eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
پانسیون مطالعاتی یا دامی برای صید نخبگان! 🔺به گزارش مفاز، مجتمع آموزشی وابسته به انجمن در شهر با راه اندازی پانسیون مطالعاتی اقدام به جذب دانش آموزان نخبه نموده تا بتواند در آینده از ظرفیت آن ها برای بهره برداری این تشکیلات استفاده نماید. 🔺در این پانسیون مطالعاتی فردی به عنوان مشاور در کنار دانش آموزان قرار دارد که از طریق ارتباط با نوجوانان و خانواده آن ها در صدد تأثیر گزاری منفی بر فرآیند فکری اعضای خانواده می باشد. 🔺گفتنی است پس از روشنگری های پایگاه خبری مفاز در زمینه فعالیت های آموزشی و تبیین انحرافات مراکز وابسته به تشکیلات انجمن حجتیه در شهر زاهدان؛ این مدارس اقبال عمومی مردم انقلابی زاهدان را از دست داده اند و برای اصلاح چهره خود و کسب منافع مادی به دنبال بهره مندی از شیوه های جدید هستند. 👈ان شاالله به زودی پایگاه خبری مفاز به عنوان دیده بان فعالیت های فرق ضاله و ادیان انحرافی در استان سیستان و بلوچستان ابعاد دیگری از تخلفات مالی مراکز وابسته به انجمن حجتیه در استان سیستان و بلوچستان را به اطلاع مخاطبین گرامی خواهد رساند. @mafaz_news https://eitaa.com/antihalghe
⛔️عرفان های معنویت گرا نقطه مقابل معنویت اسلام ناب
⛔️عرفان های معنویت گرا نقطه مقابل معنویت اسلام ناب ♦️ معنویتی که امروزه از جانب نهادهای قدرت و نظام سلطه ترویج می‌شود دقیقا در نقطه مقابل معنویت اسلام ناب می‌باشد. 🔷 شبه‌معنویت‌هایی که تعداد آن‌ها کم نیستند و روزانه در حال پیشرفت در جامعه ما می‌باشند. همچنین عدم شناخت مردم نسبت به این‌گونه فِرق انحرافی از معضلاتی است که دامن‌گیر جامعه ما هست. 🔶 در سال‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت بی‌سابقه عرفان‌های کاذب در قالب سمینار، همایش، برگزاری دوره، توزیع کتاب، برشور و ... در داخل کشور هستیم. 🔷 فرقه‌هایی که تعداد آن‌ها کم نیستند؛ فرقه‌های شرقی و غربی و بومی که بالغ بر صد فرقه و جریان فکری در کشور در حال یارگیری هستند. 🔶 از جمله‌ی معنویت‌های کاذبی که آزادانه در کشور در حال فعالیت هستند می‌توان به ریکی (انرژی درمانی)، اصول تفکر نوین (تفکرات پیامبران عصر جدید) و یوگا (معنویت شرقی)، عرفان حلقه (مدعی عرفان اسلامی) اشاره کرد. 🔻 متأسفانه مردم نیز بدون هیچ آشنایی با خواستگاه این فرقه‌ها یا جریانات وارد این عرصه می‌شوند و کم کم جذب و حتی مبلغ این جریانات می‌شوند. به عنوان نمونه تعداد اندکی از این فعالیت‌ها را خواهیم آورد: ♦️ ریکی یا انرژی درمانی؛ نوعی آیین برای عشق ورزیدن به خدایان و رشد معنوی روح و میراث 3000 ساله راهبان و روحانیون هندی می‌باشد و از متون سوتراهای بودایی استخراج شده است. 🔻 تفکر نوین: در این نوع از شبه‌معنویت‌ها از چند اصل مهم تبعیت می‌شود؛ آن‌ها از اصل‌هایی مانند؛ قانون جذب، تجسم خلاق، تفکر مثبت و... بحث به میان می‌آورند. 🔷 اصل‌هایی که آن‌ها مطرح می‌کنند با بررسی آن‌ها انسان را به پرتگاه ضلالت و گمراهی می‌کشانند. اصل‌هایی که به شخص «مادی‌گرایی»، «خود خدایی»، «نهی پیروی از دین حَق» و... را می‌آموزند. 🔶 متأسفانه دیده می‌شود، این سمینارها تحت نظر اُرگان‌های دولتی و بعضا مذهبی برگزار می‌شود! ♦️ عموم مردم یوگا را به عنوان یک ورزش می‌شناسند، این درحالی است که یوگا در واقع طریقت عرفان هندوئی و مرامِ معنویِ مشرکانه است. 🔷 طبق نظر پژوهش‌گران و حتی خود بنیان‌گذاران و مروجین اصلی یوگا، یوگا یک ورزش نیست بلکه طریقت عملی عرفان هندوئیسم است که با عقاید و باورهای خرافی و شرک آلود فراوانی گره خورده است. 🔶 چیزی که در ترویج عرفان‌های نوظهور در کشور ما تقریبا در همه‌ی آن‌ها مرسوم است، رنگ و لعاب دینی دادن به این تفکرات است. ♦️ آن‌ها سعی می‌کنند برای این‌که در بین مردم این نوع عرفان‌ها مسموم خوب جا بیفتد؛ این نوع تفکرات را با بعضی آیات و روایات اسلامی تطبیق داده و برای آن‌ها بیان می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
تصویر فوق نه متعلق به قم هست و نه مشهد بلکه تصویری از راهپیمایی جمعی از بانوان بزرگترین زندان روباز جهان یعنی کشمیر عزیز هست که یکشنبه در اعتراض به اقدام ضدفرهنگی دولت هند و حضور دهها جوان بعنوان مدل،رقصنده،طراح و... در یک نمایشگاه مد و لباس...در شهر سرینگر اعتراض کردند. به گزارش ایکنا؛ از کشمیر هند، گروهی از زنان کشمیری روز یکشنبه در سرینگر به حضور دهها جوان بعنوان مدل و رقصنده در نمایشگاه مد در این شهر اعتراض کردند. یک زن معترض حاضر در این تظاهرات، گفت که چنین رویدادهایی در جامعه‌ای مانند کشمیر جایی ندارند. وی افزود: ما از سوی کسی مجبور نشده‌ایم که به اینجا بیاییم؛ ما در برابر آنچه علیه فرهنگ و دین ما است، اعتراض خواهیم کرد. به نام نمایش لباس، بی‌شرمی و ابتذال در کشمیر تبلیغ می‌شود. این زن معترض گفت: چنین نمایش‌هایی برای گسترش ابتذال در نسل جوان ما که بر خلاف اخلاق اساسی کشمیر و اسلام است، ترویج می‌شود. وی ادامه داد: ما در برابر چنین تلاش‌هایی که می‌خواهند تصویری فریبکارانه از کشمیر به دنیای خارج نشان دهند، ساکت نخواهیم نشست. این نمایش مد در حالی در کشمیر برگزار شد که همه مساجد و مدارس در این منطقه تعطیل هستند. دولت هند مدت‌هاست با ساکن کردن غیرمسلمانان در کشمیر در حال تغییر بافت جمعیتی این منطقه مسلمان‌نشین است و سعی می‌کند فرهنگ اسلامی را در این منطقه کم‌رنگ کند. https://iqna.ir/fa/news/3963787 https://eitaa.com/antihalghe
⚠️⛔️تفاوت‌های « قانون جذب » با « دعا » ♦️ تفاوت‌های قانون جذب با دعا به نحوی است که نوع ورود و خروج به دعا زمین تا آسمان با قانون جذب فرق می‌کند. 🔷 در قانون جذب این نیروی انسان زمینی و تخیل اوست که نتیجه را تعیین می‌‌کند؛ در حالی‌که در دعا نیروی الهی تعیین‌کننده است. 🔶 راز دعا احساس نیاز و وابستگی و شکستگی است، اما راز قانون جذب تخیل بی‌نیازی، دارایی، خودمحوری و خود کامی است. 🔷 دعا در یک لحظه ناب نورانی از سوز و عشق و نیاز به نتیجه می‌رسد، ولی ادعا این است که قانون جذب با استمرار تصور برخورداری و بی‌نیازی و انتقال انرژی خوشی و شادی به تخیلات نتیجه بخش خواهد بود. 🔶 بنابر قانون جذب یک شخص باید آرزویی را که با توان تخیل و تجارب خود در دلش پدید آمده به روشنی تصور کند و آن را تجسم بخشد و در نهایت به همان برسد. 🔷 اما در دعا به تصور و تجسم شفاف و بسته‌ای از دعا نیاز نداریم. بلکه دعا می‌تواند بسیار مبهم و کلی باشد. 🔶 در قانون جذب، انسان کانون عالم است و فرمان می‌دهد و محقق می‌شود، کائنات غلام حلقه به گوش و غول چراغ جادو هستند و انسان باید مثل فرمانروای نیرومندی آرزوهای خود را بدست آورد. نیروی برآوردن آرزوها، قدرت تصور و تجسم اوست و آن‌چه انسان بخواهد، همان خواهد شد. 🔷 اما در دعا خداوند کانون هستی است. فرمان، فرمان اوست و اراده، اراده او. کائنات به اذن او عمل می‌کند و انسان فروتنانه و نیازمندانه از او درخواست می‌کند. هرچه خداوند بخواهد همان خواهد شد و بعد از دعا انسان با همه امیدواری و اعتمادی که به قدرت و مهربانی و بخشندگی خداوند تعالی دارد، تسلیم خواست خدا می‌شود، تا در صورت صلاح بودن دعایش مستجاب و آرزویش برآورده شود. 🔶 دعا از انسان عبد می‌سازد و از ره‌گذر رابطه بندگی با آفریننده و فرمان‌روای عالم، انسان را بر پدیده‌های هستی و کائنات مسلط می‌کند، ولی قانون جذب انسان را به فرمان روای تخیلی کائنات تبدیل می‌کند. 🔷 دعا انسان را به فضایل تقوا، تواضع، بخشایش، بندگی، مهربانی و ... می‌آراید، اما قانون جذب انسان را در تخیل رویاهای رنگارنگ و آرزوهای دراز غرق می‌کند و خودمحوری و منفعت‌طلبی و لذت‌جویی را نیرومندتر می‌سازد. 🔶 این تفاوت‌ها و نتایج و آثار دورکننده از ارزش‌های اخلاقی فارغ از درستی یا نادرستی قانون جذب به دنبال عمل کردن بر آساس آن به وجود خواهد آمد. 🔷 اگر نادرستی قانون جذب مورد توجه قرار گیرد این ناکامی‌ها انسان را هرچه بیشتر در آرزوها و رویاهای خود فرو می‌برد و بیشتر و بیشتر پیامدهای اخلاقی آن را پرورش می‌دهد. 🔶 گذشته از همه این‌ها قانون جذب در مقایسه با دعا بسیار محدود‌کننده است و با فرض درستی و کارآیی از ظرفیت کمتری برای کام‌بخشی برخوردار است. 🔷 بنابر قانون جذب یک شخص باید آرزویی را که با توان تخیل و تجارب خود در دلش پدید آمده به روشنی تصور کند و آن را تجسم بخشد و در نهایت به همان برسد. 🔶 اما در دعا به تصور و تجسم شفاف و بسته‌ای از دعا نیاز نداریم. بلکه دعا می‌تواند بسیار مبهم و کلی باشد. ما در دعا به جای تصورات محدود خود لطف و رحمت بی‌کران خداوند را معیار قرار می‌دهیم و او بیش از خواسته و تصورما می‌بخشد و عطا می‌فرماید. 🔷 قانون جذب سرچشمه کامیابی را در تخیلات محدود جستجو می‌کند، در حالی که دعا کامیابی را به بخشندگی نامحدود خداوند می‌پیوندد. 🔶 با قانون جذب چنان که ادعا می‌شود، شما به چیزی که می‌دانید چیست و می‌خواستید می‌رسید و این موضوع بسیار تجربه شده است که انسان وقتی به خواسته‌اش می‌رسد، احساس ناکامی می‌کند و در طول این رسیدن ایده‌های فراتری در تخیلش نقش می‌بندد، که موجب می‌شود، لحظه دست‌یابی به رویای گذشته، شادمانی و لذتی کمتر از آن‌چه در آغاز احساس می‌کرد، پیدا کند. 🔷 در دعا اما با توجه به عدم تصور و تجسم خواسته با عطای خداوند به اوج شامانی می‌رسد، بخشش الاهی هر چه باشد، پیش‌بینی نشده و غیر منتظره است و این شرایط از کوچک‌ترین رویدادها و پدیده‌ها بزرگ‌ترین شادمانی‌ها را می‌آفریند. ♦️ با این توضیحات معلوم می‌شود که همانند انگاری قانون جذب با دعا اشتباهی است که ما را از درک ارزش گنجی نامحدود غافل کرده و با تخیلات محدود سرگرم می‌کند. https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
اخیراً آگهی ‏های تبلیغاتی بر دیوار برخی شهرهای ایران، از جمله قم و تهران مشاهده شده که در حال تبلیغ نوع جدیدی از درمان بیماری‏ ها، مبتنی بر علوم ماوراءالطبیعه همانند جفر و نجوم است. در این آگهی‏ ها از شخصی به نام دکتر الهام احمدُف با نام مستعار ایلیا نام برده شده که مسلط به علم لدنی، عارف به غیب و عالم به علم کامل لوح محفوظ است! پیگیری ‏ها در مورد الهام احمدف، خبر از سکونت این فرد در شهر عشق‏ آباد کشور ترکمنستان دارد. در این تراکت تبلیغاتی ادعا شده که دکتر الهام احمدف دارای نشان پروفسوری از کشور روسیه و سازمان ملل است. این در حالی است که با عنوان سازمان ملل برای کسی مدرک علمی صادر نمی ‏شود. طراحی یک سایت و تلاش برای فعالیت در فضای مجازی و جذب مخاطب در این عرصه، از دیگر فعالیت‏های احمدف است. نمایندۀ احمدف موسوم به ایلیا در شهر بابل ساکن بوده و از طریق شبکه ‏های مجازی بیمار را به الهام احمدف متصل می ‏کند و این مدعیِ تسلط به امور ماوراءالطبیعه، بدون تجویزِ نسخۀ دارویی و صرفاً از طریق ارتباط معنوی (معنویت درمانی)، بیمار خود را درمان می کند! گفتنی است نمایندۀ وی در ایران در حال بررسی شرایط داخلی کشور است و تلاش دارد در صورت امن بودن فضای کشور برای الهام احمدف، او را به ایران دعوت کند https://eitaa.com/antihalghe
💠مراتب روزه ♻️فقهی ،اخلاقی و عرفانی 👈 ما در روایت داریم که قلب المومن عرش الرحمن است و از امام ششم (ع) روایت شده قلب، حرم امن الهی است، در غیر آن غیر خدا را راه ندهید و این میسر نیست، مگر با مراقب نفس که ما در روزه خود تمرین مراقبت نفس می کنیم، برای اینکه از اذان صبح شرعی تا اذن مغرب شرعی دائم در حال مراقبه هستیم که مبادا به لحاظ فقهی روزه مان باطل شود، 🔺 بعد از آن مراقبه اخلاقی نیز می کنیم خود ما این حس را داریم که ماه رمضان با دیگر ماه ها متفاوت است و دائم در حال مراقبه هستیم که غیبت نکنیم، دروغ نگوییم، زخم زبان نزنیم، آبروی دیگران را نریزیم و این یعنی مراقبتهای اخلاقی با دور کردن رذایل و کسب فضائل؛ یعنی از انسان مطیع فقهی به انسان فاضل اخلاقی ارتقا می یابیم و وقتی به اواخر ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، دل هایمان نورانیت یافته و عقل ها شکوفا می شود. ✅مراقبت عرفانی این است که واجب را انجام داده از حرام بپرهیزیم از مکروهات اجتناب کرده و به مستحبات اهتمام داشته باشیم، یعنی با التزام به شرع مقدس و سنت نبوی به مقام انقطاع جز خدا برسیم که در فرازهای انتهایی مناجات شعبانیه به بهترین شکل بیان می شود. 👈 پس از آن به جایی می رسیم که قلبمان از غیر خدا جدا می شود و جز او را در دل راه نمی دهیم. در اینجا قلب عرش الرحمن است؛ یعنی محل حاکمیت مطلقه حق و تنها خدا بر دل ما حکومت می کند و دل آیینه نمایش حاکمیت و مالکیت مطلقه حق می شود که این همان حرم حق است که حرامیان را به آن راه نیست. 📌 این یعنی اغیار را به دل راه ندادن و این نقش روزه است که ما را از مراقبت های اولیه فقهی به مراقبت های بالاتر یعنی اخلاقی پس از آن عرفانی عبور می دهد؛ می توان در مقام تمثیل گفت، دهه نخست ماه مبارک رمضان فرصتی است برای مراقبه فقهی، دهه دوم برای مراقبات اخلاقی و دهه سوم مراقبات عرفانی؛ یعنی اگر اهل معرفت باشیم وقتی ماه مبارک رمضان در حال اتمام است گویی از محبوب و معبود جدا می شویم که امام چهارم (ع) در دعای وداع این دلتنگی را به خوبی به تصویر کشیده اند، با تمام وجود می گوییم حیف و دلتنگ می شویم و این حس نتیجه نفس و رسیدن به مقام بالای عرفانی است. منبع : http://www.hawzah.net/fa/Article/View/ https://eitaa.com/antihalghe
شباهت های فرقه های مدعی مهدویت زیر سؤال بردن رسالت فقهاء و علما در عصر غیبت 🔰جریان های مدعی مهدویت، از ابتدا به ویژه از عصر غیبت با علما که نائبان عام حضرت حجت هستند، دچار مشکل بودند. ✅زیرا علما، مانع دستیابی سران فرقه ها به اهدافشان بوده‌اند. 🔴به ویژه از عصر قاجار به بعد که بسیاری از فرقه ها با رسالت رودررویی با علما و جایگزینی علما، ساخته و پرداخته شدند. ❌ روس و انگلیس بابیت و بهائیت را به عنوان مهدی موعود و امام زمان شیعه پرورش دادند و در کشورهای شیعی مستقر کردند تا سکان هدایت مردم را از دست علما بگیرد. ♨️ احمد الحسن نیز با نفی جایگاه علما و حوزه های علمیه در پی تخریب جایگاه آنان‌است تا به رسالت خود، یعنی نابودی مذهب با به کارگیری مذهب دست یابد.
[بِسمِ‍ـ.اللّٰه‍.الرَّحْمٰنِ‍ـ.الرَّحیِم‍ـ🌿°• ✅ پایگاه خبری تحلیلی بهداشت معنوی با هدف آگاهی بخشی نسبت به کجروی ها و آسیب‌های جریان‌های مدعی معنویت راه اندازی شد. در این سایت می کوشیم با انتشار اخبار و یادداشت‌های تحلیلی_انتقادی از گسترش آسیب‌های معنوی جلوگیری نماییم. |شما هم می توانید با بازنشر مطالب به این موج روشنگری و آگاهی بخشی بپیوندید|🌱۰۰ 🌿ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان، پایگاه خبری تحلیلی بهداشت معنوی به معرفی برخی از منابع پرداخته است که لیست اسامی بخشی از آن ها به همراه آدرس در ادامه ذکر خواهد شد. ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ 👈◀️ مقاله؛ رویکرد قرآن به جریان های عرفانی در جهان اسلام 👈◀️ نگاهی متفاوت به قانون جذب 👈◀️ معرفی ده جریان معنویت های نوظهور در ایران 👈◀️ معنویت در دانشگاه های غربی 👈◀️ فراسوی حلقه، کتاب سال بانوان 👈◀️ عرفان واره ها؛ تبارشناسی و نقد مبانی فکری 👈◀️ بازاریابی شبکه ‏ای و نقش آن در گسترش معنویت سکولار 👈◀️ تشکیک در حقیقت محمدعلی طاهری توسط پیروان حلقه 👈◀️ ترویج یوگا، بی حجابی و سگ بازی در یک پکیج تبلیغی 👈◀️ قانون جذب، راهکاری با طعم تنبلی 👈◀️ همه چیز درباره فرقه عرفان حلقه 👈◀️ کابالای نوین؛ جادوی کهن در دوران مدرن 👈◀️ کُندالینی، راز مگوی یوگا 👈◀️ محققان: یوگا می تواند آسیب زا باشد 🔰به اعضای کانال خبری تحلیلی " بهداشت معنوی " بپیوندید 🌐 www.behdashtemanavi.com ❇️ Telegram: @BManaviNews ❇️ Twitter: @BManaviNews ❇️ Instagram: @BManaviNews ❇️ Parler: @BManaviNews
معضلاتی‌که در مخاطبین عام کتاب‌های مروّجان تفکر نوین دیده می‌شود 📚🔻 ♦️ یکی‌از معضلاتی‌که در مخاطبین عام کتاب‌های مروّجان تفکر نوین دیده می‌شود، درک اشتباه از کلمات و اندیشه‌ی آنان و مطابقت‌سازی نادرست با عرفان اسلامی است. 🔷 این افراد در برخورد اولیه با کتاب‌های این نوع تفکر، بدون این‌که تأملی داشته باشد، آن‌را بر مراحل سیر و سلوک در عرفان اسلامی حمل می‌کند و می‌گویند این همان است. 🔶 یکی از افرادی که از قواعد تفکر نوین پیروی می‌کند، « دیپاک چوپرا» می‌باشد، وی ادعا دارد با نظریه «شفای کوانتومی» خود، می‌تواند هر بیماری مزمن مثل سرطان را علاج کند. 🔷 البته این نظریه توسط اساتید فیزیک و پزشکی در غرب رد شده است. خوانندگان مسلمان کتاب‌های چوپرا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از کلماتی که وی استفاده می‌کند، برداشتی اسلامی دارند. 🔻 دو مثال: 1️⃣ دعوت به سکوت: « دیپاک چوپرا» انسان را برای رسیدن آگاهی مطلق، دعوت به سکوت می‌کند، سکوتی که بدون تفکر است. حتی برای کوچک‌ترین چیز باید سکوت کرد. 🔶 وی برای شروع این‌کارمی‌گوید: «تمرین سکوت یعنی‌این‌که با خود عهد ببندید مدت زمان معینی فقط باشید.»[1] در ادامه می‌گوید: 🔷 «وقتی با آن تجربه باقی می‌مانند، گفت‌وگوی درونشان اندک اندک آرام می‌شود. وچندی نمی‌گذرد که سکوت ژرف می‌شود.»[2] 🔶 ما می‌بینیم در روایات اسلامی از سکوت به عنوان یکی از بهترین راه‌های سیر و سلوک نام برده‌اند؛ مولای متقیان علی (علیه‌السلام) در سخنی حکمت‌آمیز، بیان می دارد: 🔷 «آن‌که زیاد سخن می‌گوید، به ناچار دچار اشتباهات فراوانی خواهد شد و هر که اشتباهاتش بسیار شد، حیایش کم می‌شود و شخص بی‌حیا، بی‌تقوا نیز شده که بی‌تقوایی منجر به مرگ قلب می‌شود و هر که قلبش مرد، وارد دوزخ خواهد شد.» 🔶 اما آیا این سکوت که در روایات آمده، آن سکوتی است که « دیپاک چوپرا» به آن اشاره کرده است❓ 🔷 خیر. چرا که اولاً در اندیشه اسلامی اگر کلام و سکوت را به صورت کلی و در محیطی بدون آفت بسنجیم؛ این کلام است که برتری دارد. 🔶 اصلا نشر معارف الهی توسط پیامبران و اولیای الهی توسط کلام بوده نه سکوت. پس منظور اندیشه اسلامی از سکوت جایی است که آفتی کلام را تهدید کند که در این صورت سکوت برتر است. 🔷 البته آفت در سکوت نیز هست، گاهی لازم به شهادت و گواهی، نشر و تعلیم حکمت است و گاهی سکوت در مقابل ظالم است که این‌ها همه قبیح شمرده شده‌اند. 🔶 ثانیاً سکوتی که « دیپاک چوپرا» می‌گوید سکوت مطلق است، یعنی فکر نکند و با عدم فکر کردن به همراه سکوت نمودن، قدرتی کسب کند، از نظر اسلام این کار قابل مدحی نیست، زیرا اسلام دعوت به تامل و فکر کردن می‌کند. 2️⃣ عدم داوری: « دیپاک چوپرا» مخاطب خود را به عدم داوری تشویق می‌کند، «امروز درباره هیچ یک از آن چیزهایی که پیش می‌آید داوری نمی‌کنم».[3] 🔶 مخاطب خود را تشویق می‌کند که در مورد هیچ چیزی داوری نکند! در اسلام نیز از داوری کردن ابتدائی که همان زود قضاوت کردن می‌باشد، نهی شده است. 🔷 ولی این‌که انسان هیچ وقت داوری نکند در اسلام مذموم است. در زندگی انسان بسیاری از موضوعات را داوری احاطه کرده است، اصلا پایه و اساس امر به معرف و نهی از منکر داوری بین حق و باطل است. ♦️ اصل و اساس برائت از ضالمین داوری است و یا این‌که انسان برای تشخیص خوب و بد باید داوری کند. 🔻 پی‌نوشت: [1]. هفت قانون معنوی موفقیت، دیپاک چوپرا، 1391، نشر قطره، تهران، ص 17. [2]. همان. [3]. همان، ص 20. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 درگیری داخلی فرقه حلقه صدای طاهری را درآورد ‼️😄 پس از آزادی و فرار طاهری از کشور و سرخوردگی شاگردانی که سالها طاهری را منجی ملت ایران می دانستند، بخشی از هواداران حلقه که فرار ذلیلانه استاد خود را باور نداشتند، مدعی شدند طاهری هنوز در زندان است و شخصی جعلی به اسم و شمایل طاهری از کشور گریخته و در کانادا ساکن شده تا نسخه ای جدید و تحریف شده از عرفان شیطانی حلقه را ارائه دهد. این درگیری داخلی که ناشی از عدم پایبندی طاهری به آموزه های قبلی خود بود و شاگردانش حاضر به پذیرش چنین چرخشی در ادعاها را از استاد خود باور نداشتند، به حدی بالا گرفته است که طاهری مجبور به واکنش شده و او که تاکنون سرکوب کردن این عده از شاگردان معترض را به مریدان متعصب خود سپرده بود، وقتی دید این مریدان با تخریب و تهمت و برچسب های متفاوت، قادر به ساکت کردن این بخش از هوادارانش نیستند، با انتشار کلیپی تلاش کرد حقیقی بودن خود را اثبات و طرح طاهری جعلی و فیک را خنثی کند. در این کلیپ اوج استیصال و ضعف و بغض ناشی از ناامیدی از مریدان را در طاهری مشاهده می کنید و تایید طاهری بر کسب درآمد از راه عرفان حلقه توسط مسترها بیان شده. 👇👇👇
🔴احمدالحسن بصری (احمداسماعیل گاطع) ، یمانی دروغین، دجال بصره را بشناسید: برنامه مهدی یار در شبکه اینترنتی ولی عصر علیه السلام درباره تعارضات آراء احمد بصری و شباهت به فرق انحرافی پیشین (بهائیت، قادیانیه، شیخیه) استاد شهبازیان https://www.valiasr-aj.tv/mobile_showclip.php?idnews=3829 https://eitaa.com/antihalghe
به کمک 1⃣ آئین معنوی یوگا از دهه ۴۰ شمسی به صورت رسمی وارد ایران شد و به طور چشم گیری محبوبیت یافت. ♦️ نیز بر رشد بیشتر مربیان غیررسمی یوگا به شدت دامن زد. ♦️از سویی دیگر، مروجان ایرانی یوگا که در خارج از ایران زندگی می کنند نیز به تکاپو افتاده اند تا سهم خود را از این بازار مکاره کسب کنند. 2⃣ شهر به دلیل حجم بالای در آن، تبدیل به یکی از پایگاه های ترویج یوگا برای ایرانیان مهاجر و همچنین ایرانیان ساکن در ایران شده است. تمرکز این افراد در کالیفرنیا منجر به شکل گیری مکتب شده است. ✅ ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://behdashtemanavi.com/?p=6945 https://eitaa.com/antihalghe
شباهت های فرقه های مدعی مهدویت عقل‌گرایی افراطی یا نفی عقل 🔺مدعیان دروغین بسته به نوع ادعای خود، یا عقل‌گرای افراطی هستند مثل اسماعیلیه، بابیت و بهائیت یا عقل را به کلی نفی می‌کنند و می‌گویند عقل بشر، ناقص است و توان فهم ندارد. 🔻جریان مدعی یمانی نیز مانند سایر فرقه ها عقل را ناقض معرفی می کند و برای اثبات خودش دست به دامن خواب و رویا می شود. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 حلول ماه رمضان و رسوایی مدعیان👺 ✅ حکایتی از عدم آگاهی مدعیان دروغین به روایات ائمه معصومین (ع) 🤔 به نظر شما کسانی که بر خلاف روایات سخن می گویند، می‌توانند مدعی راستین علم الهی باشند⁉️ 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⚠️معنویت‌های نوین، مادی‌گرا و گزینشی از ادیان سنتی است. دکتر وحید سهرابی‌فر در نشست «معنویت و انسان معاصر» مطرح کرد: 🔹افراد در معنویت نوین گزینشی عمل می‌کنند و به سراغ مجموعه‌های مختلف از ادیان می‌روند و از هر مجموعه عنصر مطلوب را اخذ می‌کنند؛ بطور مثال از اسلام و عناصری دریافت می‌کنند در حالی که به دین خاصی ملتزم نیستند. 🔹در معنویت نوین مهم این است که انسان در دنیا بهتر زندگی کنند و عمده آموزه‌ها و تمرین‌هایی که ارائه می‌کنند ناظر به انسان مدرن و مشکلاتش است. 🔹عمده این معنویت معطوف به زندگی مادی ترسیم می‌شود، اگر ناظر به مدعیان امروزی صحبت کنیم مبانی مختلف و متنوعی برای وجود دارد برخی معنویت را دنیوی، مادی و مستقل از دین و حتی در نگاه فراتر ضددین ترسیم می‌کنند و برخی معنویت اصیل را از سوی خدا، پیامبران و در منابعی که قابل کنترل هستند، دریافت می‌کنند. 👈مشروح گزارش https://mafaz.ir/?p=16994 https://eitaa.com/antihalghe
♻️مصاحبه با استاد حمیدرضا مظاهری سیف 📌به گزارش بهداشت معنوی به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، بنیان‌گذار و مدیر مؤسسه علمی – فرهنگی بهداشت معنوی، مؤسس و مدیر انجمن فرهنگی معنویت نوین، عضو هیأت مدیره انجمن علمی اخلاق اسلامی، مدیر پژوهشکده مطالعات معنوی و نویسنده آثاری همچون «نگاهی متفاوت به قانون جذب»، «حقیقت یوگا» و… است. در گفت‌وگو با این استاد حوزه به طرح مباحثی همچون بیوگرافی، ‌ فعالیت‌های مؤسسه بهداشت معنوی، فعالیت‌ عرفان‌واره‌ها در ایران و آسیب‌شناسی عرفان‌واره‌ها و… پرداخته شد https://behdashtemanavi.com/?p=6407
⚠️چگونه عارفان کذاب را بشناسیم ⁉️ ♦️ در عصر حاضر افراد زيادى ادعاى دروغين معنويت و عرفان سرداده‌اند و انسان‌هاى زيادى را فريب داده‌اند. 🔷 انسان‌ها به سبب فاصله گرفتن از خدا، دچار خلأ معنوى شده‌اند و اين مدعيان دروغين از اين خلأ درونى سوء استفاده كرده، خود را مأمنى براى تخليه و پاسخ به اين احساسِ حقيقى درونى مى‌دانند. 🔻 از ویژگی‌های بارز عارفان کذاب که می‌توان آن‌ها را تبیین کرد عبارت‌اند از: ♦️ خودپرستی: 🔷 از بارزترین نشانه‌های عارفان منحرف و کاذب آن است که اصولاً اعتقادی به خدا ندارند و اگر اعتقادی هم مطرح می‌شود انحرافی است. 🔶 از جمله این عارفان دروغین رهبران فرقه‌های نوظهور هستند که نوعاً مبتنی بر تفکرات اومانیستی، خود را همه کاره‌ی عالم دانسته و این‌گونه به پیروان خود وانمود می‌کنند که به جای توسل به خدا برای حل مشکلات باید به پیرو و مرشد که رهبری فرقه را دارد متوسل شوند به این عبارت که در کتاب‌های فرقه‌ی اکنکار آمده است دقت فرمایید: 🔷 «هرکسی که تمرینات معنوی اک را انجام دهد متوجه می‌شود که زندگی او به خوبی اداره می‌شود. این بدان سبب است که اداره کننده حقیقی زندگی او ماهانتا است. اگر کسی انتظار دارد سفر روح کند باید با ایده‌ی وجود استاد زنده‌ی اک مشکلی نداشته باشد؛ زیرا استاد وسیله رسیدن به سرزمین‌های خداوند است، که روح الهی آن را در اختیار ما قرار داده است. در مدرسه‌ی اک هیچ روزانه‌ای وجود ندارد که یک بچه بتواند به وسیله آن از دید استاد بیرون رفته و گم شود.»[1] 🔶 این رهبران که همواره خود را عارف و سالک می‌دانند براساس میل‌های نفسانی خود به مخاطبان جاهل القا می‌کنند که ویژگی‌های آنان را در این عالم کسی جز آن‌ها ندارد. به عنوان مثال سای‌بابا معتقد است که خداوند در او حلول کرده است. 🔷 اصولاً سای‌بابا تصوری روشن از خدا در گفته‌های خود ارائه نمی‌دهد و از آنجا که او از تعالیم و اندیشه‌های بودا الهام گرفته است بنابراین در تعالیم او جایی برای خدا وجود ندارد. 🔶 سای‌بابا با این نگرش و با انجام سحر و جادو خود را همه‌کاره معرفی می‌کند و متأسفانه بسیاری افراد از کشورهای مختلف به شهر آشرام، محلی که او است می‌روند و آنگاه او از میان جمعیت می‌گذرد و سپس گردی سفیدرنگ از سر انگشتانش بیرون می‌آید که فضا را معطر کرده و گاهی از هوا به افراد، جواهرات گران‌قیمت می‌دهد و باعث دگرگونی شرکت کنندگان شده و این‌گونه خودنمایی می‌کند.[2] ♦️ شریعت‌ستیزی: 🔷 عارفان کاذب همواره منکر شریعت شده و سمت و سوی تفکرات پیروان خود را به شریعت‌ستیزی سوق می‌دهد. آن‌ها با این روش به‌تدریج سعی می‌کنند پیروان خود را به اباحه‌گری و بی‌بند و باری دعوت نموده و با دستورالعمل‌های ساختگی فاصله‌ای عمیق بین آن‌ها و آموزه‌های دینی ایجاد نمایند. 🔶 به عنوان مثال توئیچل رهبر سابق اکنکار، از زبان رهبر افسانه‌ای خود (ربازار تارز) می‌گوید: «هر دینی را که امروز در قدرت است نام ببر و من به تو نشان خواهم داد که فقط و فقط زاییده یک وجدان اجتماعی است نه حقیقتی که از جانب سوگماد آمده باشد، همه‌ی آن قوانینی که به عنوان قوانین الهی شناخته شده‌اند چیزی نیست جز یک وجدان اجتماعی متحول شده... این ادیان بزرگ هیچ محتوایی را بازگو نمی‌کنند مگر پیکری را از احکام و مقررات که از جانب قشر روحانیت رسمی برای تحت کنترل داشتن پیروانشان تنظیم شده است تا بدان وسیله عنان سیاسی و اقتصادی توده‌های مردم را به دست گیرند.»[3] ♦️ تبلیغ کثرت‌گرایی: 🔷 رهبران فرقه‌های نوظهور معتقدند که برای رسیدن به مطلوب مورد نظر آن‌ها لازم نمی‌باشد دینِ خاصی داشته باشیم بلکه طرفدارانِ همه‌ی آیین‌ها، ادیان و گروه‌های مختلف را فارغ از دین و مذهب به طرف خود دعوت نموده با این ترفند بر همه ادیان و آیین‌ها مهر تأیید می‌زنند.
♦️ دالایی لاما یکی از رهبران فرق نوظهور در این‌ باره می‌گوید: 🔷 «در این جهان آدم‌های مختلفی هستند و باورهای مختلفی دارند، هفت میلیارد انسان روی کره‌ی خاک زندگی می‌کنند و من معتقدم ما به هفت میلیارد دین مختلف نیاز داریم، چرا که در برداشت‌ها و تفکرات انسان‌ها تنوع بسیار گسترده‌ای وجود دارد، به اعتقاد من هر انسانی باید از یک مسیر معنوی عبور کند که برای او و در نسبت باورهایش بهترین باشد... 🔶 دالایی لاما میگوید :من فکر می‌کنم اگر ما تنها یک دین داشته باشیم طولی نمی‌کشد که آن دین گرهی از کار فروبسته‌ی بشر نمی‌گشاید. اگر یک رستوران داشتیم و آن رستوران تنها یک غذا داشت، هر روز یک نوع غذا، پس از مدتی چند مشتری می‌داشت؟ انسان‌ها به وجود تنوع در غذای خود نیاز دارند، چرا که سلائق مختلفی دارند. کار ادیان هم تغذیه معنوی بشر است و به گمان من ما متوجه هستیم که تنوع ادیان به نفع ماست.»[4] ♦️ دعوت به اباحی‌گری و بی و بند باری: 🔷 در بازار مدعیان مکاره امروز ما شاهدیم که به نام عرفان و آموزه‌های عرفانی، افراد به مسائل انحرافی و اعمال جنسی دعوت می‌شوند. برخی کانون‌های توطئه وابسته به مدیریت پشت پرده صهیونیست‌ها با حمایت از رهبران انحرافی فرق نوظهور در صدد گسترش دادن مسائل جنسی در پوشش عرفان می‌باشند. 🔶 از جمله این فرق انحرافی، اشو می‌باشد که صریحاً از ابزار سکس و مسائل جنسی در این رابطه استفاده کرده و حتی افراط در بی‌بند و باری جنسی را به طرفداران خود گوشزد می‌کند. به عنوان مثال اشو سکس را امری مقدس و مهم‌ترین نیروی زندگی دانسته و همگان را از نکوهش سکس برحذر داشته و معتقد است که همه‌ی دگرگونی‌های زندگی از طریق این نیرو رخ می‌دهد. 🔷 او سکس را مقدمه عبادات می‌داند؛ البته نه هر سکسی را، بلکه سکسی را که از روی سرخوشی باشد! چنین سکسی است که مولد عشق است و عشق نیز مولد عبادات است! اشو سکس را تنها در ارتباط با غیر هم‌جنس خلاصه نمی‌کند، بلکه هم‌جنس‌بازی را نیز تقدیس می‌کند، و بهترین مکان برای دین‌شناسی و خداشناسی را کاباره‌ها می‌داند و نه کلیسا و مساجد![5] ♦️ مسئولیت‌گریزی: 🔷 یک عارف سکولار همواره می‌کوشد پیروان خود را در حالتی قرار دهد که از مسائل اجتماعی فاصله بگیرند و منزوی شوند. این مدعیان عرفان دروغین غالباً به بهانه توجه، تمرکز و مدیتیشن شرایط گوشه‌نشینی افراد را فراهم می‌آورند و هر چیزی را که موجب تقویت این تمرکز شود خوب و با ارزش و هر چیزی را که موجب ضعف در تمرکز و توجه گردد، بد و بی‌ارزش تلقی می‌کنند. 🔶 به همین جهت شرایط بی‌توجهی افراد و پیروان را به مسائل سیاسی و حکومتی و نفی سیاست و پلید دانستن آن را فراهم می‌نمایند. 🔷 این روش بهترین وسیله برای انحراف توده‌های مردم در جهت ظلم ستیزی است. عرفانی که امروز از این عرفای دروغین در جهان غرب تبلیغ می‌شود از همین نوع بوده و گروندگان به آن گوشه‌نشینی و انزوا را بر همه‌چیز ترجیح می‌دهند. 🔶 باید در نقد اجمالی این تفکر اشاره به این نکته نمود که اصولاً بزرگ‌ترین طراحان معنویت و عرفان در بشریت، یعنی پیامبران و اولیاء دین همگی برای استقرار نظام سیاسی و حکوت دینی تلاش کرده و با طاغوت‌های زمان خویش در افتاده و لحظه‌ای در مبارزه با ظلم و ظالمان کوتاهی نکرده‌اند؛ ♦️ افزون بر این دلیل باید اضافه نمود که عارفان حقیقی افزون بر مبارزه با دشمن درون با دشمنان بیرونی نیز مبارزه می‌کردند و این مبارزه را برای حیات معنوی لازم دانستند، هرچند مبارزات درونی را دشوارتر از مبارزات بیرونی می‌دانستند.[6] 🔻 پی‌نوشت: [1] . تمرینات معنوی اک، نشر دنیای کتاب، ۱۳۸۰، ص ۷۰. [2] . محمدعلی فعالی، آفتاب و سایه‌ها، نشر عابد، ۱۳۹۰، ص ۱۵۳ و ۱۵۴. [3] . روح نوردان سرزمین‌های دور، نشر دنیای کتاب، ۱۳۷۷، ص ۲۰. [4] . دالایی لاما، هنر شادمانگی، نشر ستوده، ۱۳۸۹، ص ۲۹۴. [5] . الماس‌های اشو، نشر فردوس، ۱۳۸۰، ص ۳۸۳ و ۱۲۶. [6] . فرقه‌های نوظهور، حمید نگارش، قم: زمزم هدایت، ۱۳۹۰، ص ۱۸۶. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نرم افزار یک تهدید خاموش...!!! 💢 ببینید چگونه با این نرم افزار قصد کنترل جامعه و انتخابات و اذهان جامعه را دارند !!؟ 👈 کلاب هاوس تهدیدی که باید شناخت ... https://eitaa.com/antihalghe
فرقه ها از جمله فرقه انحرافی حلقه نیز در این اپلیکیشن دام پهن کرده و به تبلیغ و فریب افراد می پردازد. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داروی گیاهی درمان کرونا با تایید وزارت بهداشت. اطلاعات بیشتر: https://t.me/ImedTV محل تهیه شربت کرونا(آلرگارد یا همان استاپ سیویر سابق) و راهنمایی درباره آن در تهران: درمانگاه شبانه روزی سیم قیطریه، داروخانه زوفا تلفن: 22212327 https://eitaa.com/antihalghe