eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
574 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
feghholhadis-v-naghshe-an-dar-estenbaat.mp3
1.63M
🔊| فقه الحدیث و نقش مهم آن در استنباط 🔰استاد علی فرحانی @almorsalaat
📚| شرح دعای ابوحمزه ثمالی 🔰آیت الله علی احمدی میانجی ⬇️لینک دانلود متن پی دی اف👇👇 https://eitaa.com/palmorsalaat/74 @almorsalaat
⭕️| ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) (فقاهت، حکمت، عرفان، سیاست و ...) را به صورت استدلالی تبیین کنید تا ایشان دچار نشود. ♻️آدمهايى كه اطرافشان ستايشهاى جمعى و غوغاآميز زياد است، در بلندمدّت، مظلوم واقع ميشوند؛ چون آدم فكر ميكند اين آدمها احتياج ندارند كه انسان بنشيند استدلال كند آدمهايى حسابى‌اند. ازآنجاكه استدلال، پاىِ تعريف و ستايش از آنها نيست، غوغا هم فرو مى‌نشيند و اينها، در بلندمدّتِ تاريخ، مظلوم واقع ميشوند و حقايقشان فهميده نميشود. ♻️كارى كنيد كه اين مظلوميّت، در بلندمدّت گريبان امام را نگيرد. درباره‌ى امام بحث شود؛ درباره‌ى امام بحث شود؛ درباره‌ى بودن امام بحث شود؛ درباره‌ى بودن ايشان بحث شود؛ درباره‌ى بودنشان بحث شود؛ درباره‌ى شخصى و خصلتهاى انسانى‌شان - همانى كه هست - بحث شود. 📚رهبر معظم انقلاب 73/3/4 @almorsalaat
aya-sheikh-estemal-fi-aksar-ra-mahal-midanad.mp3
1.2M
🔊| آیا شیخ اعظم «استعمال فی اکثر» را مستحیل می داند؟ 🎙استاد علی فرحانی 📖عبارت: لكن إرادته بالخصوص تنافي مورد الآية، و إرادة الأعمّ منه و من المورد تستلزم استعمال الموصول في معنيين؛ إذ لا جامع بين تعلّق التكليف بنفس الحكم و بالفعل المحكوم عليه، فافهم. (رسائل ج2 ص22) @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
| سلسله درس‌گفتارهای نظام‌های اسلامی با موضوع «فقه نظام روابط اجتماعی» و «نظام اصولی امام خمینی(ره)» 🔰استاد علی فرحانی 📆 پنج‌شنبه‌ ها ساعت ۹ الی ۱۱ 📌خیابان سمیه، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، موسسه مفتاح ✅امکان شرکت حضوری به صورت محدود با رعایت قوانین بهداشتی فراهم است. 🔘لینک شرکت مجازی https://b2n.ir/955386 @almorsalaat
shahid-sani-rooze-ghiamat.mp3
2.71M
🌀| روز قیامت جلوی ما را می‌گیرد که شما برای اسلام چه کردید؟ چرا افت کرده است؟ 🔰 آیت الله العظمی مظاهری ♦️انتقاد از کم کاری های طلاب و حوزه‌های علمیه نسبت درس نخواندن و افت فقه جواهری و ضعف درس‌های خارج و همچنین بیان تلاش‌های زیاد فقهای گذشته در عین مشکلات زیاد 📌درس خارج فقه 93/3/27 📃متن بیانات معظم‌له ⁉️نظر شما چیست؟ @almorsalaat
🌀| در زير اين آسمان، تنها كسى كه ممكن است اين مطلب [از کتاب محیی الدین]را از او سؤال كنم و او براى من جواب كافى و وافى داشته باشد، امام خمینی (ره) است. 📌حقيقتاً امام يك شخصيّت جذّاب بود؛ علم وافر در رشته‌هاى متعدّد داشت و تك‌بُعدى و يك‌علمى نبود. ايشان فيلسوفى بزرگ، عارف و فقيهى بزرگ و اصولىِ برجسته و ممتاز و صاحب مكتبى بود؛ ايشان يك معلّم اخلاق بود. يعنى انسان از هر طرف كه وارد ميشد، از لحاظ علمى، ابعاد عظيمى را در ايشان مشاهده ميكرد. 📌يكى از شخصيّتهاى معروفِ فلسفه و عرفان ... نقل كرده بود: «در يكى از كشورهاى خارج «فتوحات محىّ‌الدّين» را مطالعه ميكردم، به مطلبى رسيدم و هرچه فكر كردم، ديدم نميتوانم آن مطلب را درست بفهمم. يك‌دفعه به ذهنم خطور كرد كه در زير اين آسمان، تنها كسى كه ممكن است اين مطلب را از او سؤال كنم و او براى من جواب كافى و وافى داشته باشد، امام است.». 📌آن وقت امام در نجف بود. نامه‌اى به ايشان مينويسد كه داستانى طولانى دارد و حالا نميخواهم جزئيّاتش را بگويم. غرض؛ ايشان در فلسفه، در عرفان نظرى، در سلوك عملى، در اصول، در اخلاق و بويژه در فقاهت در زمان ما فرد برجسته‌اى بود؛ 📚رهبر معظم انقلاب 1378/6/27 @almorsalaat
اجتهاد متجزی_.mp3
2.88M
🔊| اجتهاد متجزی به چه معنا ؟ 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
♨️طرح سوره ملک 👈ویژه ماه مبارک رمضان 🌐مدرسه قرآنی الاعراف👇👇 https://eitaa.com/joinchat/754909287C919ddc750f
♨️قوانین اجتماعی مقدمه تکالیف عبادی و تکالیف عبادی مقدمه معرفت الهی ✅أن القوانين الاجتماعية في الإسلام مقدمة للتكاليف العبادية مقصودة لأجلها، و التكاليف العبادية مقدمة للمعرفة بالله و بآياته، فأدنى الإخلال أو التحريف أو التغيير في الأحكام الاجتماعية من الإسلام يوجب فساد العبودية و فساد العبودية يؤدي إلى اختلال أمر المعرفة. 📚المیزان ج۳ ص۵۹ @almorsalaat
♨️| قدمهای معرفت از نگاه علامه: مشارطه، مراقبه و محاسبه 🔹هنگامی از علّامه طباطبایی(ره)، در مورد قدمهای معرفت سؤال شد، ایشان سه سفارش اکید داشتند: مشارطه، مراقبه و محاسبه. 🔹می فرمود انسان باید در اولین ساعات روز، آنچنان به خود آمادگی دهد که بتواند همواره از تهاجم شیطان و اوهام نفسانی خود محفوظ بماند. او باید با خود چنین شرط کند که امروز یکی از روزهای زندگی توست که سپری می شود؛ در این روز باید چنان مراقبت کنی که خلاف رضای خدا از تو سر نزند و باید تصمیم قاطع بگیری که عمل ناهنجاری انجام ندهی. 🔹پس از این تصمیم اوّلی در ابتدای روز، باید در تمام طول روز مراقب شرط خود باشد تا بتواند آن را با موفّقیّت به انجام برساند. مرحوم علّامه می فرمودند: مراقبه از باب مفاعله است که همیشه بین دو فردی که مقابل هم هستند، صورت می پذیرد؛یعنی خدا مراقب شماست و شما هم باید مراقب خدا باشید و مطابق رضای او کاری کنید. 🔹پس از طّی این دو مرحله،نوبت به حسابرسی می رسد که سومین مرحله است؛ بدان معنا که در آخرین ساعات، به فکر بنشیند و تمامی حرکات و فعالیتهای روزانه خود را مورد دقّت و حسابرسی قرار دهد، لحظه لحظۀ آن را از نظر بگذراند و از خودش بپرسد و ببیند در مقابل سرمایه ای که امروز از کف داده است، چه به دست آورده است. در این مرحله، شخص باید رفتن، آمدن، نشستن، خوردن، گفتن، نوشتن، برخوردها و خلاصه همۀ حرکات خود را زیر ذره بین قرار دهد و خوب و بد آنها را از هم جدا کند. هرجا خلافی از او سر زد، استغفار نماید و تصمیم بر جبران بگیرد و هر موفقیتی که شامل حالش شده است، خدا را در مقابل آن نعمت سپاس گوید. 🔹علامه(ره) می فرمود: کسی که زندگی خود را به این حال ادامه دهد، به زودی از کمالات فراوانی برخوردار خواهد شد که موفقیت او را در کمتر کسی می توان یافت و برتری روحی او، قابل مقایسه با هیچ یک از سایر مردم عادی که شب و روز خود را بی حساب و کتاب می گذرانند نخواهد بود. 📚آیة الله ممدوحی، انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام ص84 @almorsalaat