eitaa logo
آموزش فهم قرآن در خانه و در مدرسه
76 دنبال‌کننده
752 عکس
332 ویدیو
64 فایل
📿📖سوره های جزء سی،فعالیت، بازی،داستان مرتبط بافهم قران و نماز دبستانی ها درخانه ومدرسه 📚تجربیات و شیوه های آموزش 📝
مشاهده در ایتا
دانلود
••✾🌱🌺 پایه دوم 🌺🌱✾•• ✅ دومی‌ها با موقعیت‌های مختلف نه گفتن و تنوعی از این موقعیت‌ها آشنا شوند؛ و بدانند موقعیت‌هایی وجود دارد که نیازی نیست نه بگویند. ⭐️چند موقعیت نه گفتن و چند موقعیت بله گفتن را بشناسند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
••✾🌱🌼 پایه سوم 🌼🌱✾ ✅ آموزش سوره کافرون در پایه سوم 🌺در این پایه، نه گفتن قاطع در مواقع مشخص و کمتر گفتن نه در مواقع دیگر، هدف سوره است. به برکت این سوره، لازم است دانش‌آموزان پایه سوم وارد عمل شوند، یعنی در یک موقعیت مصداقی و عینی بتوانند نه بگویند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
••✾🌱🌸 پایه چهارم 🌸🌱✾•• ✅ آموزش سوره کافرون در پایه چهارم در پایه چهارم دانش‌آموزان درک انتزاعی بیشتری پیدا کرده‌اند، به همین خاطر نه گفتن را وارد فضای دین می‌کنیم.🕋 از آنان توقع داریم فهرستی از موقعیت‌های مختلف نه گفتن داشته باشند و بدانند در آن مواقع لازم است موضع بگیرند، ولی در سایر مواقع لازم نیست نه بگویند، و در موقعیت‌های دیگر اصلا نه نگویند.📝 در این فهرست بیشتر موارد، موارد دینی است. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
••✾🌱🌷 پایه پنجم 🌷🌱✾•• ✅ آموزش سوره کافرون در پایه پنجم به طور مشخص در این پایه لازم است نشانه‌های دین‌داری را بشناسند، تمایل به اظهار دینداری داشته و برائت از مظاهر بی دینی داشته باشند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
••✾🌱💐 پایه ششم 💐🌱✾•• ✅ آموزش سوره کافرون در پایه ششم در قالب گروه احکام الهی را گسترش دهند و ابراز برائت از بی‌دینی کنند. به این شکل سوره کافرون را وارد اجتماع کرده‌اند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
پایه اول ☘️ آشنایی با نه گفتن جدید در موقعیتهای انجام کار زشت یا خطر ☘️ 🎯 هدف شناختی : بداند که بعضی از کارها را تحت هیچ شرایطی نباید انجام دهد و نمونه هایی از این کارها را بشناسد. 🎯 هدف گرایشی : نسبت به ابراز برائت از کارهای بد تمایل داشته باشد. 🎯 هدف رفتاری : نسبت به بدی ها و کارهای بد ابراز برائت کند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
پایه دوم ☘️ شناخت انواع موقعیتهای «نه» گفتن و درک تمایز آنها با موقعیتهای «بله» گفتن ☘️ 🎯 هدف شناختی : انواعی از موقعیت‌های «نه» گفتن را بشناسد و بداند در سایر موقعیت ها نباید «نه» گفت. 🎯 هدف گرایشی : نسبت به تشخیص موقعیت های «نه» گفتن از سایر موقعیت ها تمایل داشته باشد. 🎯 هدف رفتاری : ضمن ابراز برائت از بدی ها مصداق هایی از موقعیتهای «نه» گفتن و موقعیت‌هایی که نباید «نه» گفت را تعیین کند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
پایه سوم ☘️ «نه» گفتن قاطع در موقعیتهای مشخص و کم شدن «نه»ها در سایر موقعیتها ☘️ 🎯 هدف شناختی : برخی از موقعیتهای «نه» گفتن مربوط به خودش را به طور معین بشناسد. 🎯 هدف گرایشی : هنگام روبرو شدن با کاری که نباید انجام بدهد، از «نه» گفتن نترسد. 🎯 هدف رفتاری : در یک یا چند مورد معین بتواند «نه» بگوید و ابراز برائت کند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
پایه چهارم ☘️ تهیه فرصت موقعیت های نه گفتن و خودداری از نگفتن در سایر موارد ☘️ 🎯 هدف شناختی : فهرستی کامل از موقعیت هایی داشته باشد که باید در آنها نه بگوید. 🎯 هدف گرایشی : نسبت به کارهای بدی که نباید انجام بدهد احساس بیزاری داشته باشد. 🎯 هدف رفتاری : به غیر از مواردی که در فهرست خود معین کرده در سایر موقعیت ها به طور قاطع نه نگوید. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
پایه پنجم ☘️اظهار نشانه های دین داری و برائت از نشانه های بی دینی☘️ 🎯 هدف شناختی : نشانه های دین داری و بی دینی را بشناسد. 🎯 هدف گرایشی : به اظهار نشانه های دین داری تمایل داشته باشد. 🎯 هدف رفتاری : از نشانه های بی دینی ابراز برائت کند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
باغ ما به نام خدا یک باغ کوچک در خانه ماست هم سبزه و گل هم خار آنجاست هنگام بازی دیدم که بابا از باغ میبُرْد آن خارها را هی میدویدم این سو و آن سو با مهربانی  پرسیدم از او بابای خوبم! در باغ جا نیست؟ یا جای این خار در باغ ما نیست؟ بابا به من گفت از باغ گل ها باید جدا کرد خار و علف را کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
باغ ما به نام خدا یک باغ کوچک در خانه ماست هم سبزه و گل هم خار آنجاست هنگام بازی دیدم که بابا از باغ میبُرْد آن خارها را هی میدویدم این سو و آن سو با مهربانی  پرسیدم از او بابای خوبم! در باغ جا نیست؟ یا جای این خار در باغ ما نیست؟ بابا به من گفت از باغ گل ها باید جدا کرد خار و علف را 🔔 موضوع شعر بالا، نه گفتن، ابراز برائت در برخی موقعیت‌ها و شناختن موقعیت‌های نه گفتن، یعنی همان مفهوم سوره مبارکه کافرون برای دانش‌آموزان دبستان است و برای استفاده در پایه‌های اول تا چهارم مناسب است. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
خاطره حق است... چه خوب است همزمان با شنیدن صدای اذان در هر کجا که باشیم دست راستمان را به نیت شهادت دادن بالا برده و محکم و بلند و زیبا بگوییم: حق است لا اله الا الله محمد است رسول خدا و علی ولی الله 🔔 شاگردان این عبارات اصلی ابراز یک موحد شیعه را با این نوع اظهار دیندارانه از ما یاد می‌گیرند و ملکه ذهنشان می‌شود. یکی از شاگردانم که دانشجو شده بود به مدرسه آمد و از دور وقتی مرا در راهرو دید گفت سلام خانم... حق است لا اله الا الله...... و مرا در آغوش گرفت.... او گفت هرگاه اذان می‌گویند یاد شما می‌افتم و این عبارات را تکرار می‌کنم...... کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
پایه ششم ☘️ اظهار گروهی احکام الهی در قالب برائت هماهنگ از باتر و بدی های اجتماعی ☘️ 🎯 هدف شناختی : نقش خود و دیگران را در اظهار حق و برائت از باطل به صورت گروهی بشناسد. 🎯 هدف گرایشی : به اظهار گروهی احکام الهی تمایل داشته باشد. 🎯 هدف رفتاری : به شکل هماهنگ با یک گروه از باطل و بدی های اجتماعی ابراز برائت کند. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
باغ ما به نام خدا یک باغ کوچک در خانه ماست هم سبزه و گل هم خار آنجاست هنگام بازی دیدم که بابا از باغ میبُرْد آن خارها را هی میدویدم این سو و آن سو با مهربانی  پرسیدم از او بابای خوبم! در باغ جا نیست؟ یا جای این خار در باغ ما نیست؟ بابا به من گفت از باغ گل ها باید جدا کرد خار و علف را 🔔 موضوع شعر بالا، نه گفتن، ابراز برائت در برخی موقعیت‌ها و شناختن موقعیت‌های نه گفتن، یعنی همان مفهوم سوره مبارکه کافرون برای دانش‌آموزان دبستان است و برای استفاده در پایه‌های اول تا چهارم مناسب است. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
۱/ درک پاکی معنویت و خوب بودن خود به واسطه القای معلم. ۲/ شناخت انواع صفات خوب و زیبای فطری خود. ۳/شبیه و متصل دانستن خود به پیامبر گرامی به واسطه بروز صفات زیبا. ۴/شناخت نماز و بخشش به عنوان دو کار ویژه که انسان را به پیامبر شبیه می‌کند. ۵/شناخت استعدادهای درونی و شکوفایی و حفظ آنها برای حفظ شباهت به پیامبر. ۶/تلاش برای شناخت استعدادهای جمع و استفاده از آنها برای انجام کار خیر و شبیه شدن به پیامبر. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
درباره سوره مبارکه کوثر سوره مبارکه کوثر حکایت اعطای چشمه‌ای جاری از خیر و برکت وخوبی به رسولِ اعظم صلی الله علیه وآله به نام کوثر می‌باشد که خداوند آن را حیات‌بخش قرار داده و اراده کرده است اگر انسانی طالب کسب خیر و خوبی است مسیری جز بهره بردن از این چشمه سراسر نور را ندارد و به همین خاطر لازم است خودش را به سرچشمه رسول برساند و به او متصل شود. همچنین خداوند اراده کرده است که هرکس خودش را در جرگه‌ رسول خدا قرار نداد به طور کلی از هرچه خیر و خوبی و پاکی است محروم شود؛ زیرا خودش را از جریانی دائمی از رحمت و حیات قطع و به جایی دیگر که هیچ خاصیت حیات سازی ندارد وصل نموده است. خداوند به جهت اعطای کوثر به پیامبر به او امر می‌کند که نماز بخوان برای ربّت و نحر کن یعنی اصلا خداوند این دو را عامل فعال بودن چشمه کوثر نبی قرار داده است. نماز یعنی ارتباط دائمی با خداوند و نحر هم به معنی قطع ارتباط با غیر خداوند است که نتیجه می‌شود پیامبر خدا در اتصالی دائمی بدون لحظه‌ای منقطع شدن نسبت به خداوند قرار می‌گیرد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ به نام خداوند بخشنده مهربان إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1) ما به تو کوثر عطا کردیم فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2) پس برای پروردگارت نماز بخوان و [شتر] قربانی کن إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3) دشمن توست که بدون دنباله است عطاء بخشش و دادنی در شأن دهنده است. چیزی که از طرف خدا داده شود و در شأن او باشد قطعا بی‌نهایت است. اعطیناک یعنی ما عطا کردیم که ضمیر "نا" اشاره می‌کند به عظمت خداوند متعال و یا به نظام ربوبی خداوند که به عنوان وسائط جاری کننده امر خداوند در عالم هستند؛ مانند ملائکه.خداوند می‌فرماید که ما با همه عظمتمان و با نظام ربوبی که در عالم جاری کردیم به تو بخششی کردیم که فقط در شأن ما هست. آن عطا را ما به تو که بزرگ‌ترین انسان هستی، انجام دادیم.کوثر یک کثرت، خیر و فزونی تمام نشدنی است؛ چشمه‌ای جاری که منشاء آن در بهشت است و در همه زمان‌ها جاری است و تمامی ندارد. "رب" خدایی است که سرپرستی و تدبیر امور به دست اوست. نقص‌ها را برطرف می‌کند و به سمت کمال سوق می‌دهد. "صَلّ" از ریشه صلو به معنای عبادت خاص است. صلو با وصل حروفشان مشترک است و اصطلاحا اشتقاق کبیر داشته و معنایشان با یکدیگر ارتباط دارد. در نماز مفهوم اتصال و وصل وجود دارد و در واقع نماز عبادتی است برای وصل شدن به خدا. "نحر" به قربانی شتر می‌گویند. در روایات، بیشتر به تکبیرة الاحرام یعنی تکبیر گفتن در نماز تا قربانی تعبیر شده است. هنگامی که انسان دست‌های خود را بالا می‌آورد برای تکبیر گفتن در نماز یعنی همه چیز غیر خدا را پشت سر می‌گذارم؛ زیرا خداوند از همه چیز با عظمت‌تر است. جریان صلّ و نحر مانند کوهنوردی است که برای بالا رفتن از کوهی باید یک دستش را محکم به جایی بگیرد و دست دیگرش را رها کند و سپس آن دست رها شده باید جایی دیگر را محکم بگیرد و همینطور با وصل و قطع دست صخره را بالا رود. برای اینکه پیامبر از عطای کوثر به طور کامل بهره‌مند شود، لازمه‌اش صَلّ و نحر است. صل و نحر یعنی اتصال به خدا و منقطع شدن از غیر خدا.اگر این صل و نحر را خیلی ساده بیان کنیم، نماز و بخشش می‌شود؛ از طرفی با خداوند ارتباط برقرار می‌شود و از طرفی دیگر به دیگران بخشیده می‌شود. "شان" از ریشه شنأ یعنی بغض همراه با کراهت و کناره‌گیری؛ منظور کسی است که از چیزی کراهت و بغض دارد. این فرد پیامبر را دوست ندارد و می‌خواهد خود را از او دور کند، که این نشانه پلیدی اوست.ابتر یعنی ادامه و دنباله ندارد و دقیقا مقابل کوثر است. بنابراین آیه بیان می‌کند که دشمن پیامبر ابتر است و نابود می‌شود و هیچ جریان دائمی از او در عالم نمی‌ماند.در واقع معیار بهره‌مندی انسان‌ها از جریان خیر کثیر در عالم می‌شود چگونگی اتصال به پیامبر خدا؛ اگر انسان‌ها با پیامبر و همراه او باشند از جریان کوثرانه عالم بهره‌مند خواهند شد؛ اما به میزانی که نسبت به پیامبر دشمنی داشته باشند خود را از وصل به جریان خوبی‌ها و پاکی‌ها محروم خواهند کرد. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
داستانی از زندگی پیامبر اسلام ص: سخاوت   خصلت سخاوت از پيامبر (ص) به يارانش نيز سرايت كرده بود. فقيرى تصميم گرفت نزد عبيد اللّه بن عباس بيايد، ولى اشتباه كرد و به حضور پيامبر (ص) آمد به خيال اينكه او عبيد اللّه است و گفت: «به من كمك كن خداوند به تو روزى دهد، من شنيده‏ام عبيد اللّه بن عبّاس هزار درهم به فقير مى ‏دهد و از او عذر خواهى مى‏ كند». پيامبر (ص) فرمود: من كجا و عبيد اللّه كجا؟. فقير گفت: تو كيستى از نظر حسب يا فراوانى مال و ثروت؟. پيامبر (ص) فرمود: داراى هر دو جهت هستم. فقير گفت: حسب و شخصيت انسان به جوانمردى و نيكو كارى او است، وقتى كه چنين بودى داراى حسب خواهى بود. پيامبر (ص) دو هزار درهم به او داد و عذر خواهى كرد. فقير گفت: اگر تو عبيد اللّه نباشى، بهتر از او هستى، و اگر عبيد اللّه هستى امروز تو بهتر از ديروز تو است. پيامبر (ص) هزار درهم ديگر به او داد. فقير گفت: اگر تو عبيد اللّه هستى، سخاوتمندترين مردم زمانت مى ‏باشى، فكر مى ‏كنم تو در ميان جمعيتى هستى كه در ميانشان محمد (ص) است، تو را به خدا بگو بدانم تو خود محمّد (ص) نيستى؟. پيامبر (ص) فرمود: چرا، من محمد (ص) هستم. فقير گفت: سوگند به خدا اشتباه نكردم، ولى شك و ترديد مرا فرا گرفت، چرا كه اين جمال درخشان و دل آرا، جز از پيامبر (ص) يا از عترت او نمى‏ باشد. کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
ام البنین کوثری ترین مادر در كتاب ام البنين؛ ستاره درخشان مدينه، به نقل از آيت اللّه حاج سيد طيّب جزايري آمده است: در سال 1341 ه . ش در يكي از سفرهايم، يكي از عالمان پاكستان را در مشهد ديدم. از او پرسيدم: پس از زيارت مشهد چه مي كنيد؟ گفت: به پاكستان برمي گردم. گفتم: حيف نيست انسان از پاكستان تا مشهد بيايد، ولي زيارت عتبات نرود؟ سخنم در او اثر كرد و بنا شد او هم با من به كربلا بيايد. از اين رو، با هم از مشهد به تهران آمديم و به سفارت عراق رفتيم آن جا اوضاع بسيار ناگوار بود و در دادن ويزا سخت گيري مي كردند. به همراهم گفتم: مي خواهي كربلا بروي؟ گفت: پس براي چه از مشهد به تهران آمده ام؟ گفتم: هزار صلوات نذر حضرت ام البنين عليهاالسلام مي كنيم، ان شاءاللّه ويزا مي دهند. در همين حال همراهم گفت: من نامه اي براي سفير پاكستان دارم. بيا باهم اين نامه را به او برسانيم. به سفارت پاكستان رفتيم. در آن جا نامه را به سفير داديم. او بسيار به ما احترام كرد و پرسيد: از تهران به كجا مي رويد؟ گفتيم: هر دو عازم عراق هستيم. البته اگر ويزا گير بيايد. گفت: اتفاقا من هم مي خواهم به عراق بروم. كمي صبر كنيد تا مداركم را آماده كنم.
پس از مدتي آمد و گفت: دو نامه به نام شما براي كنسول عراق نوشته ام. نامه را گرفتيم و به سفارت عراق برگشتيم.نامه را به دربان سفارت داديم. دربان رفت و پس از مدتي با دو فرم برگشت و پرسيد: عكس را آورده ايد؟ گفتم: بله! سپس فرم هاي مخصوص را پر كرديم و همراه عكس و گذر نامه به آن شخص داديم. ساعت يك بعد از ظهر نخست اسمي كه صدا كردند، اسم ما دو نفر بود. با دلواپسي گذرنامه را باز كردم. ديدم ويزاي سه ماهه زده اند. از خوشحالي اشك از چشمانم سرازير شد. سپس به زيارت عبدالعظيم حسني عليه السلام رفتيم و صلوات ها را به روح حضرت ام البنين عليهاالسلام هديه كرديم. شادی روح مطهرشون صلوات اللّهم عجّل لولیک الفرج اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/amozesh_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین من الجن و الانس من الاولین و الاخرین عدد انفاس الخلائق 💐🌷🌹🍂🌿☘🌸🌺🌴🍀🌼🌸 اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها بعدد ما احاط به علمک 🌺🍀🌸☘🌹🌱🌷🌸🌼🍃☘🍀🌷🌹🌾💐🌺🌸🌼🌿🌷 بحق الزهراء هر وقت دستامون را به دعای خیر برای خودمان و هر مومنی بلند کردیم، مشمول عنایات خاصه پبامبر و اهل بیت علیهم السلام بشویم. الهی بحق مادرمون از نور وجودشون بر ما تابیده شود صلوات آمین یا رب العالمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احمد محمد مصطفی محمود ابوالقاسم امین ای سوره سوره دل نشان ای آیه آیه دل نشین احمد محمد مصطفی محمود ابوالقاسم امین ای سوره سوره دلنشان ای آیه آیه دلنشین آخر به پایان می رسد دلتنگی پروانه ها وقتی نمایان می شود خورشید از غار حرا اقراء بسم ربك از جبريل مي آيد ندا يعني بخوان با نام او آه اي رسول آخرين آه اي رسول آخرين آه اي رسول آخرين تنها تو هر آيينه را چشم تماشا مي دهي هم ماه هم خورشيد را در مشت خود جا ميدهي گلدان به گلدان باغ را شوقي شكوفا ميدهي با نام تو رنگين كمان پل ميزند روي زمين با نام تو رنگين كمان پل مي زند روي زمين با نام تو رنگين كمان پل ميزند روي زمين  احمد محمد مصطفی محمود ابوالقاسم امین ای سوره سوره دلنشان ای آیه آیه دلنشین با لحجه ي باران خدا با تو تكلم مي كند دريا به دريا دل به دل دنيا تلاطم ميكند خود را تمام آسمان در چشم تو گم ميكند اي سر به زير سر بلند اي با ملائك هم نشين اي سربزير سربلند اي با ملائك همنشين لحن خدا حس ميشود از هر كلام روشنت يك آسمان گل ميكند با هر سلام روشنت گل ها معطر مي شوند از عطر نام روشنت نام تو مهر جاودان نام تو صبح راستين نام تو صبح راستين نام تو صبح راستين احمد محمد مصطفی محمود ابوالقاسم امین ای سوره سوره دلنشان ای آیه آیه دلنشین کانال در پیام رسان بله https://ble.ir/rasane_amozeshe_fahmequran کانال در پیام رسان ایتا eitaa.com/amozesh_fahmequran