eitaa logo
انباز
272 دنبال‌کننده
405 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
انباز
🔴 درخواست توقف اجرای حکم حبس وحید اشتری 🔹‏حکم حبس ‎#وحید_اشتری فعال عدالتخواه، ۴،۵ روز دیگر اجرا خو
خدای متعال را شاکرم که هنوز کسانی پیدا می‌شوند که به چنین اموری امیدوارند!
❎ مدینه النبی، حکومتی که کر نیست ... 🖌 🔷 پیرامون حکومت آزاد، حکومت مردمی، حکومتی که مردمان بیش از حاکمان در آن سخن بگویند و حاکمان بیش از مردمان حرف بشنوند، در کتاب‌های بسیاری به عنوان اتوپیا و آرزو سخن رفته‌است. حتی در دموکرات‌ترین حکومت‌ها، چنین ویژگی‌هایی بسیار اندک و کم‌رنگ است. 🔷 قرآن در آیه 61 سوره توبه نکته زیبایی در در مورد پیامبر و مدل حکومتشان ذکر می‌کند. می‌فرماید "وَمِنْهُمُ الَّذِینَ یُؤْذُونَ النَّبِىَّ وَیَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَیْرٍ لَّکُمْ یُؤْمِنُ بِاللهِ وَیُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِینَ ورَحْمَةٌ لِّلَّذِینَ ءَامَنُواْ" 🔷 به این معنی که برخى از منافقان، پیامبر را آزار مى‏‌دهند و مى‏‌گویند: او آدمی گوشی است (به سخن هر کس گوش مى‏دهد) بگو: گوش‌دادن او به نفع شماست، او به خداوند ایمان دارد و مؤمنان را تصدیق مى‏کند. 🔷در ادبیات عامه ما گوشی بودن یک برچسب بد است. یعنی کسی که دنبال این می‌گردد که کسی برایش حرف بزند، و باور هم می‌کند سخنان را. نوعی ساده‌لوح هم معنی می‌دهد. چون پیامبر می‌نشست و سخن مردم را می شنید، یا عذرشان را بخاطر تخطی‌ها راحت می‌پذیرفت یا ...، منافقان به ایشان ساده‌لوح یا گوشی می‌گفتند. اینجا قرآن این سرزنش منافقان را تعبیر به حسن می‌کند و میفرماید این گوش‌دادن پیامبر اتفاقا مایه حسن است: اینکه حاکم شما، بیش از حرف زدن، حرف می‌شنود. 🔻چند نکته دیگر هم از آیه مستفاد می‌شود: 🔷 اول اینکه حاکم باید شرح صدر داشته باشد در برابر سرزنش‌ها و آزارها، ولو سرزنش ناحق. کسی که از توهین و آزار کراهت دارد، نباید حاکم شود و مسئولیت بگیرد. 🔷دوم اینکه حاکم باید حرف همه را بشنود، حتی سرزنش‌کنندگانش را. حاکم، فقط هوادار طرفداران خودش نیست. 🔷 سوم، حاکم اسلامی بیشتر از آنکه برای مردم حرف بزند، سخنان آنان را می‌شنود. به تعبیری بیشتر شنونده است تا گوینده و سخنران. حاکم اسلامی مثل پدر است. فرمانروا نیست. 🔷 چهارم اینکه حضرت رسول، با روی باز همان سخنان توهین‌آمیز و سرزنش‌ها را می‌شنود. این خیلی عجیب است و نادر. خدا نمی‌خواهد که پیامبر (ص) کراهت داشته باشد از شنیدن سخن‌ها، حتی سخنان توهین‌آمیز، یا ترتیبی بدهد که مردم از این حرف‌ها به ایشان نزنند. 🔷 پنج اینکه، کسانی و گروه‌های سیاسی هستند که در حکومت پیامبر بر ضد ایشان تبلیغ می‌کنند («یقولون هو اُذن») اما پیامبر با آنان برخورد سخت نمی‌کند. قرآن نمی‌فرماید پیامبر توهین‌کننده‌ها را به اتهام توهین به مقامات یا تشویش اذهان عمومی در بند کرده، بلکه تأکید بر تحمل ایشان می‌کند. 📌 نکته عجیب اینکه پیامبر آنقدر با اینها مدارا می‌کند، که خداوند در مقام دفاع از ایشان برمی‌آید. این تعبیر در چند جای دیگر قرآن نیز هست که خداوند می‌فرماید، رسول خدا شرم دارد که به برخی رفتارهای مردم اعتراض کند، اما خداوند شرم نمی‌کند و به مردم تذکر می‌دهد (مانند آیه 104 بقره) 🔻این درس بزرگی است برای امروز ما که حکومت، اسلامی نیست، مگر آنکه گوشی باشد، حرف بشنود، حتی آزار و سخنان تلخ را هم با روی باز تحمل کند. گاهی مردم با یک رفتار، می‌خواهند پیامی بدهند، با یک اعتراض، سخنی را منتقل می‌کنند، حکومت باید چون سیره پیامبر سخنان مردم را بشنود. https://t.me/falaakhon/3991
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آیا کسی حق اعتراض دارد؟! 🔹۱۲ دی‌ماه، «کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر» به عنوان بزرگترین تشکل رسمی کارگری کشور با ۱۴۰۰۰ عضو، نامه‌ای به می‌نویسد و از وی درخواست مجوز برای برگزاری تجمع صنفی مسالمت‌آمیز می‌کند. 🔸علی‌رغم وعده‌ی استاندار بوشهر مبنی بر تعیین مکان برای اعتراضات، اعتنایی به درخواست کانون نمی‌شود تا نامه دوم و سوم هم زده شود. اما واکنش استاندار بوشهر همچنان سکوت است. در نهایت کارگران تصمیم می‌گیرند با صدور اطلاعیه‌ای، زمان، مکان و مدت تجمع را اعلام کنند. 🔹صدور اطلاعیه با واکنش شورای تأمین عسلویه مواجه می‌شود و پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در نهایت علیرضا میرغفاری رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران، شب قبل از تجمع بازداشت می‌شود که پس از پاره‌ای گفتگو‌ها و مذاکرات، عصر روز بعد بدون قید آزاد می‌شود. با این حال تا اطلاع ثانوی حضور وی در محل کار ممنوع است. 🔸۱۰ نفر دیگر از کارگران هم به اتهام شرکت در تجمع اول اسفند بازداشت و پس از یک روز آزاد می‌شوند. 🔹این برخوردها در شرایطی است که این کانون در بحبوحه‌ی اغتشاشات از تجمعات سیاسی برخی کارگران اعلام برائت کرده و در بیانیه‌های متعدد بر صنفی بودن تجمع خود تاکید کرده‌اند. حتی در آخرین اطلاعیه تاکید شده که صرفاً کارگرانی در تجمع شرکت کنند که شیفت کاری ندارند تا کار و تولید دچار وقفه نشود! 🔺پ.ن: در این قضیه فارغ از مطالبات، مسئله‌ی اصلی پایمال شدن فجیع است. در این باره بیشتر خواهیم گفت. منتظر باشید... 🎬@Mostazafin_Tv
انباز
⭕️ آیا کسی حق اعتراض دارد؟! 🔹۱۲ دی‌ماه، «کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر
جواب: بله، نه‌تنها حق، بلکه وظیفه‌ی اعتراض وجود دارد، اما اعتراض به چه کسی/کسانی درست است؟ باید به مردمی اعتراض کرد که نق می‌زنند و برای اصلاح امور کشور همت و اقدام عملی نمی‌کنند؛ نه به ولی‌نعمتان مردم (مسئولان محترم کشور) که به وظیفه خود در راستای امیدبخشی با گفتاردرمانی عمل می‌کنند. البته احتمالا طی چند روز آینده مسئولان بالادستی دستور اکیدی بر رسیدگی به این مسئله خواهند داد و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می‌شود. به قول : خدا رو شکر!
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما در مجلس اصلاً از اتفاقاتی که می‌افتد خبر نداریم! 🔹 محسن زنگنه(نماینده تربت حیدریه): بحث‌هایی که در مورد ارز یا وجود دارد یا در مطرح می‌شود یا در شورای امینت ملی که مجلس هم عضو آن شوراهاست ولی ما در مجلس اصلاً از اتفاقاتی که می‌افتد خبر نداریم! 🔸 هیئت رئیسه سازوکاری ایجاد کند که کسانی که به نمایندگی از مجلس در آن جلسات شرکت می‌کنند، نظر مجلس را به آن‌جا منتقل کنند. 🔺 پ.ن: اصلاً سال ۹۸ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری برای همین ابلاغ شد که حد و حدود شوراها و سازوکار تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری تعیین شود و جلوی این به هم ریختگی و آشفتگی را بگیرد. سه قوه هم موظف شدند اقدامات را زمان‌بندی و پیشرفت‌ها را گزارش نمایند، اما به جای آن به این آشفتگی و درهم ریختگی دامن می‌زنند. صِرف رفت و آمد آدم‌ها هم ظاهراً این عادت بد حکمرانی را تغییر نمی‌دهد. 🆔 @azmaa_net 🎬 @Mostazafin_Tv
انباز
⭕️ ما در مجلس اصلاً از اتفاقاتی که می‌افتد خبر نداریم! 🔹 محسن زنگنه(نماینده تربت حیدریه): بحث‌هایی
الحمد لله که مجلس در رأس امور است. چگونه شکر این نعمت گزاریم؟ که در مجلس شورای اسلامی هستند اما تصمیم‌گیر نیستند! و عده‌ای هم تصمیم‌گیرند، اما نه در مجلس شورای اسلامی! رئیس این دولت هم وعدۀ خشکاندن سرچشمه‌های فساد را داده است، چند میلیون نفر از مردم هم این وعده را باور کرده و به آن امید بسته‌اند. در این راستا دیدن این دو کلیپ قدیمی (مربوط به دولت آقای روحانی) و این کلیپ (مربوط به دولت آقای رئیسی) هم بد نیست. https://eitaa.com/anbaz60/1103
نقل است شخص معتادی بوده که دو پسر دوقلو داشته یکی از پسران معتاد می‌شود و دیگری، یک شخصیت برجسته، از نظر اجتماعی و مالی. از اولی پرسیدند چطور شد معتاد شدی؟ گفت: از کسی که چنان پدری داشت، چه انتظاری دارید؟ از دومی می‌پرسند چطور شد به این موفقیت‌ها رسیدی؟ می‌گوید: از کسی که چنان پدری داشت، چه انتظاری دارید؟ محیط زندگی ما چه خوب و چه بد، در ما بی‌اثر نیست، اما تأثیر اصلی را خودمان برمی‌گزینیم؛ چه خوب و چه بد. https://eitaa.com/anbaz60/1104
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: ✅ امام می‌فرمایند مهمترین مسأله اسلام «اخلاق» است. ای کاش یک دهم تجلیلی را که پاکستانی‌ها از محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، می‌کنند، ما از امام می‌کردیم. 🔸 من هفته گذشته پاکستان بودم؛ من 40 سال است که مسافر پاکستان هستم و امسال دو بار رفته‌ام. پاکستان جای بسیار مهمی است و ما متأسفانه نفهمیده‌ایم؛ تا چشم طرف آبی نباشد چیزی در فکر ما نمی‌رود. 250 میلیون مسلمان، معتقدترین ملت به اسلام، گوهری در جوار ما است و ما نشناخته‌ایم. 🔹 امام در نجف خیلی برای افغانستانی‌ها احترام قائل بود. این چه وضعی است که ما اینقدر خودبین و متکبر شده‌ایم؛ «هنر نزد ایرانیان است و بس»؟! این شعر زارترین، گمراه‌کننده‌ترین و بی‌ادبانه‌ترین شعر ایران است. الآن به شما بگویم که آینده اسلام برای پاکستان است و بزرگترین کشور اسلامی می‌شود؛ بالاترین رشد جمعیت را در جهان اسلام دارد و چون زبانش انگلیسی است در تمام مجامع جهانی نفوذ کرده‌اند؛ یعنی سازمان ملل، بانک جهانی و یونسکو پر از پاکستانی است. لذا این کشور آینده روشنی دارد. 🔸 ای کاش یک دهم تجلیلی که پاکستانی ها از محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، می کنند را ما از امام می کردیم. دانشگاه زنانه آنها به نام فاطمه جناح، خواهر محمدعلی جناح، است. من معتقدم خیلی در رابطه با امام قصور و تقصیر دارم و ان شاء الله خدا ما را ببخشد. 🔹 اجلاس «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» یک اجلاس بین‌المللی درباره افکار فلسفی امام است. من خواهش می‌کنم هر پیشنهاد و برنامه‌ای به ذهن شما می‌رسد را مطرح کنید. من همین ماه با پاپ ملاقات دارم و آنجا مطرح می‌کنم که چند فیلسوف آنجا را هم برای همکاری دعوت کنیم تا بتوانیم اجلاس آینده را قوی کنیم. 🔸 علامه طباطبایی برای معالجه به اروپا تشریف بردند و فرمودند راه نفوذ اسلام به غرب از راه فلسفه، اخلاق و عرفان می‌گذرد. ما اسلام را تعطیل کرده‌ایم؛ از بچگی به ما می‌گفتند اسلام اعتقادات، اخلاقیات و احکام است ولی الآن فقط فقاهت مطرح است. واقعا فقاهت دارد کمر ما را می‌شکند و نابودمان می‌کند. چون اصل اسلام اخلاق و اعتقادات و 30 درصد آن احکام است ولی الآن همه چیز شده است. یکی از آقایان یک جزوه 20 صفحه‌ای درآورده بود که تمام اختلاف فتوای فقهای شیعه است؛ آن وقت فقه همه چیز شده و همه چیز نابود شده است. 🔹 امام در مقدمه چهل حدیث می فرمایند شیطان هم اعتقاداتش درست بود و هم فقاهت بلد بود؛ مشکل اصلی شیطان «اخلاق» بود؛ استکبارش بود که «خَلَقْتَنِی مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِینٍ». امام در همان مقدمه چهل حدیث می‌فرمایند که مهمترین مسأله اسلام «اخلاق» است؛ اما این را تعطیل کرده‌ایم. با اخلاق می‌شود به دنیا وارد شد؛ به فکر، راه و خط امام برگردیم. هر جای سخن امام را باز می‌کنیم تازه است و واقعا ما نسبت به امام قصور داریم. 📎 https://b2n.ir/u35210
الهیات ۲۴ هزار تومنی و ۵۰ هزار تومنی https://t.me/nasiri1342238/1612?single
🔰«نگاه امام خمینی به حکومت هیچ گونه سابقه‌ای در کلام فقها ندارد!» 🔖محمد جواد فاضل لنکرانی 📝«در موضوع ولایت فقیه، مسأله تاریخی ولایت فقیه مطرح می‌شود و فقها می‌گویند که فی الجمله مسأله اعتقاد به ولایت فقیه در طول تاریخ فقها بوده و مسبوق به سابقه است؛ اما نگاه امام به حکومت در دین، مسبوق به سابقه نیست و به هیچ نحوی در کتب فقها از قدما و متأخرین پیدا نکردم... امام خمینی در بخش اول کتاب البیع، مسأله بداهة العقل و سپس برخی روایات را در باب ضرورت حکومت اسلامی مطرح می‌کنند و در آخر به این جمله می‌رسند که «الإسلام هو الحكومة بشؤونها، و الأحكام قوانين الإسلام و هي شأن من شؤونها؛ بل الأحكام مطلوبات بالعرض...» ایشان می‌فرماید که هر آنچه به عنوان احکام دین و تشریع است، مطلوب ثانوی هستند و مطلوب اولی، مسئله حکومت است و اسلام را اصلا به معنای حکومت می‌گیرند... امام انقلاب را بر اساس این فکر مطرح کردند که دین یعنی حکومت و چون این نگاه را به حکومت و دین داشت، انقلاب را ایجاد کرد. مدعای امام این است که: ارسال رسل و انزال کتب و تمام تشریع‌ها برای تشکیل حکومت بوده است... ایشان می‌خواهد بفرماید که نگویید حکومت یکی از احکام اولیه این دین است و مقدم بر سایر احکام؛ بلکه اسلام مساوی حکومت است و جوهره اصلی دین، حکومت است و انبیا برای حکومت آمدند... اگر حکومت جوهر دین و عین دین شد، دیگر چیزی نمی‌تواند با حکومت تزاحم کند... بدون هیچ تعصّب علمی عرض می‌کنم که این کلام را در سخن و نگاه هیچ فقیهی ندیدم.» https://t.me/dareakherat/8010 https://eitaa.com/anbaz60/1108