eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
2هزار دنبال‌کننده
607 عکس
209 ویدیو
55 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 نشست تخصصی《چیستی و نحوه وجود فرهنگ: نگرش نوین به فلسفهٔ فرهنگ》به همت پژوهشکده فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و مرکز همکاریهای علمی و بین‌الملل) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) (گروه فرهنگی تمدنی) به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود: 👥 سخنرانان: حجت الاسلام سیدیدالله یزدان‌پناه حجت الاسلام علی اکبر رشاد حجت الاسلام حمید پارسانیا. 👤 دبیر نشست: حجت الاسلام دکتر مسعود اسماعیلی زمان: 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ⏰ ساعت: ۱۵ الی ۱۷:۲۰ 🏢پردیسان، بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، سالن اجتماعات امام حسین علیه السلام 🌐 لینک حضور در جلسه dte.bz/scscenter 🆔@parsania_net
هدایت شده از اندیشکده فقهی مناط
37.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 نشست هم‌اندیشی اساتید در دوره جدید فعالیت‌های مناط 🎞 «ارائه گزارش عملکرد دوساله» توسط حضرت استاد محمدعلی برکتین تماشای کلیپ در پایگاه مناط: 📎 لینک ویدیو @manaatt
هدایت شده از راهبری فرهنگ
‏کثیف ترین و خطرناکترین جنگ رسانه ای طول تاریخ بعنوان مقدمه جنگ‌های نسل جدید (جنگ‌های متاورسی متأثر از زندگی در دنیای مجازی) در ایران در حال انجام است. ۱- رسماً و علناً فراخوان کشتار وحشیانه می‌دهند ۲- کشته شدن مردم را جشن می‌گیرند ۳- جنایاتشان توسط امپراتوری رسانه ای غرب و دلقک‌های اجاره ای به نظام نسبت داده میشود و به شدت ضریب داده می‌شود. ٤- مخاطب احمق و بی بصیرت گفته‌های دشمن را باور می‌کند ۵- با نا امیدکردن و نفرت پراکنی سکوت شب را می‌شکنند و جوانان کم تجربه را برای شعاردادن به پشت پنجره ها می‌کشانند ۶- بر طبل دوقطبی می‌کوبند و برای فردای توحش دواعش و فواحش خوراک تولید می‌کنند. ۷- و این سناریو تکرار می‌شود. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
FeghNezamSaz.mp3
30.17M
🎧 صوت کامل همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز 🔍با تأکید بر افکار و آرای شهید آیت‌الله محمدباقر صدر(ره) 🎙 با سخنرانی: ⏰ چهارشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴‌۰۱ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از مجتمعنا
نشست فلسفه فرهنگ.mp3
20.97M
🔰صوت نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 🔸با محوریت کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر استاد یزدان پناه 🗓پنج شنبه مورخ 26 آبان ماه https://eitaa.com/nasimehekmat
هدایت شده از وحید یامین پور
🔸️ ۱. طی دو روز گذشته بیش از هفت ساعت با دانشجویان و جوانان در دانشگاههای لرستان و خوزستان جلسه پرسش و پاسخ داشتم. در برخی جلسات لیدرهای دانشجویی اعتراضات اخیر و حتی برخی بازداشتی‌ها هم در جلسه حضور داشته‌اند. گفتگوها صریح و گاهی چالشی و تند بود ولی به هیچ وجه از دایره ادب خارج نشد. در شهرستانها تقریبا هیچ خبر مهم و وضع فوق العاده ای وجود ندارد. هیچ جنبش و شبه جنبش مردمی دیده نمی‌شود و شواهد نشان می‌دهد اتفاقاتی مثل حادثه تروریستی ایذه کاملا خلاف وضع جاری و عادی شهرها و فقط پروژه ای تروریستی برای تولید خوراک رسانه ای است. ۲. آنچه تبدیل به گزارش رسانه ای میشود به کلی بریده و بی ارتباط با جامعه است. نوعی صحنه پردازی برای روشن نگه داشتن آتش اعتراضات در بستر رسانه است. از شهرهای مختلف به عنوان لوکیشن‌ها و استودیوهای اصلی ساخت کلیپ و فیلم اغتشاشات استفاده می‌شود. مکرر این گزارش امنیتی را شنیده‌ام که بازداشت‌شدگان متهم به ترور، از ساکنین همان شهر نبوده و برای اجرای پروژه دوره‌گردی کرده‌اند. بخش تاسف‌انگیز ماجرا اینجاست که این فیلمها اغلب با نقش‌آفرینی واقعی برخی جوان‌ها ساخته می‌شود. در واقع خیلی‌ها نمی‌دانند در حال بازی در یک صحنه‌ی از پیش طراحی شده هستند. همه چیز مثل فیلم نمایش ترومن اثر تحسین برانگیز پیتر ویر به‌نظر می‌رسد. ما با یک "هایپر جنبش" مواجهیم که در صحنه‌ی فیلمسازی، گلوله‌های واقعی شلیک می‌شود تا یک پرفورمنس جذاب و کامل تماشاگران را به وجد آورد. این چرخه‌ی خون‌بازی باید متوقف شود. 🆔️ @yaminpour
درسگفتار دوم: کتاب مدرس: استاد احمد رهدار 📚 تعداد جلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای 📅 شروع: ۱۰ آذرماه ⌛ زمان: پنج‌شنبه‌ها(یک‌هفته درمیان)، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🎴مکان: بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ : 💻 سایت/ لینک👇 https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4054 📞 تلفن: 02533551835 📱 ارتباط مجازی (ایتا و بله): 09907629882 آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🔰 @sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir
• تحلیل • زمین بده! زمان هم بده! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ حجاب تبختر(1) عزیزند، به خاطر دردی که در جان دارند و سوزی که ایشان را به تلاش وامی‌دارد، ولی باید دید در سیاست از سطح تاکتیک بالاتر می‌روند؟ آیا در تمام این سالها هیچ ایدۀ سیاسی بزرگ و ژرفامندی داشته‌اند؟ کاشکی این را هم ببینند؛ این که هیچگاه به یک تراز نخبگانی خوب نرسیده‌اند و قامت جبهۀ انقلاب را رشدی نداده‌اند! در بحث فوق‌العاده خسارت‌بار و مسألۀ بزرگ ملی دیروز و امروزمان؛ یعنی وضعیت فضای مجازی، ظاهراً به رفتار پیچیده‌ای اشاره می‌کنند، وقتی که می‌گوییم باید سکوها(پلتفرمها)ی خارجی را بست. یکی از ایشان که از قضا در بیت رهبری هم جا گرفته است و دیدگاههای رهبری را اینجا و آنجا تبیین می‌کند و طرفدار باز ماندن سکوهای دشمن و فعالیت پاسخگویانه در برابر تهاجمات دشمن و مثلاً شکست دادن آنها در این میدان است، در جلسۀ مهمی می‌گفت «راه انداختن شبکۀ ملی اطلاعات خواستۀ رهبری نیست»، وقتی که این سخن رهبری برایشان قرائت شد، تغییر محسوسی در رأیشان مشاهده نشد : «در مسئلۀ فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئلۀ شبکۀ ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده. این‌که ما به‌عنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینه‌ها کوتاهی کنیم، این مسئله‌ای را حل نمی‌کند و منطق درستی هم نیست ... کشورهایی که شبکه‌ی ملّی اطّلاعات درست کرده‌اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده‌اند به‌نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند»(بیانات مورخه 22 خرداد 1396) باید نگران بود. با یک مدل نخبگی خطرناک رو به رو هستیم. دربارۀ این سیاست ما در موقف 15 یا 20 سال پیش نیستیم؛ امروز ثمرات این سیاستها معلوم شده است. آن روز رهبری می‌فرمودند : «اینترنت الآن مثل یک جریان افسارگسیخته است ...، این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند "قلاده‌اش کو؟"، بگوید "سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد"» (26 آذر 1381) یا تذکر می‌دادند که اینجا لغزشگاه است، استفادۀ درست شرط است و برای آن باید فضای مجازی را قبضه کرد : «این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس می‌کنند؛ اصلاً آنجا تنفّس می‌کنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است»(13 اردیبهشت 1395) «از این استفاده کنید منتها استفادۀ درست بکنید؛ دیگران دارند استفادۀ درست می‌کنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند، ما چرا نمی‌کنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها می‌کنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم همین‌ها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است»(13 اردیبهشت 1395) حتی با درد و سوز گزارش دادند که داریم کشته می‌دهیم و فضا در دست دشمن است، باید دشمن را از این فضا بیرون کرد : «فضای مجازی، حقیقتاً به «قتلگاه نوجوانان و جوانان» بدل شده است. منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است، باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید»(19 آبان 1395) «(دشمن) از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته. در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته، ملت ایران بایستی «آرایش مناسب» بگیرد، باید خودش را آماده کند»(11 اردیبهشت 1398) و باز هم تذکر می‌دادند که وقتی می‌گویند فضای مجازی باید مدیریت شود به یک ضرورت بلندمدت اشاره نمی‌کنند : «مسئلۀ مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ماست که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست، مسئلۀ کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت و جزو مسائل نزدیک ماست»(22 تیر 1399) و گلایه کردند که مدیریتی در کار نیست : «فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود؛ بحث این است. ... ما نمی‌توانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمی‌توانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت‌پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند»(2 شهریور 1399) ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح شهدای مظلوم امنیّت ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رسانه، خودش را زبان دارد. بیانه‌ی محکومیت صادر نکنید!💢 ➖فضای رسانه زبان و ادبیات خود را دارد. ➖در چالش «عمامه‌پرانی» که جریان رسانه‌ای غربی به شدت در حال ضریب دادن به آن است، اصلاً مسئله درستی یا غلطی آن نیست، ماجرا «فراگیری یا عدم فراگیری آن» / «عادی بودن یا نبودن آن» است؛ به خصوص اینکه این چالش به اقتضای ماهیت آنچه امروزه «چالش» نام گرفته است، بیش از اینکه «ایدئولوژیک» باشد، یک«فان» است. ➖راه مبارزه با این چالش، صدور بیانیه و محکوم کردن نیست که اتفاق مؤثر و فراگیر نشانش می دهد و تقویتش می کند. ➖ راه مبارزه با این چالش، این است که نشان دهی که این چالش، مورد استقبال مخاطبین قرار نگرفته است. نشان دادن عدم اقبال به این چالش، مساوی است با مرگ آن .... ➖راه مبارزه با این چالش، همین فیلمی است که می بینید.....🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1054
هدایت شده از با نهج البلاغه
بسم الله پیشنهادی برای کنشگری حوزه در فضای کنونی کشور 1⃣امیرالمؤمنین علیه السلام (در خطبه_55) در پاسخ به این پرسش فرماندهانش که چرا شروع جنگ را به تأخیر می‌اندازی فرمود: می‌‌خواهم ابتدا دعوت و هدایتشان کنم بعد جنگ و خونریزی را شروع کنم چون هدایت شدنشان را از کشته شدنشان بیشتر دوست دارم (...فَوَاللَّهِ مَا دَفَعْتُ الْحَرْبَ يَوْماً إِلَّا وَ أَنَا أَطْمَعُ أَنْ تَلْحَقَ بِي طَائِفَةٌ فَتَهْتَدِيَ بِي ... وَ ذَلِكَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَقْتُلَهَا عَلَى ضَلَالِهَا ....)! 2⃣در خطبه 206 از یارانش خواست به جای اینکه شامیان را دشنام بدهند دعا کنند که خدا آنان را هدایت کند و دست از انحرافشان بردارند تا خونشان به دست ما ریخته نشود (اللَّهُمَّ احْقِنْ دِمَاءَنَا وَ دِمَاءَهُمْ وَ أَصْلِحْ ذَاتَ بَيْنِنَا وَ بَيْنِهِمْ وَ اهْدِهِمْ مِنْ ضَلَالَتِهِم...) 3⃣در آستانه جنگ نهروان ابن‌عباس را که یکی از عالمترین صحابه اش بود، به نصیحت‌گویی خوارج فرستاد اما استدلالهای ابن‌عباس آن قرآن‌خوانان خشک‌مغز را قانع نکرد. چنین شد که حضرت خودشان به نصیحت‌گویی آنان شتافتند و طی گفتگویی مستقیم و اثربخش، بخش عظیمی از سپاه خوارج (طبق برخی نقلها 8هزار نفر از سپاه 12هزار نفری) را قانع کردند که دست از تکفیر علی بن ابی‌طالب بردارند و از در صلح درآیند! البته پس از جدا شدن این گروه تواب، باقی مانده خوارج را از دم تیغ گذراندند و به پلنگ تیزدندان ترحّم نکردند. 4⃣هدایت کردن کسی که در موضع دشمنی و قتال قرار دارد، کار دشواری است. بی‌گمان چنین امر دشواری جز به دانشی عمیق و زبانی فصیح میسر نیست. گاه حتی دانش ابن‌عباس هم کافی نیست! 5⃣چنین بود که محقق کرکی به شاه صفوی ایراد گرفت که چرا در جنگ با ازبکهای سنّی، سیف الدین تفتازانی را کشتید؟ کاش می‌گذاشتید گوش این متکلم متعصب سنی به دهان من برسد! بی‌گمان هدایتش می‌کردم و هدایت او موجب هدایت همه مردم ماوراء النهر و خراسان می‌شد. محقق کرکی هماره بر از دست رفتن آن فرصت طلایی، تأسف می‌‌خورد (مستدرك، الخاتمة ج‏2، ص: 279). 6⃣براین گمانم که مداد العلماء، چون می‌تواند مانع از شروع جنگ و ریخته شدن خون شهدا شود، بر دماء الشهداء ترجیح داده شده است! اینکه برخی از کنشگران دوماهه اخیر متهم به محاربه و قتل عمد و .... هستند، مورد شک و تردید و سؤال نیست، سؤال این است که حوزه علمیه آیا تنها شأنش این است که از قوه قضائیه تقاضای اجرای حکم محاربه را برای متهمان داشته باشد یا علم نافعِ این نهاد مقدس، کارکرد دیگری نیز دارد؟ 7⃣دوماه اخیر فرصتی بود که دانشگاه‌ها و دبیرستانهای کشور، خودشان آشکارا بانگ برآورَند که چیستند و به کجا فرو افتاده‌اند؟ پیشنهاد صاحب این قلم به شخص آیت‌الله اعرافی، این است که لطف کنند و از امسال هرساله در فاصله شانزدهم آذر (روز دانشجو) تا 27 آذر (روز وحدت حوزه و دانشگاه) یک هفته دروس حوزه را رسما تعطیل و طلاب و استادان بزرگوار را در سطوح مختلف (از طلاب جوان تا مدرسان جوان درس خارج و حتی برخی از اعلام و مشاهیر) را به دانشگاه‌های مختلف کشور گسیل کنند تا شاید جلوی فجایع بعدی گرفته شود. محقق کرکی‌ام آرزو است! ✍محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم .
🔹 در 5 آبانماه امسال (1401)، همایشی برگزار شد از اساتید، گروه‌ها و دست‌اندرکاران طرح نخبگانی شهید بیاضی‌زاده. 🔹در ابتدای این همایش جناب حجج اسلام اسدپور، قنبریان و حقیر ارائه‌ای داشتیم. ➖جناب آقای اسدپور، گزارشی داشتند از الگوی شناخت مسئله از دیدگاه شهید بهشتی ره. ➖جناب آقای قنبریان، روایتی داشتند از تجربه‌شان در حل مسئله‌ی نظام پرداخت و پاداش کشور. ➖حقیر هم تلاش کردم در ضمن 6 محور، تحت عنوان خیلی دور و خیلی نزدیک‌های حل مسئله، چالشهای رویکرد حل مسئله را بیان کنم. 🔹 در ادامه، صوتهای این سه ارائه را تقدیم می‌کنم: 🔊 صوت ارائه جناب آقای اسدپور 👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1058 🔊 صوت ارائه جناب آقای قنبریان 👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1059 🔊 صوت ارائه حقیر 👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1060