eitaa logo
بر پا
5.3هزار دنبال‌کننده
573 عکس
313 ویدیو
66 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
تنزیل مفاهیم کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت رو بردم دادم دست اوس یدالله. اوستای مکانیک دوست داشتنی. با لبخند نگاهم کرد و گفت خودت نوشتی؟ گفتم بله. ببینید نظرتون چیه. اوستا رو خیلی دوست دارم، اهل عشقه و اهل اندیشه. ماشینهامون مشکلی هم نداشته باشه دوست داریم بریم پیشش یه سر بزنیم. کتاب رو گذاشت روی میز کارش رفت روغن رو بیاره بریزه تو ماشین، یک مشتری اومد توی مغازه اش ظاهرا باهاش رفیق بود، نشست تا اوستا بیاد. نگاهش به کتاب افتاد، کتاب رو گرفت دستش. به قیافه اش نمیومد اهل کتاب خوندن باشه. زیر چشمی میپاییدمش. همینطوری کتاب رو باز کرد یه نگاه انداخت. بعد برگشت گفت حاج آقا ببخشید این کلمه یعنی چی؟ نگاه کردم دیدم نوشته «یقظه» گفتم یعنی بیداری. بعد برگشت به من و گفت کتاب جالبی است مال همین امروز ما است. تعجب کردم. گفتم چطور متوجه شدید. انگار احساس افتخار کنه گفت آره دیگه مال همین امروز ما است. من چند خط خواندم فهمیدم. ببین چی نوشته. چند خط رو برام خوند. انگار مشکلش فقط همون کلمه بود. نمیدانم چرا ولی از این اتفاق خوشحال و راضی بودم. احساس موفقیت میکردم. چند روز بعد دکتر محمدحسین ساعی که کتاب رو خونده بود میگفت، مهمترین نکته کتاب اینه که حرفهای سخت فلسفی رو ساده میگوید. طوری که یک دبیرستانی هم میتونه بفهمه. اگر واقعا کتاب ساده فهم باشه، برای من اتفاق مهمیه. @ali_mahdiyan
بی حجابی اجباری رشته توییت 🌱‏خیلی ها هنوز نفهمیده اند مساله امروز ما بی حجابی اجباری است نه حجاب اجباری. رضاخان بین المللی دنبال بی حجابی اجباری است. با همه توان. تا هم استقلال فرهنگی ما را بگیرد هم آزادی فرهنگی را. او به این احساس بردگی و تحقیر ملت نیاز دارد. 🌱‏من با نوحجتیه ای های اخباری و عدالتخواهان و آرمانجویان ظاهرگرا کاری ندارم. اینها همیشه ابزار دست رضاخانها بوده اند. در طول تاریخ. شما ولی مراقب باشید اسیر مارهای خوش خط و خال نشوید. اشتباه نکنید آنچه امروز دنبال میشود پروژه «بی حجابی اجباری» است. درست ببینید. ‎ 🌱‏پروژه بی حجابی اجباری فقط مساله اش پیش بردن کلان پروژه بیحیایی و انقلاب جنسی در کل دنیا نیست. حتی فقط کلان پروژه اسلام ستیزی هم نیست. مساله اش گرفتن استقلال فرهنگی و آزادی فرهنگی ما است. که چه بشود؟ برای رضاخان امروز عالم احساس شکست ما مهم تر از خود شکست است. ‎ 🌱‏بی حجابی اجباری پروژه ای است که احساس ناامیدی در مبارزه هویتی ما با غرب را پیش میبرد. باید جوان ما از داشتن هویت و اراده مستقل ناامید شود. تحریمها را آمریکا نه به دلیل سادیسم سیاسی بلکه برای همین احساس ناامیدی دنبال میکند پروژه جریان تحریف هم همین است. ناامیدی. ‎ 🌱‏بی حجابی اجباری، دو قطبی های اجتماعی را عیان میکند. رضاخان بین الملل به ناامیدی مردم از یکدیگر بیشتر از ناامیدیشان از دولت نیاز دارد. همانها که با طرح مواسات و همدلی مخالفند، پروژه بی حجابی اجباری را پیش میبرند حالا به سبک کار و پروژه علینژادها دوباره فکر کنید ‎ 🌱‏یک سوال ساده، به نظرتان همین مقدار حجاب که الان در جامعه هست، ناشی از اجبار است؟ پس چرا آرمانجویان ظاهرگرا و بی بی سی های غربی وسط این همه فشار و مشکلات اقتصادی دائما بحث حجاب را وسط میاندازند؟ @ali_mahdiyan
انتشارات شهید کاظمی نیز فروش و توزیع کتاب را بر عهده گرفت 🔹نام کتاب: طرح کلی اندیشه مقاومت 🔹به کوشش: حجت السلام 🔹ناشر: انتشارات سفیر صادق 🔹تعداد صفحات: ۳۶۰ صفحه 🔹قیمت: ۵۰۰۰۰ تومان 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 تهیه کتاب با ۲۰% تخفیف👇👇 🌎خرید آسان 👈 https://b2n.ir/038053 📲 ارسال "طرح کلی اندیشه مقاومت" به سامانه 👈 3000141441 📞 مرکز پخش 👈 02537840844 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺 🌱با ما همراه باشید... 📌انتشارات شهید کاظمی شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور 🆔 @nashreshahidkazemi @ali_mahdiyan
اسلام لوتری ⚡️‏جناب علوی بروجردی که امروز اندیشه سکولار خودش را بروز داده، همون آقایی است که بخش زیادی از بدنه مجمع اساتید تلاش میکنن به عنوان مرجع معرفیش کنن. مرحوم بازرگان هم اواخر عمرش رسید به این اندیشه که «خدا و آخرت هدف انبیا» پیوند لیبرالها و متحجرین دلیل اصلی اش همین نقطه اشتراک است. ⚡️‏جناب زائری هم نوشته اقتصاد و سیاست مسلمین داریم نه افتصاد و سیاست اسلامی. ایشون هم موافق هستند. این هم عاقبت اسلام رحمانی است. قطعا سر از طرح لوتر و کالون در میآورد. عاقبت مسیحی دیدن اسلام، اندیشه سکولار است و دست دادن با غربزده ها. ⚡️‏حوزه ای که درش کتابهای حضرت روح الله مهجور باشد، عاقبتش جولان دادن اندیشه های سکولار کسانی است که دیروز اسلام را منحصر در مساله گویی میدیدند و امروز منحصر در اخلاق. ⚡️‏تیر و تخته به هم جور است. دولت غربزده فرتوت مفلوک بی خاصیت، با سراب برجام، کشور را به ناامیدی میکشد. بعد بر بستر این ناامیدی آقایان یادشان میافتد اندیشه های کلیسای مدرن را فریاد بزنند که اسلام را چه به سیاست. بعد بوقچی هایشان پخشش کنند. همیشه متحجر و لیبرال با همند. ⚡️‏کور خوانده اید، اندیشه مشعشع روح الله را نه متحجرین حوزوی میتوانند خاموش کنند، نه لیبرالهای بی خاصیت، نه قاریان اسلام لوتری. طلاب جوان حوزوی به پا خاسته اند. میدانند که علم را از کجا بیاموزند. هر چه بگذرد فقط خودتان را بر ملا میکنید و حذف میشوید. همین. @ali_mahdiyan
چه زمانی «روح از تن آواز رفت»؟ 🌱‏دیدن ظاهر زیبایی و چشم بستن به باطن آن ظاهر بینی است. باطن هنر، اراده هنرمند است. اراده هنرمند باعث میشود محصول هنری، ابزاری باشد در دست او. مار خوش خط و خال زیبا است ولی خطرناک. 🌱‏چه بسا کسانی که بهترین فرم و بهترین محتوا را نیز انتخاب میکنند اما کارکرد و نتیجه فعلشان پر کردن پازل دشمن باشد و خراب کردن حرکت جبهه حق. به نیزه کردن قرآن با شعار وحدت نه به لحاظ فرم اشکال داشت و نه محتوا. مشکل اراده پشت آن بود. 🌱‏هنرمند و اهل علم و اهل ورزش حداقل اگر پیوستگی اش را با جبهه حق حفظ کند. حداقل هنرش تقویت حداقلی جبهه حق میکند. اما اگر همین هنر و علم و ورزش در خدمت جبهه باطل قرار بگیرد، اوستاد اوستادان هم باشی ول معطلی. بل هم اضل. 🌱‏ظاهرگرا نباشیم. عثمان که غصب خلافت کرده بود روز عید غدیر مرد. پس روز مرگ علت قداست نیست. هارون الرشید کنار امام رضا دفن است پس مکان قبر دلیل قداست نیست. فرح پهلوی هم دم از تمدن اسلامی میزد. معاویه شعر در مدح علی ع میسرود. لشکر عمر سعد نماز میخواند. پس فرم و محتوا دلیل قداست نیست 🌱‏هنرمند اگر سنتی بخواند یا پاپ بخواند یا رپ بخواند، شعر سنتی بخواند یا عرفانی یا حماسی. تعداد زیادی مخاطب و طرفدار داشته باشد یا کم. صدایش شش دانگ باشد یا نیم دانگ، اگر اراده اش در خدمت جبهه حق نباشد «روح در تن آوازش نیست» اتصالش را با جبهه حق به هم بزند، «روح در تن آوازش نیست» 🌱‏هنرمندی که فرح پهلوی به نعش او امید ببندد، فلان دروغگوی بی قانون ضد مردم به او امید ببندد، رسما خودش را بی ربط به حاکمیت شما قلمداد کند، بزرگترین فتنه را مدد کند و ناگهان سیاسی ترین اشعارش را برای جبهه مقابل بخواند، هنر مند نبوده. هنرش زیبا نیست. خوشتان میاید یا نه. 🌱‏حالا که او مرده. خدا رحمتش کند. اما من متاسفم از کسانی که به نام او هنر را از روح خودش خارج میکنند. خیال میکنند شعر عارفانه و موسیقی سنتی اوج تمدن اسلامی است. هنوز نمیدانند هنر بنا است حرکت ایجاد کند و آن فرم و محتوایی را عشق است که انقلاب در جان انسانها بیافریند نه مخدر باشد. 🌱‏اشعار و موسیقی ها اگر به نام عرفان انسان ها را اخته کنند، مار خوش خط و خالند. حداقل اگر در خدمت جبهه حق نیستند لااقل پیوستگی خود را با جبهه حق به هم نزنند. جبهه حق چیست؟ نظام امام و امت. @ali_mahdiyan
شاید یا قطعا سه توییت درباره نقل قولهای شیخ محمدشجاعی از صحیفه امام 🌱‏خدا نگذره از کسایی که نگذاشتند مردم ما حرفهای امام را بشنوند. نگذاشتند حرفهای امام توضیح داده بشه که الان با شنیدن چند جمله اش اینطور جوانها تعجب کنند. جالب است که حرفهای امام و رهبری در این جامعه سانسور میشه توسط خود ما آرمانجویان.... 🌱‏وقتی یک عالم عارف حکیم فقیه میاد روی منبر عمومی برای کل مردم کشور میگه شاید اینطور باشه .... این «شاید» اهل علم روی منبر از هزار «باید» بوقچی های رسانه ای، قطعی تره. وقتی خمینی روی منبر عمومی میگه «شاید» ، یعنی باید این «شاید» رو هم بشنوند. به دردشان میخورد. 🌱‏مشکل حضرات از گیر دادن به جملات امام خمینی این نیست که گفت «شاید» یا نگفت «قطعا» مشکل اصل، محتوای سخن امام است. چون اگر این دو سخن امام را مردم بشنوند و بفهمند منطقش را آن وقت به پروژه تحریف انقلاب و ناامیدسازی عمومی و خودحقیر پنداریشون ضربه میخوره. مشکل اینه... @ali_mahdiyan
این کتاب را از دست ندهید. حاصل چهل سال اندیشه و تدریس نهج البلاغه استاد بزرگوار اخلاق شیخ علی رهبر کسی که در گمنامی چهل سال است مشغول تربیت دانشجویان فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتی اصفهان است. بیان معنوی و نورانی او و نکته سنجی ها و دستگیری های او باعث شده حتی مخالفینش نیز از او به بزرگی یاد کنند. در دوران دانشجویی ام از خیلی از مخالفین حتی میشنیدم که میگفتند در بین اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان، این شیخ اهل فضل، حرفهایش قابل تامل است. اما وقتی به او نزدیکتر شدم تحت تاثیر روح لطیف و معنوی اش چنان مجذوب شدم که هنوز هم شیفته او هستم. حالا این استاد نهج البلاغه امیرالمومنین معتقد است حاصل عمر خود را در این مجموعه کتاب پنج جلدی که جلد اولش چاپ شده ارائه کرده است. @ali_mahdiyan
🔰جایگاه «» در سخنان امام🔰 📝نقل سخنان حضرت امام در اين چند روزه مورد واكنشهاي زيادي بوده است؛ برخي با استناد به اينكه امام لفظ «شايد» و «احتمال» را به كار برده است خواسته اند اين تفسير امام را قبول نكنند و يا اينكه آن را در حد همين احتمال دنبال كنند و نه بيشتر. 📝اما حقيقت اين است كه اگر به منظومه فكري و ادبياتی حضرت امام كمي نزديك شده باشيم و حداقل كتب ايشان را ديده باشيم، راز اشتباه اين تحليل مشخص مي گردد. 📝امام در تفسير ايات و روايات مشي عرفاني دارد و در اين مشي امام مقيد است كه برداشت هاي خود را به صورت احتمالي مطرح كند و این بخاطر نهایت احتیاط حضرت امام در برخورد با حقایق قرآنی و روایی است که نمی خواهد تعیین تکلیف جزمی کرده باشد که اگر مرتبه بالاتری از فهم این حقایق پیدا شد، راه فهم بسته نباشد؛ 📝لیکن باید توجه داشت برای یک حکیم که روی حرفهایش دقت دارد، اين به اين معنا نيست كه اين احتمال فقط يك احتمال است و از کنار آن رد بشویم و برویم، بلكه در مقابل قول جزميِ قطعي، احتمال است اما در حد خودش آن قدر وزن دارد كه مورد توجه ایشان قرار گرفته است و حتی گاهي بر اساس همين احتمالات فتوا و حکم شرعی مي دهد چنانچه كه در مورد اينكه بسم الله هر سوره متعلق به آن سوره است بر اساس همين احتمالي كه مي دهند حكم داده اند که در نماز باید به نیت همان سوره بسم الله بگوییم و گرنه باطل است(تفسير سوره حمد ص 18) 📝حضرت امام در كتاب آداب الصلوه ، در برداشت از آيات و روايات بيش از 20 احتمال را داده اند و هر كدام را به صورت مفصل توصيح داده اند و حتي دستورات ويژه اخلاقي و عرفاني را بر اساس آن احتمالات به مخاطب توصيه كرده اند و خود عمل نموده اند؛ پس اين احتمالات متخصص يك فن غير از احتمالات نيشقولي ديگران است؛ گاهي نيز امام چند احتمال مي دهند و همه احتمالات را قبول مي كنند. 📝نكته در اينجاست كه گاهي يك مطلب داراي مصاديق متعدد و گاه در طول هم مي باشد و حضرت ا مام براي اينكه در اين مصداق محتمل، توقف نشود و مصاديق بالاتر مورد انكار واقع نگردد، به صورت احتمال مطرح مي كنند. چرا كه حضرت امام در مورد تفسير قران و روايات خاص، معتقدند اينها داراي مصاديق جامعتر و بالاتر هستند و آنچه كه به آن رسيده اند را به صورت احتمال مطرح مي كنند كه مبادا خواننده در اين احتمال متوقف شود : ✅ «و احاطه به جميع آنها و به تفسير حقيقى قرآن، كه كلام جامع الهى است، از طوق امثال نويسنده خارج است(إنَّما يَعْرِفُ الْقُرآنَ مَنْ خُوطِبَ بِه)و آنچه ذكر شد على سبيل الاحتمال‏ بود. و اللَّه الهادى.»(سوره حمدص 12) 📝حضرت امام در انتهای کتاب آداب الصلوه راز این احتمال گویی را چنین بیان می کنند: ✅«و ممكن است بعضى غفلت از حقيقت حال كنند، و چون از معارف قرآنيّه و دقايق سنن الهيّه بى‏خبرند، بعضى از مطالب اين رساله را تفسير به رأى گمان كنند. و اين خطاى محض و افتراى فاحش است، زيرا كه: 1️⃣اولا، اين معارف و لطائف همه از قرآن شريف و احاديث شريفه مستفاد، و شواهد سمعيّه بر آنها هست، چنانچه بعضى از آنها در خلال مباحث مذكور، و بيشتر آنها براى اختصار مذكور نگرديد. 2️⃣و ثانيا، همه يا اكثر آنها موافق براهين عقليّه يا عرفانيّه مى‏باشد، و چنين امرى تفسير به رأى نخواهد شد. 3️⃣و ثالثا، غالبا مطالبى كه ما ذكر كرديم يا در بيان آيات شريفه ذكر مى‏كنيم، از قبيل بيان مصاديق مفاهيم است. و بيان مصداق و مراتب حقايق مربوط به تفسير نيست تا آن كه تفسير به رأى باشد. 4️⃣و رابعا، بعد از همه مراحل، ما براى در دين- با آن كه جاى آن نبود- در مطالب غير ضرورى على سبيل الاحتمال‏ و بيان احد محتملات، مطالب را بيان كرديم»(تفسیر سوره حمد190) 📝خلاصه اينكه امام اولا احتمال را در مقام تطبيق مصاديق و مراتب حقايق به كار مي برند چرا كه مي تواند مصاديق و مراتب بالاتر هم محتمل باشد و هر دو هم درست باشند. ثانيا روحيه به شدت محتاطانه امام در امور ديني، باعث مي شود كه حتي مطالب در حد يقين را به صورت احتمال بيان كنند. و ثالثا امامي كه ميتواند احتمالات متعدد ديگر بدهد و در مسائل ديگر صحبت كند احتمالاتش به راحتي قابل كنارگذاشتن نيست.«ظنّ العاقل أصحّ من يقين الجاهل‏»(غرر الحکم ص439) @m_shaban