eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
214 دنبال‌کننده
641 عکس
33 ویدیو
71 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌یکی از چند سخنرانی مهم سال ⭐️از میان سخنرانی‌های آقا، چندتایی حسابی است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، سخنرانی‌های نیمه خرداد است. ⭐️این سخنرانی به قدری برای آقا سنگین است که حتی فشار جسمی به ایشان می‌آورد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 در سازمان سینمایی ( سازمان سینمایی کشور و وضعیت نظارت وزارت ارشاد) 📽 اکران نوروزی، ناب‌ترین فرصت اکران برای سینماست که نصیب هر فیلمی نمی‌شود. فیلم‌ها بر سر اکران نوروزی دعوا دارند و هر سال ناله‌ی فیلم‌های جامانده و توفیق نیافته از این موقعیت عالی، بلند می‌شود. اکران نوروزی، گل سرسبد فیلم‌های سال است و با تقریب خوبی، می‌تواند گیشه را تامین کند. نوروز امسال، یکی از هفت‌فیلم خوش شانس، «رحمان 1400» بود. به‌کارگردانی منوچهر هادی که اتفاقا قواعد ساخت فیلم بفروش را خوب یاد گرفته و تهیه‌کنندگی سلطان پرده و پخش فیلم، ! 📽 تقریبا هر ایرانی‌ای که نوروز را قدری پای تلویزیون نشسته باشد، تبلیغات وسیع رحمان1400 را در سیما دیده. فیلمی که از بازی بسیار کوتاه با ریش سفید و پیشانیِ ازجای‌مهر پینه‌بسته و محمدرضا گلزار به‌عنوان جوان یقه‌بسته‌ی آقازاده، به‌خوبی برای تبلیغات خود در آنونس و تیزر و پوستر استفاده کرده. فیلمی که محدودیت سنی «+12» قرمز را بیش‌ازهمه با اندازه‌ای بزرگ در وسط تبلیغات تلویزیونی، برای جلب مخاطب استفاده می‌کند تا اعلامی برای مراقبت خانواده‌ها. 📽 اکران فیلم از شنبه، 25اسفندماه آغاز می‌شود و در مدت کمتر از یک‌ماه تا 24فروردین، با عبور از 20میلیاد فروش، به رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران -پس از هزارپا- می‌رسد. در روز14فروردین، با فروش بیش از 1میلیاد و 350میلیون، رکورد فروش روزانه سینمای ایران را که تا پیش از این در اختیار هزارپا بود را می‌شکند و پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز98 می‌شود. اما 24فروردین حامل خبری برای رحمان1400 بود. 📽 خبر کوتاه است و تامل‌برانگیز: «پرفروش‌ترین فیلم به دلیل تخلف در اکران نسخه‌ی بی‌مجوز، توقیف شد». منوچهر هادی، کارگردان فیلم، از توقف نمایش این فیلم در سینماهای سراسر کشور خبرداد و ساعاتی بعد، فروش اینترنتی بلیط فیلم در سینماتیکت بسته شد. بعد از یک‌ماه مشخص شد فیلمی که اکران شده، نسخه‌ای نیست که مجوز گرفته است. 📽 محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی پس از انبوهی از انتقادات نسبت به محتوا و شوخی‌های غیراخلاقی -که بنا به نظر برخی منتقدین و تحلیل‌گران، در 40سال اخیر، بی‌سابقه است- اعلام کرد که سازمان سینمایی بعد از ارائه مجوز به هر فیلم، بازرسانی را برای تطابق نسخه مجوزدار و آنچه به اکران در می‌آید به سینما می‌فرستد و -بعد از یک‌ماه که بیشتر رکوردها را شکسته (!)- بازرسانی برای رحمان1400 فرستاده‌اند و فهمیده‌اند نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است و حالا می‌خواهند برای این مشکل (بخوانید افتضاح) تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ کنند! 📽 خلاصه خبر اینکه، یک‌ماه -آن‌هم بهترین ماه اکران سینمایی ایران- فیلمی با اختلاف با بالاترین تعداد سالن‌ها در سراسر کشور با تبلیغات وسیع اینترنتی و صداوسیمایی در کشور «بدون مجوز» اکران می‌شود و رکوردها را می‌شکند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد!! 📽 خب اساسا نقش سازمان سینمایی و بازرسان آن در کشور چیست!؟ چطور فیلمی می‌تواند با قدرت تهیه‌کننده‌اش که مدیر یکی از بزرگترین پردیس‌های سرگروه فیلم است و در شورای تهیه‌کنندگان اسم و رسمی دارد، نسخه‌ی اکران را عوض کند و حتی بعد از اعلام سازمان سینمایی، انکار کند!؟ شورای پروانه نمایش، چگونه به فیلمی که حداقل سه‌عضو آن (خجسته، حسین‌نژاد و کرمی) به مبتذل‌بودن آن اذعان دارند و صراحتا می‌گویند که خودشان حاضر نیستند به‌همراه خانواده‌شان چنین فیلمی را تماشا کنند، می‌دهد (به نقل از روزنامه فرهیختگان)!؟ 📽 آیا سیل، سازمان سینمایی، بازرسانش و شورای پروانه نمایش را نیز فرا گرفته؟! اساسا آیا وظیفه‌ی وزارت فرهنگ، پاسداری از حداقل‌های فرهنگی نیست؟ قطعا مسئولین مربوطه بایستی نسبت به این کم‌کاری آشکار پاسخگو باشند. 🖌 علی ابراهیم پور 🗓[نگارش: 24فروردین98 - انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸] 🔗 http://rasanews.ir/002Wqx [کد خبر در : 602947] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 « #گزارش #یادداشت / #نقد » 🌷 [ #گزارش_یادداشت #گزارش_نقد_فیلم ] ✅موضوع: #نقد سازمان سینمایی کشور و وضعیت نظارت وزارت ارشاد 🏷 عنوان: «سیل در سازمان سینمایی» 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 572 🗓تاریخ نگارش: 24فروردین98 🗒تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ 📎توضیح: منتشر شده در #خبرگزاری #رسا : 📸http://rasanews.ir/fa/news/602947/ مطالعه در ایتا: https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/534 🌐 @aliebrahimpour_ir
یادداشت «سیل در سازمان سینمایی» 👇 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/534
📌"من مرجع هستم" 🌱 ، با بقال عادلی که سر کوچه است، در اینکه فردا روز اول ماه رمضان یا روز باشد بر اساس روئت ماه، هیچ فرقی ندارد! 🌱متاسفانه اعلام نظر دفاتر، باعث شده عموم مردم فکر کنند اگر مرجعشان عید اعلام نکند، عید نیست! اگر مرجع حکم داد که توسط همه اطلاعت می‌شود، اما غیر از حکم، و و فرقی ندارند؛ همانطور که می‌شود به بقال عادل سرکوچه اعتماد کرد، به مرجع هم اعتماد می‌کنیم. 🌱متاسفانه این اعلام هم دارد باب می‌شود که به مراتب از روز عید غلط‌تر است و هییییچ بنیان ندارد! قیمت سه‌کیلو گندم یا یک مدّطعام، کاملا به بستگی دارد. هیچ وقت قیمت گندم و برنج در وسط کلان‌شهر با فلان روستای شمال، یکسان نیست. این اعلام قیمت دقیقا زمینه‌ساز رفتار عمل غلط مکلفین می‌شود. 🌿نهایتا برای تسهیل کار مردم، امامان جمعه هر شهر، قیمتی را برای همان ، آن‌هم متناسب با قوت غالب همان منطقه، اعلام کنند. 🍀به‌نظر می‌رسد ، با تعدی وظایف مرجعیت به مسائلی که مراجع در آن ، می‌خواهند عنوان "مرجعیت" را برای خود کنند. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.03.15]
📌 #بیا_اینم_پشت_بلندگو #انسان_خردمند #کتاب استاد یهودی دانشگاه #اسرائیل که تفسیری داروینی از تاریخ انسان است، می‌شود اولین کتاب سیر مطالعاتی #مملکته! کتابی بسیارجذاب و بسیار پرپرسش. به قول برخی اساتید، جدی‌ترین #شبهات_روز را بیان کرده. واقعا؟ بله! شاهدش همین که می‌بینید شده سیر مطالعاتی مملکته. قیمت کتاب گران است؛ بااین‌حال آمار تیراژ بالای کتاب آن هم در زمان محدود، خبر از مخاطب وسیع آن می‌دهد. پ.ن: بعد از نمایشگاه کتاب، اعلام کردند ممنوع‌الچاپ شده. چند روز بعد تکذیب شد. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.3.20]
📌 سینمای در هند و ایران 🎞 جمعه شب، شبکه نمایش هندی «قیام» را پخش کرد و شب قبلش، فیلم هندی «باج» و دو هفته قبل از آن در ایام نوروز، فیلم سینمایی «قاتلان هندوستان». وجه مشترک تمام این فیلم‌ها، همکاری فعال یکی از سه «خان» معروف سینمای بالیوود، یعنی است که نقش اولی آن‌ها را برعهده دارد و یا در کنار آن، تهیه‌کننده نیز هست. اما علاوه بر این، وجه اشتراک دیگری نیز وجود دارد. 🎞 فیلم «باج» محصول سال2001، جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های آن سال و علاوه بر نامزدی اسکار، برنده تعداد قابل توجهی از جوایز داخلی و خارجی شد، داستان زندگی مردم یک روستا در دوران حکومت بریتانیا بر هند را روایت می‌کند که به خراج سنگین انگلیسی‌ها اعتراض می‌کنند و با شرط‌بندی زندگی خود در مسابقه کریکت در مقابل آزادی از خراج، آرام‌آرام به خودباوری می‌رسند و با تلاش از جان و دل، رقیب را شکست می‌دهند. فیلم «قیام» محصول 2005 نیز، روایت‌گر زندگی مانگال پاندی یک سرباز هندی است که به روشن‌کننده جرقه جنش‌های استقلال طلبی سال ۱۸۵۷ میلادی در هند علیه بریتانیا شناخته می‌شود. 🎞 فیلم « » اما داغ داغ است. محصول 2018؛ با نقش اولی دو ستاره بی‌رقیب بالیوود یعنی آمیتاب باجان و عامرخان. روایت گروهی مبارز خودجوش هندی علیه استعمارگران بریتانیایی. تهيه كنندگان فيلم از آن به عنوان گران‌ترين و پرخرج ترين محصول تاريخ سينمای هند تا اين لحظه اسم بردند. 🎞 اینها مشتی از نمونه خروار محصولات بالیوود است و نشان می‌دهد، ساخت فیلم‌های با موضوع مبارزان استقلال‌طلبی هند هنوز هم به عنوان یکی از مهمترین سوژه‌ها در سینمای هند زنده است و مخاطب دارد. فیلم‌هایی که می‌کوشند در کنار روایت ظلم استعمار، روح و را در مخاطب احیا کنند و آفات و نابه‌سامانی‌های استعمار و استثمار را در ذهنیت تاریخی مردم . 🎞 این جدیت بالیوود نسبت به تاریخ و دوران خود، ما ایرانی‌ها را ناخودآگاه به فکر وامی‌دارد. ما چند فیلم درباره‌ی استعمار و مبارزان استقلال‌طلبی تاریخ خود ساخته‌ایم؟ در انتهای این سبد غیر از «» ساخته ابوالقاسم طالبی، چه فیلم قابل‌توجه و حتی غیرقابل‌توجهی باقی می‌ماند؟! آیا یکی از دلایلی که برخی مسئولین، در مسیر چشم‌امیدبستن به غرب و بیگانگان، مردم را هم‌فکر و هم‌راه خود می‌بینند و مردم نیز احیانا تعامل با بیگانه را راه‌حل مسائل کشور بپندارند، مخدوش شدن حافظه‌ی تاریخی ملت نیست؟ 🎞به‌نظر می‌رسد در بازتولید روایت‌های جذاب و حفظ ملت از تجربیات دردناک استعمار و استثمار ذلت‌بار خود، وظیفه‌ی سنگینی به دوش دارد. چنانکه مقام معظم رهبری نیز در دیدار با سینماگران فرمودند: «ما بایستی تصویر درستی از رژیم طاغوت، رژیم گذشته را به جوان امروز نشان بدهیم؛ این کار نشده، به خوبی انجام نگرفته. راجع به انقلاب باید صحبت بکنیم، راجع به دفاع مقدس باید کار کنیم، راجع به مسئله‌ی خانواده باید کار کنیم؛ خانواده‌ی ایرانی، هویت ایرانی، فرهنگ ایرانی، گذشته‌ی ایرانی، » (24/8/1397) 🖌علی ابراهیم پور 🗓 (نگارش:25 فروردین98 - انتشار: 28فروردین98) 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/602988/ [کد خبر در : 602988] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 « / » 🌷 [ ] ✅موضوع: اهتمام بالیوود به تاریخ مبارزات استعمار هند و نقد وضعیت سینمای ایران 🏷 عنوان: «سینمای در هند و ایران» 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 479 🗓تاریخ نگارش: 25فروردین98 🗒تاریخ انتشار: 28 فروردين ۱۳۹۸ 📎توضیح: منتشر شده در (2) : 📸http://rasanews.ir/fa/news/602988/ مطالعه در تلگرام: https://t.me/aliebrahimpour_ir/818 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 « » 🌷 🏷 عنوان: « یا ؟» ✅موضوع: استفاده از واژه‌سازی‌های بیگانه 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 750 🗓تاریخ نگارش: 16 اردیبهشت98 🗒تاریخ انتشار: 19اردیبهشت98 📤 انتشار در خبرگزاری (3): 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/605821 🔗 http://rasanews.ir/002XbJ 📌 توضیح: پیشتر این متن را در نقدی بر یادداشت یکی از دوستان در عقل سرخ منتشر کرده بودم. همان متن را در قالب یک یادداشت، بازطراحی کردم و با اندکی اضافات در رسا منتشر شد. https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/542 [دانلود متن] 🌐 @aliebrahimpour_ir
حجاب اجباری یا حجاب قانونی - رسا.pdf
106.2K
#دانلود متن پی‌دی‌اف یادداشت «حجاب اجباری یا #حجاب قانونی» انتشار در خبرگزاری رسا: 🔗 http://rasanews.ir/002XbJ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 ، از منظر فرآیند سیاست‌گذاری فرهنگی 🌺 در عمومی همیشه می‌توان یک را با نوع صورت‌بندی و اسم‌گذاری تحت تاثیر قرار داد. در واقع از آنجاکه تعیین دستورکار، مرحله اول فرآیند سیاست‌گذاری است، اینکه مسئله چطور وارد این مرحله شود، آینده‌ی آن را پیشاپیش معین می‌کند. به‌عبارتی، نوع صورت‌بندی دستورکار، هویت پایگاه حل مسئله را نیز معین می‌کند و ازاین‌رو، مرحله مطالعه و سپس تدوین سیاست، متاثر از آن خواهد بود. 🌺 گروه‌های فشار، همواره سعی می‌کنند مسئله را به‌گونه‌ای مسئله کنند و در افکار عمومی مطرح نمایند تا نوع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری حاکمیت، در راستای اغنای افکار عمومی، تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین روشن‌بینان جامعه و صاحبان اندیشه و قلم، بایستی نسبت به نوع ادبیات و مسئله‌سازی رسانه‌ای دشمنان ظاهر و آشکار، دقت نظر وافر داشته باشند. 🌺 «حجاب اجباری» از جمله مصادیق این مسئله‌سازی در حوزه حجاب در سال‌های اخیر است که لازم است درباره خطر تاثیر شیوع ادبیات عنوان‌گذاری آن در افکار عمومی و سیاست‌گذاری فرهنگی، تامل کرد؛ اسم رمزی که توسط افرادی تبلیغ می‌شود که هیچ ابایی از هم‌آغوشی با دشمنان رسمی ملت ایران ندارند و در مغرض بودنشان هیچ شکی نیست. طبیعی است که با طرح این واژه در حوزه عمومی، به دنبال مطالبه فکری افراد جامعه، نویسندگان و اندیشمندان نیز وارد گود مباحثه شده و درباره این مسئله اظهار نظر می‌کنند. 🌺 به نظر می‌رسد، خطای اساسی هر گفت‌وگویی که با این مفهوم آغاز شود، خود این عنوان است. مفهوم حجاب اجباری، اساسا انگاره‌ای نادرست و استفاده از آن، بازی در زمین است. مفهوم درست مسئله «حجاب قانونی» است نه «حجاب اجباری». این دو مفهوم را بایستی به کمک اصل هم‌نشینی -یکی از اصول اولیه زبان‌شناسی- معنا کرد. 🌺 حجاب اجباری در مقابل «حجاب اختیاری» است. اما حجاب قانونی در مقابل «حجاب غیرقانونی». به حکم فطرت، آدمی میل به اختیار دارد و از هرگونه اجبار بی‌زار است؛ بنابراین با استفاده از اصطلاح حجاب اجباری، پیشاپیش مخالف فطرت و وجدان بودن مسئله را پذیرفته‌ایم! 🌺 در حالی که اصلاح «حجاب قانونی» چنین بار معنایی نادرستی ندارد. پوشش، یکی از عناصر فرهنگی هر جامعه است و هر جامعه دارای فرهنگ، به حکم آنکه فرهنگ دارد، چارچوب‌هایی برای پوشش افراد معین می‌کند که به‌صورت نانوشته در جامعه جریان پیدا می‌یابد. همچنین هرجامعه‌ای برای پاسداری و حراست از فرهنگ خویش، اصول مهم فرهنگی خود را به صورت قانون در می‌آورد تا بتواند از بی‌نظمی‌های احتمالی و اختلال در نظام اجتماعی جلوگیری کند. 🌺 بنابراین اصل «پوشش و » اصلی وجدانی است؛ هرچند هر فرهنگ پویا، درباره‌ی حدود آن بستر گفت‌وگو را فراهم می‌کند و معیارهای متفاوتی را مشخص می‌کند؛ اما اصل معیارداشتن پوشش و سپس جعل قانون بر اساس آن، امری وجدانی است. چنان‌که بسیاری از کشورها حد و مرزهای مشخصی برای پوشش شهروندان معین کرده و می‌کنند؛ مثلا قانون می‌کنند که کسی نباید حجاب داشته باشد و گشت‌های ارشادشان (!) با حضور زنان با پوشش اسلامی مقابله می‌کنند! 🌺 به نظر می‌رسد اهالی اندیشه بایستی با دقت نسبت واژگان مطروحه در مسئله و بار معنایی آن‌ها، وارد گود هر مباحثه‌ای بشوند. ورود بدون تامل در اصطلاح، در نهایت به نوعی وادادگی فرهنگی می‌انجامد. بدین‌صورت که دشمن برای تحمیل فرهنگ خود، با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای دست روی هر مسئله فرهنگی گذاشت و از الفاظ خاص استفاده کرد، تحت قالب زیبا و فریبنده‌ی گفت‌وگو، از ابتدا را بپذیریم و در نهایت از موضع خود عقب نشینی کنیم و در فرآیند سیاست‌گذاری فرهنگی، بر اساس همان ادبیات ازپیش‌تعیین‌شده سیاست را تدوین کنیم. 🌺 متاسفانه در چندسال اخیر، جریان‌های ضد انقلاب، برخی از اصلاح‌طلبان، برخی باصطلاح روشنفکران و دگراندیشان بر مسئله و مسائل مرتبط با آن همچون غیرت، خانواده، ازدواج و زنا تمرکز کرده اند و سعی دارند با تقدس‌زدایی از مفاهیم مثبت شرعی و قبح‌زدایی از مفاهیم منفی همچون زنا و لواط، بی‌حیایی، بی‌عفتی و بی‌حجابی را حق جلوه دهند؛ و برای این هدف، اولین قدم خود را وضع الفاظ جدید می‌دانند؛ «حجاب اجباری» یکی از آن عناوین در کنار عناوینی همچون « » و «» است و قطعا آخرین آن نخواهد بود. آنچه مهم است، عدم رسمیت‌دادن به این ادبیات منکرزا است. //پایان// 📅 تاریخ نگارش: 98.2.25 - انتشار: 98.2.29 📇 انتشار در روزنامه ، (شماره707، ص6) (6): http://sobhe-no.ir/assets/press/1521/153-494-212-850/sobhe-no_707_6_28224.jpg [عکس] http://sobhe-no.ir/newspaper/707/6/28224 [متن] http://sobhe-no.ir/newspaper/707/6 [صفحه] 🌐 @aliebrahimpour_ir
98.02.29 (6) - حجاب اجباری، از منظر فرآیند سیاست‌گذاری فرهنگی - صبح نو - شماره 707 - ص6.jpg
206.3K
#دانلود #تصویر #یادداشت حجاب اجباری، از منظر فرآیند سیاست‌گذاری فرهنگی روزنامه #صبح_نو - شماره 707 - 29اردیبهشت98- ص6 🌐 @aliebrahimpour_ir
یکی از دوستان، مطلبی درباره بحث حجاب اجباری نوشت، متنی در نقد ایشان نوشتم. (https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/477) چندی بعد، برای اینکه قابل استفاده برای عموم باشد، قدری ویرایشش کردم و در قالب یک یادداشت، در خبرگزاری رسا منتشر شد. (https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/541) دیدم موضوع جالبی است که می‌شود به عنوان تحقیق کلاسی داد. با افزودن چند پاراگراف به اول و آخر، یادداشت کوتاهی استخراج کردم و برای صبح‌نو فرستادم تا مجموع این دو یادداشت را به عنوان تحقیق کلاسی تنظیم کنم. (https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/543) چند روز گذشته به فراخور تحقیقی درباره‌ی یک اصطلاح، در سایت ، دیدم مقاله‌ای کار شده که دقیقا همین موضوع را بحث کرده و به صورت علمی، دلایل را بسط داده و نمونه آورده. ارائه عناوین جایگزین و تحلیل آنها، قسمت بسیار مفید این مقاله است. مقاله‌ی مفیدی است. دوستان علاقه‌مند می‌توانند از طریق این لینک بخوانند: (متاسفانه لینک‌دهی سایت پژوهه افتضاح است! آقای قمی یک فکری بکنند! 😃) http://pajoohe.ir/%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%AD-%C2%AB%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C%C2%BB-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D8%9B-%C2%AB%D9%85%D9%86%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B1%C2%BB-%DB%8C%D8%A7-%C2%AB%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B6%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4%C2%BB-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86__a-46448-65659.aspx 🌐 @aliebrahimpour_ir
محتوای / 🌟 ساختار دعای افتتاح، از دو بخش عمده تشکیل شده است که حجمی نسبتا مساوی دارند؛ در بخش اول، محور است و بر رابطه انسان با خدا متمرکز است. محور بخش دوم، در پرتو حضرت حجت و درخواست برای تشکیل حکومت و دولت کریمه ایشان است و بر روابط جامعه و ولی تمرکز دارد. 🔖 مطالعه متن کامل «دعای «دولت کریمه» یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی» : ♻️ http://rasanews.ir/fa/news/608591 📥دانلود متن دعای افتتاح به صورت بخش‌بندی‌شده: https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/547 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 دعای « » یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی 🔖 [از دعای "دولت کریمه" تا شکل‌گیری جامعه ایمانی] 🌟 اگر بخواهیم به حضرات معصومین، متوسل شویم، اولین دعایی که به ذهنمان می‌آید، دعای « » است؛ درحالی که ادعیه زیادی برای توسل به اهل‌بیت وجود دارد، چرا در میان این همه، دعای «توسل» گزینه‌ی اول ماست؟ اولین دلیل را در همین می‌یابیم. این نام خاص و ویژه، سبب ایجاد شده و باعث شده این دعا از بقیه ادعیه در ذهن سبقت بگیرد. بنابراین نوع نام‌گذاری در ایجاد تصویرذهنی اولیه نقش مهمی دارد و این تصویر ذهنی، ایجاد اراده و طلب درونی را می‌تواند تقویت با تضعیف کند. 🌟 حال اگر بخواهیم دعایی معنوی-سیاسی بیابیم که در آن از بستر حضرت حجت و برپایی حکومتش، مومنان را طلب کنیم، چه دعایی به ذهنمان می‌آید؟ احتمالا دعای که آن هم بر اساس عنوان است؛ اما دعای فرج به تناسب اختصار خود تنها اصل فرج را طلب می‌کند و دعایی نیست که دال مرکزی آن جامعه و سیاست باشد و فرج را از دیدگاه اجتماعی و به صورت تفصیلی بیان کند. به نظر می‌رسد ، دعای مطلوب این پرسش است. برای تقریر این مطلب، این دعا را از نظر محتوا به‌صورت گذرا مرور می‌کنیم: 🌟 ساختار دعای افتتاح، از دو بخش عمده تشکیل شده است که حجمی نسبتا مساوی دارند؛ در بخش اول، محور است و بر رابطه انسان با خدا متمرکز است. محور بخش دوم، در پرتو حضرت حجت و درخواست برای تشکیل حکومت و دولت کریمه ایشان است و بر روابط جامعه و ولی تمرکز دارد. 🌟 بخش اول، خود دو فراز دارد. هر فراز از لحاظ ساختاری، از دو اللهم و چند حمد تشکیل شده. در فراز اول از خداوند تشکر می‌کنیم که به ما اجازه و توفیق دعا داده است و در ادامه با بیان پنج حمد، ضمن بیان صفات عزت، بخشندگی، قدرت و کبریایی الهی، خداشناسی‌مان مرور می‌شود: «اللَّهُمَّ اذِنْتَ لِي فِي دُعائِكَ وَ مَسْأَلَتِكَ، فَاسْمَعْ يا سَمِيعُ مِدْحَتِي، وَ اجِبْ يا رَحِيمُ دَعْوَتِي، وَ اقِلْ يا غَفُورُ عَثْرَتِي...؛ خدايا در خواندن و درخواستِ از خودت به من اجازه دادهاى، پس اى شنوا ستايشم را بشنو و اى مهربان دعايم را اجابت كن و اى آمرزنده از لغزشم در گذر...» 🌟 در فراز دوم بر حمد ربوبیت الهی متمرکز است و به رابطه مهربانانه خدا با ما تاکید می‌شود. در این بند، برای درخواست‌های مهم‌مان زمینه‌چینی می‌کنیم و در عین‌حال به کم‌کاری‌ها و غفلت‌هایمان اعتراف می‌کنیم؛ اعترافی که بیانی شفاف از حال درونی ماست: خدایا، بخشش و گذشت و پرده‌پوشی و صبوری تو، من را به طمع انداخت که از تو چیزی را بخواهم که خودم می‌دانم لایقش نیستم! «انَّ عَفْوَكَ عَنْ ذَنْبِي وَ تَجاوُزَكَ عَنْ خَطِيئَتِي وَ صَفْحَكَ عَنْ ظُلْمِي وَ سِتْرَكَ عَلى قَبِيحِ عَمَلِيوَ حِلْمَكَ عَنْ كَثِيرِجُرْمِي عِنْدَ ما كانَ مِنْ خَطايِ وَ عَمْدِي، اطْمَعَنِي فِي انْ أَسْأَلَكَ ما لا اسْتَوْجِبُهُ مِنْكَ...» و در ادامه اعتراف می‌کنیم که مهربان‌تر و صبورتر و دلسوزتر از خدا، کسی را سراغ نداریم؛ چرا که او ما را صدا می‌زند ولی ما کلاس می‌گذاریم و روی بر می‌گردانیم! انگار که ما بر او منّتی داریم و با این حال، این بی‌معرفتی ما باعث نشده و نمی‌شود که او دست از بخشش و بزرگواری بردارد! «فَلَمْ أَرَ مَوْلىًكَرِيماً اصْبَرَ عَلى عَبْدٍ لَئِيمٍ مِنْكَ عَلَيَّ يا رَبِّ، انَّكَ تَدْعُونِي فَأُوَلِّى عَنْكَ وَ تَتَحَبَّبُ الَيَّ فَأَتَبَغَّضُ الَيْكَ وَ تَتَوَدَّدُ الَيَّ فَلا أَقْبَلُ مِنْكَ، كَأَنَّ لِيَ التَّطَوُّلَ عَلَيْكَ، فَلَمْ يَمْنَعْكَ ذلِكَ مِنَ الرَّحْمَةِ لِي وَ الإِحْسانِ الَيَّ وَ التَّفَضُّلِ عَلَيَّ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ» سپس در یازده حمد بر صفات الهی تاکید شده و این اعترافات با خداشناسی متناظر، تقویت می‌شود. با این مجموعه حمد و ثنا و توبه، زمینه برای بیان درخواست‌های مهم و اساسی (حاجَةٍ بِي إِلَيْهِ عَظِيمَةٌ) فراهم می‌شود. 🌟 بخش دعا، با صلوات مبسوطی به پیامبر و سپس اهل‌بیت آغاز می‌شود تا صلوات را به حضرت حجت می‌رساند. از اینجا به بعد، با 3تمرکز بر حضرت حجت، با دعا برای ایشان، مسائل مهم و اساسی جامعه ایمانی در پرتو ظهور ایشان درخواست و بیان می‌شوند: (ادامه در پست بعدی👇) 📊 https://t.me/aliebrahimpour_ir/827 ♻️ http://rasanews.ir/fa/news/608591 [لینک مطلب در ] https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/547 [دانلود دعای افتتاح به صورت نموداری و بخش‌بندی شده] 🌐 @aliebrahimpour_ir
[In reply to « عقل سُرخ »] 📌 دعای « » یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی 🔖 [از دعای "دولت کریمه" تا شکل‌گیری جامعه ایمانی] 1.نصرت با عزت جامعه ایمانی در پرتو ظهور ایشان 2.ظهور کامل دین و حق به وسیله ایشان، به‌گونه‌ای که هیچ حقی از ترس مردم، مخفی نماند. 3. تشکیل «دولت کریمه»ای که به واسطه‌ی آن، اسلام عزت پیدا کند و نفاق و اهلش ذلیل شوند و ما در آن دولت نماد طاعت و رهبران مسیر الهی باشیم و کرامت دنیا و آخرت را از طریق آن دولت کسب کنیم: «انَّا نَرْغَبُ الَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ، تُعِزُّ بِها الإِسْلامَ وَ اهْلَهُ، وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَ اهْلَهُ، وَ تَجْعَلُنا فِيها مِنَ الدُّعاةِ إِلى طاعَتِكَ وَ الْقادَةِ الى سَبِيلِكَ، وَ تَرْزُقُنا بِها كَرامَةَ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ» 4.استقامت و پایداری جامعه ایمانی در مسیر حق و دولت کریمه 5.حل آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی جامعه ایمانی به دست حضرت (پریشانی، تفرقه، تعداد کم، ذلت، تنگدستی، بدهی، فقر، دودستگی، دشواری کارها، رسیدن به آرزوها، شفای سینه‌ها، کینه‌، اختلافات، دشمنان و...) 🌟 در پایان نیز، در قالب درد و دل، از عدم حضور پیامبر و امام به‌عنوان رهبران جامعه ایمانی و کثرت دشمن و خستی فتنه‌های زمانه، شکایت می‌شود و حل این مشکلات را با ظهور و فتح سریع حضرت حجت طلب کرده و با تکرار خلاصه‌ای از درخواست‌های این بخش، دعا جمع‌بندی می‌شود. *** 🌟 به نظر آیت‌الله مکارم –در پاورقی مفاتیح نوین ذیل عنوان دعای افتتاح- نام‌گذاری این دعا به «افتتاح»، از كلمات آغازين اين دعا گرفته شده كه آمده است: اللّهم انّى افتتح الثّناء بحمدك (خدايا من با حمد تو ستايشم را آغاز مىكنم). اما اگر بخواهیم متناسب با مفهوم و محتوای دعا، از الفاظ درون دعا، تعبیری را برگزینیم، به نظر می‌رسد با توجه به اتمسفر اجتماعی و سیاسی دعا، بهترین عنوان «دولت کریمه» باشد. «دولت کریمه» عنوان مختصر جامعه ایمانی پس از ظهور است که مختصات و مزایای آن در این دعا آمده و نیاز بی‌بدیل جامعه ایمانی و درمان دردهای بی‌درمان اوست. این تغییر عنوان، می‌تواند نقش مهمی در رغبت مومنین به خواندن و توجه به مضامین آن، ایفا کند. 🌟 دعای دولت کریمه، باید به یکی از دعاهای رایج و روزمره جامعه ایمانی تبدیل شود و از انحصار ماه رمضان درآید. هرچند در طول ماه مبارک رمضان، قرائت دعای افتتاح، جزئی از برنامه مراسمات شب‌های مساجد است، اما در ایام دیگر سال، توجهی به آن نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد در کنار دعای توسل و ندبه و عهد و زیارت عاشورا، دعای دولت کریمه نیز با توجه به حجم متناسب آن که نه آنقدر کوتاه است که مناسب تلاوت جمعی نباشد و نه آنقدر بلند است که آیین و زمان خاصی را بطلبد، ظرفیت آن را دارد که به دعای هفتگی و رایج میان جامعه مومنان تبدیل گردد. بنابراین در کنار این تغییر عنوان، نیازمند تغییر در تبویب کتب ادعیه نیز هستیم. زیارت عاشورا، مخصوص روز عاشوراست اما به جهت محتوای جذاب آن، به دعای رایج امام حسین در ایام هفته تبدیل شده. این اتفاق برای دعای دولت کریمه یا همان افتتاح نیز بایستی رقم بخورد و در کتب ادعیه هفتگی قرار بگیرد. 🌟 دعای افتتاح، در واقع بسط یافته و بیان تفصیلی دعای سلامتی امام زمان است. در دعای اللهم کن لولیک به صورت خلاصه از خدا حفاظت و نصرت و حمایت را برای حضرت طلب می‌کنیم و در این دعا، به صورت جزئی‌تر و مصداقی‌تر. 🌟 بسیاری از نیازهای سیاسی اجتماعی جامعه مهدوی، در این دعا به صورت تفصیلی و دقیق بیان شده است. اینکه این دعا از خود حضرت حجت روایت و توصیه شده است، لزوم توجه به آن در جامعه ایمانی عصر ظهور را تقویت می‌کند. تلاوت این دعا به صورت مکرر، مرور شاخصه‌هاست تا مومنان بیش از پیش به آن‌ها متوجه باشند. هرچند این دعا در ماه رمضان توصیه شده، اما اختصاصی به این زمان ندارد. از این رو یکی از توشه‌های ما در این ماه، می‌تواند توجه به جایگاه و معارف این دعا در طول سال باشد. دعای دولت کریمه، با توجه به محتوای پرظرفیتش، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی، خصوصا در عصر حاضر است. 🌟 به‌نظر می‌رسد یکی از راه‌های عملیاتی برای ترویج این مهم، آن است که هیئات شاخص و مساجد و کانون‌ها، خواندن جمعی این دعا را به‌عنوان یکی از برنامه‌های مراسمات هفتگی خود تبدیل کنند تا از این طریق آرام‌آرام عنوان دقیق و جایگاه و مفاهیم آن در میان جامعه فراگیر شود تا از این طریق، گفتمان دولت کریمه حضرت حجت در جامعه رواج یابد؛ ان‌شاءالله. //پایان// 📊 https://t.me/aliebrahimpour_ir/827 ♻️ http://rasanews.ir/fa/news/608591 [لینک مطلب در ] https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/547 [دانلود دعای افتتاح به صورت نموداری و بخش‌بندی شده] 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸|از دعای "دولت کریمه" تا شکل‌گیری جامعه ایمانی 🔹دعای افتتاح در واقع بیان تفصیلی دعای سلامتی امام زمان است. 🔹ساختار دعای افتتاح، از دو بخش عمده تشکیل شده است. 🔻در بخش اول، حمد الهی محور است و بر رابطه انسان با خدا متمرکز است. 🔻محور بخش دوم، جامعه اسلامی در پرتو حضرت حجت و درخواست برای تشکیل حکومت است. ✍🏻 علی ابراهیم‌پور ♨️ ادامه را در لینک زیر بخوانید: 🌐 rasanews.ir/002YJz 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 | لطفا سند 2030 را اجرا کنید! 🔹اما این‌بار تخته را ترو تمیز کرده بود و با پهنای گچ با خط نستعلیق، به صورت درشت روی تخته نوشته بود «درس قرآن». زیرش هم با خط تحریری، شماره درس و صفحه کتاب را نوشت. این حداقل تاثیری بود که «هویت بازرس» بر حتی کلاس ساده‌ی قرآن مدرسه ابتدایی می‌گذاشت. 🔹بدتر آنکه این اتفاق توسط خودِ مسئولین مدرسه و حداقل با نظارت و تایید عملی آن‌ها -حتی در برخی کلیپ‌ها دیده می‌شود که در مراسم روز معلم- رخ داده است. 🔹فرهنگ در کشور به صورت وخیم با بحران نظارت مواجه و جولان‌گاه هر کس‌و ناکس و هر رفتار خلافی شده و کارآمدی هویتش به‌معنای واقعی از بین رفته. آیا قوه‌قضائیه نقشی در بازیابی سیستم بازرسی و نظارت در دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی ندارد؟! ✍️علی ابراهیم‌پور 🌐 rasanews.ir/002Xom 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 | حجاب اجباری یا حجاب قانونی؟ 🔹حجاب اجباری در مقابل «حجاب اختیاری» است. اما حجاب قانونی در مقابل «حجاب غیرقانونی». به حکم فطرت، آدمی میل به اختیار دارد و از هرگونه اجبار بیزار است؛ بنابراین با استفاده از اصطلاح حجاب اجباری، پیشاپیش مخالف فطرت و وجدان بودن مسئله را پذیرفته‌ایم! 🔹نقش عرف‌سازی را نباید دست کم گرفت. کم نیستند افرادی که حجاب اسلامی را قلبا قبول دارند، ولی برای آنکه در حلقه دوستان و آشنایان طرد نشوند، زیر بار پذیرش پوششی می‌روند که با جریان رسانه‌ای دشمن، تبدیل به عرف عادی شده است. در واقع عمل این افراد، ریشه در اعتقاد راسخ به بی‌حجابی ندارد. ازاین‌رو عمل صرف را نباید به‌معنای خاصی تأویل برد. ✍️علی ابراهیم‌پور 🌐 rasanews.ir/002XbJ 🆔 @rasanews_agency
🏷 عنوان: «دعای « » یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی» ✅موضوع: بررسی محتوای دعای افتتاح و ضرورت مرور هفتگی آن 🔸 بسیاری از نیازهای سیاسی اجتماعی جامعه مهدوی، در این دعا به صورت تفصیلی و دقیق بیان شده است. اینکه این دعا از خود حضرت حجت روایت و توصیه شده است، لزوم توجه به آن در جامعه ایمانی عصر ظهور را تقویت می‌کند. تلاوت این دعا به صورت مکرر، مرور شاخصه‌هاست تا مومنان بیش از پیش به آن‌ها متوجه باشند... 🔸 دعای دولت کریمه، با توجه به محتوای پرظرفیتش، دعایی برای تمام فصول ، خصوصا در عصر حاضر است. ، باید به یکی از دعاهای رایج و روزمره جامعه ایمانی تبدیل شود و از انحصار ماه رمضان درآید... (متن کامل را در خبرگزاری رسا یا کانال عقل سرخ بخوانید) 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 1367 🗓تاریخ نگارش: 10خرداد98 🗒تاریخ انتشار: 11خرداد98 📤 انتشار در خبرگزاری (7): 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/608591 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏷 عنوان: «لطفا سند 2030 را اجرا کنید!» ✅موضوع: نقدی بر ولنگاری آموزش و پرورش 🔸...این حجم از ولنگاری مدرسه و معلم و وادادگی، انسان را به این نقطه می‌رساند که اصلا پیش‌کش! بیایید حداقل در حد سند2030، انسانی تربیت کنید که حداقل‌های انسانی-فرهنگی را رعایت کند و بتواند برای یک تمدن سرباز و پشتیبان کارآمد باشد! (متن کامل را در خبرگزاری رسا یا کانال عقل سرخ بخوانید) 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 661 🗓تاریخ نگارش: 18اردیبهشت98 🗒تاریخ انتشار: 25اردیبهشت98 📤 انتشار در خبرگزاری (4): 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/606656 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 لطفا را اجرا کنید! ☘️ خاطرم هست در دوران ابتدایی، یکی از اخباری که به اتمسفر مدرسه، کنش دراماتیک می‌داد، خبر آمدن «بازرس» بود. حتی شایعه آن هم کافی بود تا روح و جسم دوباره‌ای به مدرسه تزریق شود! تصویر واضحی از یکی از آن خاطرات در ذهنم اینطور ثبت شده که کلاس چهارم بودیم و زنگ دوم یا سوم، قرآن داشتیم. زنگ قرآنی که معمولا راحت‌ترین زنگ معلم بود؛ می‌نشست و می‌گفت بخوانید و احیانا تمرین‌هایش را حل کنید. اما این‌بار تخته را تروتمیز کرده بود و با پهنای گچ با خط نستعلیق، به صورت درشت روی تخته نوشته بود «درس قرآن». زیرش هم با خط تحریری، شماره درس و صفحه کتاب را نوشت. این حداقل تاثیری بود که «هویت بازرس» بر حتی کلاس ساده‌ی قرآن مدرسه ابتدایی می‌گذاشت. ☘️ کلیپ‌های هم‌شکلی به صورت گسترده در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن، شعری از یک خواننده غیرمجاز زیرزمینی در مدارس همراه با حرکات موزون، هم‌خوانی می‌شود. یکسانی موسیقی و نحوه‌ی اجرای آن، قبل از هر چیز، هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده‌بودن این اتفاق را به ذهن می‌رساند؛ باز هم پروژه‌ای در ادبیات ارتباطات سیاسی که شبیه آن را به‌صورت مکرر -از کنسرت گرفته تا استادیوم- در سال‌های اخیر دیده‌ایم و به‌عنوان دکترین دولت فعلی در فراموشی ذهن جامعه از مسائل اساسی کشور قرار گرفته است. روی سخن با این بُعد از مسئله نیست؛ که قوه‌ی قضائیه بایستی با جدیت نسبت به آن واکنش نشان دهد و ریشه‌های آن را شناسایی نماید. ☘️ در برابر واقعه‌ای که رخ داده، منظرگاه دیگری نیز وجود دارد که هویت نرم آن نباید پشت پرده ابعاد سخت سیاسی گم شود: به‌صورت رسمی در مدارسی که برای آموزش و پرورش نیروی انسانی کشور بنا شده‌اند،اشعاری توسط دانش‌آموزان هم‌خوانی می‌شود که هیچ وتقریباهیچ وجاهت فرهنگی در بافت هیچ وتقریباهیچ فرهنگ کشوری ندارد! دقت کنیم: اشعار به حدی سخیف و مبتذل‌اند که هیچ خانواده‌ای در هیچ نقطه‌ای از جهان امکان ندارد آن را پخش و با هم زمزمه کنند. بدتر آنکه این اتفاق توسط خودِ مسئولین مدرسه و حداقل با نظارت و تایید عملی آن‌ها -حتی در برخی کلیپ‌ها دیده می‌شود که در مراسم روز معلم- رخ داده است. ☘️ لب سند2030 در آموزش و پرورش، «این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد». «دستورات و توصیه‌ها و نکات اصلی موجود در این سند برای آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش باید جوری مناسبات فکری شاگردان را تنظیم کند که فلسفه‌ی زندگی‌شان، اساس زندگی‌شان، مفهوم حیات در نظرشان، طبق تفکّر غربی باشد». ازاین‌رو، سند2030 سرباز و پشتیبان برای غرب تربیت می‌کند. سندی که بتواند سربازهای عملیاتی و کارآمد برای تمدن تربیت کند، بی‌شک سندی منسجم و قابل اعتناست و بدیهی است که انسان شهوت‌ران و فاسد نمی‌تواند سرباز کارآمدی برای تمدن غرب باشد. ☘️ دانش‌آموزی که بازیگر ویدئوکلیپ‌های آن‌ورآبی می‌شود و «هی وقتشه بدی لب‌ات رو»، «وای بدنو ببین جووون بابا!» و امثالهم را زمزمه و همخوانی می‌کند و از نوجوانی خود را در مسیر ابتذال فرهنگی و جنسی قرار می‌دهد (یا بخوانید: قرارش می‌دهند)، سرباز و پشتیبان که هیچ؛ می‌تواند فرد مفیدی برای خود باشد؟ این حجم از ولنگاری مدرسه و معلم و وادادگی، انسان را به این نقطه می‌رساند که اصلا پیش‌کش! بیایید حداقل در حد سند2030، انسانی تربیت کنید که حداقل‌های انسانی-فرهنگی را رعایت کند و بتواند برای یک تمدن سرباز و پشتیبان کارآمد باشد! ☘️ هنوز چند هفته‌ای از خبر خواب‌آلودگی بازرسان شورای پروانه نمایش سینما نگذشته بود که این کلیپ‌ها از مدارس آموزش و پرورش بیرون آمده است. ای‌کاش چند روز بعد اعلام کنند «در سیل‌های اخیر، کل آموزش و پرورش را آب برده است» تا حداقل از درون نسوزیم که بودند افرادی که باید نظارت می‌کردند و نکردند و نمی‌کنند. فرهنگ در کشور به صورت وخیم با بحران نظارت مواجه و جولان‌گاه هر کس‌وناکس و هر رفتار خلافی شده و کارآمدی هویتش به‌معنای واقعی از بین رفته. آیا قوه‌قضائیه نقشی در بازیابی سیستم بازرسی و نظارت در دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی ندارد؟! //پایان// 🖌علی ابراهیم پور 🗓 (نگارش: 18اردیبهشت98 - انتشار: 25اردیبهشت98) 📇 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/554 🔗http://rasanews.ir/fa/news/606656 [انتشار در ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏷 عنوان: «لطفا سند 2030 را اجرا کنید!» ✅موضوع: نقدی بر ولنگاری آموزش و پرورش 🔗http://rasanews.ir/fa/news/606656 [انتشار در ] 🌐 @aliebrahimpour_ir