eitaa logo
انباز
270 دنبال‌کننده
402 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
چه آمدت به سر ای مصحفِ ورق ورقم کـه آیـه آیـه شدی بـاز در برابر مــن سازگار
شنیدید میگن "غم داغ برادر را برادرمُرده می‌داند"؟ در مجالس عزاداری، داغ دل حاضران رو رعایت کنیم، پیشِ جوان‌ازدست‌داده‌ها، روضه علی‌اکبر سنگین نخونیم پیش برادرازدست‌داده‌ها روضه مکشوف عباس علمدار و داغ سنگین زینب نخونیم و همینطور، روضه رقیه و علی اصغر و ... اشاره‌ها کافی‌اند. دل، تحمل نداره. به کوچک‌ترین واکنش‌های غیر عادی حساس باشیم، خدای نکرده مشکلی برای کسی پیش نیاد. --- پ.ن: امروز یک پدر پیرِ جوان‌ازدست‌داده، تشنج کرد، که گویا سابقه هم داشته. الحمد لله -تا حدی- بخیر گذشت، اما احساس کردم چقدر شکسته‌تر شد. مداح عزیز داشت این مرثیه رو میخوند: سنگ‌ها صورت او را عوضم بوسیدند تیرها سخت به آغوش علی چسبیدند داشت می‌رفت به میدان، قد و بالایی داشت عمه‌هایش همگی دور سرش چرخیدند سَروِ من تشنه به میدان شهادت می‌رفت خواهرانش عوض ابر بر او باریدند پیرمردان همه گفتند رسول‌الله است جمعیت از نفس افتاد، همه ترسیدند نمک زندگی من پسرم بود ولی نمک زندگی‌ام را به زمین پاشیدند (اینجا گریه‌های پیرمرد دوست‌داشتنی، شدید شد 😭) مجلس ختم گرفتیم کنار بدنش عوض فاتحه‌خوانی همگی رقصیدند (اینجا پیرمرد افتاد 😭😭😭) هفت بار از جگر سوخته‌ام ناله زدم مرد و نامرد همه غربت من را دیدند آمدم جمع کنم زندگی‌ام‌ را از خاک دسته‌جمعی به من و گشتن من خندیدند https://hadithashk.com/?p=40455 صلی الله علیک یا مظلوم! یا غریب! بالالاریان قوربان اؤلوم آی جوانی قوربان اؤلان آتا! 🖤🖤🖤 https://eitaa.com/anbaz60/1629
حضرت مرحوم آه اؤ ساعتدن سلام آخر اکبردن اوجالدی خیمه ده مظلوم امامون، صورتی سؤلدی سارالدی اضطراب و هؤولیله یوز قؤیدی دشت کارزاره تا یئتوردی شه اؤزون شبه رسولِ تاجداره نوجوان اؤغلون گؤروب تؤپراقلار اوسته پاره‌پاره اختیار الدن گئدوب آتدان اؤزون تؤپراقه سالدی 🖤🖤🖤 عمریم اؤلسا یوزمین‌ایل قان آغلارام بو بیر سؤز اوسته ذؤالجناح اوستن عزیز فاطمه دوشدی یوز اوسته اؤلمادی طاقت دورا، نچّه قدم گئتدی دیز اوسته یاندیروب زهرانی هم پیغمبرین آرامین آلدی 😭😭😭 باشلادی شه ناله بلبل‌تک، گل خندانی گؤرجک سؤیلدی نه تئز چیخوب باتدون علی، صبح‌اولدوزی تک همّ و غمدن سن خلاص اؤلدون اؤزون، قؤیدون منی تک بیر بئله دشمن آرا، بی‌کس آتان بو چؤلده قالدی 🖤🖤🖤 خم قدین اگدی قؤیوب صورت علی‌نون صورتینه نقل ائدر راوی "باخیردیم من امامون حالتینه گؤردوم اؤلدی بو عمل افزوده شاهون رقّتینه قان محاسیندن آخور، گؤز جامی هی دؤلدی بؤشالدی" سرخؤش ائتدی شهریاری شربت هجرانِ شهدی بی‌نتیجه اؤلمادی عشق عالمینده جد و جهدی داغ اکبر قدّینی اگدی، دوزلدی نقص عهدی مقصدی گلدی اله آئینۀ قلبی صافالدی ... السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین بن علی 💔🖤
۱۴۰۳۰۴۲۰ پسوجان، شب، تفاوت تشخیص، حتی در مسائل اصلی دین.mp3
3.77M
شبهای مسجد حضرت اباالفضل 🔹 اهمیت تفاوت تشخیص افراد، حتی در مسائل اصلی دین ۲۰ تیر ۱۴۰۳ بخشی برش‌خورده و مستقل از جلسه چهارم https://eitaa.com/anbaz60/1631
۱۴۰۳۰۴۲۰ انصاف.mp3
555.8K
شبهای مسجد حضرت اباالفضل 🔹 انصاف ۲۰ تیر ۱۴۰۳ بخشی برش‌خورده و مستقل از جلسه چهارم https://eitaa.com/anbaz60/1632
معرفی منابع برای مقتل‌خوانی امروزه برای مقتل‌خوانی، منابع بسیار خوبی در دسترس است: کامل‌ترین منبع، کتاب 14 جلدی «دانشنامۀ امام حسین علیه السلام» است که در هر موضوعی، تمام محتوای مورد نیاز را جمع‌آوری کرده. منبع خلاصه‌تر، کتاب 2 جلدی «الصحیح من مقتل سید الشهداء و اصحابه علیهم السلام» است که در هر بخشی، ابتدا یک توضیح مختصر می‌آورد و سپس مطالب مقاتل و کتب نامعتبر را ذکر می‌کند، و آنگاه وارد نقل‌های معتبر می‌شود. https://t.me/anbaz60/373 اما منبع سومی که اخیرا منتشر شده و از مراجعه به مقاتل تاریخی دیگر بی‌نیاز می‌کند، کتاب یک جلدی «مقتل پیوسته، گزارش مستند واقعۀ عاشورا» است. هر سه کتاب از منشورات پژوهشگاه قرآن و حدیث وابسته به دانشگاه دارالحدیث و دارای ترجمه به فارسی‌اند. دو منبع نخست، در نرم‌افزار «حدیث اهل بیت علیهم السلام» (مجموعه آثار دارالحدیث) موجودند. https://eitaa.com/anbaz60/1633
۱۴۰۳۰۴۲۱ پسوجان، شب، پیشروان و پیروان ظلم در قرآن.mp3
7.6M
شبهای مسجد حضرت اباالفضل 🔹 ظالمان پیشرو و پیرو 🔹 رثای قاسم بن الحسن سلام الله علیه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ جلسه پنجم https://eitaa.com/anbaz60/1634
🟣 یکی پُرسید ازآن شوریده‌اَیّام که: تو چه دوست داری؟ گُفت: دُشنام! که هَر چیزی که دیگَر می‌دِهَندَم بجُز دُشنام، مِنَّت می‌نِهَندَم!!! https://t.me/talar_ayne/1547
22.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجتبی شکوری: من فکر می‌کنم ما وقتی خیلی رنج داریم، به زبان مادری‌مون حرف می‌زنیم. یعنی انگار یه آرامشی یه آغوشی می‌خوایم... ---- پ.ن: ۱. این مطلب برای ماها خیلی شهودیه؛ مثلا وقتی خسته‌ایم راحت‌ترین جمله برامون یا است. یکی از علمای بزرگوار شهرمون در قم سخنرانی می‌کرد. به مرثیه که رسید گفت: فارسی، زبان ملی ماست و ترکی، زبان عواطف و احساسات‌مان. و به‌ترکی هم مرثیه خواند. ۲. دوستانی که معتقدند آقای با رای قومیتی (ترک و کرد) رئیس‌جمهور شد، می‌توانند از این زاویه هم به ماجرا نگاه کنند: 📚 https://t.me/audiobo0ok/15419 https://t.me/anbaz60/1261
بسم الله الرحمن الرحیم می‌توان سوره فجر را به 6 بند تقسیم کرد و برای هر کدام، یک یا چند عنوان گذاشت (نمایه زد): 1. وَ الْفَجْرِ (1) وَ لَيَالٍ عَشْرٍ (2) وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ (3) وَ اللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ (4) هَلْ فِي ذَلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ (5) قسم به امور یا زمان‌های مهم و ارزشمند 2. أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ (6) إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ (7) الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلادِ (8) وَ ثَمُودَ الَّذِينَ جَابُوا الصَّخْرَ بِالْوَادِ (9) وَ فِرْعَوْنَ ذِي الأَوْتَادِ (10) الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلادِ (11) فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ (12) فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ (13) إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ (14) عذاب الهی بر طاغیان و فاسدان در طول تاریخ عدم مانع بودن قدرت طاغیان از عذاب‌شدن‌شان 3. فَأَمَّا الإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ (15) وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ (16) ضعف و اشتباه انسان در مواجهه با امتحانات خوشی و سختی اشتباه انسان در تشخیص عوامل خوشبختی و بدبختی خود 4. كَلَّا بَلْ لا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ (17) وَ لا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ (18) وَ تَأْكُلُونَ التُّرَاثَ أَكْلاً لَمّاً (19) وَ تُحِبُّونَ الْمَالَ حُبّاً جَمّاً (20) آسیب‌شناسی انسان در زندگی اجتماعی و دنیا روش و گرایش غلط انسان در دنیا عوامل حقیقیِ بدبختی انسان 5. كَلَّا إِذَا دُكَّتِ الأَرْضُ دَكّاً دَكّاً (21) وَ جَاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفّاً صَفّاً (22) وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الإِنْسَانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرَى (23) يَقُولُ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي (24) فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذَابَهُ أَحَدٌ (25) وَ لا يُوثِقُ وَثَاقَهُ أَحَدٌ (26) ملاک صحیح از نظر قرآن برای زندگی انسان: زندگی حقیقی در آخرت 6. يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (27) ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً (28) فَادْخُلِي فِي عِبَادِي (29) وَ ادْخُلِي جَنَّتِي (30) نتایج داشتن ملاک صحیح در زندگی، برای انسان، در دنیا و آخرت نتایج آرامش در پرتو یاد خدا و معاد نتایج دنیوی و اخرویِ پرهیز از فساد و طغیان https://eitaa.com/anbaz60/1134 https://eitaa.com/anbaz60/1637
هدایت شده از مهدی شجریان
انتشار کتاب جدید خشونت‌ورزی به بهانه باورهای غلط منسوب به دین، پدیده‌ای دردآور است که همه ادیان و مذاهب جهان، کم و بیش از آن رنج می‌برند. گمان می‌کنم که یکی از مهمترین عوامل آن، حق مطلق شمردن خود و باطل محض دانستن دیگران است، که نوعی مذموم در امر دین و دینداری است. تکفیری‌ها با همین انگاره که حق مطلق هستند و ناهم‌کیشان آنها باطل محض‌اند، این همه جنایت مرتکب شده‌اند. در سطحی نازل‌تر همین تفکر است که دیگران را به دلیل اندکی متفاوت اندیشیدن به یا یا انواع برچسب‌های دیگر متهم می‌کند. در کتاب «از آسمان تا زمین؛ نگاهی تحلیلی به تنوع مراحل دین» که به تازگی از نگارنده منتشر شده است، در صدد مقابله با همین طرز تفکر هستم. حقیقت دین امری مستمر از آسمان تا زمین است و آنچه در دست ماست عین مراحل آسمانی آن بدون کم و کاست نیست. حقیقت دین امری الوهی است و مستقیماً از دسترس بشر عادی خارج است. ما مهمان فهم خود از این امر الوهی هستیم، که به ناچار با زوایای بشری و محدود ما درآمیخته است. توجه به این نکته که مراحل زمینی دین در دستان ماست، رفتار ما با مخالفان باورهای خود را روادارانه‌تر خواهد کرد و از بسیاری از خشونت‌ها در سایه باورهای دینی، جلوگیری خواهد نمود. این طرز نگاه به مقوله دین، به نسبیت و شکاکیت افسارگسیخته در آن منجر نخواهد شد. فصل آخر کتاب به تبیین همین مدعای مهم پرداخته است. کتاب مذکور در آدرس زیر قابل دسترسی است: http://maks-andishe.com/index.php/shop-default/aseman مهدی شجریان 🌐 https://eitaa.com/M_shajarian
انباز
انتشار کتاب جدید خشونت‌ورزی به بهانه باورهای غلط منسوب به دین، پدیده‌ای دردآور است که همه ادیان و م
انواع و مراحل دین، از مهمترین مسائل فلسفۀ دین است که منظری معرفت شناختی است و می‌تواند به زیستِ دیندارانۀ اخلاقی مدد رسانَد. هنوز کتاب «از آسمان تا زمین» را ندیده و نخوانده‌ام، اما با شناختی که از محقق محترم، حجت الاسلام مهدی شجریان دارم، مطمئنم بسیار سودمند است. امیدوارم چنین نگاه‌هایی به گفتمان رایج جوامع مذهبی تبدیل شوند.