eitaa logo
انباز
272 دنبال‌کننده
407 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴۰۱۰۱۱۹ تربیت. روابط سازنده.mp3
20.88M
بحث تربیتی در خدمت والدین گرامی مهدکودک و مدارس دخترانه مکمل به همراه پرسش و پاسخ 19 فروردین 1401 جلسه اول قم دین‌پرست 🆔https://eitaa.com/anbaz60 🆔@ahd_dokhtarane1 🆔@ahd_mahd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مطالبِ طلبگی (وافی)
موسسه امام هادی «علیه السلام» نشست علمی ▫️تعدد قرائات، منشأ الهی یا خطای انسانی؟ تبیین دیدگاه سازگاری تعدد قرائات با نزول قرآن بر حرف واحد 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سوزنچی 🎙ناقد: دکتر حمید رضا مستفید دبیر جلسه: جناب آقای محمدرضا معینی 📌 ۹ ماه مبارک رمضان 🕰 ساعت ۱۸ الی ۲۲:۳۰ 🗓 ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ مهلت ثبت نام تا ۲۰ فروردین۱۴۰۱ 👇👇 لینک ثبت نام 👇👇 https://survey.porsline.ir/s/Tw8xH7k 👇 راه های ارتباطی 👇 02537725225-7 @souzanchi
هدایت شده از محسن قنبریان
موازنه مهر و قهر اجتماعی! جامعه وقتی به صنفی اعتماد بیشتر کند و مهر ورزد، اگر نمونه هایی از خیانت و سوء استفاده از آن صنف ببیند؛ سرخورده میشود، قهر می کند و بد می گوید... اگر کثیری از اهل همان صنف مظلوم واقع شوند و از اشرار جامعه بد ببینند، و تازه در زیر آن قهر، امانت و پاکی و خدمت آنان کشف شود، جامعه دوباره میل می کند و مهر می ورزد. این یک موازنه اجتماعی است. پ.ن: ۱. اشرافیت، فساد، جبّاریت و تحکّم و... برخی معممین به حیثیت کل این صنف لطمه میزند و شهادت و امانت و خدمت صادق و بی کلک عده ای دیگر حیثیت برای این صنف می سازد. ۲. از همین جا معلوم می شود نقطه قرار این صنف در جامعه کجاست؟ : نقطه ی امانتداری و خدمت صادقانه و نزدیکترین نقطه به شهادت و جذب شرارتها؛ نه نقطه ی فاصله از مردم و رفتن سر سفره مصرف محبت ها و خوردن غنیمتِ اعتمادها! ۳. شهادت جادوی این مذهب برای موازنه بخشی هاست! نامزدهای خود را با وسواس برمی گزیند و صحنه گزینش را فوق العاده هنرمندانه و حکیمانه می چیند! مرور کنید: شهید حججی، شهید سحرگاه جمعه بغداد، شهیدان اصلانی و دارایی و... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠 چگونگی نماز باران قم 🔹 وقتی در قم سیل آمده و خانه‌ها را خراب کرده بود، مرحوم آقای حاج شیخ تربت کربلا ریخته و سیل فروکش کرده بود. این مثل اینکه خیلی مسلّم است، منتهی مـرحـوم آقای اراکی اشتباه کرده و با نماز استسقایی که آسیّد محمّدتقی خوانده بود، اشتباه گرفته بود و می‌گفت: سیل آمده بود؛ در حالی که سیل در زمان حاج شیخ بود و در نماز استسقا اصلاً سیل نیامد. باران آمد. باران حدود يک ساعتی بارید. قبلش هیچ اثری از باران نبود و حتی احتمال عـادی باران هم نمی‌رفت. آن را همه به غیر عادی بودن حمل کردند. خدا رحمت کند مـرحـوم حاج آقا شهاب اشراقی را! می‌گفت: از خدا تا پایین، برای من ثابت شد! اشتباه دیگری هم آقای اراکی کرده و گفته است: بیست هزار نفر جمعیّت در خاکفرج برای نماز باران آمده بودند! این امکان نداشت؛ چون آن موقع بعد از چندین سال که قم جمعیتش زیاد شده بود و سرشماری کرده بودند، تمام افراد جمعیّتش شصت هزار نفر بود! صف‌ها مشخص بود که چندتاست. ایشان بیست هزار نفر پنداشته بود! 🔸 در آنجا آسیّد محمّدتقی خوانساری نماز خواند. مرحوم آقای آمیرزا محمّدتقی اشراقی هم منبر رفت و این شعر را هم خواند: ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم از بد حادثه اینجا به پناه آمـده‌ایـم الآن يادم نیست منبر آمیرزا محمّدتقی اشراقی بعد از نماز آسیّد محمّدتقی خوانساری بود یا قبل از آن، جمعیّت زیادی از طلبه و غیر طلبه بود و اکثر هم غیر طلبه بود. طلبه آن موقع زیاد نبود. آن روز باران نیامد! فردایش در قم نو که الآن آن قسمت داخل قبرستان آقای حاج شیخ شده است و آن موقع پشت قبرستان بود، مخصوص طلبه‌ها نماز استسقا خوانده شد؛ چون جزء آدابش این است که اول عموم مردم بروند، بعد افراد خاص انتخاب شوند و بروند. 🔹 آقای خوانساری تنها با طلبه‌ها برای نماز باران رفت. آن وقت من هم بودم. باز هم باران نیامد! شبش ـ الآن یادم نیست که بین نماز مغرب و عشا بود یا بعد از نماز عشا ـ باران شروع کرد به آمدن. شاید حدود يک ساعت باران آمد. مرحوم حاج آقای والد ما تاریخش را هم نوشته است. ایشان نوشته‌اند: قمی‌ها برای شکرانه این باران بازار را چراغانی کردند. 🔸 اینکه برخی گفته‌اند بلافاصله باران آمد اشتباه است. خیلی عجیب بود! کسی احتمال نمی‌داد. طبق قواعد هواشناسی جای بارش باران نبود. من شنیدم که آقای صدر و آقای حجّت صلاح نمی‌دانستند که نماز باران خوانده شود. قدری نگران بودند که اگر نیاید، چه می‌شود. وقتی باران آمد، برای طلبه‌ها خیلی مایه آبرو شد. نه تنها آقای سیّد محمّدتقی بلکه تا مدّتی طلبه‌ها يک آبروی عمومی داشتند، به خصوص که در آن اوایل طلبه‌ها تحت فشار بودند. 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۱ ص ۵۶۶ @Adropfromthesea
🌺به آستان کریم اهل بیت عصمت و طهارت، امام حسن مجتبی(ع)🌺 🔸گرمی بازار حُسن🔸 نفحه ی باغ بهشت، عطر تن مجتباست محفل کروبیان، انجمن مجتباست در همه جا، بوی عشق گر رسد از کوی عشق نافه آهوی عشق از ختن مجتباست خرمی از خوی اوست، رنگ گل از روی اوست بوی سمن گر نکوست، از چمن مجتباست جمله ی اهل وفا، ریزه خورِ خوانِ او ریشه جود و سخا، در سخن مجتباست تاب فراق رسول، مرهم داغ بتول در شب تار علی پیرهن مجتباست کاش فلک کور بود تا که نبیند به غم آن همه تیرِ ستم بر بدن مجتباست شاه شهیدان حسین، تشنه لب و بی کفن در صدد بوسه ای بر کفن مجتباست جای قَرَن، از بقیع کاش نسیمی رسد زان که اویس دلم در یمن مجتباست در تن دین، جان از اوست رونق احسان از اوست گرمی بازار حُسن، از حسن مجتباست... ✍️افشین علا ‏✨ https://t.me/afshinala/2616 ✨ 🔺کانال اشعار و مطالب افشین علا🔺
اگر بعد از اين كه من هستى‏‌ام را فدا كردم، روزى احساس كنم كه باخته‌‏ام، معلوم مى‏‌شود كه سلوكم سالم نبوده است. اگر خانمى كه براى شوهرش هستى‏‌اش را داده است، مردى كه براى زنش هستى‏‌اش را بخشيده است، كسى كه براى بچّه‏‌هايش هستى‏‌اش را داده است، احساس ذلّت كند، احساس ندامت و خستگى كند و حس كند كه كم آورده و باخته است، معلوم است كه سلوك سالمى نداشته است. يكى از اساتيد ما كه بسيار قوى بود، در مجلسى شركت كرده بود. وقتى كه از آن مجلس بيرون آمده بود، همكارهايش، هر كدام سوار ماشينى شده و رفته بودند. همه رفته بودند و او هم تنهاىِ تنها مانده بود. مثل اين كه پولى هم نداشته بود تا سوار تاكسى بشود. يك رندى به او برخورد مى‌‏كند و مى‌‏گويد؛ حاج آقا شما؟! آن استاد گفته بود كه ما داريم از قمارخانه برمى‌‏گرديم و باختيم! خوب دقّت كنيد! اگر آدم اين احساس باخت را داشته باشد، معلوم مى‌‏شود كه سلوك او سلوك سالمى نبوده است. فوز سالك، ص: 230-231 ع.ص
✅ استاد فاطمی نیا: تا نشوید ... 🔹خودتان را نکنید،تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمی آید، من اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم می‌سوزد،یک کلمه می‌گویم خانم ها،آقایان، به حضرت زهرا(سلام الله علیها) قسم اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمی آید! 🔹خودتان را معطل نکنید، هی روزی چند تا اوقات تلخی در خانه راه می‌اندازد، عصبانی می‌شود، از این طرف هم می‌خواهد بشود زبدة العارفین، عمدة المکاشفین! 🔹یک بار این قسم را با تمام وجودم خوردم، تا نشوید چیزی گیرتان نمی‌آید. 🔹علامه سرتاسر لطافت بود، لطافت این مرد به جایی رسیده بود که به عمرش به کسی دعوا نکرده بود، زمانی که ما در قم بودیم این بچه‌های قم از هشت سالگی دوچرخه بیست وهشت سوار می‌شدند،از بغل رکاب می‌زدند، یک بچه‌ای آمد زد علامه طباطبایی را لت و پار کرد، افتاد رو زمین، حالا ما باشیم چه می‌گوییم؟ خیلی دیگر آدم خوبی باشیم یک چیزی می‌گوییم دیگر، این آقا بلند شد، خیلی راحت، اول رفت سراغ بچه،گفت: طوریت نشد؟! گفت: نه، گفت: الحمد لله، خداحافظ! (در این شب‌های پرقدر، برای شفای استاد فاطمی‌نیا دعا کنیم) 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
هدایت شده از روشنا
‍ افشاگری یا شفافیت؟ 📌پرویز امینی جامعه شناس و استاد دانشگاه نوشت: در ماجرای سفر خانواده رییس مجلس به ترکیه و طرح سیسمونی گیت، بار دیگر جامعه ما را در برابر یک دو راهی برای مواجهه با خطاهای حکمرانی قرار داد. یک راه، قوی کردن «شفافیت» و قرار دادن سازمان حکمرانی در همه وجوهش اعم از تصمیمات و سیاست ها و منابع مالی و دستاوردها و... در یک اتاق شیشه ای و قابل دسترس برای همه بعلاوه قوی کردن رسانه ها با دفاع از آزادی بیان و پس از بیان است. راه دوم «افشاگری» است که همانند راه شفافیت، خطاهای حکمرانی را به سطح افکار عمومی می اورد. تفاوت این دو راهبرد در مواجهه با خطاهای حکمرانی در فرایند و سازوکار و لوازم پیش برنده آن در جامعه است که البته در نتایج نیز تغییراتی بین این دو وجود دارد. راهبرد شفافیت ناشی از نیرومند سازی جامعه مدنی، قوی کردن آزادی رسانه ها، گسترش دسترسی عمومی به مسائل حکمرانی و مواجهه بدون گزینش با همه خطاهاست و علاوه بر مجازات اجتماعی خطاکاران، توان پیشگیری ازخطاهای احتمالی آینده و توانمند کردن رویه های اصلاح طلبانه حکمرانی را دارد. اما راهبرد افشاگری بیش از همه متکی به اطلاعاتی است که در اختیار همگان نیست. به جای قوت جامعه مدنی و حوزه عمومی، نتیجه قوت و قدرت نهادهای بهره مند از اطلاعات است و درز اطلاعات نیز به جای در نظر گرفتند نفع عمومی، عمدتا ناشی از اهداف پشت صحنه این نهادها برای پیروزی در کشمکش های قدرت طلبانه و به جای مواجهه جامع با همه خطاکاران و همه خطاهای حکمرانی، به شکل گزینشی اهداف یا به قول معروف طعمه های افشاگرانه خود را انتخاب میکند. راهبرد افشاگری به جای قوی سازی مردم و نهادهای مدنی، نهادهای برخوردار از اطلاعات را قوی میکند و افشاگری به جای تقویت روندهای اصلاح طلبانه، پروژه های تسویه حساب بخشهای مختلف قدرت علیه یکدیگر را توسعه می دهد. مثل زمانی که گروهی از فیش های نجومی پرده برداری کردند و گروه مقابل نیز املاک نجومی را افشاگری کردند. وجود راهبرد شفافیت بعلاوه آزادی بیان و پس از بیان در مواجهه با خطاهای حکمرانی، نشانه مردم سالارانه بودن سازمان حکمرانی و عامل تقویت آن است و راهبرد افشاگری نشانه ضعف مردم سالاری و پرکشمکش بودن بخش های مختلف قدرت است. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•