✳️ سلسله نشستهای تأملات تمدنی
1️⃣ نشست هفتم:
✅فقه تمدن ساز
👤 با ارائه حجت الاسلام علی محمدی
🗓 شنبه 20 خرداد 1402 ⏰ 17
🏢 قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، سالن اندیشه
👈حضور مجازی
👈با ارائه گواهی پایان دوره
🔗 ثبت نام👇
🌐 https://m-ofogh.ir
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
اطلاعات بیشتر:
☎️ 02532113532
هدایت شده از عصر پیشرفت
🔰 نشست بررسی تحلیلی الگوی پیشرفت منطقهای مجموعه همپا
جلسه اول:
معماری پیشرفت (شبکه مفاهیم پیشرفت)
🔹 ارائه دهنده:
➖ محمد علیان
(مولف کتاب معماری پیشرفت)
🔹 ناقدین:
➖ حجت الاسلام علی محمدی
(مسئول مؤسسه معنا)
➖ حجت الاسلام حسن کربلایی
(پژوهشگر حوزه حکمرانی و پیشرفت)
➖ خانم دکتر زهرا ابوالحسنی
(مدیرگروه جامعه و پیشرفت پژوهشکده مطالعات فناوری)
➖ دکتر سینا فریدونی
(مسئول مرکز حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع))
📅 زمان: یکشنبه ۲۱ خرداد، ساعت۱۵
📍 مکان: خیابان ملکالشعرا بهار، کوچه گوهر، پلاک۴
#نظام_برنامهریزی_کشور
#نظامات_اجتماعی
#پیشرفت_منطقهای
📱 http://t.me/asr_e_pishraft
📱 https://eitaa.com/asr_e_pishraft
📱 https://eitaa.com/hampa_ir
هدایت شده از همپای پیشرفت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اندیشی
🔰موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در راستای #همایش_فقیه_تهران برگزار می کند:
🌀 هم اندیشی: نظام مسائل فکری مرحوم آیت الله شاه ابادی
🎙با حضور حجج اسلام:
#محمدرضا_فلاح_شیروانی
#ذبیح_الله_نعیمیان
#محمدعلی_رنجبر
#سید_مهدی_موسوی
#امین_اسدپور
#علی_محمدی
#حسین_ایزدی
🗓 زمان: دوشنبه 29 خرداد 1402 ساعت 12:30-14
🕌 مکان: قم، خیابان هفت تیر، کوچه۱۲، تقاطع اول، سمت چپ، موسسه امام رضا (علیه السلام)
#همایش_فقیه_تهران
#آیت_الله_شاه_آبادی
#هم_اندیشی
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
هدایت شده از دبیرخانه هماندیشی ها
🎥 #نما
💬 فیلم کامل جلسه هماندیشی پیرامون
"پرسشهای بنیادی و اساسی درباره هوش مصنوعی"
بر اساس ارائه ها
┄┄┅┅🍃✿❀🌹❀🍃✿┅┅┄┄
1- ارائه اول:حجت الاسلام سید مهدی موشح
2- ارائه دوم:حجت الاسلام حسن کربلایی
3-ارائه سوم: دکتر مجتبی رستمی کیا
4-ارائه چهارم:حجت الاسلام احمد کوهی
┄┄┅┅✿❀🌹❀✿┅┅┄┄
📌برای مشاهده هر بخش روی نام ارائهدهنده کلیک کنید.
📌برای مشاهده لیست پخش کلی نشست اول در آپارات اینجا را کلیک کنید.
┄┄┅┅✿❀🌹❀✿┅┅┄┄
#هوش_مصنوعی
#هم_اندیشی
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی_معنا
_____
🌐 https://eitaa.com/maana_hamandishi
هدایت شده از دبیرخانه هماندیشی ها
💠 نشست پنجم آینده جهان اسلام
📽 گفتگوهایی پیرامون روند تحولات سرزمیـنهای اسلامی در جهـان پیشرو
📂 مسئلههفته:
"ترکیه و آینده جهان اسلام"
ترکیه چه طرحی برای آینده دارد و چه نقشی در تحولات آینده جهان اسلام ایفا خواهـد کرد؟
🎙 باحضور:
دکترمحمدهادیمدنی
دکترای جامعهشناسی سیاسی دانشگاه تهران پژوهشگر همکار جامعة المصطفی العالمیة
📆 زمانبرگزاری: چهارشنبه ۳۱خرداد ۱۴۰۲
ساعت ۱۷
📍مکان: قم،خانهمصلحـــان
🔹با مشارکت:
🔻 خانه مصلحان
🔻مؤسسه رسول السلام
🔻مرکز علوم نوین اسلامی(معنا)
🔻مرکز ارتباطاتوبینالمللحوزههای
علمیه
💢علاقهمندان جهت حضور در جلسه با شمارههای زیر ارتباط برقرار کنند:
09907463821
09100931083
➖ ➖ ➖
🌐 @KhaneMoslehan
🌐 @rasoulalsalam
🌐 @maana_hamandishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مثل چمران بمیرید
🎙 امام خمینی رحمت الله علیه
#چمران
هدایت شده از دین و حکمرانی
📝ثبت نام دومین رقابت شبیه سازی شورای نگهبان ویژه فضلای برادر حوزه علمیه، آغاز شد.
🟢این رقابت به همت اندیشکده دین و حکمرانی و با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان در تیر و مرداد ماه 1402 در قالب گروه های 4 نفره برگزار خواهد شد.
اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
📎https://r34.ir/shabihsaz
🆔 @din_hokmrani
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دورهای که به دلیل همزمانی با ورود مدرنیته به زیستجهـــان ایرانیان بخش زیادی از زندگی او را متـــأثر از خود کرده است. زمانی زن ایـــرانی خواهد توانست جایگاه خود را در جهـــان پرتلاطم کنونی بیابد که روایتی واقعی و مستندتر از آنچه بر او گذشته و در طلبـــش بوده، ارائــه شود.
#دورهجامـــع
| مستـــوره (۲) |
پیــدا و پنهـــان زن ایــرانی در دوره قاجــار
سرفصـــلها
• درسگفتـــار • ارائـه و تحلیـل آثـار زننگـــار
• نقد دیــدگاه • نقد کتـــاب • نقــد فیـــلم
📌بروشـــور معرفـــی دوره
شروع دوره: ۱۲ تیـــرماه ۱۴۰۲
🎴شیوه اجرا: حضورے و مجازے
🎁 شرکتکننـــدگان بعد از اتمام دوره بصورت رایـــگان در کارگاه مهارتی روایـــتنویسی شرکت خواهند کرد.
✅ با مشــارکت
پایگاه تخصصی عصــر زنــان . دانشــگاه باقـــرالعلوم . مدرســـه فکـــرت . پژوهشـــکده باقـــرالعلوم
لینک ثبــتنــام
http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/
پیش از ثبتنام تخفیفها را ببینید.
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
عقلنوشتههای انقلابی
💢محاق اندیشهورزی، زیر ضرب حادثهها💢
🔹یکی از آسیبهای فضای اندیشه و فکر ما این است که زمانی با مسئلههای عینی و واقعی جامعه نسبت میگیرد که تندباد حوادث شروع شده و شیب تند وقایع، امکان هرگونه دوراندیشی و عمقاندیشی را ممتنع ساخته است. در چنین شرایطی است که حتی اندیشمندان و عمق اندیشان ما نیز برای رساندن دیدگاههای خود به ناچار، به ورطه توئیت زدن و تلگرافی نوشتن رو میآورند تا بتوانند در بازار مکارهی اظهارنظرهای همه جوری و همه جایی صدای خود را به جایی برسانند و البته بر فرض رسیدن صدایشان، آنچه که به محاق میرود اخلاق نقادی و فرهنگ گفتگو و منطق اندیشهورزی است.
🔹نتیجه چیز وضعیتی در مسئله پراهمیت زنان و خانواده این می شود که همه به ناچار به سلب و ایجاب طرح عفاف و حجابی ناگزیر می شوند که اساساً سقف پروازش یک ساله هم نیست و هیچ تصویری از آینده حجاب در ایران 1403 و نحوه هدایتگری حاکمیت دینی در آن نمی دهد، چه برسد به اینکه بخواهد در افق تمدن نوین اسلامی پَر بکشد!
🔹در این وضعیتِ روزمَرِگی و زودمَرْگی اندیشهورزی، خبر طراحی و اجرای گام دوم #دوره_مستوره توسط دوستان خوشفکر و خوشسلیقهی مدرسه تفکر و نوآوری #نگاه، حقیقتاً جای خوشحالی و شکرگزاری دارد. این دوره که روایتی از «پیدا و پنهان زن ایـــرانی در عصر قاجار» است، درصدد آن است تا با روایـــت زن در بافت نظـــم جنسیتی و در بستر تحـــولات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، وجـــوه ناپیدای زیست زنانه در این دوره تاریخی را بازگو کرده و به بررسی چگـــونگی تطـــورات رویکردی در توصیف مســـألهها و پاسخهایش در این دوره بپردازد.
🔹ایکاش سیاستگذاران، سیاستورزان و سیاستگزاران (مجریان) ما این فرمایش حضرت آقا در بیانیه گام دوم را خوب فهم می کردند:
«برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربهها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. »
#عقلانیت_انقلابی
#تمدن_نوین_اسلامی
#روایت_تاریخی
#مسئله_زنان
#مستوره
عقلنوشتههای انقلابی
لینک مجازی این جلسه:
https://gharar.ir/r/76b7efba
نظام مسائل فکری مرحوم آیت الله شاه ابادی.mp3
35.08M
🎙بشنوید
#صوت
🌀 هم اندیشی: نظام مسائل فکری مرحوم آیت الله شاه ابادی
🎙با حضور حجج اسلام:
#محمدرضا_فلاح_شیروانی
#ذبیح_الله_نعیمیان
#محمدعلی_رنجبر
#امین_اسدپور
#علی_محمدی
(از ۰:۵۵:۳۰ تا ۱:۲۰:۴۵)
#حسین_ایزدی
🗓 زمان: دوشنبه 29 خرداد 1402
#همایش_فقیه_تهران
#آیت_الله_شاه_آبادی
#هم_اندیشی
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
هدایت شده از خانهمصلحــان
💠 نشستششمآیندهجهاناسلام
📽 گفتگوهـــــاییپیرامونروندتحولات
سرزمیـنهـــــایاسلامیدرجهـانپیشرو
📂 مسئلههفته:
حجوراهآیندهجهاناسلام
پیامهـــــایحجرهبربزرگوارانقلاب
طیکردنچهراهیرادرجهاناسلام
پیشرویمامیگشاید؟
🎙 باحضور:
حجةالاسلاممجتبیکاظمی
پژوهشگرتاریخواندیشهسیاسی
📆 زمانبرگزاری: سهشنبه ۱۳تیرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۷
🌐 مکان: قم،خانهمصلحـــان
🔹با مشارکت:
🔻 خانه مصلحان
🔻مرکز رسول السلام
🔻مرکز علوم نوین اسلامی(معنا)
💢علاقهمندان جهت حضور در جلسه شمارههای
09907463821
09100931083
ارتباط برقرار کنند.
🌐 @KhaneMoslehan
🌐 @rasoulalsalam
🌐 @maana_hamandishi
هدایت شده از دین و حکمرانی
⭕️ آغاز دومین شبیهسازی شورای نگهبان ویژه فضلای حوزه علمیه
🕑چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ساعت ۸ صبح
♦️همراه با سخنرانی آیت الله شبزنده دار (روز پنج شنبه)
📍مجتمع فاطمة الزهرا س (آوینه)
لوکیشن:
https://nshn.ir/a8rbsO79exQCBv
🆔 @din_hokmrani
🔹سلام سیدجان
جمعه گذشته (9 تیرماه 1402) باز توفیق شد برای دومین بار بر سر مزارت حاضر شوم ...
این را بگذار به حساب بازدید آن هم دیدنی آمدنهایت به معنا
هرچند که حالا حالا بیحساب نخواهیم شد ...
روضه حضرت عباس علیه السلام گوارای وجودت،
چقدر با حالِ دل عجین بود این فراز: «و بان الانکسار فی وجه الحسین» ...😭
.... ادامه در 👇
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1409
عقلنوشتههای انقلابی
🔹سلام سیدجان
جمعه گذشته (9 تیرماه 1402) باز توفیق شد برای دومین بار بر سر مزارت حاضر شوم ...
این را بگذار به حساب بازدید آن هم دیدنی آمدنهایت به معنا
هرچند که حالا حالا بیحساب نخواهیم شد ...
روضه حضرت عباس علیه السلام گوارای وجودت،
چقدر با حالِ دل عجین بود این فراز: «و بان الانکسار فی وجه الحسین» ...😭
🔹خدایت بیش از پیش رحمت کُناد
روحت بیش از پیش شاد باد
تابستانی حمید ابدی رفت کمک بچههای اسلام ناب تا در بخش اندیشههای راهبردی طرح درسی بنویسند
حمزه وطن فدا هم بود، مثل همیشه پرشور
جایت خالی !
نهالی که کاشتهای در حال رشد کردن است؛
روایتی از تقابل «پیشرفت» و «توسعه» به مثابه لبهی درگیری تمدنی انقلاب و مدرنیته ..
خدا مهدی افراز را از برادری کم نکند، خیلی پای ماجرا ایستاد
امسال قبول کردهام که به جای تو بحثی را در دورهی اسلام ناب بگویم؛ به جای تو😥
🔹هنوز با حسین علیزاده درست و درمان چفت نشدهایم
چند وقت پیش گله کرده بود که خبری ازت نیست، به شوخی نوشتم که چنان فیکس بستهای که جایی برای متفرقات نداری!
از انصاف نمی توان گذشت، او بیش از من پیگیر است
با شبیهساز شورای نگهبان درگیر است والحمدلله موفق ..
🔹با عبدالحسین مشکانی و افراز و چند نفر دیگر از دوستان
در ماه مبارک رمضان، ده هماندیشی برگزار کردیم
جلسات خیلی خوبی بود؛ باب میل تو
خیلیها بودن
تو هم خیلی نبودنت بود ...
🔹نقد سند تحول دولت را که با هم شروع کردیم، در 16 سرفصل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تمام کردیم و فرستادیم.
صابر خیلی زحمت کشید و اذیت شد؛ ولی الحمدلله هرطوری بود به سرانجام رسید.
صورتبندی ایدههای «مردمیسازی» را سفت پایش ایستادهایم.
تقریر دیدگاههای تکامل تفقه 3 تا از اساتید تقریباً نهایی شده و برایشان ارسال کردهایم و 7 دیدگاه دیگر را تا 60 ـ 70 درصد جلو بردهایم.
6 استاد را هنوز استارت نزدهایم...
البته همیشه طنین صدایت یادمان هست: ما برای انقلاب هیچ غلطی نکرده ایم ...😊
🔹سیدجان
یادت هست؟
آخرین بحثهایمان این بود که «مصلح اجتماعی» کیست؟
و می گفتیم مصلح اجتماعی کسی است که تمرکزش بر روی اصلاح اتصال و ارتباط بین مؤمنین است.
در این ایام عید غدیر
شفاعتی کن و از حضرت امیر علیه السلام صلهای برایمان بخواه؛ «وصل بودن را» ... 🤲🌺
✳️نگارش: چهارشنبه 14 تیرماه 1402
مؤسسه معنا
#سیدمصطفی_مدرس_مصلی
#تمدن_نوین_اسلامی
#عقلانیت_انقلابی
#عید_غدیر
💠اولین جلسه نقد و بررسی کتاب نظریه پیشرفت مبتنی بر اندیشه مقام معظم رهبری💠
با حضور:
✔️حجت الاسلام محمدی
✔️حجت الاسلام بابایی
✔️خانم دکتر ابوالحسنی
⚜️زمان برگزاری جلسه یکشنبه 18 تیر ماه ۱۴۰۲
⌚️ ساعت برگزاری 12:45 الی 15
🏢 مکان برگزاری خانه اندیشه ورزان
🧭آدرس:تهران-خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر- پلاک ۹۰۷
اطلاعات بیشتر در مورد نشست و هماهنگی حضور در جلسه:
@Ali_salehi9
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
💡"چرا جامعه ایرانی با مداخله فرهنگی حاکمیت هم افزایی می کند؟"
🖋مهدی افراز
🔸خشکاندن جوشش های محلی، جشن های خُرد و ضیافت های خودجوش در قبال برپایی مهمانی متمرکز، خیابانی و کیلومتری غدیر، یکی از ایرادات ناصحانه ای بود که سال گذشته در نشست ها و جلسات ارزیابی مهمانی ده کیلومتری غدیر بارها از سوی ناقدین مورد طرح قرار می گرفت و این رویداد را از حیث ماهوی منافی رویکردهای مردمی و فولکلور انقلاب در ساحت فرهنگی قلمداد می نمود.
🔹این نقد با پیش فرضهای نظری پیرامون نسبت دولت – ملت یا نسبت بخش عمومی - بخش دولتی منطقی و معقول به نظر می رسد، در واقع در شرایطی که حاکمیت با اتکا به منابع رسانه ای و هژمونیک خود در صدد خلق یک رویداد متمرکز برمی آید طبیعی است که جریان های توده ای خود را به حاشیه کشانده و ارضای تمنیات خود را در این وادی به ابزارهای رسمی واگذار می نمایند. اما رخدادهای روزهای گذشته حاکی از واکنش بسیار متفاوت جامعه ایران در مشارکت برای بزرگداشت واقعه غدیر بود.
🔸 تقریبا عمده مشاهدات و گزارشات از سراسر کشور حاکی از ضریب یافتن موضوع بزرگداشت عید غدیر در مناسبات ایرانیان شده است. مواجهه حاکمیت با این موضوع در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" به صورت معناداری زمینه را برای فعال سازی استعدادهای فرهنگی ایرانی فراهم آورد. فارغ از مشارکت یدی و مالی ده ها هزار نفر در محدوده ده کیلومتری، بسیاری از روستاها، محلات، کوچه پس کوچه ها، دکان ها، بازارها، خانه ها و محافل خُرد بستری برای ابراز ارادت و عشق متمایز به ساحت امیرالمومنین شده بود. و بدین ترتیب برخلاف انتظار جامعه شناختی، واکنش انسان ایرانی به مداخله حاکمیت انفعالی و عقب نشینانه نبوده و با پیشروی او هم به میدان داری خود ضریب داده است و مناسبات خود با این سیاست را در قالبی هم افزا صورت بندی کرده است.
🔹با این فرض رواست که خود را در مقام پاسخ به این پرسش انتقادی قرار دهیم که؛ اسباب و زمینه های این عکس العمل نامتعارف چه می تواند باشد؟ به طور کلی سابقه اجتماعی ما حکایتگر گرامیداشت غیرعمومی، نحیف و طبقه ای در ازای عید ولایت بود و از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن، با آن که مسأله غدیر به لحاظ اعتقادی، کلامی و ایدئولوژیک جایگاه ویژه و هویت بخشی در اذهان ایرانیان داشته اما هیچگاه در زمره یک جشن ملی ظهور نیافته و در واقع فاصله روشنی میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی ایرانیان در ازای این سوژه برقرار بوده است. لذا تنها نیروی اجتماعی که توانایی ایجاد چنین تحولی را داشته؛ تغییر سیاست حاکمیت در تعامل با این پدیده بوده است.
▫️کارایی این سیاست از سه منظر قابل فهم است؛
🔸منظر اول: ما در حال زیست در یک جامعه رسانه ای هستیم، در این جامعه موضوعی که واجد هویت رسانه ای نباشد قابلیت ورود به خیال اجتماعی را نخواهد داشت. این خصیصه دلالتی به برساختی شدن واقعیت ندارد بلکه نحوه تعاملات ذهنی و وجودی انسان در این جامعه به نحوی است که حضور رسانه ای را بخشی از ماهیت یک پدیده جمعی – اجتماعی می داند و در این شرایط اگر یک سوژه فاقد وجود رسانه ای باشد فاقد وجود اجتماعی خواهد بود. پرداختن به تعظیم غدیر در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" زمینه ای فراهم آورد تا بشدت رسانه پذیر شود و از این رهگذر مراوده ایرانیان با این مقوله را به کلی متفاوت نماید. با این فرض اگر حاکمیت به جای این سیاست، امکانات خود را مصروف حمایت از خرده فعالیت های محلی و لوکال می نمود این سوژه هیچگاه واجد چنین هویت رسانه ای نمی شد و در ساحت رفتاری ایرانیان منشأ دگرگونی نمی گردید.
🔹 منظر دوم: این سیاست مبتنی بر استانداردهای ملی بوده است. اگر یک موضوع بخواهد در قامت یک سوژه به شادی ملی، ترس ملی، اندوه ملی یا عزت ملی مبدل شود می باید خود را در چارچوب های ملی بازتولید نماید. کلان شهر، پایتخت، میلیونی و خیابان از نمودهای ویژه امر ملی است و بعید است که یک معنا توانائی این را داشته باشد که خود را در هیئتی کوتاه یا کوچکتراز این به حد ملی برساند.
🔸منظر سوم: حاکمیت دینی در انظار عمومی ایرانیان همان نهاد اجتماعی دین است که موفق به کسب قدرت سیاسی شده و در جایگاه حکمرانی قرار گرفته لذا تعیین مناسبات جامعه با مقولات دینی و مذهبی شدیداً به سبک تعامل حاکمیت با این موضوعات وابسته است. در واقع سبک مواجهه ملت ایران با جمهوری اسلامی خارج از نسبت دولت – ملت مدرن است. جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه ی دینی موجبات تشدید توجهات عمومی به آن موضوع را به همراه خواهد داشت و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود.
#جشن_غدیر
#مهمانی_ده_کیلومتری
#ایران_آینده🔽🔽
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a