ابو علی؛ حمید شیبانی
اخیرا کلیپی از پیشگویی این فرد درباره استعفاء یا عزل رییس جمهور ایران منتشر شده و متاسفانه برخی کانال های ارزشی نیز آن را در حد وسیع منتشر کردند.
لازم به توضیح است که ابوعلی شیبانی؛ یکی #مدعیان دروغین در عرصه مهدویت با سابقه عضویت در #استخبارات رژیم بعث عراق است که تمام تلاش خود را صرف تحریف مهدویت و تطبیق علائم ظهور با حوادث و نشر اخبار کذب نموده است.
در جنوب ایران پیروانی دارد که بر درب خانه خود #پرچم قرمز کوچک نصب می نمایند.
پ.ن:
از دروغگو نقل سخن نکنیم و با این کار به دروغگویان رسمیت و مشروعیت نبخشیم.
@ali_m_hoshyar
نشست علمی تبیین شاخصه های انحراف در مسائل اعتقادی / با حضور اساتید و صاحب نظران فقهی، کلامی، حقوقی.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#بازنشر
@ali_m_hoshyar
کشتن یهودیان فتنه گر
سید جعفر مرتضی عاملی درباره از میان برداشتن برخی از یهودیان به دستور رسول خدا(ص) آورده است:
«عملیاتهای منظم برای قتل بعضی از یهودیان که ناقض پیمانها بودند جزاء عادلانهای بود بر علیه کسانی که خواستار تشنج اوضاع بودند. علاوه بر این انذاری بود بر علیه هر کسی که تصمیم به نقض عهد دارد»
علی زاده، حسین؛ فرهنگ خاص علوم سیاسی، تهران، روزنه، 1377.
@ali_m_hoshyar
صیحه آسمانی
عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: ... اَلصَّيْحَةُ لاَ تَكُونُ إِلاَّ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ لِأَنَّ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ اَللَّهِ وَ اَلصَّيْحَةُ فِيهِ هِيَ صَيْحَةُ جَبْرَئِيلَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى هَذَا اَلْخَلْقِ ثُمَّ قَالَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ اَلسَّمَاءِ بِاسْمِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ... فَإِذَا سَمِعْتُمُ اَلصَّوْتَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَلاَ تَشُكُّوا فِيهِ أَنَّهُ صَوْتُ جَبْرَئِيلَ وَ عَلاَمَةُ ذَلِكَ أَنَّهُ يُنَادِي بِاسْمِ اَلْقَائِمِ وَ اِسْمِ أَبِيهِ...
امام صادق علیه السلام فرمود: صیحه ای نیست مگر در ماه رمضان، زیرا ماه رمضان ماه خداست و صیحه در آن ماه است و آن صیحه صدای جبرائیل به مردم است. سپس فرمود این منادی از آسمان به اسم قائم نداء میدهد و هر که در مشرق و مغرب هستند این صدا را میشنوند. پس زمانی که این صدا را در ماه رمضان شنیدید در آن شک نکنید چرا که آن صدای جبراییل است و علامت آن این است که به اسم قائم و نام پدر او ندا میدهد.
الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۵۳.
@ali_m_hoshyar
یاران امام
ما فَعَلَ ابنُ الطَّيَّارِ؟ فقلتُ: تُوُفِّي، فقالَ: رَحِمَهُ اللّه، أدخَلَ اللّه ُعلَيهِ الرَّحمَة و النَّضرَةَ؛ فإنّهُ كانَ يُخاصِمُ عنّا أهلَ البَيتِ.
امام صادق عليه السلام فرمود: از ابن طيّار چه خبر؟ عرض كردم: از دنيا رفت. حضرت فرمود: خداوند رحمتش كند. خداوند رحمت و خرّمى به او برساند؛ چرا كه وى از ما اهل بيت دفاع مى كرد.
رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، ص۳۴۹.
@ali_m_hoshyar
عارفان غیر راستین
امام خمینی(ره) در معرفی عارفان غیر راستین آورده است:
«در مدعیان ارشاد و تصوف و تهذیب باطن گاهی شخصی پیدا می شود که به #تکبر با مردم رفتار کند، و بدبین به علما و #فقها و تابعین آنها است و به حکما و علما طعن ها می زند و غیر خود و سرسپردگان به خود را اهل هلاکت می داند و چون دستش از علوم تهی است علوم را خار طریق(مانع رسیدن به حق) میداند و اهل آن را شیطان راه سالک شمارد.
با آنچه در مقام ادعای مقام خود می گوید، مخالف این ها را انجام میدهد، در حالیکه هادی خلایق و مرشد گمراهان باید خود از مهلکات و موبقات مبرّا باشد و از دنیا گذشته و محو جمال حق شده باشد. باید به بندگان خدا تکبر نکند و بدبین به آنها نباشد.
چهل حدیث امام خمینی(ره)، باب کبر، ص۸۳.
پ.ن:
برخی از عارف نمایان، شریعت را پوسته دین دانسته و بر این باورند که فقیه توانایی هدایت انسان را ندارد!
@ali_m_hoshyar
فرقه ها و انضمام ها
✍علی محمدی هوشیار
در مطالعات فرق انحرافی باید به انضمام ها نیز توجه داشت تا نظام دانش مواجهه شکل یابد:
فرقه و جغرافیای فرهنگی
فرقه و تاریخ
فرقه و جامعه شناسی
فرقه و فلسفه علوم اجتماعی
فرقه و عرفان نظری
فرقه و فلسفه
فرقه و کلام
فرقه و سیاست
فرقه و امنیت
فرقه و اقتصاد
فرقه و روانشناسی
فرقه و زنان و خانواده
فرقه و مطالعات تمدنی
فرقه و ارتباطات
فرقه و متافیزیک
فرقه و اخلاق
فرقه و فیزیک
فرقه و فقه
فرقه و روش
@ali_m_hoshyar
#مقاله_جدید
الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
✍علی محمدی هوشیار
https://www.entizar.ir/article_210122.html
فصلنامه علمی پژوهشی انتظار موعود
شیعه مکتبی یا شیعه امامی؟
✍علی محمدی هوشیار
یکی از تقسیم بندی های باطل در جریان #نواخباریگری، تقسیم بندی شیعه به مکتبی و امامی است.
در این باور؛ شیعه امامی را شیعه ای می دانند که هیچ سخنی از غیر معصوم نداشته و تحلیلی از خود برای امور دینی و اجتماعی ندارد و اگر ما بإزاء حوادث و وقایع، روایتی وجود نداشته باشد، در آن خصوص سکوت می نمایند.
در مقابل؛ شیعه مکتبی را شیعه ای می دانند که علیرغم پذیرش امام معصوم به عنوان محور، برای علمای خود نیز شأنیت قائل شده و سخنان ایشان را هم مستقلاً می پذیرند. به عبارتی؛ مکتبی ها در ادامه ی مفاهیم و تعالیم روایی، انتزاعات شخصی علماء و فقهای شیعه را نیز می پذیرند.
نواخباری ها طبق این دیدگاه؛ شیخ مفید، #علامه حلی و بسیاری از علمای بزرگ شیعه را در ردیف شیعه مکتبی قرار داده و از دایره حقانیت خارج کرده اند.
هر چند این دسته بندی صحیحی نبوده و یک دریافت #خیالی است اما با این وجود نکته قابل توجهی در مساله وجود دارد و آن این که جریان نواخباری به خوبی فهمیده است که خروجی شیعه موسوم به مکتبی؛ پویایی فقه، نظام سازی، انسجام فکری، #انقلاب اسلامی و ظلم ستیزی و رشد و بالندگی است و خروجی شیعه موسوم به امامی؛ سکوت و انفعال است.
پس می بایست با ارائه این قبیل دسته بندی ها، وجهه شیعیان پیشرو را تخریب نموده و شیعیان منفعل و ساکن و ساکت را قهرمان داستان نمایند.
@ali_m_hoshyar
یاران حضرت موسی(ع) / یاوران پس از ظهور
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ قَوْماً مِمَّنْ آمَنَ بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالُوا لَوْ أَتَيْنَا عَسْكَرَ فِرْعَوْنَ وَ كُنَّا فِيهِ وَ نِلْنَا مِنْ دُنْيَاهُ فَإِذَا كَانَ اَلَّذِي نَرْجُوهُ مِنْ ظُهُورِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ صِرْنَا إِلَيْهِ فَفَعَلُوا فَلَمَّا تَوَجَّهَ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَنْ مَعَهُ إِلَى اَلْبَحْرِ هَارِبِينَ مِنْ فِرْعَوْنَ رَكِبُوا دَوَابَّهُمْ وَ أَسْرَعُوا فِي اَلسَّيْرِ لِيَلْحَقُوا بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَسْكَرِهِ فَيَكُونُوا مَعَهُمْ فَبَعَثَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَكاً فَضَرَبَ وُجُوهَ دَوَابِّهِمْ فَرَدَّهُمْ إِلَى عَسْكَرِ فِرْعَوْنَ فَكَانُوا فِيمَنْ غَرِقَ مَعَ فِرْعَوْنَ
امام صادق علیهالسلام فرمودند:
گروهی به موسی ایمان آورده و گفتند: کاش به لشکر فرعون وارد شده و در آن میماندیم و از دنیای او چیزی نیز به ما میرسید و هنگامی که ظهور موسی که انتظار اش را میکشیم در رسید سمت او میرفتیم.
همین کار را هم انجام دادند.
زمانی که موسی و افرادش از فرعون به طرف دریا فرار کردند آن افراد نیز بر مرکبهای خود سوار شده و با شتاب آمدند تا به موسی و سپاهش ملحق شوند و همراه آنان باشند. ولی خداوند ملکی را فرستاد و بر روی مرکبهای آنان زد و به سوی لشکر فرعون بازشان گرداند و جزو غرق شدگان شدند.
کافی، ج۵، ص۱۰۹.
@ali_m_hoshyar
#دوره_آموزشی
#ثبت_نام
دوره تخصصی نقد فرقه احمدالحسن
🗣با تدریس استاد علی محمدی هوشیار
روش تدریس: پاسخ به #شبهات
تعداد جلسات: ۱۶ جلسه
سری: جدید
#آفلاین
💰هزینه: 100 هزار تومان
✍جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید:
🌐@admin_ostad_hoshyar
🕹مهلت ثبت نام: لغایت ۸ آذر
🎚آغاز دوره: ۱۰ آذر
#ناگفته_ها
#مطالب_جدید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علی یعقوبی
وی مدعی مقامات الهی و برخورداری از علوم فرابشری است.
نفوذ علی یعقوبی به برخی افراد تأثیر گذار و برخی مراکز، مسأله ای است که باید جدی گرفته شود.
متاسفانه این شخص با این حجم از مدعیات باطل، به طور آزادانه فعالیت میکند و دارای موسسه ای عریض و طویل در تهران است!
@ali_m_hoshyar
تزهای دکتری درباره کلام اسلامی که زير نظر و اشراف دانیل ژيماره در فرانسه نوشته و دفاع شده را اينجا می توانيد ببينيد
https://theses.fr/026891859
اين سايتی است که در آن بدون استثناء تمام تزهای دکتری که در طی دهه های گذشته در مدارس عالی و دانشگاه های مختلف فرانسه دفاع شده را می توانيد بيابيد؛ در رشته های مختلف و از جمله فلسفه های غرب و اسلام، اسلام شناسی و تاريخ و ادبيات و جامعه شناسی و ...
@ali_m_hoshyar
مستند عراقی درباره جریان «قربانِ علی» در عراق
در این مستند درباره «عبِد علی یعقوبی» که مسول یکی از هیئات مذهبی در #مشهد است سخن میگوید. او سرکرده جریان قربانِ علی در عراق است و در ایران نیز مریدان فراوانی دارد.
پیروان این فرقه گاهی دست به خود کشی میزنند و خود را فدای امیرالمومنین علیه السلام می کنند!
این مستند را در لینک زیر ببیند👇
https://youtu.be/7dTyAxkRIjc?si=7q97sRscuKRKwSrV
نام اصلی این فرد محمد علی یعقوبی است. وی مدتی در حزب الدعوة عراق بوده و مدت کمی نیز در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده است و اکنون ساکن مشهد مقدس می باشد.
در بین مریدانش به «مولی» شناخته می شود. برخی از افراد سرشناس و مشهور را می شناسم که مرید او بوده و اگر کسی بدون چنین القابی از یعقوبی یاد نکند آشفته می شود!
➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
جریانی خاموش و البته پُر آتش
✍علی محمدی هوشیار
یکی از جریان های بسیار خطرناک و نگران کننده، تبعیت محض و #کورکورانه برخی طلاب از برخی مادحین است. بطوری که آن مداح را الگوی خود و دیگران قرار داده و گوش به فرمان او هستند!
این جریان، نه فقط در مجامع انقلابی، بلکه در سایر مجامع نیز چنین صورت یافته و مدیریت و #راهبری اندیشه ای طلاب را عهده دار شده اند.
جریان مذکور استعداد آن را دارد تا حوزه علمیه را گرفتار #آسیبهای غیرقابل جبرانی نماید که در ادامه به برخی از آسیبهای این جریان اشاره میکنم:
۱. تحت تاثیر قرار گرفتن طلاب از عقاید و رفتارهای برخی مداحانی که ممکن است دیدگاههای #تندروانه یا یکجانبه داشته باشند، میتواند استقلال فکری طلاب را تحت تاثیر قرار دهد و مانع از توسعه تفکر نقادانه و تحلیلی صحیح در آنان شود.
۲. کار مداحی اغلب بر احساسات و #عواطف تکیه دارد، در حالی که آموزش حوزوی نیازمند تعمق و #تعقل است. از این رو پیروی اندیشه ایِ طلاب از مادحین میتواند فهم طلاب از مسائل دینی و اجتماعی را سطحی کند.
۳. طلاب باید بتوانند با حفظ ارزشهای دینی و اخلاقی خود، به صورت مستقل و دقیق به #تجزیه و تحلیل مسائل بپردازند و از تاثیرات غیرسازنده و بدور از مسیر دوری کنند. اگر طلاب به خاطر پیروی از مداحان، از مسیر علمی و عملی حوزه فاصله یافته و مشغول وظایف هیئتی شوند، جایگاه و وظایف تعریف شده برای روحانیت را مخدوش می نماید.
۴. ممکن است #دغدغههای طلاب از مسائل کلان اجتماعی و دینی به مسائل جزئی و حاشیهای در رقابت های هیئتی و برخی مسائل پیرامون آن تغییر کند.
۵. مشاهده شده است که برخی از مداحان به جهت جایگاهی که دارند، به ابزاری برای #تبلیغ اهداف سیاسی و سازمان یافته اشخاص تبدیل شده و این تبعیت میتواند تأثیرات منفی بر روی طلاب و حتی جامعه داشته باشد.
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
#دوره_آموزشی #ثبت_نام دوره تخصصی نقد فرقه احمدالحسن 🗣با تدریس استاد علی محمدی هوشیار روش تدریس: پا
ان شاءالله این دوره از روز شنبه آغاز میشود
عرفان آری یا خیر؟
✍علی محمدی هوشیار
ورود طلبه های مبتدی به فراگیری عرفان، امری خطرناک بوده و راه انحراف را برایشان باز میکند.
طلاب جوان پیش از فراگیری عرفان، باید به فراگیری #اخلاق روی آورند تا آمادگی های لازم را برای ورود به وادی پر پیچ و خم عرفان کسب کنند.
یکی از آسیب های عرفان برای کسانی که متخلق به اخلاق نشدهاند، وارد کردن آنان به مطلق انگاری خود و نادیده گرفتن دیگران خواهد بود.
آنان با تصور اینکه با چند ذکر و #دستورالعمل به مقامات عرفانی دست یافته اند، دروس حوزوی را ناکارآمد دانسته و اساتید و فقهای شیعه را نیز لایق تبعیت نمی دانند! از طرفی مخالفین خود را به منزله گمراهان مانع راه دانسته و برای مخالفت با آنان از هیچ راهی دریغ نمی کنند.
البته استاد عرفان اگر استاد باشد، هر طلبه ای را به این وادی راه نمیدهد و از طرفی روش و مراحل آموزش را به خوبی می داند.
اما #استادنمایان عرفان به خاطر شلوغ شدن کلاس ها و حلقه هایشان، توجهی به این امور نداشته و عرفان را کوچه بازاری کرده و به مانند کالایی در ویترین فروش می گذارند.
یکی از اشکالات مهمی که به برخی عارف نمایانِ سرشلوغ وارد است، متوهم کردن شاگردان، با القاءات غالیانه در خصوص مقام شاگردان خود است. اینها با ریختن مشتی از مفاهیم عرفانی در مغز شاگردان، آنان را از فضای #تعقل دور می نمایند.
ترک تحصیل، افسردگی حاد، #طلاق، دوری از خانواده، ارتکاب به قتل و نظائر آن، از جمله آسیب های عرفان #زودرس و نابالغ است.
@ali_m_hoshyar
مدار عرشی ها - در آغوش خدا
✍علی محمدی هوشیار
یکی از آموزهای جدید و انحرافی که توسط یکی از طلاب معمم در فضای مجازی منتشر می شود، مباحثی است که با عنوان توحید و تمرکز بر خداوند تبلیغ می شود.
مروج این باور طلبه ای بنام علیرضا #حدادی است که باوری به توسل به اهل بیت علیهم السلام ندارد.
او در برخی صوت های خود تصریح میکند: «اگر در دورههای من شرکت کنید، دیگر هیچ حسی به اهل بیت نخواهید داشت و فقط خدا، فقط خدا...»
به قول جناب استاد قرائتی دو چیز آزار دهنده است: یکی پول خُرد و دیگری کم سوادی... چون هر دو سر و صدا می کنند!
به باور بنده؛ شرکت در دوره ها و کلاس های این شخص، گمراه کننده است و مسولین ذی ربط باید از نشر چنین آموزه هایی ممانعت کنند.
@ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ به قلم علی محمدی هوشیار
عنوان مقاله: صورتبندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573
عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606
عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640
عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918
عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005
➖➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
گروه قربان
این یک فرقه مذهبی است که از سه سال پیش در شهر ناصریه در استان ذی قار عراق به وجود آمد و سپس در استان های جنوبی گسترش یافت. پیروان این گروه مراسمی مرموز و مخفی دارند که از طریق آن قرعه کشی می شود و پس از آن فردی که نامش درج می شود به نیت فدا شدن برای امیرالمومنین علیه السلام، خود را حلق آویز و خودکشی می کند.
البته گاهی به نام سایر ائمه اطهار علیهم السلام خودکشی میکنند با این باور که امیرالمومنین علیه السلام در تمام ائمه حضور دارد.
اینها شاخه ای از غلات هستند که با عنوان علوی یا نُمیری یا نُصیری یا باطنی یا علی اللهی شناخته می شوند.
@ali_m_hoshyar
توجیه بی سوادی
علی یعقوبی می گوید: بنده را می بینید که بعضی وقت ها کلمات را #اشتباه می گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده #امّی هستم. می بینید علوم تفسیری بلد نیستم، می بینید #علوم_حدیثی بلد نیستم، می بینید #صرف و #نحو را درست و حسابی بلد نیستم؛ از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این #سوادهایی که ساخته این و آن است. این ها را خود آقایان در خلال این سال ها ساخته اند!
کتاب چهل شب با کاروان حسینی، ص 212
@ali_m_hoshyar