eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
378 عکس
218 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 نامیرا توضیح اینکه...! 🔶 مدتی مشغول کلیپ گردی با محتوای کتابخوانی بودم و برنامه های متعددی رو دیدم، جای برنامه ای برای خوانش ِکتب متفکرین برجسته انقلاب اسلامی، خالی بود. 🔶 برآنیم به فضل خدا اندیشه های نامیرا و جاودانه مصلحانِ متفکر را، در کلیپهایی کوتاه بیان، معرفی و بر مسائل روز تطبیق دهیم، البته با محوریت کتاب! 🔶 لوگوی برنامه سه پیام مهم دارد خوش بحال کسی که کشفش کند...!😊 🔶 قطعا در مسیر محتاج کمک دوستان در ساخت و تدوین و قالبهای نشر هستم اگه کسی وقت و توان کمک داشت ممنونم اعلام آمادگی کند. 🔶 آنچه مایه دلگرمی و تداوم مسیر است همراهی شما با ارائه نظرات و پیشنهادات است. 🌸 نکته ای اگر هست میشنوم...! 🔰@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صوت نشست «هزارتوی آزادی» 🔰 سه برش متفاوت از آزادی در کلام اندیشمندان انقلاب اسلامی! تقریر بحث از طلبه فاضل سید یونس فاطمی 👇👇👇👇 1⃣https://eitaa.com/ali_samimi71/1185 2⃣https://eitaa.com/ali_samimi71/1186 🔰@ali_samimi71
🎙نشست"هزار توی آزادی" | دانشگاه فرهنگیان پردیس سلیمانی قم | دو شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۴ 💠 همه مسلمانیم اما نه یک جور 🔺در ابتدای بحث این نکته مهم را تاکید کنم که همه ما یک دین داریم و با یک تشهد مسلمان می شویم اما همه یک قرائت از اسلام نداریم. حتی در درون یک مکتب یا فرقه ای خاص آدم هایش ممکن است برداشت هایی بشدت متفاوت و گاه متضاد داشته باشند. این تعدد قرائتها و مبناهای فکری و نظری مختلف در حوادث گوناگون خودش را نشان می دهد و به خصوص در زیست اجتماعی_سیاسی فرد تاثیر گذار است. 🔸در دوره پهلوی: یک دسته تفسیرشان از دین در حد محراب عبادت و نماز و روزه بوده بدون هیچ دخالت یا تعرضی به مسائل سیاسی و اجتماعی. دسته ای دیگر قرائتشان سازش با شاه را تئوریزه می کرد و مخالفت با او را از گناهان کبیره می دانست‌‌. برخی دیگر حکومت وقت را طاغوت می دانست اما شرایط را برای قیام مناسب نمی دید و اما قرائتی از امام بود که سرسختانه به دنبال براندازی طاغوت و تاسیس بود. 🔸دوره انقلاب اسلامی: بعد از آنکه انقلاب به ثمر نشست حالا در میان همان انقلابیون اختلاف قرائتها ظهور کرد. مسئله مسئله ای بود که برخی از علما که محترم هم هستند مردم را رکن مشروعیت نمی دانستند و حکومت را به مثابه نماز می دانستند که باید اقامه شود با مردم یا بی مردم. اما امام و شاگردان نزدیک ایشان به صراحت ولایت را دولنگه می دانستند که مردم یکی از بخش های مهم مشروعیت اند و تا زمانی که انتخابِ مردم نباشد شخص ولیّ حق تولی و حکومتداری ندارد. دقت کنید! هر یک از این نگاه ها وقتی در مناصب کلیدی و نهادهای گوناگون کشور بنشیند در سیاست گذاری و تصمیم گیری هایش بشدت اثر میگذارد. 💠 سه برش از آزادی 🔺مسئله نیز که محل بحث ماست دچار تفاسیر و برداشتها شده است و از آنجایی که هر یک به گونه ای در زیست سیاسی_اجتماعی خودش را بازتولید خواهد کرد خوانش آرمانها نظیر جمهوریت، آزادی، عدالت و.. از زبان متفکران اصیل انقلاب اسلامی و تمایز دادن آنها با طیف های فکر دیگر بسیار مهم است. 1⃣ برش اول: آزادی فرهنگی[فکری] .مبارزه فرهنگی آزاد:شهید بهشتی در یکی از سخنرانی هایش شش گروهِ مخالف را شمارش می کند‌ گروه چهارم را چنین توصیف می کند که ایدئولوژی شان ضد اسلام است و کاملا مخالف اسلام هستند و در صدد مبارزه فرهنگی با اسلام اند نه مبارزه سیاسی و توطئه های براندازانه. سپس میفرمایند: اینها آزادند تا مادامی که در همان چارچوب درست قدم بردارند. https://eitaa.com/ali_samimi71/1102 .مواجهه با اندیشه های مخالف: شهید مطهری به دانشکده الهیات پیشنهاد می دهد که مارکسیسم را یک مسلمان تدریس نکند. یک بی خدا و معتقد و مسلط به مارکسیم را با هزینه خودتان برای تدریس بیاورید. استاد از تاریخ شاهد می آورد که همه مناظره های مسلمانان با آتئیست ها را خود مسلمانان ثبت و ضبط میکردند زیرا حیات و بقاء اسلام به مواجهه اش با اندیشه های مخالف است. 2⃣ برش دوم: آزادی سیاسی ○ رهبر انقلاب در اینباره میفرماید: "نظر مردم تعیین کننده است اما نسبت به آن انسانی که دارای معیارهای لازم است اگر معیارهای لازم در آن انسان نباشد انتخاب نمیتواند به او مشروعیت ببخشد... آن کسی که این معیارها را دارد و از تقوی و صیانت نفس و دینداری کامل و آگاهی لازم برخوردار است آن وقت نوبت میرسد به قبول ،ما اگر همین آدم را با همین معیارها مردم قبول نکردند باز مشروعیت ندارد چیزی به نام در اسلام نداریم." .https://eitaa.com/ali_samimi71/1181 3⃣ برش سوم: آزادی اقتصادی این برش از آزادی که اتفاقا بسیار حیاتی و تامین کننده آزادی های دیگر است را احتمالا کمتر شنیده اید.‌رسول خدا در آخرین خطبه خود فرمود: "خدایا نان را از ما جدا نکن" ایده آل متفکران اصیل انقلاب اسلامی برای تحقق آزادی بخشی با همه انواعش این بود که هر "ایرانی با یک شیفت کار شرافتمندانه بتواند یک زندگی شرافتمندانه داشته باشد". ○ شهید بهشتی معتقد بود: " یکی از راه های منزوی کردن توده مردم در عرصه سیاست و تصمیم گیری و سرنوشت سازی همین است که کاری بکنیم که مردم آنقدر صبح تا شب به فکر مسائل اقتصادی شان باشند که اصلا یادشان به مسائل سیاسی نیاید. این آدمی که صبح تا شب به دنبال مبالغ کوچکی میگردد کِی وقت فکر کردن به مسائل سیاسی را دارد؟ کی وقت دارد اصلا روزنامه بخواند اخبار بشنود و در جلسات تحلیل و بررسی شرکت کند. جزء برنامه های ما که حالا هم شروع کرده ایم این است که افراد این کشور هفته ای حداقل یک جلسه و اگر شد بیشتر در جلسات بحث و سیاسی شرکت کنند. شنیدن اخبار رادیو و امثال آن کافی نیست حتی شنیدن و گوش دادن یا دیدن جلسات مناظره کافی نیست. باید خودشان شرکت کنند تا قدرت تحلیل پیدا کنند." در این برش از آزادی مطمئنا هنوز با گذشت بیش از ۴۵ سال خیلی کارهای عقب مانده و بر زمین مانده داریم. 💠@ali_samimi71
2⃣ بخش دوم تقریر نشست " هزارتوی آزادی " 💠 احضار آرمانها آنچه که اینجا میخواهم تاکید کنم این است که همه مسائل به هم مربوط و به اصطلاح همه آرمان ها برهم کنش دارند.آزادیِ یکی بدون آزادی دیگری اصلا ممکن نیست. آزادی وقتی تحقق می یابد که همه آرمانها با هم احضار شوند. 💢پس دقت شود: معضلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی بر اخلاق و فرهنگ عمومی و قدرت و رشد سیاسی آحاد جامعه بشدت تاثیر می گذارد‌. ○ طبق گزارشها ۱۶٪ مردم با "آموزش" و ۱۶٪ با "برخورد بازدارنده" اما ۶۸٪ مابقی با [احضار آرمانها] مطیع قانون میشوند. این یعنی اگر نظامی نیازها و خواست های ملتی یا اکثریتی را نادیده بگیرد و صدایشان را نشنود مردم هم صدای قانون و اوامر حکومتی اش را نخواهد شنید.اینجاست که باید یک حکومت هنر خوب گوش کردن را بیاموزد. ○ شهید مطهری در بیست گفتار امر به معروف و نهی از منکر را سه مرحله می داند: ۱_قلبی ۲_زبانی ۳_عملی ⬅️تذکر شدید میدهد آنچه جامعه مذهبی متدین از مرحله سوم که مهم ترین فاز این عملیات فرهنگی ست، فهمیده یا در "پند و نصیحت" بوده و یا به "بگیر و ببند" ختم کرده است. استاد روشن میکند که مرحله سوم در واقع "تدبیر عملی" است. 🔆 نمونه ای از تدبیر عملی در آمریکا را مثال میزند که چگونه یک سیاست و تدبیر درست اقتصادی، رذیلت اخلاقی غیبت و آسیب اجتماعی مصرف سیگار در میان زنان را کاهش میدهد و نهی از منکر را تحقق می بخشد. این همان احضار آرمانها و لحاظ کردن تاثیر و تاثر مسائل مختلف نظیر اقتصاد و سیاست و فرهنگ بر همدیگر است. ✅این نکته بسیار مهم است که تا مادامی که آزادی اقتصادی تحقق نیابد و ۱۴ میلیون کارگر اجیر ۲۰۰هزار نفرکارفرما نباشند و زنان شاغل در شرکتهای خودروسازی اسیر شرط و شروط های ظالمانه نباشند و آن اصول آزادی بخش اقتصادی که به همه مردم امکان زندگی شرافتمندانه با یک شیفت شغل شرافتمندانه را ندهد، پای دیگرِ آزادی های سیاسی و فرهنگی هم می لنگد و به شکل کامل تحقق نمی یابد. 💠@ali_samimi71
🔰 پدرجان! هنوز برایم یک محبوبِ تزیینی و نمایشی هستی تا از شفاعتت بهره مند شوم نرخت ازینها بالاتر بود مراببخش! کمکم کن نهج البلاغه بخوانم و در زیست سیاسی ام تمنایش کنم. 🔰@ali_samimi71
کلیدش دست منه- اصلی.pdf
13.58M
🔰نمایی از جزوه "کلیدش دست منه" بهار ۱۴۰۱ / ۴۴ صفحه 🔺فکر کنید وضعیت ایرانِ امروز همان آمریکای ۱۹۲۹ است. روزی که اقتصاد ناگهان فروریخت؟ 🔺آمریکا با خلق کدام رویا و تصویری روشن از آینده هم ارزشهای آمریکایی را زنده نگه داشت و هم از روزهای سخت عبور کرد؟ 🔺رویا امید می آفریند و امید و رویا با انسان چه می کند حتی در بدترین وضعیت ممکن؟ 🔺چشم نعمت بین و دیدن دستاوردهایی که سال ها بدنبالش بودیم و حالا بشدت انکار می شوند: ○ استقلال و رهایی سیاسی ○ امید به زندگی ○ توسعه انسانی ○ پیشرفت های حوزه بانوان ○ امن ترین در ناامن ترین نقطه 🔺 وضعیت آرمان عدالت[اقتصادی] در این ۴۰ سال چگونه است؟ ○ ضریب جینی ○ نرخ فقر در مسیر عدالتیم اما کماکان لنگ میزنیم ولی لنگان لنگان در حرکتیم. 🔺دشمن هم خودش به پیشرفت های بی نظیر ما اعتراف کرده و هم برای مقابله با آن سالهاست که تدبیر به خرج می دهد.آیا تمسخر پیشرفتها یکی از همان ابزارهاست؟ 🔺 راز پیشرفت ها چه بوده؟ آیا همه چیز مهیا بوده؟ و یا مانعی نبوده؟ راز پیشرفت ها و موفقیت را در داستان این آدم ها بخوانید و روایت کنید: ○ از تحقیر تا تبریک ○ سیستان استخوان سوز ○ نتیجه قشنگ همکاری ○ مقابله سایبری ○ ننه قربون ○ یک پروژه نیمه تمام ○ خبرگی و کار عملی 🔺 سخن پایانی ... 💠@ali_samimi71
30.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این حرف میان حزب اللهی ها هم غریب است...! 🎙حجت الاسلام قنبریان 🔰@ali_samimi71
💠 حرف مهمی بود کار به شدت زیادی هم روی جمع آوری کلیپها شده میطلبه دوستان در لیست انتشار بذارن و در نشرش کمک کنن اسم کانال هم نزدید اشکال نداره🌸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر مردم نیایند، برشخصِ مُحِق واجب نیست...! ✍ علی صمیمی 🔸 این روزها پیرامون نقشِ مردم در حکمرانی،گفتگو و مناظره فراوان است. اما 🔸 دیدگاهِ شاگردِ حضرت امام ره بیش از همه از شعارِ جمهوریتِ نظام، پشتیبانی میکند. والی مُحق و دارای شرایطِ حکمرانی اعم از تقوا و صیانت نفس و تدبیر و... اگر پشتوانه و انتخابِ توده مردم را نداشته باشد اصلا ولایت بر او تکلیف و واجب نیست. 🔸 یعنی مردم شرطِ وجوبِ تکلیف بر ولی هستند به بیانی ساده اگر مردم اورا نخواهند پیش خدا عزیز است و مأجور! ولی مشروعیتِ حکمرانی و تولی بر مردم را ندارد. 🔸 بهتر بگوییم اصلا خدا به آدمِ با تقوا و با تدبیر و مجتهدی که منتخبِ توده مردم نیست اجازه تولی و حکمرانی نداده! 💠 شاید عجیب باشد اما جملات امروزِ رهبری را بگذارید کنار این بیان از ایشان مطلب روشن تر میشود. 👇 "در این موضوع میگوید نظر مردم تعیین کننده است اما نسبت به آن انسانی که دارای معیارهای لازم است اگر معیارهای لازم در آن انسان نباشد انتخاب نمیتواند به او مشروعیت ببخشد... آن کسی که این معیارها را دارد و از تقوی و صیانت نفس و دینداری کامل و آگاهی لازم برخوردار است آن وقت نوبت میرسد به قبول ،ما اگر همین آدم را با همین معیارها مردم قبول نکردند باز مشروعیت ندارد چیزی به نام حکومت زور در اسلام نداریم." [ر،ج: حکومت در اسلام سازمان تبلیغات اسلامی ج .. ۱ ص ۳۳] 🔺مطالب مرتبط👇 🔰خواست مردم در مکتب امام و رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/2170 🔰مردم شرط وجوب یا واجب؟ https://eitaa.com/ali_samimi71/694 💠@ali_samimi71
26.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سعی کنید کفش باقی بمانید...! 🔶 شکافنده برفها هم مثل جوکر و انگل و... فیلمی مفهومی پیرامون تفکرسرمایه داری حاکم بر برخی کشورهاست! 🔶 قطاری دارای طبقات متشکل از مردمی ضعیف و مستضعف که بدترین غذا و امکانات را دارند در آخر قطار تا متوسطها و اشرافی که در راس قطار با همه امکانات زندگی میکنند. 🔶 فیلم شورش طبقات پایین دست را علیه بالانشینها، نمایش میدهد. 🔶 این قطعه را جدا کردم چون تئوری طبقات را بیان میکند. 🔥 فیلم جذابی بود وقت کردید ببینیدو نقد و نظری داشتید برای بنده هم بفرستید. 🔰@ali_samimi71
🔰 مجموعه بخشی از فعالیت کانال در عرصه فیلم و سینما است که با پرداختن به فیلم و سکانس های مختلف سینمایی سعی دارد نکات و مطالب مهمی را به مخاطب انتقال دهد. 🌐 : 💠 کاپیتان انقلابی! علت نام گذاریhttps://eitaa.com/ali_samimi71/144 یادداشت اول:سه صحنه ارزشیhttps://eitaa.com/ali_samimi71/146 یادداشت دوم:تعلیم ذلت ناپذیریhttps://eitaa.com/ali_samimi71/148 یادداشت سوم:کودکان بیشتر اعتقاد دارندhttps://eitaa.com/ali_samimi71/149 یادداشت چهارم:قهرمانان را خرج طاعت خدا نکنید خرج معصیت می شوندhttps://eitaa.com/ali_samimi71/150 یادداشت پایانی:قهرمانهای فِیک یا اصل جِنسhttps://eitaa.com/ali_samimi71/155 💠 ماجراهای نوید خداقوت پهلوانhttps://eitaa.com/ali_samimi71/311 💠 تاریک ترین ساعت! درس مذاکرهhttps://eitaa.com/ali_samimi71/324 💠 فقر احمق می کند! سکانسی از یک فیلمhttps://eitaa.com/ali_samimi71/587 💠 مانی هیست! تزریق منابع یا دزدی از منابعhttps://eitaa.com/ali_samimi71/755 💠 جنگ سرمایه داری با تعاونی مردمی! یادداشت اولhttps://eitaa.com/ali_samimi71/627 یادداشت دوم https://eitaa.com/ali_samimi71/630 یادداشت سومhttps://eitaa.com/ali_samimi71/808 💠 معلم خاص چه معلمی!https://eitaa.com/ali_samimi71/960 اونها رو هم مثل خودتون برنده کنیدhttps://eitaa.com/ali_samimi71/977 مرد موشکی؛دعوت و دیدنhttps://eitaa.com/ali_samimi71/984 معرفی کتابhttps://eitaa.com/ali_samimi71/993 💠 بازی مرکب دنیای اربعینی مرگ سرمایه داریhttps://eitaa.com/ali_samimi71/969 یادداشت کامل دنیای اربعینی مرگ سرمایه داریhttps://eitaa.com/ali_samimi71/975 💠 انحصار یه مهمونی لیمویی...https://eitaa.com/ali_samimi71/1177 💠 فیلم یخ شکن سعی کنید کفش باقی بمانید!https://eitaa.com/ali_samimi71/1193 💠 فیلم جوان انگشت پرسشگرhttps://eitaa.com/ali_samimi71/1241 ⚠️ ادامه دارد... ✅@ali_samimi71
🔰 به دوره دوم برمیگردیم...؟! 🔶 پیامِ داده های جدول روشن است بین تعداد تایید صلاحیت شده ها و میزان مشارکت مردم در آن سال نسبت محسوسی برقرار است. 🔰 از شورِ مردم هم نگهبانی کنید...! https://eitaa.com/ali_samimi71/1074 🔰@ali_samimi71
🔰 مطهری تقریبا در همین ایام...! براي ما کافي نيست که پيوسته بياييم درباره روحانيت و گذشته انقلاب بحث کنيم و خودمان را سرگرم کنيم که روحانيت چنين نقشي در گذشته داشته است. گذشته گذشت. فکر براي آينده بايد کرد. در آينده، اين انقلاب نياز زيادي به روحانيت دارد به شرط آن که روحانيت وظايف خودش را در آينده انقلاب خوب‌‌‌‌‌درک کند. کارش را بايد ده برابر کند، تحقيق علمي‌‌‌‌‌اش را بايد ده برابر کند، تبليغش را بايد ده برابر کند. رابطه‌‌‌‌‌اش را با مردم، در جمع مردم آمدن، به ميان مردم رفتن، درد مردم را از نزديک لمس کردن و احساس کردن، اينها را بايد چندين برابر کند.(آینده انقلاب اسلامی) 🌸@ali_samimi71
🔰 فقه و میدان...! 🔸 پنج سال در طول دوره تدریسِ کتب حوزه به فضل خدا مشغولِ علوم عقلی بودم. دلیلش این بود که اثری از فقاهتِ موثر در انقلاب و حل مسائل کشور نمیدیدم حال آنکه اصل آیه نَفْرْ و اجتهاد در قرآن هم فرموده عده ای تان مجتهد شوید تا دستِ آخر ۞ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوٓا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ یعنی مردم از اجتهادتان اثری ببینند و متاثر شوند بخصوص در سپهر اجتماعی و سیاست و حکمرانی! 🔸 مشکل این بود به دلایل متعدد ارتباطی بین فقه و میدان نمیدیدم و بی تعارف ناامید بودم. 🔸 بعد از دیدن کلاسهای کارگاهی و فقهی استاد قنبریان عزیز در قم و حل مساله حقوق و دستمزد! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2830 امیدوار شدم و حقیقتا انگیزه کور شده ام برگشت که دوباره بخوانم و بگویم اما باخوانشی میدانی! 🔸 امروز نیازِ کشور را در پشتیبانی فقهی و تئوریک از آرمانهای انقلاب میبینم که کالایی کم یاب و کم یافت شده. چند استاد و فقیه میتوانند برای تک تک آرمانهای کشور از عدالت گرفته تا حق تعیین سرنوشت و استقلال و... درس فقهی بگویند؟! 🔸 لذا شروعی دوباره کردیم تا از صفر فقه خوانی کنیم و انشااله ادامه دهیم. 🔸 این توفیق امسال حاصل شد البته به طور کاملا پیش بینی نشده درس استادی را که به دلایلی از بهبهان رفت را به ما دادند. 🎙صوت کلاسها را شاید روزی منتشر کنیم! ⚠️ پی نوشت: دروس مفید و کمیاب فقهی و راه گشای استاد قنبریان را اینجا پیگیری کنید. 👇 @doros_ghanbarian 🔰@ali_samimi71
🔰 برای مردم یا کاندیدای مجلس...! ✍ علی صمیمی 🔸 یک هفته ایست رفت و آمد چشم گیری در کوچه ی محلمان مشاهده میشود. 🔸 دیدم به مرور، پارک ماشینها افزون شد درحدیکه به سختی میان دوردیف از ماشین در دو طرف خیابان میشود عبور کرد. 🔸سابقه نداشته بود حتی برای فاتحه و عروسی این حجم از ترافیک آخر برای چه؟؟ 🔸 دیدم انگار یک روز و دوروز نیست هر روز همین ماجرا برقرار است. 🔸 دیروز زمین خالی روبروی خانه را با لودر از سبزه و علف و بوته خالی کردندو نور افکن زدند و امشب پارچه زدند به طرف پارکینگ! 🔸 به لطفشان حالا سگهای ولگرد زمین هم کمتر مزاحم ملت میشوند و پاچه میگیرند. 🔸 امشب دیگر ماجرا به اوج رسید اداره برق آمد و عمودهای بی چراغِ منطقه را هم روشنایی داد. 🔸 این چراغها تا حالا کجا بود چرا کسی توجهی به مطالبات مردم محل برای روشنایی محل نمیکرد؟ 🔸 سوال کردم اینجا چه خبر است؟ گفتند اینجا میخواهد ستادِ یک کاندیدا برپاشود. 💢 فهمیدم برای مردم نبوده برای مجلس بوده...! 🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چالشِ بررسی عملکردِ آقای مظلومی برای ما! ✍علی صمیمی 🔶 یکی از چالشهای ما بهبهانیها در ایام انتخابات، در دسترس نبودن اطلاعات درست برای تحلیل و بررسی صحنه است، شایعات متعدد آنقدر در زبانها میپیچد تا یکی را زمین بزند یا کسی را بالا ببرد. 🔶 از طرفی کاندیداهای موجود هم بخاطر ناهمخوانی رزومه آنها با مجلس به خواندن انشاء بسنده میکنند و بی تعارف یا از نشست چالشی فراری اند یا اصلا کسی قدرت چالش با آنها را ندارد یا اصلا چالش بی ثمر میشود چون دست آخر انشاء و کلیات حرف غالب گفتگو میشود. 🔶 بررسی ها وقتی سختتر میشود که نماینده موجود(مظلومی) هم علی رغم شعارهای انقلاب در هیچ سامانه رسمی از شفافیت شرکت نکرده و توضیح عمومی و رسانه ای هم نمیدهد که چقدر در آرا شرکت کرده؟ چه رأیی داده؟ چقدر غایب بود؟ چرا غایب بوده؟ چه لایحه ای پیشنهاد داده؟ در چه لایحه ای مشارکت فعال داشته؟ یا اقلا در قوانین مهم و موثر مجلس چه نظری داده و در کمیسیونها چه بندی های داشته؟ 🔶 دو کلیپ بالا سندی رسمی برای اثبات همین حرف ماست. 🔶 آقای مظلومی چگونه عملکردتان را بررسی کنیم خودتان باید دستاورد بگویید ماهم بدون قدرت بررسی بپذیریم؟؟ 💢 راه حلتان چیست؟؟ پی نوشت https://eitaa.com/ali_samimi71/1204 🔰@ali_samimi71
پی نوشت 👇👇 🔸این کلیپها را بنده همین امروز تهیه کردم یعنی کاملا اطلاعات بروزی دارد. شماهم ببینید: 🔰https://shafanama.ir 🔰https://www.parliran.ir
👇👇👇👇👇
🔰 بیماری « إِمَّعَةً »...! 🔸تولید واژه با یک محتوای ناب در سیره اهل بیت فراوان یافت میشود. اصل این اختراع برای بُلد شدن و نمادسازی ست تا در اذهان بماند و به عنوان یک خلق اجتماعی و محتوای جدید تبدیل به یک گفتمان شود. تا خُلقهای الهی و شیطانی جامعه را تفکیک کند. تا در برابر واژه های رقیب قد علم کند. 🔹بیماری «سِفله» یا «المومن الذی لا دین له» و یا... وقتی بیان شده اند محل سوال و تامل در آن عرف هم بوده اند. این نشان از یک تولید واژه دارد هرچند از قبل با محتوای واژه ها آشنا بوده اند اما به ثبت اذهان نرسیده؛ این یکی از کارهای ولی خداست. امام کاظم (ع) از واژه ای جدید پرده برمی دارند که اتفاقا بیماری همه زمانهاست وَ قَالَ ع لِفَضْلِ بْنِ يُونُسَ أَبْلِغْ خَيْراً وَ قُلْ خَيْراً وَ لاَ تَكُنْ إِمَّعَةً قُلْتُ وَ مَا اَلْإِمَّعَةُ قَالَ لاَ تَقُلْ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ (تحف العقول عن آل الرسول صلی ال، ج 2، ص 413) به فضل بن يونس فرمود: " خير را برسان و خير بگو و امعه نباش. عرض كردم: إِمَّعَةً چيست؟ فرمود: نگو«من با مردم هستم»و«من يكي از مردمم». " ⁉️ چقدر شده در حوادث فردی و اجتماعی، نگاهتان و تکیه تحلیل هایتان به انبوه مردم بوده ...؟! از بی تفاوتی توده ای از مردم نسبت به سنگ بزرگی که وسط خیابان افتاده! تا گذشتن از کنار تمام آرمانها و نیازهای کودک کار! یا حتی یک فقیر کارتن خواب و بی خیالی از اینکه در سرما و یا گرما چه پناهی خواهد داشت! یا بی تفاوتی به ظلم های بزرگ سیاسی و اقتصادی و اکتفا به غر و نق زدن! و ...! 💢 گاهی خلاف جهت باید شنا کرد آخر رودخانه همیشه رو به دریا نیست گاه ختم به آبشار میشود و سقوط را در پی دارد...! ✍ علی صمیمی @ali_samimi71
🔰 استبداد با نمای مصلحت! 🔶 بازخوانی جریانهای دینی و سیاسی که دنبال حذف یا نمایشی شدن انتخاباتند؟ 🔶 چرا اینبار اصلِ رای دادن مهمتر از منتخب خواهد بود؟ 🔰@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صوت سخنرانی "استبداد با نمای مصلحت و توسعه" | ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ مسجد سیدالشهداء 💢عده ای میخواهند اصلا حق رای نباشد! 💠 همه مسلمانیم اما نه یک جور 🔺در ابتدای بحث این نکته مهم را تاکید کنم که همه ما یک دین داریم و با یک تشهد مسلمان می شویم اما همه یک قرائت از اسلام نداریم. 🔰 این تعدد قرائتها و مبناهای فکری و نظری مختلف در حوادث گوناگون خودش را نشان می دهد و به خصوص در زیست اجتماعی_سیاسی فرد تاثیر گذار است. 🔶 معمولا بین جریانهای مخالف انتخابات از شبکه های معاند و دشمن اسم برده میشود علی رغم اینکه دو جریان مهم و اثر گذار هستندکه میخواهند یا انتخابات نباشد یا نمایشی شود. 🔰 جریان مذهبی با پشتوانه صاحب نظران فقهی که اساسا جمهوریت را قبول ندارند یا مشروعت بخش نظام نمیدانند. 🔰 جریان دوم جمهوری اشرافی هستند که با در دست داشتن جمهوری های پشت پرده نبض اقتصاد را در دست داشته و رسما نهادهای تقنین و انتخاباتی را دور میزنند. ⛔️ رای ندادن به سبد کدام جریان خواهد رفت!؟ ⚠️در صوت به تفصیل این "دو جریان" را معرفی کرده ایم! 🔰@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پرسش و پاسخ دانشجویی 🔰@ali_samimi71