eitaa logo
المرسلات
10هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
516 ویدیو
38 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| مناجات شعبانیه در بیان حضرت امام و مقام معظم رهبری 🎙مقام معظم رهبری 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢 | صوت و متن پیاده شده تدریس اصول فقه فرهنگ 🎙استاد علی فرحانی 💠اصول فقه فرهنگ 🔴سال 1400، مدرسه عالی حوزوی ولی امر (عج) 📝لینک دانلود 👇 🌐 m-soda.ir/product/matn-osulfarhang/ 🔈لینک دانلود 👇 soda96.ir/O2Bp 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🟣 المرسلات تا https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| اللهم إن لم تغفر لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فی ما بقی منه/ همین الان که صحبت میکنیم خیلی ها در حال ارتزاق از ملکوت عالم اند/ انشاءالله خداوند تمیم نعمت کند 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌 : رسائل شیخ اعظم 🔰استاد علی فرحانی یکی از دوره های تدریس رسائل استاد علی فرحانی، تدریس استصحاب رسائل ایشان در سال 1387 است. استاد در این سال تدریس استصحاب رسائل را از ابتدا شروع کردند و در طول 90 جلسه، تا انتهای امر سادس استصحاب (مساله اصل مثبت) را تدریس کردند. ⬇️لینک دانلود صوت جلسات👇 https://b2n.ir/rasael6 💢💢💢💢💢💢 🌀ویژگی های مهم این تدریس: ❇️تبیین تمام دقائق استصحاب مبتنی بر مبانی متعدد در این بحث 🌀اگرچه استصحاب نسبت به سائر مباحث اصولی از جهت دلیل و‌ اقوال دچار تکثر زیادی نیست اما مباحث آن عمدتا مباحث تصوری و راجع به «مطلب ما» هستند و حجم وسیعی از مباحث استصحاب را به خود اختصاص داده اند. لذا است که تصور صحیح استصحاب، مقوماتی دارد که بدون آنها، فهم استصحاب ممکن نیست. 🌀 به همین خاطر استاد هم در این جلسات مفصلا به تبیین مقومات تصوری استصحاب پرداخته و‌ بر همین اساس نکات زیر را در ضمن این سلسله جلسات به بهترین نحو تبیین میکنند: 1⃣تبیین اصطلاح حکم ظاهری و واقعی در علم اصول و بررسی استصحاب از این منظر 2⃣تفاوت شبهه حکمیه و شبهه موضوعیه و کیفیت جریان استصحاب در هر یک 3⃣تفاوت شک در مقتضی و شک در رافع و کیفیت جریان استصحاب در هر یک 4⃣تفاوت اماره بودن یا اصل عملی بودن استصحاب مبتنی بر دلیل دال بر استصحاب و ثمرات آن در فقه 5⃣تفاوت بین امارات مجعوله و امارات غیر مجعوله و حجیت یا عدم حجیت اصل مثبت استصحاب از این منظر (با فرض اینکه استصحاب اماره است) 6⃣اصل عملی بودن یا قاعده فقهیه بودن استصحاب و بررسی تفاوت این دو در بیان شیخ اعظم 7⃣بررسی حجیت استصحاب در شک در مقتضی و شک در رافع، مبتنی بر دلیل حجیت بخش استصحاب 8⃣علت اختصاص حجیت استصحاب به شک در رافع در بیان شیخ اعظم 9⃣تحلیل دقیق و مفصل عبارت «لا تنقض الیقین بالشک» در نگاه شیخ اعظم و مرحوم مظفر و آخوند خراسانی 0⃣1⃣تفاوت ظن نوعی و ظن شخصی عند العقلاء در فضای اماره بودن استصحاب 1⃣1⃣تفاوت جریان استصحاب با جریان اطلاق ازمانی دلیل اجتهادی مبتنی بر اصل عملی بودن استصحاب 2⃣1⃣کیفیت جمع بین ارکان استصحاب خصوصا جمع بین وحدت موضوع با شک، مبتنی بر تعدد حاکم 3⃣1⃣علت عدم جریان استصحاب در احکام عقلیه از منظر شیخ اعظم 4⃣1⃣تبیین دقیق قاعده یقین (شک ساری) و توضیح مفصل تفاوت آن با استصحاب 5⃣1⃣چیستی اصل مثبت و بررسی حجیت و عدم حجیت آن مبتنی بر اماره بودن و اصل عملی بودن استصحاب 6⃣1⃣تحقیق ماهیت و‌ مساله تفکیک حقیقت از اعتبار به مناسبت عبارات شیخ ذیل اصل مثبت 7⃣1⃣استصحابات عدمی و رابطه آن با استصحاب وجودی 8⃣1⃣تفکیک بین‌ حجیت لغوی و حجیت اصولی و بررسی حجیت استصحاب از این منظر 9⃣1⃣تبیین دقیق و‌ بسیار مفصل استصحاب کلی و اقسام سه گانه آن از منظر شیخ و تحقیق ماهیت کلی در بیان بوعلی و رجل همدانی و تاثیر آن در بحث اصولی 0⃣2⃣تحقیق مفصل دلالت روایات زراره بر استصحاب ❇️تمرکز بر متن کتاب و شرح دقیق مقصود شیخ 🌀یکی از ویژگی های اساسی تدریس استاد که در این جلسات هم به وضوح متبلور است، تفسیر دقیق مرام نویسنده آنهم مبتنی بر تک تک کلمات خود آن نویسنده است. لذا است که استاد ضمن تقریر تفسیر مختارشان از عبارات شیخ و تبیین چگونگی استخراج این تفسیر از متن ایشان، به تفسیر شروح از عبارات شیخ اشاره کرده و صحت و سقم این تفسیرها را هم نشان میدهند. ❇️مرور دقیق الموجز و اصول فقه 🌀استاد در ضمن هر بحث از مباحث استصحاب، سهم کتبی همچون الموجز و اصول فقه مرحوم مظفر را که متعلم در گذشته خوانده است معلوم کرده و دقت و ارزش علمی هر یک از این کتب را در هر بحث مشخص میکنند. ❇️رسائل، متن تولید‌ و متن تاسیس مدرسه اصولی است 🌀همانطور که بارها استاد معظم میفرمایند رسائل مرحوم شیخ مانند کفایه مرحوم آخوند، متن تولید نظریه و‌ متن تاسیس مدرسه اصولی جدید است. ایشان همین مطلب را به حمل شایع در این بخش از رسائل نشان داده و‌ در هر بحثی، منشأ نظریاتی که توسط اصولیین بعدی تولید شده است را در عبارات شیخ اعظم نشان میدهند. ❇️کیفیت بالا و انسجام اصوات 🌀دو ویژگی تحسین برانگیز این مجموعه صوتی این است که هم جلسات بدون افتادگی، ضبط شده و انسجام مباحث حفظ شده است و هم کیفیت اصوات بسیاربالا است لذا تمام مطالب استاد و حتی سوالات سائلین هم به راحتی قابل استماع است. 🔰احسان چینی پرداز (@Ehsan1244) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢حوزه/ برخی خیلی زودتر و حتی قبل از انقلاب اسلامی، این زلزله را حس کردند و برخی تاکنون این زلزله را متوجه نشده اند. آنهایی که متوجه شدند، شروع به بازسازی کردند. شاید در ابتدا چنان تصور می شد که فقط ساختمان ها خراب شده و می توان با همان مصالح و با همان مهندسین و با همان روش ها، بازسازی کرد. شروع به ساختن کردند؛ اما دیدند که نمی شود.  📌یادداشت را از اینجا مطالعه کنید👇 https://hawzahnews.com/xc9yp ✍️نویسنده: حجة الاسلام محسن ابراهیمی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌 1402 💢نوروز 1402 را به شما مخاطبین ارجمند و تمام شیعیان اهل بیت عصمت علیهم السلام تبریک عرض میکنیم. 💢از درگاه خداوند مسألت داریم‌ بهار و‌ نوروز امسال ما را معطر به نام و ذکر و‌ توجه أبی عبد الله قرار بدهد. بمنه و‌ توفیقه. 💢رزق سالمون با پسر زهراء است 💢سالی که نکوست از بهارش پیدا است 📝هیئت تحریریه المرسلات 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📝 پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ 🔻تأکید رهبر انقلاب در پیام نوروزی ۱۴۰۲ بر گشایش در زندگی مردم 💫
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی. ۱۴۰۲/۱/۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📌 📌 برگزار میکند ❇️ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🎙با حضور استاد علی فرحانی 💢با همراه باشید. 💢خبرهای خوبی در راه است..... 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📣 ♦️رسانه المرسلات به مناسبت ماه مبارک برگزار می‌کند: ❇️سلسله جلسات 🌀«مصباح اندیشه»🌀 🎙با حضور: استاد علی فرحانی 🔵 در این موضوعات و مطالب متنوعی بحث خواهد شد مانند: 🔻معنویت انقلابی 🔻 قرآن و سلوک معنوی 🔻تفسیر قرآن به قرآن 🔻موضوعات حکمی 🔻مکتب شناسی اجتهادی 🔻سیرۀ علما و بزرگان 🔻کتاب شناسی 🔻و .... ⏰ایام ماه مبارک رمضان 📌زمان برگزاری این سلسله جلسات اعلام خواهد شد. . 📱 از کانال المرسلات در 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b @almorsalaat
◽️با سلام ◽️بنابر درخواست هایی که مخاطبین محترم کانال داشتند طی جلسات متعددی که داشتیم موفق شدیم به مناسبت ماه مبارک رمضان از استاد معظم درخواست داشته باشیم تا در این سلسله جلسات در محضرشان باشیم و از بیاناتشان استفاده کنیم. ◽️این سلسله جلسات با موضوعات متنوع و جالبی برنامه ریزی شده اند که موضوع و زمان دقیق هر جلسه از قبل در کانال اعلام خواهد شد. ◽️بنا است این جلسات به صورت و با محوریت سوالات مخاطبین محترم کانال باشد لذا از مخاطبین عزیز درخواست داریم سوالات و دغدغه های خود را در مورد موضوعی که از قبل تعیین میشود برای ما ارسال کنند تا در این جلسات به پاسخ آن پرسش ها پرداخته شود. 📌👇👇👇 @admin_morsalat 📚هیئت تحریریه المرسلات @almorsalaat
📣 ❇️ اولین جلسه از سلسله جلسات 🌀«مصباح اندیشه»🌀 🎙با حضور: استاد علی فرحانی 🔵 با موضوع: قرآن و سلوک معنوی ⏰زمان لایو: یکشنبه ساعت 16 عصر 📌لطفاً سوالات و دغدغه های خود درباره موضوع جلسه را برای ما ارسال نمایید👇👇 @admin_morsalat 📱 از کانال المرسلات در 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b @almorsalaat
📌با تشکر فراوان از سوالات متنوع و خوبی که مخاطبین عزیز فرستادند. انشاءالله جلسه امروز ساعت چهار برگزار میشود. 🌀 @almorsalaat
📝| گزارشی از جلسه اول با موضوع «قرآن و‌ سلوک معنوی» ◽️استاد در این جلسه متناسب با سوالاتی که در مورد موضوع جلسه مطرح شد ضمن اشاره به اینکه هویت کانال المرسلات با (حضرت امام و علامه طباطبایی و شهید مطهری و حضرت اقا) گره خورده است کلام خود را با ارجاع به بیانات مرحوم امام در حدیث 29 چهل حدیث و کلمات مرحوم علامه ذیل تفسیر سوره حمد و‌ تفسیر آیه «علیکم انفسکم لا یضرکم من ضل اذا اهتدیتم» و نیز کلمات میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب شریف «لقاءالله» آغاز کردند ◽️استاد در پاسخ به چیستی سلوک و جایگاه آن در شریعت، فرمودند: ◽️مرحوم علامه در المیزان توضیح میدهند که سلوک الی الله یک حقیقت موجود است نه اینکه چیزی باشد که باید محقق شود. اساسا زبان قرآن این است که « ما به سمت خدا می رویم نه اینکه باید برویم» این معنای «الیّ مرجعکم» و «انا الیه راجعون» است و اینجا است که لقاءالله معنای دقیقی پیدا میکند ◽️استاد در ادامه فرمودند: ◽️نظام عالم برای انسان مثل پله برقی است یعنی تنها موجود این عالم که می تواند روی این پله برقی قرار بگیرد اما در حالی که پله برقی به سمت مبدأ عالم حرکت میکند او بر خلاف جهت این پله برقی حرکت کند انسان است. ◽️لهذا سیر و سلوک یعنی نسبت به مسیر بازگشت به خدای متعال است. یعنی انسان به هر حال تکوینا به سمت خدای خود بازگشت میکند اما سیر و سلوک یعنی نحوه و چگونگی بازگشت را به احسن وجه قرار دهد. ◽️استاد در ادامه برای تبیین بیشتر معنای سلوک فرمودند: ◽️علامه طباطبایی می فرمایند قرآن ولایت را یک مقام می داند (و جعلنا منهم أئمه یهدون بأمرنا) یعنی ولی، هادی قافله بشریت به سمت خدای متعال است پس سلوک بدون تبعیت از شریعت معنا ندارد زیرا سلوک غیر از متافیزیک است ◽️به عبارت دیگر سلوک در مسیر قربت و تقرب الی الله است و این غیر از قدرت های تکوینی است که اشخاص با ریاضت های غیر شرعی به دست می آورند. این قدرت های تکوینی لزوما هیچ ملازمه ای با سلوک ندارند و البته لازمه سلوک حقیقی انجام واجب و ترک حرام است که مرز انسانیت و حیوانیت میباشد. ◽️در ادامه استاد به اهمیت و جایگاه والای قرآن در مسیر سلوکی انسان پرداختند و فرمودند: ◽️قرآن حبل الله است یعنی قرآن یک حقیقت آویخته است نه انداخته لذا است که می توان به آن تمسک کرد و بالا رفت به همین خاطر قرآن در وصف خود می فرماید «انا انزلنا قرآن عربیا لعلکم تعقلون و انه فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم» که حقیقت قرآن در بالاترین مقام این عالم یعنی مقام عندنا و لدینا است که بالاتر از عرش قرار دارد ◽️کما اینکه انسان کامل هم مانند قرآن یک حقیقت در این عالم است «لی مع الله حالات لا یسعها ملک مقرب و لا نبی مرسل» «سبحنا سبحت الملائکه» «اول ما خلق الله نوری» «فجعلکم بعرشیه محدقین» یعنی حقیقت انسان کامل سایه افکن بر عرش است یعنی در مقام عندنا قرار دارد کما اینکه در روایت دارد که مراد از بیوت در جمله «فجعلکم فی بیوت أذن الله أن ترفع و یذکر فیها اسمه» جسم اهل بیت عصمت است. ◽️استاد در ادامه فرمودند: ◽️هر کسی در مسیر تقرب الی الله و سلوک الهی به جائی رسیده است از توسل به حضرت حجت، قرآن و اسماء الهی بهره برده است. اساسا شرط لازم سلوک معنوی توسل به حضرت حجت عجل الله تعالی است. ◽️اما در بیان سالکین این طریق گاها دیده میشود که غلبه دستورات به سمت قرآن یا اسماء الهی یا توسل است مثلا ملامحمدتقی مجلسی از بزرگانی است که غلبه سیر او با قرآن است کما اینکه از بیاناتشان در کتاب لوامع صاحبقرانی ایشان (شرح من لایحضره الفقیه) مشاهده میشود. 🔰احسان چینی پرداز 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📣 ❇️ دومین جلسه از سلسله جلسات 🌀«مصباح اندیشه»🌀 🎙با حضور: استاد علی فرحانی 🔵 با موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی ⏰زمان لایو: سه شنبه ساعت 16 عصر 📌الحمدلله تا به حال سوالات خوبی در مورد این موضوع به دست ما رسید باز هم از مخاطبین ارجمند درخواست میکنیم اگر سوال و دغدغه ای در این باره دارند برای ما بفرستند 👇👇 @admin_morsalat 📱 از کانال المرسلات در 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b @almorsalaat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| جلسه اول از سلسله جلسات مصباح اندیشه 🌀موضوع: قرآن و سلوک معنوی 🎙استاد علی فرحانی 📚گفتگوی علمی. 6/1/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| جلسه دوم از سلسله جلسات مصباح اندیشه 🌀موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی 🎙استاد علی فرحانی 📚گفتگوی علمی. 8/1/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📝| گزارشی از جلسه دوم با موضوع «قرآن و‌ سلوک معنوی» 🌀استاد معظم در این جلسه در ادامه مباحثی که جلسه سابق ذیل مساله حقیقت سلوک‌ و تفاوت آن با متافیزیک بیان کردند، فرمودند: 🌀حقیقت این است که سلوک غیر از متافیزیک است سلوک غیر از قدرتهای تکوینی و غیر مادی است اساسا نمی توان به هر آنچه مجرد و ورای ماده باشد سلوک و معنویت نامید. 🌀عوالم خلقت که عرفاء از آنها تعبیر به ناسوت و ملکوت و جبروت و لاهوت می کنند نظام و قواعد مختص خود را دارند یعنی هم بین این مراتب و مراحل عالم و هم در هر مرحله بین موجودات آن مرحله ضوابط و روابطی حاکم است. انسان هم می تواند از این روابط و پدیده ها بهره بگیرد کما اینکه از پدیده ها و روابط موجود در پائین ترین مرتبه عالم یعنی عالم ماده بهره میگیرد 🌀حال چون عالم ما فوق عالم ماده اقوی و اشد از عالم ماده است اگر کسی به آن عالم راه پیدا کند می تواند تاثیر بیشتری در عالم ماده داشته باشد یعنی قدرتهای تکوینی به دست آورد که البته هیچ ملازمه ای با بهشتی بودن و سعادتمند بودن انسان ندارد 🌀استاد به همین مناسبت نسبت به مراحل عالم از نگاه قرآن اشاره کرده و فرمودند 🌀جالب این است که در نگاه قرآن، آسمان دنیا پائین ترین مرتبه عالم است و ما فوق آن «ملأ اعلی» نام دارد و با این حال، تمام علوم عادی بشر اعم از علوم تجربی و مانند آن در مورد خواص همین مرحله دنیا از عالم است در حالی که در روایت دارد که کل این عالم دنیا، نسبت به مراتب ما فوق آن همچون نقطه ای در برابر یک دریای بیکران سیاه 🌀استاد در ادامه در مورد رابطه کمال و علوم غریبه فرمودند: 🌀معنویت و سلوک حقیقی یعنی تقرب الی الله و سعادتی که خداوند برای بشر خواسته است این معنویت هم توقف بر علومی که در طول تاریخ پدید آمده اند ندارد چه اینکه این علوم در گذشته تاریخ نبوده اند اما معنویت بوده است و انسان توانسته است به کمال خود برسد. لهذا همانطور که استکمال انسان متوقف بر علوم مشهوره ناظر به ماده نیست متوقف بر علوم غریبه ناظر به فوق ماده هم نمی باشد 🌀به همین مناسبت استاد در مورد استکمال انسان و حجاب های پیش روی او چنین فرمودند: 🌀بر اساس ادله و روایات، انسان باید حجب ظلمانی و بعد هم نورانی را طی کند تا به درجاتی برسد. «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ....حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور» یعنی باید ابتدائا از حجب ظلمانی عبور کند تا بعد به حجب نورانی برسد کما اینکه در روایت دارد که خداوند برای بشر در راه بازگشت به مقصد، هفتادهزار حجاب از نور و ظلمت آفریده است. 🌀لهذا این انسان در مسیر معنا و سلوک معنوی، کامل میشود و این مراحل را طی میکند و البته انسانی که این مسیر را مطابق با دستورات شرعی طی میکند ممکن است از باب موهبت الهی، به قدرت هایی هم برسد اما مقصود اصلی سالک الی الله کسب این قدرت های تکوینی نیست. 🌀در ادامه استاد با نقل حکایاتی از عرفاء نشان دادند که بزرگان سلوک و عرفان و معنویت هم به همین منوال بوده اند یعنی انچه برایشان مهم بوده است اطاعت فرمان الهی و «عبد الله» شدن بوده است نه به دست آوردن قدرتهای تکوینی. 🌀استاد معظم در ادامه متذکر شدند: 🌀البته در شریعت اسلام همانطور که بهره برداری از دنیا هست بهره برداری از عوالم مافوق دنیا هم هست اما به مقداری که شریعت دستور داده است یعنی آنچه ملاک و میزان است این است که انسان باید خودش را وقف شریعت کند نه چیز دیگری. 🌀مثال و شاهد این مساله این است که در اثر تاثیر بسزایی که عوالم مافوق بر عالم ماده دارند، شاخه ای به نام «طب روحانی» داریم یعنی برخی امراض و مشکلات جسمی را می توان با برخی اعمال روحانی و اذکار حل کرد و ادعیه ای هم برای رفع برخی مشکلات جسمی در شریعت بیان شده است اما مع ذلک اهل بیت عصمت همیشه به این روش ها نمی پرداخته اند بلکه در این موارد «غالبا» از طریق متعارف عقلائی عمل کرده و به طبیب مراجعه میکرده اند. 🔰احسان چینی پرداز (@Ehsan1244) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| تنها مشکل انسان در وصول الی الله، حجاب علم حصولی و حجاب اعتباریات است. 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس کفایه الاصول @almorsalaat
💬 | تلاوت قرآن نباید ترک بشود 🖼رهیافتی نو به «تلاوت» در نظام قرآن‌شناخت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ✏️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «استماع قرآن یک امر تفنّنی نیست. بنده همیشه به دوستان مختلف، از مسئولین و غیر مسئولین، جوانها، [در مواقعی] که پیش می‌آید و راجع به قرآن صحبت میکنیم، میگویم شما هر روز حتماً قرآن بخوانید. حالا نمیگویم روزی مثلاً فرض کنید نیم جزء یا یک حزب بخوانید؛ [حتّی] روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در طول سال روزی نباشد که شما قرآن را باز نکنید و قرآن را تلاوت نکنید.» ۱۴۰۲/۰۱/۰۳ ✏️رهبرانقلاب در محفل انس با قرآن کریم در سال ۱۴۰۲ بر اهمیت امر تلاوت در تمام ایام سال تأکید کردند و ابعاد این مسأله را تبیین نمودند. 🌷به همین مناسبت بخش فقه و معارف رسانه KHAMENEI.IR در این یادداشت به بررسی مسأله «تلاوت در نظام قرآن‌شناخت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» پرداخته است. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=52344
📣 فرصت سحر ماه رمضان 🔸 رهبر انقلاب: سحر ماه رمضان همه پا میشوند؛ نباید این سحر را از دست داد؛ سحر فرصت خیلی خوبی است. اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان؛ واقعاً وقتی باقی نمیماند. ما گرفتاریم؛ بالاخره امروز وسایلی هست و زندگی، یک زندگی ماشینی است. امروز پدیده‌هایی وجود دارد که این پدیده‌ها در گذشته وجود نداشته؛ [لذا] گرفتاری زیاد است. ⭐️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| فریضه عادله، اخلاق شرعی و دینی است. 🎙استاد علی فرحانی 📚اصول فقه معاصر؛ فیضیه؛8/8/1401 @almorsalaat