eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.9هزار دنبال‌کننده
561 عکس
194 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله اراکی.mp3
26.99M
🔊 💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (4) 🎙 سخنرانی: آیت الله محسن اراکی(زیدعزه) 🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401 🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران 🆔 @irsichannel
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله رشاد.mp3
23.58M
🔊 💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (5) 🎙 سخنرانی: آیت الله علی اکبر (زیدعزه) 🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401 🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران 🆔 @irsichannel
♨️خلاصه فرمایشات آیت‌الله محسن اراکی در همایش فقه نظام‌ساز _ بخش اول 🔰 تاریخ ارائه: 1401/03/26 🔹جناب استاد اراکی در همایش فقه نظام ساز به صورت موجز و رسا به سه پرسش زیر پاسخ دادند: 1️⃣ پرسش اول: فقه نظام چیست؟ 🔹فقه نظام، ناظر به اراده‌های جمعی است. 🔹جامعه یا مجتمع زمانی شکل می‌گیرد که یک حاکمیت واحد، اراده‌های متکثر افراد را به یک اراده واحد و کلان تبدیل کند. تا افراد تحت یک اراده واحد، به یک انسان کلان تبدیل نشوند، جامعه شکل نمی گیرد. 🔹کار حاکمیت، نظم‌بخشی به رفتارهای فردی و تبدیل آنها به یک انسان کلان است.حکمرانی موضوعش افعال خرد و مکلفین خرد نیست، بلکه موضوع حکمرانی همین انسان کلان است. در این تحلیل، نظم جامعه، برآمده از حاکمیت واحد است.این حاکمیت واحد است که انسان‌های متکثر و جدا از یکدیگر را به یک انسان کلان (جامعه) مبدل می‌سازد. 🔹در رتبه بعد، باید دقت کرد که این انسان کلان (جامعه)، رفتارهایی اجتماعی و جمعی دارد. «بازار»، «بانک» و «حکومت»، از سنخ رفتارهای جمعی هستند. تا جامعه نداشته باشید، بازار و بانک و حکومت به وجود نمی‌آید. 🔹این افعالی جمعی، متعلق احکام کلان است. احکام کلان، حکم این رفتارهای جمعی را بیان می‌کند. 🔹خلاصه اینکه نظم‌یابی اراده‌های متکثر حول یک حاکمیت واحد (ولایت)، موجب شکل‌گیری جامعه می‌شود. چون جامعه داریم، رفتار جمعی هم داریم. و چون رفتار جمعی داریم، حتما حکم رفتار جمعی هم داریم؛ فقه نظام، فقه استنباط حکم رفتار جمعی جامعه است. 🔹بر این اساس: ➖متعلق حکمی که فقه نظام می‌خواهد استنباط کند، رفتار جمعی جامعه است که این رفتار از فرد به ماهو فرد امکان شکل‌گیری ندارد. ➖موضوع (متعلق متعلقِ) فقه نظام، وجود جمعی انسانها یا همان جامعه است. ➖حکم فقه نظام نیز حکم ناظر به این رفتار جمعی است. 🔹ما در قبل از انقلاب اسلامی، افراد مسلمان داشتیم، ولی جامعه اسلامی نداشتیم. 🔹فقه اکبری که ما بیش از هر چیزی که ما مکلف به تبیین و بیان آن هستیم، فقه نظام است. این فقه است که جامعه پاک می‌سازد، هرچند تک افرادهایی ناپاک باشند. این فقه است که رفتارهای جمعی جامعه را اصلاح می‌کند. راهپیمایی‌ها بعد از انقلاب اسلامی، مصداقی از رفتارهای جمعی الهی است. آن نعمت کبرایی که خدای متعال بر مسلمانان منت گذاشته ـ و این تنها منتی است که خدا بر عباد گذاشته ـ ، قرار دادن ولیّ‌ای است که رفتارهای جمعی جامعه اسلامی را اصلاح می کند. (لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ. آل عمران/۱۶۴) 2️⃣ رابطه فقه نظام و حکمرانی چیست؟ 🔹برای بیان رابطه فقه نظام و حکمرانی ابتدا باید حکمرانی را معنا کنیم. 🔹حکمرانی یعنی اراد‌ه‌ای‌ از طریق حکم یا قانون، بتواند رفتار جامعه را در جهت تحقق مصلحت و عدالت جامعه راهبری کند. 🔹ما بدون فقه نظام نمی‌توانیم حکمرانی داشته باشیم. چرا آنچه که می تواند عدالت اجتماعی را محقق سازد، فقه نظام است. آن فقهی که رفتار اجتماعی را بر اساس عدالت منظم می کند، فقه نظام است. اساساً عمل به احکام اسلام، مساوق عدالت است. (قُلْ آمَنْتُ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتابٍ وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَکُمُ. شوری/15)؛ عدل همان است که فرمانروای الهی برای تنظیم رفتار اجتماعی بیان میکند. عدل برابر با آن چیزی است که ولی منصوب از ناحیه خدای متعال ارائه می کند. (وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً رَجُلَيْنِ أَحَدُهُما أَبْكَمُ لا يَقْدِرُ عَلى‏ شَيْ‏ءٍ وَ هُوَ كَلٌّ عَلى‏ مَوْلاهُ أَيْنَما يُوَجِّهْهُ لا يَأْتِ بِخَيْرٍ هَلْ يَسْتَوي هُوَ وَ مَنْ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ هُوَ عَلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ. نحل/76) 🔹لذا رابطه فقه نظام و حکمرانی این است که حکمرانی بر اساس فقه نظام باید صورت پذیرد. حکمرانی‌ای که بر اساس فقه نظام بنا می شود می‌شود حکمرانی اسلامی. عقل‌نوشته‌های انقلابی
♨️ خلاصه فرمایشات آیت‌الله محسن اراکی در همایش فقه نظام‌ساز _ بخش دوم 3️⃣ رابطه فقه نظام و تمدن اسلامی چیست؟ 🔹برای بیان رابطه فقه نظام و تمدن اسلامی نیز باید ابتدا «تمدن» را معنا کنیم. 🔹تمدن یعنی جامعه‌ای مبتنی بر نظام برتر. شکل‌دهی یک جامعه مبتنی بر نظم برتر، می شود تمدن حقه . 🔹بر اساس ادبیات دینی، تمدن یا حضارت، محیطی است «شهری» که مبتنی بر نظم شکل گرفته است. در بحث از تمدن باید به تفاوت شهر شرعی و شهر عرفی توجه کرد. جامعه شکل گرفته بر اساس نظم دینی آن است همان است که در فقه ما به زندگی «حضری» تعبیر می‌شود و بازگشت از آن می شود «تعرب بعد الهجرة» . 🔹با توجه به معنای دینی «زندگی شهری»، کسی که در بیرون از مرزهای کشور اسلامی است، ولی خود را مقید به رعایت قوانین حاکم اسلامی می داند، شهروند جامعه اسلامی محسوب می‌شود، هرچند در بیرون مرزها باشد؛ همانطور کسی که در درون کشور است، ولی بر اساس فرهنگ دنیای غیراسلامی در جامعه رفتار کند و مثلاً در فضاهای عمومی سگ گردانی کند، بیرون از شهروندی جامعه اسلامی رفتار می‌کند. علت این مطلب هم این است بین رفتارهای فردی که مثلاً کسی در خانه سگ نگه‌داری کند با کسی که در فضاهای عمومی سگ گردانی می‌کند، تفاوت است. اولی رفتاری فردی است، برخلاف دومی که عملی اجتماعی است و رفتارش در تعارض با «فرهنگ جامعه اسلامی» است. فرهنگ نماد نظام است، و لذا تخطی از آن موجب بیرون رفتن از حاکمیت دینی می‌شود. عقل‌نوشته‌های انقلابی
💢موانع مردمی‌سازی حکمرانی در ایران💢 📆 تاریخ جلسه: 1401/03/16 🔹در این لایو اینستاگرامی، قرار بود به همراه دوست خوبم جناب دکتر حامد ملک زاده درباره «الگوی مردمی سازی» گفت‌وگو کنیم. 🔹از بد حادثه، ایشان نتوانستند در این گفت‌وگو شرکت کنند و به ناچار، قرعۀ یک ارائه یک ساعت و نیمه به نام حقیر افتاد. 🔹اصل ادعای حقیر این بود که آنچه امروز مانع اصلی برای تحقق «مردمی‌سازی حکمرانی در کشور» است، است. 🔹ما هنوز زیرساخت‌های معرفتی و دانشی مردمی‌سازی را طراحی نکرده‌ایم و لذا حتی در جاهایی که به جوشش و ابتکار بزرگانی از شاگردان مکتب امام(ره)، نمونه‌ها و الگوهایی خلق می‌شود، متأسفانه قدرت روایت علمی و ذخیره دانشی آن‌ها را نداریم. 🔹در این جلسه تلاش کردم که ریشه‌ها و موانع «هستی‌شناختی و الهیاتی» و سپس ریشه‌ها و موانع «معرفت‌شناسیِ» روایت و تحلیل نمونه‌ها و الگوهای مشارکت مردمی را توضیح دهم. 🔹در ادامه بر این مطلب تأکید کردم که چرا این مبانی هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی تا در قالب سرریز نشود، نمی‌توانیم در موفق باشیم. ✅ صوت بخش اول: «لینک ایتا» ✅ صوت بخش دوم: «لینک ایتا» عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.mp3
31.56M
🔊 صوت گفت‌وگوی اینستاگرامی 💢 موانع مردمی‌سازی حکمرانی در ایران 🔹بخش اول عقل‌نوشته‌های انقلابی لینک فایل در پیام‌رسان تلگرام
2.mp3
14.63M
🔊 صوت گفت‌وگوی اینستاگرامی 💢 موانع مردمی‌سازی حکمرانی در ایران 🔹بخش دوم عقل‌نوشته‌های انقلابی لینک فایل در پیام‌رسان تلگرام
اندیشکدۀ قصد با همکاری مؤسسۀ معنا برگزار می‌کند: سلسله جلسات «علم اخلاق و تحلیل اقتصادی» ارائه دکتر علی سعیدی سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۷ هماهنگی حضور در جلسات: @k_mahdavi78 🆔 @QasdWay
🔶پیش در آمدی بر سلسله نشست های سنن پیشرفت و تحولات اجتماعی در قرآن 🔰سنن پیشرفت و تحولات اجتماعی در آیینه قرآن یکی از خطوط مؤثر در ترسیم عقلانیت مترقی پیشرفت و تحول می باشد. همچنانکه انقلاب اسلامی به اتکای یکی از سنن الهی یک معجزه اجتماعی را رقم زد؛ مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: " معجزه‌های اجتماعی برخلاف معجزه‌ی اژدها شدنِ عصای موسی است؛ چون آن‌طور معجزه‌ها ربطی به اراده‌ی انسان ندارد؛ اما معجزه‌های اجتماعی به‌طور مستقیم به اراده‌ی انسانها ارتباط پیدا می‌کند؛ «انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم». هرگاه ملتی تصمیم بگیرد، اراده کند، اقدام کند، حرکت متناسب با هدفش را انجام دهد، آن وقت معجزه‌ی اجتماعی اتفاق می‌افتد." 🔰ما در این نشست به دنبال چه چیزی هستیم؟ صحنه تاریخ همچون هر صحنه دیگری در بردارنده مجموعه ای از پدیده هاست؛ چنانکه آسمان، فیزیک، جهان گیاهان و ... سرشار از پدیده است. صحنه تاریخ نیز مالامال از پدیده هاست. به این دلیل که همه پدیده ها در تمامی عرصه های هستی، محکوم سنت ها و نوامیسی هستند، حق داریم سؤال کنیم که آیا پدیده های تاریخی هم تحت حاکمیت سنت ها و نوامیس هستند؟ قرآن مجید درباره این سنت ها چه موضعی دارد و در مقام تحلیل این پدیده ها چه نوع داده هایی دارد؟ به عبارت دیگر آیا در بینش قرآن، تاریخ بشری سنتهایی دارد؟ آیا سنتها و قوانینی هست که بر مسیر و حرکت و تحولات تاریخی اجتماعی حاکم باشد؟ این سنت ها کدام اند؟ آیا نظام میانی این سنتها برقرار است؟ تاریخ بشر چگونه آغاز شد، بالید و تحول یافت؟ عوامل اصلی در نظریه تاریخ چیست؟ عوامل اصلی در پیشرفت و تحولات اجتماعی کدام اند؟ سنت ها به مثابه قوانینی که جاری مجرای مشیت الهی هستند و اسم مشیت الهی در قامت سنن متجلی می گردد در چه طرح متماسکی تصویر می گردند؟ برجسته ترین سنن الهی در قرآن که سرنوشت پیشرفت و تحولات اجتماعی را مشخص می کنند در کدام آیات متبلور هستند؟ 🙏از همه علاقه مندان به به موضوع سنن و نیز گفتمان پیشرفت دعوت به عمل می آید تا با حضورشان این نشست را پر بار تر سازند. 💠 نشست اقتراحی اول با حضور حجج الاسلام والمسلمین 🔸 حبیب الله بابایی 🔹 سعید بهمنی 🔸 محمدعلی میرزایی 🗓 پنج شنبه ۹ ام تیر ماه 🕘 ساعت ۹ صبح 📌 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
📚گروه هفتم فقه الاقتصاد 🏦با همکاری معاونت آموزش مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه ⛰سلسله نشست‌های بررسی سیر تحول اندیشه‌های اقتصادی 🔰باحضور 🥇اندیشمند گرانقدر اقتصاد جناب آقای دکتر سید مهدی زریباف 🖋نویسنده محترم کتاب 📙تحلیلی بر سیر شناخت و روش شناسی علم اقتصاد 🌐به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کند. ⏰زمان:پنج شنبه ها؛ساعت 15 الی 17 ✅برای ثبت نام اولیه و 💠دریافت اطلاعات بیشتر عبارت"سیر تحول" را به شماره: 📱 پیامک فرمائید. 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
چرا بررسی سیر تحول اندیشه های اقتصادی؟.pdf
160.5K
🔹بخشی از متن معرفی دوره «بررسی سیر تحول اندیشه‌های اقتصادی»👇 با ارائه دکتر سیدمهدی زریباف ➖چرا بررسی سیر تحول اندیشه های اقتصادی ؟ اغلب اقتصاددانان اسلامی بسیار پرانگیزه و با نشاط تحصیل و تلاش علمی خود را در عرصه اقتصاد آغاز می نمایند و آرزوی طراحی نظام اقتصاد اسلامی یا تکمیل طرح های موجود را داشته اند اما با گذر زمان این آرزوی خود را دست نیافتنی دیده اند و کم کم از نشاط علمی ایشان کاسته و انگیزه روزهای نخستین را از دست می دهند. این در حالی است این آرزو را برخی اساتید دارای تحصیلات عالی، مومن و پرتلاش، محقق ساخته اند و دانش آموختگان جدید این رشته تحصیلی را با این سوال مواجه ساخته اند که رمز موفقیت این اساتید که نظام اقتصادی اسلام را طراحی و کشف یا تکمیل نموده اند چیست؟ جناب آقای دکتر سید مهدی زریباف با تقدیم هدیه استاد خود (که داستان مفصل و جذاب این هدیه را باید با کالم و بیان شیوا و شیرین استاد شنید) به شرکت کنندگان این دوره به رمز گشائی از این موفقیت خواهند پرداخت و برای جویندگان علم و دانش جهت تحقق نظام سازی در عرصه اقتصاد، نقشه راه را تبیین خواهند نمود. بنابراین اگر شما هم قصد دارید با شنیدن اسرار موفقیت طراحان نظام اقتصادی، مسیر علمی آنان را سرلوحه تلاش های خود قرار دهید، این مسیر رو به روی شماست. 🔹بقیه متن را در فایل ضمیمه بخوانید... https://eitaa.com/alimohammadi1389/886
💢چقدر به تفکر و گفتگو پیرامون «ما» نیازمندیم! 🔹متأسفانه در مفاهیم کلاسه شدن کلامی، فلسفی و فقهی ما، این مفهوم به خوبی مورد مداقه قرار نگرفته است. 🔹شاید علتش این باشد که در دوران گذشته، ولو در سخت‌ترین حوادث اجتماعی مانند فتح بغداد توسط طغرل سلجوقی یا نابود شدن بسیاری از مناسبات سیاسی و حتی اقتصادی ایرانیان در حمله مغول‌ها، هیچگاه «ما بودن ما» مورد تهدید و تردید قرار نگرفت و لذا پرسشی از مقومات و کرانه‌های «هویت جمعی ما» نیز طرح نگردید. 🔹ولی دوران معاصر، «ما بودن ما» متأثر از دو حادثه بسیار مهم مورد و قرار گرفته است؛ این دو حادثه عبارتند از: ➖ 1ـ «ظهور تمدن مدرن و چترگستری جهانی آن» و ➖ 2ـ «انقلاب اسلامی و ظرفیت تأثیر آن در موازنه‌های جهانی» 🔹 لذا در میانه این خوف و رجاء، طرح پرسش از «ما» را می‌توان یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین پرسش‌های «انسان ایرانی امروز» دانست که ناگزیر می‌بایست برای پاسخ به آن، بنیادهای کلامی، فلسفی و فقهی خود را بازشناسی و بازآرایی کند. 🔹امیدوارم که جناب آقای دکتر به خوبی از پس این موضوع مهم برآید...🌺 «لینک پیج اینستاگرامی گفتاورد» https://eitaa.com/alimohammadi1389/887
💢جلسات هفتگیِ 💢 🔹به همت دوستان خوب و دغدغه‌مندم در دفتر مطالعات پیشرفت معنا، بعد از ظهرهای یکشنبه، جلسه‌ای برقرار خواهد بود، تحت عنوان «جمهوی اسلامی شناسی»؛ ان‌شاءالله. 🔹سوال محوری این جلسات این است: ➖ در 44 سال گذشته بر جمهوری اسلامی چه گذشته، در چه وضعی قرار دارد و به چه سمتی در حال حرکت است؟ ➖و ساخت حقوقی جمهوری اسلامی، چه نسبتی با «نهادهای دولت مدرن»، «نهادهای به ارث‌رسیده از مشروطه و حکومت پهلوی» و «نهادهای تأسیسی انقلاب اسلامی» دارد؟ 🔹«جمهوری ‌اسلامی‌شناسی» عنوان گفتگوهای هفتگی است که تمنّای فهم روال‌ها و شاکله‌ی رسمیِ جمهوری اسلامی ایران را دارد. 🔹در این محفل هفتگی، دوستان عزیزم به خصوص جناب دکتر حمید ابدی بر آن‌اند که کثرت و عمق مسئله‌های جمهوری اسلامی، ما را به سمت گفتگوهای کلّی، انتزاعی و بریده از واقعیت جمهوری اسلامی سوق ندهد. 🔹در این جلسات، اوّلین مسئله‌ای که ردّ پای آن را در «قانون اساسی»، «اسناد بالادستی»، «سازمان‌ها» و «قوانین جمهوری اسلامی» دنبال خواهد شد است. 🔹امیدواریم به فضل الهی که چنین گفتگوهایی بتواند قدم کوچکی در راه رشد «عقلانیت پیشرفتِ» جبهه فکری انقلاب اسلامی باشد و حرکتی روان‌تر، معقول‌تر و منضبط‌تر را برای کشور به سمت افق‌های تمدن نوین اسلامی فراهم آورد. 🔹به همه دوستان که همچون سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی را می‌دانند، توصیه می‌کنم در این محفل هفتگی شرکت نماید...🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/888
اسامی برخی از ارایه‌دهندگان در هم‌اندیشی «تحقق مردمی‌سازی دولت» ⏰ زمان: سه شنبه چهاردهم تیرماه / شهر مقدس قم / ساعت 17 تا 20
💡ایده‌گفتارهای فقه حکومتی و علوم انسانی اسلامی 🌀جلسه‌ ششم 🔰موضوع بحث : "آسيب‌شناسی تعامل فقه و دانش‌های اجتماعی؛ فقه و عرصه‌های ميدانی" 🔸ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمين مجيد رجبی 🔹دوشنبه 13 تيرماه 1401 ساعت 17 تا 19 🔹قم، خيابان صفائيه، کوچه 24(ممتاز)،‌پلاک 89، ساختمان قديم دارالقرآن امام حسين(ع) لینک کانال ایتا: 🆔https://eitaa.com/maana_hamandishi
متن ارسالی.pdf
768.1K
🔹 ایده گفتار 6 آسیب‌ شناسی تعامل فقه نظام با دانش‌های اجتماعی – فقه نظام با عرصه‌های میدانی
جلسه رجبی.mp3
20.37M
🔰 ششمین نشست ایده‌ گفتارهای فقه حکومتی و علوم انسانی اسلامی 🔸 تاریخ جلسه: ۱۴۰۱٫۴٫۱۳ 🔸 ارائه: حجت الاسلام مجید رجبی 🔸 موضوع: آسيب‌شناسی تعامل فقه و دانش‌های اجتماعی؛ فقه و عرصه‌های ميدانی ➖با همکاری پژوهشگاه فقه نظام‌
▫️فرهنگستان علوم اسلامی قم برگذار میکند: 🔰سلسله نشست علمی با موضوع امتداد‌حکمت(چیستی_چرایی_چگونگی) 🔹جلسه دوم با موضوع: چگونگی امتداد حکمت با حضور: استاد محمد تقی سبحانی(مدیر پژوهشکده کلام اهل البیت و بنیاد امامت) استاد احمد‌حسین شریفی(مدیر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) دبیر علمی: حجت الاسلام حامد آرین پور 📍مکان:خیابان الغدیر_کوچه‌۱۰_ساختمان مفید_طبقه اول 🕛زمان: پنج‌شنبه_ ۲۳ تیر ساعت ۱۰ونیم صبح الی ۱۳ @monir_ol_din
فلسفه رویداد «» صرفا پذیرایی و تماشا نیست؛ در این تحول‌سازها دور هم جمع شده‌اند تا برای ما بگویند از مسیری که رفته‌اند و چه شده‌ است که توانسته اند یک حرکت اجتماعی فرهنگی را رقم بزنند. خلاصه آن‌که مسیر نوکری سلام الله علیه نیاز به یارانی کاربلد و پرتلاش دارد که تک‌تک لحظات شان در مسیر خود و دیگران باشد و رویداد پنجشنبه هم با انتقال تجربه‌ها می‌خواهد از همین مسیر برای ما بگوید و الگوهای حرکت و تحول را به نمایش بگذارد. پنجشنبه 23 تیر از ساعت 9 صبح سالن همایش مدرسه معصومیه ثبت نام با ارسال واژه "تحول آفرین" @aalaa_admin
فهرست برنامه ها؛ ساعت 9 قرآئت قرآن ساعت 9:05 سرود ملی و خوش آمد گویی ساعت 9:10 صحبت نماینده آلاء ساعت 9:20 صحبت نماینده دفتر نخبگان ساعت 9:30 آقای الهی منش استارت آپ،موسسه معنا ساعت 10 آقای هاشمی چمگردانی،جهادی خیریه ساعت 10:45 آقای امرودی، ساعت 11:45 *استراحت* ساعت 12 آقای رنجبر، فعال در عرصه آسیب اعتیاد ساعت 12:30 آقای کریمی ساعت 14:30 آقای بقائی، فعال آسیب طلاق ساعت 15 آقای سید هادی حسینی، موسسه اوجمان ساعت 15:30 آقای حسن مرادی ، فعال جهادی بلاغ ساعت 16 آقای خلیلو، فعال بین الملل ساعت 16:30 آقای داوود صالحی، فعال تربیت ساعت 17 (کارگاه بوم) ساعت 17:30 آقای صدرا بهرامی، فعال اندیشکده ساعت 18 استراحت ساعت 18 تا 20 کارگاه آقایان حسن مرادی، صدرا بهرامی، داود صالحی
هدایت شده از دین و حکمرانی
اختتامیه اولین رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان در حوزه علمیه به همراه نشست الگوی اتصال حلقه های مسأله محور و شورای نگهبان پنج شنبه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ مکان: خیابان جمهوری، سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی @din_hokmrani
🔔 اولین رویداد ملی نوآوری و پیشرفت ایران (نوپیا) ✅ گردهمایی فعالین حوزه نوآوری اجتماعی سراسر کشور ⏰ زمان: پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ 📍 مکان: تهران، پردیس چارسو ➕ برای پیوستن به اولین گردهمایی سالانه فعالان نوآوری اجتماعی با نام «نوپیا» روی لینک زیر کلیک کنید: 🖇 https://zil.ink/noupia.event ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
seen.pdf
150.2K
ریز برنامه‌های رویداد نوپیا
💢نقدی تقدیم به بهترین دوستانم 💢 🔹رویداد نوپیا (اولین رویداد ملی نوآوری و پیشرفت ایران) با اینکه خیلی برای آن زحمت کشیده شده بود، ولی راندمانش بالا نبود. 🔹بیش از 1000 نفر برای بازدید از روزِ نهاییِ زحماتِ رفقا ثبت نام کرده بودند که بیش از سه برابر انتظار بود. ولی به نظر حقیر، این رویداد در روز نهایی خود، انتظارات را برآورده نکرد. 🔹به نظرم ریشه این اتفاق را می توان در چند محور جمع بندی کرد: 1️⃣ رویداد، راهبرهای خوبی برای هدایت شرکت‌کنندگان نداشت. بسیاری از شرکت‌کنندگان در سر در گمی به سر می‌بردند و کسی نبود که بنا به تنوع سلایق و علاقه‌مندی‌ها مشاوره‌های مؤثر بدهد.😩 2️⃣ شلوغی رویداد، امکان دیدن ایده‌ها و شخصیت‌ها را نمی‌داد. بنده که از صبح تا بعد از ظهر آنجا بودم، با هیچ ایده و شخصیتی به چالش نخوردم و درگیر نشدم. تأکید می‌کنم نه اینکه ایده یا شخصیتی در آنجا نبود، بلکه نوعی چیدمان مکانی و چینش برنامه‌ای امکان بروز و ظهور هیچ ایده و شخصیتی را نمی‌داد؛ حالتی مانند حالت نمایشگاه سالیانه کتاب...🤯 3️⃣ مجری و برنامه طبقه ششم (محل برپایی غرفه‌های مراکز نوآوری)، صرفا سر و صدا بود و بدون اینکه نسبت معناداری با محتوای رویداد خورده باشد، درصدد گرفتن مصاحبه و گرم کردن معرکه بود؛ در حالی‌که محتواهای تخصصی‌ای که در سالن‌های بالا در حال ارائه بود، در طبقه پایین بازتابی نداشت، مگر اعلامهای کلیشه‌ای هر از چندگاه یک خانم که می‌گفت: «ارائه جناب آقای دکتر ... از مرکز نوآوری .... هم اکنون در سالن شماره ... در حال انجام است.»😕 4️⃣ بنده شش یا هفت ارائه را حضور داشتم. تقریباً همه غیر از یک ارائه، مدیریت محتوا و زمانشان غیرقابل قبول بود. به نظرم یا اصلاً با ارائه‌دهندگان درباره آنچه که باید بگویند صحبتی نشده بود یا صحبتهای انجام شده، مؤثر واقع نشده بود. در هر صورت همیشه واگذاری امور به خلاقیت و نوآوری جواب نمی‌دهد و فرصت‌ها را می سوزاند و هزینه می آفریند...😎 5️⃣ اطلاعاتی که از مجموعه ها بر روی بنرها و بروشورهای معرفی آمده بود، ناهمگن و نامتوازن بود. جای یک کار محتوایی و دبیرخانه‌ای برای معرفی و مقایسه‌پذیر کردن فرآیندهای پرورش ایده تا محصول و چرخه‌های شتابدهندگی بسیار خالی بود یا لااقل بنده با آن مواجه نشدم. البته دیدن مکتوبات هر مجموعه از دلنشین‌ترین و مفیدترین دستاوردهای این رویداد بود. 😇 6️⃣در یک جمله بخواهم عرض کنم، ایده رویداد، اولیه بسته شده بود. شاید با این توجیه و توضیح که این اولین رویداد است و صرفاً برای معرفی مراکز نوآوری به مخاطبین و دید و بازدید مجموعه‌ها از هم. ولی این توجیه نیز به نظرم قابل قبول نیست. نگاه های حداقلی در این گونه رویدادها، جدیت کار را کم می کند و آن را از یک رویداد الهام‌بخشی و تذکر دهنده و دعوت کننده به قیام، به یک فان‌شو تبدیل می‌کند که نه بعثی بر می‌انگیزد و نه شوری می‌آفریند. 🙃 🔹هر چه بود واقعا جا دارد که یک دست مریزاد جانانه تقدیم کرد به دوستان عزیز و ارزشمندم که سالهاست افتخار رفاقت و همراهی با آنها را دارم؛ به دوستانی که در این زمانه غلبه‌ی سیاسی‌کاری بر اندیشه‌ورزی، در طرف دوم ایستاده‌اند و در این دوران سودازدگی تصاحب پست‌ها و مناصب پرطمطراق حاکمیتی، جانب مردمی‌سازی و توانمندسازی هسته های خودجوش مقاومت فرهنگی را رها نکرده‌اند. 🔹با خودم گفتم که چگونه می توانم از ایشان قدردانی کنم که در نهایت، به نظرم رسید که ، بهترین هدیه‌ای است که در بساط کم بضاعتی مانند من یافت می‌شود! 🔹‌از صمیم قلب برایشان آرزوی توفیق خدمت طولانی به اسلام و انقلاب و در نهایت، کسب نشان عاقبت بخیری را دارم... https://eitaa.com/alimohammadi1389/900
ThinkTank-V04.pdf
9.09M
فایل pdf اولین هم‌اندیشی درباره تحقق مردمی‌سازی دولت در مجموعه سرچشمه با حضور مسئولان اندیشکده‌ها و دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت جناب آقای سید احمد عبودتیان