هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸#یادداشت|از دعای "دولت کریمه" تا شکلگیری جامعه ایمانی
🔹دعای افتتاح در واقع بیان تفصیلی دعای سلامتی امام زمان است.
🔹ساختار دعای افتتاح، از دو بخش عمده تشکیل شده است.
🔻در بخش اول، حمد الهی محور است و بر رابطه انسان با خدا متمرکز است.
🔻محور بخش دوم، جامعه اسلامی در پرتو حضرت حجت و درخواست برای تشکیل حکومت است.
✍🏻 علی ابراهیمپور
♨️ ادامه را در لینک زیر بخوانید:
🌐 rasanews.ir/002YJz
🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 #یادداشت | لطفا سند 2030 را اجرا کنید!
🔹اما اینبار تخته را ترو تمیز کرده بود و با پهنای گچ با خط نستعلیق، به صورت درشت روی تخته نوشته بود «درس قرآن». زیرش هم با خط تحریری، شماره درس و صفحه کتاب را نوشت. این حداقل تاثیری بود که «هویت بازرس» بر حتی کلاس سادهی قرآن مدرسه ابتدایی میگذاشت.
🔹بدتر آنکه این اتفاق توسط خودِ مسئولین مدرسه و حداقل با نظارت و تایید عملی آنها -حتی در برخی کلیپها دیده میشود که در مراسم روز معلم- رخ داده است.
🔹فرهنگ در کشور به صورت وخیم با بحران نظارت مواجه و جولانگاه هر کسو ناکس و هر رفتار خلافی شده و کارآمدی هویتش بهمعنای واقعی از بین رفته. آیا قوهقضائیه نقشی در بازیابی سیستم بازرسی و نظارت در دستگاههای فرهنگی و تربیتی ندارد؟!
✍️علی ابراهیمپور
🌐 rasanews.ir/002Xom
🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 #یادداشت | حجاب اجباری یا حجاب قانونی؟
🔹حجاب اجباری در مقابل «حجاب اختیاری» است. اما حجاب قانونی در مقابل «حجاب غیرقانونی». به حکم فطرت، آدمی میل به اختیار دارد و از هرگونه اجبار بیزار است؛ بنابراین با استفاده از اصطلاح حجاب اجباری، پیشاپیش مخالف فطرت و وجدان بودن مسئله را پذیرفتهایم!
🔹نقش عرفسازی را نباید دست کم گرفت. کم نیستند افرادی که حجاب اسلامی را قلبا قبول دارند، ولی برای آنکه در حلقه دوستان و آشنایان طرد نشوند، زیر بار پذیرش پوششی میروند که با جریان رسانهای دشمن، تبدیل به عرف عادی شده است. در واقع عمل این افراد، ریشه در اعتقاد راسخ به بیحجابی ندارد. ازاینرو عمل صرف را نباید بهمعنای خاصی تأویل برد.
✍️علی ابراهیمپور
🌐 rasanews.ir/002XbJ
🆔 @rasanews_agency
عقل یشمی خالخال پشمی
📌 دعای « #دولت_کریمه» یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی 🔖 [از دعای "دولت کریمه" تا شکلگی
🏷 عنوان: «دعای « #دولت_کریمه» یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی»
✅موضوع: بررسی محتوای دعای افتتاح و ضرورت مرور هفتگی آن
🔸 بسیاری از نیازهای سیاسی اجتماعی جامعه مهدوی، در این دعا به صورت تفصیلی و دقیق بیان شده است. اینکه این دعا از خود حضرت حجت روایت و توصیه شده است، لزوم توجه به آن در جامعه ایمانی عصر ظهور را تقویت میکند. تلاوت این دعا به صورت مکرر، مرور شاخصههاست تا مومنان بیش از پیش به آنها متوجه باشند...
🔸 دعای دولت کریمه، با توجه به محتوای پرظرفیتش، دعایی برای تمام فصول #جامعه_ایمانی، خصوصا در عصر حاضر است. #دعای_دولت_کریمه، باید به یکی از دعاهای رایج و روزمره جامعه ایمانی تبدیل شود و از انحصار ماه رمضان درآید...
(متن کامل #یادداشت را در خبرگزاری رسا یا کانال عقل سرخ بخوانید)
🖌 علی ابراهیم پور
📇تعداد واژگان: 1367
🗓تاریخ نگارش: 10خرداد98
🗒تاریخ انتشار: 11خرداد98
📤 انتشار در خبرگزاری #رسا (7):
🔗 http://rasanews.ir/fa/news/608591
🌐 @aliebrahimpour_ir #گزارش_یادداشت
🏷 عنوان: «لطفا سند 2030 را اجرا کنید!»
✅موضوع: نقدی بر ولنگاری آموزش و پرورش
🔸...این حجم از ولنگاری مدرسه و معلم و وادادگی، انسان را به این نقطه میرساند که اصلا پیشکش! بیایید حداقل در حد سند2030، انسانی تربیت کنید که حداقلهای انسانی-فرهنگی را رعایت کند و بتواند برای یک تمدن سرباز و پشتیبان کارآمد باشد!
(متن کامل #یادداشت را در خبرگزاری رسا یا کانال عقل سرخ بخوانید)
🖌 علی ابراهیم پور
📇تعداد واژگان: 661
🗓تاریخ نگارش: 18اردیبهشت98
🗒تاریخ انتشار: 25اردیبهشت98
📤 انتشار در خبرگزاری #رسا (4):
🔗 http://rasanews.ir/fa/news/606656
🌐 @aliebrahimpour_ir #گزارش_یادداشت
عقل یشمی خالخال پشمی
🏷 عنوان: «لطفا سند 2030 را اجرا کنید!» ✅موضوع: نقدی بر ولنگاری آموزش و پرورش 🔸...این حجم از ولنگار
📌 لطفا #سند2030 را اجرا کنید!
☘️ خاطرم هست در دوران ابتدایی، یکی از اخباری که به اتمسفر مدرسه، کنش دراماتیک میداد، خبر آمدن «بازرس» بود. حتی شایعه آن هم کافی بود تا روح و جسم دوبارهای به مدرسه تزریق شود! تصویر واضحی از یکی از آن خاطرات در ذهنم اینطور ثبت شده که کلاس چهارم بودیم و زنگ دوم یا سوم، قرآن داشتیم. زنگ قرآنی که معمولا راحتترین زنگ معلم بود؛ مینشست و میگفت بخوانید و احیانا تمرینهایش را حل کنید. اما اینبار تخته را تروتمیز کرده بود و با پهنای گچ با خط نستعلیق، به صورت درشت روی تخته نوشته بود «درس قرآن». زیرش هم با خط تحریری، شماره درس و صفحه کتاب را نوشت. این حداقل تاثیری بود که «هویت بازرس» بر حتی کلاس سادهی قرآن مدرسه ابتدایی میگذاشت.
☘️ کلیپهای همشکلی به صورت گسترده در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن، شعری از یک خواننده غیرمجاز زیرزمینی در مدارس همراه با حرکات موزون، همخوانی میشود. یکسانی موسیقی و نحوهی اجرای آن، قبل از هر چیز، هدفمند و برنامهریزیشدهبودن این اتفاق را به ذهن میرساند؛ باز هم پروژهای در ادبیات ارتباطات سیاسی که شبیه آن را بهصورت مکرر -از کنسرت گرفته تا استادیوم- در سالهای اخیر دیدهایم و بهعنوان دکترین دولت فعلی در فراموشی ذهن جامعه از مسائل اساسی کشور قرار گرفته است. روی سخن با این بُعد از مسئله نیست؛ که قوهی قضائیه بایستی با جدیت نسبت به آن واکنش نشان دهد و ریشههای آن را شناسایی نماید.
☘️ در برابر واقعهای که رخ داده، منظرگاه دیگری نیز وجود دارد که هویت نرم آن نباید پشت پرده ابعاد سخت سیاسی گم شود: بهصورت رسمی در مدارسی که برای آموزش و پرورش نیروی انسانی کشور بنا شدهاند،اشعاری توسط دانشآموزان همخوانی میشود که هیچ وتقریباهیچ وجاهت فرهنگی در بافت هیچ وتقریباهیچ فرهنگ کشوری ندارد! دقت کنیم: اشعار به حدی سخیف و مبتذلاند که هیچ خانوادهای در هیچ نقطهای از جهان امکان ندارد آن را پخش و با هم زمزمه کنند. بدتر آنکه این اتفاق توسط خودِ مسئولین مدرسه و حداقل با نظارت و تایید عملی آنها -حتی در برخی کلیپها دیده میشود که در مراسم روز معلم- رخ داده است.
☘️ لب سند2030 در آموزش و پرورش، «این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را و فلسفهی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد». «دستورات و توصیهها و نکات اصلی موجود در این سند برای آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش باید جوری مناسبات فکری شاگردان را تنظیم کند که فلسفهی زندگیشان، اساس زندگیشان، مفهوم حیات در نظرشان، طبق تفکّر غربی باشد». ازاینرو، سند2030 سرباز و پشتیبان برای غرب تربیت میکند. سندی که بتواند سربازهای عملیاتی و کارآمد برای تمدن تربیت کند، بیشک سندی منسجم و قابل اعتناست و بدیهی است که انسان شهوتران و فاسد نمیتواند سرباز کارآمدی برای تمدن غرب باشد.
☘️ دانشآموزی که بازیگر ویدئوکلیپهای آنورآبی میشود و «هی وقتشه بدی لبات رو»، «وای بدنو ببین جووون بابا!» و امثالهم را زمزمه و همخوانی میکند و از نوجوانی خود را در مسیر ابتذال فرهنگی و جنسی قرار میدهد (یا بخوانید: قرارش میدهند)، سرباز و پشتیبان که هیچ؛ میتواند فرد مفیدی برای خود باشد؟ این حجم از ولنگاری مدرسه و معلم و وادادگی، انسان را به این نقطه میرساند که اصلا پیشکش! بیایید حداقل در حد سند2030، انسانی تربیت کنید که حداقلهای انسانی-فرهنگی را رعایت کند و بتواند برای یک تمدن سرباز و پشتیبان کارآمد باشد!
☘️ هنوز چند هفتهای از خبر خوابآلودگی بازرسان شورای پروانه نمایش سینما نگذشته بود که این کلیپها از مدارس آموزش و پرورش بیرون آمده است. ایکاش چند روز بعد اعلام کنند «در سیلهای اخیر، کل #بازرسان آموزش و پرورش را آب برده است» تا حداقل از درون نسوزیم که بودند افرادی که باید نظارت میکردند و نکردند و نمیکنند. فرهنگ در کشور به صورت وخیم با بحران نظارت مواجه و جولانگاه هر کسوناکس و هر رفتار خلافی شده و کارآمدی هویتش بهمعنای واقعی از بین رفته. آیا قوهقضائیه نقشی در بازیابی سیستم بازرسی و نظارت در دستگاههای فرهنگی و تربیتی ندارد؟! //پایان//
🖌علی ابراهیم پور
🗓 (نگارش: 18اردیبهشت98 - انتشار: 25اردیبهشت98)
📇 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/554
🔗http://rasanews.ir/fa/news/606656 [انتشار در #رسا ]
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
📌 لطفا #سند2030 را اجرا کنید! ☘️ خاطرم هست در دوران ابتدایی، یکی از اخباری که به اتمسفر مدرسه، کنش
🏷 عنوان: «لطفا سند 2030 را اجرا کنید!»
✅موضوع: نقدی بر ولنگاری آموزش و پرورش
🔗http://rasanews.ir/fa/news/606656 [انتشار در #رسا ]
🌐 @aliebrahimpour_ir
مدلهای فرهنگی دعای افتتاح
🌺 برنامه #ضیافت ، که با موضوع اندیشههای قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه چهار پخش میشد، دو شب را مهمان استاد بزرگوارم، دکتر #قائمی_نیا بود.
🌺 موضوع این دو جلسه، قرآن و #مطالعات_فرهنگی بود. استاد مقدماتی از طرح کلان #الاهیات_فرهنگی شان را ارائه دادند و دربارهی ضرورت آن صحبت کردند. در جلسه دوم هم چند مثال ارائه شد. دو جلسه را دنبال کردم و نت بر داشتم.
🌺 بعد از جلسه دوم، بلافاصله نشستم و مباحث را مرور کردم و سعی کردم با فهم ناقصم، دستوپاشکسته، روشی که استاد برای فهم #مدل_های_فرهنگی از متن دارند را در دعای افتتاح پیاده کنم.
🌺 نمیدانم چقدر کارم موفقیتآمیز بوده و اینکه آیا مسیر را درست رفتهام؟! نتیجه در قالب یادداشتی در خبرگزاری #فارس منتشر شد.
🌐 @aliebrahimpour_ir
[In reply to « عقل سُرخ »]
📌 شاخصههای فرهنگ جامعه و دولت اسلامی در دعای «دولت کریمه»
(بخش اول)
🌸 مقام معظم رهبری در دیدار رمضانهی خود با دانشجویان بر زمینهسازی برای رویکارآمدن #دولت_جوان «حزباللهی» تاکید کردند. اما شاخصههای دولت و حاکمیت اسلامی و حزباللهی چیست که با ترویج آن، بتوان دورنمای #دولت_مطلوب تراز اسلام ناب را به نمایش گذاشت؟ برای پاسخ این پرسش، باید مدلهای فرهنگی حاکم بر جامعه ایمانی متناسب با دولت حزباللهی را کشف کرد.
🌸 اساسا انسانِ در دنیا (انسان انضمامی)، بدون داشتن #فرهنگ امکان زندگی ندارد. نسبت انسان به فرهنگ، مثل نسبت ماهی به آب است؛ انسانها در فرهنگ غوطهوراند و در آن زندگی میکنند. #مدل_های_فرهنگی، چارچوبها و طرحوارههای ذهنیاند که به نحوه اندیشیدن و رفتار افراد جهت میدهند. درونمایه و باطن دین، مدلهای فرهنگی دینی است؛ ازاینرو قوام جامعه ایمانی، در گرو طرحوارههای فرهنگی است. جامعه نه فقط با اعتقاد دینی، بلکه با سریان مدلهای فرهنگ دینی در آن، دینی میشود. بنابراین، قلب تپنده دولت اسلامی، فرهنگ حاکم بر آن دولت است.
🌸 از ادعیه مورد توصیهی شخص حضرت حجت در ایام ماه مبارک رمضان، #دعای_افتتاح است. دعای افتتاح از دو بخش عمده تشکیل شده؛ در بخش اول، حمد الهی محور است و بر رابطه انسان با خدا متمرکز است؛ اما محور بخش دوم، جامعه اسلامی در پرتو حضرت حجت و درخواست برای تشکیل حکومت و دولت کریمه ایشان است. بنابراین بهنظر میرسد اگر بخواهیم متناسب با مفهوم و محتوای دعا، از الفاظ درون دعا، تعبیری را برگزینیم، با توجه به اتمسفر اجتماعی و سیاسی دعا، بهترین عنوان « #دولت_کریمه» باشد. اینکه این دعا از خود طرف خود حضرت توصیه شده، نشانگر آن است که محتوای آن دربارهی دولت کریمه، دورنمایی است که ایشان از دولت مطلوب اسلامی تصویر میکنند. بنابراین دعای «دولت کریمه» یا افتتاح، منبع مناسبی است که از آن میتوان شاخصهها و مدلهای فرهنگی حاکم بر جامعه ایمانی در دولت کریمه را استخراج کرد:
🌸🔆 1.جامعه ایمانی، خواهان #نصرت و پیروزیِ عزتمندانه است. اساسا #عزت و #اقتدار در فرهنگ جامعه ایمانی نقش پر رنگی دارد. البته محور این نصرت باعزت، ولی و امام است؛ به واسطهی امام جامعه است که جامعه به نصرت باعزت میرسد و خدا نیز از طریق ولی جامعه، جامعه را به این مطلوب میرساند. جامعه ایمانی به خوبی میداند که جز از این طریق، نمیتواند به عزت و پیروزی دست یابد. (اللَّهُمَّ اعِزَّهُ وَ اعْزِزْ بِهِ، وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ، وَ انْصُرْهُ نَصْراً عَزِيزاً)
🌸🔆 2. #تشکیل_دولت_کریمه، درخواست شدید جامعه ایمانی است. جامعه ایمانی در نیازهای فردی متوقف نیست. با تمام وجود طالب تشکیل دولت است. (نَرْغَبُ الَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ) دولت کریمه، چهار ویژگی اساسی دارد:
🌸🔅1.« #عزت_جامعه_ایمانی»: جامعه اسلامی در میان جوامع عزتمند است و از آنها به بزرگی یاد میشود و آنها با افتخار سر خود را بالا میگیرند. اسلام نیز به عنوان یک مکتب جامع که در عمل خود را اثبات کرده، در میان مکاتب فکری و فرهنگی، با عزت است و جوامع به اسلام به عنوان یک مکتب دارای گفتمان #قوی و #کارآمد نگاه میکنند. عزت اسلام و مسلمین، ناموس دولت کریمه است و روح تمام سیاستگذاریها و برنامههای آن محسوب میشود. (تُعِزُّ بِها الإِسْلامَ وَ اهْلَهُ)
(ادامه در پست بعدی)
🔗 https://www.farsnews.com/news/13980313000354/ [مطلب در #فارس ]
🔗http://fna.ir/da5vci
🌐 @aliebrahimpour_ir
🌐 @aliebrahimpour_ir
[In reply to « عقل سُرخ »]
📌 شاخصههای فرهنگ جامعه و دولت اسلامی در دعای «دولت کریمه»
(بخش دوم)
🌸🔅 2.« #ذلت_نفاق»:جامعه ایمانی، همانقدر که عزت خودش برایش مهم است، ذلت نفاق هم برایش اهمیت دارد. دولت کریمه، نفاقزدایی و نفاقستیزی را در اصلیترین برنامههای خود قرار میدهد و در تمامی سیاستگذاریهای خود به آن توجه دارد. نفاق در چنین حکومتی ذلیل و عمیقا بیارزش است و بهقول معروف، تره هم برایش خرد نمیشود. اهل نفاق در چنین دولتی ذلیل میشوند و در نتیجه بساطش برچیده میشود. در واقع مسئله دولت کریمه، دوگانهی اسلام و کفر نیست؛ مسئله #اسلام و #نفاق است! کفر و کافر، روشن و بیپردهاند و خطمشی و برنامهی اسلام در مقابل آن نیز روشن است. اما چالش دولت کریمه و جامعهی ایمانی #نفاق است که کیانش را تهدید میکند. (تُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَ اهْلَهُ)
🌸🔅 3.«زمینهسازی برای #کار و #مسئولیتپذیری»: افراد در دولت کریمه، زمینه این را پیدا میکنند که به بهترین شکل به مسئولیتهای ایمانی و اسلامی خود برسند. جامعه ایمانی، دولت را بهعنوان کارگزار نمیخواهد و دنبال این نیست که ساختاری ایجاد کند که نیازهای او را بر طرف کنند؛ بلکه او دولت را میخواهد تا بتواند به بهترین شکل مسئولیتپذیری کند. اساسا نگاه به دولت به مثابه کارگزار و عامل، در فرهنگ ایمانی جایی ندارد. او از آن جهت به دولت کریمه رغبت دارد که عاشق مسئولیتپذیری و فرماندهی سبیلالله است. افراد جامعه ایمانی، در تلاشند که با مسئولیتپذیری، #نماد و دعوتکنندهی عملی به احکاماللّه و اطاعت الهی باشند. بهعبارتی، فرهنگ کار و مسئولیت بهقدری بر افراد حاکم است که صرفا دنبال انجام وظیفه نیستند؛ بلکه عمیقا میکوشند تمام وجود و افعالشان، کار و تلاش و تولید و خدمت در مسیر حق باشد تا هرکس او را میبیند، #یاد کار و مسئولیت و اطاعت الهی بیفتد. بنابراین از یک طرف دولت کریمه، کار اصلی خود را زمینهسازی برای کار و مسئولیت جامعه قرار میدهد و از طرف دیگر، فرهنگ مسئولیتپذیری نیز به بهترین شکل خود در جامعه ایمانی موج میزند. (وَ تَجْعَلُنا فِيها مِنَ الدُّعاةِ إِلى طاعَتِكَ وَ الْقادَةِ الى سَبِيلِكَ)
🌸🔅 4. « #کرامت حقیقی»: دولت کریمه، فقط در عنوان «کریمه» نیست. کرامت این دولت، صرفا #برساخته ذهنی یا رسانهای فرهنگ درونی جامعه ایمانی نیست؛ بلکه بهگونهای است که هم زندگی این دنیا و هم آخرت افراد، #واقعا سرشار از کرامت میشود. دولت کریمه، کرامت را همچون نیازهای لایه اول زندگی افراد در نظر گرفته، در تمامی برنامهها میکوشد کرامت را حفظ نماید. (تَرْزُقُنا بِها كَرامَةَ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ)
🌸🔆 3.فرهنگ جامعه ایمانی، حق را یک مسئولیت میبیند؛ حق را میفهمد، ولی در فهم باقی نمیماند؛ آن را #حمل کرده و حرکت میکند و مطابق شان آن حق، رفتار و بروز خارجی و عملی دارد. بهعبارتی در مقابل حق، هماره دغدغهی «حمل» و #حرکت دارد. (ما عَرَّفْتَنا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْناهُ) البته در این مسیر احتمال دارد به دلایل مختلف کوتاهی صورت بگیرد؛ بنابراین اگر در این حملِ حق کم بیاورد، میکوشد آن را جبران کند. او واقعا میخواهد حقِ حق را ادا کند و آنچه باید انجام دهد را به انجام برساند؛ او با شعار «ما مامور به وظیفهایم»، خود را فریب نمیدهد و رسیدن به نتیجه مطلوب اوست؛ ازاینرو #بلوغ و #رسیدن_به_هدف، جزئی از فرهنگ جامعه ایمانی است. (وَ ما قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ)
🌸مطابق آنچه گفته شد، جامعه ایمانی و دولت کریمه، هردو از مختصاتی برخوردارند. #از_یک_طرف دولت کریمه، 1.عزتبخش به اسلام و مسلمین، 2.نفاقزدا، 3.زمینهساز مسئولیتپذیری و کار آحاد جامعه و 4.کرامتبخش است.
🌸 #در_مقابل جامعه ایمانی، 1.در برطرفشدن نیازهای فردی متوقف نیست و با تمام وجود برای تشکیل دولت کریمه رغبت دارد. 2.جامعه ایمانی عزتجوست و راه رسیدن به آن را همراهی با امام جامعه میداند. 3.نگاه جامعه ایمانی به دولت، کارگزاری و عاملیت نیست، بلکه دولت را را زمینهساز برای مسئولیتپذیری و کار و تلاش خود میخواهد 4.فرهنگ «حملِ حق» دارد.
🌸 بیان این شاخصهها از طرف حضرت حجت (عج) نشانگر آن است که بنابر تناسب حکم و موضوع، لازم است جامعه اسلامی به سمت چنین خصوصیاتی حرکت کند تا زمینه برای برپایی دولت کریمه فراهم شود. امروز برای تشکیل دولت حزباللهی، هم معرفی شاخصههای آن به مردم ضرورت دارد و هم لازم است فرهنگ متناسب با چنین دولتی، در آحاد ملت تقویت شود.//پایان//
🔗 https://www.farsnews.com/news/13980313000354/ [مطلب در #فارس ]
🔗http://fna.ir/da5vci
🌐 @aliebrahimpour_ir
🏷 عنوان: «شاخصههای فرهنگ جامعه و دولت اسلامی در دعای «دولت کریمه»»
✅موضوع: استخراج مدلهای فرهنگی جامعه ایمانی و دولت اسلامی از دعای افتتاح
🔺...جامعه ایمانی و دولت کریمه، هردو از مختصاتی برخوردارند. #از_یک_طرف دولت کریمه، 1.عزتبخش به اسلام و مسلمین، 2.نفاقزدا، 3.زمینهساز مسئولیتپذیری و کار آحاد جامعه و 4.کرامتبخش است.
🔺... #در_مقابل جامعه ایمانی، 1.در برطرفشدن نیازهای فردی متوقف نیست و با تمام وجود برای تشکیل دولت کریمه رغبت دارد. 2.جامعه ایمانی عزتجوست و راه رسیدن به آن را همراهی با امام جامعه میداند. 3.نگاه جامعه ایمانی به دولت، کارگزاری و عاملیت نیست، بلکه دولت را را زمینهساز برای مسئولیتپذیری و کار و تلاش خود میخواهد 4.فرهنگ «حملِ حق» دارد.
(متن کامل #یادداشت را در خبرگزاری رسا یا کانال عقل سرخ بخوانید)
🖌 علی ابراهیم پور
📇تعداد واژگان: 661
🗓تاریخ نگارش: 12خرداد98
🗒تاریخ انتشار: 13خرداد98
📤 انتشار در خبرگزاری #فارس (9):
🔗 http://fna.ir/da5vci
♻️ چگونه ایدهی نوشتن این یادداشت، شکل گرفت!؟
♻️ https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/558
🌐 @aliebrahimpour_ir #گزارش_یادداشت