولی گویا آن‌ها را نداریم! 📚 ، ویراست سوم، ص ١٣٣ 🔻 پی‌نوشت‌: غُل جامعه، نوعی غُل و زنجیر است که با آن دست و پا و گردن را باهم می‌بندند. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🔷عبرت های عاشورا ♦️مطلب پنجم:
🌳به آیات زیر توجه کنید:👇
🌻وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ(غافر/۶١) اکثر مردم شاکر نیستند 🌻وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ(آل عمران/١١٠) اکثر آن ها فاسق هستند 🌻وَأَكْثَرُهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ(١٠٣مائده) اکثر آن ها تعقّل نمیکنند 🌻أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ(انعام/١١١) اکثر آن ها جاهل هستند 🤔از این آیات چه برداشتی کردید⁉️
👌اینکه رفتن اکثریت به یک سمت، الزاما به معنای حق بودن نیست💯
🔰گاهی اوقات ممکنه حق با اکثریت باشه و گاهی اوقات هم ممکنه نباشه👌 🎍امام حسین و اصحاب 👈٧٢نفر 🎍یزیدیان 👈هزاران نفر👉 💥پس یادت باشه اکثریت رو هیچ وقت ملاک حق و حقیقت قرار ندی💥 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 امام سجاد(عليه السلام) پس از عاشورا در مدینه 👈 گلهٔ حضرت زین‌العابدین(عليه السلام) به پروردگار از 🖋 زین‌العابدین(ع) در دعای ابوحمزه زار می‌زنند، اشک می‌ریزند و به پروردگار می‌گویند: «إرْحَمْ فی هذِهِ الدُّنْیا غُرْبَتی»؛ خدایا! به این غریبی و تنهایی من رحم کن. کسی نمانده است! من بین 72 نفر از اولیای خاص تو بودم که همه را قطعه‌قطعه کردند؛ اما الآن در مدینه با یک مشت زن و دختر داغ‌دار مانده‌ام که باید به آنها برسم. کسی نیست که با او انس بگیرم، یک ساعت با او بنشیم و علومم را منتقل کنم. 🔹 زین‌العابدین(عليه السلام) که خدا و قرآن را داشتند؛ اما آدم در مدینه نبود که یک ساعت پیش او بنشیند! 🏴 شهادت امام زین العابدین، سید الساجدین (علیه السلام) تسلیت باد🏴 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
💠اقسام دینداران حفظه الله: 🔸 توجه بدهم به این روایت که ما سه دسته مردم داریم. در میان متدینین. این روایتی که دارم می گویم در دایره دینداران باید تصور بشود. یک دسته کسانی که دور نفسشان می گردند. دور نفسشان یحوم هوم نفسه. تعبیر روایت این است. یحوم ، حوم، هم خانواده با حومه است. حومه اطراف. دور نفسشان می گردند. حتی اگر دینداری هم می کنند، این به خاطر فوایدی است که در ذهن خودشان درباره با نفسشان تصور دارند. که با دین می تواننند به این جایگاه برسند. به این منافع دست پیدا بکنند. 🔹 دسته دوم، یحوم حوم قلبه. دور قلبشان می گردند. باطنشان. که می خواهند صاحب فضائل بشوند. صاحب مناقب بشوند. کمالات به دست بیاورند. این هم یک نحوه دینداری است. آن اولی حتی اگر می خواهد عبادتی هم داشته باشد، آن منافع مادی اش را در نظر می گیرد. دومی نه. دینداری اش در جهت کمالاتی است که در نظر دارد. اما سوم یحوم حوم ربه. دور پروردگارش می گردد. دور خدا می گردد. به هر صورت افراد مختلف اند دیگر. متاسفانه خیلی هایشان در امر دینشان عقل ورزی ندارند. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/11/16 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
روضه خانگی - امام سجاد(ع) - 1205.mp3
10.67M
🎙من دیده‌ام آنچه را كه دیدن سخت است... 🔻روضه (عليه السلام) 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🎙 رحمه الله : ♦️برای ما امتحان پیش نیامده تا معلوم شود که با حسین علیه‌السلام هستیم، یا با یزید. 📚 رحمت واسعه، ص١٧۶ (مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و اصحاب و یاران آن حضرت) 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
⚪️🔘⚪️🔘 🔘⚪️🔘 ⚪️🔘 🔘 علیه السلام 🔳حضرت محمد«صلی الله علیه و آله» : يا فاطِمَةُ! كُلُّ عَيْنٍ باكِيَهٌ يَوْمَ الْقيامَةِ اِلاّ عَيْنٌ بَكَتْ عَلى مُصابِ الْحُسَينِ فَاِنِّها ضاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ بِنَعيمِ الْجَنّةِ؛ ▪️فاطمه جان !روز قيامت هر چشمى گريان است ؛ مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد،كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده مى شود. 📚بحارالانوار، ج 44، ص 293 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🎙 رحمه الله : ✨آنچه بشر را مترقی می‌کند معنویات است. می تواند بشر را سعادتمند کند و ایجاد کند. مادیات است که بشر را به جان هم انداخته است. 📚 ۷ بهمن ۱۳۵۷ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom