eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.4هزار دنبال‌کننده
176 عکس
118 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زنبور و فرقه ✍علی محمدی هوشیار هر کدام از زنبورهای داخل کندو، چه کارگر و چه ملکه، جزء گروه محسوب می‌شوند و سایر زنبورها به آنها حمله نمی‌کنند. این رفتار ناشی از یک حس اجتماعی پیچیده درباره هم‌نوعان خود در کندو است. برای درک این ماجرا میتوانید به سرزمین زنبورها در شهرستان قم رفته و با قرار گرفتن در داخل کندویی بزرگ، بی تفاوتی زنبورها را نسبت به خودتان مشاهده کنید‌. خواهید دید که شما را نمی زنند! در جوامع انسانی نیز، مشابه این رفتار را در مسئولین و مردم، نسبت به فرقه‌های انحرافی می توان یافت. آنان ممکن است به‌طور ناخودآگاه، گروه‌های داخلی را «خودی» به حساب آورند اما در مقابل تهدیدات آشکار خارجی، اهتمام داشته باشند. 🔸شباهت‌های زیادی می‌توان بین رفتار زنبورها در کندو و بی‌تفاوتی مسئولین و مردم را نسبت به فرقه‌های انحرافی پیدا کرد: ۱. عدم تشخیص خودی از بیگانه: همان‌طور که زنبورها تنها به «بیگانه‌ها» حمله می‌کنند و افراد خودی را به‌عنوان جزء گروه می‌شناسند، مسئولین ممکن است گروه‌ها یا افرادی را که تهدیدی به‌طور مستقیم برای جامعه به‌ شمار نمی‌آیند، به‌عنوان «خودی» محسوب کنند و به آنها بی‌توجهی کنند. در عین حال، گروه‌هایی که به‌طور آشکار تهدید محسوب می‌شوند را بیش از حد تحت نظارت و کنترل قرار دهند. ۲. عدم‌ ارزیابی تهدید: درست مانند زنبورها که تنها در صورتی نیش می‌زنند که تهدید واقعی احساس کنند، مسئولین نیز ممکن است تا زمانی که فرقه‌ای تهدیدی جدی و آشکار برای و امنیت اجتماعی ایجاد نکند، نسبت به آن بی‌تفاوت باشند. این ارزیابی اشتباه می‌تواند منجر به گسترش تهدیدات و بحران‌های اجتماعی در آینده شود. ۳. غفلت و بی‌توجهی: مسئولین و مردم، مانند زنبورها، ممکن است به‌دلیل نداشتن اطلاعات یا ناتوانی در تشخیص تهدیدات پنهان، به‌تدریج به فرقه‌های انحرافی اجازه دهند که رشد کنند، تا جایی که خود را به‌ طور آشکار نشان دهند و دیگر نتوان از آنها چشم‌پوشی کرد. @ali_m_hoshyar
پاسخ به سوال کاربر محترم: چند سال گذشته از طریق یکی از آقایان درخواست گفتگوی دوستانه با آقای یعقوبی داشتم تا درباره برخی مباحث و ادعاهای ایشان مباحثه داشته باشیم، اما متاسفانه پاسخی از طرف ایشان دریافت نکردم. پس از انتشار فایل سخنرانی‌ام در جامعه المصطفی، به طور مکرر از سوی مریدان ایشان مورد توهین قرار گرفتم و باز درخواست گفتگو دادم و هر بار تلاش‌هایم برای گفتگو بی نتیجه ماند. ناچار مباحث را به صورت یکطرفه در کانال ارائه دادم. اکنون برای باری دیگر؛ اعضای محترم گروه تحقیقاتی آقای یعقوبی را به گفتگوی حضوری دعوت می‌کنم تا پیرامون افسانه دیاران مباحثه داشته باشیم. ✅و چند سوال اولیه از آقایان بحرانی، سجادی، حیدری و گروه تحقیقات آقای علی یعقوبی: ۱. با وجود روایات صریح که تماماً مخالف با استدلال‌های یعقوبی در بحث دیاران می باشند، چرا همچنان نظر او را بر روایات معتبر شیعه ترجیح می‌دهید؟ ۲. طبق کدام مبنای علمی از واژه «دیّاراً» به وجود موجودات جنی به نام دیاران رسیده‌اید؟ ۳. چرا هیچ روایتی به وجود موجوداتی زیر زمینی با عنوان دیاران اشاره نکرده است؟ ۴. طبق کدام عقل و منطق، مردم و نیروهای نظامی را می‌ترسانید و القاء جنگ نابرابر می‌کنید؟ و سوالاتی دیگر درباره این بحث و سایر مباحث؛ که در جلسه علمی و حضوری مطرح خواهیم کرد، ان شاءالله. @ali_m_hoshyar
فایل صوتی جلسه نقد نواخباریگری(غلات) https://eitaa.com/arshi_ali/156
جریان سید حسن ابطحی هنوز فعال است... وقتی با برخی کارشناسان درباره برخی فرقه ها صحبت میکنیم، چنین ابراز می کنند که فلان فرقه منحل شده و یا فلان فرقه به زودی منحل می شود و... این یک دیدگاه کاملا اشتباه درباره فرقه ها می باشد و از فرقه نشناسی نشأت می گیرد. فرقه؛ یک رویداد اعتقادی و یک فرایند چند وجهی عمیق است. از این رو، سطحی انگاری یا موقت انگاری آن، تصور و فهمی اشتباه است و یکی از ثمرات تلخ آن را در ایجاد حیاط خلوت برای آنان و فراهم نمودن بسترهای رشد و گسترش آنان می توان دید. فرقه ها هیچگاه منحل نمی شوند، بلکه بنا به ضرورت، تغییر استراتژی می دهند. جریان انحرافی ابطحی یکی از فرقه هایی است که هیچگاه منحل نشد و با مدیریت برخی از شاگردان ابطحی مشغول به کار است. به زودی مطالبی را درباره این جریان تقدیم می کنم. ان شاءالله @ali_m_hoshyar
مبانی انجمن حجتیه ✍علی محمدی هوشیار انجمن حجتیه از نداشتن مبنای علمی رنج می برد. خودش را اصولی می پندارد اما شدیدا اخباری رفتار می کند. اخباری رفتار میکند اما شدیدا دچار عقل گرایی شده است. گرفتار عقل گرایی است اما شدیدا قائل به کشف و شهودات عرفانی است. شهودی زندگی میکند اما شدیدا ضد عرفان و تصوف است. ضد تصوف است اما شدیدا بر پایه مرید و مراد بازی عمل میکند. همین قدر بی سامان و متلاشی! همین قدر رها شده و آزاد! @ali_m_hoshyar
انجمن حجتیه و مکتب تفکیک برخی از کارشناسان عزیز؛ دو خطای راهبردی دارند: ۱. ضد انقلاب دانستن مکتب تفکیک ۲. خلط و پیوند دادن مکتب با انجمن ثمره ی پیوند دادن مکتب تفکیک به انجمن حجتیه، در سبد انجمن خواهد نشست و به آن رنگ و لعاب علمی خواهد داد. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
پاسخ به سوال کاربر محترم: چند سال گذشته از طریق یکی از آقایان درخواست گفتگوی دوستانه با آقای یعقوبی
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای علی یعقوبی بخشی از حرف ما و نقد ما درباره افسانه دیاران شما، ناظر به همین دستورات مقام معظم رهبری است. مردم را نترسانید.... و البته ده ها اشکال دیگر برای ادعاهای دیگران داریم که همگی در زمان خود گفته خواهد شد @ali_m_hoshyar
فعالیت فرقه ضاله احمدالحسن بیش از گذشته شده است و ظاهراً مجموعه های مسول هیچ برنامه ای برای مواجهه با این جریان ندارند! فضای مجازی و فضای جامعه را آلوده می کنند و .... امیدوارم که مسولین دلسوزی باشند و با استفاده از خرد جمعی کارشناسان به نتایج مثبتی دست یابند.
برداشت سیاسی ممنوع متاسفانه برخی از سیاسیون که همیشه از آب گل آلود، ماهی آلوده می‌گیرند، اینبار هم تلاش کردند تا از فضای نقد علمی علی یعقوبی استفاده کرده و اغراض خود را نمایان کنند‌. بطوری که با ادعای ارتباط آقای سعید جلیلی با علی یعقوبی و برخی پیشگویی ها، سعی بر تخریب چهره آقای جلیلی داشته اند اولا هرگونه ارتباط بین آقای سعید جلیلی و علی یعقوبی نادرست و شایعه است ثانیا ادعای برخی سیاسیون معلوم الحال را ملاک قرار ندهید. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا