عقلنوشتههای انقلابی
📍نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مشکل تأمین آب شرب را مهمترین مانع ویلایی سازی در طرح نهضت ملی مسکن
✳️ پاسخ دکتر جهانبخش:
با کمک آبفای قم حدود 5000 مشترک ویلایی و آپارتمانی مقایسه شدند. مصرف ویلایی ها در شهرک قدس فقط 5درصد بیشتر از آپارتمانی ها بود که اختلاف ناچیز و قابل مدیریتی است. این آمار را به وزارت خانه ارائه دادیم و در جلسه با حضور وزیر یکی از نمایندگان مجلس قم و یکی از مسئولین استانداری گفته بودند که شهرک قدس که اصلا ویلایی ندارد و این آمار معتبر نیست! بعد از جلسه از وزارت خانه تماس گرفتند و عکس ها و نقشه های ویلایی ها را برایشان فرستادیم.
تحقیق مهم وزارت نیرو که در آن، ساختمانهای بالای چهار طبقه را با ساختمانهای ۲ تا ۴طبقه مقایسه کرده است:
۸ درصد، بلندمرتبه ها افزایش مصرف داشتند!😎
https://jamejamonline.ir/fa/news/1391541/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C-%D8%B7%D8%A8%D9%82%D9%87%E2%80%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%87%D8%B6%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86
🔹️توصیه میکنم حتما گفتگوی خبری ۴دیماه را با مشارکت آقایان ایلاتی، جهانبخش و معاون استانداری قم آقای معتمدی ببینید و خودتان قضاوت کنید...
برنامه ساخت خانه های حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن را در تلوبیون ببینید
http://www.telewebion.com/episode/0x53eb2e3
هدایت شده از حسین آزادی
📌 بیستمین هفته حلقه مطالعاتی عصر پیشرفت
🔰 نگاهی به تحلیلهای ارائه شده دربارۀ حوادث اخیر؛ دلالتهای سیاسی؛
🌀 با محوریت:
▫️ انسداد و فرصت سیاسی جمهوری اسلامی ـ موسسه علم و سیاست اشراق
▫️ بنبست بازنمایی ـ محمدهادی محمودی
▫️ جمهوری اسلامی و قبض و بسط پراگماتیک شریعت ـ علیرضا بلیغ
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند:
🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان
🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟
🔶ارائه دهندگان:
🔸 حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده
🔸حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قربانی
🔷 دبیر علمی:
🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس
📆 پنج شنبه مورخ 15 دی ماه
🕤 ساعت 9:30 صبح
📌 مکان: قم بلوار جمهوری میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان پلاک۱۲، مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔰متن معرفی سلسله نشستهای اطلس مصلحان
💠سوالات مربوط به دور اول از سلسله نشستهای اطلس مصلحان
#جمهوریت
#پیشرفت
#اطلس_مصلحان
#مکتب_امام
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 ویژه ساعت شهادت شهید سلیمانی و یاران در فرودگاه بغداد
📹 نماهنگ | رهبر انقلاب، روز گذشته: در دنیا با حاج قاسم خیلی رفیق بودیم؛ انشاءالله خدا کاری کند که در قیامت هم خیلی رفیق باشیم...
💻 Farsi.Khamenei.ir
💢و باز درها بر همان پاشنهها میچرخد!💢
🔹دو روز از فرمایشات مهم حضرت آقا درباره زنان و خانواده میگذرد و تقریباً نتیجهاش در رشد همگرایی جامعه حزبالهی تا جایی که برای بنده مشهود است، تقریباً هیچ است!
🔹همه کسانی که از قبل موضعی دارند، جملاتی از حضرت آقا را گزینش کردهاند و بر درستی دیدگاه خود با تأکید بر «فصل الخطاب بودن کلام رهبری» اصرار میورزند!
🔹تقریباً گفتگویی شکل نمیگیرد و رفت و برگشتها، بیشتر شبیه «بیانیههای سیاسی پی در پی» است تا «گفت و شنودی فرهنگی»!
🔹کسی را ندیدهام که با فرمایشات حضرت آقا تکان قابل توجهی خورده باشد، کأنه آنچه در پوشش گفتگو انجام میدهیم را بیشتر ابزاری برای ابراز و تحمیل دیدگاه خود میدانیم، تا مجالی برای تأمل و شنیدن و آموختن!
🔹ایده گفتمان انقلاب اسلامی در برخورد با حجاب را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد؛
این ایده مرزهای روشنی با جریان توسعهخواه، مدیران التقاطی و جریان تحجر دینی دارد و در ذیل #انگاره_پیشرفت قابل صورتبندی است:👇
➖بیتردید اهمال نسبت به بیحجابی، اشتباهی جبرانناپذیر است.
➖هیچ توجیهی در به تعویق انداختن توجه و حساسیت نسبت به مقوله حجاب، پذیرفتنی نیست.
➖باید حاکمیت در مسئله حجاب، مورد مطالبه و امر به معروف ونهی از منکر قرار گیرد.
➖در برخورد با پدیده بیحجابی، «تمرکز بر برخورد انتظامی و قضایی» ایدهای متحجرانه است.
➖مهمترین عامل رشد بیحجابی، تحقق پروتکلهای ایده توسعه غربی در کشور، توسط جریان مدیران التقاطی و در میانهی چُرت خرگوشی جریان متحجر است.
➖برخورد انتظامی و قضایی با بیحجابی حتما باید در جای خود مورد تأکید قرار گیرد.
➖امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب، نباید منجر به نفرت آفرینی و برچسب زنی ضد انقلابی و ضد دینی به بیحجابان شود.
🔹 ایده گفتمان انقلاب اسلامی درباره بیحجابی را میتوان در میان این سلب و ایجابها بهتر فهم کرد: 👇
1️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی را باید پذیرفت و با آن کوتاه آمد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجاب، نباید نقطه برخورد را فقط نکته آشکار و هویدای آن در خیابان قرار داد.
2️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی اهمیت ندارد و باید مواجهه با آن را به بعد موکول کرد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که ما با مجموعهای از منکرها مواجه هستیم که بنا به فرمایش رهبری مسئله بیحجابی به صورت مستقیم در رأس آنها نیست. از امروز باید مبارزه با بیحجابی را با شدت و حدّت ادامه دهیم، ولی در ضمن یک منظومه و نظام امربه معروفها و نهی از منکرها که در آنها رعایت اولویتها شده باشد. بیحجابی، پیوست فرهنگی فرآیند توسعه مدرن است که متأسفانه آگاهی و به تبع آن، حساسیتِ جریان دینی به علت وجود سه دیگری گفتمان انقلاب اسلامی (جریان غربگرایی، مدیران التقاطی و تحجر دینی) درباره آن کم است.
3️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که حاکمیت، وظیفهای در قبال بیحجاب ندارد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که از حاکمیت باید مطالبه حساسیت به مقوله حجاب داشته باشیم و از او بخواهیم که از یک بام و دو هوای خواستن و نخواستن رشد فرهنگی و از جمله حجاب بیرون بیاید. باید به او بفهمانیم که مطالبه ما فقط بر روی برخورد انتظامی و قضایی با حجاب نیست، بلکه حاکمیت باید در وهلهی اول، همه تصمیمات غلطش را در عرصههای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که بر مقوله «فرهنگ اسلامی ـ ایرانی» و از جمله «حجاب زنان» تأثیرات منفی میگذارد، متوقف کندو از دوگانه «سیاستزدگی در شعار» و «سیاستزدایی در عمل» دست بردارد که نتیجه آن چیزی نبوده است تاکنون جز «هویتزدایی انقلابی»؛ و البته به میزان شدت و جدیتش در این کار، برخورد انتظامی و قضایی را در دستور خود قرار دهد. (تقدم دولتسازی بر جامعهسازی)
4️⃣در این ایده، اینگونه نیست که باید امر به معروف زبانی و همگانی را از دستور کار خارج کرد؛ هرگز!
➖ بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجابی، خط قرمز امر به معروف و نهی از منکر عمومی این است که نباید «نفرتآفرینی» کند و دلها را از هم دورتر نماید؛ نباید با برچسب «ضد انقلابی» و «ضد دینی» همراه باشد؛ نباید به گسست اجتماعی بینجامد؛ نباید اولویتها نادیده انگاشته شود؛ باید از منظر برادری و رحمت باشد؛ باید دلسوزانه و متعهدانه باشد؛ باید به دور از عصبانیت و خشم باشد. باید متوجه بود که مقوله بیحجابی هرچه باشد، بیش از هرچیز درمانش منوط بر «هویتزایی انقلابی»است که هم میتواند حاوی عنصر جهت است و هم امکان کنش و تأثیر اجتماعی را فراهم میکند و هم بستری است برای رشد عقلانیت و آگاهی....
#عقلانیت_انقلابی
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#بیحجابی
#دوگانه__پیشرفت__و__توسعه
عقلنوشتههای انقلابی
🔶 خروش قم در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت
♻️ به منظور دفاع از کیان اسلام و ارزشهای الهی، مرجعیت و به ویژه مقام منیع ولایت، در پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی و با توجه به آزردگی خاطر شدید آزادگان جهان، مطالبه و خیزش امت اسلامی و مردم شریف قم و بر اساس مصوبه و فراخوان جامعه مدرسین، شورای عالی حوزههای علمیه و مشارکت نهادهای عالی حوزهای و تشکل های مردمی و سایر مراکز فرهنگیِ ملی، بینالمللی و مردم نهاد، تجمع پرشور مردمی، ایمانی و انقلابی فردا یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ده صبح در صحن آستانهی مقدسهی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برگزار میگردد.
♻️ لازم به ذکر است که بدین منظور دروس حوزههای علمیه از ساعت ده صبح فردا تعطیل خواهد بود.
♨️ این مراسم به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی حوزه پخش خواهد شد.
🌐 livehowzeh.ir/TV
#قیام_قم #خروش_قم
#زعیم_شیعه #امام_خامنهای #لبیک_یا_خامنه_ای
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ جهالت علمی!
🔹در اثنای «اولین دوره آشنایی با برخی ایدههای معاصر علم دینی» که به اهتمام دوستان عزیزم در «دبیرخانه هماندیشی علم دینی» در شهریور امسال برگزار شد، یکی از مباحث جالبِ توجه، طرح بحث جناب استاد عبدالحسین خسروپناه در خصوص «فاجعه آفرینتر بودنِ جهالت علمی نسبت به جهالت دینی» بود.
🔹ایشان ناکارآمدی نهادهای علمی و پژوهشی در حل مسئلههای اجتماعی را نیز حاصل همین «جهالت علمی» دانستند و اینکه برخی از مدعیان فهم علوم مدرن، حتی حاضر نیستند از دهها مجلد منتشر شده در باب علوم انسانی اسلامی، حتی یک مقاله مطالعه کنند، ولی در عین حال بر مخالفت خودشان با علم دینی اصرار دارند...
#تمدن_نوین_اسلامی
#عقلانیت_انقلابی
#علوم_انسانی_اسلامی
#عبدالحسین__خسروپناه
#مؤسسه_معنا
عقلنوشتههای انقلابی
🔖 بیست و دومین هفته حلقه مطالعاتی عصر پیشرفت
📚 نگاهی به تحلیلهای ارائه شده دربارۀ حوادث اخیر؛ از منظر مسئله زنان
♨️ با محوریت متنهایی از دکتر بیژن عبدالکریمی، محمدحسین بادامچی، جودیت باتلر و اسلاوی ژیژک:
🔸زنان، آموزگاران تفکر انتقادی
🔸 جنبش ژینا و نجات زن ایرانی از دام پهنشدهی پدرسالاری لیبرال
🔸 گفتگوی دکتر بیژن عبدالکریمی با خبرگزاری رکنا
🔸 بیانیه جودیت باتلر(صداهای یک انقلاب فمینیستی را در ایران بشنوید!)
🔸 بیانیه ژیژک در حمایت از جنبش ایران
📌 پرونده #هویت_ایران_امروز
🔶 «امامت-ملت» ایدهی گذار به سوی تمدن اسلامی
🔰 مدرسه نگاه در سومین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون #هویتایرانامروز با #حجتالاسلامعلیمحمدی؛ مدیر مرکز علوم نوین اسلامی به گفتگو نشسته است.
در بخشی از این گفتگو چنین میخوانیم:
💠 ما نمیتوانیم ارزشهای دینی را بدون برگردانِ به منافع ملی، در جامعه عمومی کنیم. دربارهی مسئلهی حجاب هم، تا زمانی که نتوانیم توضیح دهیم حفاظت از منافع ملی در گرو مبارزهی با فرهنگ برهنگی است موفق نمیشویم حجاب را تبدیل به یک خواست عمومی کنیم.
💠 تجربه صفویه یک امکان تاریخی برای جمهوری اسلامی است که بتواند اکثریت قریب به اتفاقِ آرمانها و ارزشهای امتی خود را به زبان ملی و منافع ملی ترجمه کند.
✍ گزارش اجمالی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
👈 ادامهمطلب
#هویت_ملی
.
.
⭐⭐⭐
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
به جدّ معتقدم یکی از مرزهای اسلام متحجرانه از اسلام انقلابی، درک نادرست از «منافع ملی» است.
منافع ملی به معنای منافع دنیوی نیست. منفعت به معنای دنیاخواهی نیست و خودخواهی هم نیست؛
گو اینکه «ملیت» به معنای «خودخواهی جمعی» یا «سودخواهی دنیایی جمعی» نیست.
«ملیت» یک مفهوم تاریخی هویتی است که در غرب با گسست از «هویت دینی» و «امت مسیحی بودن» شکل گرفته است، و در ایران علیرغم وجود وحدت و غنای فرهنگی سابق، تبلورش در دوره صفویه و با شکل گیری «ایرانیت جدید با مقومیت مذهب تشیع» به وقوع پیوسته است..
عدم دقت در این «وضع تاریخی ملیت در ایران» موجب شده است که جریان مذهبی عمدتا به خاطر پرهیز از افتادن در دام ایده «دولت ـ ملت مدرن» با مفهوم «ملیت» هم مرزبندی کند، در حالیکه در ادبیات مقام معظم رهبری اساسا چنین مرزبندی ای نیست و اتفاقا ایشان با وقوف بر چنین «پشتوانه تاریخی در خصوص ملیت» در ایران، «هویت ملی» را ملاک «تشخیص منافع ملی» معرفی کرده است؛ «هویت ملی» ای که «هویت دینی مقوم اصلی آن است».